Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan bilgi alabilir, ayrıca randevu oluşturarak The Ritz-Carlton Residence'daki adresimizde koleksiyonu yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
OSMANLI HANEDAN ALAMETİ SARAY İŞİ SULTANİ GÖĞÜS BROŞU
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Saray işi. Sultani özelliklerde. Saray kuyumcuları tarafından “Arma-i Osmanî / Osmanlı İmparatorluk Arması” model alınarak imal edilmiş. Altın montür üzeri 5 adedi iri 220’den fazla elmas ve 69 adet güvercin kanı renkte yakut taş ile bezeli. Orijinal muhafazası ile birlikte. Osmanlı Mücevher Sanatı’nın tasarım harikası eşsiz bir başyapıtı, ele geçmez nadirlikte ve kıymette müzelik şaheseridir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Osmanlı Hanedanı Eski Koleksiyonu. Provenans mektubu mevcuttur.
Referans: Osmanlı Saray Mücevheri, 2012 / Gül İrepoğlu
Ölçüler: 66 x 101 mm.
Ağırlık: 44 gr.
Müstesna eserde, Osmanlı Devlet Arması’nda ki üslup devam ettirilerek simgesel anlamda “yıldız” hayatın sebebi, gündüz ve aydınlığın simgesi olarak halifeliği, “hilal” Osmanlı Devleti’nin meliki padişahı, “silahlar” devlet gücünü, “çiçekler”de sevgi ve muhabbeti ifade etmekte. Osmanlı Devlet Arması’nda Osmanlı Sancağı ve Hilafet Sancağı olarak iki sancak bulunurken eserde sadece boydan boya sıralı yakutlar ile zenginleştirilmiş Osmanlı Sancağı’na yer verilmiş, sancağın nihayetlendiği yer uzun lale formlu bir fiyonk ile tamamlanmış. Diğer yönde en üstte “Baltacılar Ocağı”nın kullandığı tören silahı tek yüzlü teber (balta), altında ise Türklerin milli silahı ok ve mızrak bulunmakta.
SULTAN V.MEHMED REŞAD HAN TUĞRALI MURASSA ALTIN (SORGUÇ) NİŞAN
“Arma-i Osmanî / Osmanlı İmparatorluk Arması”
Sultan V.Mehmed Reşad Han tuğralı (Fes Sorgucu) nişan. Saray Kuyumcusu “Ermeni” usta damgalı. Murassa. Altın montür üzeri elmas, yakut ve zümrüt taşlar ile bezeli. Sultani özelliklerde üst seviye işçiliğe ve görülmemiş heybetli ebatlara sahip. Fevkalade kondisyonda. Orijinal muhafazası ile birlikte. Eserin görseli “Antika Ansiklopedisi” ve “Osmanlı Padişahları ve Musevi Tebaaları” kitaplarının kapağında kullanılmış. Osmanlı Mücevher Sanatı’nın eşsiz bir başyapıtı ve paha biçilmez müzelik şaheseridir.
Literatür: Osmanlı Padişahları ve Musevi Tebaaları - Les Sultans Ottomans et Leurs Sujets Juifs, 1999 / Harry Ojalvo (Kapak Resmi)
Antika Ansiklopedisi, 1998 / Antik A.Ş Kültür Yayınları, (Kapak Resmi, Sayfa: 119)
Provenans: Özel Koleksiyon
Referans: Referans: Osmanlı Döneminde Mücevher ve Ermeni Kuyumcular, 2022 / Arsen Yarman
Ölçüler: 105 x 90 mm.
Ağırlık: 106 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI MURASSA ALTIN 27.CÜLÛS-I HÜMÂYUN NİŞANI
“Arma-i Osmanî / Osmanlı İmparatorluk Arması”
Sultan II.Abdülhamid Han’ın 27.Cülûs’u için özel yapım. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Sene 27” ibareli. Murassa. Altın montür üzeri elmas, safir, yakut ve zümrüt taşlar ile bezeli. Sultani özelliklerde üst seviye işçiliğe sahip. Fevkalade kondisyonda. Orijinal muhafazası ile birlikte, muhafazası “Hanedan Tacı” ve Sultan II.Abdülhamid “A” inisiyalli. Eserin görseli “Osmanlı Hanedanın Yapısı” isimli kitabın kapağında ve “Osmanlı Döneminde Mücevher ve Ermeni Kuyumcular” kitabının arka ve iç kapağı ile farklı sayfalarında kullanılmış. Sultan’ın 25.Cülûs’u sebebiyle yapılan benzer nişan “Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonu”nda, görseli ise “Cevher / Jewel” kitabının 113.sayfasında yer almakta. Osmanlı Mücevher Sanatı’nın eşsiz bir başyapıtı ve paha biçilmez müzelik şaheseridir.
