Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
OSMANLI SARAY İŞİ MİNELİ ALTIN ENFİYE KUTUSU
19.Yüzyıl başı. İsviçre, c.1820 Cenevre. Altın, mineli. Osmanlı Sarayı için özel yapım. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden. Müstesna altın kutunun kapak yüzeyine üst seviye işçilik ile çok renk mine tekniği kullanılarak “Topkapı Sarayı Önünde Osmanlı Donanması” konulu muhteşem bir kompozisyon, yan yüzeylere ise sıralı madalyonlar içerisinde “İstanbul Boğazı” tasvirleri ve stilize floral motifler uygulanmış. Eserin kapak yüzeylerinden teki döneminde kasadan ayrılmış, haliyle. Emsalleri Topkapı Sarayı ve diğer müze koleksiyonlarında yer alan, estetik harikası ele geçmesi zor, yüksek kıymette koleksiyonluk şaheserdir.
Ölçüler: 5.5 x 8 cm.
Ağırlık: 71 gr.
OSMANLI SARAY İŞİ ALTIN MİNELİ ENFİYE KUTUSU
19.Yüzyıl başı. İsviçre, c.1820 Cenevre. Altın, mineli. Osmanlı Sarayı için özel yapım. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden. Müstesna altın kutunun kapağına üst seviye işçilik ile çok renk mine tekniği kullanılarak hayali “Anadolu Hisarı ve İstanbul Boğazı’nda Kalyonlar” konulu kompozisyon, diğer yüzeyine ise Osmanlı müzik aletlerinden oluşan “Mızıka-ı Hümâyun” üslubunda muhteşem bir arma uygulanmış. Aynı üslup kutunun çepeçevre etrafına da tezyin edilmiş ve Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize floral motiflerle zenginleştirilmiş. Nadir siyah renkte ve fevkalade kondisyonda. Emsalleri Topkapı Sarayı ve diğer müze koleksiyonlarında bulunan, ele geçmesi zor yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 5 x 7 cm.
Ağırlık: 75 gr.
TURQUERIE 19.YÜZYIL ALTIN ÇERÇEVELİ BAĞA MAHFAZA
“Suleiman the Magnificent & Roxelana”
19.Yüzyıl. Turquerie Sanat Akımı’nın etkisinde bağa (kaplumbağa kabuğu) malzeme kullanılarak oval formda yüksek kenarlı olarak imal edilmiş. Altın çerçeveli. Merkezi üst düzey fırça kalitesinde çalışılmış temsili “Kanuni Sultan Süleyman ve Hürrem Sultan” tasvirli. 2 parçadan müteşekkil. Fevkalade kondisyonda. 1721 yılında Osmanlı Elçisi Yirmisekiz Mehmed Çelebi’nin Paris’e gönderilmesi ile Fransa’da başlayan ve öteki Avrupa merkezlerine de yayılan Turquerie Sanat Akımı’nın estetik harikası, yüksek kıymete sahip koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 2 x 7 cm.
Kaplumbağa’nın vücudunun üzerinde kemik plakalardan oluşmuş dış iskelet/zırh (bağa) vardır, tırnaksı bir maddedir, ısıyla yumuşatılır ve istenilen forma girer. Açık ve koyu sarı, kahve, kızıl kahverengi, menevişli estetik bir malzemedir. Bağa, kakmacılık ve sedefçilik gibi süsleme sanatlarında kullanılır ve kaplumbağa kabuğundan yapılmış eserlere verilen genel isimdir. Osmanlı İmparatorluğu’nda 17.Yüzyıldan itibaren özellikle kıymetli ve önemli eserlerde kullanılmıştır. Sanatçısı tarafından ısıtılarak pres altında kase, tabak, kutu, fincan zarfı, kaşık, tabaka, tespih gibi eşya yapılır. Koyu renkli ve kalın olanına “Afrika Bağası”, açık renkli ve ince olanına “İtalyan Bağası” denir. Romalıların Mısır’dan getirdiği bu değerli malzeme Osmanlılar tarafından da kullanılmış ve çok rağbet görmüştür. Bağa Avrupa’da Rönesans ve Barok dönemlerinde mobilya bezemesinde sıkça görülmektedir. Özellikle 17.Yüzyıl ortasından 18.Yüzyıl sonlarına kadar Fransa’da çok gözde olan ve giderek Avrupa’ya yayılan ve “Boulle” işi denilen marköteri mobilyalarda, pirinçle birlikte abanoz gibi sert ağaçlar üstüne işlenmiştir. Bağa’dan yapılan eserler ile bağa kullanılarak süslenen eşyalar son derece nadir çıkan kıymetli eserlerdir.
