Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
OSMANLI 19.YÜZYIL ESER-İ İSTANBUL HATTAT SANDIĞI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Eser-i İstanbul. Ahşap üzerine bağa (kaplumbağa kabuğu), sedef ve kemik kakma tekniği ile yapılmış, stilize geometrik ve floral tezyinatlı. Kallavi ebatlarda. Üstten bombe kapaklı, kaide ayaklı, tek hazneli ve kilit mekanizmalı. Türünün nadir tesadüf edilen koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 35 x 48 x 30 cm.
NEYZEN MEHMED EMİN DEDE’YE AİT HAT SANDIĞI
Hattat ve Neyzen Mehmed Emin Dede’ye ait. Ahşaptan imal edilmiş, sürgülü ve gizli bölmeli. Kapak merkezinde yer alan Mevlevi dal sikkesi formlu gümüş plakette istifli sülüs hat ile “Hattat Neyzen Muhammed Emin Dede” yazmakta. Kilit mekanizmalı, orijinal anahtarı mevcut. Ele geçmez nadirlikte ve yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 19.5 x 40 x 23 cm.
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN TUĞRALI ZENNE GÜMÜŞ DİVİT
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) tuğralı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Amel-i Vehbi” usta damgalı. Gümüş. Zenne boy. Cübbe kolunun içinde yani yende taşınan tip kol diviti. Birbirine tesbit edilmiş mürekkep hokkası ve kalem muhafazasından (kalemdan) oluşmakta. Yalın işçilikli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin tuğrası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında, usta damgası ise 109.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 3 x 21.5 x 3.5 cm.
Ağırlık: 232 gr.
Divit, genellikle silindir biçimli bir kalemdan ile bir hokkadan oluşan yazı takımıdır. Kolay taşınması için kalemdan ve hokka birbirine bağlı olarak tasarlanmıştır. Hattatlar ve katipler divitlerini bellerine sardıkları kuşağın içinde taşırlar, kaymasın diye de “divit şiltesi” denen genelde deriden yapılan bir kılıf içine koyarlardı. Divitlerde hokka kalemdanın alt bölümüne dışarıdan bakıldığında görülmeyecek biçimli vidalı olarak yerleştirilir ya da üst bölümün kenarına perçinlenirdi. Divitler boy ve özelliklerine göre başlıca “hattat diviti”, “kâtip diviti” ve “kassam diviti” olarak üçe ayrılır. Birçok malzemeden yapılmış olan divitler mevcut olsa da abanoz, fildişi ve altından olanlarına son derece nadir tesadüf edilir. Divit sanatkarlarına “Devati” denilir. Divit yapımı hayli ustalık ve emek isteyen zor bir sanat dalıdır. Evliya Çelebi (1611-1682) divitçi esnafına ait dükkânların Beyazıt’ta kağıtçılar içinde bulunduğunu nakletmiştir. “Devati”ler / Divitçiler, Süleymaniye Camii avlu duvarı önünde boydan boya sıralanmış kırka yakın dükkânda ve bir kısmı da Üsküdar’da bugün Arakıyeci Hacı Cafer Mahallesi adını taşıyan yerde 1900 başlarına kadar faaliyetlerini sürdürmüşlerdir.
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN TUĞRALI GÜMÜŞ DİVİT
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) tuğralı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Amel-i Vehbi” usta damgalı, istifli hat ile sahibinin ismi “Mustafa Nuri” ibareli. Gümüş. Altın vermeyli. Cübbe kolunun içinde yani yende taşınan tip kol diviti. Birbirine tesbit edilmiş mürekkep hokkası ve kalem muhafazasından (kalemdan) oluşmakta. Yalın işçilikli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin tuğrası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında, usta damgası ise 109.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 4 x 23.5 x 5 cm.
Ağırlık: 281 gr.
Divit, genellikle silindir biçimli bir kalemdan ile bir hokkadan oluşan yazı takımıdır. Kolay taşınması için kalemdan ve hokka birbirine bağlı olarak tasarlanmıştır. Hattatlar ve katipler divitlerini bellerine sardıkları kuşağın içinde taşırlar, kaymasın diye de “divit şiltesi” denen genelde deriden yapılan bir kılıf içine koyarlardı. Divitlerde hokka kalemdanın alt bölümüne dışarıdan bakıldığında görülmeyecek biçimli vidalı olarak yerleştirilir ya da üst bölümün kenarına perçinlenirdi. Divitler boy ve özelliklerine göre başlıca “hattat diviti”, “kâtip diviti” ve “kassam diviti” olarak üçe ayrılır. Birçok malzemeden yapılmış olan divitler mevcut olsa da abanoz, fildişi ve altından olanlarına son derece nadir tesadüf edilir. Divit sanatkarlarına “Devati” denilir. Divit yapımı hayli ustalık ve emek isteyen zor bir sanat dalıdır. Evliya Çelebi (1611-1682) divitçi esnafına ait dükkânların Beyazıt’ta kağıtçılar içinde bulunduğunu nakletmiştir. “Devati”ler / Divitçiler, Süleymaniye Camii avlu duvarı önünde boydan boya sıralanmış kırka yakın dükkânda ve bir kısmı da Üsküdar’da bugün Arakıyeci Hacı Cafer Mahallesi adını taşıyan yerde 1900 başlarına kadar faaliyetlerini sürdürmüşlerdir.
