İSMAİL HAKKI OYGAR (1907-1975)

“Abstract Seramik Tabak”

İmzalı. 1956 tarihli. Soyut, figüratif. Seramikten mamul. Eser, kadife zeminli yüzeye sahip çerçeveye uygulanarak duvarda sergileme imkânı yaratılmış.

Füreyya Koral, Sadi Diren, Nasip İyem, Atilla Galatalı ve Jale Yılmabaşar gibi birçok önemli sanatçımızın hocası olan Çağdaş Türk Seramik Sanatı”nın Avrupa’ya açılmasına ve uluslararası boyutlara taşınmasına öncülük eden hocaların hocası kıymetli sanatçımızın ele geçen nadir çalışmalarından olup koleksiyonluk bir eseridir.

Eser çap: 26 cm.
Çerçeveli ölçü: 42x42 cm.

Sanayi-i Nefise Mektebi resim ve heykel bölümlerinde öğretim gördü. Mezuniyetiyle birlikte Paris’e gitti. Paris Dekoratif Sanatlar Okulu’nda “İç Mimari ve Dekorasyon” ile Arts et Matiers’de “Seramik ve Cam Hamuru” üzerine eğitim çalışmaları yaptı. Nişanlısı Hale Asaf ile birlikte özel akademi olan Grande Chaumiére'ye devam etti. 1928 yılında ilk seramik sergisini Paris Expose á la Nationale'de açtı. Aynı yıl yurda döndü. Döner dönmez Akademi’de Weber’in öğretmen yardımcılığı görevine atandı. Tezyini Sanatlar Bölümü’nün “Seramik Atölyesi”ni  kurmakla görevlendirildi. Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği’nin kurucuları arasında yer aldı.  Birinci İzmir Enternasyonal Sanat Fuarı’nın sanat müşavirliği görevini aldı. Sanatçı 1937 yılından itibaren on üç yıl boyunca Etibank’ta müşavir dekoratör olarak görev yaptı.  1962 yılında Prag'da açılan Uluslararası Çağdaş Seramik Sergisi'nde Türkiye Sergi Komiseri ve Uluslararası Seramik Akademisi II. Kongresi Türkiye Temsilcisi olan Oygar, 1963 yılında da Venedik'te III. Türk Sanatı Kongresi sırasında Tarihi Türk Sanatı ve Çağdaş Türk Seramik Sanatı Sergilerini düzenledi. 1967 yılında Uluslararası Seramik Akademisi geleneksel sergisinin ve genel kurulunun İstanbul'da Güzel Sanatlar Akademisi'nde yapılmasına da öncülük eden Oygar, bu kurula üye kabul edilen ilk Türk seramik sanatçısıdır. Oygar'ın, bu sergide altın madalya kazandığı da bilinmektedir.