OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK ÇİFT ŞEKERLİK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Çift, kapaklı. Barbutin tekniği ile yapılmış eser kırmızı hamurlu, şeffaf parlak sırlı, çok renk süslemeli ve sır altına koyu kahve renktedir. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmaktadır. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın en nadir örneklerinden olan, yüksek kıymette koleksiyonluk eserlerdir.
Ölçüler: 11.5 x 8.5 x 9 cm. (her biri)
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK HÖRGÜÇLÜ DEVE FİGÜRÜ (KAP)
19.Yüzyıl. Osmanlı. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş eser kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı, kahverengi süslemeli ve sır altına taba renktedir. Yüz detayları zemine hamur yapıştırma tekniği ile kabartma olarak belirlenmiştir. Eser bilezikli, dizlere kadar sırlanmış, ayak kısımları sırsız bırakılmıştır. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmaktadır. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Tıpkı benzeri “Türk Devri Çanakkale Seramikleri isimli kitapta 103 no’lu eser olarak yer almaktadır.
Ölçüler: 16.5 x 21 x 8 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK AT FİGÜRÜ (KAP)
19.Yüzyıl. Osmanlı. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş eser kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı, yeşil renk sır akıtmalı ve sır altına koyu yeşil renktedir. Yer yer sır üstü boya kullanılarak motifsel hareket kazandırılmıştır. Yüz detayları zemine hamur yapıştırma tekniği ile kabartma olarak belirlenmiştir. Göğüs kısmında kabartma bir rozet mevcuttur. Eser bilezikli, dizlere kadar sırlanmış, ayak kısımları sırsız bırakılmıştır. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmaktadır. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Tıpkı benzeri “Türk Devri Çanakkale Seramikleri isimli kitapta 105 no’lu eser olarak yer almaktadır.
Ölçüler: 19.5 x 19 x 8 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK KUŞ FİGÜRÜ (KAP)
19.Yüzyıl. Osmanlı. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş eser kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı, yeşil renk sır akıtmalı ve sır altına koyu yeşil renktedir. Yer yer sır üstü boya kullanılarak motifsel hareket kazandırılmıştır. Yüz detayları zemine hamur yapıştırma tekniği ile kabartma olarak belirlenmiştir. Göğüs kısmında kabartma bir rozet mevcuttur. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmaktadır. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 20 x 20 x 9 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL BAŞI SARAY İŞİ “AMEL-İ İBRET” İMZALI ALTIN KAKMA TEZYİNATLI DERİ GİYDİRME BARUTLUK / SENE 1712
Ölçüler: 20 x 18 x 8 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TOMBAK ALEM
19.Yüzyıl. Osmanlı. Dövme tekniği ile sivri uçlu, göbekli ve yüksek kaideli olarak farklı formda imal edilmiş. Tombağı fevkalade kondisyonda. Koleksiyonluk bir örnektir.
Yükseklik: 28 cm.