Literatür: Osmanlı Hanedanın Yapısı, 2018 / A. D. Alderson (Kapak Resmi)
Osmanlı Döneminde Mücevher ve Ermeni Kuyumcular, 2022 / Arsen Yarman (Cilt: 1 Bölüm 3 Tüm Sayfalar, Sayfa 133 / Cilt:2 Arka Kapak, İç Kapak, Sayfa: 489
Provenans: Özel Koleksiyon
Sotheby’s New York, 2018 / Arts of the Islamic World, Lot: 240
Referans: Cevher / Jewel, 2015 / Sadberk Hanım Müzesi / Sayfa: 113
Ölçüler: 82 x 70 mm.
Ağırlık: 50 gr.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN MURASSA TASVİR-İ HÜMÂYÛN NİŞANI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Murassa. Eski Türkçe ile “Sebuh Manas” imzalı, Hicri 1273 tarihli. Sultan Abdülmecid Han’ın sipariş ettiği 6 adet Tasvir-i Hümâyûn Nişanı’ndan bir tanesi. Elmas kakma, altın ve gümüş montürlü murassa çerçeve içerisinde. Sultan Abdülmecid Han, Paris’te görevli bulunan Osmanlı Ermenisi ressam ve diplomat Sebuh Manas’a 6 adet taltifat amaçlı nişan olarak "Tasvir-i Hümâyûn" siparişi vermiş ve ardından Sebuh Manas’ı bu sebeple ödüllendirmiştir. Müstesna eser, "Osmanlı Saray Kuyumcuları“ kitabının "Sultan Abdülmecid Dönemi" bölümündeki tüm sayfarda ve Osmanlı Madalyaları ve Nişanları” kitabının 221.sayfasında kullanılmıştır. Fevkalade kondisyonda. Diğer örnekler “Khalili Koleksiyonu”nda ve “Topkapı Sarayı Müzesi Koleksiyonu”nda (Envanter No: 17/217 ile kayıtlı) bulunmaktadır. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan ele geçmez nadirlikte ve kıymette müzelik şaheserdir.
Literatür: Osmanlı Saray Kuyumcuları, 2019 / Garo Kürkman (Sultan Abdülmecid Dönemi Tüm Sayfalar)
Osmanlı Madalyaları ve Nişanları - Ottoman Medals and Orders , 2001 / Metin Erüreten (Sayfa: 221)
Ölçüler: 43 x 36 mm.
Ağırlık: 124 gr.
SULTAN III.AHMED HAN TASVİR-İ HÜMÂYUN MİNYATÜRÜ
18.Yüzyıl başı. Osmanlı. Sultan III.Ahmed Han (1703-1730) minyatürü, arka tarafında serbest elle çizilmiş "Şahkulu" üslübu motifler yer almakta. Kağıt üzerine “Talik” hattı ile yazılmış, rakamlarda surh (kırmızı), yazılarda ise is (siyah) mürekkebi kullanılmış. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “1084, 115 - Sultan Ahmed bin Mehmed Han - 1142, 28, 1149” ibareli. Altın yaldız bezemeli, altın cetvelli. Sultan III.Ahmed Han, İznik çinileri ile kaplı duvarın önünde ayakları “Bursa Kemeri” şeklinde tasarlanmış altın bir taht üzerinde bağdaş kurmuş vaziyette otururken tasvir edilmiş, yerde renkli bir döşeme halısı serili. Başında altın üç sorguçlu beyaz kavuğu, altın düğmeli samur kürklü kaftanı ve belinde murassa altın kemeri bulunmakta, her iki serçe parmağında da altın taşlı bir yüzük takılı. Sol eli tahtın sol kolunda, sağ eli ise sağ dizinin üzerinde sağa doğru oturmaktadır. Padişah tasvirlerinde genellikle vücutlar sola bakar şekildedir, bu gibi örnekler son derece nadirdir. Haliyle. Benzer örnekleri “Topkapı Sarayı Müzesi Koleksiyonu”nda yer almakta. Osmanlı Resim ve Minyatür Sanatı’nın benzer örnekleri müze koleksiyonlarında yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Referans: Kıyafet-El İnsaniye Fi Şemail El-Osmaniye / Seyyid Lokmân Çelebi bin Hüseynî al-Asûrî al Urmevî, 1579 / TSM
Ölçüler: 18.5 x 10.5 cm.
