Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
ALEXANDRE RAYMOND İMZALI FOLYO BOYUTLU “L'ART ISLAMIQUE EN ORIENT” İSLAM MİMARİSİ ŞAHESERİ / ŞÖMİZLİ
“L’Art Islamique en Orient-Fragments d'Architecture Religieuse et Civile / Pera, Constantinople, Librairie Raymond - M. Schulz, Prague”
50 kromolitograf, renkli, folyo boyut. Planlar, Prusya asıllı Osmanlı vatandaşı Raymond Alexandre M. Raymond (1872-1941) Metinler, Karl Wulzinger (1886-1948) Kromolitografi tekniği ile basılan 50 adet Osmanlı Mimarisi’nin olağanüstü güzellikte örneklerini içeren renkli levhadan (tek ya da iki sayfa üzerine) oluşmakta. Son derece nadir, orijinal şömizinde.
Eserde; Konya Alaaddin Camii, Bursa Yeşil Camii, Sivas Gök Medrese, Akşehir Taç Medresesi, Bursa Kaplıcalar, İznik Yeşil Camii renkli çizimleri yer almakta.
Günümüze kadar çok iyi muhafaza edilmiş, fevkalade kondisyonda. Meşhur Şefik Atabey koleksiyonunda da yer alan yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 50 x 36 cm.
17.YÜZYIL PAUL RYCAULT İMZALI OSMANLI İMPARATORLUĞU TARİHİ KİTABI
“ISTORIA DELLO STATO PRESENTE DELL’ IMPERIO OTTOMANO”
"Türk Tarih Kurumu Kütüphanesi’nin nadir eserler bölümünde A024899 envanter kodu ile mevcuttur.
1672 tarihli, Paul Rycault imzalı. Sırtı deri ebru kapaklı cildinde 296 sayfa, 21 gravürden oluşmakta. Elçilik görevi sebebiyle İstanbul dışında imparatorluğun çeşitli bölgelerine giden, her kademeden devlet görevlisiyle ilişkisi olan Rycault, gözlemlerini ve üçüncü şahıslardan elde ettiği bilgilere dayanarak yaptığı analizleri bu kitapta anlatmaktadır.
Rycault’un eseri üç ana bölümden oluşmaktadır. 1.bölümde dönemin Osmanlı devlet yapısı hakkında ayrıntılı bilgiler, 2.bölümde Osmanlı toplum yapısı içinde din-devlet ilişkisi, 3.bölümde ise yeniçerilerin örgütlenmesi hakkında bilgiler bulunmaktadır.
Osmanlı tarihi hakkındaki kitapların en ünlülerinden, ele geçmesi zor, son derece nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 22.5 x 16.5 cm.
OSMANLI SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN HÜLASA-I MARUZAT DEFTERİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han inisiyalli, saray cildi Sultan Arz Defteri.
Eserin diğer örnekleri Dolmabahçe Sarayı Halife Abdülmecid Efendi Kütüphanesi’nden intikal etmiş TBMM Genel Sekreterliği Milli Saraylar Daire Başkanlığı bünyesinde, Başbakanlık Osmanlı Arşivi’nde ve TBMM Genel Sekreterliği Milli Saraylar Daire Başkanlığı bünyesinde araştırmaya açık bulunan Hazine-i Hassa Arşivi’nde bulunmaktadır. İçerisinde beyit ve şiirler yazılı, haliyle. Ele geçmesi zor koleksiyonluk eserdir.
Hülasa-i Maruzat Defterleri, Padişaha sunulan mâruzatların hülasalarının kaydedildiği mühim bir defter serisidir. Öteden beri Padişaha devlet ricali tarafından mâruzatta bulunulduğu gibi sıradan
insanlar tarafından da maruzatta bulunulabilmekteydi. 19.Yüzyılda nezaretlerin teşekkülü ve bürokrasinin gelişimi ile birlikte maruzat kavramı daha da yerleşti. Fakat maruzatın önemi Sultan II.Abdülhamid devrinde zirveye ulaştı. Padişahın selefleri olan babası ve amcasının aksine devlet işleriyle bizzat ve yoğun bir şekilde ilgilenmesi saraya sunulan mâruzatın büyük miktara erişmesi
neticesini doğurdu. Bu devirde Mabeyn’in artan önemi ve Padişahın Mabeyn’de kurduğu komisyonlarla Yıldız Sarayı’nı bütün devlet işlerinin merkezi haline getirmesi, Mabeyn’e sunulan
mâruzata daha çok önem kazandırdı. Sultan II.Abdülhamid devrinde mâruzatlara ve bu mâruzatların deftere kaydına dair devrin Mabeyn
katiplerinden Mehmed Tevfik Bey şu bilgileri vermektedir; Akşam yemeğinden sonra mâruzat birer birer deftere kaydolunmakla beraber hülasaları dosyalarında saklanmak üzere evvela müsvedde halinde yazılarak kırmızı bir hülasa defterinde temize çekilir ve kâğıtların üzerine konan numaralar hülasalarda da gösterilirdi. Bu suretle doldurulan yaldızlı ve kırmızı renkli hülasa defteri ve arkalarının
bir köşesinde numaraları yazılmış olan asıl mâruzat kağıtları takımıyla bir torbaya konarak ve torbanın ağzı başkatib tarafından balmumuyle mühürlenerek Hünkar’ın hususi dairesine gönderilirdi.
