OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN V.MEHMED REŞAD HAN TUĞRALI “ZEKİYE SULTAN” İNİSİYALLİ GÜMÜŞ ISKATA TAKIMI
Osmanlı. Saray işi. Sultan V.Mehmed Reşad Han (1909-1918) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş, 12 adetten oluşan tam takım. Hanedan parçası, Zekiye Sultan “Z” inisiyalli. Altın vermeyli. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış ve kazıma/grave, kalemişi ve kumlama tekniği kullanılarak dekore edilmiş eserlerin ağız çevresi ve tabanı ajurludur. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın Hanedan menşeili, yüksek kıymette ele geçmesi zor koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 10 x 10 cm.
Ağırlık: 998 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI “MURASSA” GÜMÜŞ ÇİFT BAHRİYELİ KAŞIĞI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Çift. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış elmas, yakut ve safir taşlar ile zenginleştirilmiş, kazıma/grave tekniği ile tuğralı Osmanlı Saltanat Arması ve çapalı Bahriyeli Arması uygulanmış, altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının güzel örneklerinden. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın ihtişamlı görüntüsü ile dikkat çeken, ele geçmesi zor yüksek kıymette koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Uzunluk: 18 cm.
Ağırlık: 70 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL HIDİV “ZİYAFET-İ SENİYYE” KAŞIK STANDI
19.Yüzyıl. Osmanlı, Hıdiv. Damgalı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Resmi ziyafetlerde (Ziyafet-i Seniyye) tercih edilen sofra aksesuarlarından. Tepe kısmında Hidivyal bir taç bulunmakta. Tatlı sunumunda kullanılan stand Sultan II.Abdülhamid Han tuğralı 6 adet gümüş tatlı kaşığı ve gümüş kaplama kaşık standından oluşmakta. Tatlı kaşıklarının sap kısımları kuş figürleri ile zenginleştirilmiş. Alışılmışın dışında tasarımı ve zengin görselliği ile dikkat çeken, Hıdiv Hanedanı’na ait olması sebebi ile de ayrıca önem arz eden nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 21 x 17 cm.
Kaşık Uzunluğu: 14 cm.
Ağırlık: 667 gr.
Hıdiv ünvanı, Sultan Abdülaziz zamanında Mısır valilerine verilen ünvandır. Sadrazam hakkında da, hürmet ifadesi olarak kullanılırdı. Hıdiv; Arapça'da büyük vezir, baş vezir, hakim demektir. Mısır valileri, sadaret pâyesini haiz oldukları için, bu unvan verilmiştir. Mısır Hıdivleri protokolde şeyhülislam ve sadrazam ile aynı derecede idi. Aynı toplantıda bulundukları zaman sadrazam ve şeyhülislamdan sonra hıdiv yer alırdı. Hıdiv ünvanı ilk olarak 8 Haziran 1867 yılında Sultan Abdülaziz tarafından, Büyük Fuad Paşa'nın isteği üzerine Kavalalı Mehmed Ali Paşa'nın torunu İsmail Paşa'ya verilmiştir. Mısır vâlileri, İsmâil Paşanın Sultan Abdülazîz Handan aldığı fermâna dayanarak, 1914'e kadar bu ünvânı taşıdılar. Mısır hıdivleri; İsmâil Paşa ile oğlu Tevfik Paşa ve torunu İkinci Abbâs Hilmi Paşa olmak üzere üç kişidir. Hıdiv ünvanı İngilizler tarafından, 19 Aralık 1914 yılında Osmanlılar'dan Mısır'ı almaları sonucunda kaldırılmıştır.
18.YÜZYIL SARAY İŞİ “MURASSA” MUKADDES EMANET MUHAFAZASI
"SAKAL-I ŞERİF KUTUSU"
18.Yüzyıl. Gümüş, imalat damgalı. Murassa. Osmanlı Sarayı için özel yapım. Kök zümrüt, lal ve incilerle bezeli, altın vermeyli. Tüm gümüş yüzeyler kazıma/grave ve kalemişi tekniği ile Rokoko üslubunda stilize hatayi motiflerle bezeli. Kapağı bombe, iç yüzeyi altın vermeyli. Kapak zemin fonu boynuz. Dikdörtgen formlu gövdeyi taşıyan dört ayağı kıymetli taş mıhlı. Deri muhafazası ile birlikte. İslam Sanatı’nın en kıymetli örneklerinden sayılan, ele geçmesi zor yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 4.5 x 8.5 x 4 cm.
