Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
OSMANLI TOMBAK “SULTANİ” LEĞEN-İBRİK TAKIMI
18.Yüzyıl sonu, 19.Yüzyıl başı. Osmanlı. İstanbul işi. Kallavi boyutlarda ve Sultani özelliklerde bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak içleri kumlanmış stilize kabak çiçekleri ve floral süslemelerle bezenmiş. İbriği yassı kulplu, uzun emzikli, boynu boğumlu, kubbesel kapaklı, kapağı kozalak tutamaklı. Leğeni geniş tas formunda hazneli, yayvan ağızlı, ağızı stilize bezemeli çember ile çevrili. Sarayda bu tip leğen-ibrikler ayak sehpaları ile kullanılır ve hizmete “ibrik gülamı” ile “ibrikdar” bakardı. Kondisyonu ve ihtişamlı görselliği ile dikkat çeken eser Türk Maden Sanatı’nın en kıymetli örneklerindendir. Benzer örnekleri müze koleksiyonlarında yer alan, ele geçmez gerçek koleksiyonluk şaheserdir.
Ekspertiz: Eserin, Sn.Güner Liman tarafından verilmiş sertifikası mevcuttur.
Leğen Çap: 41 cm.
İbrik Yükseklik: 36 cm.
18. yüzyılda ekonomik nedenlerle altın ve gümüş eserlerin yapımının azalması, altın görünümlü tombakların çoğalmasına neden olmuştur. Tombak, altın-civa karışımı ile kaplanmış bakır ve bakır alaşımı eşyanın genel adıdır. Osmanlı maden sanatında bakır ve bakır alaşımı pirinç, günlük yaşamda ve dinsel yapılarda kullanılan eşyalarda, askeri teçhizatta, mimari süsleme elemanlarında yaygın kullanım alanı bulmuştur. Osmanlı maden sanatının erken dönemine ait örnekler askeri teçhizattır. 15. yüzyılda form ve süslemelerde Memlûk etkisi görülürken, 16. yüzyıl başlarında klasik Osmanlı üslubu şekillenmiştir. Altın ve gümüşün bir özelliği de civa içinde çözülebilmeleri yani sıvılaşabilmeleridir. Bu, civa ile altın karışımı sıvıya amalgam denir. Bu özellikten yararlanılarak gerçekleştirilen yaldızlama ya da Osmanlıca adıyla tombaklama tekniği ile çok sağlam ve düzgün bir kaplama elde edildiği için günümüze kadar kullanılmıştır. Tombaklama yapmak için “cam veya porselen bir kabın içinde” civa ve çok ince kıyılmış 24 ayar altın karıştırılır. Bu karışım “ahşap bir çubukla” karıştırılarak, altının civa içinde tümüyle çözülmesi yani sıvılaşması sağlanır. Daha sonra ince bir tülbentle süzülen sıvı alaşım yani amalgam kullanıma hazır hale gelmiştir. Altın kaplanacak eşyanın yüzeyi bütün oksit ve kirlerden temizlenip kurutulur. Tombak yapılacak yüzeye bir fırça, mantar parçası veya bez tampon ile amalgam yedirilerek sürülür. Tombaklanmış eşya, “küllenmekte olan odun kömürü ateşi” üzerine konularak veya düşük ısıda fırınlanarak civanın uçması sağlanır. (Bu safhada buharlaşan civanın solunması son derece tehlikelidir ve geçmişte bu mesleği yapan kişilerde hayati sorunlara yol açmıştır. Bu nedenle ustalık isteyen ve incelikleri olan bir sanattır) Geriye kalan altın yüzeye iyice sızmış ve yapışmış olduğundan, kaplama oldukça kalitelidir.