MISIR MELİKİ I.FUAD "GÜMÜŞ" TÖREN HATIRASI (TEZKAR)
Mısır, Kral I.Fuad dönemi. Tezkar. Gümüş, sıvama altın vermeyli. Grave (kazıma) tekniği ile “Hıdiv Tacı” ve “Nevdau’l-hacerel esasi li binai mesekin, li’l-ummali fi tel ma’meli’l barud fi ahdi, Hazret-i sahibu’l-celale, Fi Fuad’ül-evvel meliki Mısr, bi’l-Kahire fi yevmi’s-sülasai 27 Zilka’de 1347” ibareli. (Mısır Meliki I.Fuad Hazretleri, bu yapıya esas taşı koyuyoruz. Kahire, 7 Mayıs 1929) Fevkalade kondisyonda. Kral I.Fuad’a (1868-1936) ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 3 x 16 x 5 cm.
Ağırlık: 481 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL HIDİV “CHRISTOFLE” TEPSİ
19.Yüzyıl. Osmanlı, Hıdiv. Devasa boyutlarda. Christofle imalat ve garanti damgalı, seri numaralı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Merkezi “Hıdiv Tacı” ve Eski Türkçe (Osmanlıca) istifli hat ile “İbrahim Hilmi” ibareli. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren kalite ve estetikte stilize floral tezyinatlı, çift kulplu. Kral Louis Philippe ile Orleans Ailesi’nin resmi üreticisi olan ve III.Napolyon'un desteği ile Tuileries Sarayı ve Maximilien Chapultepec Sarayı ile Osmanlı Sarayı’na özel siparişler yapan Christofle’ın özel üretimlerinden. Fevkalade kondisyonda. Hıdiv Hanedanı’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 60 x 87 cm.
Hıdiv ünvanı, Sultan Abdülaziz zamanında Mısır valilerine verilen ünvandır. Sadrazam hakkında da, hürmet ifadesi olarak kullanılırdı. Hıdiv; Arapça'da büyük vezir, baş vezir, hakim demektir. Mısır valileri, sadaret pâyesini haiz oldukları için, bu unvan verilmiştir. Mısır Hıdivleri protokolde şeyhülislam ve sadrazam ile aynı derecede idi. Aynı toplantıda bulundukları zaman sadrazam ve şeyhülislamdan sonra hıdiv yer alırdı. Hıdiv ünvanı ilk olarak 8 Haziran 1867 yılında Sultan Abdülaziz tarafından, Büyük Fuad Paşa'nın isteği üzerine Kavalalı Mehmed Ali Paşa'nın torunu İsmail Paşa'ya verilmiştir. Mısır vâlileri, İsmâil Paşanın Sultan Abdülazîz Handan aldığı fermâna dayanarak, 1914'e kadar bu ünvânı taşıdılar. Mısır hıdivleri; İsmâil Paşa ile oğlu Tevfik Paşa ve torunu İkinci Abbâs Hilmi Paşa olmak üzere üç kişidir. Hıdiv ünvanı İngilizler tarafından, 19 Aralık 1914 yılında Osmanlılar'dan Mısır'ı almaları sonucunda kaldırılmıştır.
