Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN LONDRA SEYAHATİ HATIRA MADALYONU
"ABDULAZIZ OTHOMANORUM IMPERATOR LONDINIUM INVISIT MDCCCLXVII"
19.Yüzyıl. Sultan Abdülaziz Han tasvirli. Sultanın Londra seyahati anısına yaptırılmıştır. Kallavi ebatlarda. Sultan Abdülaziz, 1867 yılında Avrupa seyahatine çıkan ilk Sultan olarak Osmanlı tarihine geçmiştir. Sultan Abdülaziz'in Avrupa seyahatinin İngiltere durağında, Sultan Abdülaziz’in onuruna Londra Şehri Belediyesi tarafından verilen ziyafet vesilesiyle yaptırılan bu hatıra Madalyonu takdim edilmiştir.
Bugüne kadar görülmemiş orijinal gümüş kaplama örnek olup muhtemelen Sultan ve yakın çevresi için yapılmıştır. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette nadir koleksiyonluk eserdir.
Çap: 75 mm.
Provenans: Kocabaş Koleksiyonu’na aittir.
Madalyonun ön yüzünde Sultan Abdülaziz’in bir portresi, Osmanlı İmparatoru Abdülaziz ve Londra Ziyareti yazıları görülmekte, arka yüzde ise Solda St. Paul kathedrali önünde ayakta duran ve Londra Şehrini temsil eden batılı bir kadın figür, sağda Sultan Ahmet Camii’nin önünde ayakta duran Oryantalist bir kadın figürünün elini çift eli ile sıkmakta, tokalaşmaktadır. Oryantalist kadın figürü bir eli ile tokalaşırken sanki diğer sol eli ile peçesini açar gibidir. İki figürün arasında City of London armasını temsil eden bir kalkan ve üzerinde de “WELCOME”- Hoşgeldiniz yazmaktadır. Londra ziyareti anısına bastırılan bu madalyon önemli bir görsel belgedir.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN MEHMED REŞAD HAN ve SIRP KRALI P.KARACORCEVİÇ FOTOĞRAF ALBÜMÜ
"Osmanlı özel sunum cilt, 8 sayfa, 15 orijinal fotoğraf"
1910 yılında Sırp Kralı Petar Karacorceviç, Osmanlı Devletiyle ittifak anlaşması kurmak amacıyla Osmanlı Hükümdarı Sultan Mehmed Reşad Han’ı ziyaret etmek için İstanbul’a gelir. Bu ziyaret ile ilgili fotoğraflardan oluşan orijinal albümde Osmanlı Sultanı Mehmed Reşad Han ile Sadrazam Mahmut Şevket Paşa ve diğer devlet yüksek erkânının Sırp Kralı’nı karşılamaları, ağırlamaları ile resmi geçitlerden kesitler bulunmaktadır.
Son derece yüksek kıymete haiz bu albüm, görsel yönden çok önemli tarihi ve belgesel özellik taşıyan, ele geçmesi zor gerçek koleksiyonluk eserdir.
On dokuzuncu yüzyılın ikinci yarısından itibaren Osmanlı Devleti’nin dağılışına değin geçen sürede İstanbul’daki saraylar Fransa İmparatoriçesi Eugénie, Avusturya-Macaristan İmparatoru Franz-Joseph ve Alman İmparatoru II. Wilhelm’den, İran Şahı Muzafferüddin’e, Bulgar Çarı2 I. Ferdinand’dan, Sırp
Kralı Petar Karacorceviç’e garbın ve şarkın hükümdarlarını ve prenseslerini misafir etmiştir.3 Osmanlı başkentine gelen misafirlerin her birinin ziyaretlerinin ayrı nedenleri olmakla birlikte, karşılanmalarında ve ağırlanmalarında yapılan hazırlıklar, düzenlenen törenler hem idarecilerin ve saray mensuplarının hem de Osmanlı ahalisinin yeni tecrübeler edinmesiyle neticelenmiştir. Avrupa’dan gelen misafirlerin konaklayacakları yapılardan, sarayların yeniden tefrişine, ziyafet adabına ve tertibatına dek yeni bir kültür ve alışkanlıklar İstanbul’da yerleşmeye başlamıştır.
