Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
SAMİ YETİK (1878-1945)
“Portre”
Tuval üzeri yağlıboya. Duralite marufle.
Eserin diğer versiyonu (benzeri) "İstanbul Resim ve Heykel Müzesi Koleksiyonu”nda bulunmaktadır. Benzer 2 örneğin görselleri “Yapı Kredi Yayınları Sami Yetik Kitabı”nın 100 ve 101. sayfalarında yer almaktadır.
Sertifika: Eserin, Yüksek Ressam Restoratör Bayram Karşit tarafından verilmiş sertifikası mevcuttur.
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 839
Ölçüler: 48 x 44.5 cm.
Sanayi-i Nefise Mektebini 1906 yılında birincilikle bitirerek öğrenim için Fransa'ya gönderilen, kurallara ve klasik disipline bağlı bir sanatçı olarak görünmesine rağmen, sanatı serbest tuşların özgür akışı içinde biçimlendiren Türk Resim Sanatı’nın en önemli sanatçılarından biri olan ustanın erken dönem eserlerinden.
SAMİ YETİK (1878-1945)
“Belgrad Ormanı”
Eski Türkçe (Osmanlıca) imzalı ve Hicri tarihli. Duralit üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 839
Ölçüler: 28.x 38 cm.
Sanayi-i Nefise Mektebini 1906 yılında birincilikle bitirerek öğrenim için Fransa'ya gönderilen, kurallara ve klasik disipline bağlı bir sanatçı olarak görünmesine rağmen, sanatı serbest tuşların özgür akışı içinde biçimlendiren Türk Resim Sanatı’nın en önemli sanatçılarından biri olan ustanın erken dönem eserlerinden.
HALİD NACİ (1875-1927)
“Peyzaj”
Eski Türkçe (Osmanlıca) ve Latin harfleri ile çift imzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Sertifika: Eserin, Yüksek Ressam Restoratör Bayram Karşit tarafından verilmiş sertifikası mevcuttur.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa:118
Ölçüler: 58 x 75 cm.
Halid Naci, 1875’te İstanbul’da doğdu. Henüz ilk mektepte iken devamlı resim yapması ve resim sanatına olan yeteneği ile dikkat çekti. Bahriye Mektebi’nde eğitimine devam ederken yaptığı resimler öğretmenleri tarafından beğenildi ve daima destek gördü. Okul müdürü tarafından zamanın Bahriye Nazırı Hüseyin Hüsnü Paşa’nın portresini yapmaya teşvik edildi. Karakalem tekniği ile yapılıp Paşaya takdim edilen portreyi Hüseyin Hüsnü Paşa çok beğendi. Daha sonra Sultan Abdülhamid Han’ın karakalem portresini yaptı ve Sultan’a takdim etti. Bunun üzerine Sultan Abdülhamid Han tarafından özel bir irade çıkarılarak izinli askeri öğrenci statüsünde Sanay-i Nefise Mektebinde resim eğitimine başladı. Sultan’ın emriyle yetiştirilmek üzere Sévres Porselen Fabrikası’na gönderilmiş dönüşünde ise 1894 Kasım ayından itibaren Yıldız Çini Fabrika-i Hümayun’da baş ressamlık görevine getirilmiştir.
HAYRİ ÇİZEL (1891-1950)
“Milli Mücadele Serisi’nden”
Eski Türkçe (Osmanlıca) imzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Sanatçının koleksiyon değeri yüksek nadir ele geçen yapıtlarındandır.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa:218
Ölçüler: 42 x 63 cm.
Asıl adı Hasan Hayrettin Çizel’dir. İlkokulu ve ortaokulu Dimetoka’da okuduktan sonra Edirne İdadisi’ni bitirdi. Burada Hasan Rıza Bey’den (Şehit Hasan Rıza) resim öğrendi. Hocası gibi savaş ve kahramanlık konularını içeren kompozisyonlar üzerine yoğunlaştı. Sanayi-i Nefise’de Adil Bey’in yanı sıra Warnia Zarzecki ve Valery’den resim dersleri aldı. 1914’te Akademi’yi bitirince Çanakkale savaşlarına katıldı. Bu yıllarda Çanakkale ve çevresinden krokiler çizdi, suluboya resimler yaptı. Terhisten sonra devlet adına Almanya’ya gönderilen sanatçı, orada Hofmann’ın atölyesinde çalıştı. Dönüşünde İstanbul’da Şark Sanayi-i Nefise Atölyesi adında bir yer açtı. İstanbul’daki orta öğrenim kurumlarında resim öğretmeni olarak uzun yıllar görev yaptı. Tarihsel temaları işleyen resimlerinden sonra, bütün çabasını peyzaj resmi üzerinde yoğunlaştırmış olan Hayri Çizel’in sanatı, 1914 kuşağı ressamlarının izlenimci paletine yakındır.
