Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
FRANSIZ 19.YÜZYIL PORSELEN ÇİFT VAZO
İmalat damgalı. Platform kaideli, el boyama zengin dekorlu. Yoğun altın yaldız bezemeli.
Ölçüler: 33 x 14 cm. (her biri)
ALMAN 19.YÜZYIL “MEISSEN” PORSELEN FİGÜR
İmalat damgalı, model numaralı. Altın yaldız bezemeli.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 11 x 11 x 7 cm.
ALMAN 19.YÜZYIL “MEISSEN” PORSELEN “CUPİD / EROS” FİGÜRÜ
İmalat damgalı. Altın yaldız bezemeli.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 17 x 9 cm.
ALMAN 19.YÜZYIL “MEISSEN” PORSELEN FİGÜR
Paul Scheurich tasarımı. İmalat damgalı, model numaralı.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 14 x 9 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “L.P.JARY” ORMOLU PORSELEN SAAT
1878 tarihli. İmalat damgalı, seri numaralı. Altın vermeyli, altın yaldız bezemeli. Kadranı Eski Türkçe rakamlı.
Ölçüler: 38 x 21 x 12 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL LAKE MÜCEVHER KUTUSU
Altın vermeyli. Bronz ayaklı, üstten kapaklı. Kallavi ebatlarda, kilit mekanizmalı.
Ölçüler: 18 x 24 x 19 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ TÜTÜN KUTUSU
“Tête de Minerve” imalat ve garanti damgalı. Altın vermeyli.
Ölçüler: 2 x 8 x 4.5 cm.
Ağırlık: 86 gr.
AVUSTURYA 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ TÜTÜN KUTUSU
1872 Avusturya “Viyana” imalat, garanti ve “TD” Thomas Dub (1839-89) usta damgalı. Altın vermeyli.
Ölçüler: 2 x 8.5 x 4.5 cm.
Ağırlık: 78 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “VAN İŞİ” SAVATLI GÜMÜŞ TABAKA
Eski Türkçe ile “Van” ayar ve garanti, Latin harfleri ile “PXM” usta damgalı. Altın vermeyli.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 72.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 10 x 7.5 cm.
Ağırlık: 136 gr.
ALMAN 19.YÜZYIL “BİHLMEYER” İMZALI SAVATLI GÜMÜŞ ALTIN APLİKELİ TABAKA
İmalat, garanti ve patent “D.R.G.M / Deutsches Reich Gebrauchsmuster” ve “B.C / Bihlmeyer & Co” yapımcı damgalı, seri numaralı. Altın aplike “H.M” inisiyalli, altın vermeyli.
Ölçüler: 9 x 5 cm.
Ağırlık: 66 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “BOHEM” BİLLUR BONBONNIÈRE
Osmanlı Pazarı için özel imalat. Altın vermeyli bronz tutamaklı. Kallavi ebatlarda.
Ölçüler: 23 x 19 cm.
Bohemya Camcılığı, 17.Yüzyılda Avrupa’da gerçek bir sanat haline gelse de 18.Yüzyıl başlarında öylesine boyutlara ulaşmıştır ki çok sayıda sanatçı, ressam, gravür ve cam ustasının varlığı ile Hindistan’dan Güney Amerika’ya kadar hemen her yere ihraç edilmeye başlanmıştır. Belgelere göre o dönem İzmir ile Avrupa’nın 12 büyük şehriyle, limanında 38 adet “Bohemya Evi” açılmıştır. Kısacası, Bohemya’lı camcılar dünyayı değişik bir ürün kimliğiyle, “camla” fethetmişlerdir. Bohemya akımı 1820’lerden sonra hızla ilerleyerek Fransa, İngiltere ve Almanya’daki cam ustalarını da etkilemiştir. Bu sebeple Bohem cam eserlerin bazen Bohemya, Fransa veya Venedik kökenli mi olduğu tartışmalıdır. Bohemya camları, olağanüstü tekniği nedeniyle pazar olarak Osmanlı Sarayı gibi daima en üst düzeydeki kesime hitap etmiştir. Osmanlı İmparatorluğunun üst düzey yaşamı içinde oldukça popüler olan ve Türk beğenisine uygun olarak yapılan üretimler ise “Türk Camı” diye adlandırılmıştır. 1850’li yıllarda inşaatı tamamlanmış olan Dolmabahçe Sarayı’nda, Topkapı Sarayı’nda ve diğer Osmanlı Saray Koleksiyonları’nda ciddi miktarda Bohem Camı bulunmaktadır.
FRANSIZ 19.YÜZYIL AZNAVUR İŞİ “MİNERVA” GÜMÜŞ KRİSTAL SUNUMLUK
“Tête de Minerve” damgalı. Osmanlı Pazarı için özel imalat. Çift kulplu, tabaklı ve kapaklı. Merkezdeki madalyon içerisi inisiyalli.
Tabak Çapı: 18 cm.