Ölçüler: 17 x 26 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
TALAT PAŞA (1874-1921)
V.Fadchenko imzalı. 1918 tarihli.
Kağıt üzeri suluboya, orijinal paspartusu içinde. Resim, fırça kalitesi ve belgesel özelliği iledikkat çeken, gerçek koleksiyonluk şaheserdir.
Mehmed Talât, Osmanlı Hürriyet Cemiyeti’nin kurucu lideri ve İttihat ve Terakki’nin kurucularından ve önde gelen liderlerinden olan Osmanlı devlet adamı. 1908 ihtilâlinin hazırlanmasında önemli rol oynayan Talat Bey, 1908-1918 arasında Osmanlı Devleti siyasetine yön veren en önemli aktörlerden biri olmuştur. Bâb-ı Âli Baskınından sonrasında Said Halim Paşa kabinesinde Dahiliye nazırlığına getirildikten sonra devletin siyasetinin en önemli belirleyicilerinden biri hâline geldi. Enver Paşa ve Cemal Paşa ile birlikte Üç Paşalar iktidarını kuran Talat Bey, Osmanlı Devleti’nin I. Dünya Savaşı’na girmesinde ve Ermeni Tehciri’nde rol oynadı. 1917 yılında sadrazamlık yaptı. Savaşın kaybedilmesinden sonra İttihat ve Terakki Cemiyeti’ni feshedip Cemal ve Enver Paşalarla birlikte ülkeyi terk etti. 1921 yılında Berlin’de, Hardenberg Caddesi’nde bir Ermeni tarafından öldürüldü.
Ölçüler: 36.5 x 25 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
SAKAYAN İMZALI ÇANAKKALE SAVAŞI HATIRASI AYYILDIZLI FOTOĞRAFLIK
Damgalı. Sakayan imzalı. Çanakkale Savaşı hatırası. Rumi üslubunda dekorlu.
Ermeni sanatçı tarafından fotoğraflık olarak tasarlanılarak anıtsal formda imal edilmiş eserin üzerinde kazıma/grave tekniği ile Gelibolu haritası, Çanakkale’deki ilk anıt ve yas tutanlar tasvir edilmiştir. Merkezinde tepesi ayyıldızlı fotoğraf penceresi mevcuttur. Belgesel ve tarihi özellik taşıyan nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 36 x 28 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI ASKERİ İPEK HATIRA MENDİLİ / DEVLET-İ ALİYYE ve YUNAN MUHAREBESİ
19.Yüzyıl. 1897 yılında Osmanlı İmparatorluğu’nun kesin zaferiyle sonuçlanan Osmanlı-Yunan Savaşı’nın anısına ipekten yapılmış hatıra mendili.
Mendilin sol alt köşesinde “Devlet-i Aliyye ve Yunan Muharebesi” ile “Baht-ı himaye-yi feyzvane-i cenab-ı hilafet penahide evlad-ı şüheda ve mecruhin-i asakir-i şahane, fi 19 Ağustos 1313 / Hilafetin sığınağı erdemli yüce kişinin himayesinde olan şehit çocukları ve yaralı Osmanlı askerleri, 31 Ağustos 1897” yazmaktadır.
Yunanistan’ın Teselya bölgesinde yaklaşık bir ay süren savaşın zaferi ülkede geniş şekilde kutlanmış ve zaferin anısı bu mendilde görüldüğü gibi resmedilmiştir. İpek mendilin üst bölümünde savaş meydanından bir kesit bulunmaktadır. Alt bölümünde ise bir harita görülmektedir. Haritada; Yunanistan, Selanik Körfezi, Yanya Vilayeti, Şerefice Sancağı, Ergiri Sancağı, Mengel Dağı, Purla Deresi, Karadağ, Galos Körfezi, Bülbülce Boğazı, Uzi Boğazı,Zeytin Körfezi, Atalanti Körfezi, Şimal gibi isimleri okumak mümkündür.