MÜHENDİSHANE-İ BERRÎ-İ HÜMÂYÛN
"Peyzaj”
Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Mühendishane-İ Berrî-i Hümâyûn” ibareli. Tuval üzeri yağlıboya.
19.Yüzyıl. Osmanlı Resim Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek, zor tesadüf edilen önemli örneklerindendir.
Referans: Padişahın Ressam Kulları, TBMM Milli Saraylar Daire Başkanlığı, İstanbul 2012
Ölçüler: 63 x 85 cm.
HÜSNÜ TENGÜZ (1876-1950)
“İstanbul Boğazı”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Sanatçının yüksek koleksiyon değerine sahip önemli yapıtlarındandır.
Ölçüler: 80 x 106 cm.
Ressam Hüseyin Hüsnü Tengüz, resim sevgisinin küçük yaşlarda başladığını, halk ressamı Emin Baba’yı izlediği zaman ressam olmaya karar verdiğini “Sanat Hayatım” başlıklı otobiyografisinde belirtmektedir. Askeri Rüştiye, Bahriye Mektebi İdadisi, Menşe-i Küttab-ı Bahri sınıfında ve Sanayi-i Nefise Mektebi’nde okumuştur. Erkân-ı Harbiye-i Bahriye, Deniz Müzesi, Matbaa-ı Bahriye gibi kurumlarda ressam olarak çalışmış ve ayrıca Silah Müzesi kurucu üyeliğinde bulunmuştur. Bahriye kıyafetleri, tarihi gemiler ve deniz savaşlarını betimleyen yağlıboya, suluboya, karakalem ve tarama tekniği ile çok sayıda eser ve özellikle albümler hazırlamıştır. Sanatçı, Türk resim tarihinde “Asker Ressamlar” kuşağı olarak anılan ressamların geç dönem temsilcilerinden biri olarak da öne çıkar. Tengüz, deniz ve gemi resimleriyle tanınmasına karşın, Mahmut Şevket Paşa tarafından hazırlanan “Eski Osmanlı kıyafetleri” başlıklı çalışmada görev almıştır.
HAYRİ ÇİZEL (1891-1950)
“Peyzaj”
İmzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa:218
Ölçüler: 21.5 x 26.5 cm.
Asıl adı Hasan Hayrettin Çizel’dir. İlkokulu ve ortaokulu Dimetoka’da okuduktan sonra Edirne İdadisi’ni bitirdi. Burada Hasan Rıza Bey’den (Şehit Hasan Rıza) resim öğrendi. Hocası gibi savaş ve kahramanlık konularını içeren kompozisyonlar üzerine yoğunlaştı. Sanayi-i Nefise’de Adil Bey’in yanı sıra Warnia Zarzecki ve Valery’den resim dersleri aldı. 1914’te Akademi’yi bitirince Çanakkale savaşlarına katıldı. Bu yıllarda Çanakkale ve çevresinden krokiler çizdi, suluboya resimler yaptı. Terhisten sonra devlet adına Almanya’ya gönderilen sanatçı, orada Hofmann’ın atölyesinde çalıştı. Dönüşünde İstanbul’da Şark Sanayi-i Nefise Atölyesi adında bir yer açtı. İstanbul’daki orta öğrenim kurumlarında resim öğretmeni olarak uzun yıllar görev yaptı. Tarihsel temaları işleyen resimlerinden sonra, bütün çabasını peyzaj resmi üzerinde yoğunlaştırmış olan Hayri Çizel’in sanatı, 1914 kuşağı ressamlarının izlenimci paletine yakındır.