Çerçeveli Ölçü: 26.5 x 18 cm.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI ZERENDUD LEVHA
“Medresetü’l Hattâtîn Muallimi Mustafa Ferîd Bey”
19.Yüzyıl sonu. Osmanlı. “Mustafa Ferîd Bey” ketebeli. Ketebesi “Ferîd” şeklinde atılmış. Sultan Abdülmecid Han (Abdülmecid Han bin Mahmud el-muzaffer daima) tuğrası. Zerendud tekniği kullanılarak siyah zemin üzerine sülüs hattı ile çekilmiş. Altın ile “Rokoko” üslubunda zengin tezhipli. Altın cetvelli. Ferîd Bey’in zor tesadüf edilen levhalarından. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 48.5 x 59 cm.
Mustafa Ferîd Bey, 1858 yılında İstanbul Aksaray Horhor’da doğdu. Dîvân-ı Hümâyûn mensuplarından ve Şâbânî şeyhlerinden Ali Necib Efendi'nin oğludur. 1871'de Dîvân-ı Hümâyûn'da Sâmi Efendi'den (1838-1912) divâni, celî divâni yazılarını ve tuğra çekmesini meşk etti. Şevki Efendi’den (1829-1887) sülüs nesih yazılarını öğrendi. Hocasının vefatından sonra, Sâmi Efendi'den tahsilini tamamlayarak icazet aldı. Dîvân-ı Hümâyûn'daki muhtelif kademelerde çalıştıkdan sonra, Mühimme Kalemi Müdürü iken Meşrutiyet'de emekli oldu. Medresetü'l-Hattâtin'in açılışından itibaren, burada divâni ve celî divâni hatlarını meraklılarına öğretti. Ayrıca vekaleten tezhip dersleri de verdi. Harf İnkılâbı’ndan sonra görevine son verildi. 1930'lu yılların başında vefat eden Ferid Bey'in yazılarına nadiren rastlanmaktadır. Hüsn-i hattaki en başarılı talebesi Halim Özyazıcı'dır.
OSMANLI İMPARATORLUK ARMALI “SARAY İŞİ” MAKAM ÖRTÜSÜ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) dönemi. Sultani özelliklerde ve işçilik kalitesinde. Mihraplı tip. Dival işi, simli. Bordo renk kadife zemin üzerine “Osmanlı Rokokosu” üslubunda altın suyuna batırılmış gümüş telle dolgu sarma tekniğinde (dival işi) tatbik edilmiş. Mihrap merkezi “Osmanlı İmparatorluk Arması” dekorlu, Rokoko abartılı stilize motifler ile bezeli, floral kompozisyonlar ile tezyinli. Astarlı, asma aparatları mevcut. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tekstil Sanatı’nın ele geçmez nadirlikte ve kıymette Saray kökenli eşsiz bir örneğidir.
Ölçüler: 140 x 80 cm.
VEZİR AHMED REŞAD PAŞA İÇİN YAPILMIŞ MURASSA “DERSAÂDET” MÜZİKLİ OTURTMA SAAT
19.Yüzyıl. Osmanlı. Dersaâdet (Haliç) imalatı. Saray ustaları tarafından “Vezir Ahmed Reşad Paşa” için özel olarak yapılmış. Sultan II.Abdülhamid Han tuğralı, Hicri 1317 tarihli. Marşlı (müzikli) tipte kubbeli oturtma konsol saat. Her saat başı farklı "Osmanlı Mûsikisi" çalmakta. Arkasında Eski Türkçe ile kurulması ve çaldığı Osmanlı Marş ve şarkılar hakkında izahat yer almakta. Sultani özelliklerde ve heybetli ebatlarda "Barok" üslubunda tasarlanmış ve dekore edilmiş. Murassa, elmas ve yakutlarla zenginleştirilmiş. Gümüş üzeri kobalt renk mine işçilikli, altın bezemeli. Kadranı "Eski Türkçe (Osmanlıca)" rakamlı. Kasası bağa (kaplumbağa kabuğu) kaplama, altın vermey bronz işçilikli. Madalyonu istifli hat ile “Ahmet Reşad, Dersaâdet Mamulatı Hicri 1317” ibareli. Ay-Yıldız formlu kadran tacı “Sultan II.Abdülhamid Han (El Gazi)” tuğralı ve “Duâ-yı Sultân, Sebeb-i gufrân” ibareli. Kadran kitabesinde “Hilkat-ı isti’dâta göre çalışıp Mîmâr olanları gör, Kudreti zil sefâlete kapdırup Mahkûm olanları gör” yazmakta. Arka kapağında Sultan II.Abdülhamid Han tuğralı “Arma-i Osmanî” (Osmanlı İmparatorluk Arması) ve “İş bu saat Dersaâdet’te imal olmuştur, Makinası gayet kuvvetli doğru gider, Haftada bir defa kurulur, Müzikâsı on iki saatte bir kurulur, Her saat başında bir hava çalar, Hamidiye Marşı, Bülbül Peşrevi, On kıt’a Osmanlı Şarkısına hâvîdir” izahati mevcut. Haliyle, bakım gerekiyor. Dersaâdet (Haliç) yapımı bu tip saatler “Topkapı Sarayı (1 adet Yıldız Sarayı’ndan intikal)”, “Dolmabahçe Sarayı (2 adet)”, “Beylerbeyi Sarayı (1 adet)” ve özel koleksiyonlardaki 1-2 örnek ile sınırlıdır. Tıpkı benzerleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan, Vezir Ahmed Reşad Paşa için yapılması sebebiyle tarihi önem ve kıymete sahip ele geçmez müzelik şaheserdir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Ölçüler: 84 x 52 x 48 cm.
