Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
HALİL PAŞA (1857-1939)
“Zafer Anıtı”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. Arkası “İktisat Bankası Koleksiyonu” envanter etiketli.
Halil Paşa eserde "Avusturyalı heykeltraş Heinrich Krippel" imzalı Ankara Zafer Anıtı’nı (Atatürk’ü Sakarya isimli atının üzerinde mareşal üniforması ile tasvir ettiği) resmetmiştir.
Provenans: İktisat Bankası Erol Aksoy Eski Koleksiyonu (Envanter No:101)
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 257
Ölçüler: 68 x 48 cm.
Halil Paşa 1857 yılında İstanbul’da doğdu. Mühendishane-i Berr-i Hümayun’u bitirdi. Sultan Abdülaziz’in yaverliğini yaptı. Padişah ona sarayda bir atölye hazırlatarak çalışmasını sağladı ve 1880 yılında Sanatını geliştirmesi için Paris’e gönderdi. Uzun bir süre Paris’te Jean Leon Gerome ve Gustave Claude Étienne Courtois atölyesinde çalıştı. 1888’de ülkeye dönünce sırasıyla binbaşı, kaymakam ve miralay rütbelerini aldı. 1905’te Umumi Müze müdür yardımcılığına, 1906’da paşa rütbesiyle Mekteb-i Harbiye’ye resim öğretmenliğine getirildi. 1914 yılında Sanayi-i Nefise Mektebi müdürlüğüne yükselen sanatçı, Fransa’dan yeni dönen genç ressamları bu okula alarak, okulda yeni bir anlayışla resim yapılmasını sağladı. Hayatının son yıllarını Mısır’da Abbas Hilmi Paşa’nın konuğu olarak resim yaparak geçirdi. 1900’de Paris’te düzenlenen Salon des Artistes Français’de bronz ve altın, 1906’da Viyana’da düzenlenen sergide altın madalya aldı.
ÇANAKKALE SERAMİK “ATATÜRK” TASVİRLİ VAZO
Çanakkale Seramik Sanatı’nın “Gazi Mustafa Kemal Atatürk” hatırasına yapılmış en nadir örneklerinden. Kallavi ebatlarda. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş, nadir renkte. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı, platform kaideli, şişkin gövdeli, dar boyunlu, geniş ağızlı. Merkezine kabartma “Atatürk” büstü çalışılmış. Boyun kısmı iki adet aslan figürü ve ay-yıldızlı fors ile zenginleştirilmiş. Yoğun altın yaldız bezemeli. Tıpkı benzeri Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonu’nda yer almakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette nadir ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Tıpkı benzeri “Sadberk Hanım Müzesi, Türk Çini ve Seramikleri” isimli kitabın 130.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 56 x 20 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sır altına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik, sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir. Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
PIETRO CANONICA (1869-1959)
“Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK”
İmzalı. 1927 tarihli. Seramik büst. Eserin tıpkı benzeri “Troya Müzesi Koleksiyonu”nda, bronz örnekleri ise Roma Canonica Müzesi ve Galatasaray Müzesi Koleksiyonu’nda yer almaktadır.
Pietro Canonica, Taksim Meydanı'nda bulunan Cumhuriyet Anıtı, Ankara Etnografya Müzesi önünde bulunan Atlı Atatürk Anıtı, Mareşal Atatürk Anıtı ve İzmir Cumhuriyet Meydanı’nda bulunan Atatürk Anıtı’nı yapan heykeltıraştır.
Referans: E.Benezit / Cilt: 2 Sayfa: 499
Ölçüler: 22 x 15 x 12 cm.
GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’E AİT MENDİL
Tüm zamanların en şık lideri Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e ait mendil. Latin harfleri ile “GMK” Gazi Mustafa Kemal inisiyalli. Atatürk’ün ceketinin cebinden hiç eksik etmediği, her daim yanında taşıdığı en ikonik aksesuarlarından. Eser, Makbule Atadan tarafından dönemin Cumhurbaşkanlığı Muhafız Alay Komutanı'na hediye edilmiş. Manevi ve koleksiyon değeri yüksek ele geçmez ve paha biçilmez ünik eserdir.
