Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
SULTAN III.MUSTAFA HAN TUĞRALI MECMÛA-İ MÜNŞEÂT
“Ali bin Halil el-İzmîrî”
18.Yüzyıl. Ketebeli, tarihli. Ali bin Halil el-İzmîrî tarafından yazılmış. Giriş sayfası tezhipli, Sultan III.Mustafa Han’ın el çekme tezhipli altın tuğrası ile başlayan eser farklı renkte kağıtlar üzerine is ve surh mürekkebi ile tatbik edilmiş. Mektup suretlerinden oluşmakta. Nadir tesadüf edilen münşeatlarda yazışma usul ve kaideleri, yazışma türleri ve tarifleri, bunlarda kullanılacak unvan ve elkāb ile tarihî veya edebî yazışma örnekleri yer almaktadır. Mektuplarda makam esas olduğu için örnek metinler öncelikle Hz. Peygamber’in ve halifelerin mektuplarından verilir, daha sonra padişahların her türde yazıları, vezirlerden başlayarak diğer devlet adamlarına hitaben yazılmış yazılarla bazı devlet adamlarının kaleme aldığı metinlere geçilir. Münşeatlar edebiyat ve tarih çalışmaları bakımından kaynak eser niteliği taşımaktadır. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Ali bin Halil ketebeli diğer bir mecmua 24 Nisan 2013 tarihinde “Sotheby’s” tarafından 70.000 - 90.000 GBP ekspertiz fiyatı ile satışa sunulmuştur.
Ölçüler: 22 x 17 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL EDİRNEKÂRİ HAT LEVHA
18.Yüzyıl. Osmanlı. Edirnekâri. Hicri 1191 (Miladi 1777) tarihli. “Ahmet el-Hafız el-Meşhur” ketebeli. Hud Suresi 88.Ayet’ten “Vemâ tevfîkî illâ billah / Başarım ancak Allah’tandır” yazılı. Haliyle. Ahşap üzerine koyu tempera boya ve altın yaldız kullanılarak imal edilmiş. En güzel örneklerine Sultan III.Murad Han döneminde rastladığımız Edirnekâri Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 30 x 60 cm.
Edirnekâri, 14.Yüzyıldan başlayarak Edirne’de ahşap üzerine oyma, yaldızlama ve boyama biçiminde yapılan süslemelerin genel adıdır. Edirne’ye has manasında “Edirnekâri” olarak adlandırılan ahşap işçiliği Türk Ahşap Sanatı’nda 16. Yüzyıldan itibaren Edirne gibi İstanbul’da da ahşap sanatçılarının uyguladığı bir tekniktir. Genelde çok renk bitkisel motifler kullanılarak lake tekniğinde ve tempura boya kullanılarak yapılan ve Türk geleneksel evlerinin ve saraylarının tavan süslemelerinde, kapı, dolap, sandık, kavukluk, rahle, cilt kapakları gibi dekorasyon elemanlarında uygulanmaktadır. Edirnekâri, 19.Yüzyıl’ın ortalarına kadar kullanıldı ve büyük ustalar yetişti. Barok tarzında ancak Osmanlı’ya özgü bir stilde yapılan oyma ve kakma işçiliği ile lake tekniğinin buluştuğu bu güzel eserler Topkapı Sarayı’nın hemen her köşesinde tüm ihtişamıyla göze çarpmaktadır.
OSMANLI 19.YÜZYIL İŞLEME HAT LEVHA
19.Yüzyıl. Osmanlı. İpek üzerine işlenmiş, 2 satır. Floral süslemelerle bezenmiş eserde mealen "Umurun Hakka tefviz et haris-i intikam olma, Cenâb-ı Hâkim-i mutlak ne işlerse adalettir" yazmakta. Fevkalade kondisyonda. Türünün koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 55 x 72 cm.
MEHMED ŞEFİK BEY (1820-1880)
“Ya Hazreti Şeyh-ül Ekber Muhyiddin Arabî”
Ketebeli. Hicri 1292. Zerendud Levha. Kumaş üzerine altın yaldız ile (kalıp) tatbik edilmiş. Celi Sülüs hattı ile istifli “Ya Hazreti Şeyh-ül Ekber Muhyiddin Arabî” yazmakta. Fevkalade kondisyonda. Türünün nadir ele geçen koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 44 x 48 cm.
Beşiktaş’ta Kılıçali semtinde dünyaya geldi. Babası Bâbıâli Tahvil Kalemi hulefâsından Süleyman Mâhir Bey’dir. İlk tahsilini bitirdikten sonra Dîvân-ı Hümâyun Tahvil Kalemi’ne girdi. Burada mahlas almak usulden olduğu için vaktiyle aynı yerde çalışmış olan büyükbabasının Sebzî mahlası kendisine de verildi. Galatasaray’ın hat hocası Ali Vasfi Efendi’den sülüs-nesih yazılarını meşk ederek icâzet aldı. Ali Vasfi Efendi’nin 1837’deki ölümünden sonra Mustafa İzzet Efendi’nin öğrencisi oldu ve otuz yıl boyunca evin bir ferdi gibi yeni üstadının konağında ikamet etti. Hocasının Eyüp Sultan Camii hatipliğine getirildiği 1839 yılında ondan tekrar icâzetnâme almaya hak kazandı. Kazasker Mustafa İzzet Efendi, 1845’te Sultan Abdülmecid’in ikinci imamlığına tayin edildiğinde uhdesinde bulunan Hademe-i Hümâyun ve Mızıka-ı Hümâyun hat muallimliklerini Mehmed Şefik Bey’e devretti. Bu vazifesini otuz dört yıl sürdüren Şefik Bey, ayrıca Silâhşorân-ı Hassa-i Şâhâne’de hat muallimliğinde bulundu. Sultan Abdülmecid’in şahsî takdirleri dolayısıyla kendisine 11 Eylül 1849’da “rütbe-i hâcegânî” tevcih edildi.