SULTAN III.OSMAN HAN TUĞRALI GÜMÜŞ DİVİT
18.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan III.Osman Han (1754-1757) tuğralı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Amel-i Mehmed” usta damgalı. Gümüş. Altın vermeyli. Cübbe kolunun içinde yani yende taşınan tip kol diviti. Birbirine tesbit edilmiş mürekkep hokkası ve kalem muhafazasından (kalemdan) oluşmakta. Yalın işçilikli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin tuğrası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 44.sayfasında, usta damgası ise 107.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 4.5 x 24.5 x 5.5 cm.
Ağırlık: 347 gr.
Divit, genellikle silindir biçimli bir kalemdan ile bir hokkadan oluşan yazı takımıdır. Kolay taşınması için kalemdan ve hokka birbirine bağlı olarak tasarlanmıştır. Hattatlar ve katipler divitlerini bellerine sardıkları kuşağın içinde taşırlar, kaymasın diye de “divit şiltesi” denen genelde deriden yapılan bir kılıf içine koyarlardı. Divitlerde hokka kalemdanın alt bölümüne dışarıdan bakıldığında görülmeyecek biçimli vidalı olarak yerleştirilir ya da üst bölümün kenarına perçinlenirdi. Divitler boy ve özelliklerine göre başlıca “hattat diviti”, “kâtip diviti” ve “kassam diviti” olarak üçe ayrılır. Birçok malzemeden yapılmış olan divitler mevcut olsa da abanoz, fildişi ve altından olanlarına son derece nadir tesadüf edilir. Divit sanatkarlarına “Devati” denilir. Divit yapımı hayli ustalık ve emek isteyen zor bir sanat dalıdır. Evliya Çelebi (1611-1682) divitçi esnafına ait dükkânların Beyazıt’ta kağıtçılar içinde bulunduğunu nakletmiştir. “Devati”ler / Divitçiler, Süleymaniye Camii avlu duvarı önünde boydan boya sıralanmış kırka yakın dükkânda ve bir kısmı da Üsküdar’da bugün Arakıyeci Hacı Cafer Mahallesi adını taşıyan yerde 1900 başlarına kadar faaliyetlerini sürdürmüşlerdir.
OSMANLI 19.YÜZYIL ALTIN KAKMA HATTAT MAKASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Altın kakma tekniğiyle çok zarif stilize floral tezyinatlı. Hattat, müzehhip ve musavvirlerin büyük tabakalar halindeki kâğıtları istenilen kıt’ada düzgün kesebilmeleri için üretilmiş. Türünün nadir ele geçen koleksiyonluk örneğidir.
Uzunluk: 25.5 cm.
İSMET EL-MEVLEVÎ
“Zerendud Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1311 tarihli. Ketebesi “İsmet el-Mevlevî” şeklinde atılmış. Oval siyah zemin üzerine zerendud tekniğiyle (altın) tatbik edilmiş, “Ya Hazreti Eşrefzâde Abdullah er-Rûmî” yazılı. Altın cetvelli. Haliyle. Türk Hat Sanatı’nın nadir tesadüf edilen koleksiyonluk örneklerindendir.
Provenans: Osmanlı Kadın Ressamlardan Nevzat Hanım Aile Koleksiyonu
Çap: 37 cm.
ÇARŞAMBALI MEHMED ÂRİF BEY (1828-1892)
“İstifli Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1302 tarihli. İstifli Celi Sülüs ile Fâtır Suresi’nin 28.Ayeti “Allah'tan kulları içinde ancak âlimler korkar” yazılı. Siyah zemin üzerine beyaz renkli üstübeç mürekkebi ile tatbik edilmiş, tezhipli. İstifin sağ ve solunda pembe renkli sümbül buketleri, köşelerinde ise bitkisel ve geometrik desenlerle oluşturulmuş köşelikli beyaz renk cetvel yer almakta. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez örneklerindendir.
Provenans: Osmanlı Kadın Ressamlardan Nevzat Hanım Aile Koleksiyonu
Ölçüler: 42 x 39 cm.
