• Cancel
    Filter
Filter

KOLEKSİYONLUK ESERLER MÜZAYEDESİ | 04

Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

Lot: 26 » Tablo

JOSEPH WARNIA-ZARZECKI (d.1850)

İmzalı. Kâğıt üzeri suluboya. Orijinal sanatçı paspartusu içinde.

1850 yılında Fransa’da doğan Polonyalı ressam Joseph Warnia-Zarzecki Sanayi-i Nefise Mektebi'nin ilk karakalem resim hocasıdır. 1883'ten 1915'te emekli olana kadar eğitmenlik görevini sürdürmüştür. Varşova Güzel Sanatlar Akademisi’nde ve Münih Akademisi’nde öğrenim gören Warnia-Zarzecki, on sene Bavyera’da yaşamış, Alman sanatçılardan etkilenmiş ve 1883 senesinde İstanbul’a gelmiştir. Oryantalist ve İstanbul’daki yaşantıyı konu alan eserler üretmiştir. Sanatçının resimleri bugün birçok özel koleksiyonda yer almaktadır.

Ölçüler: 17 x 12 cm.

Paspartulu ölçü: 32 x 24 cm.

Details
Lot: 27 » Tablo

NAZMİ ZİYA (1881-1937)

“Maarif Nezareti Serisi”

İmzasız. Duralite marufle yağlıboya. Sanatçı, 1915 yılında Maarif Nezareti tarafından okullarda asılmak için tarihten konuların resmedildiği tablolar yapmakla görevlendirilir. Mevcut kaynaklara göre tablolar yaklaşık bu ebatlarda ve imzasız olarak teslim edilmiştir.

Beğeniye sunduğumuz eser günümüze neredeyse tamamına yakını yok olup gitmiş bu seriden önemli ve koleksiyonluk bir yapıttır.

Referans: Sanatçının Yapı Kredi Yayınları Nazmi Ziya kitabının 16. Sayfasında aynı seriden bir eseri mevcuttur.

Ölçüler: 71 x 101 cm.

1881 yılında İstanbul’da doğdu. İlk resim derslerini Hoca Ali Rıza’dan alan sanatçı, 1902’de Sanay-i Nefise Mektebi’ne girerek Valeri, Joseph Warnia-Zarzecki ve Osgan Efendi’den dersler almıştır.  Okuldaki eğitimi sırasında doğayı tamamen kopya etmek düşüncesine karşı çıkmış, daha serbest tarzda çalışmayı yeğlemiştir. 1905’te 3 ay için İstanbul’a gelen Fransız ressam Signac, sanatçıyı büyük ölçüde etkilemiş ve Nazmi Ziya 1908’de okulu bitirdikten sonra resim eğitimi için Paris’e gitmiştir. Önce 3 ay kadar Julian Akademisi’nde Royel ve Marcel Bachet’in atölyelelerine devam etmiş, ardından Fernand Cormon’un atölyesine geçerek 1913’e kadar burada çalışmıştır. 1918-21 ve 1925-27 arasında 2 kez Sanay-i Nefise Mektebi müdürü olmuş, ardından da aynı okulda çizim dersleri vermiştir. Sanat yaşamının başından sonuna değin İzlenimci anlayışla çalışan, çoğu kez açık havada çalışan ve özellikle değişen ışık değerlerini betimleyen sanatçı, çok sayıda İstanbul manzarası yapmıştır. Türk Resim Sanatı’nın en önemli kilometre taşlarındandır.

Details
Lot: 28 » Tablo

NAMIK İSMAİL (1890-1935)

“Portre”

İmzalı. İmza sanatçı tarafından grave/kazıma tekniğinde atılmıştır. Tuval üzeri yağlıboya.

1890 yılında Samsun’da doğdu. 1912 yılında Galatasaray Lisesi’nden ayrılarak Paris’e giden sanatçı, önce Julian Akademisi’nde, sonra da Fernand Cormon atölyesinde öğrenim görmüştür. 1914’te tatil için İstanbul’a gelen sanatçı I.Dünya Savaşı’nın çıkmasıyla Paris’e geri dönememiş, aynı yıl silah altına alınarak Kafkas Cephesi’ne gönderilmiştir. Ancak burada tifüse yakalanması sonucu İstanbul’a dönen sanatçı 1917’de Harbiye Nazırı Enver Paşa’nın Şişli’de açtığı atölyede savaş resimleri yapmış,  1918’de bu yapıtların Viyana ve Berlin sergilerindeki hazırlıklarıyla ilgilenmek üzere Almanya’ya gitmiş ve savaşın sona ermesiyle 1919’a dek Berlin’de kalarak Corinth ve Liebermann atölyesinde çalışmalarını sürdürmüştür. 1927’de İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi müdürlüğüne atanana dek çeşitli görevler almış, 1920’de İtalya’ya, 1922’de de Paris’e gitmiştir. Paris dönüşü 1926’da önce resim eğitimini denetlemekle görevli müfettişliğe atanmış, 1 yıl sonra üstlendiği Akademi müdürlüğünü ölümüne değin sürdürmüştür.