Fevkalade kondisyonda, çerçeve içine alınmadan günümüze kadar saklanmış. Belgesel özellik taşıyan Osmanlı hatıra mendillerinin Askeri konulu ipekten yapılmış son derece kıymetli koleksiyonluk bir
örneğidir.
Ölçüler: 44.5 x 44.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ATATÜRK ORİJİNAL FOTOĞRAF
“Trablusgarp’ta Senusi Tarikatı Lideri Şeyh Ahmed Senusi ile”
Yüksek kıymette, son derece nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 50 x 61 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MERTEBE BERATI
“Hicaz Demiryolu Soğuk Mühürlü Evrak”
Zerefşanlı. Hicaz Demiryolu soğuk mühürlü evrak üzerine yazılmış Beyoğlu katiplerinden Fevzi Bey’e hüsnü hizmetlerinden dolayı verilen 3. Mertebe beratı. Koleksiyonluk bir örnektir.
“Beyoğlu İstintak Dairesi ketebesinden iftiharul emacid vel ekarim Fevzi beğ dame mecidehunun hüsn-i hıdmeti cihetiyle şayeste-i atıfet-i seniyye olduğuna binaen şerefsünuh ve sudur buyurulan emr ve irade i …hazret-i hilafetpenahi mucibince avatıf-ı celile-i mülükaneden mir-i muma ileyhaya zikr olunan mertebe-i salise tevcih olunmasına..”
Ölçüler: 41 x 28 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
RIZA TEVFİK PAŞA’YA HEDİYE EDİLMİŞ GÜMÜŞ SİGARA TABAKASI
İngiliz imalat, garanti ve ayar damgalı. Kapağı kazıma/grave tekniği ile “London July 1909 ibareli”. Paşaya 1909’da İngiliz Parlamentosu’nun davetlisi olarak Talat Paşa ile gittiği Londra
seyahatinde gerçekleşen mebuslar toplantısında İngilizler tarafından anı olarak hediye edilmiş.
Yalın işçilikli, iç yüzeyi sıvama altın vermeyli, fevkalade kondisyonda. Tarihi kıymeti ve belgesel özelliği olan koleksiyonluk eserdir.
II.Meşrutiyet devri şairi, edebiyatçı, felsefeci ve politikacı olan Rıza Tevfik Bölükbaşı tıp eğitimi görmüş, Osmanlı döneminde milletvekilliği ve Millî Eğitim Bakanlığı yapmıştır. Sevr Antlaşması’nı imzalayan Osmanlı delegesi olması sebebiyle Yüzellilikler arasında yer almış ve uzun yıllar sürgünde yaşamıştır.
Ölçüler: 8 x 11 cm.
Ağırlık: 130 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI EVRAK
Mühürlü. Hicri 1228 tarihli. Ferman kâğıdı üzerine yazılmış evrakda şu notlar düşülmüştür;
Gümüşhane’de çıkartılan devlete ait madenlerin yıllık muhasebesi ile ilgili rapor. Müdür Hacı Abdullah Efendi 17 Cemeziyelevvel 1228.
Nazır-ı Nuhasın Trabzon’un ağır kış şartlarından ve kardan dolayı üretimin aksadığından bahisle Sultan’ın anlayışına dahalet dilekçesi. 1228
Ölçüler: 53 x 35.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN HÜLASA-I MARUZAT DEFTERİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han inisiyalli, saray cildi Sultan Arz Defteri.
Eserin diğer örnekleri Dolmabahçe Sarayı Halife Abdülmecid Efendi Kütüphanesi’nden intikal etmiş TBMM Genel Sekreterliği Milli Saraylar Daire Başkanlığı bünyesinde, Başbakanlık Osmanlı Arşivi’nde ve TBMM Genel Sekreterliği Milli Saraylar Daire Başkanlığı bünyesinde araştırmaya açık bulunan Hazine-i Hassa Arşivi’nde bulunmaktadır. İçerisinde beyit ve şiirler yazılı, haliyle. Ele geçmesi zor koleksiyonluk eserdir.
