Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇAKMAKLI KALE TÜFEĞİ
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Usta damgalı. Osmanlı Rokokosu ve Rumî üslubu süslemelerle bezeli. Mekanizması çakmaklı, gümüş kakma tezyinatlı. Habbe formlu tetiğe sahip. Gümüş bilezikli namlusu çelik, gümüş kakma tezyinatlı. Köşeli formlu dipçiği fildişi, kemik ve bronz hatemkârî stili tezyinatlı. Orijinal çelik harbisi mevcut. Benzer örnekleri müze vitrinlerini süsleyen yüksek kıymette nadir koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 120 cm.
Osmanlı Devleti gerek eski Türk devletlerinden gelen askeri tecrübe ve teçhizat anlayışı gerek askeri teknolojilerin takibi ve gerekse bu teknolojilerin üretimi konusunda dengeyi çok iyi korumuş ve çağın gereksinimlerine ayak uydurmuştur. Askerliğe doğuştan yatkın olan Türklerde silah işlevselliğinin yanında estetiğiyle de ilgi konusudur. Osmanlı silahları biçimlerinin ve üstün niteliklerinin yanı sıra süslemeleriyle de sanat eseri niteliği taşır ve Osmanlı maden, tezhip, kuyumculuk, hat sanatlarının ortak ürünü niteliğindedir. Küçük bir beylikten bir imparatorluk haline gelen Osmanlı Devleti’nin büyümesinde en büyük faktörlerden birisi de kullanmış oldukları silahlar ve silah teknolojilerini iyi takip etmeleri etkili olmuştur. Osmanlılar silahlar konusunda kısa zamanda büyük gelişmelere meç atmışlar ve bu gelişmeleri kısa sürede dünyanın pek çok ülkesine ulaştırmışlardır. Osmanlı Devleti ateşli silahların ilk olarak geliştiği Orta Avrupa ve Balkanlara yakın olmanın ve hatta buraları erken zamanlarda fethetmenin ve diğer yandan bölgedeki madenlere sahip olmanın avantajını çok iyi bir şekilde değerlendirmiş ve neticesini almıştır. Osmanlı Devleti’nde ilk olarak tüfek imal edildiğine dair kayıtlar 1524-25 tarihlidir. Osmanlı devletinde top hariç ordunun ihtiyaç duyacağı hemen hemen her türlü savaş araç ve gereçleri “Cebeci Ocağı”nda imal edilip muhafaza edilirdi. Osmanlılar da tüfekler ve tabancalar, ateşleme mekanizmaları, nişangah sistemleri, kabza ve dipçik formlarıyla diğer ülke tüfek ve tabancalarından farklı özellikler gösterir.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “SULTANİ” MENZİL YAYI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Edirnekâri üslubunda yapılmış. Hicri 1283 tarihli. “Mustafa Kavsi” usta imzalı. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) dönemi. Sultan II.Mahmud Han ve Sultan Abdülaziz Han’ın yaylarını yapan dönemin en önemli yay ustası “Mustafa Kavsi” yapımı. Sultani özelliklerde tasarlanmış ve “Osmanlı Rokokosu” üslubunda zengin altın yaldız bezemeler ve “Hatayi” floral motifler ile bezenmiş. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile imzalı ve tarihli fildişi aplikeli gergi kısımları “Şemse” motifli. Mustafa Kavsi’ye ait bir adet yay Metropolitan Müzesi Koleksiyonu’nda yer almaktadır. Sultan II.Mahmud Han “Mustafa Kavsi” yayı ile padişahlar içindeki menzil rekortmenidir. Askeri Müze Koleksiyonu’nda Mustafa Kavsi yapımı yaylar mevcut olsa da hiçbiri menzil yayı değildir. Osmanlı Sultanları'nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden ele geçmez nadirlikte ve kıymette müzelik şaheserdir.