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı Suad Hanım adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in Veda romanında önemli bir rol oynar.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI YILDIZ PORSELEN TABAK
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. “Ay-Yıldız” imalat damgalı. “Sene 1312 / 5” tarihli. “Ser mücellid-i Hazreti Şehriyari” yapımı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi. Saray işi, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu özel üretimlerinden. Merkezinde altın ile çekilmiş “Sultan II.Abdülhamid Han” tuğrası ve “el-Gazi” mahlası yer almakta. Yoğun altın yaldız ile Rumî üslubu tezyinatlı, çevresi halkâr bordürlü, altın konturlu. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, hafif çukur gövdeli, dışa dönük kenarlı. Eserin “Ser mücellid-i Hazreti Şehriyari” imzalı tıpkı benzeri Topkapı Sarayı Müzesi Koleksiyonu’nda, görseli ise “Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri” kitabının 353. Sayfasında yer almaktadır. Fevkalade kondisyonda. Türk Porselen Sanatı’nın benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu (Sayfa:353)
Çap: 24 cm.
Türk Çini Sanatı’nı canlandırmak, yeni bir yön ve hız vermek amacıyla Sultan II. Abdülhamid Han tarafından 1891 yılında Yıldız Sarayı bahçesinde Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu kurulmuştur. Hemen üretime başlayan Fabrika, 1894 depreminde zarar görmüş, aynı yıl İtalyan Mimar Raimondo d’Aronco’ya adeta yeniden yaptırılmıştır. Fabrika’nın kuruluşunda gerekli olan ileri teknoloji, her türlü malzeme ve kalıp Fransa'daki Sèvres ve Limoges fabrikalarından getirilmiştir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen eserlerin tümünde fabrikanın orijinal amblemi olan “Ay-Yıldız” damgası yer almaktadır. Damganın hemen altında eserin hangi yılda üretildiği yazar. Hereke Fabrikası gibi bir imparatorluk fabrikası olan Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen porselenler, öncelikli olarak son dönem saray, köşk ve kasırların dekorasyonunda kullanılmış ve armağan olarak yabancı hanedanlara sunulmuştur. Fabrikada birçok yerli ve yabancı sanatçı çalışmıştır. Bu sanatçıların en önemlilerinden biri olan Halid Naci, padişah tarafından yetiştirilmek üzere Sèvres Porselen Fabrikası'na gönderilmiştir. Fabrikanın kurulduğu ilk yıllarda üretilen eserler, form ve bezeme açısından Fransız porselenlerinin etkisindedir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’ndaki üretim, 1909 yılında, Sultan II. Abdülhamid’in tahtan indirilmesiyle durdurulmuştur. Bu dönemde Müze-i Hümâyûn Müdürlüğü'ne bağlanan fabrikanın yeniden üretime geçmesi için Müze-i Hümâyûn’un müdürü olan Osman Hamdi Bey girişimlerde bulunmuştur. 1910 yılında Osman Hamdi Bey'in ölümüyle Halil Edhem Bey, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu'nu yeniden çalıştırma hazırlıklarına başlar ve 1911 yılında fabrikada yeniden üretime geçilir.
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN İNİSİYALLİ “DAUM” ÇİFT KADEH
19.Yüzyıl. 1861-1876 tarih aralığı. Hanedan parçası. Çift. Fransız, Grand Prix madalyalı “Daum” tarafından Sultan Abdülaziz Han için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Merkezlerinde kazıma (grave) tekniği ile uygulanmış ve altın ile bezenmiş sultan Abdülaziz Han’ın Eski Türkçe (Osmanlıca) inisiyali “A.A” yer almakta. Osmanlı Hanedanı’nın yüksek zevkini gözler önüne seren estetik harikası eserlerin billur renk yüzeyleri kesme (grave) tekniği ile zarif dekorlu, altın yaldız bezemeli. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan ele geçmez gerçek koleksiyonluk şaheserlerdir.
