Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
GALATASARAY SPOR KULÜBÜ MÜHRÜ
“Galatasaray Terbiye-i Bedeniye Kulübü”
Hicri 1323 / Miladi 1905 tarihli. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile istifli sülüs hatla “Galatasaray Terbiye-i Bedeniye Kulübü, 1323” ibareli. Bronz, hakkak işi. Fevkalade kondisyonda.
1 Ekim 1905'te, Mekteb-i Sultani talebelerinden Ali Sami Yen ve arkadaşları tarafından kurulan ve kuruluş gayesi Türk olmayan takımları yenmek olan “Galatasaray Spor Kulübü”nün mührü. Kulübün kuruluş yılına ait olması sebebi ile büyük öneme sahip ele geçmez nadirlikte ve kıymette koleksiyonluk eserdir.
Çap: 4 cm.
SULTAN III.SELİM HAN’IN YENİÇERİLERİ TEFTİŞİ
“Le Grand Seigneur a La Revue de ses Janissaires”
18.Yüzyıl. Fransız. “Proulle-Lemoine, Paris” etiketli gravür. Elle renklendirilmiş, altın cetvelli. “Le Grand Seigneur a La Revue de ses Janissaires / Heerschau des Sultans über die Janitscharen” ibareli.
Ölçüler: 27.5 x 40.5 cm.
16.YÜZYIL SULTAN II.BAYEZİD & SULTAN MURAD HAN TASVİRLERİ
“Vitae et Icones Sultanorum Turcicorum”
1596’da “Theodore de Bry (1528-1598)” ve “Joris Hoeynagel” tarafından tasarlanarak çizimleri yapılan, Frankfurt JJ. Boissard (1528-1602) tarafından yayınlanan “Vitae et Icones Sultanorum Turcicorum” adlı eserden “Sultan II.Bayezid Han” ve “Sultan Murad Han” tasviri. Latince, 2 adet ağaç oyma gravür
Referans: Eserler, (aynıları) “British Museum Koleksiyonu”nda yer almakta olup Envanter No: (1878,0713. 1803) ve (1878,0713. 1805) ile kayıtlıdır.
Bibliyografya: Hollstein, F W H, Dutch and Flemish etchings, engravings and woodcuts c.1450-1700, Amsterdam, 1949 Hollstein
Ölçüler: 15 x 12.5 cm. (her biri.)
SULTAN II.SÜLEYMAN HAN TUĞRALI FERMAN / HİCRİ 1101
“Şah Süleyman bin İbrahim Han el-Muzaffer daima”
17.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1101 / Miladi 1689 tarihli. Sultan II.Süleyman Han (1687-1691) el çekme tuğralı, 17 satır. Filigranlı ferman kâğıdı üzerine is mürekkebi kullanılarak divani hatla yazılmış.
10 Rebiulevvel 1101, Kudüs Patriğinin Patrikliğine dahil Kudüs-i Şerife vakıf olan Kıbrıs Adası’ndaki Dosostimos Manastırı rahibinin, toplanan paraları zimmetine geçirip Kudüs'e göndermediğinden dolayı paranın tahsilini arz etmesi üzerine Lefkoşe kadısına hitaben davanın Şeriate göre görülmesi hakkında.
Ölçüler: 60 x 22 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” PORSELEN FİNCAN TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı Sarayı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. “D.Liapi” imzalı, “P&S” soğuk damgalı. 8 adetten oluşan takım, tabakları ile birlikte. Zengin altın yaldız bezemeli, altın konturlü. Madalyonlar içerisinde “Sultan Abdülaziz Han”, “Şehzade Yusuf İzzettin”, “Keçecizade Fuat Paşa”, “Mehmet Emin Ali Paşa”, “Hıdiv İsmail Paşa” ve “III.Napolyon” gibi dönemin önemli kişilerinin tasvirleri yer almakta. Tabakları “Ay-yıldız” motifli, stilize tezyinatlı. Haliyle. Benzer örnekleri saray koleksiyonlarında yer alan yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserlerdir.
Fincan Ölçüsü: 6 x 6 cm. (her biri.)
Tabak Çap: 11 cm. (her biri.)
