19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Gümüş, çift. Saray işi kalitede ve kallavi ebatlarda. Osmanlı Rokokosu üslubunda kazıma (grave), kabartma (repoussé) ve kalemişi tekniği ile stilize floral dekorlu. Platform kaideli, silindirik uzun boyunlu, bilezikli ve üç mumluklu. Rokoko “S” kıvrımlı mumluk kolları ve kaidesi aplike kuş ve geyik figürleri ile zenginleştirilmiş. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın kallavi ebatları ve tasarımsal zenginliği ile dikkat çeken nadir koleksiyonluk şaheserleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 46 x 37 cm. (her biri)
Ağırlık: 4241 gr.
Asıl yapılış amaçları ışık vermek gibi görünse de şamdanlar bilginin açığa çıkışını ve manevi aydınlanmayı sembolize eder. Soyut olan tanrının somut olarak ifade şekli olan bu eşyalar, hem tanrının nuru olan kutsal ışığı yaymakta, hem de sahipleri için güç ve statü göstergesi olmaktadırlar. Şamdan ve kandil gibi aydınlatma eşyalarının nur ve ışık ile ilgili oldukları ve tanrıyı sembolize ettikleri Kur’an-ı Kerim’in Nur Suresi 35. ayetine dayandırılır.