• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

MÜZELİK ve KOLEKSİYONLUK ESERLER MÜZAYEDESİ | 35

Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.

Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.

Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

Lot: 51 » Tablo

BURHAN DOĞANÇAY (1929-2013)

“Wall Painting”

İmzalı. 1973 tarihli. Kağıt üzeri guaj boya. Çift taraflı.

Eser, “Burhan Doğançay - A Retrospective” kitabının 134.sayfasında yer almaktadır.

Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.

Literatür: Burhan Doğançay - A Retrospective, 2001 Eczacıbaşı / Sayfa 134

Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa:441

Ölçüler: 76 x 56 cm.

1929 yılında İstanbul’da doğdu. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde öğrenim gördü. Paris’e giderek L’Academie de la Grande Chaumiere’e devam etti. Paris Üniversitesi’nde 1953 yılında ekonomi dalında doktora yaptı. 1962’de New York’a yerleşti. İlk kişisel sergisini 1956’da Ankara’da açtı. Bunu New York, Washington, Ohio, İsviçre, Almanya, Kanada, Belçika, İsveç ve Japonya sergileri takip etti. Ayrıca 1982’de Paris’te Centre Pompidou’da, 1992’de St. Petersburg’da ve 1983’de Montreal’de Musee d’Art Contemporain’de önemli kişisel sergiler düzenledi. Sanatçının grafiti tekniği parelelinde, duvar üzerine yapıştırılmış ilanlardaki aşınmış ve yıpranmış kağıtların yarattığı görsel etkiler, üçüncü boyut ve espas arayışlarına ilişkin kompozisyonları, soyut-kavramsal bir sanat anlayışının ürünleridir. İstanbul’da 2004 yılında Doğançay Müzesi’ni kurmuştur.

Detaylar
Lot: 52 » Tablo

FİKRET MUALLA (1903-1967)

“Perroquet”

İmzalı. 52 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.

Eser, “Catalogue Raisonné De L’oeuvre De Fikret Moualla” kitabının 147.sayfasında (Eser No: 588) yer almaktadır.

Provenans: T.T. Özel Koleksiyonu

Literatür: Catalogue Raisonné De L’oeuvre De Fikret Moualla, 2009 Paris / Marc Ottavi & Kerem Topuz / Sayfa: 147, Eser No: 0588

Referans: E.Benezit / Cilt: 7 Sayfa: 571

Ölçüler: 34 x 21 cm.

1903 yılında İstanbul’da doğdu. Mühendislik öğrenimi için Almanya’ya gitti. Resim çalışmalarına burada başladı. Fikret Mualla düzenli bir öğrenim yerine, içgüdülerinin serbest oluşumuna bıraktı kendini. İsviçre ve İtalya’da müzeleri dolaştı. 1939 yılında Paris’e yerleşti. Burada içki ve sinir bozukluğu yüzünden zaman zaman hastanelerde tedavi gördü. Trajik yaşamı ve bunalımlarıyla, resminin özgün-kişilikli yapısıyla çağdaş resim sanatımızın kapılarını batı dünyasına açmayı başarmış ve batılı kaynaklarda kendi adından söz ettirebilmiş ilk Türk sanatçısıdır. Genellikle renkli fon kağıtları üzerine guaj boya ile çizdiği resimlerinde, yeteneği erken yıllarda biçimlenmeye başlamış bir sanatçı olarak belirmiştir. Mualla, yaşamındaki savrukluk ve düzensizliğin aksine, resimlerinde konuya ve üsluba hakim bir tutum yansıtır. Paris’in eğlence yerleri, içki salonları, sokakta gezinen insanları, kafeleri sanatçının irili ufaklı resimlerinde renkli bir anlatımla sergilenir. 1967 yılında Paris’te vefat etmiştir. Uluslararası çeşitli müze ve özel koleksiyonlarda eserleri bulunmaktadır.

Detaylar
Lot: 53 » Tablo

FİKRET MUALLA (1903-1967)

“Portrait de Femme”

İmzalı. 55 tarihli. Kağıt üzeri guaj boya.

