Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
ÇANAKKALE SERAMİK “ATATÜRK” TASVİRLİ VAZO
Çanakkale Seramik Sanatı’nın en nadir örneklerinden. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş, kallavi ebatlarda. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı, platform kaideli, şişkin gövdeli, dar boyunlu, geniş ağızlı. Merkezine kabartma “Atatürk” büstü çalışılmış. Boyun kısmı iki adet aslan figürü ve ay-yıldızlı fors ile zenginleştirilmiş. Yoğun altın yaldız bezemeli. Tıpkı benzeri Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonu’nda yer almakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ve koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Tıpkı benzeri “Sadberk Hanım Müzesi, Türk Çini ve Seramikleri” isimli kitabın 130.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 56 x 20 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sır altına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik, sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
Share
Ask a question
Ask a question
GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN “EL YAZISI” İLE “ISLAK İMZASI”NA SAHİP ZARF
Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından siyah mürekkep (el) ile “Belgrad Ataşe Militarlığı Kasası Anahtarları” yazılmış ve imzalanmış zarf. Fevkalade kondisyonda. Atatürk’ün kendi el yazısına ve ıslak imzasına sahip, manevi ve koleksiyon değeri yüksek, ele geçmez ünik eserdir.
*Atatürk Ocak 1914’te Kurmay Binbaşı iken “Belgrad Askerî Ataşeliği” görevine getirilmiş ve 1 yıla yakın süre Belgrad, Sofya, Bükreş ve Çetine (Karadağ) askerî ataşelik görevlerini birlikte yürütmüştür.
Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından siyah mürekkep (el) ile “Belgrad Ataşe Militarlığı Kasası Anahtarları” yazılmış ve imzalanmış zarf. Fevkalade kondisyonda. Atatürk’ün kendi el yazısına ve ıslak imzasına sahip, manevi ve koleksiyon değeri yüksek, ele geçmez ünik eserdir.
*Atatürk Ocak 1914’te Kurmay Binbaşı iken “Belgrad Askerî Ataşeliği” görevine getirilmiş ve 1 yıla yakın süre Belgrad, Sofya, Bükreş ve Çetine (Karadağ) askerî ataşelik görevlerini birlikte yürütmüştür.
Ölçüler: 10.5 x 13 cm.
İkinci Balkan Savaşı’nın ardından 29 Eylül 1913 tarihinde Osmanlı ile Bulgaristan arasında imzalanan İstanbul Barış Anlaşması’ndan sonra Sofya Elçiliğine Ali Fethi (Okyar), Sofya Askerî Ataşeliği’ne de 27 Ekim 1913 tarihinde Kurmay Binbaşı Mustafa Kemal (Atatürk) atanmıştır. Sofya Askerî Ataşeliği görevine ilave olarak 1914 yılı ocak ayı başlarında, Bükreş, Belgrad ve Çetine (Karadağ) de verilerek sorumluluk alanı genişlemiş ve 01 Mart 1914 tarihinde yarbay rütbesine terfi etmiştir. Mustafa Kemal, ülkenin sürüklendiği mevcut şartlarda, Sofya’da kalmak istememiş, faal bir görev verilmesini talep etmiştir. Başkomutan Vekili Enver Paşa’ya yazdığı mektupta “Vatanın müdafaasına ait faal vazifelerden daha mühim ve yüce bir vazife olamaz. Arkadaşlarım muharebe cephelerinde, ateş hatlarında bulunurken ben, Sofya’da ataşe militerlik yapamam! Eğer, birinci sınıf subay olmak liyakatinden mahrumsam, kanaatiniz bu ise, lütfen açık söyleyiniz.” demiştir. Aralık 1914’te yazılan bu mektuptan sonra Kurmay Yarbay Mustafa Kemal, Harbiye Nezareti’nin 18 Ocak 1915 tarihli teklifi ve 20 Ocak 1915 tarihli onayıyla Sofya Askerî Ataşeliğinden, 3.Kolorduya bağlı teşkil edilecek olan 19.Tümen Komutanlığı’na ataması yapılmıştır.
