• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

MÜZELİK ve KOLEKSİYONLUK ESERLER MÜZAYEDESİ | 27

Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.

Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.

  • Kategori: Hat
Lot: 30 » Hat

OSMANLI 18.YÜZYIL EDİRNEKÂRİ HAT LEVHA

18.Yüzyıl. Osmanlı. Edirnekâri. Hicri 1191 (Miladi 1777) tarihli. “Ahmet el-Hafız el-Meşhur” ketebeli. Hud Suresi 88.Ayet’ten “Vemâ tevfîkî illâ billah / Başarım ancak Allah’tandır” yazılı. Haliyle. Ahşap üzerine koyu tempera boya ve altın yaldız kullanılarak imal edilmiş. En güzel örneklerine Sultan III.Murad Han döneminde rastladığımız Edirnekâri Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.

Ölçüler: 30 x 60 cm.

Edirnekâri, 14.Yüzyıldan başlayarak Edirne’de ahşap üzerine oyma, yaldızlama ve boyama biçiminde yapılan süslemelerin genel adıdır.  Edirne’ye has manasında “Edirnekâri” olarak adlandırılan ahşap işçiliği Türk Ahşap Sanatı’nda 16. Yüzyıldan itibaren Edirne gibi İstanbul’da da ahşap sanatçılarının uyguladığı bir tekniktir. Genelde çok renk bitkisel motifler kullanılarak lake tekniğinde ve tempura boya kullanılarak yapılan ve Türk geleneksel evlerinin ve saraylarının tavan süslemelerinde, kapı, dolap, sandık, kavukluk, rahle, cilt kapakları gibi dekorasyon elemanlarında uygulanmaktadır. Edirnekâri, 19.Yüzyıl’ın ortalarına kadar kullanıldı ve büyük ustalar yetişti. Barok tarzında ancak Osmanlı’ya özgü bir stilde yapılan oyma ve kakma işçiliği ile lake tekniğinin buluştuğu bu güzel eserler Topkapı Sarayı’nın hemen her köşesinde tüm ihtişamıyla göze çarpmaktadır.

Detaylar
Lot: 98 » Hat

MEHMED ŞEFİK BEY (1820-1880)

“Ya Hazreti Şeyh-ül Ekber Muhyiddin Arabî”

Ketebeli. Hicri 1292. Zerendud Levha. Kumaş üzerine altın yaldız ile (kalıp) tatbik edilmiş. Celi Sülüs hattı ile istifli “Ya Hazreti Şeyh-ül Ekber Muhyiddin Arabî” yazmakta. Fevkalade kondisyonda. Türünün nadir ele geçen koleksiyonluk örneğidir.

Ölçüler: 44 x 48 cm.

Beşiktaş’ta Kılıçali semtinde dünyaya geldi. Babası Bâbıâli Tahvil Kalemi hulefâsından Süleyman Mâhir Bey’dir. İlk tahsilini bitirdikten sonra Dîvân-ı Hümâyun Tahvil Kalemi’ne girdi. Burada mahlas almak usulden olduğu için vaktiyle aynı yerde çalışmış olan büyükbabasının Sebzî mahlası kendisine de verildi. Galatasaray’ın hat hocası Ali Vasfi Efendi’den sülüs-nesih yazılarını meşk ederek icâzet aldı.  Ali Vasfi Efendi’nin 1837’deki ölümünden sonra Mustafa İzzet Efendi’nin öğrencisi oldu ve otuz yıl boyunca evin bir ferdi gibi yeni üstadının konağında ikamet etti. Hocasının Eyüp Sultan Camii hatipliğine getirildiği 1839 yılında ondan tekrar icâzetnâme almaya hak kazandı. Kazasker Mustafa İzzet Efendi, 1845’te Sultan Abdülmecid’in ikinci imamlığına tayin edildiğinde uhdesinde bulunan Hademe-i Hümâyun ve Mızıka-ı Hümâyun hat muallimliklerini Mehmed Şefik Bey’e devretti. Bu vazifesini otuz dört yıl sürdüren Şefik Bey, ayrıca Silâhşorân-ı Hassa-i Şâhâne’de hat muallimliğinde bulundu. Sultan Abdülmecid’in şahsî takdirleri dolayısıyla kendisine 11 Eylül 1849’da “rütbe-i hâcegânî” tevcih edildi.

Detaylar
Lot: 100 » Hat

BED’Ü’L-EMÂLÎ RİSÂLESİ

Türkçe şerhli Bed’ü’l-Emâlî Risâlesi. Siyah renk (is) mürekkep ile yazılmış, altın tezhipli, altın cetvelli. Eserde “Hezihi Risâletü Bed’ü’l Emâlî maâ şerhihi’ttürki vallahül müste’an ve aleyhittevekkelan / bu Türkçe şerhiyle beraber bed’ü’l-Emâlî Risalesi’dir” yazmakta. Hicri 569 (1174) yılında “Ali bin Osman el-Ûşî” tarafından kaleme alınan “Mâtürîdî Akaid Risâlesi”nin Türkçe şerhli hali. Fevkalade kondisyonda. Ele geçmez yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.

Ölçüler: 65 x 47 cm.

*Risâle İslâm’ın temel konularını ilâhiyyât, nübüvvât ve sem‘iyyât şeklindeki klasik şemaya sadık kalarak işler. Halku’l-Kur’ân, rü’yetullah, haberî sıfatlar, insan fiili ve aslah gibi konulara temas eder, ayrıca bu mevzularda Ehl-i sünnet’e muhalif görüşler ileri süren fırkalara karşı zımnî tenkitler yöneltir. Ağırlıklı olarak iman konusu ele alınmış ve Ehl-i sünnet’in tekfir anlayışı dile getirilmiştir. Risâlede ölüm, ölüm sonrası hayat ve âhiret halleri de işlenmiştir. Manzum olması ve özlü bilgi vermesi sebebiyle öğrenim ve ezberlenme açısından kolaylık sağlayan bu önemli risâle medreselerin başlangıç sınıflarında okutulan akaid ve kelâm metinleri arasında çok rağbet görmüş, pek çok defa istinsah edilmiş, üzerinde tercüme ve şerh olarak birçok çalışma yapılmıştır.

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 1
sonraki