Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
SULTAN III.AHMED HAN TUĞRALI “SULTANİ” GÜMÜŞ DİVİT
18.Yüzyıl başı. Osmanlı. Saray işi. Sultan III.Ahmed Han (1703-1730) tuğralı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Kadd-ı Amel-i Mehmed” usta damgalı. Gümüş. Devasa ebatlarda. Sultani özelliklerde ve işçilik kalitesinde imal edilmiş. Zor tesadüf edilen gümüş üzerine “altın vermey", vermey üzerine "savat" işçiliği uygulanmış. Hokka kapağına grave (kazıma) tekniği ile “Mühr-ü Süleyman” motifi, “Ya Fettah” ibaresi ve "Ashab-ı Kehf"in isimleri tatbik edilmiş, iri pembe ruby taş montürlü. Kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Savatlı, zengin altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Referans: Eserin tuğrası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 43.sayfasında, usta damgası ise 106.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 7 x 35.5 x 8 cm.
Ağırlık: 841 gr.
Divit, genellikle silindir biçimli bir kalemdan ile bir hokkadan oluşan yazı takımıdır. Kolay taşınması için kalemdan ve hokka birbirine bağlı olarak tasarlanmıştır. Hattatlar ve katipler divitlerini bellerine sardıkları kuşağın içinde taşırlar, kaymasın diye de “divit şiltesi” denen genelde deriden yapılan bir kılıf içine koyarlardı. Divitlerde hokka kalemdanın alt bölümüne dışarıdan bakıldığında görülmeyecek biçimli vidalı olarak yerleştirilir ya da üst bölümün kenarına perçinlenirdi. Divitler boy ve özelliklerine göre başlıca “hattat diviti”, “kâtip diviti” ve “kassam diviti” olarak üçe ayrılır. Birçok malzemeden yapılmış olan divitler mevcut olsa da abanoz, fildişi ve altından olanlarına son derece nadir tesadüf edilir. Divit sanatkarlarına “Devati” denilir. Divit yapımı hayli ustalık ve emek isteyen zor bir sanat dalıdır. Evliya Çelebi (1611-1682) divitçi esnafına ait dükkânların Beyazıt’ta kağıtçılar içinde bulunduğunu nakletmiştir. “Devati”ler / Divitçiler, Süleymaniye Camii avlu duvarı önünde boydan boya sıralanmış kırka yakın dükkânda ve bir kısmı da Üsküdar’da bugün Arakıyeci Hacı Cafer Mahallesi adını taşıyan yerde 1900 başlarına kadar faaliyetlerini sürdürmüşlerdir.
OSMANLI 18.YÜZYIL GÜMÜŞ “SANCAK” KURAN MUHAFAZASI
18.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Savat işçilikli, altın vermeyli. Yüzeyi “Ya Hannan, Ya Mennan, Ya Subhan, Ya Sabr, Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Deyyan, Ya Bürhan” ibareli. Sekizgen formda, bombe kapaklı. Çift tokalı, kilit mekanizmalı. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Çap: 5 cm.
Ağırlık: 30 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ HOKKA TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultani özelliklerde ve işçilik kalitesinde, üst seviye repoussé (kabartma), grave (kazıma) ve kalemişi teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Rıhdan ve 2 mürekkeplik olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Tüm yüzeyleri figüratif kompozisyonlar ile bezeli. Kubbesel kapakları topuz formunda tutamaklı. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zor tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk örnekleridir.
Yükseklik: 7.5 cm. (her biri.)
Ağırlık: 286 gr.
SULTAN III.SELİM HAN TUĞRALI GÜMÜŞ DİVİT
18.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan III.Selim Han (1789-1807) tuğralı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Amel-i Şehrî” usta damgalı. Gümüş. Cübbe kolunun içinde yani yende taşınan tip kol diviti. Birbirine tesbit edilmiş mürekkep hokkası ve kalem muhafazasından (kalemdan) oluşmakta, altın vermeyli. Yalın işçilikli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin tuğrası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 45.sayfasında, usta damgası ise 107.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 5 x 24 x 6 cm.
Ağırlık: 269 gr.