Hülasa-i Maruzat Defterleri, Padişaha sunulan mâruzatların hülasalarının kaydedildiği mühim bir defter serisidir. Öteden beri Padişaha devlet ricali tarafından mâruzatta bulunulduğu gibi sıradan
insanlar tarafından da maruzatta bulunulabilmekteydi. 19.Yüzyılda nezaretlerin teşekkülü ve bürokrasinin gelişimi ile birlikte maruzat kavramı daha da yerleşti. Fakat maruzatın önemi Sultan II.Abdülhamid devrinde zirveye ulaştı. Padişahın selefleri olan babası ve amcasının aksine devlet işleriyle bizzat ve yoğun bir şekilde ilgilenmesi saraya sunulan mâruzatın büyük miktara erişmesi
neticesini doğurdu. Bu devirde Mabeyn’in artan önemi ve Padişahın Mabeyn’de kurduğu komisyonlarla Yıldız Sarayı’nı bütün devlet işlerinin merkezi haline getirmesi, Mabeyn’e sunulan
mâruzata daha çok önem kazandırdı. Sultan II.Abdülhamid devrinde mâruzatlara ve bu mâruzatların deftere kaydına dair devrin Mabeyn
katiplerinden Mehmed Tevfik Bey şu bilgileri vermektedir; Akşam yemeğinden sonra mâruzat birer birer deftere kaydolunmakla beraber hülasaları dosyalarında saklanmak üzere evvela müsvedde halinde yazılarak kırmızı bir hülasa defterinde temize çekilir ve kâğıtların üzerine konan numaralar hülasalarda da gösterilirdi. Bu suretle doldurulan yaldızlı ve kırmızı renkli hülasa defteri ve arkalarının
bir köşesinde numaraları yazılmış olan asıl mâruzat kağıtları takımıyla bir torbaya konarak ve torbanın ağzı başkatib tarafından balmumuyle mühürlenerek Hünkar’ın hususi dairesine gönderilirdi.
Ölçüler: 30 x 17 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL İMPARATORLUK ARMALI VE SULTAN MEHMED REŞAD HAN TUĞRALI SARAY CİLDİ / 2 ADET
19. Yüzyıl. İki adet. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi altın bezemeli, yüksek kondisyonda İmparatorluk armalı cilt ve Sultan Mehmed Reşad Han (1909-1918) dönemi Art-Nouveau etkisinde dekorlu, altın bezemeli cilt.. Yüksek kondisyonda koleksiyonluk örneklerdir.
Osmanlı İmparatorluk Arması Sultan II.Abdülhamid’in, Osmanlı Devletini Düvel-i Muazzama’nın üyesi yapma çalışmalarının görsel bir ürünü olarak ortaya çıkmıştır.Uzun b ir geçmişe sahip, belirli kuralları olan, anlaşılması kolay simge ve şekillerden oluşan batı armaları karşısında tuğralar, anlaşılması zor bir simge olarak kalmıştır. Batılıların içindeki sembolleri kolaylıkla anlayabilecekleri görünümde bir arma meydana getirmek zorunlu hale gelmiştir. Osmanlı Arması, Osmanlı Devleti ve insanını yansıtan özelliklerle batılı arma anlayışına uyumlu bir yapıda düzenlenerek son şekline kavuşmuştur. Armada güneş halifeliği, ay padişahlığı, silahlar devlet gücünü, çiçekler sevgi ve muhabbeti, terazi adaleti, kitap hukuku ve Allahın kanunlarına bağlılığı en alttaki yuvarlak şekiller başarılı kişilere verilen devlet nişanlarını ifade eder. En üstteki yuvarlak içindeki tuğra devrin padişahının tuğrasıdır.
Ölçüler: 19 x 26 cm. / 19.5 x 29.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
CONSTANTINOPLE DE AMICIS / 2 CİLT-ŞÖMİZLİ
İstanbul üzerine seyahatnameler arasında önemli bir yer tutan, dönemin İstanbul’unu en güzel şekilde anlatıp günümüze de ışık tutan, Edmondo De Amicis’nin canlı ve renkli üslubuyla İstanbul gezisindeki gözlemlerini aktardığı, birçok dile çevrilen ve defalarca basılan iki ciltlik “Constantinople” külliyatı.
