Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %10, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ ALTIN VERMEYLİ GÜMÜŞ ARMUDİYE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Kallavi ebatlarda. Gümüş, altın vermeyli. Osmanlı Rokokosu üslubunda ajur işçiliği ile etrafı stilize tezyinatlı. Asma kancalı. Taç bölümünde Besmele-i Şerif, merkezde *Vefk ile Ashab-Kehf’in isimleri, etrafında dönen kartuşda ise dua yazılı. Fevkalade kondisyonda. Ebatları ve tasarımsal zenginliği ile dikkat çeken koleksiyonluk eserdir.
YA MEN LATİF-U LEM YEZEL: Ey zail olmayan Latif! Devamlı lütf-u keremin çoktur.
ULTUF BİNA FİMA NEZEL: Bize inen bela musibet hakkında, bize lütfet.
ENTEL KAVİYYU NECCİNA: Sen güçlüsün ya Rabbi! Kuvvet sahibisin, kadirsin.
AN KAHRİKE YEVMEL HALEL: Yevm-i halel olan kıyamet gününden ve dünyadaki tehlikeli günlerden bizi kurtar.
*Vefk tesirli dualarla yapılan ve şifalı olduğuna inanılan belirli ayetlerin ve isimlerin belirli oranda yazılarak veya okunarak işlenmesine denilmektedir.
Ölçüler:9 x 6.5 cm.
Ağırlık: 25 gr.
OSMANLI 18.YÜZYIL GÜMÜŞÎ PATİNELİ MİHRAP ŞAMDANI
18.Yüzyıl. Osmanlı. Dini ve tasavvufi açıdan önemli anlamlara sahip şamdanların nadir örneklerinden olan havan tipi mihrap şamdanı. Gümüşi renkte, kazıma/grave tekniği ile dekorlu kaide, boyun ve mumluk olmak üzere eksiksiz üç parçadan müteşekkil. Eserin yuvarlak geniş çaplı kaidesi çan şeklinde olup, yayvan dipli ve aşağıdan yukarıya doğru daralan iç bükey konik gövdelidir.
Türk Maden Sanatı’nın önemli örneklerinden olan şamdanlar soyut olan tanrının somut olarak ifade şekli ile bilginin açığa çıkışını ve manevi aydınlanmayı sembolize eder, hem tanrının nuru olan kutsal ışığı yaymakta, hem de sahipleri için güç ve statü göstergesi olmaktadırlar. Fevkalade kondisyonda, ele geçmesi zor, nadir koleksiyonluk eserdir.
Provenans: KOCABAŞ Koleksiyonu
(Eser, provenans mektubu ile birlikte teslim edilecektir.)
Yükseklik: 75 cm.
İSLAMİK 18.YÜZYIL “KATAMKARİ” AHŞAP RAHLE
18.Yüzyıl. İslamik. İslam kültüründe önemi büyük olan Kur’an rahlelerinin, Katamkari işçiliği ile bezenmiş seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler 48 x 17 cm.
OSMANLI TEKKE İŞİ “JUMBO KUKA” SÜRMEDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tekke işi. Jumbo kukadan imal. Kallavi ebatlarda, gümüş aplikeli, gümüş uzun sürmeli, zincirli. Kalemişi tekniği ile zarif dekorlu. Haliyle. Alışılmışın dışı ebat ve tasarıma sahip koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 14 x 5 cm.
→ YAZININ DEVAMI İÇİN TIKLAYINIZ
Sürme kirpikleri siyahlatır, siyah olması nedeni ile güneşten gelen ısı ışınlarını tutar, gözdeki yaşı ve cerahati emer, göz damarlarını takviye eder, kirpikleri yeniden bitirir ve çoğalmasını sağlar, gözdeki çapağı giderir, göze parlaklık verir ve gözün net görmesini sağlar.
Kuka ağacının meyvesi hindistan cevizine benzer tropikal bir meyvedir. En önemli özelliği mikropları kırmasıdır. Ülkemiz iklimine uygun olmadığından dolayı Türkiye’de yetişmez. Daha çok tropikal iklime sahip ülkelerde yetiştirildiği görülür. Mikrop ve bakterileri öldürebilen antibakteriyel özelliğe sahiptir. Rahatlatıcıdır, dinlendirici ve sakinleştirici bir yapısı vardır. Rivayete göre Osmanlı’da halk arasında elinde kuka tespihi olmayan lokmanlar hekimden sayılmazmış. Birçok alanda hammadde olarak kullanılan kuka, özellikle ilaç sektöründe çok kullanılır ve aynı zamanda tespih, takı ve süs eşyası olarak ta kullanımı çok yaygındır.
İRAN 18.YÜZYIL ŞAH TASVİRLİ MİNYATÜR
18.Yüzyıl. İran. Şah tasvirli ve ibareli. Etrafı stilize floral motifli, altın yaldız bezemeli. Koleksiyonluk bir örnektir.