18. yüzyılda ekonomik nedenlerle altın ve gümüş eserlerin yapımının azalması, altın görünümlü tombakların çoğalmasına neden olmuştur. Tombak, altın-cıva karışımı ile kaplanmış bakır ve bakır alaşımı eşyanın genel adıdır. Osmanlı maden sanatında bakır ve bakır alaşımı pirinç, günlük yaşamda ve dinsel yapılarda kullanılan eşyalarda, askeri teçhizatta, mimari süsleme elemanlarında yaygın kullanım alanı bulmuştur. Osmanlı maden sanatının erken dönemine ait örnekler askeri teçhizattır. 15. yüzyılda form ve süslemelerde Memlûk etkisi görülürken, 16. yüzyıl başlarında klasik Osmanlı üslubu şekillenmiştir. Altın ve gümüşün bir özelliği de cıva içinde çözülebilmeleri yani sıvılaşabilmeleridir. Bu, cıva ile altın karışımı sıvıya amalgam denir. Bu özellikten yararlanılarak gerçekleştirilen yaldızlama ya da Osmanlıca adıyla tombaklama tekniği ile çok sağlam ve düzgün bir kaplama elde edildiği için günümüze kadar kullanılmıştır. Tombaklama yapmak için “cam veya porselen bir kabın içinde” cıva ve çok ince kıyılmış 24 ayar altın karıştırılır. Bu karışım “ahşap bir çubukla” karıştırılarak, altının cıva içinde tümüyle çözülmesi yani sıvılaşması sağlanır. Daha sonra ince bir tülbentle süzülen sıvı alaşım yani amalgam kullanıma hazır hale gelmiştir. Altın kaplanacak eşyanın yüzeyi bütün oksit ve kirlerden temizlenip kurutulur. Tombak yapılacak yüzeye bir fırça, mantar parçası veya bez tampon ile amalgam yedirilerek sürülür. Tombaklanmış eşya, “küllenmekte olan odun kömürü ateşi” üzerine konularak veya düşük ısıda fırınlanarak civanın uçması sağlanır. (Bu safhada buharlaşan cıvanın solunması son derece tehlikelidir ve geçmişte bu mesleği yapan kişilerde hayati sorunlara yol açmıştır. Bu nedenle ustalık isteyen ve incelikleri olan bir sanattır) Geriye kalan altın yüzeye iyice sızmış ve yapışmış olduğundan, kaplama oldukça kalitelidir.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” ÇİFT KADRAN ÇALARLI ALTIN VERMEYLİ BRONZ (TRANSPARAN) SEYAHAT SAATİ
Ölçüler: 18 x 11 x 8.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” HIDİV HANEDAN PARÇASI ROKOKO ÜSLUBU AHŞAP DORÉ ŞÖVALE
Ölçüler: 66 x 35 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ORYANTALİST 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “CELESTIN” İMZALI ROKOKO STİLİ ALTIN BEZEME SEDEF İSKELETLİ “OSMANLI SARAY YAŞAMI” BETİMLEMELİ SULTANİ YELPAZE / ÖZEL YAPIM TEŞHİR ÇERÇEVESİ İÇERİSİNDE
Ölçüler: 50 x 30 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI ALTIN VERMEYLİ GÜMÜŞ (TAKDİS KUPASI) CHALICE
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Yükselik: 27 cm.
Çap: 13 cm.
Ağırlık: 354 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ MONSTRANCE / OSTENSORIUM
19.Yüzyıl başı. İstanbul işi. Gümüş. Ayin ve geçit törenlerinde rahipler tarafından kullanılan kutsal emanet sergileme muhafazası olarak imal edilmiş. Kaynaklara göre Roma Katolik, Eski Katolik, Lutheran ve Anglikan kiliselerinde kullanılmakta. Rokoko üslubunda tasarlanmış eser stilize floral unsurlarla bezenmiş ve meleklerle zenginleştirilmiş. Üst düzey kalemişi, kumlama, kazıma ve kabartma teknikleri kullanılarak yapılmış. Arkadan kilit mekanizmalı, tutma kollu, cam hazneli, pençe ayaklı ve ahşap tabanlı. Tasarım harikası, heybetli görüntüsü ile dikkat çeken ele geçmesi zor koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 45 x 23 x 8.5 cm.
Ağırlık: 1357 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI “TERATOLOJİK” GÜMÜŞ KÂSE / POTETSO MIKRON
19.Yüzyıl. Osmanlı, Balkanlar. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Yekpare gümüşten halka tabanlı, yuvarlak çukur formlu, yüksek kenarlı olarak tasarlanmış eser, kumlama zemin üzerine kabartma/repousse, kazıma/grave, kalemişi ve dövme tekniği ile oluşturulmuş stilize insan ve yılan figürleri ile tezyin edilmiştir. Eserde tekrarlı kullanılan yılan figürü ölümsüzlüğü, kötülüğü, şekil değiştirmeyi ve yaşam döngüsü ile reenkarnasyon benzeri yeniden dirilişleri sembolize eder. Yılan ayrıca sular tanrısıdır. Yılan figürünün çoğu mitolojide bilgeliği ve sağlığı temsil ettiği bilinmektedir.