1896 Philadelphia, Henry T. Coates basımı, birinci cildi 303, ikinci cildi 309 sayfa, bol resimli, renkli İstanbul haritalı, orijinal ciltli, orijinal şömizli. Bu kondisyonda ve özeliklerde ele geçmesi zor bir takımdır.
Edmondo De Amicis, 1846 yılında İtalya’da dünyaya geldi. Piyade subayı olarak 1866 yılındaki savaşa katıldı. Savaş sonrası edebiyata yönelen De Amicis ordudan ayrılarak yaşamının geri kalanını yazar
kimliği ile sürdürmüştür. Eserlerinde genellikle siyasi ve duygusal konuları işleyen yazarın en bilinen kitabı otuza yakın dile çevrilen “Çocuk Kalbi”dir. Seyahat etmeyi seven bir yazar olarak Avrupa’da birçok yeri gezmiş ve seyehatnamehatıra kitapları yazmıştır.
Ölçüler: 21 x 14 cm. (her biri)
Share
Ask a question
Ask a question
“SOTHEBY'S" - THE OTTOMAN WORLD, THE LIBRARY OF ŞEFIK E. ATABEY WITH A SUPPLEMENT” MÜZAYEDE KATALOĞU / 3 CİLT
2002 Londra, Birleşik Krallık basımı. Sotheby’s Müzayede Evi tarafından gerçekleştirilen, üç gün süren ve yaklaşık iki buçuk milyon sterline satılan Şefik Eşref Atabey Koleksiyonu’nun beğeniye sunulduğu 1629 adet eserden oluşan renkli basım tam set.
3 cilt: c.1: A-G, 246 s. / c.2: H-Sc, 238 s. / c.3: Se-Z, 234 s.
Uzmanlara göre, bir daha asla bir araya getirilemeyecek eserlerden oluşan Osmanlı tarihi ve kültürünü yansıtan en önemli koleksiyonlardan biri. Fevkalade kondisyonda, eksiksiz. Koleksiyonerler için yüksek kıymet arz eden başvuru kaynağı kataloglardır.
Ölçüler: 27 x 21 cm. (her biri)
Share
Ask a question
Ask a question
GEORG BALTHHAFAR
“Süleymaniye’den Bakış”
18.Yüzyıl. Eserin adı ters (son derece nadir bir özellik) yazılmıştır. 54 numaralı folyo.
Ölçüler: 35 x 48 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
İSTANBUL BOĞAZI FOTOĞRAFI
19.Yüzyıl. Orijinal fotoğaf paspartulu dönem çerçevesi içerisindedir.
Ölçüler: 28.5 x 39cm.
Share
Ask a question
Ask a question
STEREOSKOP CİHAZI ve 55 ADET STEREOSKOPİK NADİR FOTOĞRAF
1900 başlarına tarihlenen ahşap kasalı ve kızaklı, hareketli tutma kollu, zarif grave tekniği ile dekorlu metal görüş hazneli, bordo renk kadife korumalı fevkalade kondisyonda stereoskop cihazı.
46 adet 1904 tarihli kısmen erotik ve hikâye kurgulu, 1 adet elle renklendirilmiş transparan “Nos Mandaines-La Princesse X” ve 8 adet S.I.P sanatçı imzalı teki elle renklendirilmiş renkli karton paspartulu nadir konulu stereo fotoğraftan oluşan koleksiyon. Fevkalade kondisyonda, ele geçmez koleksiyonluk bir settir.
1838'de İngiliz bilim adamı Charles Wheatstone’un icat ettiği stereoskop cihazı stereoskopik fotoğraf görüntülenmesinde kullanılır, sağ ve sol gözün görüşünü aynı noktaya yönlendirerek iki resmi üç boyutlu tek bir görüntüde birleştirir.