Referans: Sultanların Silahları, 2007 / T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı
Uzunluk: 56 cm.
Kemankeşlik (Okçuluk) tarihi çok eskilere dayanan bir kültürdür. Ok ve yayın, arkeolojik bulgular ışığında Asya steplerinde yaşayan Türk kavimlerinin hayatında en az at ve çadır kadar eski ve onlar kadar bir öneme haiz olduğu bilinmektedir. Tarih öncesi dönemlerden beri savaş ve av aleti olarak kullanılan ok ve yay Eski Mezopotamya ve Anadolu’da güç sembolü olarak görülmüştür. Farklı uygarlıklara göre baş tanrı ile savaş ve av tanrılarının alâmetidir. Tarihte okçuluk dini bir hüviyet ve özel bir önem kazanmıştır. Osmanlılar’da okların kullanıldığı amaca göre tirkeş (savaş), tâlimhâne, puta (hedef), menzil (pişrev, yeksüvâr, zergerdân), meşk (heki, karabatak, azmayiş), ateş ve tatar okları gibi türleri vardır. Osmanlı Askeri Teşkilatı’nın alâmetleri arasında “ok ve yay”da bulunmaktadır. Osmanlı ordusunda tüfeğin yaygınlaşmasına kadar çok etkili bir savaş aracı olarak kullanılmıştır. Osmanlı ordusunun ok ve yay tedariği Cebeci Ocağı tarafından görülmekteydi.
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” OK KUBURU (KANDİL) VE MENZİL OKLARI
"Sadrazam Koca Mustafa Reşid Paşa"
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan Abdülmecid Han (1861-1876) dönemi. Sultan Abdülmecid Han’ın Sadrazamı Koca Mustafa Reşid Paşa’ya ait. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile sahibi “Reşid Paşa” ve ustası “Şemseddin” ketebeli atış numaralı ve özellikli 24 adet fildişi uçlu menzil oku ve ok kuburundan (kandil) oluşan takım. Ahşaptan imal edilmiş kubur üstten kapaklı ve ok yuvalı. Kapak içi Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Yâ Hafız Yâ Kebikeç” ibareli. (Eseri korumak ve bozulmasını önlemek için yazılan tılsım) Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’na ait olması sebebi ile ayrıca büyük önem arz eden yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheserdir.
Koca Mustafa Reşid Paşa, Tanzimat'ın mimarı ve devrin en önemli devlet adamlarından biridir. Sultan Abdülmecid Han döneminde 6 kez Sadrazamlık yapmıştır. 4 kez Hariciye Nazırlığı, Edirne Valiliği, birden fazla kez ise Paris ve Londra Elçiliği görevlerinde bulunmuştur. Tanzimat Fermanı’nı Gülhane Parkı’nda okuyan kişidir.
Referans: Sultanların Silahları, 2007 / T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı
Kubur Ölçüsü: 66 x 16 x 8 cm.
Ok Uzunluk: 62 cm. (her biri)
Kemankeşlik (Okçuluk) tarihi çok eskilere dayanan bir kültürdür. Ok ve yayın, arkeolojik bulgular ışığında Asya steplerinde yaşayan Türk kavimlerinin hayatında en az at ve çadır kadar eski ve onlar kadar bir öneme haiz olduğu bilinmektedir. Tarih öncesi dönemlerden beri savaş ve av aleti olarak kullanılan ok ve yay Eski Mezopotamya ve Anadolu’da güç sembolü olarak görülmüştür. Farklı uygarlıklara göre baş tanrı ile savaş ve av tanrılarının alâmetidir. Tarihte okçuluk dini bir hüviyet ve özel bir önem kazanmıştır. Osmanlılar’da okların kullanıldığı amaca göre tirkeş (savaş), tâlimhâne, puta (hedef), menzil (pişrev, yeksüvâr, zergerdân), meşk (heki, karabatak, azmayiş), ateş ve tatar okları gibi türleri vardır. Osmanlı Askeri Teşkilatı’nın alâmetleri arasında “ok ve yay”da bulunmaktadır. Osmanlı ordusunda tüfeğin yaygınlaşmasına kadar çok etkili bir savaş aracı olarak kullanılmıştır. Osmanlı ordusunun ok ve yay tedariği Cebeci Ocağı tarafından görülmekteydi.