Yükseklik: 17 cm. (her biri)
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN TUĞRALI “BACCARAT” KRİSTAL KARAF
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl. Osmanlı Hanedan parçası. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) dönemi. Fransız, IV.Louis’nin Kraliyet emri ile kurulan “Baccarat” tarafından Sultan Abdülaziz Han için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Merkezdeki madalyon içerisine kesme (grave) tekniği ile çelenkler içerisinde Sultan Abdülaziz Han (Abdülaziz Han bin Mahmud el-muzaffer daima) tuğrası ve Osmanlı sancakları ile enstrümanlarından oluşturulmuş “Asalet Arması” uygulanmış. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren estetik harikası eserin billur renk yüzeyi kesme (grave) tekniği ile çok zengin geometrik dekorlu. Platform kaideli, şişkin armudi gövdeli ve dar uzun boyunlu. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden, emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Yükseklik: 29 cm.
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı Suad Hanım adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in Veda romanında önemli bir rol oynar.
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN’IN KIZI SALİHA SULTAN’A AİT PORSELEN YEMEK TAKIMI
19.Yüzyıl. Fransız. Saray işi. Saliha Sultan için “Le Rosey” tarafından özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Altın yaldız ile Saliha Sultan “S.S” inisiyalli. “Le Rosey, XI Rue de la Paix Paris” ibareli. 21 parça, tam takım. 1 büyük servis, 2 oval servis, 6 ikramlık, 6 çukur ve 6 düz yemek tabağından müteşekkil. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Pembe renk konturlü, estetik ve zarif stilize tezyinatlı, zengin altın yaldız bezemeli. Fevkalade kondisyonda. Fransız kraliyet markası Le Rosey’in “Napoleon Bonapart” için yapmış olduğu porselen yemek takımı Arthill’in 21.Müzayede kataloğunda (Lot:112) yer almaktadır. Hanedan’a ait olması sebebi ile büyük önem arz eden ele geçmez nadirlikte ve kıymette koleksiyonluk eserlerdir.
Oval Servis Tabağı Ölçü: 49 x 33 cm.
Yemek Tabağı Çap: 25 cm.
Çukur Tabak Çap: 25 cm.
Yuvarlak Servis Tabağı Çap: 40 cm.
Küçük Servis Tabağı Ölçü: 14 x 25 cm.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN’IN KIZI NÂİLE SULTAN’A AİT AZNAVUR İŞİ GÜMÜŞ TEPSİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile sahibinin adı “Devletlü İsmetlü Nâile Sultan-ı Aliyyetü'ş-şân Hazretleri” ibareli. Sultani özelliklerde ve Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, çift kulplu. Üst seviye aznavur (guilloché) işçiliği ile zengin dekorlu, merkezi kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile oluşturulmuş “Rokoko” madalyonlu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın Hanedan’a ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheseridir.
Ölçüler: 41 x 68 cm.
Ağırlık: 2882 gr.
Naile Sultan (1884-1957), Sultan II. Abdülhamid Han'ın ve Dilpesend Kadınefendi'nin kızıdır. Naile Sultan sarayda özel eğitim gördü, piyano, viyolonsel ve arp çalmasını öğrendi. 1901'de Gazi Osman Paşa'nın oğlu Cemaleddin Bey'le nişanlandı ancak bir süre sonra bir aşk skandalı yüzünden nişan bozuldu. Daha sonra 1905 yılında vezir Arif Hikmet Paşa'yla evlendi. Kuruçeşme Sahilsarayı'nda oturdular. 1924'te Hanedan'ın yurt dışına sürgün edilmesi üzerine eşiyle beraber Beyrut'a yerleşti. 1952'de Hanedan'ın kadınlarına Türkiye'ye dönme izni çıkınca diğer kız kardeşleri gibi Türkiye'ye döndü.
OSMANLI HIDİVYAL SARAY İŞİ YASTIK
19.Yüzyıl sonu. Osmanlı, Hıdiv. Saray işi kalitede ve estetikte. Dival işi, simli. Lacivert renk kadife üzerine altın ve gümüş kılaptanla işlenmiş, saçaklı. Merkezine iki meleğin taşıdığı “Hıdiv Tacı” ve “Z.T” inisiyali uygulanmış, stilize floral bir çelenk ile zenginleştirilmiş. Elde işlenmesi zor ve meşakkatli, emek ve sabır isteyen bu sanatın en özel örneklerinden, ele geçmesi zor gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 31 x 33 cm.
