Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “BOHEM” LİTÜRJİK KANDİL
19.Yüzyıl. Fransız. Bohemya mamulâtı. Osmanlı İmparatorluğu’nun üst düzey yaşamı içinde oldukça popüler olan “Bohem Cam Sanatı”nın kallavi ebatlarda aykırı bir örneği. Billur renk gövdeli. Rokoko üslubunda tezyinata sahip, stilize geometrik ve floral unsurlarla zenginleştirilmiş. Altın yaldız bezemeli. Askı kancalı, orijinal zinciri ile birlikte. Avrupa’da Osmanlı Pazarı için Türk beğenisine uygun olarak yapılan ve “Türk Camı” diye adlandırılan ürünlerin ve Osmanlı İmparatorluğu’nun camcılık girişimlerinde oldukça önemli izler bırakmış olan “Bohemya Cam Sanatı”nın, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Uzunluk: 41 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
VİYANA 18.YÜZYIL “SAX” PORSELEN KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Sax. Viyana imalat damgalı. Osmanlı Sarayı ve çevresi için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. “Rokoko” üslubunda tezyinata sahip, zengin altın yaldız bezemeli. Krokodil desenli, üst düzey fırça kalitesinde tasvir edilmiş çiçek buketleri ile dekorlu, iç yüzeyi aynı üslupta çalışılmış floral kompozisyonlar ile tezyinli. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Realist kapak tutamağı dalında limon formunda. Osmanlı'nın yüksek zevkini gözler önüne seren nadir koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş
Çap: 21 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
YILDIZ PORSELEN SARAY İŞİ DUVAR TABAĞI
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. “Ay-Yıldız” imalat damgalı. “Sene 1312 / 3” tarihli. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi. Saray işi, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu özel üretimlerinden. Kallavi ebatlarda tasarlanmış. Tüm yüzeyi üst seviye fırça kalitesinde sırüstü peyzaj çalışmalı, altın yaldız bezemeli. Altın konturlu. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, düz dipli, hafif yüksek kenarlı. Fevkalade kondisyonda. Eserin benzer örnekleri “Topkapı Sarayı Müzesi Koleksiyonu” envanterine kayıtlı, görseli ise “Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri” kitabının 368. ve 369.sayfasında yer almakta. Türk Porselen Sanatı’nın benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ - Sayfa: 116
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu - Sayfa: 368, 369
Çap: 46 cm.
Türk Çini Sanatı’nı canlandırmak, yeni bir yön ve hız vermek amacıyla Sultan II. Abdülhamid Han tarafından 1891 yılında Yıldız Sarayı bahçesinde Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu kurulmuştur. Hemen üretime başlayan Fabrika, 1894 depreminde zarar görmüş, aynı yıl İtalyan Mimar Raimondo d’Aronco’ya adeta yeniden yaptırılmıştır. Fabrika’nın kuruluşunda gerekli olan ileri teknoloji, her türlü malzeme ve kalıp Fransa'daki Sèvres ve Limoges fabrikalarından getirilmiştir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen eserlerin tümünde fabrikanın orijinal amblemi olan “Ay-Yıldız” damgası yer almaktadır. Damganın hemen altında eserin hangi yılda üretildiği yazar. Hereke Fabrikası gibi bir imparatorluk fabrikası olan Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen porselenler, öncelikli olarak son dönem saray, köşk ve kasırların dekorasyonunda kullanılmış ve armağan olarak yabancı hanedanlara sunulmuştur. Fabrikada birçok yerli ve yabancı sanatçı çalışmıştır. Bu sanatçıların en önemlilerinden biri olan Halid Naci, padişah tarafından yetiştirilmek üzere Sèvres Porselen Fabrikası'na gönderilmiştir. Fabrikanın kurulduğu ilk yıllarda üretilen eserler, form ve bezeme açısından Fransız porselenlerinin etkisindedir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’ndaki üretim, 1909 yılında, Sultan II. Abdülhamid’in tahtan indirilmesiyle durdurulmuştur. Bu dönemde Müze-i Hümâyûn Müdürlüğü'ne bağlanan fabrikanın yeniden üretime geçmesi için Müze-i Hümâyûn’un müdürü olan Osman Hamdi Bey girişimlerde bulunmuştur. 1910 yılında Osman Hamdi Bey'in ölümüyle Halil Edhem Bey, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu'nu yeniden çalıştırma hazırlıklarına başlar ve 1911 yılında fabrikada yeniden üretime geçilir.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL STİL ÖRTÜSÜ / KAHVE PUŞİDESİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi estetik ve kalitede. Dival işi, simli. Bordo renk kadife zemin üzerine altın kılaptan kullanılarak dolgu sarma tekniğinde (dival işi) tatbik edilmiş. Barok üslubunda zengin dekorlu, stilize floral motifler ile zenginleştirilmiş. Sim saçaklı, astarlı. Osmanlı Tekstil Sanatı’nın elde işlenmesi zor ve meşakkatli, emek ve sabır isteyen en özel örneklerinden, nadir ele geçen koleksiyonluk eserdir.
