• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

MÜZELİK ve KOLEKSİYONLUK ESERLER MÜZAYEDESİ | 35

Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.

Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.

Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

  • Kategori: Tablo
Lot: 26 » Tablo

JEAN-BAPTISTE EUGÈNE NAPOLÉON FLANDIN (1809-1889)

“Echelle de Bechik-Tach dans Le Boshopre”

İmzalı. 1844 tarihli. (Beşiktaş) Ahşap üzeri yağlıboya. Arkası sanatçı tarafından “Echelle de Bechik Tach dans Le Boshopre en 1844” ibareli.

Eserin 1853 tarihli gravürü “Aikaterini Laskaridis Koleksiyonu”nda yer almaktadır.

Referans: E.Benezit / Cilt: 4 Sayfa: 392

Ölçüler: 20 x 29 cm.

Jean-Baptiste Eugène Napoléon Flandin Napoli'de doğdu, H.Vernet'in öğrencisidir.

Resim ve bilimsel çalışmaları için Flandin 1842 yılında Légion d' Honneur ünvanıyla ödüllendirilmiştir. 1842 yılında İstanbul’a gelen Flandin, yaptığı manzara, anıtsal yapılar ve günlük yaşam konulu Oryantalist anlayıştaki resimleri, Doğu gezisinde yaptığı resimlerle birlikte L’Orient adıyla 1853 yılında Paris’te basılıp yayınlandı.

Detaylar
Lot: 27 » Tablo

CONSTANT GEORGES GASTÉ (1869-1910)

“Saladjak pres Scutarie d’Asie”

İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. Eser, 1911'de “Paris Grand Palais” sergisinde sergilenmiştir.

1993'de (Nisan) “Tarih ve Toplum” dergisinin kapağında yer almıştır.

Provenans: Chayette-Calmels, DROUOT-RICHELIEU, Paris, France / 15.12.1986 / Lot 139

Literatür: Tarih ve Toplum, Nisan 1993 / Dergi kapağı ve sayfa 231

Referans: E.Benezit / Cilt: 4 Sayfa: 629

Ölçüler: 40.5 x 33 cm.

Paris’te doğan Constant Georges Gasté, Ecole des Beaux Arts’da öğrenim gördü. 1905’de Seylan ve Hindistan’a giden sanatçı orada yaptığı resimlerle 1907’de Paris, Grand Palais Salon des Orientalistes’de “Peintre d’Indes” ünvanını aldı. İspanya ve Venedik’ten sonra, 1908’de, Pierre Loti’nin izini sürerek İstanbul’a gelmiştir. Société des Artistes Français ve Société des Peintres Orientalistes üyesi olarak Fransa’da çok sayıda sergiye katılan sanatçının son sergisi 2018’de Versailles’da yapılmıştır: “L’Exposition de Georges Gasté, 9/11/2017-18/02/2018, Musée Lambinet, Versailles”. Eserleri başta Paris’te Musée d’Orsay olmak üzere çeşitli ülkelerin müzelerinde bulunmaktadır.

Detaylar
Lot: 30 » Tablo

GERMAIN FABIUS BREST (1823-1900)

“Constantinople”

İmzalı. Kağıt üzeri mürekkep.

Referans: E.Benezit / Cilt: 2 Sayfa: 301

Ölçüler: 13 x 21 cm.