Ölçüler: 48 x 37 cm.

Details
Lot: 32 » Tablo

ALİ RIZA BEYAZIT (1883-1963)

“Natürmort”

İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.

1883’te İstanbul’da doğan Türk ressam Ali Rıza Beyazıt, Eyüp Sultan Veteriner ve Eczacı Askeri Rüştiyesi’ni bitirdikten sonra Kuleli Askeri Lisesi ve Harbiye’de eğitim görmüş ve 1907’de teğmen rütbesiyle askeriyedeki görevine başlamıştır. Dönemin ünlü sanatçıları Hoca Ali Rıza ve Halil Paşa’nın öğrencisi olan Ali Rıza Beyazıt’ın eserlerinde iki ressamın da etkileri görülür. Resimlerinde genellikle İstanbul manzaralarını konu alan Ali Rıza, 1963 yılında aramızdan ayrılmıştır. Eserleri bugün birçok özel koleksiyonda yer almaktadır.

Ölçüler: 44.5 x 56.5cm.

Details
Lot: 33 » Tablo

ALEXİS AUGUSTE DELAHOGUE (1867-1950)

“Smyrna / İzmir”

İmzalı. Peyzaj. Tuval üzeri yağlıboya. Eserin ön yüzünde "67" numara koleksiyon envanter etiketi mevcuttur.

Ölçüleri: 25 x 35 m.

 

Eski İzmir kenti (SMYRNA) körfezin kuzeydoğusunda yer alan ve yüzölçümü yaklaşık yüz dönüm olan bir adacık üzerinde kurulmuştu. Son yüzyıllar boyunca Meles Irmağı Sipylos (Yamanlar) Dağı'ndan gelen sellerin getirdikleri mil ile bugünkü Bornova ovası oluştu ve yarım adacık bir tepe haline dönüştü. Yapılan en son kazılarda İzmir’deki yerleşim alanlarının M.Ö. 7000 yıllarına dek uzandığı ortaya çıkarılmıştır.

Details
Lot: 35 » Tablo

ALİ RIZA BEYAZIT (1883-1963)

Eski Türkçe imzalı. Peyzaj. Kâğıt üzeri suluboya.

1883’te İstanbul’da doğan Türk ressam Ali Rıza Beyazıt, Eyüp Sultan Veteriner ve Eczacı Askeri Rüştiyesi’ni bitirdikten sonra Kuleli Askeri Lisesi ve Harbiye’de eğitim görmüş ve 1907’de teğmen rütbesiyle askeriyedeki görevine başlamıştır. Dönemin ünlü sanatçıları Hoca Ali Rıza ve Halil Paşa’nın öğrencisi olan Ali Rıza Beyazıt’ın eserlerinde iki ressamın da etkileri görülür. Resimlerinde genellikle İstanbul manzaralarını konu alan Ali Rıza, 1963 yılında aramızdan ayrılmıştır. Eserleri bugün birçok özel koleksiyonda yer almaktadır.

 

Ölçüler: 24 x 34 cm.

Details
Lot: 36 » Tablo

HÜSNÜ TENGÜZ (1876-1950)

“Süleymaniye Camii”

Eski Türkçe imzalı. Eski Türkçe ile 921 tarihli. Kâğıt üzeri suluboya.

Ressam Hüseyin Hüsnü Tengüz, resim sevgisinin küçük yaşlarda başladığını, halk ressamı Emin Baba’yı izlediği zaman ressam olmaya karar verdiğini “Sanat Hayatım” başlıklı otobiyografisinde belirtmektedir. Askeri Rüştiye, Bahriye Mektebi İdadisi, Menşe-i Küttab-ı Bahri sınıfında ve Sanayi-i Nefise Mektebi’nde okumuştur. Erkân-ı Harbiye-i Bahriye, Deniz Müzesi, Matbaaa-ı Bahriye gibi kurumlarda ressam olarak çalışmış ve ayrıca Silah Müzesi kurucu üyeliğinde bulunmuştur. Bahriye kıyafetleri, tarihi gemiler ve deniz savaşlarını betimleyen yağlıboya, suluboya, karakalem ve tarama tekniği ile çok sayıda eser ve özellikle albümler hazırlamıştır. Sanatçı, Türk resim tarihinde “Asker Ressamlar” kuşağı olarak anılan ressamların geç dönem temsilcilerinden biri olarak da öne çıkar. Tengüz, deniz ve gemi resimleriyle tanınmasına karşın, Mahmut Şevket Paşa tarafından hazırlanan “Eski Osmanlı kıyafetleri” başlıklı çalışmada görev almıştır.

Ölçüler: 25 x 44 cm.