Ölçüler: 30 x 17 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL İMPARATORLUK ARMALI VE SULTAN MEHMED REŞAD HAN TUĞRALI SARAY CİLDİ / 2 ADET
19. Yüzyıl. İki adet. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi altın bezemeli, yüksek kondisyonda İmparatorluk armalı cilt ve Sultan Mehmed Reşad Han (1909-1918) dönemi Art-Nouveau etkisinde dekorlu, altın bezemeli cilt.. Yüksek kondisyonda koleksiyonluk örneklerdir.
Osmanlı İmparatorluk Arması Sultan II.Abdülhamid’in, Osmanlı Devletini Düvel-i Muazzama’nın üyesi yapma çalışmalarının görsel bir ürünü olarak ortaya çıkmıştır.Uzun b ir geçmişe sahip, belirli kuralları olan, anlaşılması kolay simge ve şekillerden oluşan batı armaları karşısında tuğralar, anlaşılması zor bir simge olarak kalmıştır. Batılıların içindeki sembolleri kolaylıkla anlayabilecekleri görünümde bir arma meydana getirmek zorunlu hale gelmiştir. Osmanlı Arması, Osmanlı Devleti ve insanını yansıtan özelliklerle batılı arma anlayışına uyumlu bir yapıda düzenlenerek son şekline kavuşmuştur. Armada güneş halifeliği, ay padişahlığı, silahlar devlet gücünü, çiçekler sevgi ve muhabbeti, terazi adaleti, kitap hukuku ve Allahın kanunlarına bağlılığı en alttaki yuvarlak şekiller başarılı kişilere verilen devlet nişanlarını ifade eder. En üstteki yuvarlak içindeki tuğra devrin padişahının tuğrasıdır.
Ölçüler: 19 x 26 cm. / 19.5 x 29.5 cm.
CONSTANTINOPLE DE AMICIS / 2 CİLT-ŞÖMİZLİ
İstanbul üzerine seyahatnameler arasında önemli bir yer tutan, dönemin İstanbul’unu en güzel şekilde anlatıp günümüze de ışık tutan, Edmondo De Amicis’nin canlı ve renkli üslubuyla İstanbul gezisindeki gözlemlerini aktardığı, birçok dile çevrilen ve defalarca basılan iki ciltlik “Constantinople” külliyatı.
1896 Philadelphia, Henry T. Coates basımı, birinci cildi 303, ikinci cildi 309 sayfa, bol resimli, renkli İstanbul haritalı, orijinal ciltli, orijinal şömizli. Bu kondisyonda ve özeliklerde ele geçmesi zor bir takımdır.
Edmondo De Amicis, 1846 yılında İtalya’da dünyaya geldi. Piyade subayı olarak 1866 yılındaki savaşa katıldı. Savaş sonrası edebiyata yönelen De Amicis ordudan ayrılarak yaşamının geri kalanını yazar
kimliği ile sürdürmüştür. Eserlerinde genellikle siyasi ve duygusal konuları işleyen yazarın en bilinen kitabı otuza yakın dile çevrilen “Çocuk Kalbi”dir. Seyahat etmeyi seven bir yazar olarak Avrupa’da birçok yeri gezmiş ve seyehatnamehatıra kitapları yazmıştır.
Ölçüler: 21 x 14 cm. (her biri)
“SOTHEBY'S" - THE OTTOMAN WORLD, THE LIBRARY OF ŞEFIK E. ATABEY WITH A SUPPLEMENT” MÜZAYEDE KATALOĞU / 3 CİLT
2002 Londra, Birleşik Krallık basımı. Sotheby’s Müzayede Evi tarafından gerçekleştirilen, üç gün süren ve yaklaşık iki buçuk milyon sterline satılan Şefik Eşref Atabey Koleksiyonu’nun beğeniye sunulduğu 1629 adet eserden oluşan renkli basım tam set.
3 cilt: c.1: A-G, 246 s. / c.2: H-Sc, 238 s. / c.3: Se-Z, 234 s.
Uzmanlara göre, bir daha asla bir araya getirilemeyecek eserlerden oluşan Osmanlı tarihi ve kültürünü yansıtan en önemli koleksiyonlardan biri. Fevkalade kondisyonda, eksiksiz. Koleksiyonerler için yüksek kıymet arz eden başvuru kaynağı kataloglardır.
Ölçüler: 27 x 21 cm. (her biri)
TÂRÎH-İ SAMÎ VE ŞÂKÎR VE SUPHÎ / İBRAHİM MÜTEFERRİKA
“Konstantiniyye, D’arü’t-tıbâ’ati’l-ma’mûre”
18.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1198 / Miladi 1784 tarihli. İbrahim Müteferrika basımı. Mustafa Sami, Hüseyin Şakir, Mehmed Suphi. Müteferrika Basımhanesi’nde basılan 19. Kitap. Nadir ele geçen koleksiyonluk eserdir.
1727 öncesinde İslam dünyasında ve Osmanlı İmparatorluğu'nda baskı makinelerinin var olduğu biliniyorken Müteferrika'nın “Dârü't-tıbâ'ati'l-ma'mûre” olarak adlandırılan ama yaygın bilinen adıyla “Basımhâne makinesi” İslam dünyasında Müslümanların sahip olduğu ilk önemli baskı makinesiydi.
Ölçüleri: 33.5 x 20 cm.