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “YILDIZ” PORSELEN TABAK
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1312” tarihli. Merkezinde altın ile çekilmiş “Sultan II.Abdülhamid Han” tuğrası yer almakta. Sultan tuğrasının etrafı yoğun altın yaldız bezemelerle zenginleştirilmiş üst düzey fırça kalitesinde çalışılmış stilize çiçek buketlerinden oluşan bir çelenk ile çevrili. Kallavi ebatlarda. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, hafif çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Haliyle. Türk Porselen Sanatı’nın benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu
Çap: 33.5 cm.
BEŞİKTAŞLI TEVFİK (1871-1914)
“Tevfik Kulları”
Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Tevfik Kulları” şeklinde imzalı. Peyzaj. Tuval üzeri yağlıboya.
1876-1909 yılları arasında Sultan II.Abdülhamid Han’a sunulan eserlerden. Benzer örnekleri "Topkapı Sarayı Müzesi”nde Envanter No: 17/737 ve 17/745 ile kayıtlıdır. Osmanlı Saltanat Armalı ve Sultan II.Abdülhamid Han tuğralı altın varak orijinal çerçevesi içerisinde.
Eseri yapan sanatçının asker kökenli olması (şimdiki tuğgeneral) ve imzasında kullandığı “Bende (kul, köle)” ibaresi ile eserin özel (Osmanlı Saltanat Armalı ve Sultan tuğralı) çerçevesi tablonun saraya yapıldığını ve Sultan II.Abdülhamid Han’a sunulduğunu göstermekte. (Padişahın Ressam Kulları, Sayfa 98) Osmanlı Resim Sanatı’nın saraya özel yapılmış ve Sultan II.Abdülhamid Han’a sunulmuş, ele geçmesi zor yüksek kıymette müzelik şaheseridir.
Referans: Padişahın Ressam Kulları, 2012 / Gülsen Sevinç Kaya, TBMM Milli Saraylar Daire Başkanlığı / Sayfa: 98
Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri, 1948 / Pertev Boyar / Sayfa: 100
Çerçeve Ölçüsü: 117 x 121 cm.
Tablo Ölçüsü: 73 x 98 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL TOMBAK BUHURDAN
18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. İstanbul işi. Tıpkı benzeri “Sultan II.Abdülhamid Han”ın türbesinde yer almakta. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı. Kubbesel kapağı ajurlu, kapak tutamağı tomurcuk formunda. Osmanlı Tombak Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik örneğidir.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2008 / Yapı Kredi Yayınları
Ölçüler: 25 x 21.5 cm.
Tombak, altın-cıva karışımı ile kaplanmış bakır ve bakır alaşımı eşyanın genel adıdır. Altın ve gümüşün özelliği cıva içinde çözülebilmeleri yani sıvılaşabilmeleridir. Bu, cıva ile altın karışımı sıvıya amalgam denir. Bu özellikten yararlanılarak gerçekleştirilen yaldızlama ya da Osmanlıca adıyla tombaklama tekniği ile çok sağlam ve düzgün bir kaplama elde edildiği için günümüze kadar kullanılmıştır. Tombaklama yapmak için cam veya porselen bir kabın içinde cıva ve çok ince kıyılmış 24 ayar altın karıştırılır. Bu karışım ahşap bir çubukla karıştırılarak, altının cıva içinde tümüyle çözülmesi yani sıvılaşması sağlanır. Daha sonra ince bir tülbentle süzülen sıvı alaşım yani amalgam kullanıma hazır hale gelmiştir. Altın kaplanacak eşyanın yüzeyi bütün oksit ve kirlerden temizlenip kurutulur. Tombak yapılacak yüzeye bir fırça, mantar parçası veya bez tampon ile amalgam yedirilerek sürülür. Tombaklanmış eşya, küllenmekte olan odun kömürü ateşi üzerine konularak veya düşük ısıda fırınlanarak civanın uçması sağlanır. (Bu safhada buharlaşan civanın solunması son derece tehlikelidir ve geçmişte bu mesleği yapan kişilerde hayati sorunlara yol açmıştır, ustasını öldüren sanat diye bahsedilir) Geriye kalan altın, yüzeye iyice sızmış ve yapışmış olduğundan kaplama oldukça kalitelidir.
