Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ BUHURDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı (elif ibareli), sah ve çeşnili. “Buhurdan” ve “buhur kabı” olmak üzere çift hazneli, tablası “Mecid Şemsesi” dekorlu. Ajur işçilikli, kazıma (grave) ve kabartma (repoussé) tekniği ile “Mızıka-ı Hümâyun” üslubu armalar ve stilize floral unsurlar ile tezyinli. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zor tesadüf edilen koleksiyon değeri yüksek seçkin bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 15 x 16.5 x 13.5 cm.
Ağırlık: 335 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ AYNA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Gümüş. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış ve dekore edilmiş, bombeli merkezine “Arma-i Osmanî / Osmanlı İmparatorluk Arması” tatbik edilmiş. Kallavi ebatlarda. Kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral ve geometrik dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 25 x 18.5 cm.
Ağırlık: 1253 gr. (Ayna dahil)
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ SULTANİ AYNA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Sultani özelliklerde tasarlanmış, kallavi ebatlarda. Osmanlı Rokokosu üslubunda kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinli, balık pulu desenli. Fevkalade kondisyonda. Özel tasarlanmış orijinal muhafazası ile birlikte. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik harikası yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 38 cm.
Kutu Ölçüsü: 42 x 42 cm.
Ağırlık: 2372 gr. (Ayna dahil)
OSMANLI 19.YÜZYIL “TELKÂRİ” GÜMÜŞ TATLI TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Üst seviye telkâri işçilikli, zengin altın vermeyli. Tam takım, çift kaşıklık ve tatlılık olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Tatlılığı kubbesel kapaklı, kapak tutamağı kuş figürü formunda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik harikası yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserleridir.
Kaşıklık Ölçüsü: 12 x 12.5 cm. (her biri.)
Tatlılık Ölçüsü: 15.5 x 12 cm.
Ağırlık: 1030 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ TATLI TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Tam takım, çift kaşıklık ve tatlılık olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, nadir tesadüf edilen boru çiçeği formunda. Yalın işçilikli gövdesi aplike floral unsurla zenginleştirilmiş. Ajurlu kaidesi çivi ayaklı. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı “tavus kuşu” figürü formunda. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir ele geçen yüksek kıymette koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Tatlılık Yükseklik: 22.5 cm.
Kaşıklık Yükseklik: 21 cm. (her biri)
Ağırlık: 1.566 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ TATLILIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış. Kalemişi ve kazıma (grave) tekniği ile stilize zengin dekorlu. Ajur işçilikli, çivi ayaklı. Kubbesel kapağı tavus kuşu figürü tutamaklı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 22 x 11 cm.
Ağırlık: 529 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAŞIKLIK / AZNAVUR İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Üst seviye aznavur işçiliği ile dekorlu. Ajur işçilikli, çivi ayaklı. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14.5 x 10.5 cm.
Ağırlık: 373 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAŞIKLIK / AZNAVUR İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Üst seviye aznavur işçiliği ile dekorlu. Platfrom kaideli. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14.5 x 11 cm.
Ağırlık: 326 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAŞIKLIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Tüm yüzeyi kalemişi ve kazıma (grave) işçiliği ile dekorlu. Platfrom kaideli. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14.5 x 11 cm.
Ağırlık: 372 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAŞIKLIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, kabartma (repoussé) stilize kompozisyonlu rölyefler ile zenginleştirilmiş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen özel örneklerinden yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14 x 11.5 cm.
Ağırlık: 418 gr.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAŞIKLIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, yalın işçilikli. Platfrom kaideli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen özel örneklerinden ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 11 x 9.5 cm.
Ağırlık: 200 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAŞIKLIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Nadir tesadüf edilen aykırı kupa formunda. Tüm yüzeyi kalemişi, kazıma (grave) işçiliği ile dekorlu. Platform kaideli, yanlardan çift kulplu. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen koleksiyonluk örneklerindendir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 15 x 9.5 cm.
Ağırlık: 340 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ŞERBET TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. 4 büyük, 4 küçük kadeh olmak üzere 8 parçadan müteşekkil, tam takım. Kazıma (grave) tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Altın vermeyli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Kadeh Ölçüsü: 13.5 x 7 cm. (her biri.)
Şerbetlik Ölçüsü: 8 x 4.5 cm. (her biri.)
Ağırlık: 872 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ IHLAMUR TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Ihlamur servisinde kullanılmak üzere “Rokoko” üslubunda tasarlanmış, demlik ve şekerlik olmak üzere 2 parçadan müteşekkil. Yalın işçilikli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile oluşturulmuş floral bezemeli “Rokoko” madalyonlar ile tezyinli. Kapak tutamakları nadir tesadüf edilen çilek formunda. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çaydanlık Yükseklik: 17 cm.
Şekerlik Yükseklik: 13 cm.
Ağırlık: 1110 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ÇAY TAKIMI / AZNAVUR İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Rokoko üslubunda tasarlanılarak imal edilmiş. Çay servisinde kullanılmak üzere demlik, sütlük ve şekerlik olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Saray işi estetik ve kalitede, üst seviye aznavur işçiliği ile dekorlu, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile oluşturulmuş “Rokoko” madalyonlar ile tezyinli. Kapak tutamakları aplike kuş figürü formunda. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen özel örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çaydanlık Ölçüsü: 17 x 13 cm.