Bu tip eserlerin formu ve bezemesi, kökenini 14. ve 15. yüzyıla kadar geriye götürebileceğimiz Balkanlar’daki eski bir geleneği takip etmektedir. Eserdeki fantastik figürler Balkanlar’ın teratolojik stilinin karakteristik bir özelliğidir ve 16.Yüzyıl İznik Seramik motiflerine de öncü olmuştur. İlahiyatçı Yuhanna Manastırı’nın arşivlerinden gelen 19. Yüzyıla ait envanterler de bu tip taslar (tasia), kâseler (koupes) ve küçük kâseler (potetso mikron) bulunduğu bilinmektedir. Bu tip kâselerin seküler kullanımı sadece kilise ve görevlileri ile sınırlı değildir, Balkanlar’da ve Batı Avrupa’da seküler ortamlarda şarap içmek için, bazen de şerbet içmek için de kullanılmıştır. Bu ekol eserlerden günümüzde birçok örnek Türkiye dışındaki manastır hazinelerinde muhafaza edilmektedir. Sina Yarımadası, Azize Aikaterina Manastırı, Patmos Adası ve Aynaroz Dağı’ndaki hazineler buna örnektir. Ayrıca 1923’te Lausanne’da imzalanan Nüfus Mübadelesi Anlaşması sonrasında bir grup eserde Yunanistan’a taşınmış ve çoğu Atina’da ki Bizans ve Benaki müzeleri arasında dağılmıştır. Fevkalade kondisyonda. Ele geçmesi zor gerçek bir koleksiyon parçasıdır.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 5 cm.
Çap: 8.5 cm.
Ağırlık: 70 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL İSTANBUL İŞİ SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “ORTODOKS” BUHURDAN
19. Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Kallavi ebatlarda gümüşten imal edilmiş. Müstesna eser repousse, kazıma/grave ve kalemişi tekniği ile stilize floral motiflerle bezeli. Kubbesel kapağı ajurlu, sapı ahşap. Tablası Hz.Yahya (İncil’deki ismiyle Yuhanna) peygamber tasvirli. Tasvirde Hz.Yahya’nın kanatları bu dünyadaki meleklere has yaşantısına, tepsi ise "Salome Yuhanna Hikayesi"ne işaret etmekte. Başının üzerindeki sembol Tanrı’nın her yeri gören gözünü temsil etmekte, altında ise Rumca “Aziz Öncü Yahya” yazmakta. Bu tip buhurdanlar genellikle Ortodoks Kiliselerinde Paskalya öncesinde “Büyük Oruç” zamanında kullanılır. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın son derece nadir, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 21 x 22.5 x 9.5 cm.
Ağırlık: 385 gr.
İnanışa göre; Yuhanna, Kral Herodes kendi kardeşinin karısıyla evlenince onu kınamıştı. Çünkü, Yahudi yasasına göre bu bir ihlaldi ve mutlu bir evlilikleri hatta Salome isminde bir kızları vardı. Herodes, Hirodiya’nın kışkırtmasıyla Yuhanna’yı tutuklattı ve zindana attırdı. Hirodiya onun öldürülmesini arzuluyordu ama Kral Herodes, Yuhanna’nın doğru ve aziz bir insan olduğunu görerek ondan çekiniyordu ve onu öldürmekten çok korkuyordu. Bunun yerine, onun gözetim altında tutulmasını istiyordu. Sonunda istediği fırsat, kızının doğum günü için verilen şölen esnasında eline geçti. Hirodiya’nın kızı Salome dans ederken bu tüm konukların ilgisini çekmiş ve beğenisini kazanmış. Kral kıza ne dilerse ne isterse yapacağını söylemiş. Salome koşarak annesine gitmiş ve “Ne istemeliyim?” diye sormuş, annesinin cevabı üzerine “Yuhanna’nın başını, bir tepsi üzerinde hemen bana vermeni istiyorum.” demiş ve kral derhal zindana bir cellat göndererek, cellattan Yuhanna’nın başını kesmesini istemiş, Yuhanna’nın kesik başı bir tepsi üzerinde kıza sunulmuş. (Markos 6:14–29)
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “RUMİ ÜSLUBU” GÜMÜŞ BUHUR MANGALI
Osmanlı. 19.Yüzyıl. Gümüş, çeşnili. Son derece nadir tesadüf edilen form ve boyda. Buhurdan özellikli olarak mimari formda tasarlanmış ve Rumi üslubunda dekore edilmiş. Altıgen gövdeli, geniş mangal göbekli, kafesli, kaş kemerli, 6 ayaklı, ayakları minare tepelikli. Ajur tekniği ile yapılmış kapağa sahip. Fevkalade kondisyonda. Nadir ele geçen koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 16 x 17 cm.