1823 yılında Marsilya’da doğdu. Marsilya Güzel Sanatlar Okulu’nda Charles Joseph Loubon’un öğrencisi olarak eğitim görmüş, Paris’te Constant Troyon’un atölyesinde çalışmıştır. Loubon’un Paris’teki eğitimi sırasında Barbizon Okulu sanatçılarıyla kurduğu ilişkiler onun manzara anlayışını etkilemiş, dış mekanlarda yaptığı doğa gözlemlerine dayalı çalışmalar, atölyede kurgulanmış yapay doğa tasvirlerinin yerini almıştır. 1845 yılında Marsilya’ya dönen sanatçı Güzel Sanatlar Okulu’ndaki eğitiminde bu anlayışı temel almış, Marsilya Manzara Okulu’nun oluşmasına katkıda bulunmuştur. Brest, hocasının desteği ile 1847 Marsilya Salonu’na katılmış, 1855 yılında İstanbul’a gelene kadar geçen sürede Provence manzaraları yapmıştır. Aslında bir manzara ressamı olan Brest doğa sevgisini oryantalist beğeni ile birleştirmiştir. Sanatçı Türkiye’de geçirdiği dört yılın görsel anılarını, yaklaşık kırk yıl boyunca resimlerinde anlatmıştır. Romantizmin sınırları içinde yapıt veren sanatçı Abdülmecid dönemi İstanbul yaşantısını, Boğaziçi sahillerini, Haliç’i, Üsküdar’ı insanlarla dolu sokakları, camileri ve çeşmeleri betimlemiş, doğayı ve mimariyi birlikte ele almıştır. İstanbul’un dar ve düzensiz sokaklarını, ahşap evlerini, eski mahallelerini konu olarak seçen Brest, tablolarının ön planına yerleştirdiği günlük yaşantıyı oryantalist manzara dekoru içinde sunar. Eserlerinde çoğu kez gerçekle hayal edileni birlikte ele alan sanatçı, genellikle açık renk tonları kullanmış, ışığa önem vermiştir. Daha çok yağlıboya eserler üreten sanatçının ahşap üzerine yağlıboya ve suluboya çalışmaları da bulunmaktadır. Özellikle küçük boyutlu resimleri bir “poşad” tazeliği taşımakla beraber resmin içinde kullandığı ayrıntıların titizliği sanatçının gözlem ve desen gücünü ortaya koyar. 1900 yılında vefat etmiştir.

Detaylar
Lot: 51 » Tablo

BURHAN DOĞANÇAY (1929-2013)

“Wall Painting”

İmzalı. 1973 tarihli. Kağıt üzeri guaj boya. Çift taraflı.

Eser, “Burhan Doğançay - A Retrospective” kitabının 134.sayfasında yer almaktadır.

Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.

Literatür: Burhan Doğançay - A Retrospective, 2001 Eczacıbaşı / Sayfa 134

Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa:441

Ölçüler: 76 x 56 cm.

1929 yılında İstanbul’da doğdu. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde öğrenim gördü. Paris’e giderek L’Academie de la Grande Chaumiere’e devam etti. Paris Üniversitesi’nde 1953 yılında ekonomi dalında doktora yaptı. 1962’de New York’a yerleşti. İlk kişisel sergisini 1956’da Ankara’da açtı. Bunu New York, Washington, Ohio, İsviçre, Almanya, Kanada, Belçika, İsveç ve Japonya sergileri takip etti. Ayrıca 1982’de Paris’te Centre Pompidou’da, 1992’de St. Petersburg’da ve 1983’de Montreal’de Musee d’Art Contemporain’de önemli kişisel sergiler düzenledi. Sanatçının grafiti tekniği parelelinde, duvar üzerine yapıştırılmış ilanlardaki aşınmış ve yıpranmış kağıtların yarattığı görsel etkiler, üçüncü boyut ve espas arayışlarına ilişkin kompozisyonları, soyut-kavramsal bir sanat anlayışının ürünleridir. İstanbul’da 2004 yılında Doğançay Müzesi’ni kurmuştur.

Detaylar
Lot: 52 » Tablo

FİKRET MUALLA (1903-1967)

“Perroquet”

İmzalı. 52 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.

Eser, “Catalogue Raisonné De L’oeuvre De Fikret Moualla” kitabının 147.sayfasında (Eser No: 588) yer almaktadır.

Provenans: T.T. Özel Koleksiyonu

Literatür: Catalogue Raisonné De L’oeuvre De Fikret Moualla, 2009 Paris / Marc Ottavi & Kerem Topuz / Sayfa: 147, Eser No: 0588

Referans: E.Benezit / Cilt: 7 Sayfa: 571

Ölçüler: 34 x 21 cm.