KAZASKER MUSTAFA İZZET EFENDİ (1801-1876)
“Celî Sülüs İstifli Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1275 (M.1858) tarihli. Vişneçürüğü aherli kumaş üzerine beyaz üstübeç mürekkebi kullanılarak istifli celi sülüs hat ile “Âl-i Abâ” isimleri yazılı. Eserde ehl-i beyt ve dört halifenin isimleri en üstte “Allah Celle Celalühü” olmak üzere “Muhammed Aleyhisselam”, “Ebubekir radiyallahu-anh”, “Ömer radiyallahu-anh”, “Osman radiyallahu-anh”, ”Ali radiyallahu-anh”, “Fâtıma”, “Hasan” ve “Hüseyin” şeklinde yer almakta. Altın cetvelli. Dış pervazı koyu renk zemin üzerine altın kullanılarak kıvrık dallar üzerinde çiçek, yaprak ve kurdele motiflerinden oluşan “Rokoko” üslubunda tezhipli.
Kazasker (Kadıasker) Mustafa İzzet Efendi’nin kumaş üzerine yazmış olduğu nadir eserlerden. Dr.Hüseyin Gündüz tarafından ekspertiz raporludur. Kazasker Mustafa İzzet Efendi'nin 146'ncı ölüm yıldönümü nedeniyle (2022) Taksim Camii Kültür Merkezi’nde düzenlenen “Yad-ı Mazi Hüsn-i Hat Sergisi”nde yer almış, sergi kitabında ilk eser olarak neşredilmiştir. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik bir şaheseridir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Sertifika: Eserin, Mimar Sinan Üniversitesi Hat Anasanat Dalı Başkanı Dr.Hüseyin Gündüz tarafından verilmiş “Ekspertiz Raporu” mevcuttur.
Sergi: Yad-ı Mazi Hüsn-i Hat Sergisi / 2022
Literatür: Yad-ı Mazi Sergi Kitabı / Sayfa: 2 (ilk eser)
Referans: Türk Hattatları, Şevket RADO / Sayfa:216
Ölçüler: 58 x 53 cm.
Kazasker Mustafa İzzet Efendi, Destân Ağazâde Mustafa Ağa’nın oğlu olarak H. 1216/M. 1801’de Tosya’da doğdu. Ana tarafından nesebi, Şeyh Seyyid İsmâ’il-i Rumî’ye dayanır. Babasının vefâtı üzerine, annesi tarafından çocuk denebilecek yaşta iken İstanbul’a gönderilir. Henüz 13 yaşında ve Fâtih’teki Baş Kurşunlu Medresesi’nde ilim tahsîl ederken Bahçekapısı’ndaki Hidâyet Cami’nde Cuma selâmlığına çıkan Sultan Mahmud’un huzurunda edâ ettiği na’t-ı şerîfin beğenilmesi üzerine Silâhdâr Gâzî Ahmed Paşazâde Alî Bey’in himâyesine verilir. 3 sene onun dâiresinde tahsîl ve terbiye görüp hüsn-i hat dersleri aldıktan sonra Galata Sarayı’na çerağ edilir. Orada da 3 sene kaldıktan sonra H. 1236/M. 1820’da Silâhdâr Alî Paşa’nın iltimâsı ile Enderûn’a alınır. Burada da Kömürcüzâde Hâfız Şeydâ’dan musıkî dersleri alıp neyzenlik ve hânendeliğe çalışır. Ancak daha sonra askerliğe geçmek arzusuyla saraydan çerâğ olmak ister. Kabul görmemesi üzerine 100 guruş mâhiye ihsân ile H. 1245/M. 1829’da hac vazifesini ifâ etmek üzere saraydan ayrılır.
Nakşibendî Târikatı meşâyihinden Kayserili Alî Efendi ile birlikte Hicaz’a giderek, Abdullah Dehlevî hulefâsından Şeyh Mehmed Cân Efendi’ye hizmetine girer. Oradan Mısır’a geçerek 7 ay kadar orada kalır. İstanbul’a döndükten sonra da Mahmud Paşa Hamamı civârında bir hâneye yerleşerek, başında Nakşî tâcı ve sırtında Dehlevî hırkası olduğu hâlde saray yaşantısından uzak durmaya çalışır. Ancak bir Ramazân günü Bayezid Cami’nde kamet aldığına şâhid olan Sultan Mahmud, hizmetini terkederek bu kıyafete girdiği için kendisine pek ziyâde kızıp nefyine fermân verir. Araya girenlerin delâleti ile affedilerek, tekrar Sultan Mahmud’un muhabbetini kazanan Mustafa İzzet Efendi, ömrünün sonuna kadar sultanın sâz nevbetlerine devam ederek nice lütûf ve iltifâtına nâil olur. Muhtelif tarihlerde muzıka ve hademe-i hümâyûnun hutût muallimliklerine tayin edilir.