SULTAN II.MAHMUD HAN TUĞRALI DİVAN KAMASI
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Sultan II.Mahmud Han (1808-1839) tuğralı. Kallavi ebatlarda. Gümüş, altın vermeyli. Kabzası ve kını yalın işçilikli. Zarif “Rokoko” üslubu askı kancalı. Dilimli kın ağzı repoussé (kabartma) floral estetik bir bordür ile çevrili. Namlusu altın kakma ile “Rumî” üslubu sıralı tekrarlı stilize tezyinatlı. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 54 cm.
Ağırlık: 732 gr.
SULTANİ MURASSA TÖREN TAKIMI
19.Yüzyıl. Avusturya-Macaristan İmparatorluğu. Saray işi. Murassa. Gümüş, damgalı. Sultani özelliklerde ve üst seviye işçilik kalitesinde. Rokoko üslubunda. Zümrüt, garnet ve inciler ile bezeli. Altın vermeyli. Tuğ, kemer, göğüslük, zincir, muhtelif boyda habbe (düğme), çift mahmuz gibi Sultani tören (merasim) aksesuarlarından oluşmakta. Ajurlu mahmuz arkalıkları anka kuşu tasvirli. “Löw Sandor, Budapest” markalı orijinal muhafazası içerisinde. Benzer örneği “Sheikh Faisal Bin Qassim Al-Thani Museum” FBQ Koleksiyonu’nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheserdir.
Büyük Kemer Uzunluk: 74 cm.
Küçük Kemer Uzunluk: 49 cm.
Kumaş Kemer Uzunluk: 77 cm.
Mahmuz Ölçüsü: 9 x 6 cm. (her biri)
Sorguç Uzunluk: 30 cm.
Ağırlık: 1385 gr.
OSMANLI 17.YÜZYIL SARAY İŞİ ALTIN KAKMA PALA
17.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1039 / Miladi 1630 tarihli. “Amel-i Kara” usta imzalı. İstanbul işi. Rumî üslubu tezyinatlı. Kabzası gergedan boynuzundan. Namlusunda yer alan kitabe ve madalyonlarda altın kakma ile “Lâ fetâ illâ Alî, lâ seyfe illâ Zülfikār”, “Tevekkeltû Alâllah”, “Ya Allah”, “1039, Amel-i Kara” ve Kelime-i Tevhid “Lâ ilâhe illallah Muhammedün resûlullah” yazmakta. Siperlikli, balçaklı, yenilenmiş deri kını bilezikli ve askı kancalı. Sultani özelliklerde ve kalitede. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 86 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “MERCANLI” YATAĞAN KOLEKSİYONU
19.Yüzyıl. Osmanlı. Filkulak 4 adet yatağan. Kabzalardan ikisi fildişi, diğer ikisi de mors dişinden. Badem formunda mercanlarla bezeli. Siperlikleri yarı değerli taşlarla zenginleştirilmiş. Altın vermeyli. Çelik namlulu. Kitabeli namlulardan tekinde gümüş kakma ile “Amel-i Mustafa” ve “Sahibi ve Maliki Hüseyin Azade, Sene 1272”, diğerinde ise gümüş kakma ile beyit yazmakta. Düz namlu kazıma (grave) tekniği ile “Hasan Sabbah Ali, 1235” ibareli. Orijinal kınları gümüş ve deriden. Gümüş kınlardan teki kabartma (repoussé) tekniği ile zengin dekorlu, cami tasvirleri ile bezeli. Türünün bir arada ele geçmez, seçkin ve koleksiyonluk örnekleridir.
