Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
OSMANLI SULTAN MEHMED REŞAD HAN TUĞRALI CAMALTI LEVHA
Osmanlı. Sultan Mehmed Reşad Han (Mehmed V, 1909-1918) tuğrası. Eser, siyah renk zemine merkezde altın ile çalışılmış sultanın “mahlaslı” tuğrası ve onu çevreleyen yine altın ile çalışılmış stilize bir bordürle neticelendirilerek tasarlanmıştır. Tersten yazılarak tatbik edilen Camaltı Sanatı’nın sultan tuğralı son derece nadir ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 25 x 35 cm.
MEHMET ŞEFİK BEY (1820-1880)
“Zerendut Levha”
Ketebeli. Siyah zemin üzerine altın ile Ayet-i Kerime yazılı. Haliyle, orijinal dönem çerçevesi içerisinde.
Mehmed Şefik bey Hicri 1235(1819/1820)’de İstanbul’da dünyaya geldi. 16 yaşında icazet alan sanatçı Alî Vasfî Efendi’nin ve onun vefâtı üzerine de Kazasker Mustafa İzzet Efendi’nin öğrencisi olmuştur. 1845’te Kazasker Efendi’nin Sultan Abdülmecîd’in imamlığına tayininden sonra muzıka ve hademe-i hümâyûn hutût muallimlikleri görevlerini üstlendi. 1849 yılında Sultan Abdülmecid Han tarafından şahsî takdirleri dolayısıyla sanatçıya “rütbe-i hâcegânî” tevcih edildi. Kazasker Mustafa İzzet Efendi’nin en iyi talebesi olan Şefik Bey istiflerindeki mükemmeliyet ve harflerin teşrifatına riayetiyle tanınır, celî sülüs yazılarını kalıp hazırlamadan doğrudan yazmasıyla bilinirdi. Sultan Abdülmecîd’in Sakız Adası’nda ihya ettiği cami için levhaları yazmış, 1855’teki büyük Bursa depreminden zarar gören Ulucamii’deki duvar ve sütunlarındaki eski celî sülüs ve kûfî hatlarını Sersikkezen (Başhakkak) Abdülfettah Efendi ile üslûplarına göre yenilemişler ve yeni levhalar hazırlamışlardır. Sanatçı 1880 yılında hayatını kaybetmiştir.
Ölçüler: 39 x 79 cm.
OSMANLI MİSK-İ AMBER KOLEKSİYONLUK TESPİH
Son derece değerli, dev Physeter Macrocephalus / Kaşalot balinasının denize bırakmış olduğu salgı ile ya da balinanın yakalanması sonucu elde edilen malzemeden yapılmıştır. Eşi benzeri olmayan koku anlamına gelmektedir. Koleksiyonluk eserdir.
OSMANLI AYYILDIZLI TOMBAK TAS
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Bakırdan dövme tekniği ile kalemişi, kazıma/grave ve kabartma/repousse teknikleri kullanılarak imal edilmiş, yayvan yuvarlak formlu, düz dipli ve dilimli yüksek kenarlı olarak tasarlanmıştır. Eserin merkezi penç motifini sarmalayan uçları çintemani dekorlu battal yıldız motifi ile dekore edilmiş, etrafı sıralı hilallerle zenginleştirilmiş, yan yüzeyi ise Rokoko üslubunda sıralı stilize floral motiflerle bezeli iki sıra bordür ile neticelendirilmiştir.
Fevkalade kondisyonda. Türk Maden Sanatı’nın son derece estetik ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Çap: 20 cm.
OSMANLI EDİRNEKARİ SARAY İŞİ SULTANİ ÖZELLİKLERDE "TOPKAPI SARAYI İFTARİYE KAMERİYESİ" RESMEDİLMİŞ MÜZELİK HAT KUTUSU
"Sultan İbrahim "1640" dönemi sonrası."
Osmanlı. 17.Yüzyıl sonu / 18.Yüzyıl başı. Edirnekari. Sultani özelliklerde saray işi olan eserin kapak içine altın bezemeli “Topkapı Sarayı İftariye Kameriyesi ” resmedilmiş. Eserin dış yüzeyi altın ile Rokoko üslubunda, kapak içi ise çok renk tempura boya ve zengin altın ile tezyinli. Kapak içi fevkalade kondisyonda.