Stereo fotoğraflar birbirinden çok az açı farkıyla aynı zamanda çekilmiş iki fotoğrafın yan yana yerleştirilmesiyle oluşturulur. Bu fotoğraflar stereoskop ile görüntülendiğinde üç boyutlu bir görüntü oluşturur. Stereoskopi tekniği bir görüntüye derinlik yanılsaması vererek üç boyutlu bir etki yaratır.
Cihaz ölçü: 20 x 30 cm.
Fotoğraf ölçü: 8.5 x 17 cm. (her biri)
Share
Ask a question
Ask a question
STEREOSKOPİK “CONSTANTINOPLE” FOTOĞRAFLARI / 7 ADET
1900 başlarına tarihlenen H.C. White imzalı eski İstanbul konulu nadir 7 adet stereo fotoğraf. Tüm fotoğrafların ön yüzünde fotoğrafın konusu, arka yüzünde ise açıklamalı makalesi mevcuttur. Fevkalade kondisyonda. Konusu ve belgesel özelliği itibari ile nadir koleksiyonluk örneklerdir.
Stereo fotoğraflar birbirinden çok az açı farkıyla aynı zamanda çekilmiş iki fotoğrafın yan yana yerleştirilmesiyle oluşturulur. Bu fotoğraflar stereoskop ile görüntülendiğinde üç boyutlu bir görüntü oluşturur. Stereoskopi tekniği bir görüntüye derinlik yanılsaması vererek üç boyutlu bir etki yaratır.
Ölçü: 9 x 18 cm. (her biri)
Share
Ask a question
Ask a question
ARA GÜLER (1928-2018)
“Bale”
Her iki eserde “Photographed by Ara Güler” mühürlü. Sanatçı tarafından hazırlanan 21 adet fotoğraftan oluşan kolaj ve 1 adet fotoğraf.
1928’de dünyaya gelen Ara Güler İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesinde eğitimini sürdürürken 1950’de Yeni İstanbul Gazetesi'nde gazetecilik yapmaya başlamıştır. 1954 yılında Hayat Dergisi’nin fotoğraf bölüm şefi olan Güler 1958’de Time-Life, Paris-Match ve Der Stern dergilerinin yakın doğu foto-muhabirliğini yaptı. İngiliz “1961 Photography Yearbook”a çıkan sanatçı aynı yıl ASMP’ye (Amerikan Dergi Fotoğrafçıları Derneği) kabul edilen tek Türk üye oldu. 1960’lı yıllarda fotoğrafları birçok kitapta kullanıldı ve dünya çapında New York Modern Sanat Müzesi (MoMA) gibi çeşitli müze ve galerilerde sergilendi. 1970’li yıllarda aralarında Indira Gandhi, İsmet İnönü, Pablo Picasso, Salvador Dali, Maria Callas ve Alfred Hitchcock gibi sanatçı ve politikacıları fotoğrafladı. Bu yıllarda Yavuz zırhlısının sökülmesini konu alan “Kahramanın Sonu” adlı belgesel bir film çeken sanatçının eserleri Paris Ulusal Kitaplık, ABD’de Rochester Georg Eastman Müzesi ve Nebraska Üniversitesi Sheldon Koleksiyon’larında yer almaktadır.
Sanatçı Kolajı: 53 x 82 cm.
Tek Foto: 12.5 x 20.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MON VOYAGE / 1909
"Ekim 1909 tarihli, 32 renkli keçe sayfa, 333 fotoğraf"
Koleksiyon değeri yüksek albümün özel olarak tasarlanmış deri cildi, altın cetvelli ve altın gömme “Mon Voyage” yazılıdır. Kallavi ebat ve hacme sahip eserdeki tüm fotoğraflar numaralandırılmış ve seyahat kronolojisine göre düzenlenmiştir.