HAYRİ ÇİZEL (1891-1950)
“Peyzaj”
İmzalı. Karton üzeri yağlıboya. Duralite marufle.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa:218
Ölçüler: 16 x 20 cm.
Asıl adı Hasan Hayrettin Çizel’dir. İlkokulu ve ortaokulu Dimetoka’da okuduktan sonra Edirne İdadisi’ni bitirdi. Burada Hasan Rıza Bey’den (Şehit Hasan Rıza) resim öğrendi. Hocası gibi savaş ve kahramanlık konularını içeren kompozisyonlar üzerine yoğunlaştı. Sanayi-i Nefise’de Adil Bey’in yanı sıra Warnia Zarzecki ve Valery’den resim dersleri aldı. 1914’te Akademi’yi bitirince Çanakkale savaşlarına katıldı. Bu yıllarda Çanakkale ve çevresinden krokiler çizdi, suluboya resimler yaptı. Terhisten sonra devlet adına Almanya’ya gönderilen sanatçı, orada Hofmann’ın atölyesinde çalıştı. Dönüşünde İstanbul’da Şark Sanayi-i Nefise Atölyesi adında bir yer açtı. İstanbul’daki orta öğrenim kurumlarında resim öğretmeni olarak uzun yıllar görev yaptı. Tarihsel temaları işleyen resimlerinden sonra, bütün çabasını peyzaj resmi üzerinde yoğunlaştırmış olan Hayri Çizel’in sanatı, 1914 kuşağı ressamlarının izlenimci paletine yakındır.
MIGIRDİÇ GİVANİAN (1848-1906)
“İstanbul Boğaziçi”
İmzalı, Givanian Baptist “G.B” inisiyalli. Peyzaj. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit Cilt:5 Sayfa: 56
Referans: Osmanlı İmparatorluğu’nda Ermeni Ressamlar, Garo Kürkman / Cilt:1 Sayfa:404
Ölçüler: 51 x 63 cm.
1848’de İstanbul Beşiktaş’ta doğan sanatçı, Sultan Abdülmecit’in saray kemancısı Ohannes Givan’ın oğlu, tanınmış ressam ve resim hocası Harutyun Givanian’ın da ağabeyidir. 1860’larda, Beşiktaş’taki Ermeni Mektebi’nde ressam Apraham Sakayan’ın talebesi olan Givanian, 1874’de Fransız ressam Pierre Désiré Guillémet’nin Beyoğlu, Hamalbaşı Sokağı’nda açtığı Desen ve Resim Akademisi’nde, 1876–79 yılları arasında da İtalya’da resim eğitimine devam eder. Osmanlı adlı gazetenin 19 Cumadelevvel 1298 (18 Nisan 1881) tarihli sayısından Tepebaşı’ndaki Belediye Bahçesi’nde, Elifba Kulübü tarafından açılan sergiye dört natürmort çalışmasıyla katıldığını öğrendiğimiz sanatçı, Beyoğlu, Cadde-i Kebir’de (bugün İstiklal Caddesi) yer alan Rus Sefarethanesi’nde de 1894’de bir resim sergisi açar. Mıgırdaç Givanian, hem ressamlık yetileriyle, hem de özgün etkinlikleriyle İstanbul'un her tür ortamında istisnai ve ilginç bir kişilik oluşturmuştur. Onun hayal ve zevk ürünü, az veya çok dekoratif unsurlar içeren kompozisyon manzaralarındaki geniş fırça darbeleriyle yaşam bulan gökyüzünde yüzen bulutların pırıltılı etkileri, onun yadsınamaz sanatçı yeteneğinin ve çok renkliliğinin kanıtıdır. Beylerbeyi, Çırağan ve Yıldız Sarayı’nın duvar süslemelerini yapan Givanian, İstanbul tiyatroları için dekorlar da hazırlamıştır. İtalyanca operalarda da rol aldığını öğrendiğimiz sanatçının pek çok özel koleksiyonun yanı sıra, İstanbul Belediye Müzesi ile Viyana ve Venedik St. Lazzaro adasındaki Congregazione Armena Mechitarista Manastırları’nda tabloları bulunmaktadır. 1894 – 1905 yıllarında Odessa’da ve St. Petersburg’da yaşamını sürdüren Givanian, İstanbul’da yaşama veda etmiştir.