Mustafa Kemal’in Sofya Ataşemiliterliği, Atatürk Ansiklopedisi
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ SÜMEN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. C.Countouriotis, Smyrne (İzmir) etiketli. Kallavi ebatlarda, kapaklı. Kapak merkezlerine altınyaldız ile Sultan II.Abdülhamid Han tuğrası ve Osmanlı Saltanat Arması, kenarlara ise stilize floral motifler uygulanmış. Türünün nadir ele geçen koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 42 x 30 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY-I HÜMAYUN GÖREVLİLERİ” DEFTERİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Altın yaldız cetvelli ve hilalli saray cildi içerisinde. Giriş sayfası altın tezhipli, her sayfası altın cetvelli. Saray görevlilerinin alfabetik sıra ile isimleri, rütbeleri, memleketleri ve maaşlarının yazılı olduğu defter. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 16 x 11 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL EDİRNEKÂRİ HAT LEVHA
18.Yüzyıl. Osmanlı. Edirnekâri. Hicri 1191 (Miladi 1777) tarihli. “Ahmet el-Hafız el-Meşhur” ketebeli. Hud Suresi 88.Ayet’ten “Vemâ tevfîkî illâ billah / Başarım ancak Allah’tandır” yazılı. Haliyle. Ahşap üzerine koyu tempera boya ve altın yaldız kullanılarak imal edilmiş. En güzel örneklerine Sultan III.Murad Han döneminde rastladığımız Edirnekâri Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 30 x 60 cm.
Edirnekâri, 14.Yüzyıldan başlayarak Edirne’de ahşap üzerine oyma, yaldızlama ve boyama biçiminde yapılan süslemelerin genel adıdır. Edirne’ye has manasında “Edirnekâri” olarak adlandırılan ahşap işçiliği Türk Ahşap Sanatı’nda 16. Yüzyıldan itibaren Edirne gibi İstanbul’da da ahşap sanatçılarının uyguladığı bir tekniktir. Genelde çok renk bitkisel motifler kullanılarak lake tekniğinde ve tempura boya kullanılarak yapılan ve Türk geleneksel evlerinin ve saraylarının tavan süslemelerinde, kapı, dolap, sandık, kavukluk, rahle, cilt kapakları gibi dekorasyon elemanlarında uygulanmaktadır. Edirnekâri, 19.Yüzyıl’ın ortalarına kadar kullanıldı ve büyük ustalar yetişti. Barok tarzında ancak Osmanlı’ya özgü bir stilde yapılan oyma ve kakma işçiliği ile lake tekniğinin buluştuğu bu güzel eserler Topkapı Sarayı’nın hemen her köşesinde tüm ihtişamıyla göze çarpmaktadır.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL TOMBAK KANDİL
18.Yüzyıl başı. Osmanlı. İslam Kültürü’nde simgesel anlam taşıyan kandillerin günümüze ulaşmış nadir örneklerden. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Müstesna eserin yüzeyi yalın işçiliğe sahip olup tombağı iyi kondisyondadır. Şişkin gövdeli, dar ağızlı, askı zincirli ve asma kancalı. İslam dininde kandiller ilahi ışık sembolü olarak Allah’ın nuruyla eş değerde tutulmuştur. Soyut olan tanrının somut olarak ifade şekli olan kandiller, hem tanrının nuru olan kutsal ışığı yaymakta, hem de sahipleri için güç ve statü göstergesi olmaktadırlar. Kandillerin nur ve ışık ile ilgili oldukları ve tanrıyı sembolize ettikleri Kur’an-ı Kerim’in Nur Suresi 35. ayetine dayandırılır. Türk Maden Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez bir örneğidir.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet / Yapı Kredi Yayınları
Kandil Ölçüsü: 12 x 10.5 cm.
Zincirli Uzunluk: 48 cm.
18. yüzyılda ekonomik nedenlerle altın ve gümüş eserlerin yapımının azalması, altın görünümlü tombakların çoğalmasına neden olmuştur. Tombak, altın-cıva karışımı ile kaplanmış bakır ve bakır alaşımı eşyanın genel adıdır. Osmanlı maden sanatında bakır ve bakır alaşımı pirinç, günlük yaşamda ve dinsel yapılarda kullanılan eşyalarda, askeri teçhizatta, mimari süsleme elemanlarında yaygın kullanım alanı bulmuştur. Osmanlı maden sanatının erken dönemine ait örnekler askeri teçhizattır. 15. yüzyılda form ve süslemelerde Memlûk etkisi görülürken, 16. yüzyıl başlarında klasik Osmanlı üslubu şekillenmiştir. Altın ve gümüşün bir özelliği de cıva içinde çözülebilmeleri yani sıvılaşabilmeleridir. Bu, cıva ile altın karışımı sıvıya amalgam denir. Bu özellikten yararlanılarak gerçekleştirilen yaldızlama ya da Osmanlıca adıyla tombaklama tekniği ile çok sağlam ve düzgün bir kaplama elde edildiği için günümüze kadar kullanılmıştır. Tombaklama yapmak için “cam veya porselen bir kabın içinde” cıva ve çok ince kıyılmış 24 ayar altın karıştırılır. Bu karışım “ahşap bir çubukla” karıştırılarak, altının cıva içinde tümüyle çözülmesi yani sıvılaşması sağlanır. Daha sonra ince bir tülbentle süzülen sıvı alaşım yani amalgam kullanıma hazır hale gelmiştir. Altın kaplanacak eşyanın yüzeyi bütün oksit ve kirlerden temizlenip kurutulur. Tombak yapılacak yüzeye bir fırça, mantar parçası veya bez tampon ile amalgam yedirilerek sürülür. Tombaklanmış eşya, “küllenmekte olan odun kömürü ateşi” üzerine konularak veya düşük ısıda fırınlanarak civanın uçması sağlanır. (Bu safhada buharlaşan civanın solunması son derece tehlikelidir ve geçmişte bu mesleği yapan kişilerde hayati sorunlara yol açmıştır. Bu nedenle ustalık isteyen ve incelikleri olan bir sanattır) Geriye kalan altın yüzeye iyice sızmış ve yapışmış olduğundan, kaplama oldukça kalitelidir.