Benzer örnekleri müze koleksiyonlarında bulunan yüksek kıymette eşsiz bir koleksiyon parçasıdır.
Ölçüler: 19.5 x 10 x 33 cm.
Topkapı Sarayı İftariye Kameriyesi, Sofa-i Hümâyûn mermer terasının Sünnet Odası ile Bağdad Köşkü arasında kalan kısmına, 1640’da Sultan I. İbrahim tarafından yaptırılmıştır. Kameriye şeklinde olan bu köşkün özelliği tombaktan oluşudur. Dört sütunun taşıdığı bir tekne kubbe ile örtülüdür. Kameriye, çıkıntı yapan konumuyla mermerlikten ayrılmış, alttaki bahçelere ve kente, Haliç ve Galata’ya yönelik bir konuma getirilmiştir. Bu kameriyede Ramazan aylarında Sultan iftarı bekler, orucu burada açarmış. Bu nedenle İftariye adını almıştır. Yaz aylarına rastlayan bayram törenlerinde Sultan’ın Enderûnluların bayram tebriklerini burada kabul ettiği ve aşağı bahçede yapılan spor gösterilerini seyrettiği bilinmektedir.
LUDWIGSBURG 18.YÜZYIL “TURQUERIE“ PORSELEN OSMANLI FİGÜRÜ
1758-1793 tarih aralığı. Alman, Ludwigsburg imalat damgalı. Duke Charles Eugene von Wurttemberg dönemi. Epoque, haliyle. Turquerie Sanat Akımı’nın ele geçmesi zor, koleksiyonluk ve fevkalade bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, Hüseyin Kocabaş 1941 / Sayfa: 93
Miller's-Porcelain Marks, Gordon Lang / Sayfa: 153
Yükseklik: 15.5 cm.
ALEXANDRE RAYMOND İMZALI FOLYO BOYUTLU “L'ART ISLAMIQUE EN ORIENT” İSLAM MİMARİSİ ŞAHESERİ / ŞÖMİZLİ
“L’Art Islamique en Orient-Fragments d'Architecture Religieuse et Civile / Pera, Constantinople, Librairie Raymond - M. Schulz, Prague”
50 kromolitograf, renkli, folyo boyut. Planlar, Prusya asıllı Osmanlı vatandaşı Raymond Alexandre M. Raymond (1872-1941) Metinler, Karl Wulzinger (1886-1948) Kromolitografi tekniği ile basılan 50 adet Osmanlı Mimarisi’nin olağanüstü güzellikte örneklerini içeren renkli levhadan (tek ya da iki sayfa üzerine) oluşmakta. Son derece nadir, orijinal şömizinde.
Eserde; Konya Alaaddin Camii, Bursa Yeşil Camii, Sivas Gök Medrese, Akşehir Taç Medresesi, Bursa Kaplıcalar, İznik Yeşil Camii renkli çizimleri yer almakta.
Günümüze kadar çok iyi muhafaza edilmiş, fevkalade kondisyonda. Meşhur Şefik Atabey koleksiyonunda da yer alan yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 50 x 36 cm.
17.YÜZYIL PAUL RYCAULT İMZALI OSMANLI İMPARATORLUĞU TARİHİ KİTABI
“ISTORIA DELLO STATO PRESENTE DELL’ IMPERIO OTTOMANO”
"Türk Tarih Kurumu Kütüphanesi’nin nadir eserler bölümünde A024899 envanter kodu ile mevcuttur.
1672 tarihli, Paul Rycault imzalı. Sırtı deri ebru kapaklı cildinde 296 sayfa, 21 gravürden oluşmakta. Elçilik görevi sebebiyle İstanbul dışında imparatorluğun çeşitli bölgelerine giden, her kademeden devlet görevlisiyle ilişkisi olan Rycault, gözlemlerini ve üçüncü şahıslardan elde ettiği bilgilere dayanarak yaptığı analizleri bu kitapta anlatmaktadır.
Rycault’un eseri üç ana bölümden oluşmaktadır. 1.bölümde dönemin Osmanlı devlet yapısı hakkında ayrıntılı bilgiler, 2.bölümde Osmanlı toplum yapısı içinde din-devlet ilişkisi, 3.bölümde ise yeniçerilerin örgütlenmesi hakkında bilgiler bulunmaktadır.
Osmanlı tarihi hakkındaki kitapların en ünlülerinden, ele geçmesi zor, son derece nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 22.5 x 16.5 cm.