MIGIRDİÇ GİVANİAN (1848-1906)
“Peyzaj”
İmzasız. Tuval üzeri yağlıboya.
Sanatçının sıradışı ebatlarda çalıştığı yüksek kıymete sahip koleksiyonluk eserlerindendir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Sertifika: Eserin, Yüksek Ressam Restoratör Bayram Karşit tarafından verilmiş sertifikası mevcuttur.
Referans: E.Benezit Cilt:5 Sayfa: 56
Osmanlı İmparatorluğu’nda Ermeni Ressamlar, Garo Kürkman / Cilt:1 Sayfa:404
Ölçüler: 88.5 x 128.5 cm.
1848’de İstanbul Beşiktaş’ta doğan sanatçı, Sultan Abdülmecit’in saray kemancısı Ohannes Givan’ın oğlu, tanınmış ressam ve resim hocası Harutyun Givanian’ın da ağabeyidir. 1860’larda, Beşiktaş’taki Ermeni Mektebi’nde ressam Apraham Sakayan’ın talebesi olan Givanian, 1874’de Fransız ressam Pierre Désiré Guillémet’nin Beyoğlu, Hamalbaşı Sokağı’nda açtığı Desen ve Resim Akademisi’nde, 1876–79 yılları arasında da İtalya’da resim eğitimine devam eder. Osmanlı adlı gazetenin 19 Cumadelevvel 1298 (18 Nisan 1881) tarihli sayısından Tepebaşı’ndaki Belediye Bahçesi’nde, Elifba Kulübü tarafından açılan sergiye dört natürmort çalışmasıyla katıldığını öğrendiğimiz sanatçı, Beyoğlu, Cadde-i Kebir’de (bugün İstiklal Caddesi) yer alan Rus Sefarethanesi’nde de 1894’de bir resim sergisi açar. Mıgırdaç Givanian, hem ressamlık yetileriyle, hem de özgün etkinlikleriyle İstanbul'un her tür ortamında istisnai ve ilginç bir kişilik oluşturmuştur. Onun hayal ve zevk ürünü, az veya çok dekoratif unsurlar içeren kompozisyon manzaralarındaki geniş fırça darbeleriyle yaşam bulan gökyüzünde yüzen bulutların pırıltılı etkileri, onun yadsınamaz sanatçı yeteneğinin ve çok renkliliğinin kanıtıdır. Beylerbeyi, Çırağan ve Yıldız Sarayı’nın duvar süslemelerini yapan Givanian, İstanbul tiyatroları için dekorlar da hazırlamıştır. İtalyanca operalarda da rol aldığını öğrendiğimiz sanatçının pek çok özel koleksiyonun yanı sıra, İstanbul Belediye Müzesi ile Viyana ve Venedik St. Lazzaro adasındaki Congregazione Armena Mechitarista Manastırları’nda tabloları bulunmaktadır. 1894 – 1905 yıllarında Odessa’da ve St. Petersburg’da yaşamını sürdüren Givanian, İstanbul’da yaşama veda etmiştir.
MIGIRDİÇ GİVANİAN (1848-1906)
“Natürmort”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. Duralite marufle.
Sertifika: Eserin, Yüksek Ressam Restoratör Bayram Karşit tarafından verilmiş sertifikası mevcuttur.
Referans: E.Benezit Cilt:5 Sayfa: 56
Osmanlı İmparatorluğu’nda Ermeni Ressamlar, Garo Kürkman / Cilt:1 Sayfa:404
Ölçüler: 57.5 x 44.5 cm.