Share
Ask a question
Ask a question
BABÜR (MUGHAL) İMPARATORLUĞU HÜKÜMDARLARININ MİNYATÜRLERİ
19.Yüzyıl. Babür Şah (1526-1530) ile başlayan fildişi üzerine üst seviye fırça kalitesinde minyatür tekniği ile çalışılmış abanoz standlı 24 adet Babür (Mughal) Hükümdar tasviri. Gümüş yuvalara oturtulmuş, önü camlı. Abanozdan mamul stand el oyma işçiliği ile oluşturulmuş stilize floral motiflerle bezeli, açılır metal ayaklı. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
*Babürler, Türk-Moğol kökenli Timurlu Hanedanı’nın bir kolu olup kurucuları Timur Prensi olan Babür Şah’dır.
Ölçüler: 54.5 x 31.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ORYANTALİST (18.YÜZYIL)
“Köle Pazarı”
18.Yüzyıl. İtalyan ekolü. Tuval üzeri yağlıboya.
Eser, 2003 tarihli “Sergi Müze-Müze Sergi” Kataloğunun 31.sayfasında yer almaktadır.
Sertifika: Eserin “Arch. Maurizio Cera” (Milano) tarafından 3 Kasım 2014 tarihinde verilmiş sertifikası mevcuttur. Eser, ekspertiz raporu ile birlikte teslim edilecektir.
Ölçüler: 50 x 68 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ORYANTALİST (19.YÜZYIL)
“Sultanın Hazırlığı”
19.Yüzyıl. Alman Ekolü. Ahşap üzeri yağlıboya.
Sertifika: Eserin “Arch. Maurizio Cera” (Milano) tarafından 3 Kasım 2014 tarihinde verilmiş sertifikası mevcuttur. Eser, ekspertiz raporu ile birlikte teslim edilecektir.
Ölçüler: 39 x 46 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
CONTE AMADEO PREZIOSI (1816-1882)
“Osmanlı Tiplemeler”
Kağıt üzeri suluboya. İki adet.
Referans: E.Benezit / Cilt: 8 Sayfa: 488
Ölçüler: 26 x 18 cm. / 24 x 18 cm.
1816 yılında Malta’da doğdu. Erken yaşlardan itibaren sanata ilgi duydu. Malta'da çok takdir edilen bir ressam olan Giuseppe Hyzler tarafından eğitim gördü. Babası, Amedeo onun hukuk okumasını isterken, o daha çok sanat ve sanatla ilgileniyordu. Resim çalışmalarına École des Beaux-Arts'ta devam etti. İstanbul'a ayak bastığı 1851 yılından bu yana her geçen gün, sanatında olgunluğa erişen Amadeo Prezlosl, «Şark Giysileri» albümüyle Avrupa’da ün yapmıştı. Suluboya tabloları sanat çevrelerinde aranıyor, Şark manzaralarıyla dolu eserlerindeki üslup, hayranlık uyandırıyordu. Bu yüzden İstanbul’a gelen sanat tutkunları ve birçok elçiler, onunla dostluk kurmaktan haz duydular. ilk sergisini 1858’de Paris’te açtı. İkinci sergisi ise çok daha büyük anlam taşımaktadır. Çünkü, ancak milletlerarası sanat ustalığını kabul ettirmiş kişilerin eserlerinin sergilendiği Londra’daki Royal Academia’dan aldığı davet üzerine, 1863 yılında Londra’da bu akademinin salonlarında sergisini açtı. Günümüzde Louvre Müzesi Koleksiyonları arasında yer aldığı belirtilen «Şekerci Hacı Bekir» tablosuyla bu dükkânı ölümsüzleştiren Preziosi, günümüzde tüm Hacı Bekir kutuların» kapağındaki ressamdır.