Şekerlik Yükseklik: 18 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “MİNERVA” GÜMÜŞ URANYUM CAM SUNUM TAKIMI
“Tête de Minerve” gümüş imalat damgalı. Osmanlı Pazarı için özel imalat. 3 parçadan müteşekkil. Uranyum fıstıki renk camdan imal edilmiş. Altın yaldız bezemeli.
Havyarlık Ölçüsü: 15 x 11 cm.
Sunumluk Ölçüsü: 9 x 7 cm. (her biri)
FRANSIZ 19.YÜZYIL “PORCELAIN de PARIS” HOKKA
Altın yaldız bezemeli, altın vermey bronz aplikeli. Tek mürekkep hokkalıklı.
Ölçüler: 12 x 15 cm.
ALMAN 18.YÜZYIL “MEISSEN” PORSELEN FİGÜR
“Fountain Lovers”
Johann Joachim Kaendler tasarımı. İmalat damgalı, model numaralı.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 25 x 20 x 17 cm.
ALMAN 18.YÜZYIL “MEISSEN” PORSELEN ÇİFT FİGÜR
İmalat damgalı. Platform kaideli, iki adet. Ünlü ressam Jean-Antoine Watteau’nun (1684-1721) eserlerindeki figürlerden ilham alınarak realist üslupta imal edilmiş. Altın yaldız bezemeli.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 28 x 12 cm. - 27 x 12 cm.
RAHMİ PEHLİVANLI (1926-1992)
“İstanbul Boğazı”
İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 594
Ölçüler: 35 x 50 cm.
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Mudanya Sahili”
Eski Türkçe İmzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 37 x 50 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askerî Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
SÜRURİ TAYLAN (1891 - 1947)
“Peyzaj”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedik Sözlük / Sayfa:734
Ölçüler: 27 x 46 cm.
1891 yılında İstanbul'da doğan Sururi Taylan, Vefa İdadisi'nden sonra Dar-ül Fünun'un Edebiyat Bölümü'ne başlamış, ancak resme olan tutkusu nedeniyle bir yıl sonra okuldan ayrılarak, 1908'de Sanayi-i Nefise Mektebi'ne girmiştir. 1912 yılında Valery'nin Atölyesinden mezun olmuştur. 1930'lu yıllarda açılan İnkılap Sergilerine aralıksız katılan sanatçı, bir çok akademik tarzda, Milli Mücadele ruhunu yansıtan eserler yapmıştır.
TAHSİN (PİALLİ)
“Türk Kruvazörü”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 55 x 69 cm.
AHMET FAZIL AKSOY (d.1949)
“Piyerloti”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 57 x 70 cm.
Ahmet Fazıl Aksoy 1949 yılında Samsun´da doğdu. Hukuk fakültesini bitirdikten sonra bir süre avukatlık yaptı. 1980 yılında avukatlık mesleğine ara verip resim incelemeleri ve araştırmaları yapmak üzere Avrupa´ya gitti. Çeşitli yıllarda özellikle İngiltere ve Almanya´da uzun süreler resim çalıştı. Yurtiçi ve yurt dışında, kişisel ve karma olmak üzere toplam elliyi aşkın sergide eserlerini sergilemiştir. Ahmet Fazıl Aksoy sanat yaşamında önceleri ağırlıklı olarak suluboya tekniği ile çalışırken daha sonraları yağlıboya deneyimlerine de başladı. Zaman içinde yağlıboya tekniğinde ulaştığı üstün başarı onu bu alanda daha çok çalışmaya ve yapıt vermeye yönlendirdi. Sanatçı böylelikle resim sanatı uygulamalarında geniş bir yelpaze oluşturdu. Ahmet Fazıl Aksoy´un Avrupa´da çeşitli koleksiyonlarda 1000´e yakın yapıtı bulunmaktadır. Sanatçının yapıtları İngiltere´de zaman zaman Christie´s ve diğer ünlü müzayede şirketlerinin organizasyonlarında yüksek değerlerde alıcı bulmaktadır. Kendisinin Türkiye dışında ayrıca A.B.D ve Japonya´da da özel koleksiyonlarda yapıtları yer almaktadır.
SAMİ LİM (1905-1986)
İmzalı. 1958 tarihli. Natürmort. Tuval üzeri yağlıboya.
Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 448
Ölçüler: 46 x 65 cm.
SABİT GÖKER
“Prenses Adaları”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 31 x 50 cm.
VAHİT ARMAĞAN
“Constantinople”
İmzalı. Kağıt üzeri suluboya.
Ölçüler: 26 x 42 cm.
Vahit Armağan, İstanbul’da doğdu Sanayi-i Nefise (Güzel Sanatlar Akademisi) İbrahim Çallı atölyesinde okudu, daha sonra 4 yıl Paris Güzel Sanatlar Akademisinde eğitimine devam etti. Türkiye'ye döndükten sonra Topkapı Sarayı’nda Restorasyon Uzmanı olarak çalıştı. Konya Mevlana Müzesinde Müdür Muavini, Manisa Müzesinde Müdür, Bursa Yeşil Arkeoloji Müzesinde Müdür, Ankara Müzeler Umum Müdürü oldu ve Ardından Anıtkabir Müzesi Müdürü oldu.