Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN TUĞRALI GÜMÜŞ LEĞEN-İBRİK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) tuğralı. Gümüş. Sultani özelliklerde ve estetikte, kusursuz “yalın” işçilikli. İbrik ve leğen olmak üzere 2 parçadan müteşekkil. Kulbu Rokoko “S” kıvrımlı, palmet motifleri ile zenginleştirilmiş. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı çiçek formunda. Leğeni yayvan ve geniş hazneli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik harikası, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Leğen Çap: 37 cm.
İbrik Yükseklik: 34 cm.
Ağırlık: 2120 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ "BARON" ÇAY TAKIMI / AZNAVUR İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Avrupalı soylu bir “Baron” için özel olarak “Rokoko” üslubunda tasarlanılarak imal edilmiş. "Baron Tacı"na sahip Latince “His Tuentur et Pugnant” ibareli “Hanedan Armaları” ile dekorlu. Çay servisinde kullanılmak üzere boynuz saplı demlik, sütlük ve şekerlik olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Saray işi estetik ve kalitede, üst seviye aznavur işçiliği ile dekorlu, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile oluşturulmuş “Rokoko” madalyonlar ile tezyinli. Kapak tutamakları aplike kuş figürü formunda. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen özel örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çaydanlık Yükseklik: 18 cm.
Sütlük Yükseklik: 14 cm.
Şekerlik Yükseklik: 15 cm.
Ağırlık: 1392 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAHVEDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Gümüş. Saray işi estetik ve kalitede “Rokoko” üslubunda tasarlanılarak imal edilmiş, Rokoko üslubunun tüm karakteristik özelliklerini barındırmakta. Kazıma (grave), kalemişi ve kumlama tekniği ile tezyinli, “Osmanlı Saltanat Arması” ve “Sultan Tuğrası” dekorlu, stilize akantus yaprakları ile zenginleştirilmiş. Platform kaideli, Rokoko “S” kulplu, kubbesel kapaklı, kapak tutamağı meyve formunda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zor tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 21 cm.
Ağırlık: 357 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “AJURLU” ZARF TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. 12 adetten oluşan tam takım, Rus “Kuznetsov” damgalı porselen fincanları ile birlikte. Ajur işçilikli, sıvama altın vermeyli. Orijinal muhafazası ile birlikte. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın tam takım olarak zor tesadüf edilen, yüksek kıymette koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 4.5 cm. (her biri.)
Ağırlık: 285 gr.
Osmanlı Saray Hazinesi’nden günümüze ulaşan değerli pek çok yapıtın arasında, çoğunlukla geç dönemlere ilişkin çay, kahve ve şerbet takımı gibi eşyalar geniş bir yer tutar. Söz konusu takımların bazıları zarflıdır. Büyük çoğunluğu altın, gümüş, mineli ve murassa olan bu grup eşya içinde en zengin çeşide sahip olanlar kahve fincanı zarflarıdır. Fincan zarfları, kahve içerken elin yanmaması için yapılmıştır. Osmanlı döneminde kulpsuz olan küçük boyutlu porselen fincanlar, zarfların içine yerleştirilir ve kahve bu şekilde içilirdi. Zarflar genellikle, ağız kısımları fincanınkinden biraz aşağıda olmak üzere, dudak payı bırakılarak yapılırdı. Zarf, bir nesneyi sarıp çevreleyen, koruyup taşıyan demektir. Zarflar Osmanlı’nın estetik zarafetini en iyi gösteren örneklerdendir. Genellikle küçük boyutta olanlara “bülbül yuvası”, daha geniş ve derinlerine ise “kallavi” adı verilirdi. 1640 tarihli “Narh Defterleri”ndeki fincan listesinde “paşa fincanı”, “hatai” gibi değişik isimler de yer almaktadır.
Osmanlı’da kahve ikramı törenseldir. Şöyle ki; kahve ikramını üç ya da dört genç kız yapar. Kızlardan biri mangal örtüsünü, ikincisi kahve tepsisiyle birlikte fincan ve zarfları, üçüncü kız stile oturtulmuş kahve ibriğini getirir, dördüncüsü ise fincanları doldurup zarflara yerleştirerek, zarfın ayağından iki parmağı ile tutarak tek tek konuklara ikram ederdi. Osmanlıda en seçkin fincan zarflarına sahip olmak önemli idi. Çünkü sahibi inceliğinin ve servetinin bir kanıtı olarak bu zarflar ile kahve ikram ederdi. Zarflar öylesine değerli ve mühimdi ki çeyiz sandıklarının en gözde eşyaları arasında kabul edilirlerdi.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “AZNAVUR İŞİ” ZARF TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. 6 adetten oluşan takım, Rus “Kuznetsov” damgalı porselen fincanları ile birlikte. Aznavur işçilikli, altın vermeyli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın takım olarak zor tesadüf edilen koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 4.5 cm. (her biri.)