Ağırlık: 124 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “YENİKAPI MEVLEVİHANESİ ve SEMÂ ZİKRİ” TASVİRLİ GÜMÜŞ TAS
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Gümüş. Kabartma/repoussé, kazıma/grave, kalemişi ve kumlama teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Müstesna eserin merkezinde sembolik “Yenikapı Mevlihanesi”, etrafında ise Mevlevîlerin bir araya gelip Semâ gününde (Mukabele Günü) “Semahane”de yaptıkları Semâ Zikri (Mukabele) tasvir edilmiş. Tasvirde selamlayan ve Mevlana’nın makamı kabul edilen postun üzerinde oturan şeyh efendi sarığı ile, semazenler ise başlarına giydikleri “sikke”, üstlerine giydikleri nefsi simgeleyen “hırka”ları ile baş keserken yani selamlarken, Kudümzenbaşı’nın Devr-i Veledî’nin bittiğini ikaz eden vuruşları ile sessizce başları önlerinde beklerken, kollarını iki yana açarak sağdan sola dönerken yani evreni kalbiyle kucaklarken canlandırılmış. Fevkalade kondisyonda. Yüksek sanat kalitesi, üst düzey işçiliği ve öne çıkan görülmemiş tasarımsal zenginliği ile belgesel önem taşıyan, ele geçmez nadirlikte gerçek bir koleksiyon parçasıdır.
Çap: 14 cm.
Ağırlık: 119 gr.
OSMANLI 18.YÜZYIL GÜMÜŞ (SANCAK) KURAN-I KERİM MAHFAZASI
18.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Sancak alemine takılan tip Kuran-ı Kerim mahfazası. Kazıma/grave ve kalemişi tekniği ile kapak kısmına “Âyetü’l-Kürsî”, yanlara ise “Esma’ül Hüsna”dan isimler çalışılmış. Stilize floral tezyinatlı. Askı kancaları Rumi üslubu, kilit mekanizmalı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir örneklerinden. Ele geçmesi zor koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 15 x 40 mm.
Ağırlık: 27 gr.
OSMANLI 18.YÜZYIL GÜMÜŞ (SANCAK) KURAN-I KERİM MAHFAZASI
18.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Sancak alemine takılan tip Kuran-ı Kerim mahfazası. Kazıma/grave ve kalemişi tekniği ile kapak kısmına Fetih Suresi’nden ayetler, yanlara ise “Allah, Muhammed, Ali, Fatma, Hasan, Hüseyin” isimleri çalışılmış. Stilize floral tezyinatlı. Askı kancaları Rumi üslubu, kilit mekanizmalı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir örneklerinden. Ele geçmesi zor koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 18 x 35 mm.
Ağırlık: 22 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ KUR’AN-I KERİM MAHFAZASI / HİCRİ 1271
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Hicri 1271 tarihli. Gümüş. Kabartma/repouse, kazıma/grave ve kalemişi tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize dekorlu, merkezi “Mühr-ü Süleyman” motifli, motif içerisi “Maşallah” yazılı. Bombe kapaklı, askı kancalı. Kapak sırtı Osmanlıca ibareli ve tarihli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 13 x 15 x 2.5 cm.
Ağırlık: 340 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ (BALKAN) TAS
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Balkan işi. Kalemişi, kazıma/grave ve kabartma/repouse işçiliği ile mitolojik / dini anlamlarla yüklü bir tema ile bezeli eserde “Çift Başlı Bizans Kartalı” tekrarlı olarak kullanılmış. Omphalos’unda şahlanmış at üstünde çıplak bir figür, yan bordüründe ise sıralı çıplak figürler yer almakta. Stilize motifler ile bezeli. Bu tip eserlerin formu ve bezemesi kökenini 14. ve 15. yüzyıla kadar geriye götürebileceğimiz Balkanlar’daki eski bir geleneği takip etmektedir. Bu ekol eserlerden günümüzde birçok örnek Türkiye dışındaki manastır hazinelerinde muhafaza edilmektedir. Sina Yarımadası, Azize Aikaterina Manastırı, Patmos Adası ve Aynaroz Dağı’ndaki hazineler buna örnektir. Ayrıca 1923’te Lausanne’da imzalanan Nüfus Mübadelesi Anlaşması sonrasında bir grup eserde Yunanistan’a taşınmış ve çoğu Atina’daki Bizans ve Benaki müzeleri arasında dağılmıştır. Ele geçmez nadirlikte gerçek bir koleksiyon parçasıdır.
Referans: Sadberk Hanım Müzesi (Parıldayan Hatıralar) Brigitte Pitarakis, Christos Merantzas
Ölçüler: 4 x 14 cm.
Ağırlık: 85 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ (BALKAN) TAS
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Balkan işi. Kalemişi, kazıma/grave ve kabartma/repouse işçiliği ile merkezine münhani bir rozet, bordürüne ise sıralı madalyonlar içerisinde hayvan figürleri çalışılmış. Stilize floral ve geometrik motifler ile bezeli. Bu tip eserlerin formu ve bezemesi kökenini 14. ve 15. yüzyıla kadar geriye götürebileceğimiz Balkanlar’daki eski bir geleneği takip etmektedir. Fevkalade kondisyonda. Ele geçmez nadirlikte gerçek bir koleksiyon parçasıdır.