Ölçüler: 40 x 30 cm.
18.YÜZYIL SARAY İŞİ BABÜR ŞAHI “EKBER ŞAH-I SANİ” TASVİRLİ ORTA SEHPASI
18.Yüzyıl. Müslüman Hint. Saray işi. Üst seviye sanatkâr işi. Merkezi Şah “Ekber Şah-ı Sani” tasvirli.Altın yaldız ve çok renk ile cennet bahçesi süslemeler ile bezeli. Merkezindeki tasvirde soldan sağa “Race Sevbin Lâl, Hakim Rukn'ul Ulâ, Ekber Şah-ı Sani, Sebiyn Sahib ve Bahşi Mahmud” yazmakta. Demonte ayağı körüklü. Estetik ve görsel yönü yüksek, ele geçmesi zor koleksiyonluk eserdir.
Tabla çapı: 78 cm.
Yükseklik: 62 cm.
İSLAMİK 18.YÜZYIL MEMLUK EKOLÜ GÜMÜŞ KAKMA ŞAMDAN
18.Yüzyıl. Memluk ekolü. Gövdesi tuğra formunda "Süvari Ahmet Ağa" ibareli. Tunç üzerine gümüş kakma rumi ve hatayi motifler ile bezeli. Türünün nadir çıkan koleksiyonluk bir örneğidir.
Yükseklik: 32 cm.
OSMANLI ERKEN DEVİR KAYIBOYU DAMGALI MÜZELİK MIZRAK UCU
13/14.Yüzyıl. Osmanlı. Kayıboyu damgalı. İmparatorluğun kuruluş dönemleri veya öncesi. Demirden mamül uzun ve ucu sivri gövdenin merkezi her iki yönde kazıma/grave tekniği ile “Selçuk” üslubunda dekorlu ve “Maşaallah” ibareli. Harika patine almış dönem kondisyonunda, saplama yerinde katranı durmakta. Son derece nadir, ele geçmesi zor müzelik eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Ölçüler: 22 x 4 cm.
RICHARD KARLOVICH ZOMMER (1866-1939)
“Oryantalist Sanatçı Zommer imzalı 14 adetten oluşan müzelik koleksiyon”
İmzalı. (Herbiri) Porselen üzeri yağlıboya. Oryantal. Muhtelif boy 14 adet. Altınyaldız inisiyalli ve tezyinatlı, kobalt renk kuşaklı, sırlı beyaz porselen takım tabakların üzerine Zommer tarafından yağlıboya ile çalışılmış ve her biri imzalanmış, ünik. Bir Zommer solo sergisi olarak değerlendirilebilecek bu özel koleksiyon bilinen tek örnek olması sebebi ile de ayrıca önem arz etmektedir. Eşsiz ve ele geçmez müzelik koleksiyondur.
Lado Gudiashvili'nin de hocası olan Zommer’in başta Moskova Tretyakov Devlet Müzesi olmak üzere birçok devlet müzesi ve önemli koleksiyonda eserleri mevcuttur. Oryantalist sanatçı eserlerinde derin ve güçlü renkler kullanarak karakteristik olarak gerçeğe ve sadeliğe olan sevgisini sergiler. Yapıtlarının her biri kendi kompozisyonunda özeldir ve her biri bir hikâye anlatır.
Lado Gudiashvili; Zommer’i, hep bir Rembrandt tablosundan çıkan biri olarak gördüm...
Provenans: Özel Koleksiyon
Oval büyük tabak : 64 x 24 cm.
Dikdörtgen tabak: 33 x 27 cm.
Diğer tabak çapları: 25 - 25 - 21 cm.
KRALİYET KUYUMCUSU MELLERIO MELLER İMZALI ALTIN KUŞAKLI GÜMÜŞ TABAKA
19/20.Yüzyıl. Fransız. Mellerio Meller imzalı. İmalat ve garanti damgalı, seri numaralı. Eserin damgası “International Hallmarks on Silver” isimli eserin 199.sayfasında yer almaktadır. Müstesna eser, gümüş ve altından büyük ebatlarda, merkezi geniş yalın bir kuşak ile çevrili şekilde son derece estetik ve zarif şekilde tasarlanmıştır.
1613 yılında Medici Hanedanlığı üyesi Fransa Kraliçesi Marie de Medici’nin desteği ile kurulmuş dünyanın en köklü ve prestijli kuyumculuk firmalarının başında gelen Mellerio, 17.Yüzyıldan itibaren Fransa, İtalya, İspanya, Hollanda Kral ve Kraliçelerinin hemen hemen tüm taç ve mücevherlerini tasarlamış ve üretmiştir. Mellerio imzası taşıyan eserler Kraliyet koleksiyonları ile Washington Smithsonian Enstitüsü gibi birçok müze koleksiyonunda mevcuttur.