Provenans: Atatürk’ün kız kardeşi Makbule Atadan Eski Koleksiyonu. Koleksiyondaki eserlerin Makbule Hanım tarafından hediye edildiğine dair noter tasdikli evrak mevcuttur.
Ölçüler: 46 x 46 cm.
GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’E AİT KRİSTAL YAZI TAKIMI
Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e ait billur renk kristalden hazneli yazıhane takımı. Latin harfleri ile “KA” Kemal Atatürk inisiyalli. Eser, Makbule Atadan tarafından dönemin Cumhurbaşkanlığı Muhafız Alay Komutanı'na hediye edilmiş. Manevi ve koleksiyon değeri yüksek ele geçmez ve paha biçilmez ünik eserdir.
Provenans: Atatürk’ün kız kardeşi Makbule Atadan Eski Koleksiyonu. Koleksiyondaki eserlerin Makbule Hanım tarafından hediye edildiğine dair noter tasdikli evrak mevcuttur.
Ölçüler: 4 x 13 x 8 cm.
GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’E AİT CAM MUHAFAZA
Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e ait muhtemelen ilaç kutusu olarak kullandığı cam kapaklı muhafaza. Latin harfleri ile “KA” Kemal Atatürk inisiyalli. Eser, Makbule Atadan tarafından dönemin Cumhurbaşkanlığı Muhafız Alay Komutanı'na hediye edilmiş. Fevkalade kondisyonda. Manevi ve koleksiyon değeri yüksek ele geçmez ve paha biçilmez ünik eserdir.
Provenans: Atatürk’ün kız kardeşi Makbule Atadan Eski Koleksiyonu. Koleksiyondaki eserlerin Makbule Hanım tarafından hediye edildiğine dair noter tasdikli evrak mevcuttur.
Ölçüler: 5 x 7 cm.
ATATÜRK’ÜN EŞİ LATİFE HANIM TARAFINDAN İŞLENMİŞ YASTIK YÜZÜ
Atatürk’ün eşi Latife Hanım tarafından kadife üzerine gümüş tel ile işlenmiş Osmanlı yastık yüzü. Eserin provenans mektubunda “Kadife üzerine gümüş tel işlemeli yastık yüzü, Uşşakizade Latife Hanım tarafından işlenerek kız kardeşi olan anneannem Vecihi İlmen’e, Atatürk ile boşanmasından sonra tedavi için gittiği Çekoslovakya’nın Tatra Kentinden döndüğü 1927 yılında hediye ettiği çiftten birincisidir. Mehmet Sadık Öke, 05/01/2019 İstanbul” yazmakta. Koruma ve teşhir amaçlı çerçeve içine alınmış. Tarihi ve belgesel öneme sahip ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Latife Hanım Ailesi Eski Koleksiyonu. Eser Provenans mektubu ile birlikte teslim edilecektir.
Ölçüler: 40 x 60 cm.
Latife Uşakî, 17 Haziran 1898 yılında İzmir'de doğdu. İzmir’in tanınmış ailelerinden biri olan "Uşaklıgil" âilesine mensuptur ve yazar Hâlit Ziyâ Uşaklıgil'in akrabasıdır. Uşakîzâde Muammer Bey ile Adevîye Hanım'ın kızı olan Latife Hanım Paris'te Sorbonne Üniversitesi’nde siyâset ve hukuk eğitimi aldı, Londra'da dil öğrenimi gördü. İngilizce, Fransızca, İspanyolca ve Almanca biliyordu. Sakarya Meydan Muharebesi'nin kazanılması üzerine, üçüncü sınıfta üniversite eğitimini yarıda bırakarak, Gazi Mustafa Kemal Paşa ve ordusunu karşılamaya İzmir'e döndü. 