Referans: Sadberk Hanım Müzesi (Parıldayan Hatıralar) Brigitte Pitarakis, Christos Merantzas
Ölçüler: 3 x 15 cm.
Ağırlık: 109 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI (HRİSTİYAN) GÜMÜŞ KÂSE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Çift kulplu, platform kaideli. Kalemişi, kazıma/grave ve kabartma/repouse işçiliği ile merkezine münhani bir rozet, bordürüne ise sıralı madalyonlar içerisinde aziz tasvirleri ve kilise resimleri çalışılmış. Stilize floral motifler ile bezeli. Fevkalade kondisyonda. Bu ekol eserlerden günümüzde birçok örnek Türkiye dışındaki manastır hazinelerinde muhafaza edilmektedir. Sina Yarımadası, Azize Aikaterina Manastırı, Patmos Adası ve Aynaroz Dağı’ndaki hazineler buna örnektir. Ayrıca 1923’te Lausanne’da imzalanan Nüfus Mübadelesi Anlaşması sonrasında bir grup eser de Yunanistan’a taşınmış ve çoğu Atina’daki Bizans ve Benaki müzeleri arasında dağılmıştır. Ele geçmez nadirlikte gerçek bir koleksiyon parçasıdır.
Referans: Sadberk Hanım Müzesi (Parıldayan Hatıralar) Brigitte Pitarakis, Christos Merantzas
Ölçüler: 4 x 16 cm.
Ağırlık: 147 gr.
OSMANLI SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ MÜCEVHER KUTUSU
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Zenne boy. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu. Düz dipli, bombe kapaklı ve şişkin gövdeli, kilit mekanizmalı. Tüm yüzeyi zengin kalemişi ve repoussé/kabartma tekniği ile stilize floral tezyinatlı, tepe merkezi iri münhani rozet şeklinde. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı çeyiz kültürünün önemli bir unsuru olan mücevher kutularının seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 8 x 10 cm.
Ağırlık: 157 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “AVEDIS” USTA DAMGALI “ERZİNCAN” İŞİ SAVATLI GÜMÜŞ TÜTÜN TABAKASI
“Inhisar-i Duhan-i Devlet-i Aliyye-i Osmâniye”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1325 tarihli. Eski Türkçe “Erzincan” ve “Avedis” usta damgalı. Merkezi kazıma/gravé tekniği ile Eski Türkçe ile sahibinin adı “Ali Haydar, 1325”, kapağı Eski Türkçe ile “Inhisar-i Duhan-i Devlet-i Aliyye-i Osmâniye”, Latih harfleri ile ise “Régie Co-Intéressée Des Tabacs De L'Empire Ottoman” ibareli. Köşebentleri ay-yıldız motifli, yoğun altın vermeyli, stilize floral motiflerle bezeli. Fevkalade kondisyonda. Eserin tıpkı benzeri Garo Kürkman’ın “Osmanlı Gümüş Damgaları” kitabının 224. sayfasında yer almaktadır. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette, ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgaları "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 71. sayfasında (şehir damgası) ve 90. sayfasında (usta damgası) yer almaktadır.
Ölçüler: 7 x 9 x 1.5 cm.
Ağırlık: 147 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “ORİJİNAL MAHFAZASINDA” KEHRİBARLI GÜMÜŞ AĞIZLIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Kallavi ebatlarda. Gövdesi gümüş, ağızlığı sıkma kehribardan yapılmış. Orijinal mahfazası ile birlikte. Fevkalade kondisyonda. Türünün orijinal muhafazası ile birlikte nadir tesadüf edilen koleksiyonluk bir örneğidir.
Uzunluk: 22 cm.
Ağırlık: 55 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ KEMER TOKASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Telkari işçiliği ile çalışılmış. Firuze, lapis ve yeşim taşlar ile bezeli. İki parçadan müteşekkil, kubbesel bağlantılı, orijinal kemerli. Fevkalade kondisyonda. Türünün seçkin ve koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 8 x 82 cm.
Ağırlık: 311 gr.
OSMANLI SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ AZNAVUR TATLILIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış eserin yüzeyi aznavur işçiliği ile zengin dekorlu, kalemişi ve kazıma/grave tekniği ile stilize tezyinatlı. Kaidesi ajurlu, kubbesel kapağı çiçek formunda tutamaklı. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönü yüksek, seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 20 x 11 cm.
Ağırlık: 347 gr.