Eser, “Catalogue Raisonné De L’oeuvre De Fikret Moualla” kitabının 332.sayfasında (Eser No:1651) yer almaktadır.

Provenans: T.T. Özel Koleksiyonu

Literatür: Catalogue Raisonné De L’oeuvre De Fikret Moualla, 2009 Paris / Marc Ottavi & Kerem Topuz / Sayfa: 332, Eser No: 1651

Referans: E.Benezit / Cilt: 7 Sayfa: 571

Ölçüler: 31 x 24 cm.

1903 yılında İstanbul’da doğdu. Mühendislik öğrenimi için Almanya’ya gitti. Resim çalışmalarına burada başladı. Fikret Mualla düzenli bir öğrenim yerine, içgüdülerinin serbest oluşumuna bıraktı kendini. İsviçre ve İtalya’da müzeleri dolaştı. 1939 yılında Paris’e yerleşti. Burada içki ve sinir bozukluğu yüzünden zaman zaman hastanelerde tedavi gördü. Trajik yaşamı ve bunalımlarıyla, resminin özgün-kişilikli yapısıyla çağdaş resim sanatımızın kapılarını batı dünyasına açmayı başarmış ve batılı kaynaklarda kendi adından söz ettirebilmiş ilk Türk sanatçısıdır. Genellikle renkli fon kağıtları üzerine guaj boya ile çizdiği resimlerinde, yeteneği erken yıllarda biçimlenmeye başlamış bir sanatçı olarak belirmiştir. Mualla, yaşamındaki savrukluk ve düzensizliğin aksine, resimlerinde konuya ve üsluba hakim bir tutum yansıtır. Paris’in eğlence yerleri, içki salonları, sokakta gezinen insanları, kafeleri sanatçının irili ufaklı resimlerinde renkli bir anlatımla sergilenir. 1967 yılında Paris’te vefat etmiştir. Uluslararası çeşitli müze ve özel koleksiyonlarda eserleri bulunmaktadır.

Detaylar
Lot: 54 » Tablo

BURHAN UYGUR (1940-1992)

“Figüratif Kompozisyon”

İmzalı. 1979 tarihli. Kağıt üzeri karışık teknik.

Provenans: Özel Koleksiyon

Referans: Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi / Sayfa: 508

Ölçüler: 27.5 x 23.5 cm.

1940 yılında Giresun’da doğdu. 1968’de Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Bedri Rahmi Eyüboğlu Atölyesi’ni bitirdi ve resim öğretmenliği yapmaya başladı. 1970’te Salzburg Yaz Akademisi’nde Corneille ile çalışmalar yaptı. 1975’de öğretmenlikten ayrılarak serbest çalışmaya başladı. İstanbul, Ankara ve Almanya’da Stutgart’ta sergi açtı. Türk resminin 1960-70 yılları arası figüratif eğilimleri içinde yer alan Uygur, soyut ve figüratif ögeleri bir arada kullanarak düşsel ve şiirsel bir dünya yaratmıştır. Çizgiye pek az yer verdiği resimlerinde lekelerle ifade ettiği cenin benzeri figürler boşlukta uçarcasına durmaktadır.

Detaylar
Lot: 55 » Tablo

BURHAN UYGUR (1940-1992)

“M.S Portresi & Soyut Kompozsiyon”

İmzalı. 1992 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.

Sanatçının yakın dostu M.S’yi resmettiği ve aileye hediye ettiği tablodur.

Provenans: M.S. Aile Koleksiyonu

Referans: Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi / Sayfa: 508

Ölçüler: 68 x 55 cm.