VEZİR AHMED REŞAD PAŞA İNİSİYALLİ “BOHEM” ÇİFT KARTVİZİTLİK
19.Yüzyıl sonu. Bohemya mamulâtı, çift. Vezir Ahmed Reşad Paşa için özel olarak tasarlanılarak kesme tekniği ile klasik Bohem üslubunda imal edilmiş. Yakuti renkli eserlerin merkezi grave tekniği ile Ahmed Reşad Paşa “A.R” inisiyalli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı İmparatorluğu’nun üst düzey yaşamı içinde oldukça popüler olan ve “Türk Camı” diye adlandırılan Bohem Cam Sanatı’nın, Vezir Ahmed Reşad Paşa’ya ait olması sebebi ile ayrıca büyük önem arz eden yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örnekleridir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Ölçüler: 12 x 9 cm. (her biri)
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, konakta yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı Suad Hanım adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in Veda romanında da önemli bir rol oynar.
VEZİR AHMED REŞAD PAŞA’YA AİT MİNELİ GÜMÜŞ TABAKA
19.Yüzyıl sonu. Avusturya, Viyana. Vezir Ahmed Reşad Paşa için “George Adam Scheid (G.A.S)” tarafından özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. “G.A.S” imalat ve gümüş garanti damgalı. Üst seviye mine işçiliği ile “Ahmed Reşad Paşa” tasvirli ve floral tezyinatlı. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Vezir Ahmed Reşad Paşa’ya ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Ölçüler: 9 x 6 cm.
Ağırlık: 87 gr.
VEZİR AHMED REŞAT PAŞA (1849-1927)
“Av Köpeği”
İmzalı (Réchad) Hicri 1323 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya. Orijinal altın varak antika çerçevesi ile.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Ölçüler: 82 x 116 cm.
Çerçeveli Ölçü: 112 x 148 cm.
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, konakta yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı Suad Hanım adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in Veda romanında da önemli bir rol oynar.
VEZİR AHMED REŞAD PAŞA İNİSİYALLİ “UZAKDOĞU” BRONZ ORMOLU PORSELEN VAZO
18.Yüzyıl sonu. Uzakdoğu. Bronz plaketi Vezir Ahmed Reşad Paşa “R” inisiyalli. Devasa ebatlarda. Osmanlı Sarayı ve yakın çevresine döneminde Uzakdoğu’dan getirilen yüksek kıymetli ve heybetli porselenlerden. Tüm yüzeyi “Zümrüd-ü Anka” ve “Dragon” motifleri ile bezeli, yoğun altın yaldız bezemeli. Altın vermeyli bronzlarla dekore edilmiş, sallantılı üzüm salkımları ile zenginleştirilmiş. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan, Vezir Ahmed Reşad Paşa inisiyalli olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Yükseklik: 130 cm.
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı Suad Hanım adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in Veda romanında önemli bir rol oynar.
FRANSIZ 18.YÜZYIL SÈVRES EMPERYAL PORSELEN VAZO
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
18.Yüzyıl ortası. Fransız. Sèvres imalat ve 1753 tarihli (A) üretim damgalı. “E.Pièren” sanatçı imzalı. Emperyal armalı. Neo-klasik stil. Kallavi ebatlarda. Fransa’nın Sevres şehrindeki yine bu isimle anılan Fransız Hükümeti’nin himayesindeki Kraliyet Porselen Fabrikası’nın özel üretimlerinden. Kobalt mavi renkte, zengin altın yaldız bezemeli, altın vermey bronz aplikeli. Bronz kare kaideli, şişkin yuvarlak 360⁰ döner gövdeli ve kapaklı, kapak tutamağı bronz kozalak formunda. Ön ve arka yüzüne “E.Pièren” imzalı “Jean-Antoine Watteau”nun eserlerinden ilham alınan muazzam tablolar resmedilmiş. Altın yaldız ile “Hanedan Tacı” ve asalet armaları ile stilize floral kompozisyonlar uygulanmış. Üst seviye bronz işçiliğe sahip, altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Asaletin ve estetik mükemmelliğin temsilcisi olan Fransız Sèvres Atölyeleri’nin benzer örnekleri Osmanlı Saray Koleksiyonları’nda yer alan, Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile ayrıca büyük önem arz eden yüksek kıymete sahip müzelik şaheseridir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş
Osmanlı Sarayında Avrupa Porselenleri, 2005 / SSM - Sabancı Üniversitesi
Yükseklik: 108 cm.
