Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “AZNAVUR İŞİ” ROKOKO TEPSİ
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 30 x 45 cm.
Ağırlık: 929 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “MARKAR GÜLYAN” USTA DAMGALI “AZNAVUR İŞİ” GÜMÜŞ İBRİK
Ermeni usta ve gümüş (Mısır) garanti damgalı.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 95.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 33 x 23 cm.
Ağırlık: 1219 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ (TABLALI) BUHURDAN TAKIMI / 2 PARÇA
Rokoko üslubunda dekorlu “Buhurdan” ve “Buhur Kabı”, tablalı (tepsili), aykırı ve nadir formda.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14.5 x 14 cm. (her biri)
Ağırlık: 405 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “KARABET CİZMECİYAN” USTA DAMGALI GÜMÜŞ TAKIM / BUHURDAN ve GÜLABDAN
Ermeni usta ve gümüş (Mısır) garanti damgalı. Rokoko üslubunda dekorlu, “piramitler” tasvirli. Aslan ayaklı.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 94.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 22 x 12 cm. (her biri)
Ağırlık: 937 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ROKOKO (ÇİVİ AYAKLI) ÇİFT KAŞIKLIK
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 16.5 x 10 cm. (her biri)
Ağırlık: 621 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ÇİFT SAHLEPLİK ve TABAĞI
Osmanlı Saltanat Arması ve Sultan tuğrası dekorlu.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Sahleplik Ölçüsü: 13 x 11 cm. (her biri)
Tabak Çap: 13.5 cm. (her biri)
Ağırlık: 666 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ (ÇİVİ AYAKLI) BUHURDAN
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 23 x 8 cm.
Ağırlık: 426 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “TRABZON İŞİ” GÜMÜŞ BUHURDAN
Kallavi ebatlarda ve altı minareli cami formunda tasarlanmış. Kapak tutamağı “Ay-Yıldız” formunda.
Sertifika: Eser, Sn.Garo Kürkman tarafından ekspertiz edilerek sertifikalandırılmıştır.
Ölçüler: 30 x 23 cm.
Ağırlık: 850 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “RUM İŞİ” KANDİL / 1899
1899 tarihli. Rumca ithaflı. Gümüş askı zincirli.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 21 x 14 cm.
Ağırlık: 365 gr.
SULTAN II.MAHMUD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ USTA DAMGALI DİVİT
1808-1839 tarih aralığı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Amelehu Hasan Rıza” usta damgalı. Cübbe kolunun içinde yani yende taşınan tip kol diviti. Altın vermeyli.
Referans: Eserin, usta damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 108.sayfasında, tuğrası ise 45.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 3 x 26 x 5.5 cm.
Ağırlık: 412 gr.
SULTAN II.MAHMUD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ USTA DAMGALI DİVİT
1808-1839 tarih aralığı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Lâtif” usta damgalı. Cübbe kolunun içinde yani yende taşınan tip kol diviti. Altın vermeyli.
Referans: Eserin, usta damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 109.sayfasında, tuğrası ise 45.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 2.5 x 24 x 5 cm.
Ağırlık: 330 gr.
OSMANLI 18.YÜZYIL REPOUSSÉ (CAMİ TASVİRLİ) GÜMÜŞ TESPİH KUTUSU
Osmanlı Rokokosu üslubunda tezyinli.
Ölçüler: 5 x 14 x 6 cm.
Ağırlık: 88 gr.
OSMANLI TOPHANELİ İSMET USTA YAPIMI 99’LUK “BALİNA DİŞİ” TESPİH
Uzunluk: 61 cm.
OSMANLI TOPHANELİ İSMET USTA YAPIMI 99’LUK GÜMÜŞ KAMÇILI “BOYNUZ” TESPİH
Uzunluk: 67 cm.
