Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
GEORGE PRIOR “18.YÜZYIL” CEP (KOYUN) SAATİ
18.Yüzyıl sonu. İngiliz. “George Prior, London” imalat ve garanti damgalı, seri numaralı. Gümüş. Fayton tip, iç içe geçmiş 4 kasalı. Gümüş dış kasası “Mühr-ü süleyman” motifli. Ana kasası “Bağa”dan (kaplumbağa kabuğu) imal edilmiş, gümüş iskeletli. Kadranı Eski Türkçe (Osmanlıca) rakamlı, bombe camlı. Orijinal kurma anahtarı ile birlikte. Osmanlı üst sınıfı için özel yapım yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Çap: 78 mm.
Ağırlık: 283 gr.
EDWARD PRIOR “19.YÜZYIL” CEP (KOYUN) SAATİ
19.Yüzyıl. İngiliz. “Edward Prior, London” imalat ve garanti damgalı, seri numaralı. Gümüş. Fayton tip, iç içe geçmiş 4 kasalı. Nadir tesadüf edilen pencereli tasarıma sahip gümüş dış kasası “Sultan II.Abdülhamid Han” tuğralı. Ana kasası “Bağa”dan (kaplumbağa kabuğu) imal edilmiş, gümüş iskeletli. Kadranı Eski Türkçe (Osmanlıca) rakamlı, bombe camlı. Orijinal kurma anahtarı ile birlikte. Osmanlı üst sınıfı için özel yapım yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Çap: 71 mm.
Ağırlık: 263 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ AYNA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Gümüş. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış ve dekore edilmiş, bombeli merkezine “Arma-i Osmanî / Osmanlı İmparatorluk Arması” tatbik edilmiş. Kallavi ebatlarda. Kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral ve geometrik dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 25 x 18.5 cm.
Ağırlık: 1253 gr. (Ayna dahil)
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ SULTANİ AYNA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Sultani özelliklerde tasarlanmış, kallavi ebatlarda. Osmanlı Rokokosu üslubunda kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinli, balık pulu desenli. Fevkalade kondisyonda. Özel tasarlanmış orijinal muhafazası ile birlikte. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik harikası yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 38 cm.
Kutu Ölçüsü: 42 x 42 cm.
Ağırlık: 2372 gr. (Ayna dahil)
OSMANLI 19.YÜZYIL “TELKÂRİ” GÜMÜŞ TATLI TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Üst seviye telkâri işçilikli, zengin altın vermeyli. Tam takım, çift kaşıklık ve tatlılık olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Tatlılığı kubbesel kapaklı, kapak tutamağı kuş figürü formunda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik harikası yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserleridir.
Kaşıklık Ölçüsü: 12 x 12.5 cm. (her biri.)
Tatlılık Ölçüsü: 15.5 x 12 cm.
Ağırlık: 1030 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ TATLI TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Tam takım, çift kaşıklık ve tatlılık olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, nadir tesadüf edilen boru çiçeği formunda. Yalın işçilikli gövdesi aplike floral unsurla zenginleştirilmiş. Ajurlu kaidesi çivi ayaklı. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı “tavus kuşu” figürü formunda. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir ele geçen yüksek kıymette koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Tatlılık Yükseklik: 22.5 cm.
Kaşıklık Yükseklik: 21 cm. (her biri)
Ağırlık: 1.566 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ TATLILIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış. Kalemişi ve kazıma (grave) tekniği ile stilize zengin dekorlu. Ajur işçilikli, çivi ayaklı. Kubbesel kapağı tavus kuşu figürü tutamaklı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 22 x 11 cm.
Ağırlık: 529 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAŞIKLIK / AZNAVUR İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Üst seviye aznavur işçiliği ile dekorlu. Ajur işçilikli, çivi ayaklı. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14.5 x 10.5 cm.
Ağırlık: 373 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAŞIKLIK / AZNAVUR İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Üst seviye aznavur işçiliği ile dekorlu. Platfrom kaideli. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14.5 x 11 cm.
Ağırlık: 326 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAŞIKLIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Tüm yüzeyi kalemişi ve kazıma (grave) işçiliği ile dekorlu. Platfrom kaideli. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14.5 x 11 cm.
Ağırlık: 372 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAŞIKLIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, kabartma (repoussé) stilize kompozisyonlu rölyefler ile zenginleştirilmiş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen özel örneklerinden yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14 x 11.5 cm.