Ağırlık: 1256 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ AZNAVUR BUHURDAN VE GÜLABDAN TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Rokokusu üslubunda tasarlanmış. Buhurdan ve gülabdandan oluşan takım. Aznavur işçiliği ile zengin dekorlu, kalemişi ve kazıma/grave tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Kubbesel yüksek kapaklı, kapak tutamakları dalında yaprak ve çiçeklerden oluşmakta. Şişkin gövdesi yanlardan çift kulplu, kulpları penç motifi aplikeler ile zenginleştirilmiş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın son derece estetik ve görsel yönü yüksek, nadir tesadüf edilen koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 23 cm. (her biri)
Ağırlık: 880 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI SARAY İŞİ GÜMÜŞ ÇİFT ŞAMDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı, sah ve çeşnili. Saray işi. Sultani özelliklerde ve kallavi ebatlarda. Çift. Sultan Abdülmecid Han dönemine özgü üslubun tüm özelliklerini barındırmakta. Kalemişi, kazıma/grave ve repousse tekniği ile stilize dekorlu. Mumluk kısmı ile geniş yayvan kaidesi egzotik yapraklardan oluşmakta. Sütunsal yüksek gövdeleri birbirinden farklı geometrik tezyinatlı bilezikler ile zenginleştirilmiş. Asıl yapılış amaçları ışık vermek gibi görünse de şamdanlar bilginin açığa çıkışını ve manevi aydınlanmayı sembolize eder. Soyut olan tanrının somut olarak ifade şekli olan bu eşyalar, hem tanrının nuru olan kutsal ışığı yaymakta, hem de sahipleri için güç ve statü göstergesi olmaktadırlar. Şamdan ve kandil gibi aydınlatma eşyalarının nûr ve ışık ile ilgili oldukları ve tanrıyı sembolize ettikleri Kur’an-ı Kerim’in Nȗr Sûresi 35. ayetine dayandırılır. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen koleksiyonluk şaheserleridir.
Yükseklik: 38 cm. (her biri)
Ağırlık: 1.308 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI AZNAVUR İŞİ GÜMÜŞ TEPSİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Son derece nadir görülen ve çok kıymetli kabul edilen, merkezden dışa büyüyen hasır işçiliği etkisi yaratan stilize zig-zag aznavur işçiliği ile silme dekorlu. Dış bordürü ipek aznavur. Merkezi Osmanlı Rokokosu üslubunda kazıma/grave tekniği ile oluşturulmuş iri bir madalyon ile neticelendirilmiş. Çift kulplu, masif kulplar floral unsurlarla oluşturulmuş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönü yüksek, aznavur işçiliği ile dikkat çeken koleksiyonluk ve nadir bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 38 x 60 cm.
Ağırlık: 1974 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI AZNAVUR İŞİ ALTIN VERMEYLİ GÜMÜŞ TATLI TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Aznavur (guilloche) işi, Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu iki adet kaşıklık, bir adet kapaklı tatlılık ve 6 adet kaşıktan müteşekkil tam takım. Kubbesel kapağı tavus kuşu formunda heybetli bir tutamak ile neticelendirilmiş. Eserin altın vermeyi geç dönemde fevkalade şekilde yenilenerek dönemindeki kondisyona ulaştırılmıştır. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın görsel zenginliği ile ön plana çıkan koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Tatlılık ölçü: 20 x 11 cm.