1740 yılında Sèvres kasabasında XV.Louis ve Madame Pompadour’un himayesi ve desteğiyle Fransa Kraliyet Atölyesi olarak ‘Manifacture Nationale de Sèvres’ açıldı. Bu atölye açıldıktan sonra çok kısa bir dönemde ekol haline gelerek 18.Yüzyılın en önemli sanat eserlerini üretmeye başladı. Efsanevi pembesi ve taklit edilemez mavisi bütün avrupa Sarayları tarafından aranmaya başlamış, zaten sınırlı olan üretimi talebi karşılamaktan çok uzak kalmıştır. O dönemde dahi müzayedelere, hatta karaborsaya düşmüştür. Jean-Claude Chambellan Duplessis ve Albert-Ernest Carrier-Belleuse gibi sanatçıların direktörlük döneminde üretilen parçalar kelimenin tam anlamıyla paha biçilmezdir.
İNGİLİZ “MARKWICK MARKHAM” SARAY İŞİ "CARILLON" MÛSİKİLİ KONSOL SAAT
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
18.Yüzyıl. İngiliz. Markwick Markham, Perigal London. Carillon. MÜzikli, çalarlı. 6 çanlı, seçilebilir 4 Türkçe mûsikili (Beni Saiket, Samahe, Vschae Devir, Sabac Hafif), melodi başına yaklaşık 30 sn. Barok üslupta tasarlanmış ve dekore edilmiş. Kasası bağa (kaplumbağa kabuğu) kaplama, altın vermey bronz işçilikli. Kadranı "Eski Türkçe (Osmanlıca)" rakamlı. Markwick Markham’ın makine ve özellikleri açısından en üst ve kıymetli versiyonu. Haliyle, bakım gerekiyor. Tıpkı benzeri “Topkapı Sarayı Müzesi Koleksiyonu’nda yer almakta. Benzer örnekleri Topkapı Sarayı, British Museum gibi dünyanın önde gelen müze koleksiyonlarında yer alan, Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile ayrıca büyük önem arz eden yüksek kıymete sahip müzelik eserdir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Ölçüler: 37 x 27 x 22 cm.
ÇİN 18.YÜZYIL KANGXI DÖNEMİ “ORMOLU” PORSELEN KÜP
18.Yüzyıl. Çin. Qing Hanedanı, Kangxi dönemi. Ormolu. Osmanlı Sarayı için özel yapım. Estetik ve tasarım harikası, üst seviye işçilik ve sanat kalitesine sahip. Altın vermeyli (dore) bronzlarla zenginleştirilmiş. Bronz platform kaideli, bronz kapaklı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Sıraltına ”Bleu-Blanc” ve “Seladon” tekniği ile yapılmış. “Sgraffito” tekniği ile oluşturulmuş stilize tezyinata sahip. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı'da her zaman güç ve zenginliğin göstergesi olmuş Çin porselenlerinin benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 51 x 25 cm.
Batının porselen ile ilk tanışmasının 13. Yüzyılda Venedikli seyyah Marko Polo’nun seyahatnamesi ile olduğu bilinmektedir. Doğuda en eski devirlerde bile kullanılan Çin porselenlerini “fağfuri” tabiri ile bizim ülkemizde yüzyıllardır kıymetle aranan eşyaların arasında en başta görürüz. Buna en güzel örnek Topkapı Sarayı Çin Porselenleri Koleksiyonu’dur. Osmanlı Sarayları’nda ilk olarak Sultan II.Beyazıd zamanında Çin porselenlerinden bahsedilir. Sultan I.Selim’in İran ve Mısır seferlerinden birçok porseleni İstanbul’a getirdiği bilinmektedir. Kanuni Sultan Süleyman Çin porselenlerine çok meraklı idi, hatta devlet erkânını Çin porselenleri kullanmaya teşvik ettiği gibi bunları hediye olarak da tercih ederdi. Osmanlı Sarayı’ndan özel olarak Çin’e defalarca kervanlar gönderildiği kayıtlarla sabittir. İstanbul’a uzak doğudan gelen her kervanın en kıymetli eşyasını fıçılar içine itina ile yerleştirilmiş Çin porselenleri teşkil ederdi. Bunlar İstanbul’da hatta İmparatorluk sınırları içindeki müşterilerin zevkine sunulur ve yüksek fiyatlarla satılırdı, bu eserlerin en iyi alıcısı kuşkusuz saraydı.
FRANSIZ “GALLÉ” İMZALI ART-NOUVEAU VAZO
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl sonu. Fransız. Gallé imzalı. Asit indirgeme ve cameo tekniğinde imal edilmiş, çift katmanlı. Düz dairesel geniş tabanlı ve boru formunda ince uzun gövdeli. Degrade zemin üzeri çok renk tropik çiçekler ile floral dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Art Nouveau Sanat Akımı’nın dekoratif sanatlar alanındaki en önemli temsilcisi Emile Gallé imzalı, Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile ayrıca büyük önem arz eden yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Yükseklik: 59 cm.