MEHMED VASFİ EFENDİ
“Talik Kıt’a”
19.Yüzyıl. Ketebeli. Hicri 1310 tarihli. Talik hattı ile yazılmış, klasik “Rumi” üslubunda tezhiplenmiş. Altın cetvelli.
Provenans: Osmanlı Kadın Ressamlardan Nevzat Hanım Aile Koleksiyonu
Ölçüler: 23 x 13 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL PORSELEN HOKKA TAKIMI
Provenans: Osmanlı Kadın Ressamlardan Nevzat Hanım Aile Koleksiyonu
Tabak Ölçüsü: 24 x 13 cm.
Ölçüler: 7 x 8 cm. - 5.5 x 5 cm. - 6 x 7 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ MÜREKKEP HOKKASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. Merkezi "Sultan II.Abdülhamid Han" tuğralı. Kırmızı renk lüleci çamurundan imal edilmiş, 2 parçadan müteşekkil. Battal boy. Altın yaldız bezemeli, “Yıldız” motifleri ile zenginleştirilmiş stilize tezyinatlı. Düz oval dipli, küresel şişkin gövdeli, primitif kulplu ve emzikli, tıpa kapaklı. Kapak tutamağı “Hilal” formunda, altın yaldız bezemeli. Haliyle. Osmanlı Tophane Sanatı’nın aykırı forma sahip nadir örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin Kocabaş
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç Bakla
Yükseklik: 13 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ 2 ADET LÜLE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. Usta damgalı. 2 adet lüle. Kırmızı renk lüleci çamurundan imal edilmiş. Altın ve gümüş yaldız bezemeli, stilize tezyinatlı. Haliyle. Osmanlı Tophane Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin Kocabaş
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç Bakla
Ölçüler: 3.5 x 7.5 cm. - 2 x 5.5 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ 2 ADET LÜLE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. Usta damgalı. Teki çubuklu 2 adet lüle. Kırmızı renk lüleci çamurundan imal edilmiş. Altın ve gümüş yaldız bezemeli, stilize tezyinatlı. Haliyle. Osmanlı Tophane Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin Kocabaş
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç Bakla
Ölçüler: 4 x 25 cm. - 4 x 5.5 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ ÇUBUKLU LÜLE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. "Murad" usta damgalı, "Constantinople" ibareli. Fildişi ağızlıklı uzun çubuğa sahip lüle. Kırmızı renk lüleci çamurundan imal edilmiş. Altın yaldız bezemeli, stilize tezyinatlı. Haliyle. Osmanlı Tophane Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin Kocabaş
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç Bakla
Ölçüler: 5 x 39 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ ÇUBUK TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. "Babalık" usta damgalı. Lüle, çubuk, ağızlık ve kutu olmak üzere 4 parçadan müteşekkil tam takım, orijinal meşin muhafazası içerisinde. Tophane işi lülesi kırmızı renk lüleci çamurundan imal edilmiş, altın bezemeli. İmamesi (ağızlık) kehribar, 3 parça. Uzun çubuğu boynuz vidalı, 3 parça. Kutusu altın ve gümüş kakma, camii tasvirli. Meşin muhafazası “Ostermann, Wien” ibareli. Haliyle. Osmanlı Tophane Sanatı’nın takım olarak zor tesadüf edilen yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin Kocabaş
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç Bakla
Uzunluk: 65 cm.
Kutu Ölçüsü: 6 x 5 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ ÇUBUKLU LÜLE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. "Edirneli Süleyman" usta damgalı. Fildişi ağızlıklı uzun çubuğa sahip lüle. Kırmızı renk lüleci çamurundan imal edilmiş. Altın yaldız bezemeli, stilize tezyinatlı. Haliyle. Osmanlı Tophane Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin Kocabaş
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç Bakla
Uzunluk: 8.5 cm.
RUS 19.YÜZYIL ALTIN APLİKELİ GÜMÜŞ TABAKA
19.Yüzyıl. Rus. Moskova, 84 (Kokoshnik) imalat ve Kiril harfleri ile “AoamЭ ” usta damgalı. Gümüş. Altın aplikeli. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Bizim her ikimizin gözü birbirinden başkasını görmez” sözü ile “M” ve “N” başharfleri uygulanmış. Kibritlik hazneli. Rus gümüş Sanatı’nın estetik ve işçilik kalitesi ile dikkat çeken ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 8 x 11 cm.
Ağırlık: 253 gr.
RUS 19.YÜZYIL “SAZİKOV” İMZALI GÜMÜŞ TABAKA
19.Yüzyıl. Rus. Gümüş. Moskova “84” imalat ve Kiril harfleri ile “Sazikov” usta damgalı. Altın aplikeli. Özel dokulu yüzeye sahip, altın ile inisiyal, tarih ve imza tatbik edilmiş. Zengin altın vermeyli, ruby taşlı. Rus gümüş Sanatı’nın estetik ve işçilik kalitesi ile dikkat çeken koleksiyonluk şaheseridir.