9 Eylül 1922'de, Türk ordusunun İzmir'e girişinin ardından, başkumandana güvenli bir karargâh arayışındaki kurmayları, Gazi Mustafa Kemal Paşa'yı Göztepe'deki Uşakîzâde Âilesi'nin köşküne götürdüler. Ebeveynleri o sırada bir yurt dışı seyâhatinde olduğu için köşkte babaannesiyle birlikte kalan Latîfe Uşakî, 14 Eylül'den itibaren Gazi Mustafa Kemal Paşa'yı köşkte ağırladı. 16 gün süren ve 30 Eylül 1922 tarihinde sona eren bu misafirlikte köşk, "Mudanya Ateşkes Antlaşması" çalışmalarına sahne oldu. 17 Aralık 1922 tarihinde, Gazi Mustafa Kemal Paşa'nın annesi Zübeyde Hanım, sağlık sorunları nedeniyle ve Latife Hanım'ı da görmek arzusuyla İzmir'e gitti. Uşakîzâde Âilesi'ne ait köşkte (bugün Latîfe Hanım Müzesi) 28 gün Latîfe Hanım'ın konuğu olan Zübeyde Hanım, 14 Ocak 1923 tarihinde vefât etti. Mustafa Kemal Atatürk ile Latîfe Hanım, 29 Ocak 1923 tarihinde, Muammer Bey’in Göztepe'deki Uşakîzâde Köşkü'nde dinî nikâhla evlendiler. Mareşal Fevzi Çakmak ve Kâzım Karabekir Paşalar, Mustafa Kemal’in, Mustafa Abdülhâlik Renda ile Salih Bozok ise Latîfe Uşakî’nin nikâh şâhidi idi. Bu nikâhta yaşanan ilkler, sekiz ay sonra Merkez Kadısı Hüseyin oğlu Ömer Fevzi tarafından belge haline getirilmiş ve tasdik edilmiştir. Eşinin isteği üzerine TBMM’deki oturumları izlemeye giden Latîfe Hanım, TBMM'ye giren ilk kadındır. Gazi Mustafa Kemal Paşa ile Latîfe Hanım’ın evliliği, 5 Ağustos 1925 günü sona erdi. Boşanma haberi, 12 Ağustos 1925 günü hükûmet bildirisi ile duyuruldu. 12 Temmuz 1975 tarihinde İstanbul'da 76 yaşındayken göğüs kanserinden hayatını kaybetti. Latife Uşakî'nin anıları ve sakladığı kıymetli belgeler Türk Tarih Kurumu'nda saklanmaktadır.
OSMANLI “TEŞKÎLÂT-I MAHSÛSA” AMBLEMLİ SEDEF KAKMA SEHPA
Osmanlı. 1913-1918 tarih aralığı, II.Meşrutiyet dönemi. Merkezinde İttihat ve Terakkî Cemiyeti bünyesinde Enver Paşa'ya bağlı olarak kurulan gizli teşkilat “Teşkîlât-ı Mahsûsa”nın amblemi yer almakta. İstanbul işi. Sedef ve abanoz kakma, stilize geometrik tezyinatlı. 1918'de İttihat ve Terakki liderlerinin yurt dışına gitmeden önce Teşkilât-ı Mahsusa’ya ait her şeyi imha ettikleri ileri sürülür, teşkilatın varlığı halen tartışılmakta kimi tarihçiler asla kurulmadığını ve var olmadığını ileri sürmektedir. Bu sebeple, belge özelliği de taşıyan müstesna eser ayrıca büyük önem ve kıymete sahiptir. Fevkalade kondisyonda. Ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Teşkîlât-ı Mahsûsa’nın liderlerinden Kuşçubaşı Eşref Eski Koleksiyonu.
Ölçüler: 47 x 35 cm.
OSMANLI MİRALAY KALPAĞI, İSTİKLÂL MADALYASI ve ROZETİ
Osmanlı Ay-Yıldız kokartlı ve şeritli Miralay Kalpağı, Mesrur İzzet Bey’in tasarladığı 1 Teşrînisânî 1338 tarihli (Latin harfli) İstiklâl Madalyası ve İstiklâl Rozeti. Yüksek kondisyonda set olarak tesadüf edilmesi zor koleksiyonluk örneklerdir.
Kalpak Ölçüsü: 17 x 27 cm.
Madalya Ölçüsü: 4 x 3.5 cm.