THERESE DUFRESNE BRONZ “RÖLYEF” MEKKE MADALYONU
Th. Dufresne imzalı. 1988 tarihli, BR Flor damgalı. Kallavi ebatlarda. Bronz. Latin ve arap harfleri ile “LA MECQUE / MEKKE” ibareli. Rölyef/kabartma olarak eserin ön yüzüne muazzam bir kompozisyon, diğer yüzüne
ise olağanüstü bir Kâbe ve tavaf görüntüsü resmedilmiştir.
Harika patineye sahip, fevkalade kondisyonda. Üst seviye görsellikte ve sanat kalitesinde koleksiyonluk eserdir.
Çap: 80 mm.
Ağırlık: 345 gr.
Fransız sanatçı Thérèse Dufresne 1937 yılında Madagaskar’da dünyaya gelmiştir. Paris’teki Uygulamalı Sanatlar Yüksek Okulu ve Ulusal Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’nda eğitim almıştır. Chauvenet’nin öğrencisi olan Dufresne resim, heykel ve madalyon sanatından eserler vermiş ve 1962 ile 1964 yılları arasında Casa Velasquez üyesi olmuştur. 1975 yılında Prix Renouveau de la Médaille almıştır. 1964’ten 2000’e kadar elli üzerinde madalyon üretmiştir, kültürel alanları konu alan madalyaları ile tanınır.
THERESE DUFRESNE BRONZ “RÖLYEF” İSLAMİK MADALYON
Th. Dufresne imzalı. 1983 tarihli, Bronze damgalı. Kallavi ebatlarda. Rölyef/kabartma olarak eserin her iki yüzüne de mimari unsurlar taşıyan hat sanatı ve İslami motifler ile güçlendirilmiş olağanüstü kompozisyonlar resmedilmiştir.
Harika patineye sahip, fevkalade kondisyonda. Üst seviye görsellikte ve sanat kalitesinde koleksiyonluk eserdir.
Çap: 70 mm.
Ağırlık: 259 gr.
Fransız sanatçı Thérèse Dufresne 1937 yılında Madagaskar’da dünyaya gelmiştir. Paris’teki Uygulamalı Sanatlar Yüksek Okulu ve Ulusal Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’nda eğitim almıştır. Chauvenet’nin öğrencisi olan Dufresne resim, heykel ve madalyon sanatından eserler vermiş ve 1962 ile 1964 yılları arasında Casa Velasquez üyesi olmuştur. 1975 yılında Prix Renouveau de la Médaille almıştır. 1964’ten 2000’e kadar elli üzerinde madalyon üretmiştir, kültürel alanları konu alan madalyaları ile tanınır.
ANDREAS CELLARIUS 17.YÜZYIL ASTROLOJİK GÖK HARİTASI
“Gerardum Valk & Petrum Schenk”
A.Cellarius'un 1660 yılında hazırladığı dünyaca bilinen ve meşhur "HARMONIA MACROCOSMICA SEU ATLAS UNIVERSALIS ET NOVUS" gök haritası serisinden. Bakır oyma.
Gerardum Valk & Petrum Schenk tarafından hazırlanan bakır oyma 13 no’lu orijinal renkli pafta.
Birçok müze ve önemli koleksiyonda bu seriden eserler mevcuttur. Fevkalade kondisyonda, ele geçmesi zor, nadir koleksiyonluk eserdir.
Referans: Atlascoelestis
Ölçüler: 43 x 52 cm.
SARAY İŞİ SULTANİ DÜRBÜN
19.Yüzyıl. Saray işi. Sultani özelliklerde ve kallavi ebatlarda. Saray için yapılmış İsviçre mineli altın eserler ile benzer özelliklere sahip. Komple altın vermeyli eser çok renk mine işçiliği ile stilize dekorlu. Opera tipi, alışılmışın dışında boyutlarda ve işçilikte. Ele geçmesi zor gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 13 x 12 cm.
OSMANLI SULTANİ “TREMBLEUSE” GÖĞÜS BROŞU
19.Yüzyıl. Osmanlı. Kallavi boyda. Elmaslarla bezeli eserin merkezinde bulunan kanadı oynar kuş figürü trembleuse (titrek) şekilde tasarlanmıştır. Kuş figürünün gözü yakut, ibiği zümrüt kakmadır. Ufak restorasyona ihtiyacı vardır.