1903 yılında İstanbul’da doğdu. Mühendislik öğrenimi için Almanya’ya gitti. Resim çalışmalarına burada başladı. Fikret Mualla düzenli bir öğrenim yerine, içgüdülerinin serbest oluşumuna bıraktı kendini. İsviçre ve İtalya’da müzeleri dolaştı. 1939 yılında Paris’e yerleşti. Burada içki ve sinir bozukluğu yüzünden zaman zaman hastanelerde tedavi gördü. Trajik yaşamı ve bunalımlarıyla, resminin özgün-kişilikli yapısıyla çağdaş resim sanatımızın kapılarını batı dünyasına açmayı başarmış ve batılı kaynaklarda kendi adından söz ettirebilmiş ilk Türk sanatçısıdır. Genellikle renkli fon kağıtları üzerine guaj boya ile çizdiği resimlerinde, yeteneği erken yıllarda biçimlenmeye başlamış bir sanatçı olarak belirmiştir. Mualla, yaşamındaki savrukluk ve düzensizliğin aksine, resimlerinde konuya ve üsluba hakim bir tutum yansıtır. Paris’in eğlence yerleri, içki salonları, sokakta gezinen insanları, kafeleri sanatçının irili ufaklı resimlerinde renkli bir anlatımla sergilenir. 1967 yılında Paris’te vefat etmiştir. Uluslararası çeşitli müze ve özel koleksiyonlarda eserleri bulunmaktadır.

Detaylar
Lot: 53 » Tablo

FİKRET MUALLA (1903-1967)

“Portrait de Femme”

İmzalı. 55 tarihli. Kağıt üzeri guaj boya.

Eser, “Catalogue Raisonné De L’oeuvre De Fikret Moualla” kitabının 332.sayfasında (Eser No:1651) yer almaktadır.

Provenans: T.T. Özel Koleksiyonu

Literatür: Catalogue Raisonné De L’oeuvre De Fikret Moualla, 2009 Paris / Marc Ottavi & Kerem Topuz / Sayfa: 332, Eser No: 1651

Referans: E.Benezit / Cilt: 7 Sayfa: 571

Ölçüler: 31 x 24 cm.

1903 yılında İstanbul’da doğdu. Mühendislik öğrenimi için Almanya’ya gitti. Resim çalışmalarına burada başladı. Fikret Mualla düzenli bir öğrenim yerine, içgüdülerinin serbest oluşumuna bıraktı kendini. İsviçre ve İtalya’da müzeleri dolaştı. 1939 yılında Paris’e yerleşti. Burada içki ve sinir bozukluğu yüzünden zaman zaman hastanelerde tedavi gördü. Trajik yaşamı ve bunalımlarıyla, resminin özgün-kişilikli yapısıyla çağdaş resim sanatımızın kapılarını batı dünyasına açmayı başarmış ve batılı kaynaklarda kendi adından söz ettirebilmiş ilk Türk sanatçısıdır. Genellikle renkli fon kağıtları üzerine guaj boya ile çizdiği resimlerinde, yeteneği erken yıllarda biçimlenmeye başlamış bir sanatçı olarak belirmiştir. Mualla, yaşamındaki savrukluk ve düzensizliğin aksine, resimlerinde konuya ve üsluba hakim bir tutum yansıtır. Paris’in eğlence yerleri, içki salonları, sokakta gezinen insanları, kafeleri sanatçının irili ufaklı resimlerinde renkli bir anlatımla sergilenir. 1967 yılında Paris’te vefat etmiştir. Uluslararası çeşitli müze ve özel koleksiyonlarda eserleri bulunmaktadır.

Detaylar
Lot: 54 » Tablo

BURHAN UYGUR (1940-1992)

“Figüratif Kompozisyon”

İmzalı. 1979 tarihli. Kağıt üzeri karışık teknik.

Provenans: Özel Koleksiyon

Referans: Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi / Sayfa: 508

Ölçüler: 27.5 x 23.5 cm.

1940 yılında Giresun’da doğdu. 1968’de Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Bedri Rahmi Eyüboğlu Atölyesi’ni bitirdi ve resim öğretmenliği yapmaya başladı. 1970’te Salzburg Yaz Akademisi’nde Corneille ile çalışmalar yaptı. 1975’de öğretmenlikten ayrılarak serbest çalışmaya başladı. İstanbul, Ankara ve Almanya’da Stutgart’ta sergi açtı. Türk resminin 1960-70 yılları arası figüratif eğilimleri içinde yer alan Uygur, soyut ve figüratif ögeleri bir arada kullanarak düşsel ve şiirsel bir dünya yaratmıştır. Çizgiye pek az yer verdiği resimlerinde lekelerle ifade ettiği cenin benzeri figürler boşlukta uçarcasına durmaktadır.