Rozet Ölçüsü: 2.5 x 2.5 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “KILIÇLI” NİŞAN-I MECİDÎ TAKIM
19.Yüzyıl. Osmanlı. Darphane-i Âmire. Kılıçlı tip III.Rütbeden Nişan-ı Mecidî, kurdelesi, orijinal kutusu ve berat zarfı ile birlikte. Berat zarfınının üzerinde Eski Türkçe ile (Osmanlıca) “Nişan-ı Mecidi, Rical-i Devlet-i Aliyye’den Amedi Divan-ı Hümayunu Odası Mütemeyyizan-ı Hulefasından Saadetlü Ahmet Cevdet Beyefendi’ye III.Rütbeden ihsan buyurulan Mecid-i Nişan-ı zişanının Berat-ı Alisi Zarfı” yazmakta. 1851 senesinde Sultan Abdülmecid Han tarafından yaptırılmaya başlanan, altın ve gümüş üzerine mine işçilikli bu tip nişanların merkezinde altın Sultan tuğrası, etrafında ise kırmızı mineli kartuşlar içerisinde altın ile Eski Türkçe (Osmanlıca) “Gayret, Hamiyet, Sadakat” yazmaktadır. Takım olarak ele geçmesi zor koleksiyonluk bir settir.
Nişan Ölçüsü: 10 x 7 cm.
Zarf Ölçüsü: 15 x 22 cm.
OSMANLI 3 ADET SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI FERÂŞET-I ŞERİFE BERATI
“Abdülhamid Han bin Abdülmecid el-Muzaffer daima el-Gazi”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) altın matbu tuğralı 3 adet Ferâşet Beratı. Divani hat ile ferman kâğıdı üzerine is ve surh mürekkebi ile yazılmış, Konstantiniyye’de verilmiş. Sultan II.Abdülhamid Han iradesinde berat-ı şerife ile “Hizmet-i Müstevcibü’l-Mefharet”e yani iftihar edilecek hizmete layık olanlar;
1-Ravza-i Mutahhara ve Mescid-i Nebevî’de rubuʻ kîrât ferâşet vazifesinin sâhibi olan Seyyid Fahreddin’in vefâtı üzerine bu vazifenin, 2. Kolordu’nun 3. Fırkasının 5. Livasının 9. Alayı 2. Taburunun piyâde 3. Bölüğü yüzbaşısı Süleyman bin İsmail’e verilmesi hakkında, 8 Cemâziyelâhir 1308
2-Ravza-i Mutahhara ve Mescid-i Nebevî’de rubuʻ kîrât ferâşet vazifesinin sâhibi olan Hasan’ın vefâtı üzerine bu vazifenin, Defterhâne Nezâreti Senedât-ı Umûmiyye İdâresi’nin Dersaâdet Tedkik Cemiyeti memuru Hacı Süleyman oğlu Âbidîn’e verilmesi hakkında, 7 Şaban 1306
3-Ravza-i Mutahhara ve Mescid-i Nebevî’de rubuʻ kîrât ferâşet vazifesinin sâhibi olan Moralı Ahmed Bey’in hanımı Hafize Hanım’ın vefâtı üzerine bu vazifenin, Defterhâne Nezâreti Senedât-ı Umûmiyye İdâresi’nin Dersaâdet Tedkik Cemiyeti memuru Âbidîn’in hanımı Hanife Hanım’a verilmesi hakkında, 7 Şaban 1306
Ferâşet, Kâbe-i Muazzama ve Peygamberimiz’in Hücre-i Saadet’i başta olmak üzere mübarek mekânların süpürülmesi ve temiz tutulması için kullanılan kelimedir. Ferraş ise Haremeyn-i Şerifeyn’i yani Mekke-i Mükerreme ve Medine-i Münevvere’deki mukaddes yerleri temizleyen hizmetliler için kullanılan kelimedir. İslam Halifesi olan Osmanlı Sultanı iradesinde verilen bu görevlere “Hizmet-i Müstevcibü’l-Mefharet” yani iftihar edilecek hizmet denilirdi. Koleksiyonluk nadir eserlerdir.