Fevkalade kondisyonda. Altın madalya sahibi Avrupa’nın en eski ve köklü mücevher firmasının yüksek kıymette, ele geçmesi zor koleksiyonluk bir üretimidir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Referans: Mellerio dits Meller; le Joaillier des Reines / Vincent Meylan
Ölçüler: 11 x 8 cm.
Ağırlık: 166 gr.
→ YAZININ DEVAMI İÇİN TIKLAYINIZ
10 Ekim 1613'te Kraliçe Marie de Medici, İtalya'dan gelen Mellerio Ailesinin üyelerine kraliyet koruması gibi istisnai ayrıcalıklar verir ve bu kararname 16.Louis’ye kadar Fransa'nın tüm kralları tarafından yenilenir. Louis Philippe döneminde Mellerio, Kraliyet ailesinin resmi tedarikçisi olarak atanır. Mellerio, 1867’de Exposition universelle de Paris’de altın madalya ile onurlandırılır. Mellerio ayrıca İtalya Kralının ve Hollanda Sarayı’nın da resmi tedarikçisidir. Mücevher tarihindeki ilk platin taç ise Mellerio tarafından İspanya Kraliçesi II.Isabel için yapılmıştır. Günümüzde Cristobal Balenciaga, Christian Dior, Marcel Rochas, Lancôme, Jean Patou gibi önemli markalar Mellerio ile işbirliğindedir. Yılın en iyi futbolcusunu ödüllendiren "Fransa Ballon d'Or" ödülü, Coupe des Mousquetaires ve Roland Garros turnuvasının kupaları da Mellerio imzalıdır. “Cadran d'Or” ödülünün de sahibi Mellerio’nun kıymetli taş ve elmaslara uygulanan literatüre girmiş patentli "Mellerio Cut" diye isimlendirilen özel bir kesimi de mevcuttur. Kuruluşunun 400.yıldönümünde Vincent Meylan tarafından “Mellerio dits Meller: le Joaillier des Reines” isimli bir de kitap yazılmıştır.
FRANSIZ MURASSA TABAKA
19./20.Yüzyıl. Fransız. İmalat garanti ve "LW" usta damgalı. Üstten kapaklı, içi sıvama altın vermeyli. Tüm yüzeyi siyah renk mat mine ile kaplı eserin merkezinde yakutlarla bezenmiş büyük boy garnet taş mevcuttur. Seçkin ve koleksiyonluk bir örnektir.
Ölçüler: 9 x 6 cm.
Ağırlık: 170 gr.
OSMANLI RUM ve ERMENİ İŞİ BAKIR KOLEKSİYONU / 6 ADET
18./19.Yüzyıl. Osmanlı. Rum ve Ermeni sanatkârlar tarafından yapılmış 2 adet leğen ibrik takımı, 1 adet gelin kazanı, 1 adet kapaklı büyük sahan, 1 adet kapaklı güğüm ve 1 adet kâseden oluşan koleksiyon. Leğen İbrik Takımı Miladi 1899 tarihli ve Ermenice yazılı, Gelin Kazanı Miladi 1892 tarihli ve Ermenice yazılı, Kapaklı Sahan Hicri 1222 tarihli ve Sahibi Hacı Mustafa Ağa ibareli, Kapaklı Güğüm Miladi 1710 tarihli ve Rumca yazılı, Kâse Hicri 1230 tarihli ve Sahibi Mehmed Salih Efendi ibareli. Fevkalade kodisyonda. Osmanlı Maden Sanatı’nın son derece estetik ve görsel yönü yüksek koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: The Art of Turkish Metalworking / Fulya Bodur, 1987
Leğen ibrik yükseklik: 58 cm.
Leğen ibrik yükseklik: 56 cm.
Kazan ölçüleri: 20 x 29 cm.
Sahan ölçüleri: 24 x 35 cm.
Kase ölçüleri: 11 x 15 cm.
Sürahi yükseklik: 27 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK TABAK
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulâtı. Eserin benzer örnekleri Sadberk Hanım Müzesi ile birçok müze ve koleksiyonda mevcuttur. Haliyle. Kütahya Seramik Sanatı’nın son derece nadir ele geçen, seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Referans: Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi 1991 / John Carswell
Çap: 26 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK TABAK
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulâtı. Eserin benzer örnekleri Sadberk Hanım Müzesi ile birçok müze ve koleksiyonda mevcuttur. Haliyle. Kütahya Seramik Sanatı’nın nadir ele geçen, seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Referans: Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi 1991 / John Carswell
Çap: 24 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK TABAK
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulâtı. Eserin benzer örnekleri Sadberk Hanım Müzesi ile birçok müze ve koleksiyonda mevcuttur. Haliyle. Kütahya Seramik Sanatı’nın nadir ele geçen, seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Referans: Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi 1991 / John Carswell
Çap: 23cm