Boyutları ve ihtişamlı görüntüsü ile Osmanlı Mücevher Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Osmanlı İmparatorluğu’nun gelişmesi ve zenginleşmesi ile mücevhercilik giderek önem kazanmış ve İstanbul dünyanın önemli mücevher üretim merkezlerinden biri olmuştur. Bu dönemde, imparatorluğa yeni katılan bölge ve ülkelerde yaşayan toplumların birikimleri de eklendiğinden, kuyumculuk ürünlerinin çeşitlerinde belirgin bir artış olmuştur. Osmanlı topraklarında yaşamış çok sayıda etnik kimliklerin kültürünü ve binlerce yıllık uygarlıkların izlerini taşıyan Osmanlı kuyumculuğu, bu uygarlıklardan esinlenerek kendi özgün takılarını üretmiştir. Osmanlı Sarayı’nda çeşitli hizmet erbabı sınıflar mevcut olup bunlardan biri de “Ehl-i Hiref denilen sanatkârlar zümresiydi. Bunlar arasında yer alan kuyumcular Topkapı Sarayı'nın Orta Kapısı ile Akağalar Kapısı arasında kalan “Bîrun” denilen bölümde yaşamaktaydılar. Âmirlerine kuyumcu başı denirdi. Kuyumcular, devşirmelerin kabiliyetlilerinden yetiştirilirdi. Ehl-i hiref teşkilâtında kuyumculukla uğraşan pek çok ustanın ve çeşitli bölüklerin yer aldığı belgelerden anlaşılmaktadır ki, bunların başında altın işçiliği yapan "Zergerân" bölüğü gelmektedir. Yeşim, necef ve maden eserler üzerine altın kakmacılığı yapanlara "Zernişâni", taş yontucu ve işlemecilere "Hakkâkân", taşa foya yapanlara ise "Foyager" denilmekteydi.
Ölçüler: 140 mm.
Ağırlık: 47 gr.
OSMANLI BEYKOZ CAM TUĞRALI GÜMÜŞ SERLİ NARGİLE
19.Yüzyıl. Beykoz mamulâtı. Kallavi boyda ve billur renkteki eserin yüzeyi kesme tekniği ile geometrik dekorlu ve altın yaldız maydanoz desenlidir. Tuğralı gümüş seri stilize floral dekorlu, dragon formlu ağızlı ve zincir aplikelidir. Tuğrası okunamadı. Beykoz cam sanatının günümüze kadar ulaşmış nadir örneklerindendir.
Yükseklik: 57 cm.
OSMANLI “ALİMZADE ÖMER EFENDİ” PORSELEN “TETE A TETE” ÇİFT FİNCAN ve TABAĞI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Alimzade Ömer Efendi imalat damgalı. Beyaz hamurlu şeffaf sırlı, çok renk stilize floral dekorlu ve altın bezemeli. 18. Yüzyıldan itibaren İstanbul’da Galata, Beykoz, Eyüp ve Balat’ta bulunan küçük çini ve çömlek imalathanelerinde porselen ve fayans üretimi yapılmaya başlandı. Bu küçük ölçekli atölyelerden çıkan belirli miktardaki eserlerden bazılarının arkalarında eski harflerle “Alim Zade Ömer Efendi” damgası bulunur. Alimzade’nin atölyesinden çıkan bu porselenler, o dönem İstanbul Mahmutpaşa’da satılmaktaydı.
Aynı mührü taşıyan bir grup porselen bugün Topkapı Sarayı Müzesi’nde sergilenmektedir. Fevkalade kondisyonda, her parçası damgalı koleksiyonluk eserlerdir
Tabak çap: 10 cm.
OSMANLI PORSELEN AŞURELİK
19.Yüzyıl. Model numaralı. Kallavi ebatlarda. Kapak tutamağı dalında gül formunda ve bronz menteşeli. Tüm yüzeyi el boyaması çok renk stilize floral ve geometrik dekorlu, zengin altın bezemeli. Fevkalade kondisyonda. Görsel yönü yüksek koleksiyonluk eserdir.
Yükseklik: 44 cm.
OSMANLI PORSELEN AŞURELİK
19.Yüzyıl. Model numaralı. Kapak tutamağı dalında gül formunda ve gümüş menteşeli. Tüm yüzeyi el boyaması çok renk stilize floral dekorlu, zengin altın bezemeli. Fevkalade kondisyonda. Görsel yönü yüksek koleksiyonluk eserdir.
