Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
OSMANLI EDİRNEKARİ RÛMÎ TAC-I MUHAMMED
17.Yüzyıl. Osmanlı Sanatkârları’nın tasarım gücünü gözler önüne seren “Minber Tacı” olarak “Rûmî Üslubu”nda imal edilmiş “Edirnekari” şaheser. Merkezinde “Sikke-i Şerife” içinde celi sülüs müsenna hat (aynalı yazı) ile tatbik edilmiş “Muhammed” lafzı yer almaktadır.
En güzel örneklerine Sultan III.Murad Han döneminde rastladığımız, ahşap ve hat sanatının harmanlanarak birlikte yorumlandığı eserin tüm vücudu ve çerçevesi müsenna düz ve kanatlı rûmî kollar ile tezyin edilmiş, alt ve üst etekler ise iri tepelik rûmîlerle neticelendirilerek sıvama altın ile yaldızlanmıştır.
Erken devir Osmanlı Ahşap Sanatı’nın üslup ve kompozisyon açısından bir tasarım harikası olarak imal edilmiş, dönem kondisyonunda ve fevkalade nadirlikte, ele geçmez müzelik örneğidir.
Ölçüler: 67 x 50 cm
Eserin tasarımsal bütününü oluşturan Rumi Üslubu döneminde Topkapı Sarayı Nakışhânesi’nde, Osmanlı bezeme sanatlarının iki ayrı üslûbunu temsil eden Bölük-i Acemân ve Bölük-i Rûmiyân adlı iki
ayrı sanatkâr topluluğuna dayanmaktadır. Söz konusu bezeme üslûbuna verilen rûmî adı, vaktiyle Saray Nakışhânesi’ndeki Rûmiyân Bölüğü’nün icra ettiği işleri ifade etmek için kullanılmıştır.
Ahşap işçiliğinin üslup ve teknik açıdan en güzel ve görkemli örnekleri bu eserde olduğu gibi 16. ve 17.Yüzyıl eserlerde görülmektedir. Eseri ahşap işçiliği olarak incelediğimizde, erken devir en güzel örneklerini minberlerde gördüğümüz ahşap malzemenin üzerine çizilen motiflerin aralarının boşaltılmasıyla yapılan teknik olan ajur işçiliğinin, kesme (dekupe) oymacılığı sanatı ile eserde hayata geçtiğini görmekteyiz.
Eserde, ön plana çıkan ana tema Sikke-i Şerife içinde yer alan müsenna hattı ile uygulanmış “Muhammed” lafzıdır. Türk Hat Sanatına resimsel bir yaklaşım olan müsennâ /aynalı yazıda Türk hattatlarının muazzam eserler meydana getirdikleri ve âdeta yazı ile resim ve grafik sanatını birleştirdikleri görülür. Anadolu’da Selçuklular ile gelişip kendine özgü karakteristik bir niteliğe ulaşmış olan ahşap sanatı, Osmanlıda zengin örneklerle yaygınlaşarak kullanılmış ve bu eserde olduğu gibi en üst seviyeye çıkarak “göze hitap eden güzellik, ruha hitap eden derinlik” kavramına layık zirve sanat eseri olarak karşımıza çıkmıştır. Doğaya karşı zayıf düşen ahşap eserlerin çoğu ne yazık ki günümüze kadar ulaşamamıştır, eser bu sebeple ayrıca önem ve kıymet arz etmektedir.
Benzer örnekleri Bursa Ulu Camii, Birgi Ulu Camii ve Eminönü Yeni Camii minberlerinde bulunan tacın şüphesiz görsel ve tasarımsal olarak en yakın örneği bu eserle aynı dönemde yapılan, aynı üslup
(rumi) ve istife(müsenna) sahip Ayasofya Müzesi’ndeki minber tacıdır.
Provenans: KOCABAŞ Koleksiyonu
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI EDİRNEKARİ ÜSLUBU 18.YÜZYIL VENEDİK İŞİ AYNA
18.Yüzyıl. Edirnekari stilinde, beş taksimatlı. Üst düzey kalitede ıhlamur ağacından oyma ve dekupe tekniği ile yapılmış. Pontus stilindeki eser yeşil renk tempera boya ve yoğun altın yaldız ile bezenmiştir.