Detaylar
Lot: 55 » Tablo

BURHAN UYGUR (1940-1992)

“M.S Portresi & Soyut Kompozsiyon”

İmzalı. 1992 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.

Sanatçının yakın dostu M.S’yi resmettiği ve aileye hediye ettiği tablodur.

Provenans: M.S. Aile Koleksiyonu

Referans: Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi / Sayfa: 508

Ölçüler: 68 x 55 cm.

1940 yılında Giresun’da doğdu. 1968’de Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Bedri Rahmi Eyüboğlu Atölyesi’ni bitirdi ve resim öğretmenliği yapmaya başladı. 1970’te Salzburg Yaz Akademisi’nde Corneille ile çalışmalar yaptı. 1975’de öğretmenlikten ayrılarak serbest çalışmaya başladı. İstanbul, Ankara ve Almanya’da Stutgart’ta sergi açtı. Türk resminin 1960-70 yılları arası figüratif eğilimleri içinde yer alan Uygur, soyut ve figüratif ögeleri bir arada kullanarak düşsel ve şiirsel bir dünya yaratmıştır. Çizgiye pek az yer verdiği resimlerinde lekelerle ifade ettiği cenin benzeri figürler boşlukta uçarcasına durmaktadır.

Detaylar
Lot: 56 » Tablo

LEYLA GAMSIZ (1921-2010)

“Nü”

İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya.

Eserin arkasında sanatçı tarafından hazırlanmış sergi etiketi mevcuttur.

Provenans: M.S. Aile Koleksiyonu

Referans: Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi / Sayfa: 442

Ölçüler: 70 x 50 cm.

1921 yılında İstanbul’da doğdu. Ortaöğretim yıllarında, hocası Eşref Üren’den ilk sanat bilgilerini aldı. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nde okudu. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nü Bedri Rahmi Eyüboğlu Atölyesi’nde öğrenim görerek bitirdi. Fransız Hükümeti’nden aldığı burs ile Paris’e gitti ve Andre Lhote Atölyesi’nde çalıştı. 1964-1967 yıllarında Akademi ödüllerini, 1987’de 11. Simavi Vakfı Görsel Sanatlar Ödülü’nü kazandı. 1950 kuşağının önde gelen sanatçılarından olan Leyla Gamsız için konu ikincil derecede önemlidir. Resmi, temelde biçim ve renk düzeni içinde geliştirmiştir.

Detaylar
Lot: 57 » Tablo

LEYLA GAMSIZ (1921-2010)

“Soyut Kompozisyon”

İmzalı. 1979 tarihli. Duralit üzeri yağlıboya.

Provenans: M.S. Aile Koleksiyonu

Referans: Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi / Sayfa: 442

Ölçüler: 55 x 39 cm.

1921 yılında İstanbul’da doğdu. Ortaöğretim yıllarında, hocası Eşref Üren’den ilk sanat bilgilerini aldı. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nde okudu. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nü Bedri Rahmi Eyüboğlu Atölyesi’nde öğrenim görerek bitirdi. Fransız Hükümeti’nden aldığı burs ile Paris’e gitti ve Andre Lhote Atölyesi’nde çalıştı. 1964-1967 yıllarında Akademi ödüllerini, 1987’de 11. Simavi Vakfı Görsel Sanatlar Ödülü’nü kazandı. 1950 kuşağının önde gelen sanatçılarından olan Leyla Gamsız için konu ikincil derecede önemlidir. Resmi, temelde biçim ve renk düzeni içinde geliştirmiştir.

Detaylar
Lot: 58 » Tablo

NURİ İYEM (1915-2005)

“Şile Evi”

İmzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.

Eser, döneminde sanatçının sergisinden alınmıştır.

Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 361

Ölçüler: 34 x 28 cm.

1915 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Nazmi Ziya, İbrahim Çallı ve Hikmet Onat atölyelerinde çalıştı. 1950’den sonra yöneldiği soyut resim anlayışını 1960’lı yıllarda bırakarak, resimlerinde köyden kente göç eden insanların, gecekondu yaşamından sahnelerin ve genç kadın portrelerinin yer aldığı bir dönem takip etmiştir. Somut içerik ve resimsel yapı (mimari), doğa anlamında sağlam konstrüksiyon, İyem’in resmini niteleyen başlıca elemanlardır. 2005 yılında İstanbul’da vefat etmiştir.