OSMANLI SÜLEYMANİYE KAMÇILI 99’LUK “HEYBELİADA LÜLE TAŞI” TESPİH
Uzunluk: 60 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL TEKKE LEVHA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tekke işi. Naht Sanatı ile yapılmış. “Kadiri Tacı” tasvirli. Tacın üzerinde istifli hat ile “İntisabım sana günden zahir, Meded ya Hazreti Abdülkadir”, etrafında ise “Eyle derman derdime şah-ı velayet aşkına, Kıl terahhum halime, Fahri risalet aşkına” yazılı. Osmanlı Tekke Sanatı’nın Naht Sanatı ile yorumlandığı yüksek kıymette nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 65 x 54 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL TEKKE İŞİ ZERENDUD LEVHA
Hicri 1339 tarihli. Ömer Rüşdî ketebeli. Tekke işi. Siyah zemin üzerine altın ve zırnık boya kullanılarak tatbik edilmiş. Merkezinde müsenna (aynalı) zülfikar kılıcı ve teberden oluşturulmuş “Yâ Ali” lafzı ve teslim taşı, etrafında ise Çeharyâr-i Güzin, Ehl-i Beyt, Dokuz İmam ve Tarikat önderlerinin isimleri ile Serpuşları (Tarikat Taçları) yer almakta. Rumi üslubunda tezhipli. Osmanlı Hat ve Tekke Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez örneğidir.
Ölçüler: 50 x 68 cm.
Çeharyâr-i Güzin; Allah (c.c.), Muhammed (a.s.), Ebubekir es-Sıddık (r.a.), Ömer el-Faruk (r.a.), Osman Zünnureyn (r.a.), Hamza (r.a.), Abbas (r.a.)
Ehl-i Beyt; Hasan (r.a.), Hüseyin (r.a.), Haticetü’l-Kübra, Fatımatü’z-Zehra
Dokuz İmam; İmam-ı Zeynelabidin, İmam-ı Cafer-i Sadık, İmam-ı Ali Musa er-Razi, İmam-ı Ali en-Naki, İmam Muhammed el-Mehdi, İmam Hasan el-Asgari, İmam Muhammed et-Taki, İmam Musa Kazım, İmam Muhammed Bakır
Tarikat Önderleri: 1-Seyyid Abdülkadir Geylani, 2-Seyyid Ahmed er-Rufai, 3-Seyyid Ahmed el-Bedevi, 4-Seyyid İbrahim ed-Desuki, 5-Muhammed Bahaeddin en-Nakşibendi, 5-İmam Ali Ebu’l-Hasan Şazeli, 6-Sadeddin el-Cebavi, 7-Mevlana Celaleddin-i Rumi, 8-Hünkar Hacı Bektaş-ı Veli, 10-İbrahim Gülşeni, 11-Hacı Şaban-ı Veli, 12-Yusuf Sünbül Sinan, 13-Hacı Bayram-ı Veli, 14-Mahmud Aziz el-Hüdai, 15-Hüsameddin Uşşaki
İSMET EL-MEVLEVÎ (19.YÜZYIL)
“Zerendud Hat Levha”
Hicri 1311 tarihli. İsmet el-Mevlevî ketebeli. Oval siyah zemin üzerine zerendud tekniğiyle (altın) tatbik edilmiş, altın cetvelli.
“Ya Hazreti Şerefzâde Abdullah er-Rûmî (k.s.)”
Provenans: Osmanlı Kadın Ressamlardan Nevzat Hanım Aile Koleksiyonu
Çap: 37 cm.
HİLYE-İ ŞERİFE
19.Yüzyıl. Ketebesiz. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Çift göbekli. Tezhipli.
Hz.Muhammed‘in dış görünüşünü Hazret-i Ali‘den rivayetle anlatan metnin yer aldığı göbeklerin köşelerinde “Çihâr Yâr” isimleri yer almakta. Türk Hat Sanatı’nın en özel ve kıymetli eserleri olan Hilye-i Şerife’ler hem hattatı hem de müzehhibi için şeref duyma vesilesi, sahip olan için ise büyük zenginlik ve kıymettir.
Provenans: Osmanlı Kadın Ressamlardan Nevzat Hanım Aile Koleksiyonu
Ölçüler: 60 x 40 cm.
AHMED ZARİFÎ KETEBELİ KUR’AN-I KERİM / HİCRİ 1261
19.Yüzyıl. Osmanlı. Seyyid Ahmed Zarifî ketebeli. Hicri 1261 tarihli. Hocası Seyyid Hasan Tahsin. Nesih hattı ile yazılmış, her sayfası 15 satır. Klasik tezhipli, altın cetvelli, altın duraklı. Orijinal deri cildi içerisinde. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 17 x 11 cm.