Divit, genellikle silindir biçimli bir kalemdan ile bir hokkadan oluşan yazı takımıdır. Kolay taşınması için kalemdan ve hokka birbirine bağlı olarak tasarlanmıştır. Hattatlar ve katipler divitlerini bellerine sardıkları kuşağın içinde taşırlar, kaymasın diye de “divit şiltesi” denen genelde deriden yapılan bir kılıf içine koyarlardı. Divitlerde hokka kalemdanın alt bölümüne dışarıdan bakıldığında görülmeyecek biçimli vidalı olarak yerleştirilir ya da üst bölümün kenarına perçinlenirdi. Divitler boy ve özelliklerine göre başlıca “hattat diviti”, “kâtip diviti” ve “kassam diviti” olarak üçe ayrılır. Birçok malzemeden yapılmış olan divitler mevcut olsa da abanoz, fildişi ve altından olanlarına son derece nadir tesadüf edilir. Divit sanatkarlarına “Devati” denilir. Divit yapımı hayli ustalık ve emek isteyen zor bir sanat dalıdır. Evliya Çelebi (1611-1682) divitçi esnafına ait dükkânların Beyazıt’ta kağıtçılar içinde bulunduğunu nakletmiştir. “Devati”ler / Divitçiler, Süleymaniye Camii avlu duvarı önünde boydan boya sıralanmış kırka yakın dükkânda ve bir kısmı da Üsküdar’da bugün Arakıyeci Hacı Cafer Mahallesi adını taşıyan yerde 1900 başlarına kadar faaliyetlerini sürdürmüşlerdir.
SULTAN II.MAHMUD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ DİVİT
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Mahmud Han (1808 - 1839) tuğralı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Mustafa Şehri” usta damgalı. Gümüş. Cübbe kolunun içinde yani yende taşınan tip kol diviti. Birbirine tesbit edilmiş mürekkep hokkası ve kalem muhafazasından (kalemdan) oluşmakta. Yalın işçilikli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin tuğrası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 45.sayfasında, usta damgası ise 108.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 5 x 27 x 6 cm.
Ağırlık: 399 gr.
Divit, genellikle silindir biçimli bir kalemdan ile bir hokkadan oluşan yazı takımıdır. Kolay taşınması için kalemdan ve hokka birbirine bağlı olarak tasarlanmıştır. Hattatlar ve katipler divitlerini bellerine sardıkları kuşağın içinde taşırlar, kaymasın diye de “divit şiltesi” denen genelde deriden yapılan bir kılıf içine koyarlardı. Divitlerde hokka kalemdanın alt bölümüne dışarıdan bakıldığında görülmeyecek biçimli vidalı olarak yerleştirilir ya da üst bölümün kenarına perçinlenirdi. Divitler boy ve özelliklerine göre başlıca “hattat diviti”, “kâtip diviti” ve “kassam diviti” olarak üçe ayrılır. Birçok malzemeden yapılmış olan divitler mevcut olsa da abanoz, fildişi ve altından olanlarına son derece nadir tesadüf edilir. Divit sanatkarlarına “Devati” denilir. Divit yapımı hayli ustalık ve emek isteyen zor bir sanat dalıdır. Evliya Çelebi (1611-1682) divitçi esnafına ait dükkânların Beyazıt’ta kağıtçılar içinde bulunduğunu nakletmiştir. “Devati”ler / Divitçiler, Süleymaniye Camii avlu duvarı önünde boydan boya sıralanmış kırka yakın dükkânda ve bir kısmı da Üsküdar’da bugün Arakıyeci Hacı Cafer Mahallesi adını taşıyan yerde 1900 başlarına kadar faaliyetlerini sürdürmüşlerdir.
VEZİR AHMET REŞAD PAŞA’YA AİT KRİSTAL KUPA
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl. Rus. Ahmet Reşad “A.R” inisiyalli ve taçlı. St.Petersburg "84" Zolotnik ve “TH” usta damgalı. Vezir Ahmet Reşad Paşa için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Gümüş kapaklı, kristal hazneli. Gövdesi kazıma (grave) işçiliği ile çalışılmış realist peyzaj dekorlu. Vezir Ahmed Reşad Paşa’nın şahsına ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymete sahip koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Ölçüler: 13.5 x 7.5 cm.
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.
