• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

MÜZELİK ve KOLEKSİYONLUK ESERLER MÜZAYEDESİ | 31

Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.

Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.

Lot: 68 » Hat

OSMANLI 19.YÜZYIL TEKKE İŞİ ZERENDUD LEVHA

Hicri 1339 tarihli. Ömer Rüşdî ketebeli. Tekke işi. Siyah zemin üzerine altın ve zırnık boya kullanılarak tatbik edilmiş. Merkezinde müsenna (aynalı) zülfikar kılıcı ve teberden oluşturulmuş “Yâ Ali” lafzı ve teslim taşı, etrafında ise Çeharyâr-i Güzin, Ehl-i Beyt, Dokuz İmam ve Tarikat önderlerinin isimleri ile Serpuşları (Tarikat Taçları) yer almakta. Rumi üslubunda tezhipli. Osmanlı Hat ve Tekke Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez örneğidir.

Ölçüler: 50 x 68 cm.

Çeharyâr-i Güzin; Allah (c.c.), Muhammed (a.s.), Ebubekir es-Sıddık (r.a.), Ömer el-Faruk (r.a.), Osman Zünnureyn (r.a.), Hamza (r.a.), Abbas (r.a.)

Ehl-i Beyt; Hasan (r.a.), Hüseyin (r.a.), Haticetü’l-Kübra, Fatımatü’z-Zehra

Dokuz İmam; İmam-ı Zeynelabidin, İmam-ı Cafer-i Sadık, İmam-ı Ali Musa er-Razi, İmam-ı Ali en-Naki, İmam Muhammed el-Mehdi, İmam Hasan el-Asgari, İmam Muhammed et-Taki, İmam Musa Kazım, İmam Muhammed Bakır

Tarikat Önderleri: 1-Seyyid Abdülkadir Geylani, 2-Seyyid Ahmed er-Rufai, 3-Seyyid Ahmed el-Bedevi, 4-Seyyid İbrahim ed-Desuki, 5-Muhammed Bahaeddin en-Nakşibendi, 5-İmam Ali Ebu’l-Hasan Şazeli, 6-Sadeddin el-Cebavi, 7-Mevlana Celaleddin-i Rumi, 8-Hünkar Hacı Bektaş-ı Veli, 10-İbrahim Gülşeni, 11-Hacı Şaban-ı Veli, 12-Yusuf Sünbül Sinan, 13-Hacı Bayram-ı Veli, 14-Mahmud Aziz el-Hüdai, 15-Hüsameddin Uşşaki

Detaylar
Lot: 74 » Obje

OSMANLI 19.YÜZYIL TEKKE İŞİ (COCONUT) KEŞKÜL’Ü FUKARA

Hicri 1256 tarihli. Min ba'd Muhammed Ali Eşref ketebeli. Tekke işi. Zincir askılı gövdesine “Besmele-i Şerif”, “Salavat-ı Şerif” ve “Nâdi Ali Duası” tatbik edilmiş. Türünün yüksek kıymette, ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.

Ölçüler: 11 x 26 x 14 cm.

*Nad-ı Ali duası; "Nad-ı Aliyyen mazhar ul acaip tecidhu avnen le ke finnevaib li ilallah haceti kulle hemmin ve ğammin seyenceli bi azametike YA ALLAH ve bi Nubuvvetike YA MUHAMMED ve bi  Velayetike YA ALİ, YA ALİ, YA Ali"

Keşkül-ü Fukara; Keşkül, seyahat eden dervişlerin yiyecek ve içeceklerini saklamak için kullandıkları, ham maddesi bir nevi hindistan cevizi olan avadanlıktır. Büyüklüklerine göre ayrılan keşküllere üç farlı isim verilmiş; bahr, genc, guldan. Dervişler tarafından kullanılan, hindistancevizi veya abanozdan yapılmış çanak, beyzî bir tas olup, dervişler topladıkları sadaka ve kendilerine verilen gıdayı bunun içine koyarlar ve bir zincir ile omuzlarına asarlardı. Omuz dışında boyuna asılarak, kemere takılarak ve elde taşınarak ta kullanıldığına kaynaklardaki derviş tiplemelerinde rastlanmaktadır. Dilenmek, gezgin dervişler ve tarikat mensubu olmayan fakir halktan kişiler dışında, bir tekkeye mensup dervişlerce, maddi ihtiyaçtan kaynaklanmayıp, tasavvufi olgunluklarını geliştirmeye yönelik “insani kibir”i yok etme amaçlı bir tasavvufi eğitim yöntemi olarak uygulanmıştır. Derviş sabrıyla, bunca ince işçilikle oluşturulmuş keşküller ise, dilenme aracı olmaktan çok bunun arkasında yatan tasavvufi düşüncenin sembolleştirilmiş ürünleridirler. Keşküllerin tarikat erbabı için esas faydası çok daha pratik gerekçelere dayanmaktadır. Seyyah dervişler çölde su kabı, kuyuda kova, bardak, maşrapa, ibrik niyetine kullanmışlardır. Naksi tekkelerinde içinde şeker, hurma, üzüm, incir gibi tatlı yiyecekler bulunan keşkül zikir sonrası "alâ bereketillah" diyerek şekerlik vazifesi görmüştür. Keşküle ait birçok keramet de tasavvuf literatüründe yer almaktadır. Eserlerde teknik,  malzeme ve bezeme olarak el sanatlarımızın bazen bir, bazen de birçoğunun bir arada kullanıldığı uygulamalar görülmektedir. Keşküller ayetli yazı bordürleri ya da geometrik formlar içerisinde bitkisel düzenlemeler, insan ve hayvan figürleri motifleriyle kabartma, kazıma, oyma ve kakma teknikleriyle bezenmiştir. Keşkül, Anadolu’da Abdallar, Kalenderler, Bektaşiler tarafından kullanılmıştır. Bazı tarikatlarda nefs terbiyesi için buna izin verilmişti, içine her çeşit gıda maddesi ve para konulurdu. Yine de Turuk-i Aliyye dediğimiz Mevlevilik, Kadirilik ve Nakşibendilik gibi tarikatlarda hoş karşılanmamıştır. Bu tarikat mensupları sadakat ve olgunluklarını başka yollarla tamamlamış, ancak kendilerine verilenleri reddetmemek için almışlardır.

 

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 13
sonraki