Referans: Osmanlı Fermanları, 2003 / T.C. Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü
Ölçüler: 80 x 55 cm. (her biri)
OSMANLI HARBİYE NAZIRI ve BAŞKUMANDAN VEKİLİ ENVER PAŞA’ YA ÖZEL YAPILMIŞ “CENK HATIRASI” KALEMTIRAŞ
“Başkumandan vekili Enver Paşa Hazretlerine Çanakkale Harbi'nde Mevkii-ı Müstahkemi’nin Cereyan-ı Cenk Hatırası”
Hicri 1332 tarihli. Harbiye Nazırı Enver Paşa’ya ithaflı. Enver Paşa'nın eşi Naciye Sultan’ın kardeşi Şehzade Mehmed Şerefeddin Efendi Koleksiyonu’ndan çıkma. Osmanlı hattat kalemtıraşı formunda tasarlanmış. Çanakkale Müstahkem Mevkii Kumandanlığı tarafından Enver Paşa’ya “Cenk Hatırası” olarak Çanakkale Bombardımanı’nda düşmanın attığı top mermisinden özel olarak yapılmış ve takdim edilmiş. Eserin sap ve bıçak kısmında kazıma/grave tekniğiyle Eski Türkçe (Osmanlıca) ile "Başkumandan vekili Enver Paşa Hazretlerine Çanakkale Harbi'nde Mevkii-ı Müstahkeminin cereyan-ı cenk hatırası. 5 (Rumî 18 Mart) Mart hücumunda düşmanın Dardanos Bataryası'na attığı tahrip danesinden mamuldür. Sene 1332" yazmakta. Fevkalade kondisyonda. Çanakkale Savaşı'yla ilgili eşsiz bir parça olması sebebiyle ayrıca büyük önem arz etmekte. Tarihi ve belgesel özellikli ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Şehzade Mehmed Şerefeddin Efendi Koleksiyonu.
Uzunluk: 20 cm.
OSMANLI ENVERİYE HANÇERİ / HİCRİ 1334
Osmanlı. Sultan Mehmed Reşad Han (1909-1918) dönemi. Enver Paşa tarafından üst rütbeli Türk ve Alman subaylara hatıra olarak hediye verilmek üzere sınırlı sayıda yaptırılmış. Çelik gövdesinin ön yüzünde Sultan Mehmed Reşad Han’ın tuğrası, Ay-Yıldız motifi, Osmanlıca “1623” seri numarası ve “Hicri 1334” tarihi bulunmakta. Arka yüzünde ise sülüs hatla “Kelime-i Tevhid” yazmakta. Harelerle bezeli pirinç kabza ve kına sahip. Koleksiyonluk bir örnektir.
Uzunluk: 36 cm.
OSMANLI ENVERİYE HANÇERİ / HİCRİ 1334
Osmanlı. Sultan Mehmed Reşad Han (1909-1918) dönemi. Enver Paşa tarafından üst rütbeli Türk ve Alman subaylara hatıra olarak hediye verilmek üzere sınırlı sayıda yaptırılmış. Çelik gövdesinin ön yüzünde Sultan Mehmed Reşad Han’ın tuğrası, Ay-Yıldız motifi, Osmanlıca “1529” seri numarası ve “Hicri 1334” tarihi bulunmakta. Arka yüzünde ise sülüs hatla “Kelime-i Tevhid” yazmakta. Harelerle bezeli pirinç kabza ve kına sahip. Koleksiyonluk bir örnektir.
Uzunluk: 36 cm.
MAREŞAL FEVZİ ÇAKMAK’A SUNULMUŞ ÖZEL CİLTLİ KİTAP
“Erkân-ı Harbiye-i Umûmiye Reisi Müşîr Fevzi Paşa”
Osmanlı. Milli mücadelenin sembol ismi “Mareşal Fevzi Çakmak” için hazırlanmış özel cildi içerisinde. Eski Türkçe ile (Osmanlıca) “Erkân-ı Harbiye-i Umûmiye Reisi Müşîr Fevzi Paşa Hazretlerine” şeklinde ibareli, altın yaldız bezemeli. Hıfzı Tevfik, İhsan Ali ve Hamamizade İhsan Efendi tarafından 1926’da İstanbul Milli Matbaası’ndan yayınlanmış tek cilt “Türk Edebiyatı Numuneleri” isimli kitap. Kitap içerisinde Mareşal Fevzi Çakmak’ın kendi el yazısı ile notları bulunmaktadır. Fevzi Çakmak (1876-1950), Türkiye'nin Mustafa Kemal Atatürk'ten sonraki ikinci ve son mareşali, ilk Millî Savunma Bakanı ve Türk Silahlı Kuvvetleri'nin Cumhuriyet dönemindeki ilk Genelkurmay Başkanı ve Osmanlı İmparatorluğu’nun 1920’deki Harbiye Nazırı’dır. Fevkalade kondisyonda. Tarihi ve belgesel öneme sahip, nadir koleksiyonluk eserdir.