Share
Ask a question
Ask a question
FENERCİ MEHMED ATÖLYESİ (18.YÜZYIL)
"Sürrenin Müjdeci Başı"
Kağıt üzeri suluboya ve guaj boya. Eski Türkçe ile "Sürrenin Müjdeci Başısı" yazılı. Fenerci Mehmed’in eserleri, döneminde Osmanlı Sarayı’na kadar ulaşmış ve Türk Medeniyeti Tarihi bakımından önemli bir kaynak olan ''Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye'' kitabında yer almıştır. Bilinen 3 adet albümü vardır. Bu albümlerden birincisi Topkapı Sarayı Koleksiyonu’nda Envanter No:A.3690 ile kayıtlıdır ve 97 resimden oluşur, ikincisi İstanbul Üniversitesi Kütüphanesi Koleksiyonu’nda Envanter No:9362 ile kayıtlı olup 32 resimden oluşur, 97 resimden oluşan üçüncü ve son albüm ise Rahmi Koç Koleksiyonu’nda bulunmaktadır. Belgesel özellikli. Yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 24 x 18 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
FENERCİ MEHMED ATÖLYESİ (18.YÜZYIL)
"Ulufeciyan-ı Yesar"
Kağıt üzeri suluboya ve guaj boya. Eski Türkçe ile "Ulufeciyan-ı Yesar" yazılı. Fenerci Mehmed’in eserleri, döneminde Osmanlı Sarayı’na kadar ulaşmış ve Türk Medeniyeti Tarihi bakımından önemli bir kaynak olan ''Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye'' kitabında yer almıştır. Bilinen 3 adet albümü vardır. Bu albümlerden birincisi Topkapı Sarayı Koleksiyonu’nda Envanter No:A.3690 ile kayıtlıdır ve 97 resimden oluşur, ikincisi İstanbul Üniversitesi Kütüphanesi Koleksiyonu’nda Envanter No:9362 ile kayıtlı olup 32 resimden oluşur, 97 resimden oluşan üçüncü ve son albüm ise Rahmi Koç Koleksiyonu’nda bulunmaktadır. Belgesel özellikli. Yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 24 x 18 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
L.MERCIERE (19.YÜZYIL)
“Osmanlı Berber Dükkânı”
İmzalı. Kağıt üzeri karışık teknik.
Ölçüler: 19 x 13 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
THÉODORE VALERIO (1819-1879) / ÇİFT
“Oryantalist Figür Denemeleri”
“T.Valerio Exposition” kaşeli. İki adet. Kağıt üzeri karışık teknik.
Referans: E.Benezit / Cilt: 10 Sayfa: 375
Ölçüler: 23 x 30 cm. (her biri)
Share
Ask a question
Ask a question
CONTE AMADEO PREZIOSI (1816-1882)
‘’Kağıthane Sadabad Sarayı’’
İmzalı. Kağıt üzeri karışık teknik.
Referans: E.Benezit / Cilt: 8 Sayfa: 488
Ölçüler: 26 x 40 cm.
1816 yılında Malta’da doğdu. Erken yaşlardan itibaren sanata ilgi duydu. Malta'da çok takdir edilen bir ressam olan Giuseppe Hyzler tarafından eğitim gördü. Babası, Amedeo onun hukuk okumasını isterken, o daha çok sanat ve sanatla ilgileniyordu. Resim çalışmalarına École des Beaux-Arts'ta devam etti. İstanbul'a ayak bastığı 1851 yılından bu yana her geçen gün, sanatında olgunluğa erişen Amadeo Prezlosl, «Şark Giysileri» albümüyle Avrupa’da ün yapmıştı. Suluboya tabloları sanat çevrelerinde aranıyor, Şark manzaralarıyla dolu eserlerindeki üslup, hayranlık uyandırıyordu. Bu yüzden İstanbul’a gelen sanat tutkunları ve birçok elçiler, onunla dostluk kurmaktan haz duydular. ilk sergisini 1858’de Paris’te açtı. İkinci sergisi ise çok daha büyük anlam taşımaktadır. Çünkü, ancak milletlerarası sanat ustalığını kabul ettirmiş kişilerin eserlerinin sergilendiği Londra’daki Royal Academia’dan aldığı davet üzerine, 1863 yılında Londra’da bu akademinin salonlarında sergisini açtı. Günümüzde Louvre Müzesi Koleksiyonları arasında yer aldığı belirtilen «Şekerci Hacı Bekir» tablosuyla bu dükkânı ölümsüzleştiren Preziosi, günümüzde tüm Hacı Bekir kutuların» kapağındaki ressamdır.