Uzunluk: 79 cm. - 75 cm. - 73 cm. - 68 cm.
OSMANLI ERKEN DEVİR “KAYIBOYU DAMGALI” MIZRAK UCU
13/14.Yüzyıl. Osmanlı. Kayıboyu damgalı. İmparatorluğun kuruluş dönemleri veya öncesi. Demirden mamul. Gövde merkezi her iki yönde grave (kazıma) tekniği ile “Selçuk” üslubunda dekorlu ve “Vallahu” ibareli. Harika patine almış sivri uçlu uzun gövdenin saplamasında orijinal katranı mevcut. Koleksiyon değeri yüksek ele geçmesi zor müzelik eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Referans: Eser, Arthill’in düzenlediği 14.Müzayede de Lot:75 olarak yer almıştır.
Ölçüler: 22 x 4 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “HATEMKÂRΔ OK KUBURU
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hatemkârî Sanatı ile dekore edilmiş, Rumî üslubu motifler ile zenginleştirilmiş. Fildişi, sedef ve abanoz kullanılarak tezyin edilmiş. Üstten kapaklı ve ok yuvalı. Fevkalade kondisyonda. Türünün ele geçmez nadirlikte ve kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Sultanların Silahları, 2007 / T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı
Ölçüler: 65 x 14 x 7 cm.
Kemankeşlik (Okçuluk) tarihi çok eskilere dayanan bir kültürdür. Ok ve yayın, arkeolojik bulgular ışığında Asya steplerinde yaşayan Türk kavimlerinin hayatında en az at ve çadır kadar eski ve onlar kadar bir öneme haiz olduğu bilinmektedir. Tarih öncesi dönemlerden beri savaş ve av aleti olarak kullanılan ok ve yay Eski Mezopotamya ve Anadolu’da güç sembolü olarak görülmüştür. Farklı uygarlıklara göre baş tanrı ile savaş ve av tanrılarının alâmetidir. Tarihte okçuluk dini bir hüviyet ve özel bir önem kazanmıştır. Osmanlılar’da okların kullanıldığı amaca göre tirkeş (savaş), tâlimhâne, puta (hedef), menzil (pişrev, yeksüvâr, zergerdân), meşk (heki, karabatak, azmayiş), ateş ve tatar okları gibi türleri vardır. Osmanlı Askeri Teşkilatı’nın alâmetleri arasında “ok ve yay”da bulunmaktadır. Osmanlı ordusunda tüfeğin yaygınlaşmasına kadar çok etkili bir savaş aracı olarak kullanılmıştır. Osmanlı ordusunun ok ve yay tedariği Cebeci Ocağı tarafından görülmekteydi.
OSMANLI MAARİF NİŞANI
Osmanlı. Darphane-i Âmire. III.Derece, kurdeleli. Gümüş üzerine mine işçilikli, altın vermeyli. Sultan V.Mehmed Reşad Han tarafından H.1328 yılında kaydı hayat şartıyla ilime, sanata ve maarifete ait işlerde üstün başarı göstererek hizmet edenlere verilmek üzere ihdas edilmiş. Merkezi çelenk içerisinde Sultan V.Mehmed Reşad Han tuğralı ve El-Gazi mahlaslı. Ay-yıldız üzeri Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Ulûm ve Fünûn ve Sanâyi-i Nefîse” ibareli. Arka tarafı “Darphane-i Âmire” damgalı. Son derece nadir yüksek kıymete sahip gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Osmanlı Madalya ve Nişanları, 2001 / Metin Üreten
Osmanlı Nişan ve Madalyaları Tarihi, Osmanlı Bankası 2004 / Edhem Eldem
Ölçüler: 31 x 23 mm.