Yükseklik: 40.5 cm.
JACOP PETIT SULTAN FİGÜRÜ / TISANIERE
19. Yüzyıl. Fransız. Jacop Petit imzalı. (JP) Eserin damgası “Porselencilik Tarihi” kitabı sayfa 115’de mevcuttur. Turquerie akımının güzel örneklerinden, Osmanlı Pazarı için özel imalat. Tisaniere özellikli. Dikdörtgen platform üzerinde oturan sultan tasviri dönem kıyafetleri ve aksesuarları ile son derece estetik ve yüksek sanat kalitesi ile çalışılmıştır. Altın yaldız ile dekorlanmış ve yer yer farklı renkler ile konturlenmiş eserin nargile hortumu eksiktir, haliyle. Türünün koleksiyonluk örneğidir.
1830 senesinde Sevres fabrikasından ayrılan bazı sanatkârların bir araya gelerek Paris’de kurdukları “Jacop Petit” isminin baş harfleri olan “J.P” isimli atölyedir. Benjamin Jacop ile Aaron Smoll’ün başında bulundukları müessese üslup itibariyle kısmen Sevres’e tabi kalmıştır. Bir zaman sonra kapanan atölye bu müddet zarfında imal ettiği eserlerin mühim bir kısmını bilhassa Türkiye için hazırlamıştır. Kaynaklarda “Fontaine Bleau” mavi renkli marka diye yazılı olan bu fabrikanın kullandığı “J.P” markası ile beraber ayrıca çifte meçe müşabih diğer bir markayı da kullandığı bilinmektedir. Bu fabrikanın Türkiye için hususi imal ettiği eserler bilhassa vazolar, çiçeklikler, kupa, bonboniere ve Osmanlı figürlü biblolardır.
Yükseklik: 14 cm.
JOSEPH SCHRANZ 19.YÜZYIL LİTOGRAFİ İSTANBUL PANORAMASI / İKİ ADET TAKIM “VUE GENERALE DU BOSPHORE DE ROUMELI-HISSARI A LA MER NOIR” “VUE GENERALE DU BOSPHORE DE CONSTANTINOPLE A ROUMELI-HISSARI”
Eserleri ile Sultan Abdülmecid Han’ın büyük beğenisini ve takdirlerini kazanan Joseph Schranz’ın 1853 yılında yayınlanan “Le Bosphore” isimli eserinde yer alan ve sanatçının Payitaht İstanbul’da on altı sene yaşadıktan sonra edindiği birikimle, 1840 yılından sonra resmettiği son derece detaylı ve atmosferik, litografi tekniğinde “Schranz & Percheron a Constantinople” kabartma/gofre klişeli iki adet İstanbul panoraması.
Eserlerin merkezi “Vue Generale du Bosphore de Roumeli Hissari a La Mer Noir (Prise d’Asie) / Boğaz’ın Rumeli Hisarı ve Karadeniz’e doğru genel manzarası (Asya tarafından)” ve “Vue Generale du Bosphore de Constantinople a Roumeli-Hissari (Prise d’Asie) / İstanbul Boğazı’nın Rumeli Hisarı genel manzarası (Asya tarafından)” ibarelidir.
Eserlerde tüm semt, lokasyon ve coğrafi isimler sanatçı tarafından not düşülmüştür. Bilindiği üzere J.Schranz’ın Sultan Abdülmecid Han’a sunduğu “Panorama du Bosphore” isimli albüm, İstanbul Boğaz’ının tamamını tasvir eden iki panorama içermektedir. Kırım Savaşı esnasında resmedilmiş bu panoramalar ressamın olağanüstü gözlem gücünü yansıtmaktadır. Shranz’a ait benzer panoramalar Cornucopia dergisinin 57. sayısında (2018) yer alan, Briony Llewellyn’in “The Painter Who Vanished” başlıklı makalesinde yayınlanmıştır.
Fevkalade kondisyonda, olağanüstü görsellikte, belgesel özellik taşıyan ele geçmesi zor koleksiyonluk eserlerdir.
Ölçüler: 33 x 178 cm. (her biri)
LOUIS DEVEDEUX (1820 - 1874)
“Vente d’Esclave”
İmzalı. Gravür. H.Garnier tarafından son derece nadir tesadüf edilen özel ve farklı bir teknik ile yapılmış, görsel yönden etkileyici koleksiyonluk bir örnektir.