1848’de İstanbul Beşiktaş’ta doğan sanatçı, Sultan Abdülmecit’in saray kemancısı Ohannes Givan’ın oğlu, tanınmış ressam ve resim hocası Harutyun Givanian’ın da ağabeyidir. 1860’larda, Beşiktaş’taki Ermeni Mektebi’nde ressam Apraham Sakayan’ın talebesi olan Givanian, 1874’de Fransız ressam Pierre Désiré Guillémet’nin Beyoğlu, Hamalbaşı Sokağı’nda açtığı Desen ve Resim Akademisi’nde, 1876–79 yılları arasında da İtalya’da resim eğitimine devam eder. Osmanlı adlı gazetenin 19 Cumadelevvel 1298 (18 Nisan 1881) tarihli sayısından Tepebaşı’ndaki Belediye Bahçesi’nde, Elifba Kulübü tarafından açılan sergiye dört natürmort çalışmasıyla katıldığını öğrendiğimiz sanatçı, Beyoğlu, Cadde-i Kebir’de (bugün İstiklal Caddesi) yer alan Rus Sefarethanesi’nde de 1894’de bir resim sergisi açar. Mıgırdaç Givanian, hem ressamlık yetileriyle, hem de özgün etkinlikleriyle İstanbul'un her tür ortamında istisnai ve ilginç bir kişilik oluşturmuştur. Onun hayal ve zevk ürünü, az veya çok dekoratif unsurlar içeren kompozisyon manzaralarındaki geniş fırça darbeleriyle yaşam bulan gökyüzünde yüzen bulutların pırıltılı etkileri, onun yadsınamaz sanatçı yeteneğinin ve çok renkliliğinin kanıtıdır. Beylerbeyi, Çırağan ve Yıldız Sarayı’nın duvar süslemelerini yapan Givanian, İstanbul tiyatroları için dekorlar da hazırlamıştır. İtalyanca operalarda da rol aldığını öğrendiğimiz sanatçının pek çok özel koleksiyonun yanı sıra, İstanbul Belediye Müzesi ile Viyana ve Venedik St. Lazzaro adasındaki Congregazione Armena Mechitarista Manastırları’nda tabloları bulunmaktadır. 1894 – 1905 yıllarında Odessa’da ve St. Petersburg’da yaşamını sürdüren Givanian, İstanbul’da yaşama veda etmiştir.
NEVZAD HANIM (1899-1974)
“Fal Bakan Güzide”
Eski Türkçe (Osmanlıca) ile imzalı. Tuval üzeri yağlıboya. Osmanlı kadın ressamlardan Nevzad Hanım’ın yüksek kıymette, ele geçmez başyapıt eserlerindendir.
Mihri Müşfik Hanım’ın öğrencisi Nevzad Hanım, Sanayi-i Nefise’den mezun olduktan sonra Şişli Atölyesi’ne devam etmiştir. 1919 Galatasaray Mekteb-i Sultânî ve 1921 Sanayi-i Nefise Sergilerine katılmıştır. Eserleri Halife Abdülmecid Efendi, Hüseyin Zekai Paşa, Halil Paşa, İbrahim Çallı, Feyhaman Duran, Namık İsmail gibi önemli sanatçılar ile aynı salonda sergilenmiştir.
Provenans: Osmanlı Kadın Ressamlardan Nevzat Hanım Aile Koleksiyonu
Ölçüler: 64 x 79 cm.
NEVZAD HANIM (1899-1974)
“Bir Kadın Portresi”
Eski Türkçe (Osmanlıca) ile imzalı. Kağıt üzeri pastel.
Eser, 1921 yılında Sanayi-i Nefise Sergisi’nde yer almış ve büyük beğeni toplamıştır. Osmanlı kadın ressamlardan Nevzad Hanım’a ait yüksek kıymette ele geçmez eserdir.
Mihri Müşfik Hanım’ın öğrencisi Nevzad Hanım, Sanayi-i Nefise’den mezun olduktan sonra Şişli Atölyesi’ne devam etmiştir. 1919 Galatasaray Mekteb-i Sultânî ve 1921 Sanayi-i Nefise Sergilerine katılmıştır. Eserleri Halife Abdülmecid Efendi, Hüseyin Zekai Paşa, Halil Paşa, İbrahim Çallı, Feyhaman Duran, Namık İsmail gibi önemli sanatçılar ile aynı salonda sergilenmiştir.
Provenans: Osmanlı Kadın Ressamlardan Nevzat Hanım Aile Koleksiyonu
Ölçüler: 54 x 41 cm.