Christofle, Kuyumcu Charles Christofle (1805-1863) tarafından 1830 yılında kuruldu. Kral Louis Philippe ile Orleans Ailesi’nin resmi üreticisidir. Lord Elkington ve Comte Henri tarafından da desteklendi ve birçok konuda Fransa’da döneminin tek lisanslı ve patentli firması oldu. İstisnai olarak Paris Opéra Garnier tepesinde heykelleri bulunmaktadır. III.Napolyon'un desteği ile Tuileries Sarayı ve Maximilian Chapultepec Sarayı koleksiyonunu oluşturdu. Ayrıca Osmanlı Sarayı’na “Sultan Abdülaziz ve Sultan II.Abdülhamid” için özel siparişler yapan Christofle sayısız onur madalyası kazanmıştır.
OSMANLI HARBİYE NAZIRI ve BAŞKUMANDAN VEKİLİ ENVER PAŞA’ YA ÖZEL YAPILMIŞ “CENK HATIRASI” KALEMTIRAŞ
“Başkumandan vekili Enver Paşa Hazretlerine Çanakkale Harbi'nde Mevkii-ı Müstahkemi’nin Cereyan-ı Cenk Hatırası”
Hicri 1332 tarihli. Harbiye Nazırı Enver Paşa’ya ithaflı. Enver Paşa'nın eşi Naciye Sultan’ın kardeşi Şehzade Mehmed Şerefeddin Efendi Koleksiyonu’ndan çıkma. Osmanlı hattat kalemtıraşı formunda tasarlanmış. Çanakkale Müstahkem Mevkii Kumandanlığı tarafından Enver Paşa’ya “Cenk Hatırası” olarak Çanakkale Bombardımanı’nda düşmanın attığı top mermisinden özel olarak yapılmış ve takdim edilmiş. Eserin sap ve bıçak kısmında kazıma/grave tekniğiyle Eski Türkçe (Osmanlıca) ile "Başkumandan vekili Enver Paşa Hazretlerine Çanakkale Harbi'nde Mevkii-ı Müstahkeminin cereyan-ı cenk hatırası. 5 (Rumî 18 Mart) Mart hücumunda düşmanın Dardanos Bataryası'na attığı tahrip danesinden mamuldür. Sene 1332" yazmakta. Fevkalade kondisyonda. Çanakkale Savaşı'yla ilgili eşsiz bir parça olması sebebiyle ayrıca büyük önem arz etmekte. Tarihi ve belgesel özellikli ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Şehzade Mehmed Şerefeddin Efendi Koleksiyonu.
Uzunluk: 20 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL TEKKE İŞİ ASKI SÜSÜ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tekke işi. Ahşaptan imal edilmiş, püsküllü, zincir askılı. Zengin altın patineli. Fevkalade kondisyonda. Nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 40 x 14 cm.
OSMANLI DÖNEMİ GUBAR-İ ŞERİF VE KİSVE-İ ŞERİFELİ MURASSA GÜMÜŞ MAHFAZASI
Osmanlı dönemi (Kâbe toprağı) Gubar-i Şerif. Siyah renk geç dönem Kisve-i Şerife (Kâbe iç örtüsü) ile birlikte. Cumhuriyet dönemi özel olarak tasarlanılarak yapılmış kubur formundaki murassa gümüş askı süsü muhafazası içerisinde, zengin altın vermeyli. Osmanlı döneminde Kâbe’de (Hücre-i Saâdet) yapılan temizlik ve bakım onarımdan toplanan toz ve topraklar kutsal sayılır, sıkıştırılarak sürre alaylarıyla yollanır, ileri gelen kişilere hediye edilirdi. Üst düzey işçilik ve tasarıma sahip muhafaza Osmanlı Rokokosu üslubunda yarı değerli taşlarla dekorlu. Kubbeleri hilal formlu tepeliklerle neticelendirilmiş, zincir askılı, alt kısmı ayrılarak masaüstü objesi olarak kullanılabilmekte. Fevkalade kondisyonda. İhtişamlı ve etkileyici görsele sahip, manevi değeri yüksek gerçek koleksiyonluk eserdir.