HAT LEVHA / 2 ADET
Müstesna eserlerden teki “Mustafa Hüsamettin” ketebelidir. Talik hattı ile yazılmış, altın yaldız cetvelli ve tezhipli. Yüksek kıymette koleksiyonluk eserlerdir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Ölçüler: 33 x 22 cm. - 42 x 27 cm.
BED’Ü’L-EMÂLÎ RİSÂLESİ
Türkçe şerhli Bed’ü’l-Emâlî Risâlesi. Siyah renk (is) mürekkep ile yazılmış, altın tezhipli, altın cetvelli. Eserde “Hezihi Risâletü Bed’ü’l Emâlî maâ şerhihi’ttürki vallahül müste’an ve aleyhittevekkelan / bu Türkçe şerhiyle beraber bed’ü’l-Emâlî Risalesi’dir” yazmakta. Hicri 569 (1174) yılında “Ali bin Osman el-Ûşî” tarafından kaleme alınan “Mâtürîdî Akaid Risâlesi”nin Türkçe şerhli hali. Fevkalade kondisyonda. Ele geçmez yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 65 x 47 cm.
*Risâle İslâm’ın temel konularını ilâhiyyât, nübüvvât ve sem‘iyyât şeklindeki klasik şemaya sadık kalarak işler. Halku’l-Kur’ân, rü’yetullah, haberî sıfatlar, insan fiili ve aslah gibi konulara temas eder, ayrıca bu mevzularda Ehl-i sünnet’e muhalif görüşler ileri süren fırkalara karşı zımnî tenkitler yöneltir. Ağırlıklı olarak iman konusu ele alınmış ve Ehl-i sünnet’in tekfir anlayışı dile getirilmiştir. Risâlede ölüm, ölüm sonrası hayat ve âhiret halleri de işlenmiştir. Manzum olması ve özlü bilgi vermesi sebebiyle öğrenim ve ezberlenme açısından kolaylık sağlayan bu önemli risâle medreselerin başlangıç sınıflarında okutulan akaid ve kelâm metinleri arasında çok rağbet görmüş, pek çok defa istinsah edilmiş, üzerinde tercüme ve şerh olarak birçok çalışma yapılmıştır.
HİLYE-İ ŞERİFE
“Bende-i Rıfâî Şamlı Hacı”
Hicri 1273 tarihli. “Bende-i Rıfâî Şamlı Hacı” ketebeli üst düzey “Rokoko” tezhipli. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Baş makamında Besmele-i Şerif, göbek bölümünde dokuz satır Hz.Muhammed‘in dış görünüşünü Hazret-i Ali‘den rivayetle anlatan metin, göbek bölümünün köşelerinde “Çihâr Yâr” isimleri (dört halife Hz.Ebubekir, Hz.Ömer, Hz.Osman ve Hz.Ali), etek bölümünde ise yedi satır hilye metni yazılmıştır. Türk Hat Sanatı’nın en özel ve kıymetli eserleri olan Hilye-i Şerife’ler hem hattatı hem de müzehhibi için şeref duyma vesilesi, sahip olan için ise büyük zenginlik ve kıymettir. Eser gerek yazı kalitesi gerek üst düzey Rokoko tezyinatı ile son derece özenle hazırlanmış̧, Türk Hat Sanatı’nın ele geçmesi zor yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 48 x 32 cm.
SEYYİD SÜLEYMAN VEHBÎ EFENDİ KETEBELİ KUR’AN-I KERİM / HİCRİ 1290
19.Yüzyıl. Osmanlı. Es-Seyyid Süleyman Vehbî ketebeli. Hicri 1290 tarihli. Hocası Hafız Hüseyin Sabri olan Şumnulu hattatın Yahyâ Efendi Türbesi’nde H.1289 tarihli bir Kur’an-ı Kerim’i bulunmaktadır. Nesih hattı ile yazılmış, her sayfası 15 satır. Klasik tezhipli, altın cetvelli, altın duraklı. Orijinal deri cildi içerisinde. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 20 x 13.5 cm.
SEYYİD İBRAHİM ETHEM EFENDİ KETEBELİ KUR’AN-I KERİM / HİCRİ 1255
19.Yüzyıl. Osmanlı. Es-Seyyid İbrahim Edhem el Vehbi ketebeli. Hicri 1255 tarihli. Hocası Mustafa Rüşdü Efendi olan hattatın yazdığı 16. Kuran-ı Kerim’dir. Nesih hattı ile yazılmış, her sayfası 15 satır. Klasik tezhipli, altın cetvelli, altın duraklı. Orijinal deri cildi içerisinde. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 17.5 x 11 cm.
AHMET RE’FET EFENDİ (1873-1949)
"Yasin-i Şerif Cüzü”
Ketebeli. Hicri 1347 tarihli. Yasin-i Şerif Cüzü. Nesih hattı ile yazılmış. Ser levhası ve sayfa kenarları altın tezhipli, altın cetvelli. Hattat tarafından 1347’de Göztepe’de yazıldığına dair şerh düşülmüş. Bab-ı Seraskeri Kâtipliği’nde bulunmuş Ahmet Re’fet Efendi, Bakkal Arif’ten nesih ve sülüs, Sami Efendi’den ise celi sülüs icazetini almıştır. Fevkalade kondisyonda. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 19 x 12 cm.