17./18.Yüzyıl. Osmanlı. Eslihâ-i nâfize grubuna giren eser bakırdan dövme tekniği ile yalın yüzeyli, temren bölümü uzun ve sivri, gövdesi şişkin, salebe’si silindirik, saplaması suyolu ile dekorlu olarak tasarlanılarak imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmıştır. Eslihâ-i nâfize grubundaki mızrak ve benzeri delici silahlar genellikle savaşlarda düşmana uzaktan saldırmak için kullanılmasına karşın, bazen bu eserde olduğu gibi prestij göstergesi olan altın görüntüsünde tombaklama tekniği ile bakır malzemeye tatbik edilerek görkemli törenler, resmi geçitler ve merasimlerde uç kısmına sarılan bir tüy ya da kumaşla tuğ tepeliği veya sancak âlemi olarak da kullanılırdı. Türk tarihinde tuğ ve âlem hükümranlık ve bağımsızlık anlamları taşıyan, askerî ve siyasî bir güç, yetki işareti ve devlet geleneğini temsil eden önemli sembolik alametlerdir.
Resmi geçit ve törenlerde kullanılmak üzere üretilmiş, bugüne kadar hiçbir koleksiyonda eşine rastlanılmamış, tombak ve genel kondisyonu fevkalade durumda, ele geçmez gerçek bir koleksiyon parçası ve Osmanlı Maden Sanatı’nın günümüze ulaşmış müzelik eser statüsünde seçkin bir örneğidir.
Provenans: KOCABAŞ Koleksiyonu
(Eser, provenans mektubu ile birlikte teslim edilecektir.)
Uzunluk: 14 cm.