Çap: 84 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” HOŞAF KAŞIĞI TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultani özelliklerde, estetik ve kalitede. 6 adet, eksiksiz tam takım. Üst düzey işçilik ve hassasiyet ile imal edilmiş, özel ağırlık ve dengeye sahip. Hazneleri bağa (kaplumbağa kabuğu), sapları gümüş sarmallı, gümüşten küre tutan el formunda finalli. Altın vermeyli. Orijinal muhafazası ile birlikte. Sahibine göre değer ve sanatsal özellikler taşıyan bu tip kaşıkların en özel örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserlerdir.
Uzunluk: 24 cm. (her biri.)
Ağırlık: 215 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ 6 ADET FİNCAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. Usta damgalı. 6 adet, farklı özelliklerde ve dekorasyonda kulplu kahve fincanı. Kırmızı renk lüleci çamurundan imal edilmiş. Altın ve gümüş yaldız bezemeli, stilize tezyinatlı. Haliyle. Osmanlı Tophane Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin KOCABAŞ
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç BAKLA
Ölçüler: 4 x 5.5 cm. - 4.5 x 5.5 cm. - 3.5 x 6 cm. - 4 x 4.5 cm. - 4 x 5 cm. - 3.5 x 6 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” 2 ADET KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. 2 adet. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Kubbesel kapakları kozalak formunda tutamaklı, çemberleri / kapakları oturmuyor. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserlerdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 19.5 x 20 cm. - 17 x 20 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Tombak çemberli, kubbesel kapağı kozalak formunda tutamaklı. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 16.5 x 20.5 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TOMBAK KAPAKLI SAHAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul işi. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı. Tıpkı benzer örnekleri “Tombak” kitabının 103. ve 104.sayfalarında yer almakta. Türk Maden Sanatı’nın yüksek kıymette nadir ve koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Tombak - Altından Süzülen Zarafet / Yapı Kredi Yayınları, 2018
Ölçüler: 11.5 x 15 cm.
Tombak, altın-cıva karışımı ile kaplanmış bakır ve bakır alaşımı eşyanın genel adıdır. Altın ve gümüşün özelliği cıva içinde çözülebilmeleri yani sıvılaşabilmeleridir. Bu, cıva ile altın karışımı sıvıya amalgam denir. Bu özellikten yararlanılarak gerçekleştirilen yaldızlama ya da Osmanlıca adıyla tombaklama tekniği ile çok sağlam ve düzgün bir kaplama elde edildiği için günümüze kadar kullanılmıştır. Tombaklama yapmak için cam veya porselen bir kabın içinde cıva ve çok ince kıyılmış 24 ayar altın karıştırılır. Bu karışım ahşap bir çubukla karıştırılarak, altının cıva içinde tümüyle çözülmesi yani sıvılaşması sağlanır. Daha sonra ince bir tülbentle süzülen sıvı alaşım yani amalgam kullanıma hazır hale gelmiştir. Altın kaplanacak eşyanın yüzeyi bütün oksit ve kirlerden temizlenip kurutulur. Tombak yapılacak yüzeye bir fırça, mantar parçası veya bez tampon ile amalgam yedirilerek sürülür. Tombaklanmış eşya, küllenmekte olan odun kömürü ateşi üzerine konularak veya düşük ısıda fırınlanarak civanın uçması sağlanır. (Bu safhada buharlaşan civanın solunması son derece tehlikelidir ve geçmişte bu mesleği yapan kişilerde hayati sorunlara yol açmıştır, ustasını öldüren sanat diye bahsedilir) Geriye kalan altın, yüzeye iyice sızmış ve yapışmış olduğundan kaplama oldukça kalitelidir.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL TOMBAK LEĞEN
18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. İstanbul işi. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Kalemişi ve kazıma (grave) tekniği ile girlandlarla zenginleştirilmiş klasik üsluba sahip stilize floral tezyinatlı. Düz dipli, geniş ve yayvan hazneli, dışa dönük ağızlı. Tombağı iyi kondisyonda. Osmanlı Tombak Sanatı’nın günümüze az sayıda intikal etmiş seçkin örneklerinden, yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Ekpertiz: Sn.Güner Liman tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2018 / Yapı Kredi Yayınları
Çap: 29 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ LEĞEN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Sultani özelliklerde ve işçilik kalitesinde repoussé (kabartma) ve grave (kazıma) teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Sultan Abdülmecid Han dönemine özgü üslubun tüm özelliklerini barındırmakta. Osmanlı Rokokosu üslubunda muhteşem tezyinata sahip. Kallavi ebatlarda, geniş ve yayvan hazneli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın üst seviye işçilik kalitesine sahip yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 37.5 cm.