OSMANLI KADIN RESSAMLARDAN NEVZAD HANIM’A AİT HATIRA DEFTERİ
Defter içerisinde Nevzad Hanım’ın hocası Mihri Müşfik Hanım’ın, yakın dostu Şerek Akdik, İsmail Hakkı gibi dönemin önemli sanatçılarının, Kadriye, Nimet, Şevki, Behice, Necile, Ahmed gibi dostlarının yazıp imzaladığı sayfalar ve suluboya desen çalışmaları yer almakta. Nevzad Hanım defterin başına kendi el yazısı ile Eski Türkçe (Osmanlıca) “Dünya zekilerin değil çalışkanlarındır” notu düşmüş. Osmanlı kadın ressamlardan Nevzad Hanım’a ait belgesel ve koleksiyon değeri yüksek ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Mihri Müşfik Hanım’ın öğrencisi Nevzad Hanım, Sanayi-i Nefise’den mezun olduktan sonra Şişli Atölyesi’ne devam etmiştir. 1919 Galatasaray Mekteb-i Sultânî ve 1921 Sanayi-i Nefise Sergilerine katılmıştır. Eserleri Halife Abdülmecid Efendi, Hüseyin Zekai Paşa, Halil Paşa, İbrahim Çallı, Feyhaman Duran, Namık İsmail gibi önemli sanatçılar ile aynı salonda sergilenmiştir.
Provenans: Osmanlı Kadın Ressamlardan Nevzat Hanım Aile Koleksiyonu
Ölçüler: 19 x 13 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK “FİGÜRLÜ” TABAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Merkezi geleneksel kıyafetleri içerisinde elinde kanca tutan “Osmanlı Kadını” figürlü. Kaftanlı, kuşaklı, şalvarlı ve hotozlu olarak tasvir edilmiş figürün iki yanı stilize bitkisel tezyinatlı. Çift kuşaklı. Siyah konturlü. Yuvarlak formda, halka kaideli, sığ gövdeli ve dışa dönük düz ağızlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Haliyle. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik örneğidir.
Provenans: Christie’s, London / UK
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Çap: 15 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK “FİGÜRLÜ” TABAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Merkezi geleneksel kıyafetleri içerisinde elinde çiçek tutan “Osmanlı Kadını” figürlü. Kaftanlı, kuşaklı, şalvarlı ve hotozlu olarak tasvir edilmiş figürün iki yanı stilize bitkisel tezyinatlı. Çift kuşaklı. Siyah konturlü. Yuvarlak formda, halka kaideli, sığ gövdeli ve dışa dönük düz ağızlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Haliyle. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik örneğidir.
Provenans: Christie’s, London / UK
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Çap: 15 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK MATARA
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Sıraltına mangan moru, toprak kırmızısı, yeşil ve sarı renkler kullanılarak stilize floral motiflerle bezenmiş. Siyah konturlü. Küresel şişkin gövdeli, kısa dar boyunlu ve dışa dönük emzikli. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette nadir koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Ölçüler: 16 x 13.5 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK ASKI SÜSÜ
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Yumurta formunda tasarlanmış. Gövde üzerinde birbirini takip eden üç adet “Seraphim Meleği” (Tanrı'nın Tahtını korumakla görevli melek) ve aralarında “Ortodoks Haçı” motifleri yer almakta. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına mangan moru, yeşil ve sarı renklerde. Siyah konturlü. Kütahya Seramik Sanatı’nın emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan nadir ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Ölçüler: 12 x 9 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK “MİMARİ ÜSLUP” TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Merkezi “Topkapı Sarayı”ndan esinlenilmiş mimari yapı tasvirli. Tasvirin merkezi floral, tacı ve iki yanı ise spiral kıvrımlı dalga motifleri ile tezyinli. Çevresi saz üslubu motifler ile zenginleştirilmiş. Tacında iri bir lale motifi yer almakta. Mercan kırmızısı, zümrüt yeşili ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize floral motifler ile bezeli. Arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Restoreli. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum, Lisbon Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 24.5 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK “LALE MOTİFLİ” TABAK
Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum, Lisbon Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 24 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum, Lisbon Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 25.5 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK “SAZ ÜSLUBU” TABAK
Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum, Lisbon Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 29 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum, Lisbon Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 30 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK (KOBALT MAVİ) TABAK
Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın benzer örnekleri müze koleksiyonlarında yer alan koleksiyonluk örneğidir.
Çap: 25 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK (MANGAN MORU) TABAK
Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın benzer örnekleri müze koleksiyonlarında yer alan koleksiyonluk örneğidir.
Çap: 24 cm.