1940 yılında Giresun’da doğdu. 1968’de Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Bedri Rahmi Eyüboğlu Atölyesi’ni bitirdi ve resim öğretmenliği yapmaya başladı. 1970’te Salzburg Yaz Akademisi’nde Corneille ile çalışmalar yaptı. 1975’de öğretmenlikten ayrılarak serbest çalışmaya başladı. İstanbul, Ankara ve Almanya’da Stutgart’ta sergi açtı. Türk resminin 1960-70 yılları arası figüratif eğilimleri içinde yer alan Uygur, soyut ve figüratif ögeleri bir arada kullanarak düşsel ve şiirsel bir dünya yaratmıştır. Çizgiye pek az yer verdiği resimlerinde lekelerle ifade ettiği cenin benzeri figürler boşlukta uçarcasına durmaktadır.

Detaylar
Lot: 56 » Tablo

LEYLA GAMSIZ (1921-2010)

“Nü”

İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya.

Eserin arkasında sanatçı tarafından hazırlanmış sergi etiketi mevcuttur.

Provenans: M.S. Aile Koleksiyonu

Referans: Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi / Sayfa: 442

Ölçüler: 70 x 50 cm.

1921 yılında İstanbul’da doğdu. Ortaöğretim yıllarında, hocası Eşref Üren’den ilk sanat bilgilerini aldı. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nde okudu. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nü Bedri Rahmi Eyüboğlu Atölyesi’nde öğrenim görerek bitirdi. Fransız Hükümeti’nden aldığı burs ile Paris’e gitti ve Andre Lhote Atölyesi’nde çalıştı. 1964-1967 yıllarında Akademi ödüllerini, 1987’de 11. Simavi Vakfı Görsel Sanatlar Ödülü’nü kazandı. 1950 kuşağının önde gelen sanatçılarından olan Leyla Gamsız için konu ikincil derecede önemlidir. Resmi, temelde biçim ve renk düzeni içinde geliştirmiştir.

Detaylar
Lot: 57 » Tablo

LEYLA GAMSIZ (1921-2010)

“Soyut Kompozisyon”

İmzalı. 1979 tarihli. Duralit üzeri yağlıboya.

Provenans: M.S. Aile Koleksiyonu

Referans: Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi / Sayfa: 442

Ölçüler: 55 x 39 cm.

1921 yılında İstanbul’da doğdu. Ortaöğretim yıllarında, hocası Eşref Üren’den ilk sanat bilgilerini aldı. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nde okudu. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nü Bedri Rahmi Eyüboğlu Atölyesi’nde öğrenim görerek bitirdi. Fransız Hükümeti’nden aldığı burs ile Paris’e gitti ve Andre Lhote Atölyesi’nde çalıştı. 1964-1967 yıllarında Akademi ödüllerini, 1987’de 11. Simavi Vakfı Görsel Sanatlar Ödülü’nü kazandı. 1950 kuşağının önde gelen sanatçılarından olan Leyla Gamsız için konu ikincil derecede önemlidir. Resmi, temelde biçim ve renk düzeni içinde geliştirmiştir.

Detaylar
Lot: 58 » Tablo

NURİ İYEM (1915-2005)

“Şile Evi”

İmzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.

Eser, döneminde sanatçının sergisinden alınmıştır.

Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 361

Ölçüler: 34 x 28 cm.

1915 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Nazmi Ziya, İbrahim Çallı ve Hikmet Onat atölyelerinde çalıştı. 1950’den sonra yöneldiği soyut resim anlayışını 1960’lı yıllarda bırakarak, resimlerinde köyden kente göç eden insanların, gecekondu yaşamından sahnelerin ve genç kadın portrelerinin yer aldığı bir dönem takip etmiştir. Somut içerik ve resimsel yapı (mimari), doğa anlamında sağlam konstrüksiyon, İyem’in resmini niteleyen başlıca elemanlardır. 2005 yılında İstanbul’da vefat etmiştir.

Detaylar
Lot: 59 » Tablo

NURİ İYEM (1915-2005)

“Soyut Kompozisyon”

İmzalı. 1952 tarihli. Sanatçının farklı malzemeler ile çalıştığı koleksiyon değeri yüksek nadir eserlerinden.

Provenans: Nuri İyem tarafından hediye edilmiştir.

Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 361

Ölçüler: 36.5 x 51 cm.

1915 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Nazmi Ziya, İbrahim Çallı ve Hikmet Onat atölyelerinde çalıştı. 1950’den sonra yöneldiği soyut resim anlayışını 1960’lı yıllarda bırakarak, resimlerinde köyden kente göç eden insanların, gecekondu yaşamından sahnelerin ve genç kadın portrelerinin yer aldığı bir dönem takip etmiştir. Somut içerik ve resimsel yapı (mimari), doğa anlamında sağlam konstrüksiyon, İyem’in resmini niteleyen başlıca elemanlardır. 2005 yılında İstanbul’da vefat etmiştir.

Detaylar
Lot: 60 » Tablo

NURİ İYEM (1915-2005)

“Soyut Kompozisyon”

İmzalı. Sanatçının farklı malzemeler ile çalıştığı koleksiyon değeri yüksek nadir eserlerinden.

Provenans: Nuri İyem tarafından hediye edilmiştir.

Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 361

Ölçüler: 25 x 32 cm.

1915 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Nazmi Ziya, İbrahim Çallı ve Hikmet Onat atölyelerinde çalıştı. 1950’den sonra yöneldiği soyut resim anlayışını 1960’lı yıllarda bırakarak, resimlerinde köyden kente göç eden insanların, gecekondu yaşamından sahnelerin ve genç kadın portrelerinin yer aldığı bir dönem takip etmiştir. Somut içerik ve resimsel yapı (mimari), doğa anlamında sağlam konstrüksiyon, İyem’in resmini niteleyen başlıca elemanlardır. 2005 yılında İstanbul’da vefat etmiştir.

Detaylar
Lot: 61 » Tablo

KOMET (1941-2022)

“Figüratif Kompozisyon”

İmzalı. 2002 tarihli. Duralit üzeri yağlıboya.

Referans: Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi / Sayfa: 348

Provenans: Özel Koleksiyon

Ölçüler: 65 x 50 cm.

Özel malzeme, haliyle.

Asıl ismi Gürkan Coşkun olan Türk ressam ve şair Komet 1941’de Çorum’da dünyaya geldi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi'ndeki eğitimini 1960-1967 yılları arasında tamamladı, Halil Dikmen ve Zeki Faik İzer atölyelerinde çalıştı. Devlet bursuyla 1971 yılında Paris’e giderek Vincence Üniversitesi Plastik Sanatlar Bölümü'nde eğitim gördü. 1974’te ilk kişisel sergisini Fransa'nın Rouen şehrinde açtı. Sanatçı genelde hayal ve gerçeği harmanladığı dışavurumcu figüratif eserleriyle tanınır. 1960lı yıllardaki yeni figür hareketinin temsilcilerinden olarak resimleri özgönderimsel, hissi ve düşlemseldir. 70’li yıllarda sırasıyla Yeni-Romantik, Yeni-Dışavurumcu ve Post-Modernist anlayışları benimseyerek eser üretmiş 1981 yılından sonra ise kendine özgü bağımsız anlatımına ulaşmıştır. Kariyeri boyunca pek çok uluslararası sergiye katılan Komet, Paris, Viyana, Salzburg, Lozan ve Brüksel şehirlerinde de kişisel sergiler açmıştır. Eserleri özel koleksiyonların dışında Viyana Modern Sanatlar Müzesi, Paris Modern Sanatlar Müzesi ve İstanbul Modern gibi müzelerde yer almaktadır.

Detaylar
Lot: 65 » Obje

VENEDİK 19.YÜZYIL AHŞAP FİGÜR

“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”

19.Yüzyıl. Venedik. Gondol üzerinde yerel kıyafetleri ile meşale tutan (blackamoor) figür. Ahşaptan imal edilmiş, el oyma işçiliği. Üst seviye tezyinat ve süslemeye sahip, zengin altın yaldızlı. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymete sahip koleksiyonluk eserdir.

Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu

Yükseklik: 57.5 cm.

Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.