KÂTİB-İ SARAY-I SULTÂNÎ ÖMER VASFİ
“Dua Mecmuası”
Hicri 1225 tarihli. Kâtib-i Saray-ı Sultanî Ömer el-Vasfi ketebeli. Klasik tezhipli, altın cetvelli, altın duraklı. Klasik şemseli deri cildi içerisinde.
“Endûrini Hümâyun Kileri Hâssa’sından Süleyman Ratıp Agayan”
Ölçüler: 17 x 11 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL TEKKE İŞİ (COCONUT) KEŞKÜL’Ü FUKARA
Hicri 1256 tarihli. Min ba'd Muhammed Ali Eşref ketebeli. Tekke işi. Zincir askılı gövdesine “Besmele-i Şerif”, “Salavat-ı Şerif” ve “Nâdi Ali Duası” tatbik edilmiş. Türünün yüksek kıymette, ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 11 x 26 x 14 cm.
*Nad-ı Ali duası; "Nad-ı Aliyyen mazhar ul acaip tecidhu avnen le ke finnevaib li ilallah haceti kulle hemmin ve ğammin seyenceli bi azametike YA ALLAH ve bi Nubuvvetike YA MUHAMMED ve bi Velayetike YA ALİ, YA ALİ, YA Ali"
Keşkül-ü Fukara; Keşkül, seyahat eden dervişlerin yiyecek ve içeceklerini saklamak için kullandıkları, ham maddesi bir nevi hindistan cevizi olan avadanlıktır. Büyüklüklerine göre ayrılan keşküllere üç farlı isim verilmiş; bahr, genc, guldan. Dervişler tarafından kullanılan, hindistancevizi veya abanozdan yapılmış çanak, beyzî bir tas olup, dervişler topladıkları sadaka ve kendilerine verilen gıdayı bunun içine koyarlar ve bir zincir ile omuzlarına asarlardı. Omuz dışında boyuna asılarak, kemere takılarak ve elde taşınarak ta kullanıldığına kaynaklardaki derviş tiplemelerinde rastlanmaktadır. Dilenmek, gezgin dervişler ve tarikat mensubu olmayan fakir halktan kişiler dışında, bir tekkeye mensup dervişlerce, maddi ihtiyaçtan kaynaklanmayıp, tasavvufi olgunluklarını geliştirmeye yönelik “insani kibir”i yok etme amaçlı bir tasavvufi eğitim yöntemi olarak uygulanmıştır. Derviş sabrıyla, bunca ince işçilikle oluşturulmuş keşküller ise, dilenme aracı olmaktan çok bunun arkasında yatan tasavvufi düşüncenin sembolleştirilmiş ürünleridirler. Keşküllerin tarikat erbabı için esas faydası çok daha pratik gerekçelere dayanmaktadır. Seyyah dervişler çölde su kabı, kuyuda kova, bardak, maşrapa, ibrik niyetine kullanmışlardır. Naksi tekkelerinde içinde şeker, hurma, üzüm, incir gibi tatlı yiyecekler bulunan keşkül zikir sonrası "alâ bereketillah" diyerek şekerlik vazifesi görmüştür. Keşküle ait birçok keramet de tasavvuf literatüründe yer almaktadır. Eserlerde teknik, malzeme ve bezeme olarak el sanatlarımızın bazen bir, bazen de birçoğunun bir arada kullanıldığı uygulamalar görülmektedir. Keşküller ayetli yazı bordürleri ya da geometrik formlar içerisinde bitkisel düzenlemeler, insan ve hayvan figürleri motifleriyle kabartma, kazıma, oyma ve kakma teknikleriyle bezenmiştir. Keşkül, Anadolu’da Abdallar, Kalenderler, Bektaşiler tarafından kullanılmıştır. Bazı tarikatlarda nefs terbiyesi için buna izin verilmişti, içine her çeşit gıda maddesi ve para konulurdu. Yine de Turuk-i Aliyye dediğimiz Mevlevilik, Kadirilik ve Nakşibendilik gibi tarikatlarda hoş karşılanmamıştır. Bu tarikat mensupları sadakat ve olgunluklarını başka yollarla tamamlamış, ancak kendilerine verilenleri reddetmemek için almışlardır.