Ağırlık: 883 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ CENTERPIÈCE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Sultani özelliklerde ve işçilik kalitesinde repoussé (kabartma) ve grave (kazıma) teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Sultan Abdülmecid Han dönemine özgü üslubun tüm özelliklerini barındırmakta. Osmanlı Rokokosu üslubunda muhteşem tezyinata sahip. “Ziyafet-i Seniyye” (saray ziyafetleri) meyve sunumu için “frutière” (meyvelik) olarak tasarlanmış. Kallavi ebatlarda, platform kaideli ve geniş ve yayvan hazneli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın üst seviye işçilik kalitesine sahip yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheseridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14 x 23.5 cm.
Ağırlık: 627 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ AYNA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Repoussé (kabartma) ve ajur işçiliği ile imal edilmiş. Sultan Abdülmecid Han dönemine özgü üslubun tüm özelliklerini barındırmakta. Merkezine Osmanlı sancakları ve müzik aletlerinden oluşan “Mızıka-ı Hümâyun” üslubunda bir kompozisyon tatbik edilmiş. Haliyle. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın üst seviye işçilik kalitesine sahip yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 28 x 22 cm.
Ağırlık: 623 gr. (Ayna dahil)
Share
Ask a question
Ask a question
RUS 19.YÜZYIL AJURLU GÜMÜŞ MUHAFAZA
19.Yüzyıl. Rus. St.Petersburg “84” imalat ve garanti, “CE” usta damgalı. Ajur işçiliği ile oluşturulmuş, Rokoko üslubu kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı. Kilit mekanizmalı, menteşe kapaklı. Fevkalade kondisyonda. Rus Gümüş Sanatı’nın estetik ve işçilik kalitesi ile dikkat çeken koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 5.5 x 11.5 cm.
Ağırlık: 97 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” MURASSA SALDIRMA
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Saray işi. Sultani özelliklerde ve işçilik kalitesinde imal edilmiş. Murassa, kabzası yakut taş montürlü. Sapı (ceyt) yeşim taşından. Bıçağı altın kakma istifli sülüs hat ile ”Maşaallah” ve “Tevekkeltû Alâllah / Allah’a dayanıp güvendim” ibareli. Gümüş kınlı, repoussé (kabartma) işçiliği ile “Rokoko” üslubunda stilize floral tezyinatlı. Askı kancalı. Ele geçmesi zor yüksek kıymete sahip koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 32 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL CEYT SAPLI ALTIN KAKMA SALDIRMA
18.Yüzyıl. Osmanlı. Sapı (ceyt) yeşim taşından. Kını, balçağı ve bıçağı altın kakma ile stilize tezyinatlı. Koleksiyon değeri yüksek nadir ele geçen eserlerdendir.
Uzunluk: 38 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL CEYT SAPLI ALTIN KAKMA BIÇAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Sapı (ceyt) yeşim taşından. Bıçağın her iki yüzünde altın kakma istifli sülüs hat ile ( عقايلي ) “Ukaylî” ibaresi yer almakta. Koleksiyon değeri yüksek türünün nadir ele geçen örneğidir.
Uzunluk: 19.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ AVCI TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Gümüş kını “Osmanlı Rokokosu” üslubunda repoussé (kabartma) tekniği ile uygulanmış stilize tezyinata sahip, mimari tasvirler ve “Mızıka-ı Hümâyun” tarzı armalar ile zenginleştirilmiş. Kın haznesi farklı boyda 3 bıçak kapasiteli, estetik tasarım ve işçiliğe sahip bıçakları mevcut. Türünün nadir tesadüf edilen yüksek kıymete sahip aykırı bir örneğidir.