OSMANLI HIDİV 19.YÜZYIL "NİŞAN KARANBOĞOSYAN" GÜMÜŞ FES KALIBI
19.Yüzyıl. Osmanlı, Hıdiv. Nişan Karanboğosyan usta ve gümüş ayar damgalı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “DEVLET” ibareli. Kallavi ebatlarda. Realist figürlü kaideye sahip fesliği yalın işçilikli. Fevkalade kondisyonda. Estetik harikası ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 95.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 37 x 17 cm.
Ağırlık: 1896 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL HIDİV “ZİYAFET-İ SENİYYE” KAŞIK STANDI
19.Yüzyıl. Osmanlı, Hıdiv. Damgalı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Resmi ziyafetlerde (Ziyafet-i Seniyye) tercih edilen sofra aksesuarlarından. Tepe kısmında Hidivyal bir taç bulunmakta. Tatlı sunumunda kullanılan stand Sultan II.Abdülhamid Han tuğralı 6 adet gümüş tatlı kaşığı ve gümüş kaplama kaşık standından oluşmakta. Tatlı kaşıklarının sap kısımları kuş figürleri ile zenginleştirilmiş. Alışılmışın dışında tasarımı ve zengin görselliği ile dikkat çeken, Hıdiv Hanedanı’na ait olması sebebi ile de ayrıca önem arz eden nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 21 x 17 cm.
Kaşık Uzunluğu: 14 cm.
Ağırlık: 667 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ TAS
“Yadigâr-ı Devlet-i Aliyye-i Osmâniye”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876–1909) tuğralı. Repoussé (kabartma) işçiliği ile imal edilmiş. Osmanlıca sülüs hat ile omphalos’un da “Vallahu”, çevresinde “Devlet-i Aliyye-i Osmâniye”, “İstanbul Yadigârı” ve “Maşallah” yazılı, etrafı stilize floral motifler ile çevrili. Yayvan yuvarlak formlu ve yüksek kenarlı. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 12 cm.
Ağırlık: 129 gr.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ AYNA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Repoussé (kabartma) ve ajur işçiliği ile imal edilmiş. Sultan Abdülmecid Han dönemine özgü üslubun tüm özelliklerini barındırmakta. Merkezine Osmanlı sancakları ve müzik aletlerinden oluşan “Mızıka-ı Hümâyun” üslubunda bir kompozisyon tatbik edilmiş. Haliyle. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın üst seviye işçilik kalitesine sahip yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 28 x 22 cm.
Ağırlık: 623 gr. (Ayna dahil.)
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ LEĞEN-İBRİK TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Sultani özelliklerde ve işçilik kalitesinde repoussé (kabartma) ve grave (kazıma) teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Sultan Abdülmecid Han dönemine özgü üslubun tüm özelliklerini barındırmakta. Osmanlı Rokokosu üslubunda muhteşem tezyinata sahip. İbrik, leğen ve sabunluk olmak üzere 3 parçadan müteşekkil, tam takım. Kubbesel sabunluğu ajur işçilikli, taşıma kulbu Rokoko “S” kıvrımlı, leğeni yayvan ve geniş formda, ibriği ise platform kaideli ve uzun emzikli. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı gonca gül formunda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın üst seviye işçilik kalitesine sahip yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheseridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
İbrik Yükseklik: 31 cm.
Leğen Çap: 33.5 cm.
Sabunluk Çap: 18 cm.
Ağırlık: 1986 gr.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ CENTERPIÈCE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Sultani özelliklerde ve işçilik kalitesinde repoussé (kabartma) ve grave (kazıma) teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Sultan Abdülmecid Han dönemine özgü üslubun tüm özelliklerini barındırmakta. Osmanlı Rokokosu üslubunda muhteşem tezyinata sahip. “Ziyafet-i Seniyye” (saray ziyafetleri) meyve sunumu için “frutière” (meyvelik) olarak tasarlanmış. Kallavi ebatlarda, platform kaideli ve geniş ve yayvan hazneli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın üst seviye işçilik kalitesine sahip yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheseridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14 x 23.5 cm.