OSMANLI 19.YÜZYIL MURASSA ŞEFKAT NİŞANI, MİNYATÜRÜ ve KIZIL HAÇ MADALYA SETİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Balkan Hastanesi Başhekimi Johanna Hendrika Kuyper’e (1875-1948) verilmiş. II.Derece. Murassa Şefkat Nişanı ve minyatür madalya barı ile Osmanlı “Hilal-i Ahmer” madalyası ve Avrupa dört adet “Kızıl Haç” madalyasından oluşan kurdeleli tam set. Şefkat Nişanı, Sultan II.Abdülhamid tarafından H.1295 (1878) tarihinde yalnızca kadınlara verilmek üzere ihdas edilmiştir. Altın ve gümüş üzerine kırmızı ve yeşil renk mine işçilikli olup elmas ve yakutlarla zenginleştirilmiş. Merkezinde Sultan II.Abdülhamid Han’ın El Gazi mahlaslı tuğrası ve H.1295 tarihi, etrafındaki kartuşlarda ise Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “İnsaniyet, Muavenet, Hamiyet” yazmakta. Gümüş mineli Hilal-i Ahmer Madalyası’nda ise Sultan V.Mehmed Reşad Han tuğrası ve Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Muavenet-i İnsaniyetkarane, Osmanlı Hilal-i Ahmer Cemiyeti H.1328-1329” ibaresi yer almakta. Diğerleri ise “Red Cross, Dutch Cross, Hungarian Cross ve Balkan Harbi” madalyaları olup gümüş üzerine mineli işçiliklidir. Altı madalya ve minyatürleri ile kurdeleli tam set. Fevkalade kondisyonda. İlk kez İngiliz Büyükelçisi Sir Henry Layard'ın eşi Lady Layard'a verilen bu nişana layık görülmüş kadınlar arasında Rukiye Sabiha Sultan, Halide Edip Hanım, Fatma Aliye Hanım, Şair Nigâr Hanım, Makbule Leman Hanım ve Kontes Olga Sergeyevna’yı sayabiliriz. Tam takım olarak ele geçmez yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Osmanlı Madalya ve Nişanları, 2001 / Metin Üreten
Osmanlı Nişan ve Madalyaları Tarihi, Osmanlı Bankası 2004 / Edhem Eldem
Ölçüler: 57 x 26 mm. - 51 x 37 mm. - 48 x 34 mm. - 48 x 48 mm. - 47 x 36 mm. - 73 x 73 mm.
Minyatür Ölçüsü: 35 x 93 mm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “KILIÇLI” NİŞÂN-I MECÎDÎ MİNYATÜRLÜ TAKIM
19.Yüzyıl. Osmanlı. Darphane-i Âmire. Kılıçlı Nişân-ı Mecîdî ve minyatür madalya barı. Kaydı hayat şartıyla savaşta çarpışan ve başarı gösterenlere verilen “Kılıçlı” nadir tip. Altın ve gümüş üzerine mine işçilikli. Hicri 1268 (1851) senesinde Sultan Abdülmecid Han tarafından yaptırılmaya başlanan nişanın merkezinde Sultan tuğrası ve Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Gayret, Hamiyet, Sadakat” yazmakta. Orijinal kutusu ve kurdeleleri ile birlikte. Fevkalade kondisyonda. Takım olarak ele geçmesi zor yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Osmanlı Madalya ve Nişanları, 2001 / Metin Üreten
Osmanlı Nişan ve Madalyaları Tarihi, Osmanlı Bankası 2004 / Edhem Eldem
Ölçüler: 66 x 67 mm.