Cilt: 1 (Tek cilt olarak yayınlanmıştır)
Sayfa: 400 + 5
Ölçüler: 24 x 17 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY CİLTLİ DİVAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Yeşil renk kadife zemin üzerine altın yaldız ile “Ay-Yıldız” motifli saray cildi içerisinde. El-Mahrusa Matbaası’nda hazırlanmış. Hicri 1315 tarihli, Ümera-yı Mısriyeden merhum İsmail Timur Paşa’nın duhter-i ferhande gevher-i edibe-i zaman-ı nadire-i deveran Aişe İsmet Hanım’ın Farısî ve Türkî Divanı. Yüksek kondisyonda seçkin ve koleksiyonluk bir örnektir.
Yeşil Cilt Ölçüsü: 24 x 17 cm.
OSMANLI “FLAMA” SANCAK
18./19.Yüzyıl. Osmanlı. “Barış Güvercini” temalı flama tipi direğe takılan ipek saten sancak. Altın sırma saçaklı ve püsküllü. Ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 73 x 50 cm.
FATMA SULTAN ÇEYİZİ’NE AİT SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ AJURLU AYNA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Kallavi ebatlarda ve Sultani özelliklerde. Estetik harikası eser kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak “Osmanlı Rokokosu” üslubunda stlize dekorlu ve ajur işçilikli. Fatma Sultan Çeyizi’nden aynı takıma ait tuğralı gümüş mücevher sandığı "Arthill 28.Müzelik Eserler Müzayedesi'nde 26 lot numarası ile yer almaktadır. 1840-1884 yılları arasında yaşamış Fatma Sultan, Sultan Abdülmecid Han ve Gülcemal Kadınefendi'nin kızı, Sultan Mehmed Raşad Han’ın ise kız kardeşidir. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın üst seviye işçilik kalitesine sahip, ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 40 x 30 cm.
Ağırlık: 2148 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ GECE SÜRAHİSİ TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Saray işi, Sultani özelliklerde. Orijinal muhafazası içerisinde bardak, şişe ve vidalı kapaktan oluşan tam takım. Kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile oluşturulmuş Osmanlı Rokokosu üslubunda iç içe geçmiş girlandlı kalp motifleri ve stilize floral unsurlarla bezeli. Üstten taşıma kulplu ve kilit mekanizmalı muhafazası stilize altın yaldız bezemeli, haliyle. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 21 x 13 cm.
Ağırlık: 568 gr.
OSMANLI 18.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ ÇAMÇAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul işi. Gümüş. Kallavi ebatlarda. Osmanlının yüksek zevkini gözler önüne seren müstesna eser üst seviye işçilik ile savat, kazıma (grave), kalemişi ve kumlama teknikleri kullanılarak dekore edilmiş. Stilize çelenkler ile bezeli madalyonlar içerisine Osmanlı sancaklarından oluşturulmuş kompozisyonlar ve mimari yapı tasvirleri tatbik edilmiş, yoğun ve zengin altın vermeyli. Orijinal deri muhafazası içerisinde. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmesi zor koleksiyonluk bir örneğidir.
Tas Ölçüsü: 5 x 14 cm.
Deri Kap Ölçüsü: 11 x 27 x 17 cm.
Ağırlık: 225 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ SERLİ BIDRİ NARGİLE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Tam takım. Saray Yüksek Erkânı'ndan biri için Sultani özelliklerde ve estetikte özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş, kallavi ebatlarda. Gümüş kakma “Bıdri” şişeli nargilenin tuğralı gümüş seri kazıma (grave), kabartma (repoussé) ve kalemişi tekniği ile stilize dekorlu. Kubbe formunda kapaklı ve zincir aplikeli, kapak tutamağı kozalak formunda. Şişe ve ser takım olarak aynı üslupta tezyin edilmiş, bilezikli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın ihtişamlı ve heybetli görüntüsü ile dikkat çeken, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheseridir.