Sultan Abdülmecîd’in cülûsundan sonra da Eyüp Sultan Cami hitâbetine getirilir. Ayrıca Lâleli Cami Evkafı’nın kaymakamlığı da uhdesine tevcîh edilir. 1261 senesi Muharrem’inde (Ocak-1845) Eyüp Sultan Cami’nde Sultân Abdülmecîd’in huzurunda okuduğu hutbe pek ziyâde beğenildiğinden imâm-ı sânî-i sultânî olur. Bu arada ilmiye kademelerinde de hızla yükselerek muhtelif tarihlerde Selânik, Mekke ve İstanbul kadılığı payelerini elde eder. Receb-1265/Mayıs-1849’ta da Anadolu Kazaskerliği pâyesini alır. O senenin Zi’l-hicce’sinde(Kasım) de baş-imâm olan Mustafa İzzet Efendi’ye ilâve olarak Rumeli Kazaskerliği pâyesi verilir. Ertesi sene şehzâdegânın yazı muallimliğine ve Şehzâde Abdülazîz’in müzâkerecilik hizmetine tayin olunur. H. 1269/M. 1852’de imâmlıktan ayrıldıktan sonra iki def’a Meclis-i Vâlây-ı Ahkâm-ı Adliyye’ye âza ve ardından fiilen Rumeli Kazaskeri olup “hasbe’l-usûl Reisü’l-ulemâ ve Nâkibü’l-eşrâf” olur.
Meclis-i Vükelâ’ya me’mur iken H. 27 Şevvâl 1293/M. 16 Kasım 1876 tarihinde vefât eden Mustafa İzzet Efendi, müntesiblerinden olduğu Tophâne’deki Kadirîhâne Tekkesi’nin hazîresinde medfundur. Defni esnâsında, fazilet sâhibi bir zâtın, “Efendiler, buraya gömdüğümüz bir ma’arif sandığıdır!” dediği menkûldür. Mezartaşındaki kitâbe şâkirdlerinden Muhsinzâde Abdullah Bey tarafından yazılmıştır.
SULTAN III.AHMED HAN TUĞRALI “SULTANİ” GÜMÜŞ DİVİT
18.Yüzyıl başı. Osmanlı. Saray işi. Sultan III.Ahmed Han (1703-1730) tuğralı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Kadd-ı Amel-i Mehmed” usta damgalı. Gümüş. Devasa ebatlarda. Sultani özelliklerde ve işçilik kalitesinde imal edilmiş. Zor tesadüf edilen gümüş üzerine “altın vermey", vermey üzerine "savat" işçiliği uygulanmış. Hokka kapağına grave (kazıma) tekniği ile “Mühr-ü Süleyman” motifi, “Ya Fettah” ibaresi ve "Ashab-ı Kehf"in isimleri tatbik edilmiş, iri pembe ruby taş montürlü. Kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Savatlı, zengin altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Referans: Eserin tuğrası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 43.sayfasında, usta damgası ise 106.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 7 x 35.5 x 8 cm.
Ağırlık: 841 gr.