İri akantüs yapraklarından oluşan beş taksimatlı ana çerçeve ayçiçeği ve gül motifleriyle dekore edilmiştir. İşçiliği ve formu itibariyle dikkat çekicidir. Zengin görselliğe sahip tasarım harikası, koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 97x73 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL İSTANBUL SÜLEYMANİYE İŞİ ÇİFT KONAK ŞAMDANI
19.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul Süleymaniye işi. Çift. Pirinçten mamul boğumlu ve yüksek gövdeye sahip eserlerin tüm yüzeyi kazıma ve kalemişi tekniği ile zengin stilize floral motiflidir.
Evliyâ Çelebi’nin Seyahatname’sinde de bahsettiği Süleymaniye’deki dökümhanelerde (esnaf-ı dökmecibaşı) imal edilmiş koleksiyonluk ve nadir örneklerdir.
Yükseklik: 81 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL MİHRAP ŞAMDANI
Osmanlı 18.Yüzyıl. Dini ve tasavvufi açıdan önemli anlamlara sahip eser, dövme ve döküm tekniği ile imal edilmiştir. Kazıma/grave tekniği ile dekorlu kaide, boyun ve mumluk olmak üzere üç parçadan müteşekkildir.
Eserin yuvarlak geniş çaplı kaidesi çan şeklinde olup, yayvan dipli ve aşağıdan yukarıya doğru daralan iç bükey konik gövdelidir. Türk Maden Sanatı’nın önemli örneklerinden olan şamdanlar soyut olan
tanrının somut olarak ifade şekli ile bilginin açığa çıkışını ve manevi aydınlanmayı sembolize eder, hem tanrının nuru olan kutsal ışığı yaymakta, hem de sahipleri için güç ve statü göstergesi olmaktadırlar. Berât niteliğine sahip, havan tipi, fevkalade kondisyonda müzelik eserdir.
Provenans: KOCABAŞ Koleksiyonu
Yükseklik: 75 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
İSLAMİK MEMLUK EKOLÜ AJURLU TORCH-STAND
18./19.Yüzyıl. İslamik. Altın vermeyli, rumi üslubunda dekorlu. Kalemişi, grave/kazıma ve ajur tekniği ile Memluk ekolünde tezyin edilmiş eser geniş platform kaideli, boru formlu, bilezikli ve geniş ağızlı olarak tasarlanmıştır. Rumi motiflerin ağırlıklı olarak kullanıldığı eserde madalyonlar içi istifli hat yazılarla bezelidir. Haliyle. İslam Sanatı’nın nadir çıkan koleksiyonluk örneğidir.
Yükseklik: 53 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI KATI’ SANATI HAT LEVHA / KASTAMONİ
Ketebeli. Hicri 1322 tarihli. Osmanlı ahşap kesme kat’ı eser koleksiyonluk bir örnektir.
Etimolojik kökeni Arapça’da “kesme” anlamına gelen kat kelimesinden gelir. Kat’i sanatı bir süsleme sanatı olup kağıt veya deri üzerindeki yazı istifi, motif veya deseni oyarak çıkartıp cam deri veya kağıt gibi başka bir tabaka üzerine yapıştırmak suretiyle icra edilir. Özellikle 16. yüzyılda Kanuni Sultan Süleyman Han (1520-1566) döneminde önem kazanan Kat’ı sanatı seyyahlar tarafından Avrupa’ya götürülerek silhouette (gölge resim) sanatının oluşumuna ön ayak olmuştur.
Ölçüler: 38 x 37 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI İCAZET / ESSEYYİD OSMAN - MUHAMMED NECİB ZİHNİ
“Sükût-u lisan, selamet-i insan / İnsanın selameti dilini tutmasındadır”
Ketebeli, Hicri 1305 tarihli. İcazeti alan Esseyyid Osman, icazeti veren Muhammed Necib Zihni. Altın ve çok renk klasik tezhipli, altın cetvelli. Fevkalade kondisyonda.