Muhafaza Ölçüsü: 30 x 10 cm.
Ağırlık: 501 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ ABANOZ ZARF TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Abanozdan konik formda imal edilmiş on adet fincan zarfından oluşan takım. Orijinal muhafazası içerisinde. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk takımdır.
Ölçüler: 6 x 4 cm. (her biri)
Abanoz eski çağlardan beri çok değerli sayılmıştır. Pek çok imparator ve kral abanozdan asalar yaptırmış, hatta zehirin etkisini giderdiğine inanarak abanozdan kadehler kullanmıştır. Tevrat'ta tarihi Sur kentindeki abanoz ticaretinden söz edilmektedir. Binbir Gece Masalları'nda ise anılan en değerli mallardan biridir.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ BOYNUZ KAHVE TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Gergedan boynuzundan imal edilmiş. Üç parçadan müteşekkil takım, estetik tasarlanmış konik formda zarf, fincan ve çukur tabaktan oluşmakta. Takım olarak zor tesadüf edilen koleksiyonluk örneklerdir.
Lokumluk Ölçüsü: 3 x 8 cm.
Fincan Ölçüsü: 3.5 x 4.5 cm.
Zarf Ölçüsü: 4.5 x 3.5 cm.
OSMANLI “SULTANİ” YENİÇERİ ALAMETİ AKİK SORGUÇ TAŞI
Osmanlı. Saray işi. Sultani akik sorguç taşı. Müstesna eserin göbeğine “Yeniçeri Börkü”, etrafına istifli hat ile Topkapı Sarayı’nın girişindeki kitabede yazılı olan “Yâ Valiyete Külli Mazlûm (Bütün mazlumların sığınağı) lafzı ve merkezine “1.“ ibaresi (alameti) üst seviye işçilik ile kazınmış. Osmanlı İmparatorluğu’nda padişahlar Yeniçeri Ocağı'nın “1” numaralı neferleridir. Bu bir gelenektir ve bunu tahta çıktığı gün adını Yeniçeri Ocağı Defteri'ne 1'inci taburun 1 numaralı neferi olarak yazdıran Sultan I.Selim Han başlatmıştır. Fevkalade kondisyonda. Ele geçmez yüksek kıymette müzelik şaheserdir.
Ölçüler: 4 x 3 cm.
Ağırlık: 12 gr.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “CHRISTOFLE” ROKOKO BUHURDAN
Christofle imalat ve garanti damgalı, seri numaralı, “EX” inisiyalli.
Kral Louis Philippe ile Orleans Ailesi’nin resmi üreticisi olan ve III.Napolyon'un desteği ile Tuileries Sarayı ve Maximilien Chapultepec Sarayı ile Osmanlı Sarayı’na özel siparişler yapan Christofle’ın kıymetli özel üretimlerinden.
Ölçüler: 23 x 22 cm.
Christofle, Kuyumcu Charles Christofle (1805-1863) tarafından 1830 yılında kuruldu. Kral Louis Philippe ile Orleans Ailesi’nin resmi üreticisidir. Lord Elkington ve Comte Henri tarafından da desteklendi ve birçok konuda Fransa’da döneminin tek lisanslı ve patentli firması oldu. İstisnai olarak Paris Opéra Garnier tepesinde heykelleri bulunmaktadır. III.Napolyon'un desteği ile Tuileries Sarayı ve Maximilian Chapultepec Sarayı koleksiyonunu oluşturdu. Ayrıca Osmanlı Sarayı’na “Sultan Abdülaziz ve Sultan II.Abdülhamid” için özel siparişler yapan Christofle sayısız onur madalyası kazanmıştır.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” PLATFORM KAİDELİ MİNELİ SAKIZLIK
Osmanlı Süleymaniye işi zarf ile platform kaideye dönüştürülmüş.