OSMANLI 18.YÜZYIL TOMBAK LEĞEN-İBRİK TAKIMI
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul işi. İbrik, leğen ve sabunluk olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Yalın işçiliğe sahip müstesna eserin ibriği ve leğeni dilimli, sabunluğu ise ajur işçiliklidir. Leğeni yayvan ve geniş formda, ibriği ise platform kaideli, boğumlu, uzun emzikli ve taşıma kulplu. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı kozalak formunda. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu sabunluğu hiç kullanılmamış. Tombağı fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tombak Sanatı’nın günümüze kusursuz kondisyonda ulaşmış, emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Ekpertiz: Sn.Güner Liman tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2008 / Yapı Kredi Yayınları
Leğen Çap: 29 cm.
İbrik Yükseklik: 31.5 cm.
Sabunluk Çap: 18.5 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL "SARAY İŞİ" TOMBAK KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul işi. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Amel-i Osman” usta damgalı. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Yalın işçilikli, mükemmel bir sadelikle tasarlanmış kallavi ebatlarda. Pedestal ayaklı, yayvan çukur gövdeli, boğumlu kubbesel kapaklı. Kapak tutamağı topuz formunda. Tombağı fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tombak Sanatı’nın emsallerine müze vitrinlerinde rastlayabileceğimiz yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Sertifika: Eserin, Sn.Güner Liman tarafından verilmiş “Ekspertiz Raporu” mevcuttur.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2008 / Yapı Kredi Yayınları
Ölçüler: 18 x 23.5 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL TOMBAK KAPAKLI SAHAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul işi. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı. Tıpkı benzer örnekleri “Tombak” kitabının 103. ve 104.sayfalarında yer almakta. Türk Maden Sanatı’nın yüksek kıymette nadir ve koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Tombak - Altından Süzülen Zarafet / Yapı Kredi Yayınları, 2018
Ölçüler: 11.5 x 15 cm.
Tombak, altın-cıva karışımı ile kaplanmış bakır ve bakır alaşımı eşyanın genel adıdır. Altın ve gümüşün özelliği cıva içinde çözülebilmeleri yani sıvılaşabilmeleridir. Bu, cıva ile altın karışımı sıvıya amalgam denir. Bu özellikten yararlanılarak gerçekleştirilen yaldızlama ya da Osmanlıca adıyla tombaklama tekniği ile çok sağlam ve düzgün bir kaplama elde edildiği için günümüze kadar kullanılmıştır. Tombaklama yapmak için cam veya porselen bir kabın içinde cıva ve çok ince kıyılmış 24 ayar altın karıştırılır. Bu karışım ahşap bir çubukla karıştırılarak, altının cıva içinde tümüyle çözülmesi yani sıvılaşması sağlanır. Daha sonra ince bir tülbentle süzülen sıvı alaşım yani amalgam kullanıma hazır hale gelmiştir. Altın kaplanacak eşyanın yüzeyi bütün oksit ve kirlerden temizlenip kurutulur. Tombak yapılacak yüzeye bir fırça, mantar parçası veya bez tampon ile amalgam yedirilerek sürülür. Tombaklanmış eşya, küllenmekte olan odun kömürü ateşi üzerine konularak veya düşük ısıda fırınlanarak civanın uçması sağlanır. (Bu safhada buharlaşan civanın solunması son derece tehlikelidir ve geçmişte bu mesleği yapan kişilerde hayati sorunlara yol açmıştır, ustasını öldüren sanat diye bahsedilir) Geriye kalan altın, yüzeye iyice sızmış ve yapışmış olduğundan kaplama oldukça kalitelidir.
OSMANLI 18.YÜZYIL TOMBAK LEĞEN
18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. İstanbul işi. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Kalemişi ve kazıma (grave) tekniği ile girlandlarla zenginleştirilmiş klasik üsluba sahip stilize floral tezyinatlı. Düz dipli, geniş ve yayvan hazneli, dışa dönük ağızlı. Tombağı iyi kondisyonda. Osmanlı Tombak Sanatı’nın günümüze az sayıda intikal etmiş seçkin örneklerinden, yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Ekpertiz: Sn.Güner Liman tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2018 / Yapı Kredi Yayınları
Çap: 29 cm.