Ölçüler: 15 x 22 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI İCAZET / İBRAHİM ES SUBKİ
“İstanbullu İbrahim es Subki”
Ketebeli. Hicri 1267 tarihli. Klasik tezhipli.
Ölçüler: 16.5 x 20 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI TILSIM ve MÜHÜR LOTU / 8 ADET
18./19.Yüzyıl. Osmanlı. Kallavi ebatta yuvarlak formlu “Rufai” tarikat tılsım mührü, kallavi ebatta köşeli formlu tılsım mühür ve altı adet hicri tarih düşülmüş şahıs mühründen oluşan koleksiyon.
Share
Ask a question
Ask a question
MUSTAFA HALİM ÖZYAZICI (1898-1964)
Ketebeli, Hicri 1343 tarihli. Mustafa Halim Özyazıcı terekesinden çıkmış daire formunda istif mühür çalışması.
Dîvân-ı Hümâyûn Kalemi’nin hulefâlarından, Matbaa-i Askeriye hattatlığı, Evkaf-ı Hümâyûn Matbaası hattatlığı ve Devlet Matbaası hattatlığı da yapan büyük ustanın kıymetli ve nadir ele geçen koleksiyonluk eseridir.
Çap: 7.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MUSTAFA HALİM ÖZYAZICI (1898-1964)
Ketebeli. Mustafa Halim Özyazıcı terekesinden çıkmış daire formunda, merkezi ayyıldız motifli istif mühür çalışması.
Dîvân-ı Hümâyûn Kalemi’nin hulefâlarından, Matbaa-i Askeriye hattatlığı, Evkaf-ı Hümâyûn Matbaası hattatlığı ve Devlet Matbaası hattatlığı da yapan büyük ustanın kıymetli ve nadir ele geçen koleksiyonluk eseridir.
Çap: 8 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI SULTAN III.SELİM HAN TUĞRALI GÜMÜŞ DİVİT
18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. Sultan III.Selim Han (1789-1807) tuğralı. Cübbe kolunun içinde yani yende taşınan kol diviti.
Birbirine tesbit edilmiş mürekkep hokkası ve kalem muhafazasından (kalemdan) oluşmakta. Yalın işçilikli, altın vermeyli, kazıma/kalemişi tekniği ile stilize bitkisel desenli. Hokka kapağı menteşeli, kalemdan kapağı zincir askılıklı. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın dönemi itibari ile koleksiyonluk bir örneğidir.
Uzunluk: 21.5 cm.
Ağırlık: 240 gr.
Video
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI GÜMÜŞ KAKMA MAKAS
18./19.Yüzyıl. Osmanlı. Eserin yüzeyi gümüş kakma stilize floral motifler ile dekorlu. Koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 19 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
TOLEDO ALTIN KAKMA KALLAVİ BOY MAKAS
19. Yüzyıl. Toledo. Kallavi boyda. Eserin yüzeyi altın kakma ile Rokoko üslubunda tasarım harikası tezyinata sahip. Haliyle. Nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 30 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI ALTIN KAKMA HATTAT MAKASI
19. Yüzyıl. Osmanlı. Eserin yüzeyi kakma tekniğiyle altın kullanılarak çok zarif ve sık stilize bitkisel desenli. Hattatlar tarafından büyük tabakalar halinde imal edilen kâğıtları istenilen kıt’ada düzgün kesebilmek için uzun gövdeli, içi oluklu ve ağızları birbirine uyumlu şekilde hattat, müzehhip ve musavvirler için üretilmiş. Haliyle. Altın kakma yoğun bezemeleri ile dikkat çeken koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 26 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI KOLEKSİYONLUK LALE DEVRİ ZENNE MAKAS
18. Yüzyıl. Osmanlı. Lale devri, Sultan III.Ahmed Han dönemi. Sultani özelliklerde, mercan aplikeli. Sıvama altın bezeme eserin yüzeyi kazıma/grave tekniği ile stilize lale motifleri ile dekorlu, ara bağlantısı “penç” motifli rozet şeklinde. Zenne boy. Haliyle. Son derece nadir, ele geçmesi zor koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 13.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
FRANSIZ 19.YÜZYIL SEYAHAT YAZI TAKIMI
19.Yüzyıl. Fransız. Sedef ve prinç kakma eser maundan mamuldür. Hokka hazneli, kalemlikli ve açılır yazı masalı eserin iç kısmı geniş muhafaza bölümlüdür. Merkezindeki madalyon “MGS” inisyallidir. Kilit mekanizmalı olup orijinal kilidi mevcuttur. Fevkalade kondisyonda koleksiyonluk bir örnektir.