Divit, genellikle silindir biçimli bir kalemdan ile bir hokkadan oluşan yazı takımıdır. Kolay taşınması için kalemdan ve hokka birbirine bağlı olarak tasarlanmıştır. Hattatlar ve katipler divitlerini bellerine sardıkları kuşağın içinde taşırlar, kaymasın diye de “divit şiltesi” denen genelde deriden yapılan bir kılıf içine koyarlardı. Divitlerde hokka kalemdanın alt bölümüne dışarıdan bakıldığında görülmeyecek biçimli vidalı olarak yerleştirilir ya da üst bölümün kenarına perçinlenirdi. Divitler boy ve özelliklerine göre başlıca “hattat diviti”, “kâtip diviti” ve “kassam diviti” olarak üçe ayrılır. Birçok malzemeden yapılmış olan divitler mevcut olsa da abanoz, fildişi ve altından olanlarına son derece nadir tesadüf edilir. Divit sanatkarlarına “Devati” denilir. Divit yapımı hayli ustalık ve emek isteyen zor bir sanat dalıdır. Evliya Çelebi (1611-1682) divitçi esnafına ait dükkânların Beyazıt’ta kağıtçılar içinde bulunduğunu nakletmiştir. “Devati”ler / Divitçiler, Süleymaniye Camii avlu duvarı önünde boydan boya sıralanmış kırka yakın dükkânda ve bir kısmı da Üsküdar’da bugün Arakıyeci Hacı Cafer Mahallesi adını taşıyan yerde 1900 başlarına kadar faaliyetlerini sürdürmüşlerdir.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Mercan kırmızısı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen zarif bordürü stilize motiflerden oluşmakta, arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 25.5 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Mercan kırmızısı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kartuşlar stilize motiflerden oluşmakta, arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 24.5 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Mercan kırmızısı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize motiflerden oluşmakta, arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 26 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Mercan kırmızısı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize motiflerden oluşmakta, arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 29 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TANKARD
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Lale ve karanfil motifleri ile zenginleştirilmiş “Saz” üslubu tezyinata sahip. Mercan kırmızısı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Kallavi ebatlarda, silindirik gövdeli ve taşıma kulplu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Yükseklik: 20 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Mercan kırmızısı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize motiflerden oluşmakta, arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 31 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK SÜRAHİ
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Lale motiflerinin öne çıktığı stilize tezyinli. Mercan kırmızısı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Platform kaideli, şişkin gövdeli ve taşıma kulplu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Yükseklik: 24.5 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK SÜTLÜK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Aykırı form ve tasarıma sahip, silindirik gövdeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda tezyinatlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına mangan moru, toprak kırmızısı, mavi, yeşil ve sarı renklerde. Siyah konturlü. Kulplu ve emzikli, üstten siperlikli. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik örneğidir.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Ölçüler: 10 x 10 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK “FİGÜRLÜ” TABAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Merkezi geleneksel kıyafetleri içerisinde elinde ayna tutan “Osmanlı Kadını” tasvirli. Kaftanlı, kuşaklı, şalvarlı ve hotozlu olarak tasvir edilmiş figürün iki yanı stilize bitkisel tezyinatlı kompozisyonlara sahip. Sıraltına mangan moru, toprak kırmızısı, kobalt mavi, yeşil ve sarı renklerde. Siyah konturlü. Yuvarlak formda, halka kaideli, sığ gövdeli ve düz ağızlı. Haliyle. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik örneğidir.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Çap: 16 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” TABAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Saray işi. Aykırı tezyinata sahip, stilize floral motiflerle dekorlu. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Çap: 26 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Kubbesel kapağı kozalak formunda tutamaklı, çemberi oturmuyor. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 17 x 20 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Tombak çemberli, kubbesel kapağı meyve formunda tutamaklı. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 16 x 20 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” SÜTLÜK
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Saray işi. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Tombak çemberli ve taşıma kulplu. Kubbesel menteşe kapaklı, kapak tutamağı kozalak formunda. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 12 x 8.5 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” MİNELİ ZARF
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş. Altın yaldız bezemeli, stilize floral tezyinatlı. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 4.5 x 5.5 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ KAHVE FİNCANI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi. Porselen üzeri gümüş giydirme işçiliği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda tezyinli, hilaller ile zenginleştirilmiş. Fincan ve tabak olmak üzere 2 parçadan müteşekkil. Fincan merkezinde “Sultan II.Abdülhamid Han Tuğrası” ve “el-Gazi” mahlası yer almakta. Eski Türkçe (Osmanlıca) istifli hat ile fincan “Bir Yadigâr”, tabak ise “Sefalar olsun, Efendim” ibareli. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, sıraltına limoni renkte. Osmanlı Sarayı ve yakın çevresi için yapılmış yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Fincan Ölçüsü: 4.5 x 5 cm.
Tabak Çap: 10 cm.