Kaşıklık ölçü: 14 x 10.5 cm. (her biri)
Kaşık uzunluk: 16 cm.
Ağırlık: 944 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI ALTIN VERMEYLİ GÜMÜŞ TATLI TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış. İç yüzeyleri yoğun altın vermeyli iki adet kaşıklık, bir adet kapaklı tatlılık ve altı adet kaşıktan müteşekkil tam takım. Tüm yüzeyleri kalemişi ve kazıma/grave tekniği ile stilize floral ve geometrik dekorlu. Kubbesel kapağı altın vermeyli zarif bir tutamak ile neticelendirilmiş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın ihtişamlı görüntüsü ile dikkat çeken koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Tatlılık yükseklik: 19 cm.
Kaşıklık yükseklik: 13 cm. (her biri)
Ağırlık: 1.315 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI SARAY İŞİ GÜMÜŞ KALLAVİ EBATLARDA “TÊTE À TÊTE” SAHLEPLİK TAKIMI / ÇİFT
19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Çift. Kallavi ebatlarda. Sahleplik, kapak ve tabak olmak üzere 3 parçadan oluşmakta. Eserlerin tüm parçalarının yüzeyi kalemişi ve kazıma/grave tekniği ile “Osmanlı Rokokosu” üslubunda stilize floral tezyinatlı. Kapak tutamağı ve ağaç dalları formundaki aykırı sapları tavus kuşu figürlü. Sahlepliklerin iç yüzeyleri ve tavus kuşu figürleri yoğun altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın son derece estetik ve görsel yönü yüksek, ebatları ile dikkat çeken koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Tabak çap: 15.5 cm.
Yükseklik: 15 cm.
Ağırlık: 833 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ GÜMÜŞ SAHLEPLİK TAKIMI
19. Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. “M.S” (M.Sultan) inisiyalli. Sultani özelliklerde gümüşten sahleplik, kapak ve tabak olmak üzere 3 parçadan oluşmakta. Eserin tüm parçalarının yüzeyi kalemişi ve kazıma/grave tekniği ile üst düzey “Osmanlı Rokokosu” üslubunda tezyinatlı. Kapak tutamağı tomurcuklu çiçek formunda, masif sapı rokoko “S” kıvrımlı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın ele geçmesi zor, estetik ve görsel yönü yüksek koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 14 x 12 cm.
Tabak çapı: 15 cm.
Ağırlık: 447 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ GÜMÜŞ MİNELİ SAHLEPLİK TAKIMI
19. Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Sultani özelliklerde gümüşten sahleplik, kapak ve tabak olmak üzere 3 parçadan oluşmakta. Eserin tüm parçalarının yüzeyi üst düzey mine işçiliği ile “Osmanlı Rokokosu” üslubunda tezyinatlı. Kapak tutamağı dalında çiçek formunda, masif sapı rokoko “S” kıvrımlı. Sahleplik iç yüzeyi altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın ele geçmesi zor, estetik ve görsel yönü yüksek koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 15 x 12 cm.
Tabak çapı: 16 cm.
Ağırlık: 638 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” ORİJİNAL MAHFAZASINDA SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ISTAKA
19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Saray işi. Platform kaide ayaklı gümüş gövdeye ajur tekniği ile Osmanlı Saltanat Arması ve Osmanlı Rokokosu üslubunda tezyinli sıralı “Hatayi” motifler uygulanmış. St.Louis kristal haznesi stilize floral motiflerle bezenmiş ve altın yaldız bir bordür ile neticelendirilmiş. Orijinal mahfazası içinde. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönü yüksek, nadir ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 15.5 cm.
Çap: 7.5 cm.