Ağırlık: 418 gr.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAŞIKLIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, yalın işçilikli. Platfrom kaideli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen özel örneklerinden ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 11 x 9.5 cm.
Ağırlık: 200 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAŞIKLIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Nadir tesadüf edilen aykırı kupa formunda. Tüm yüzeyi kalemişi, kazıma (grave) işçiliği ile dekorlu. Platform kaideli, yanlardan çift kulplu. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen koleksiyonluk örneklerindendir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 15 x 9.5 cm.
Ağırlık: 340 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ŞERBET TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. 4 büyük, 4 küçük kadeh olmak üzere 8 parçadan müteşekkil, tam takım. Kazıma (grave) tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Altın vermeyli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Kadeh Ölçüsü: 13.5 x 7 cm. (her biri.)
Şerbetlik Ölçüsü: 8 x 4.5 cm. (her biri.)
Ağırlık: 872 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ IHLAMUR TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Ihlamur servisinde kullanılmak üzere “Rokoko” üslubunda tasarlanmış, demlik ve şekerlik olmak üzere 2 parçadan müteşekkil. Yalın işçilikli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile oluşturulmuş floral bezemeli “Rokoko” madalyonlar ile tezyinli. Kapak tutamakları nadir tesadüf edilen çilek formunda. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çaydanlık Yükseklik: 17 cm.
Şekerlik Yükseklik: 13 cm.
Ağırlık: 1110 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ÇAY TAKIMI / AZNAVUR İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Rokoko üslubunda tasarlanılarak imal edilmiş. Çay servisinde kullanılmak üzere demlik, sütlük ve şekerlik olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Saray işi estetik ve kalitede, üst seviye aznavur işçiliği ile dekorlu, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile oluşturulmuş “Rokoko” madalyonlar ile tezyinli. Kapak tutamakları aplike kuş figürü formunda. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen özel örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çaydanlık Ölçüsü: 17 x 13 cm.
Şekerlik Ölçüsü: 15 x 11.5 cm.
Sütlük Ölçüsü: 11 x 9.5 cm.
Ağırlık: 1423 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ÇİFT SUNUM
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş, masif. Kazıma (grave) tekniği ile Rokoko üslubunda stilize tezyinatlı, çelenkler içerisi inisiyalli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen koleksiyonluk örneklerinden.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 12 cm. (her biri.)
Ağırlık: 372 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ BUHURDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Kabartma (repoussé), kazıma (grave), kalemişi ve ajur teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Yuvarlak ve geniş tablalı, tablası “Osmanlı Rokokosu” üslubunda floral tezyinli.
Ölçüler: 20 x 15 cm.
Ağırlık: 324 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “TRABZON İŞİ” GÜMÜŞ BUHURDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Trabzon işi. Gümüş. Kallavi ebatlarda ve mimari formda tasarlanmış. Eserin Rokoko “S” kıvrımlı ayaklar üzerinde yükselen kubbesel kapağı altı minareli cami formunda. Yuvarlak geniş ve yüksek tablalı, yarım küre ateşlikli, menteşe kapaklı. Yüzeyi kabartma (repoussé) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı, Osmanlı Rokokosu üslubunda floral kompozisyonlar ile bezeli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik ve tasarım harikası nadir koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 30.5 x 23.5 cm.
Ağırlık: 787 gr.
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KANDİL
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, akantus yaprakları ile zenginleştirilmiş. Kazıma (grave), kabartma (repoussé) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı. Tek hazneli, üç askılı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zor tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14 x 20 cm.
Ağırlık: 945 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ KUR’AN-I KERİM KABI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Zincir askılı kitap formunda tasarlanmış, Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu. Repoussé (kabartma), grave (kazıma) ve kalemişi tekniği ile kapağa Türk Kültürü’nde önemi büyük “Hayat Ağacı / Selvi-Servi” motifleri, arka yüze ise selvilerin arasında “Mühr-ü Süleyman” motifi çalışılmış. Zinciri mercan sallantılar ile zenginleştirilmiş. İçerisinde matbu Kur’an-ı Kerim bulunmakta. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın ele geçmesi zor koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 10 x 11.5 cm.
Ağırlık: 187 gr.
SEYYİD AHMED ZÂRİFÎ
“Kur’an-ı Kerim”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1261 tarihli. Ketebesi “Seyyid Ahmed Zarifî”, Hocası “Seyyid Hasan Tahsin” şeklinde atılmış. Nesih hattı ile yazılmış, her sayfası 15 satır. Klasik tezhipli, altın cetvelli, altın duraklı. Orijinal deri cildi içerisinde. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymete sahip koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 17 x 11 cm.