Ölçüler: 26.5 x 10.5 x 30 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ORYANTAL 19.YÜZYIL PAPIER –MACHE MEKTUPLUK
Sedef bezeme, oryantalist resim çalışmalı ve çok hazneli olarak tasarlanmış eser son derece zarif yapıda estetik yönü yüksek bir parçadır.
Ölçüler: 16 x 21 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI SULTAN VAHDETTİN HAN’IN ŞEHZADESİ MEHMED ERTUĞRUL EFENDİYE AİT KROKODİL SEYAHAT ÇANTASI
Ölçüler: 38 x 30 x 17 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ARABESK SEDEF KAKMA KATLANIR AHŞAP SANDALYE
“El edeb hayrun minez zeheb / Edep altından daha hayırlıdır”
Yükseklik: 87 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
HATTAT İMAM CAVİT
“Katı’ Sanatı Mukatta Levha”
Mecidiye Camii İmamı Cavit Hoca ketebeli, tarihli. Altın varak istif mukatta levha. Ebru paspartulu, oval formda. Çok zahmet ve hüner isteyen kağıt oyma tekniği ile vücut bulan Kat’ı Sanatı’nın fevkalade bir örneğidir. Mükemmel kondisyonda, koleksiyonluk.
Katı’ Sanatı 16.Yüzyıl başlarında özellikle Kanuni Sultan Süleyman döneminde pek çok değerli el yazmasının, tezhipten sonraki en önemli süslemesi olmuştur. Osmanlı sarayı ve çevresinde özel bir ilgiye bağlı olarak gelişen bu sanat varlığını 20.Yüzyıl başlarına kadar korumuştur. 1700’lü yıllarda Osmanlı sanatkârlarının yaptığı eserler ülkemize gelen batılı seyyahlar yolu ile Avrupa’ya geçmiş ve orada büyük ilgi görmüştür. Bu sayede Avrupalılar silhouette (gölge) adını verdikleri kendi tarzlarınıgeliştirmişlerdir.
Çap: 35 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ SULTANİ DİVAL İŞİ ÖRTÜ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Kallavi ebatlarda. Sandık çıkması, fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tekstil Sanatı’nın son derece estetik ve gösterişli, fevkalade kondisyonu ile dikkat çeken koleksiyonluk ve nadir bir örneğidir.
Elde işlenmesi çok zor olan, emek ve sabır isteyen, yapımı aylarca süren ve döneminde de pahaca kıymetli çeyiz malzemesi sayılan bu eserlerden günümüze fevkalade kondisyonda ulaşan örnek az sayıdadır.
Bordo renk kadife üzerine barok üslubunda altın tel kullanılarak dival işi tekniğinde merkezi iri madalyon ve onu çevreleyen floralkompozisyonlar şeklinde işlenmiş.
Ölçüler: 200 x 160 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL DİVAL İŞİ “BİNDALLI” GELİNLİK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Dival işi tekniği ile yapılmış. Elde işlenmesi çok zor olan, emek ve sabır isteyen, yapımı aylarca süren ve döneminde de pahaca kıymetli çeyiz malzemesi sayılan eser koleksiyonluk bir örnektir.
Uzunluk: 130 cm.
Share
Ask a question
Ask a question