Referans: Eserin benzer örneği Hollanda “Amsterdam H.M.H Museum” Koleksiyonu’nda yer almaktadır.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 40 x 17 cm.
Ağırlık: 2166 gr. (Toplam ağırlık)
Ağırlık: 477 gr. (Ser ağırlık)
Bıdri, 16. yüzyıl sonlarından bu yana Hindistan’da uygulanan ve günümüzde de sürdürülen özel bir metal işleme tekniğidir. Dekkan bölgesinde Bidar kentinde yapılan ilk örneklerden dolayı tekniğe Bıdri adı verilmiştir. Bıdri yapımında yüksek oranda çinko içeren bakır ve kurşun alaşımı kullanılır. 16:1 oranındaki çinko-bakır alaşımı Bidar’dan elde edilen özel bir çamurla ovulduğu zaman siyah bir renk alır. Dış yüzeylere gümüş tel ve parçalar kakılarak bezeme yapılır.
OSMANLI 19.YÜZYIL TELKÂRİ GÜMÜŞ BUHURDAN TAKIMI
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Gümüş. Ermeni usta “TM” grave imzalı. Aykırı formda çift hazneli olarak tasarlanmış. Yalın işçilikli dörtgen bir tablanın üzerinde yer alan iki adet telkâri işçilikli buhur haznesinden oluşmakta. Yarım küre ateşlikli, menteşe kapaklı. Kubbesel kapağı ajurlu, kapak tutamağı yapraklarla zenginleştirilmiş palamut formunda. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın aykırı forma sahip nadir tesadüf edilen koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 15 x 19 x 12 cm.
Ağırlık: 594 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “TRABZON İŞİ” GÜMÜŞ BUHURDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Trabzon işi. Gümüş. Kallavi ebatlarda ve mimari formda tasarlanmış. Eserin Rokoko “S” kıvrımlı ayaklar üzerinde yükselen kubbesel kapağı altı minareli cami formunda. Yuvarlak geniş ve yüksek tablalı, yarım küre ateşlikli, menteşe kapaklı. Kapak tutamağı “Ay-Yıldız” formunda. Yüzeyi kabartma (repoussé) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı, Osmanlı Rokokosu üslubunda floral kompozisyonlar ile bezeli. Telkâri işçiliği ile oluşturulmuş hareketli ve dallı lale motiflerinin merkezi zümrüt yeşili taşlar ile zenginleştirilmiş. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik ve tasarım harikası nadir koleksiyonluk örneğidir.
Sertifika: Eser, Sn.Garo Kürkman tarafından ekspertiz edilerek sertifikalandırılmıştır.
Ölçüler: 30 x 23 cm.
Ağırlık: 850 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTANİ GÜLEBDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul işi. Gümüş. Sultani özelliklerde tasarlanılarak imal edilmiş, altın paralar, telkâri habbeler ve mercanlar ile zenginleştirilmiş. Kartuşlara ayrılmış yüzeyi kalemişi, kazıma (grave) ve kabartma (repoussé) teknikleri kullanılarak stilize floral dekorlu. İki parçadan müteşekkil, dairesel yüksek tabanlı, boğumlu şişkin gövdeli ve dar uzun boyunlu. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın görülmemiş estetik ve zenginlikte ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 30 x 8 cm.
Ağırlık: 260 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “KOZALAK” EL BUHURDANI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) Mısır tuğralı. Kozalak formunda tasarlanmış ve portatif el buhurdanına dönüştürülmüş. Kalemişi, kazıma (grave) ve kabartma (repousse) tekniği ile stilize dekorlu. Yarım küre ateşlikli, menteşe kapaklı. Kubbesel kapağı ajurlu, kapak tutamağı yapraklarla zenginleştirilmiş palamut formunda. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 10 x 6 cm.
Ağırlık: 123 gr.