Ölçüler: 8 x 10 cm.
Ağırlık: 205 gr.
RUS 19.YÜZYIL MİNELİ GÜMÜŞ TABAKA
19.Yüzyıl. Rus. Moskova (Delta), 88 (Kokoşnik) imalat ve Kiril harfleri ile usta damgalı. Gümüş. Üst seviye mine işçiliği ile tezyinli, kuğu tasvirli kompozisyonlar ile dekorlu. Zengin altın vermeyli. Rus Gümüş Sanatı’nın estetik harikası ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 10.5 x 7 cm.
Ağırlık: 180 gr.
OSMANLI BALKAN HARBİ KIZIL HAÇ MADALYASI
“The British Red Cross Society”
1912-1913 Balkan harbi sırasında sağlık hizmeti veren kişilere verilmiştir.
Çap: 22 mm.
OSMANLI HARP MADALYASI ve MİNYATÜR MADALYA BARI
Osmanlı. Harp Madalyası ve 5’li minyatür madalya barı. BB&Co imalat damgalı. Gümüş üzerine mine işçilikli. Yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Referans: Osmanlı Madalya ve Nişanları, 2001 / Metin Üreten
Osmanlı Nişan ve Madalyaları Tarihi, Osmanlı Bankası 2004 / Edhem Eldem
Madalya Ölçüsü: 55 x 55 mm.
Minyatür Ölçüsü: 85 x 24 mm.
II.DERECE NİŞAN-I MECİDÎ TAKIM / MECİDİYE NİŞANI ve ŞEMSESİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. II.Rütbe. Nişan ve şemseden oluşan tam takım. Darphane-i Âmire. Sultan Abdülmecid Han döneminde (Hicri 1268) ihdas edilmiş. Altın ve gümüş üzerine mine işçilikli, nişanı kurdeleli. Padişahın huzurunda kayd-ı hayat şartıyla takılan bu tip nişanların merkezinde altın zeminli Sultan tuğrası, etrafında ise altın ile Eski Türkçe (Osmanlıca) “Gayret, Hamiyet, Sadakat” yazılı kırmızı mineli kartuşlar yer almaktadır. Orijinal kutusu ile birlikte. 2.derece takım olarak zor tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Osmanlı Madalya ve Nişanları, 2001 / Metin Üreten
Osmanlı Nişan ve Madalyaları Tarihi, Osmanlı Bankası 2004 / Edhem Eldem
Şemse Çap: 81 mm.
Nişan Çap: 60 mm.
I.DERECE NİŞAN-I OSMANÎ TAKIM / OSMANİYE NİŞANI ve ŞEMSESİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. I.Rütbe. Nişan ve şemseden oluşan tam takım. Darphane-i Âmire. Sultan Abdülaziz Han döneminde (Hicri 1278) ihdas edilmiş. Padişahın huzurunda kayd-ı hayat şartıyla takılan İmparatorluğun en yüksek ikinci dereceden nişanı. Gümüş üzerine mine işçilikli, orijinal kurdeleli. Merkezindeki altın kitabede Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Osmanlı Devleti'nin Hükümdarı, Allah'ın yön göstermesine dayanan Abdülaziz Han” yazmakta. 1.derece takım olarak zor tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Osmanlı Madalya ve Nişanları, 2001 / Metin Üreten
Osmanlı Nişan ve Madalyaları Tarihi, Osmanlı Bankası 2004 / Edhem Eldem
Şemse Çap: 91 mm.
Nişan Çap: 63 mm.
II.DERECE NİŞAN-I OSMANÎ TAKIM / OSMANİYE NİŞANI ve ŞEMSESİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. II.Rütbe. Nişan ve şemseden oluşan tam takım. Darphane-i Âmire. Sultan Abdülaziz Han döneminde (Hicri 1278) ihdas edilmiş. Padişahın huzurunda kayd-ı hayat şartıyla takılan İmparatorluğun en yüksek ikinci dereceden nişanı. Gümüş üzerine mine işçilikli, nişanı kurdeleli. Altın vermeyli. Merkezindeki altın kitabede Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Osmanlı Devleti'nin Hükümdarı, Allah'ın yön göstermesine dayanan Abdülaziz Han” yazmakta. 2.derece takım olarak zor tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Osmanlı Madalya ve Nişanları, 2001 / Metin Üreten
Osmanlı Nişan ve Madalyaları Tarihi, Osmanlı Bankası 2004 / Edhem Eldem
Şemse Çap: 80 mm.
Nişan Çap: 67 mm.