MEHMED BÂHİR YESÂRÎ / BÂHİR ÖZOK (1890-1959)
“Celî Talik Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1368 tarihli. Ketebesi “El fakir Es-Seyyid Muhammed Bahir el-Yesârî, 1368” şeklinde atılmış. Celî talik hattı ile Abdulkâdir Geylâni Hazretleri’nden “Lî hamdettin utfî bihâ harre'l-vebâi'l-hâtime El-Mustafâ vel-Murtazâ ve’b-nâhümâ ve'l-Fâtıma / Benim için beş zat vardır. Ben, onlarla yakıcı ateşi bile söndürürüm; Muhammed Mustafâ (sav), Ali el-Murtazâ, oğulları Hasan ve Hüseyin ile Fâtıma(ra)” şeklinde beyit yazılı. Altın cetvelli. Altın ile floral motiflerden oluşan tezhibe sahip. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek nadir örneklerindendir.
Ölçüler: 45 x 71 cm.
Mehmed Bâhir Yesârî, Enderûn-ı Hümâyûn Mektebi’nin hatt-ı ta’lik muallimi Seyyid Mehmed Bâhir Efendi’nin torunu, Bâb-ı Âlî Nişân Kalemi’nin mümeyyiz muavinlerinden Hacı Mehmed Besim Vefâ’î Efendi’nin oğludur. Hicri 1308 senesinde İstanbul, Kandilli’de doğmuştur. Ser-hâlife Mustafa Efendi İbtidâ’î Mektebi’ni bitirdikten sonra Beylerbeyi Rüşdî Mektebi’ni ikmâl ile Mercân İdâdîsi’ne girmiş, üçüncü sınıfta iken rahatsızlığı nedeniyle terketmek mecburiyetinde kalmıştır. Musıkî aletlerinin imali ile meşgul olan hattatın 976 ud yapmış olduğunu, İbnülemin’e vermiş olduğu beyânâttan anlamaktayız. Hicri 1325 senesinde icâzetine nâ’il olan Mehmed Bâhir Yesârî, ömrü boyunca yazı ile alâkasını kesmemiş olmakla beraber âsârı nâdirdir. Cumhuriyet döneminin önde gelen hattatlarından olan Mustafa Bekir Pekten’e de bir süre ta’lik dersleri vermiştir. Kemânkeşlik ve yay imâlinde de yegâne-i zaman olan Mehmed Bâhir Yesârî, okçuluğa olan muhâbbeti nedeniyle “Özok” soyadını almıştır. Atatürk’ün emri üzerine Necmeddîn Okyay ve kardeşi İbrahim Özok ile Beyoğlu Halkevi bünyesinde Ok Spor Kurumu’nu açmış, geleneksel Türk okçuluğunu yaşatmaya ve canlandırmaya çalışmıştır. 3 Mart 1959 tarihinde vefât etmiştir.
HATTAT SELİM EFENDİ
“Celî Sülüs Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1306 (M.1888) tarihli. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak celi sülüs hat ile yazılmış. Altın cetvelli. Hazret-i Abdülkadir-i Cili’nin manevi istimdadı hakkında “Buyurdu Hazret-i Sultan Abdulkâdirî Ceyli, Mürîdim ya muhibbim düşse bir emr-i hevlnâke, Ben anın destgîr-u yâveriyim bilmesin bilsin, Mededresdir ana feyzim ki sığmaz fehm u idrake” anlamındaki Türkçe şiir yazılı. Haliyle. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 56 x 66 cm.
ALİ HULUSİ EFENDİ
“Delâilü'l-Hayrât”
18.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1181 / Miladi 1767 tarihli. Ketebesi "El fakir, el hakir Ali el Hulusi min telamizi es-Seyyid Hamdi Efendi” şeklinde atılmış, “Haza Mushaf-ı Şerif’in vefki cuma günü saat zührede yazılsa ziyade tecrübe olunmuştur” notu düşülmüş. Zengin altın yaldız bezemeli klasik tezhibe sahip, “Mekke” ve “Medine” minyatürlü. Aharlı kağıt üzerine siyah is mürekkebi ve kırmızı surh mürekkebi kullanılarak “Nesih” hattı ile yazılmış. Altın cetvelli. Klasik şemse ve salbek motifli cilde sahip, cilt içi “Battal Ebru”lu. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek nadir bir örneğidir.
Ölçüler: 15 x 11 cm.