Minyatür Ölçüsü: 21 x 44 mm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “KILIÇLI” NİŞÂN-I OSMANÎ ve NİŞÂN-I MECÎDÎ TAKIM
19.Yüzyıl. Osmanlı. Darphane-i Âmire. Kılıçlı Nişân-ı Osmanî ve Kılıçlı Nişân-ı Mecîdî kurdeleli takım. Kaydı hayat şartıyla savaşta çarpışan ve başarı gösterenlere verilen “Kılıçlı” nadir tip. Altın ve gümüş üzerine mine işçilikli. Mecîdî nişanın merkezinde Sultan tuğrası ve Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Gayret, Hamiyet, Sadakat”, Osmanî nişanın merkezinde ise “Osmanlı Devleti'nin Hükümdarı, Allah'ın yön göstermesine dayanan Abdülaziz Han” yazmakta. Orijinal kurdeleleri ile birlikte. Fevkalade kondisyonda. Takım olarak zor tesadüf edilen yüksek kıymette nadir koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Osmanlı Madalya ve Nişanları, 2001 / Metin Üreten
Osmanlı Nişan ve Madalyaları Tarihi, Osmanlı Bankası 2004 / Edhem Eldem
Mecidi Nişan Ölçüsü: 67 x 66 mm.
Osmani Nişan Ölçüsü: 68 x 66 mm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “KILIÇLI” NİŞÂN-I OSMANÎ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Darphane-i Âmire. Kılıçlı Nişân-ı Osmanî. Kaydı hayat şartıyla savaşta çarpışan ve başarı gösterenlere verilen “Kılıçlı” nadir tip. Altın ve gümüş üzerine mine işçilikli. Merkezinde Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Osmanlı Devleti'nin Hükümdarı, Allah'ın yön göstermesine dayanan Abdülaziz Han” yazmakta. Orijinal kurdelesi ile birlikte. Fevkalade kondisyonda. Zor tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Referans: Osmanlı Madalya ve Nişanları, 2001 / Metin Üreten
Osmanlı Nişan ve Madalyaları Tarihi, Osmanlı Bankası 2004 / Edhem Eldem
Ölçüler: 68 x 65 mm.
OSMANLI 19.YÜZYIL NİŞAN-I MECİDÎ ŞEMSESİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Darphane-i Âmire. Nişan-ı Mecidî Şemsesi. II.Derece. Altın ve gümüş üzerine mine işçilikli. 1851 senesinde Sultan Abdülmecid Han tarafından yaptırılmaya başlanan nişanın merkezinde altın Sultan tuğrası, etrafında ise kırmızı mineli kartuşlar içerisinde altın ile Eski Türkçe (Osmanlıca) “Gayret, Hamiyet, Sadakat” yazmakta. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette koleksiyonluk bir örnektir.
Referans: Osmanlı Madalya ve Nişanları, 2001 / Metin Üreten
Osmanlı Nişan ve Madalyaları Tarihi, Osmanlı Bankası 2004 / Edhem Eldem
Ölçüler: 91 x 93 mm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ “ESEDULLÂH” NAMLULU SULTANİ ŞAŞKA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1276 tarihli ve “Ali Salih el-Ezi” usta imzalı. Namlusu (bıçağı) “Esedullâh” yapımı, usta alametli. Sultan II.Abdülhamid Han’ın kılıcının namlusu ile benzer işçilik ve tezyinata sahip eser altın kakma ile stilize tezyinatlı ve “Maşallah”, “Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil aliyyil azîm / Güç ve kuvvet, sadece Yüce ve Büyük olan Allah'ın yardımıyladır” ve “Ya Allah Ya Rabb” yazılı. Kabza sırtı savat tekniği ile “Ali Salih el-Ezi 1276” ibareli ve sahibinin adı “Banker-i Vazbar” yazılı. Deri kaplı ahşap kını bilezikli, askı halkalı. Tüm parçaları ve çamurluğu gümüşten, savat tekniği ile stilize tezyinatlı ve altın vermeyli. Gümüş topuzu çift yanaklı, balçaksız. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Victoria & Albert ve Metropolitan gibi dünyanın önemli müzelerinde yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheserdir.