Share
Ask a question
Ask a question
AMÉDÉE ROSIER (1831-1898)
İmzalı. Peyzaj. Kağıt üzeri karakalem.
Referans: E.Benezit / Cilt:9 Sayfa:95
Ölçüler: 10 x 17 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ORYANTALİST / ÇİFT TARAFLI
İmzalı. 1903 ve 1904 tarihli. Çift taraflı. Kağıt üzeri karakalem.
Ölçüler: 50 x 64 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MİCHAEL ZENO DIEMER (1867-1939)
“Osmanlı Köyü Poçitel / Bosna Hersek”
İmzalı. 1 Mai 17 tarihli. Kağıt üzeri suluboya.
Provenans: Sotheby's, Munich Germany / 22.06.1999 / Lot 15
Referans: E.Benezit. Cilt: 3 Sayfa: 572
Ölçüler: 33 x 73 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
J.B CLÉSINGER & FERDINAND BARBEDIENNE
“Zingana”
Sculpteur; Jean-Baptiste Clésinger (1814-1883)
Fondeur; Ferdinand Barbedienne (1810-1892)
19.Yüzyıl. “J.Clésinger” sanatçı ve “F.Barbedienne” dökümcü imzalı, “Achille Collas Brevets” imalatçı damgalı. 1858 tarihli. “Rome” ibareli. Bronz, brown ve altın patineli. Mermer kaideli.
Referans: E.Benezit / Cilt: 3 Sayfa: 68
Yükseklik: 63 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
VİYANA "FRANZ BERGMAN” İMZALI BRONZ FİGÜR
19.Yüzyıl. Viyana. Bronz. F.Bergman damgalı. Çok renk patineli. Türünün estetik ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 16 x 11 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
VİYANA 18.YÜZYIL “SAX” PORSELEN 5 ADET BANDO FİGÜR
18.Yüzyıl. Avusturya. Viyana imalat damgalı (mavi sepet damga), Sax. 5 adet figürden oluşan grup. Eserin damgası “Porselencilik Tarihi” kitabının 105.sayfasında yer almaktadır. Osmanlı Sarayı ve çevresine döneminde Meissen ile birlikte en fazla sipariş edilen yüksek kıymetteki porselenlerden. Avrupa Porselen Sanatı’nın ele geçmez koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Miller’s Pottery and Porcelain Marks / Sayfa: 209
Yükseklik: 9 cm. - 8 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ALMAN 18.YÜZYIL “LUDWIGSBURG” PORSELEN MÜZELİK (FİGÜR) HEYKEL
“Tanrı Dionysos’un Bağ Bozumu Kutlaması”
18.Yüzyıl. Alman, Ludwigsburg imalat damgalı. Kallavi ebatlarda. Eserin damgası “Porselencilik Tarihi” kitabının 93.sayfasında yer almaktadır. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı ve çok renk sıraltı boyamalı. Avrupa Porselen Sanatı’nın ele geçmesi zor müzelik örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Miller’s Pottery and Porcelain Marks / Sayfa: 153
Ölçüler: 22 x 55 x 21 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ALMAN 19.YÜZYIL “MEISSEN” PORSELEN FİGÜR
"Europa on the Bull"
Tasarım: Johann Friedrich Eberlein. Model No: 2697, Taslak: 1748.
Tıpkı benzerleri “Rijks Museum (Hollanda) ve G.W.Frank Museum (ABD) Koleksiyonları’nda yer almaktadır.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Miller’s Pottery and Porcelain Marks / Sayfa: 219
Ölçüler: 23 x 21 x 11 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
FRANSIZ 19.YÜZYIL “MARX EUGÈNE” PORSELEN FİGÜR
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 36 x 17 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
İNGİLİZ 19.YÜZYIL “MINTON” BISCUIT (FİGÜR) HEYKEL
“Yunan Tanrıçası Ariadne”
19.Yüzyıl. İngiliz. "Minton" damgalı. Heykeltıraş "Johann Heinrich von Dannecker (1758-1841)"ın eserinin sanatçı John Bell (1811-1895) modellemesi. Fevkalade kondisyonda. Estetik ve işçilik kalitesi ile göz dolduran koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Miller’s Pottery and Porcelain Marks / Sayfa: 233
Ölçüler: 36 x 29 x 15 cm.
Share
Ask a question
Ask a question