Şekerlik Ölçüsü: 15 x 11.5 cm.
Sütlük Ölçüsü: 11 x 9.5 cm.
Ağırlık: 1423 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ÇİFT SUNUM
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş, masif. Kazıma (grave) tekniği ile Rokoko üslubunda stilize tezyinatlı, çelenkler içerisi inisiyalli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen koleksiyonluk örneklerinden.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 12 cm. (her biri.)
Ağırlık: 372 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ BUHURDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Kabartma (repoussé), kazıma (grave), kalemişi ve ajur teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Yuvarlak ve geniş tablalı, tablası “Osmanlı Rokokosu” üslubunda floral tezyinli.
Ölçüler: 20 x 15 cm.
Ağırlık: 324 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “TRABZON İŞİ” GÜMÜŞ BUHURDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Trabzon işi. Gümüş. Kallavi ebatlarda ve mimari formda tasarlanmış. Eserin Rokoko “S” kıvrımlı ayaklar üzerinde yükselen kubbesel kapağı altı minareli cami formunda. Yuvarlak geniş ve yüksek tablalı, yarım küre ateşlikli, menteşe kapaklı. Yüzeyi kabartma (repoussé) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı, Osmanlı Rokokosu üslubunda floral kompozisyonlar ile bezeli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik ve tasarım harikası nadir koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 30.5 x 23.5 cm.
Ağırlık: 787 gr.
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KANDİL
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, akantus yaprakları ile zenginleştirilmiş. Kazıma (grave), kabartma (repoussé) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı. Tek hazneli, üç askılı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zor tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14 x 20 cm.
Ağırlık: 945 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ KUR’AN-I KERİM KABI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Zincir askılı kitap formunda tasarlanmış, Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu. Repoussé (kabartma), grave (kazıma) ve kalemişi tekniği ile kapağa Türk Kültürü’nde önemi büyük “Hayat Ağacı / Selvi-Servi” motifleri, arka yüze ise selvilerin arasında “Mühr-ü Süleyman” motifi çalışılmış. Zinciri mercan sallantılar ile zenginleştirilmiş. İçerisinde matbu Kur’an-ı Kerim bulunmakta. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın ele geçmesi zor koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 10 x 11.5 cm.
Ağırlık: 187 gr.
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN TUĞRALI ZENNE GÜMÜŞ DİVİT
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) tuğralı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Amel-i Vehbi” usta damgalı. Gümüş. Zenne boy. Cübbe kolunun içinde yani yende taşınan tip kol diviti. Birbirine tesbit edilmiş mürekkep hokkası ve kalem muhafazasından (kalemdan) oluşmakta. Yalın işçilikli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin tuğrası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında, usta damgası ise 109.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 3 x 21.5 x 3.5 cm.
Ağırlık: 232 gr.
Divit, genellikle silindir biçimli bir kalemdan ile bir hokkadan oluşan yazı takımıdır. Kolay taşınması için kalemdan ve hokka birbirine bağlı olarak tasarlanmıştır. Hattatlar ve katipler divitlerini bellerine sardıkları kuşağın içinde taşırlar, kaymasın diye de “divit şiltesi” denen genelde deriden yapılan bir kılıf içine koyarlardı. Divitlerde hokka kalemdanın alt bölümüne dışarıdan bakıldığında görülmeyecek biçimli vidalı olarak yerleştirilir ya da üst bölümün kenarına perçinlenirdi. Divitler boy ve özelliklerine göre başlıca “hattat diviti”, “kâtip diviti” ve “kassam diviti” olarak üçe ayrılır. Birçok malzemeden yapılmış olan divitler mevcut olsa da abanoz, fildişi ve altından olanlarına son derece nadir tesadüf edilir. Divit sanatkarlarına “Devati” denilir. Divit yapımı hayli ustalık ve emek isteyen zor bir sanat dalıdır. Evliya Çelebi (1611-1682) divitçi esnafına ait dükkânların Beyazıt’ta kağıtçılar içinde bulunduğunu nakletmiştir. “Devati”ler / Divitçiler, Süleymaniye Camii avlu duvarı önünde boydan boya sıralanmış kırka yakın dükkânda ve bir kısmı da Üsküdar’da bugün Arakıyeci Hacı Cafer Mahallesi adını taşıyan yerde 1900 başlarına kadar faaliyetlerini sürdürmüşlerdir.
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN TUĞRALI GÜMÜŞ DİVİT
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) tuğralı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Amel-i Vehbi” usta damgalı, istifli hat ile sahibinin ismi “Mustafa Nuri” ibareli. Gümüş. Altın vermeyli. Cübbe kolunun içinde yani yende taşınan tip kol diviti. Birbirine tesbit edilmiş mürekkep hokkası ve kalem muhafazasından (kalemdan) oluşmakta. Yalın işçilikli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin tuğrası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında, usta damgası ise 109.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 4 x 23.5 x 5 cm.