Uzunluk: 101 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “ALAYBOZAN” TÜFEĞİ
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Nadir tip çakmaklı Alaybozan tipi boru namlulu silah. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekore edilmiş. Boru formunda dışa doğru koni biçiminde genişleyen namlusu, dipçik tabanı, tetik korkuluğu ve diğer bölümleri gümüş kakma ve kazıma (grave) tekniği ile stilize tezyinli. Ahşap yüzeyleri gümüş ile “Afyon işi” tekniğinde stilize floral motifler ile bezeli. Osmanlı'da silah işlevselliğinin yanında estetiğiyle de ilgi konusudur. Osmanlı silahları biçimlerinin ve üstün niteliklerinin yanı sıra süslemeleriyle de sanat eseri niteliği taşımaktadır. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan yüksek kıymette nadir koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 83 cm.
Osmanlı Devleti gerek eski Türk devletlerinden gelen askeri tecrübe ve teçhizat anlayışı gerek askeri teknolojilerin takibi ve gerekse bu teknolojilerin üretimi konusunda dengeyi çok iyi korumuş ve çağın gereksinimlerine ayak uydurmuştur. Küçük bir beylikten bir imparatorluk haline gelen Osmanlı Devleti’nin büyümesinde en büyük faktörlerden birisi de kullanmış oldukları silahlar ve silah teknolojilerini iyi takip etmeleri etkili olmuştur. Osmanlılar silahlar konusunda kısa zamanda büyük gelişmelere meç atmışlar ve bu gelişmeleri kısa sürede dünyanın pek çok ülkesine ulaştırmışlardır. Osmanlı Devleti ateşli silahların ilk olarak geliştiği Orta Avrupa ve Balkanlara yakın olmanın ve hatta buraları erken zamanlarda fethetmenin ve diğer yandan bölgedeki madenlere sahip olmanın avantajını çok iyi bir şekilde değerlendirmiş ve neticesini almıştır. Osmanlı Devleti’nde ilk olarak tüfek imal edildiğine dair kayıtlar 1524-25 tarihlidir. Osmanlı devletinde top hariç ordunun ihtiyaç duyacağı hemen hemen her türlü savaş araç ve gereçleri “Cebeci Ocağı”nda imal edilip muhafaza edilirdi. Osmanlılar da tüfekler ve tabancalar, ateşleme mekanizmaları, nişangah sistemleri, kabza ve dipçik formlarıyla diğer ülke tüfek ve tabancalarından farklı özellikler gösterir.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTANİ ÇİFT PİŞTOV
19.Yüzyıl. Osmanlı. “Amel-i Yesendide” usta damgalı. Çift. Sultani özelliklerde ve kalitede. Eslah-ı Ramiye sınıfına giren eserler Osmanlı Rokokosu üslubunda dekore edilmiş. Altın vermeyli. Namlu sırtı gümüş kakma tekniği ile “Ahmed-i Zemci Veli’den bu nişan dili kurşun ağzıdır ateş feşan” ibareli. Ahşap gövdeleri el oyma işçiliği ile emperyal dekorlu. Dipçikleri gümüş kakma topuzlu. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette ele geçmesi zor nadir koleksiyonluk eserlerdir.