Uzunluk: 33 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “FİLKULAK” GÜMÜŞ SALDIRMA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Aykırı boy ve tasarıma sahip. Kabzası fildişi, kını gümüş. Yeniçeri yatağanlarında bulunan “filkulak” kabzaya sahip. Gümüş kını “Osmanlı Rokokosu” üslubunda repoussé (kabartma) tekniği ile uygulanmış stilize tezyinata sahip, tasarımsal armalar ile zenginleştirilmiş. Namlusu grave (kazıma) dekorlu. Çamurluğu iri topuz formunca, askı kancalı, orijinal zinciri ile birlikte. Türünün nadir tesadüf edilen kıymetli ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Uzunluk: 43.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL GÜMÜŞ SALDIRMA
18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. Rokoko üslubunda stilize tezyinata sahip, kını ve kabzası gümüş. Bıçağı “ بــــسـم ربي انا غلبت / Rabbimin adıyla ben galibim” ibareli. Çamurluğu iri topuz formunda, askı kancalı. Türünün nadir tesadüf edilen koleksiyonluk örneğidir.
Uzunluk: 28.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL ALTIN ve GÜMÜŞ KAKMA ŞAŞKA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Rokoko üslubunda “S” kıvrımlı floral ve geometrik tezyinata sahip. Namlusu altın kakma, kabzası ve kını gümüş kakma, koftgari stili işçiliğe sahip. Kını ışınsal motifli, bilezikli ve askı kancalı. Kabzası çift yanaklı, balçaksız. Nadir tesadüf edilen işçilik ve tezyinata sahip, türünün yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Uzunluk: 101 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL İŞLEME ÖRTÜ / MAHYACI
19.Yüzyıl. Osmanlı. ‘Mahyacı’ ibareli. Hicri 1255 tarihli. Merkezde Sultan tuğrası, her iki yanda (aynalı) figüratif ve istif hat yazılı madalyonlar yer almakta. Stilize floral motiflerle zenginleştirilmiş ve hat dekorlu bordür ile çevrelenmiş. Türünün aykırı tasarıma sahip seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 171 x 46 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 17.YÜZYIL BURSA İŞİ ÇATMA
17.Yüzyıl. Osmanlı. Bursa tezgahlarında çatma tekniğiyle dokunmuş. Kenarları altı nişli, merkezi ışınsal madalyonlu, lale, sümbül ve gül motifleri ile bezeli. Çözgüsü ve favları ipek, atkısı pamuk. Zemin üzerine daha uzun tutulan ikinci bir takım iplikle hav oluşturularak sağlanan zeminden yüksek motiflerle desenlenmiş. Haliyle, kondisyonu yorgun. Benzer örneği Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonu’nda (Envanter No: 9074 HK.1469) yer almakta. Osmanlı Tekstil Sanatı’nın koleksiyonluk örneklerindendir.
Referans: Çatma ve Kemha, 2007 Hülya Bilgi / Sadberk Hanım Müzesi (Sayfa: 92, 93)
Ölçüler: 110 x 62 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL İSTANBUL İŞİ “ÜSKÜDAR” ÇİFT ÇATMA
19.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul işi. 2 adet, çift. Üsküdar Selimiye Camii avlusunda kurulan tezgahlarda çatma tekniğiyle dokunmuş. İpek, kılaptan. Merkezi madalyonlu, etrafı geniş bordürlü, stilize kozalak motifleri ile bezeli. Osmanlı Tekstil Sanatı’nın çift olarak ele geçmesi zor, kıymetli ve koleksiyonluk örnekleridir.
Provenans: Christie’s, London / Islamic & Indian Art, 27.04.2012 (Lot: 834)
Referans: Çatma ve Kemha, 2007 Hülya Bilgi / Sadberk Hanım Müzesi
Ölçüler: 113 x 59 cm. (her biri.)
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK “MİMARİ ÜSLUP” TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Merkezi “Topkapı Sarayı”ndan esinlenilmiş mimari yapı tasvirli. Tasvirin merkezi floral, tacı ve iki yanı ise spiral kıvrımlı dalga motifleri ile tezyinli. Çevresi saz üslubu motifler ile zenginleştirilmiş. Tacında iri bir lale motifi yer almakta. Mercan kırmızısı, zümrüt yeşili ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize floral motifler ile bezeli. Arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Restoreli. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum, Lisbon Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 24.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question