Ağırlık: 281 gr.
Divit, genellikle silindir biçimli bir kalemdan ile bir hokkadan oluşan yazı takımıdır. Kolay taşınması için kalemdan ve hokka birbirine bağlı olarak tasarlanmıştır. Hattatlar ve katipler divitlerini bellerine sardıkları kuşağın içinde taşırlar, kaymasın diye de “divit şiltesi” denen genelde deriden yapılan bir kılıf içine koyarlardı. Divitlerde hokka kalemdanın alt bölümüne dışarıdan bakıldığında görülmeyecek biçimli vidalı olarak yerleştirilir ya da üst bölümün kenarına perçinlenirdi. Divitler boy ve özelliklerine göre başlıca “hattat diviti”, “kâtip diviti” ve “kassam diviti” olarak üçe ayrılır. Birçok malzemeden yapılmış olan divitler mevcut olsa da abanoz, fildişi ve altından olanlarına son derece nadir tesadüf edilir. Divit sanatkarlarına “Devati” denilir. Divit yapımı hayli ustalık ve emek isteyen zor bir sanat dalıdır. Evliya Çelebi (1611-1682) divitçi esnafına ait dükkânların Beyazıt’ta kağıtçılar içinde bulunduğunu nakletmiştir. “Devati”ler / Divitçiler, Süleymaniye Camii avlu duvarı önünde boydan boya sıralanmış kırka yakın dükkânda ve bir kısmı da Üsküdar’da bugün Arakıyeci Hacı Cafer Mahallesi adını taşıyan yerde 1900 başlarına kadar faaliyetlerini sürdürmüşlerdir.
SULTAN III.OSMAN HAN TUĞRALI GÜMÜŞ DİVİT
18.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan III.Osman Han (1754-1757) tuğralı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Amel-i Mehmed” usta damgalı. Gümüş. Altın vermeyli. Cübbe kolunun içinde yani yende taşınan tip kol diviti. Birbirine tesbit edilmiş mürekkep hokkası ve kalem muhafazasından (kalemdan) oluşmakta. Yalın işçilikli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin tuğrası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 44.sayfasında, usta damgası ise 107.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 4.5 x 24.5 x 5.5 cm.
Ağırlık: 347 gr.
Divit, genellikle silindir biçimli bir kalemdan ile bir hokkadan oluşan yazı takımıdır. Kolay taşınması için kalemdan ve hokka birbirine bağlı olarak tasarlanmıştır. Hattatlar ve katipler divitlerini bellerine sardıkları kuşağın içinde taşırlar, kaymasın diye de “divit şiltesi” denen genelde deriden yapılan bir kılıf içine koyarlardı. Divitlerde hokka kalemdanın alt bölümüne dışarıdan bakıldığında görülmeyecek biçimli vidalı olarak yerleştirilir ya da üst bölümün kenarına perçinlenirdi. Divitler boy ve özelliklerine göre başlıca “hattat diviti”, “kâtip diviti” ve “kassam diviti” olarak üçe ayrılır. Birçok malzemeden yapılmış olan divitler mevcut olsa da abanoz, fildişi ve altından olanlarına son derece nadir tesadüf edilir. Divit sanatkarlarına “Devati” denilir. Divit yapımı hayli ustalık ve emek isteyen zor bir sanat dalıdır. Evliya Çelebi (1611-1682) divitçi esnafına ait dükkânların Beyazıt’ta kağıtçılar içinde bulunduğunu nakletmiştir. “Devati”ler / Divitçiler, Süleymaniye Camii avlu duvarı önünde boydan boya sıralanmış kırka yakın dükkânda ve bir kısmı da Üsküdar’da bugün Arakıyeci Hacı Cafer Mahallesi adını taşıyan yerde 1900 başlarına kadar faaliyetlerini sürdürmüşlerdir.
RUS 19.YÜZYIL ALTIN APLİKELİ GÜMÜŞ TABAKA
19.Yüzyıl. Rus. Moskova, 84 (Kokoshnik) imalat ve Kiril harfleri ile “AoamЭ ” usta damgalı. Gümüş. Altın aplikeli. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Bizim her ikimizin gözü birbirinden başkasını görmez” sözü ile “M” ve “N” başharfleri uygulanmış. Kibritlik hazneli. Rus gümüş Sanatı’nın estetik ve işçilik kalitesi ile dikkat çeken ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 8 x 11 cm.
Ağırlık: 253 gr.
RUS 19.YÜZYIL “SAZİKOV” İMZALI GÜMÜŞ TABAKA
19.Yüzyıl. Rus. Gümüş. Moskova “84” imalat ve Kiril harfleri ile “Sazikov” usta damgalı. Altın aplikeli. Özel dokulu yüzeye sahip, altın ile inisiyal, tarih ve imza tatbik edilmiş. Zengin altın vermeyli, ruby taşlı. Rus gümüş Sanatı’nın estetik ve işçilik kalitesi ile dikkat çeken koleksiyonluk şaheseridir.
Ölçüler: 8 x 10 cm.
Ağırlık: 205 gr.