Uzunluk: 48 cm. (her biri)
Osmanlı Devleti gerek eski Türk devletlerinden gelen askeri tecrübe ve teçhizat anlayışı gerek askeri teknolojilerin takibi ve gerekse bu teknolojilerin üretimi konusunda dengeyi çok iyi korumuş ve çağın gereksinimlerine ayak uydurmuştur. Askerliğe doğuştan yatkın olan Türklerde silah işlevselliğinin yanında estetiğiyle de ilgi konusudur. Osmanlı silahları biçimlerinin ve üstün niteliklerinin yanı sıra süslemeleriyle de sanat eseri niteliği taşır ve Osmanlı maden, tezhip, kuyumculuk, hat sanatlarının ortak ürünü niteliğindedir. Küçük bir beylikten bir imparatorluk haline gelen Osmanlı Devleti’nin büyümesinde en büyük faktörlerden birisi de kullanmış oldukları silahlar ve silah teknolojilerini iyi takip etmeleri etkili olmuştur. Osmanlılar silahlar konusunda kısa zamanda büyük gelişmelere meç atmışlar ve bu gelişmeleri kısa sürede dünyanın pek çok ülkesine ulaştırmışlardır. Osmanlı Devleti ateşli silahların ilk olarak geliştiği Orta Avrupa ve Balkanlara yakın olmanın ve hatta buraları erken zamanlarda fethetmenin ve diğer yandan bölgedeki madenlere sahip olmanın avantajını çok iyi bir şekilde değerlendirmiş ve neticesini almıştır. Osmanlı Devleti’nde ilk olarak tüfek imal edildiğine dair kayıtlar 1524-25 tarihlidir. Osmanlı devletinde top hariç ordunun ihtiyaç duyacağı hemen hemen her türlü savaş araç ve gereçleri “Cebeci Ocağı”nda imal edilip muhafaza edilirdi. Osmanlılar da tüfekler ve tabancalar, ateşleme mekanizmaları, nişangah sistemleri, kabza ve dipçik formlarıyla diğer ülke tüfek ve tabancalarından farklı özellikler gösterir.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ SULTANİ ŞİMŞİR KILIÇ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Sultani özelliklerde ve Saray işi kalitede tören kılıcı. Osmanlı Rokokosu üslubunda tezyinatlı. Altın vermeyli. Kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile Osmanlı sancaklarından ve silahlarından oluşan “Mızıka-ı Hümâyun” üslubu kompozisyonlarla bezeli. Kabzası gergedan boynuzundan. Namlusunda altın kakma ile Osmanlıca beyit yazılı. Siperliği ve balçağı gümüşten. Kını deri kaplı, gümüş bilezikli ve askı halkalı. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri müze vitrinlerini süsleyen yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 100 cm.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KINLI ALTIN KAKMA ŞİMŞİR KILIÇ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Osmanlı Rokokosu üslubunda tezyinatlı. Namlusu 17/18.Yüzyıl’a tarihlenmekte. Namlu kitabesi altın kakma ile “Lâ fetâ illâ Alî, lâ seyfe illâ Zülfikār” ve “Lâ ilâhe illallah Muhammedün resûlullah” ibareli. Siperliği ve balçağı gümüşten. Kını gümüş bilezikli ve askı halkalı. Bademli kabza ve kın gövdesinin “Vatoz” derisi yenilenmiş. Gümüş parçaları tuğralı, sah ve çeşnili. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri müze vitrinlerini süsleyen yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 94 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL ALTIN KAKMA YATAĞAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1268 tarihli, “Amel-i Ahmed Şerif” usta imzalı. Kabzası mors dişinden. Altın vermeyli. Osmanlı Rokokosu ve Rumî üslubunda tezyinli. Namlusundaki kitabede altın ve gümüş kakma ile “Kıl Şefâat Yâ Resûlallâh”, “Amel-i el Hac Ahmed Sefahi Şerif, Sene 1268” ve beyit yazılı. Emsalleri müze vitrinlerini süsleyen yüksek kıymette nadir koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 76 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL ALTIN KAKMA YATAĞAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sahibi “Ruşen” ibareli. Kabzası mors dişinden. Altın kakma. Osmanlı Rokokosu ve Rumî üslubunda tezyinli. Namlusundaki kitabede altın kakma ile Fetih Suresi’nin ilk ayeti “İnnâ fetahnâ leke fethan mubînâ / Şüphesiz biz sana apaçık bir fetih verdik” ve beyit yazılı. Rumî madalyonlar altın kakma ile “Ya Allah” ve “Sahibi Ruşen” ibareli. Emsalleri müze vitrinlerini süsleyen yüksek kıymette nadir koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 61 cm.