Detaylar
Lot: 59 » Tablo

NURİ İYEM (1915-2005)

“Soyut Kompozisyon”

İmzalı. 1952 tarihli. Sanatçının farklı malzemeler ile çalıştığı koleksiyon değeri yüksek nadir eserlerinden.

Provenans: Nuri İyem tarafından hediye edilmiştir.

Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 361

Ölçüler: 36.5 x 51 cm.

1915 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Nazmi Ziya, İbrahim Çallı ve Hikmet Onat atölyelerinde çalıştı. 1950’den sonra yöneldiği soyut resim anlayışını 1960’lı yıllarda bırakarak, resimlerinde köyden kente göç eden insanların, gecekondu yaşamından sahnelerin ve genç kadın portrelerinin yer aldığı bir dönem takip etmiştir. Somut içerik ve resimsel yapı (mimari), doğa anlamında sağlam konstrüksiyon, İyem’in resmini niteleyen başlıca elemanlardır. 2005 yılında İstanbul’da vefat etmiştir.

Detaylar
Lot: 60 » Tablo

NURİ İYEM (1915-2005)

“Soyut Kompozisyon”

İmzalı. Sanatçının farklı malzemeler ile çalıştığı koleksiyon değeri yüksek nadir eserlerinden.

Provenans: Nuri İyem tarafından hediye edilmiştir.

Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 361

Ölçüler: 25 x 32 cm.

1915 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Nazmi Ziya, İbrahim Çallı ve Hikmet Onat atölyelerinde çalıştı. 1950’den sonra yöneldiği soyut resim anlayışını 1960’lı yıllarda bırakarak, resimlerinde köyden kente göç eden insanların, gecekondu yaşamından sahnelerin ve genç kadın portrelerinin yer aldığı bir dönem takip etmiştir. Somut içerik ve resimsel yapı (mimari), doğa anlamında sağlam konstrüksiyon, İyem’in resmini niteleyen başlıca elemanlardır. 2005 yılında İstanbul’da vefat etmiştir.

Detaylar
Lot: 61 » Tablo

KOMET (1941-2022)

“Figüratif Kompozisyon”

İmzalı. 2002 tarihli. Duralit üzeri yağlıboya.

Referans: Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi / Sayfa: 348

Provenans: Özel Koleksiyon

Ölçüler: 65 x 50 cm.

Özel malzeme, haliyle.

Asıl ismi Gürkan Coşkun olan Türk ressam ve şair Komet 1941’de Çorum’da dünyaya geldi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi'ndeki eğitimini 1960-1967 yılları arasında tamamladı, Halil Dikmen ve Zeki Faik İzer atölyelerinde çalıştı. Devlet bursuyla 1971 yılında Paris’e giderek Vincence Üniversitesi Plastik Sanatlar Bölümü'nde eğitim gördü. 1974’te ilk kişisel sergisini Fransa'nın Rouen şehrinde açtı. Sanatçı genelde hayal ve gerçeği harmanladığı dışavurumcu figüratif eserleriyle tanınır. 1960lı yıllardaki yeni figür hareketinin temsilcilerinden olarak resimleri özgönderimsel, hissi ve düşlemseldir. 70’li yıllarda sırasıyla Yeni-Romantik, Yeni-Dışavurumcu ve Post-Modernist anlayışları benimseyerek eser üretmiş 1981 yılından sonra ise kendine özgü bağımsız anlatımına ulaşmıştır. Kariyeri boyunca pek çok uluslararası sergiye katılan Komet, Paris, Viyana, Salzburg, Lozan ve Brüksel şehirlerinde de kişisel sergiler açmıştır. Eserleri özel koleksiyonların dışında Viyana Modern Sanatlar Müzesi, Paris Modern Sanatlar Müzesi ve İstanbul Modern gibi müzelerde yer almaktadır.

Detaylar
Lot: 105 » Tablo

İSMAİL HAKKI ALTUNBEZER (1871- 1946)

Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Bende-i İsmail” şeklinde imzalı. Tuval üzeri yağlıboya.