İstanbul fotoğraflarını barındıran keçe sayfalar "Constantinople, Bosphore, Port de Constantinople, Scutari” başlıklarıyla derlenmiştir. Yüksek kıymet ve nadirlik arz eden, belgesel özelliği ile de dikkat çeken koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 28.5 x 40 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
TÂRÎH-İ SAMÎ VE ŞÂKÎR VE SUPHÎ / İBRAHİM MÜTEFERRİKA
“Konstantiniyye, D’arü’t-tıbâ’ati’l-ma’mûre”
18.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1198 / Miladi 1784 tarihli. İbrahim Müteferrika basımı. Mustafa Sami, Hüseyin Şakir, Mehmed Suphi. Müteferrika Basımhanesi’nde basılan 19. Kitap. Nadir ele geçen koleksiyonluk eserdir.
1727 öncesinde İslam dünyasında ve Osmanlı İmparatorluğu'nda baskı makinelerinin var olduğu biliniyorken Müteferrika'nın “Dârü't-tıbâ'ati'l-ma'mûre” olarak adlandırılan ama yaygın bilinen adıyla “Basımhâne makinesi” İslam dünyasında Müslümanların sahip olduğu ilk önemli baskı makinesiydi.
Ölçüleri: 33.5 x 20 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL KOLEKSİYONLUK MURAKKA / 12 SAYFA
Ölçüler: 13.5 x 20.5 (her biri)
Share
Ask a question
Ask a question
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL MEVLEVİ DESTARLI MÜSENNA TEKKE LEVHASI
“Ya Hazret-i Mevlana”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tekke Sanatı. Ahşaba yapıştırılmış aharlı kağıt üzerine talik müsenna hat levha. Zengin altın yaldız ve çok renkli boya kullanılarak Mevlevî destar-ı şerifi tasvir edilmiş. Destarın üstünde talik müsenna (aynalı) istifle “Ya Hazret-i Mevlana” yazılıdır. İstifin sağında ve solunda yer alan natüralist üsluptaki çiçek buketleri dönemin saray çevresinin tezyînî zevkini yansıtmaktadır. Eserin köşeleri simetrik katlanışlı “rokoko üslubunda köşebentlerle süslenmiştir.
Osmanlı hat sanatının önemli bir dalı olan tekke yazılarının son derece sanatlı ve değerli bir örneğidir. Eserle mukayese edilebilecek aynı istif ve üslupla yapılmış bir Mevlevi destarlı levha Beyazıt’taki Türk Vakıf Hat Sanatları Müzesi’nde bulunmaktadır. Bu eser, Dr. Zübeyde Cihan Özsayıner’in hazırladığı “Miras; Türk Vakıf Hat Sanatları Müzesi Koleksiyonu’ndan Seçmeler” başlıklı kataloğun 115. sayfasında yayınlanmıştır. Ele geçmesi zor nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 41 x 28.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI ERKEN DÖNEM “RUFAİ” İKİ ADET ZİKİR ŞİŞİ
18.Yüzyıl. Osmanlı. Rifa'i raatheeb ritüelinde, zikir sırasında bazı zamanlarda “Burhan” olarak adlandırılan kerametler gerçekleşir. Zikri yöneten şeyh tarafından bazı tarikat üyelerinin vücutlarına demir zikir şişleri batırılır. Müritler bu şişleri tutarak zikretmeye devam ederken Allah izin vermedikçe hiçbir şeyin insanlara zarar veremeyeceğini göstermek ve inkârcıları hidayete erdirmeyi amaçlarlar. Türünün erken dönem ve son derece aykırı örnekleri olan şişler Tekke Sanatı’nın müzelik örnekleridir.
Rivayete göre Seyyid Ahmed er Rüfâi, Muhammed peygamberin elini öpünce, müritleri de bu nimetten istifade etmek istemişler, ancak bu durum gerçekleşmeyince üzülmüşler ve ellerine geçirdikleri tahta parçası, bıçak ve demirle vücutlarına vurmaya başlamışlar. Bir kısmı da ateşle vücudunu dağlamaya çalışmış. Şeyh çadıra girince bu durumu görünce hayret etmiş. Bunun üzerine şöyle dua etmiş; “ Ya Rab, tarikatıma girenlere, bu sırrı bahşeyle!”
Uzunluk: 53 cm. / 50 cm.
Share
Ask a question
Ask a question