Ağırlık: 627 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “HIDİV” GÜMÜŞ FES KALIBI
“Matat Ğazarosyan”
19.Yüzyıl. Osmanlı, Hıdiv. “Matat Ğazarosyan” usta damgalı. Gümüş, üst seviye işçilik ile kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Osmanlı Rokokosu üslubunda çelenk ve girlandlar ile oluşturulmuş floral tezyinata sahip, yalın işçilikli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 95.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 30.5 cm.
Ağırlık: 1345 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ZARF TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876–1909) tuğralı, sah ve çeşnili. 6 adet takım.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 6 x 4.5 cm. (her biri.)
Ağırlık: 199 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ZARF GRUBU
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876–1909) tuğralı, sah ve çeşnili. 7 adet.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 6 x 4.5 cm. - 5.5 x 4.5 cm. - 5 x 4 cm. - 5 x 4.5 cm.
Ağırlık: 207 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ZARF TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876–1909) tuğralı, sah ve çeşnili. 4 adet takım.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 6 x 4.5 cm. (her biri.)
Ağırlık: 136 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ZARF TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876–1909) tuğralı, sah ve çeşnili. 4 adet takım.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 4.5 x 5.5 cm. (her biri.)
Ağırlık: 81 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAHVE CEZVESİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Gümüş, yalın işçilikli. Kapaklı, kapak tutamağı palamut formunda. Fildişi taşıma kulplu. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir ele geçen seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 9 x 7 cm.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “TÊTE À TÊTE” KAHVE TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Çift. Osmanlı gümüş iskeletli porselen fincanları “Uzakdoğu” imalat damgalı. Tabakları ajur işçilikli. Altın vermeyli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Fincan Ölçüsü: 3.5 x 6.5 cm. (her biri.)
Tabak Çap: 12.5 cm. (her biri.)
Ağırlık: 85 gr.
OSMANLI “HIDİV” GÜMÜŞ KAHVEDAN
“Matat Ğazarosyan”
19.Yüzyıl. Osmanlı. “Matat Ğazarosyan” usta damgalı. Gümüş. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanılarak imal edilmiş, “Osmanlı” ve “Hıdiv” hilalleri ile bezeli. Kazıma (grave), kalemişi ve kumlama tekniği ile tezyinatlı. Platform kaideli, Rokoko “S” kulplu, kubbesel kapaklı, kapak tutamağı çiçek formunda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zor tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 95.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 22.5 cm.
Ağırlık: 420 gr.
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAHVEDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı, sah ve çeşnili. Yalın işçiliğe sahip şişkin armudi gövdeli, kulplu, imbikli ve floral kapaklı olarak tasarlanmış. Platform kaideli. Türünün seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 21.5 cm.
Ağırlık: 351 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAHVE STİLİ / AZNAVUR İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş, aznavur işçilikli. Platform kaideli, geniş çukur hazneli. Rokoko “S” kulplu, realist kuş figürleri aplikeli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir ele geçen yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 13 x 23 cm.
Ağırlık: 644 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ LOKUMLUK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Saray işi estetik ve kalitede imal edilmiş. Kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile tezyin edilmiş, stilize floral motifler ile oluşturulmuş kompozisyonlar ile bezeli. Çift kulplu, dört ayaklı. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen aykırı tasarıma sahip koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 18.5 x 31 cm.
Ağırlık: 361 gr.
OSMANLI “HIDİV” GÜMÜŞ ÇİFT SAHLEPLİK
“Nişan Karanboğosyan”
19.Yüzyıl. Osmanlı. “Nişan Karanboğosyan” usta damgalı. Gümüş. 2 adet. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanılarak imal edilmiş, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı. Platform kaideli, Rokoko “S” kulplu. Kapak tutamağı ve kulbu kuş figürlü. Altın vermeyli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 95.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14 x 7.5 cm. (her biri.)
Ağırlık: 493 gr.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ BUHUR MUHAFAZASI / BUHURLUK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı, sah ve çeşnili. Buhurdan için gerekli buhurun muhafaza edilmesini sağlayan “buhurluk” olarak tasarlanmış, yalın işçilikli. “Rokoko” çift kulplu, küre ayaklı tepsi üzerinde yer alan girlandlar ile zenginleştirilmiş platform hazneli. Menteşe kapaklı, kapak tutamağı palamut formunda. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın ele geçmesi zor yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 17.5 cm.
Ağırlık: 393 gr.