OSMANLI SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ÇİFT KAŞIKLIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Çift. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, altın vermeyli. Yalın yüzeyi kalemişi ve kazıma/grave tekniği ile stilize zengin dekorlu, ağız çevresi ajurlu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönü yüksek, seçkin ve koleksiyonluk örnekleridir..
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 11 x 8.5 cm.
Ağırlık: 514 gr.
OSMANLI SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ AZNAVUR KUPA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Aznavur işi, silindirik formlu eserin gövde merkezinde Osmanlı Rokokosu üslubunda bir madalyon yer almakta. Madalyon içerisi Latin alfabesi ile inisiyalli. Ağız ve taban çevresi bir suyolu ile çevrili. Seçkin ve koleksiyonluk bir örnektir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 7.5 x 7 cm.
Ağırlık: 70 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI AZNAVUR İŞİ GÜMÜŞ ŞEKERLİK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Aznavur (guilloché) işi. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, kalemişi tezyinatlı, altın vermeyli. Yüksek kaide tabanlı, şişkin gövdeli, yanlardan çift kulplu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 13 x 11 cm.
Ağırlık: 521 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “VAN” İŞİ USTA DAMGALI SAVATLI GÜMÜŞ TÜTÜN TABAKASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Eski Türkçe ile “Van” ve “Ç.Y.V” usta damgalı. Kitabesinde Eski Türkçe ile “Kale-i Van” yazmakta. Müstesna eserin ön yüzüne üst seviye savat işçiliği ile “Van Kalesi” görünümü resmedilmiş. Tüm yüzeyleri yoğun stilize floral motiflerle bezeli. Tabakanın içi altın vermeyli. Arka kapak merkezindeki madalyon kazıma/gravé tekniği ile inisiyalli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgaları "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 72. sayfasında (şehir damgası) ve 102. sayfasında (usta damgası) yer almaktadır.
Ölçüler: 5.5 x 9.5 cm.
Ağırlık: 141 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “VAN” ve “TEBRİZ” DAMGALI SAVATLI GÜMÜŞ SİGARA TABAKASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Hicri 1305 tarihli. Eski Türkçe ile “Van” ve “Tebriz” çift şehir damgalı. Kapak üzerindeki kitabede kazıma/gravé tekniği ile tuğra formunda Eski Türkçe ile sahibinin adı “Ali Nasrullah, 1305” yazmakta. Tüm yüzeyler stilize floral ve geometrik motiflerle bezeli. Osmanlı döneminde bazı Vanlı ustalar İran’ın başşehri Tebriz’e gitmiş, kuyumculukta eski geleneklerini (Van işi) devam ettirip imal ettikleri eserlere “Van” ve bulundukları şehrin adı “Tebriz” damgasını birlikte vurmuşlardır. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir ele geçen koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damga örnekleri "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 72. sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 7 x 9 x 1 cm.
Ağırlık: 117 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ ÇOCUK HAMAYILI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Çocuklar için yapılmış nadir görülen boyutlarda. Savat tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize dekorlu eserin bir yüzüne Osmanlı Saltanat Arması, diğer yüzüne ise camii tasviri çalışılmış. Üstten sürgü kapaklı, orijinal zincir askılı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı İslam Kültürü’nün ikonik bir objesi ve nadir koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 4.5 x 6 x 1 cm.
Ağırlık: 71 gr.
Savat sözcüğü, Arapça “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adı olmuştur. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır: Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması.
OSMANLI 19.YÜZYIL ORİJİNAL MAHFAZASINDA SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ÇİFT KUPA
19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Çift. Dış yüzeylerine kalemişi ve kazıma/grave tekniği ile Osmanlı İmparatorluk Arması (Arma-i Osmanî), Sultan II.Abdülhamid Han tuğrası ve stilize floral dekorlu Rokoko üslubunda bir madalyon çalışılmış. Ağız çevreleri stilize Rokoko bir bordür ile çevrelenmiş. İç yüzeyleri altın vermeyli. Orijinal Osmanlı Devlet Armalı mahfazası ile birlikte. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın seçkin ve koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Kutu ölçüsü: 9 x 20 x 13 cm.
Bardak ölçüsü: 8 x 7 cm. (her biri)
Ağırlık: 118 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “AZNAVUR” ISKATA TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş, 6 adetten oluşan takım. Aznavur işi. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış ağız çevresi ve gövdesi ajurlu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın seçkin ve koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 7.5 x 10 cm.
Ağırlık: 359 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ AKÇE MAHFAZASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş, sah damgalı. İstiridye kabuğu formunda çift kapaklı ve içi ipek gözlü olarak tasarlanmış. Repoussé/kabartma ve kalemişi tekniği ile stilize floral dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Türünün estetik yönü yüksek, zarif ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 6 x 7.5 cm.
Ağırlık: 34 gr.