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı Suad Hanım adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in Veda romanında önemli bir rol oynar.
SAX 19.YÜZYIL PORSELEN BOZALIK
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl. Sax. Osmanlı Sarayı ve çevresine döneminde Meissen, Viyana gibi en fazla sipariş edilen yüksek kıymetteki porselenlerden. Üst düzey işçilik ile uygulanmış ve renklendirilmiş kabartma (repoussé) stilize meyve ve çiçek kompozisyonları ile dekorlu, Rumî bulutlardan oluşan zengin altın yaldız stilize motifler ile bezeli. Platform kaideli, menteşe kapaklı, kelepçeli ve tek kulplu olarak tasarlanmış. Altın vermey bronz aplikeli. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf parlak sırlı. Benzer örnekleri Topkapı Sarayı Müzesi Koleksiyonu’nda yer almakta. Osmanlı Saraylısı’nın yüksek zevkini gözler önüne seren, Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile ayrıca büyük önem arz eden nadir koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Osmanlı Sarayında Avrupa Porselenleri, 2005 / SSM - Sabancı Üniversitesi
Yükseklik: 35 cm.
Avrupa’da porselen sanayi 18.Yüzyıl ile beraber başlar. Gerçi bu zamana kadar çok yüksek kalitede fayans imal edilmiş ise de kaolin porseleni tabir edilen sert kaya porseleni imali ancak 1709 tarihinde başlamıştır. Bu fabrikalarda Osmanlı pazarı için imal edilen porselen çeşitlerinin Türk’ün asil zevkine göre yapılması, Türk desenlerinin Avrupa’da yayılmasında mühim rolü olduğunun işaretidir. Şarkta resmin şiddetle günah sayıldığı bu devirlerde en iyi alıcı olması dolayısı ile Türkiye bu işler üzerinde mühim tesirler yapmış, fabrika tezgâhlarında şark imalatı için hususi teşkilatlar vücuda getirip, canlı şekillerin tasvirleri yerine rengârenk çiçek demetlerinin, gül destelerinin bin bir güzelliklerini yalnız Türkiye için nakşetmişlerdir. Topkapı Sarayı Müzesi ile diğer müzelerdeki büyük koleksiyonlarda hayretle seyrettiğimiz Avrupa porselenleri arasındaki Türkiye için hazırlanmış eserleri üzerlerindeki tezyinattan tanımaktayız. Türkiye için on dokuzuncu asır sonlarına kadar bu şekilde hususi ihracat yapmışlardır. Yalnız bu işlerin harcı âlem bir meta değil lüks eşyası olarak o zamanda dahi birkaç altın liradan aşağı tedarik edilmediğini unutmamak lazımdır.
YAKUP CEM (1949)
"Natürmort”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. Sanatçının koleksiyon değeri yüksek ele geçmez yapıtlarındandır.
Ölçüler: 19 x 25 cm.
1949 yılında İran’ın Tebriz şehrinde doğdu. Resme olan büyük tutkusu Hacı İslamiyan`ın yanında pekişti. İngiltere’de Oxford, Paris’te Osmanlı’nın Kuruluşunun 700. Yılı etkinlikleri kapsamında, Los Angeles Fullerton’da (California State Art University) ve New York’da sergiler açtı. Hayatta olup da eserleri müzayedelerde satışa sunulan ender sanatçılardan olan Yakup Cem, bir süre Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi`nde öğretim üyeliği de yapmıştır. Sanatçı, son yıllarda çalışmalarını Amerika’da sürdürmektedir.
YAKUP CEM (1949)
"Natürmort”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. Sanatçının koleksiyon değeri yüksek ele geçmez yapıtlarındandır.
Ölçüler: 58 x 43 cm.
1949 yılında İran’ın Tebriz şehrinde doğdu. Resme olan büyük tutkusu Hacı İslamiyan`ın yanında pekişti. İngiltere’de Oxford, Paris’te Osmanlı’nın Kuruluşunun 700. Yılı etkinlikleri kapsamında, Los Angeles Fullerton’da (California State Art University) ve New York’da sergiler açtı. Hayatta olup da eserleri müzayedelerde satışa sunulan ender sanatçılardan olan Yakup Cem, bir süre Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi`nde öğretim üyeliği de yapmıştır. Sanatçı, son yıllarda çalışmalarını Amerika’da sürdürmektedir.