Details
Lot: 37 » Tablo

HÜSNÜ TENGÜZ (1876-1950)

İmzalı. Peyzaj. Tuval üzeri yağlıboya.

Ressam Hüseyin Hüsnü Tengüz, resim sevgisinin küçük yaşlarda başladığını, halk ressamı Emin Baba’yı izlediği zaman ressam olmaya karar verdiğini “Sanat Hayatım” başlıklı otobiyografisinde belirtmektedir. Askeri Rüştiye, Bahriye Mektebi İdadisi, Menşe-i Küttab-ı Bahri sınıfında ve Sanayi-i Nefise Mektebi’nde okumuştur. Erkân-ı Harbiye-i Bahriye, Deniz Müzesi, Matbaaa-ı Bahriye gibi kurumlarda ressam olarak çalışmış ve ayrıca Silah Müzesi kurucu üyeliğinde bulunmuştur. Bahriye kıyafetleri, tarihi gemiler ve deniz savaşlarını betimleyen yağlıboya, suluboya, karakalem ve tarama tekniği ile çok sayıda eser ve özellikle albümler hazırlamıştır. Sanatçı, Türk resim tarihinde “Asker Ressamlar” kuşağı olarak anılan ressamların geç dönem temsilcilerinden biri olarak da öne çıkar. Tengüz, deniz ve gemi resimleriyle tanınmasına karşın, Mahmut Şevket Paşa tarafından hazırlanan “Eski Osmanlı kıyafetleri” başlıklı çalışmada görev almıştır.

Ölçüler: 70 x 35 cm.

Details
Lot: 38 » Tablo

ARSEN CHABANIAN (1864-1949)

İmzalı. Deniz peyzajı. Kontrplak üzeri yağlıboya.

Erzurum’lu Arsen Şabanyan önemli deniz ressamlarındandır. Uzun süren hayatı İtalya, Fransa, Belçika, Hollanda, İngiltere gibi yabancı diyarlarda geçer. Temel resim eğitimini ünlü ustalarla çalışarak alır. Paris’te Deniz Sanatçıları ve Renkli Gravür kuruluşları kurucularındandır. Önemli sanatçının eserlerinden bazıları Eçmiadzin Katolikosluğu Müzesi’nde, Paris Surp Hovanes Mgrdiç Ermeni Kilisesi’nde ve birçok önemli koleksiyonda bulunur.

Ölçüler: 29 x 38 cm.

Details
Lot: 44 » Ferman - Berat

OSMANLI 17.YÜZYIL SULTAN IV.MEHMED HAN (AVCI MEHMED) FERMAN

Hicri 1082 (M. 1671) tarihli, Sultan IV. Mehmed (Avcı) (1648- 1687) tuğralı.

“Şah Mehmed bin İbrahim Han el-muzaffer daima” yazılı tuğrası el çekme olup altın zerefşanlıdır.

 

Ferman kâğıdı üzerine is mürekkebi ile divani hatla kaleme alınmış zerefşanlı eser “Mehmed ve Ömer isimli kardeşlerin Dergâh-ı Mualla’ya gelip verdikleri arz” hakkındadır. Dönemi ve kondisyonu itibari ile koleksiyonluk eserdir.

Ölçüler: 51 x 21 cm.

 

Details
Lot: 45 » Ferman - Berat

OSMANLI 17.YÜZYIL SULTAN II.MUSTAFA HAN FERMANI

Hicri 1109 (M.1697) tarihli, Sultan II.Mustafa Han (1695-1703) tuğralı.

“Şah Mustafa bin Mehmed Han el-muzaffer daima” yazılı tuğrası el çekme olup altın zerefşanlıdır.

 

Ferman kâğıdı üzerine is mürekkebi ile divani hatla kaleme alınmış zerefşanlı eser “Müsellem isimli kasabadaki Mehmed Bey Tekkesi’nin gelirlerinin düzenlenmesi” hakkındadır. Dönemi ve kondisyonu itibari ile koleksiyonluk eserdir.

Ölçüler: 46 x 22 cm.

Details
Lot: 46 » Ferman - Berat

OSMANLI 18.YÜZYIL SULTAN I.ABDÜLHAMİD HAN FERMANI

Hicri 1189 (M.1775) tarihli, Sultan I.Abdülhamid Han (1774-1789) tuğralı.

“Abdülhamid Han bin Ahmed el-muzaffer daima” yazılı tuğrası el çekme olup altın zerefşanlıdır.

 

Ferman kâğıdı üzerine is mürekkebi ile divani hatla kaleme alınmış zerefşanlı eser “Kütahya’da, Tavşanlı nahiyesindeki Hacı Mehmed Camii’nin vakıf gelirleri” hakkındadır. Dönemi ve kondisyonu itibari ile koleksiyonluk eserdir.

Ölçüler: 67 x 26 cm.

Details
previous
Go to Page: / 12
next