Ölçüler: 19 x 8 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL PULAT TEPSİ
“Dolmabahçe Sarayı ve Saltanat Kayığı, Constantinople”
18.Yüzyılın sonunda Batı’da yapılmaya başlanmış pulat tepsiler, 1851 yılındaki Büyük Dünya Fuarı’nda (The Great Exhibition) ilk defa sergilenmiş ve Osmanlı’nın günlük yaşamının bir parçası olarak Osmanlı Pazarı’nda görülmeye başlanmıştır. İstanbul Galata ve Haliç bölgesinde çoğunluğu Yahudi tüccarlara ait yerel atölyelerde üretilmeye başlanmış bu eserler “sanat” ve “zanaat” arasındaki ince çizgide durarak çok değerli kültür varlıklarımız arasındaki yerini almıştır.
Ölçüler: 64 x 47 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL PULAT TEPSİ
“Dolmabahçe Sarayı ve Saltanat Kayığı, Constantinople”
18.Yüzyılın sonunda Batı’da yapılmaya başlanmış pulat tepsiler, 1851 yılındaki Büyük Dünya Fuarı’nda (The Great Exhibition) ilk defa sergilenmiş ve Osmanlı’nın günlük yaşamının bir parçası olarak Osmanlı Pazarı’nda görülmeye başlanmıştır. İstanbul Galata ve Haliç bölgesinde çoğunluğu Yahudi tüccarlara ait yerel atölyelerde üretilmeye başlanmış bu eserler “sanat” ve “zanaat” arasındaki ince çizgide durarak çok değerli kültür varlıklarımız arasındaki yerini almıştır.
Ölçüler: 64 x 47 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL FANUSLU MÜCEVHER TEŞHİR VİTRİNİ
Kallavi ebatlarda. Zengin altın vermeyli. Ahşap standlı.
Ölçüler: 50 x 30 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL ALTIN MONTÜRLÜ “KANTAŞI” MUKADDES EMANET MUHAFAZASI
"Mühr-ü Saâdet Mahfazası"
Tıpkı benzeri “Topkapı Sarayı Müzesi Mukaddes Emanetler Koleksiyonu”nda yer almakta ve içerisinde Hz.Muhammed'in mührü muhafaza edilmektedir.
Provenans: Mehmet İbrahim Hilmi Bozcaadalı Eski Koleksiyonu
Ölçüler: 25 x 50 x 35 mm.
Ağırlık: 40 gr.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “AMPİR” GÜMÜŞ MİNELİ MÜHÜR
İmalat ve garanti damgalı. Altın vermeyli. Kallavi ebatlarda, içi hazneli.
Uzunluk: 13 cm.
Ağırlık: 76 gr.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “RICHARD MATHIEU” TASARIMI MİNELİ OPERA DÜRBÜNÜ
“Richard Mathieu, Lyon” imzalı. Altın vermeyli, sedef aplikeli.
Ölçüler: 4.5 x 10 x 5.5 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL ALTIN ve BAĞA (KAPLUMBAĞA KABUĞU) İNİSİYALLİ KUTU
Ölçüler: 5 x 7 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL ALTIN ve BAĞA (KAPLUMBAĞA KABUĞU) İNİSİYALLİ TAKIM
Orijinal muhafazası içerisinde. 2 parçadan müteşekkil.
Ölçüler: 12 x 7 cm. - 7.5 x 5 cm.
İNGİLİZ 19.YÜZYIL ALTIN ve BAĞA (KAPLUMBAĞA KABUĞU) İNİSİYALLİ USTURA TAKIMI
“Kropp” marka, 2 adet. Orijinal ebrulu meşin muhafazası içerisinde.
Ölçüler: 26 cm. - 25 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL ALTIN APLİKELİ “KEHRİBAR” AĞIZLIK / 7 ADET
Osmanlı Pazarı için özel imalat. 4 takım, 7 adet. İnisiyalli. Orijinal muhafazaları içerisinde.
Ölçüler: 7.5 cm. - 7 cm. - 7 cm. - 7 cm. - 7 cm. - 6 cm. - 6 cm.