Tuğrakeş İsmail Hakkı Altunbezer, eserde Belçikalı ressam “Diana Coomans”ın ünlü eserini yorumlamıştır. “Bende (kul, köle)” ibaresi tablonun saraya yapıldığını göstermekte. (Padişahın Ressam Kulları, Sayfa 98) Osmanlı Resim Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.

Sertifika: Eserin, Yüksek Ressam Restoratör Bayram Karşit tarafından verilmiş sertifikası mevcuttur.

Referans: Padişahın Ressam Kulları, 2012 / Gülsen Sevinç Kaya, TBMM Milli Saraylar Daire Başkanlığı
Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 199-200

Ölçüler: 35.5 x 29 cm.

Tuğrakeş İsmail Hakkı, 1873 yılında İstanbul'da doğdu. Hattat İlmî Efendi'nin oğlu olan İsmail Hakkı Altunbezer, Fatih Rüştiyesi'nde öğrenim görüp, hat çalışmalarında ilk kez babasından ders aldı. Divan-ı Hümayun kalemine girip (1890), Sami Efendi'den celî, sülüs, tuğra yazı üsluplarını öğrendi. İki yıl sonra birinci tuğrakeşliğe getirilip, Sanayii Nefise'nin hattatlık bölümünü bitirdi (1896). Üsküdar İdadisi'nde yazı, Topkapı Rüştiyesi'nde resim, Galatasaray Sultanisi'nde ve Darülmuallimi'nde yazı öğretmenliği yaptı. Medreset Ülhattatin'de tuğra ve celi-sülüs yazı öğretmenliğine atandı. Cumhuriyet döneminde Güzel Sanatlar Akademisi doğu süsleme sanatları şubesi müdürlüğüne getirilip, birçok öğrenci (Halim Özyazıcı, Mecit Bey gibi) yetiştirdi. Selimiye, Edirnekapı, Zeynep Sultan, Abdi Subaşı camilerindeki yazılarıyla ün salan İsmail Hakkı Altunbezer, tezhipte zamanla kendine özgü bir üslup geliştirmiş, resimde klasik akımı izlemiştir. Altunbezer, Divan-ı Hümayun kaleminde çok gelişmiş orada fermanlar, menşurlar, beratlar, yazmış ve bunlara Tuğra’lar vazetmiştir. O dönem (tuğrakeş) unvanını almış ve emekliye ayrıldığı 1908 tarihine kadar “Tugrakeş-i Evvel” olarak Divan-ı Hümayun’da kalmıştır. 1946 yılında vefat eden Altunbezer Karacaahmet mezarlığında yatmaktadır. Mezar Kitabesi, kendisinden yirmi iki yıl önce vefat eden babasınınkiyle beraber, Hezarfen Hattat Necmeddin Okyay tarafından 1957'de celî talik hatla yazılmıştır.

Detaylar
Lot: 106 » Tablo

ALİ CEMAL BEN’İM (1881-1941)

“Türk Kalyonu”

İmzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.

Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri, Pertev Boyar 1948 / Sayfa 149

Ölçüler: 50 x 70 cm.

Osmanlı dönemi asker ressamlardan olan Bahriyeli Ben’im, Mühendishane-i Bahrî-i Hümayun’dan teğmen rütbesiyle, daha sonra ise Sanayi-i Nefise Mektebi’nden 1906’da birincilikle mezun olmuştur. 1.Dünya Savaşı öncesinde bahriye yüzbaşılığından emekli olmuştur. 1.Dünya Savaşı yıllarında Sami Yetik, İbrahim Çallı, Hikmet Onat, Namık İsmail, Avni Lifij, Ali Sami Boyar ile birlikte Şişli’de Harbiye Nazırı Enver Paşa tarafından kurulan atölyede (Şişli Atölyesi) Viyana ve Berlin sergileri için resimler yapan önemli sanatçılarımızdandır. Eserleri İstanbul Resim ve Heykel Müzesi, Askeri Müze, İstanbul Deniz Müzesi, Ankara Cumhuriyet Müzesi, Cumhuriyet Gazetesi Arşivi ve yerli yabancı önemli koleksiyonlarda mevcuttur.

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 3
sonraki