Detaylar
Lot: 66 » Saat

FRANSIZ 19.YÜZYIL “BOULLE” KONSOL SAAT

“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”

19.Yüzyıl. Fransız, Osmanlı Sarayı ve yakın çevresi için özel imalat. Seri numaralı. Boulle, III.Napolyon Dönemi. Bronz, altın vermeyli. Bağa (kaplumbağa kabuğu) ve bronz marküteri işçilikli. Kadranı “Romen” rakamlı. Haliyle. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymete sahip koleksiyonluk eserdir.

Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu

Ölçüler: 32 x 13 x 9 cm.

Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.

Detaylar
Lot: 67 » Saat

FRANSIZ 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” SEYAHAT SAATİ

“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”

19.Yüzyıl. Fransız, Osmanlı Sarayı ve yakın çevresi için özel imalat. Seri numaralı. Bronz, altın vermeyli. 4 kadran (gün ve ayları göstermekte), çalarlı. Kadranı Eski Türkçe (Osmanlıca) rakamlı. Transparan tasarıma sahip, üstten taşıma kollu. Haliyle. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymete sahip koleksiyonluk eserdir.

Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu

Ölçüler: 15 x 13 x 10 cm.

Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.

Detaylar
Lot: 68 » Obje

FRANSIZ “ART-NOUVEAU” MÜCEVHER KUTUSU

“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”

19.Yüzyıl sonu. Fransız. Altın vermeyli aplikelerle zenginleştirilmiş kristal mahfaza. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymete sahip koleksiyonluk eserdir.

Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu

Ölçüler: 11 x 26 x 18 cm.

Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.

Detaylar
Lot: 70 » Gümüş

VEZİR AHMET REŞAD PAŞA’YA AİT KRİSTAL KUPA

“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”

19.Yüzyıl. Rus. Ahmet Reşad “A.R” inisiyalli ve taçlı. St.Petersburg "84" Zolotnik ve “TH” usta damgalı. Vezir Ahmet Reşad Paşa için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Gümüş kapaklı, kristal hazneli. Gövdesi kazıma (grave) işçiliği ile çalışılmış realist peyzaj dekorlu. Vezir Ahmed Reşad Paşa’nın şahsına ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymete sahip koleksiyonluk eserdir.

Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu

Ölçüler: 13.5 x 7.5 cm.

Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.

Detaylar
Lot: 73 » Porselen

SAX PORSELEN “CARL THIEME” ÇİFT BONBONNIÈRE ve TABAĞI

“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”

19.Yüzyıl. Alman. Potschappel, “Carl Thieme” imalat damgalı. Çift. Osmanlı Sarayı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Ajurlu, repoussé (kabartma) işçilikli. Realist meyve ve çiçek motifleri ile tezyinli, zengin altın yaldız bezemeli. Tek tabağı “Viyana” sepet damgalı. Haliyle. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymette koleksiyonluk eserlerdir.

Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş

Şekerlik Ölçüsü: 14.5 x 13 cm. (her biri.)
Tabak Çap: 24 cm. (her biri.)

Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.

Detaylar
Lot: 74 » Porselen

ÇİN 19.YÜZYIL “KANTON” PORSELEN DUVAR TABAĞI

“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”

19.Yüzyıl. Çin. Kanton. Kallavi ebatlarda porselen duvar tabağı. Realist saray yaşamı sahneleri ile dekorlu, stilize floral tezyinatlı figüratif kompozisyonlara sahip. Zengin altın yaldız bezemeli. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.

Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş

Çap: 47 cm.

Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.

Detaylar
Lot: 75 » Porselen

JAPON 19.YÜZYIL “İMARİ” PORSELEN DUVAR TABAĞI

“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”

19.Yüzyıl. Japon. İmari. Balık formunda tasarlanmış porselen duvar tabağı. Stilize floral tezyinatlı realist kompozisyona sahip. Zengin altın yaldız bezemeli. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.

Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş

Ölçüler: 26 x 38 cm.

Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 16
sonraki