Ağırlık: 189 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL VAN İŞİ SAVATLI GÜMÜŞ ÇİFT KADEH / AMEL-İ OHANNES VANİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Van işi. Eski Türkçe ve Ermenice “Amel-i Ohannes Vani” usta damgalı. Çift. Aykırı formda, kallavi ebatta. Osmanlının yüksek zevkini gözler önüne seren savat işçiliği ile oluşturulmuş “Van Kalesi” (Eski Türkçe ile “Van” ibareli) ile “Osmanlı Askeri Mimarisi” (Eski Türkçe ile “Bab-ı Seraskeri” ibareli) konulu kompozisyonlara sahip. Platform yüksek kaideli, boğumlu, dar hazneli, geniş yayvan ağızlı. Hazne yüzeyi kalemişi ve kazıma/grave tekniği ile oluşturulmuş “Osmanlı Rokokosu” stilize sularla çevrili. Kaide kısmı gövdedeki tezyinatın devamı niteliğinde stilize floral motiflerle bezeli. Fevkalade kondisyonda. Aykırı formu ve ölçüleri ile dikkat çeken Osmanlı savat işçiliğinin ele geçmez örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 90. ve 96. sayfasında yer almaktadır.
Çap: 8.5 cm.
Yükseklik: 14 cm.
Ağırlık: 315 gr.
Savat, “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adıdır. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır; Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması. Savat alaşımı, bir ölçü gümüş, dört ölçü bakır, dört ölçü kurşun ve yeteri kadar kükürtten hazırlanır. Eserde önceden açılmış olan kalem kanallarına ekilerek kullanılabildiği gibi (ekme savat), boraksla karıştırılarak çamur haline getirildikten sonra bu boşluklara doldurularak (sürme savat olarak)da kullanılabilir. Ekilen veya sürülen savat, ocak ateşine tutulup yeniden eritilerek, kalem boşluklarını tamamen doldurması sağlanır. Soğutulduktan sonra zeminle bütünleşen savat, su zımparasıyla tesviye edilir, keçeyle parlatılıp cilalanarak işlem tamamlanır.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “TRABZON İŞİ” KALLAVİ EBATLARDA SARAY ÇEYİZİ HAMAM TASI
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 24.5 cm.
Yükseklik: 5 cm.
Ağırlık: 625 gr.
Çeyiz önemli bir folklor malzemesi, bir kültür hazinesi ve bir birikimin somut yansımasıdır. Çeyiz kültürü ise medeniyet birikiminin en önemli dışa vurumlarındandır. Kız evladına verilen çeyiz, ailenin ekonomik durumunun bir göstergesi olduğu için aile anlayış ve görgüsüne göre çeyizi yapardı. Çeyiz eşyası, uzun sürede biriktirilir, el emeğiyle hazırlanırdı. Çeyiz malzemesinin miktarı ve maddi değeri ne kadar fazlaysa kız tarafının saygınlığı da o derece artardı. Osmanlı döneminde düğün eğlencelerine pazartesi günü çeyizin güvey evine gönderilmesi ile başlanırdı. Çeyiz alayının önünde, kumaşlar, meyve ve çiçeklerle ağaç şeklinde süslenmiş nahıllar taşınırdı. Salı günü yapılan gelin hamamından sonra, çarşamba akşamı gelin evinin hareminde kına gecesi düzenlenirdi. Hamamların, Osmanlı Kültüründe önemli bir yer tutmasının en temel nedeni dini inançlar idi. Kur'an'a göre temizlik dindarlığın önemli değil, ‘asli’ bir parçasıydı ve bu mermer tapınaklar banyo, masaj ve sohbetten oluşan bir toplumsal yaşamın ortaya çıkmasını sağlıyordu. Kapalı kapılar ardında yaşamını sürdürmek zorunda olan Osmanlı kadınının sosyalleşebildiği tek yer burasıydı. Varlıklı kadınlar bile evlerinde özel hamamları bulunmasına rağmen, haftada en az bir kez mahalle hamamına giderlerdi. Hamama tas, havlu, fırça, kına, sürme, bir kalıp Girit sabunu ve sedef kakmalı nalınlarıyla beraber ve hizmetkârlar eşliğinde gidilirdi.
Share
Ask a question
Ask a question