L. Devedeux, 1820 yılında Clermont-Ferrand’da dünyaya gelmiştir. 1836’ya kadar Paris’te École des Beaux-Arts’da öğrenim görmüş, Delaroche ve Decamps’ın öğrencisi olmuştur. Sanatçı 1838’de Salon de Paris’de eserlerini sergilemiştir. 1867 yılında “Esir Taciri” tablosu III. Napolyon tarafından satın alınmıştır.
Ölçüler: 74 x 54 cm.
OSMANLI GÜMÜŞ LEVENT HANÇERİ
18.Yüzyıl. Osmanlı. Osmanlı silah ve sancaklarından oluşan armalar ve ejder (dragon) figürleri ile dekorlu, rokoko üslubunda stlize floral tezyinatlı. Fildişi sapında yavrularının bulunduğu muhafazası mevcut.
Olağanüstü görsellikte, üst düzey işçilik uygulanmış, müzelik eser statüsünde ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.
Bıçak: Sırtı ve yüzeyi kazıma tekniği ile Osmanlı motifleri ve balık figürü tezyinli.
Sap: Fildişi. Gümüş ve mercan aplikeli.
Kın: Gümüş. Askı kancalı. Pabuç kısmı balık pulu dekorlu ve ejder (dragon) figürü finalli. Ağız kısmı sarmal dekorlu. Tüm yüzeyi kabartma/repousse ve kazıma/grave tekniği ile görülmemiş görsellikte ve kalitede boş yer kalmayacak şekilde Osmanlı silahları ve sancaklarından oluşan kompozisyonlara sahip asalet armaları, ejder (dragon) motifleri ve frizlerle dekorlu.
Uzunluk: 41 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL ROKOKO GÜMÜŞ KINLI ALTIN KAKMA YATAĞAN
Sahibi: Ömer (altın kakma ile)
Ustası: Amel-i El-hac Nuh (altın kakma ile)
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Hicri 1230 tarihli. El-hac Nuh usta yapımı fevkalade görsellikte, nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Kın: Gümüş. Kabartma/repousse, kazıma/grave ve kalemişi tekniği ile üst düzey Osmanlı Rokokosu üslubunda çok zengin dekorlu. Ağızlık bölümü aykırı şekilde hasır örgü ve telkari tekniği ile örülü, aplike rozetler ile bezeli. Çamurluk ucu dragon formunda ve ejder motifli.
Kabza: Gümüş. Mercanlar ile bezeli.
Namlu: Altın kakma ile Eski Türkçe mealen “Ey gönül bir can içün her cana minnet eyleme, işreti dünya içün Sultana minnet eyleme” ve “ Sabreden zafere ulaşır” yazılı. Diğer yönü altın kakma ile dekorlu. Altın kakma ile ustası ve sahibi yazılı.
Uzunluk: 73 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ KINLI ALTIN KAKMA YATAĞAN
Sahibi: Halil Ağa (altın kakma ile)
Ustası: Amel-i Mahmud Ağa (altın kakma ile)
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Hicri 1224 tarihli. Mahmud Ağa usta yapımı nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Kın: Gümüş. Kabartma/repousse ve kazıma/grave tekniği ile stilize floral motifler ve Mühr-ü Süleyman motifleri ile bezeli. Çamurluk ucu dragon formunda.
Kabza: Gümüş. Penç motifleri ile bezeli.
Namlu: Merkezi Mühr-ü Süleyman motifli. Her iki yönde altın kakma ile yazıların bulunduğu kartuşlar mevcut. Eski Türkçe mealen “Ya Muhammed ya şefaat” yazılı. Altın kakma ile ustası ve sahibi yazılı.
Uzunluk: 79 cm.
OSMANLI SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KINLI ALTIN KAKMA YATAĞAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876–1909) tuğralı. Nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Kın: Gümüş. Sultan II.Abdülhamid Han tuğralı.Yalın işçilikli, Kalemişi ve kazıma tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu.
Kabza: Mors dişi. Demir bölümleri altın kakma ile stilize dekorlu.
Namlu: Altın kakma ile Saff Suresi’nin 13.ayeti yazılı. Mealen “Yardım ve Zafer Allahtan ve Pek yakın bir Fetih” Altın kakma ile stilize bezemeli.
Uzunluk: 81 cm.