Ağırlık: 81 gr.
Osmanlı Saray Hazinesi’nden günümüze ulaşan değerli pek çok yapıtın arasında, çoğunlukla geç dönemlere ilişkin çay, kahve ve şerbet takımı gibi eşyalar geniş bir yer tutar. Söz konusu takımların bazıları zarflıdır. Büyük çoğunluğu altın, gümüş, mineli ve murassa olan bu grup eşya içinde en zengin çeşide sahip olanlar kahve fincanı zarflarıdır. Fincan zarfları, kahve içerken elin yanmaması için yapılmıştır. Osmanlı döneminde kulpsuz olan küçük boyutlu porselen fincanlar, zarfların içine yerleştirilir ve kahve bu şekilde içilirdi. Zarflar genellikle, ağız kısımları fincanınkinden biraz aşağıda olmak üzere, dudak payı bırakılarak yapılırdı. Zarf, bir nesneyi sarıp çevreleyen, koruyup taşıyan demektir. Zarflar Osmanlı’nın estetik zarafetini en iyi gösteren örneklerdendir. Genellikle küçük boyutta olanlara “bülbül yuvası”, daha geniş ve derinlerine ise “kallavi” adı verilirdi. 1640 tarihli “Narh Defterleri”ndeki fincan listesinde “paşa fincanı”, “hatai” gibi değişik isimler de yer almaktadır.
Osmanlı’da kahve ikramı törenseldir. Şöyle ki; kahve ikramını üç ya da dört genç kız yapar. Kızlardan biri mangal örtüsünü, ikincisi kahve tepsisiyle birlikte fincan ve zarfları, üçüncü kız stile oturtulmuş kahve ibriğini getirir, dördüncüsü ise fincanları doldurup zarflara yerleştirerek, zarfın ayağından iki parmağı ile tutarak tek tek konuklara ikram ederdi. Osmanlıda en seçkin fincan zarflarına sahip olmak önemli idi. Çünkü sahibi inceliğinin ve servetinin bir kanıtı olarak bu zarflar ile kahve ikram ederdi. Zarflar öylesine değerli ve mühimdi ki çeyiz sandıklarının en gözde eşyaları arasında kabul edilirlerdi.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ BUHURDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Gümüş, Rokoko üslubunda tasarlanmış, karakteristik tezyinatlı. Kapağı ajur işçilikli, platform kaideli, taşıma kulplu. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zor tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 15 cm.
Ağırlık: 307 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “SARAY İŞİ” MUM MAKASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Gümüş. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanılarak dekore edilmiş. Sahibinin adı “K.K” inisiyalli. Görülmemiş form ve estetikte. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın emsaline rastlanılmamış nadir koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Uzunluk: 20.5 cm.
Ağırlık: 196 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ÇİFT ŞAMDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Gümüş. Çift. Rokoko üslubunda repoussé (kabartma), grave (kazıma) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı, akantus yaprakları ile zenginleştirilmiş. Tek mumluklu, estetik ve zarif tasarıma sahip. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zor tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 31.5 cm. (her biri.)
Ağırlık: 1723 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ HAT TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş, hat (yazıhane) takımı. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinli. Kubbesel kapaklı rıhdan, mürekkeplik, orta hazne ve kalemlikten oluşmakta, küresel dört ayak üzerinde yer alan tepsisi yüksek kalem standlı. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın aykırı ve seçkin bir örneği, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 17.5 x 27.5 cm.
Ağırlık: 1034 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL HATTAT KALEMTRAŞI KOLEKSİYONU
19.Yüzyıl. Osmanlı. 9 adet usta damgalı kalemtıraştan oluşan koleksiyon. Sırri, Ali gibi farklı ustaların farklı formda bıçaklarından seçilmiş. Fildişi, kemik ve ahşap saplı, teki mercan aplikeli. Koleksiyon değeri yüksek bir arada zor tesadüf edilen nadir eserlerdir.
Uzunluk: 22 cm. - 20 cm. - 19 cm. - 18 cm. - 17 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL ESER-İ İSTANBUL HAT KUTUSU
19.Yüzyıl. Osmanlı. Eser-i İstanbul. Ahşap üzerine bağa (kaplumbağa kabuğu), sedef ve kemik kakma tekniği ile yapılmış, stilize geometrik tezyinatlı. 4 yüksek kaide ayaklı, üstten bombe kapaklı, tek hazneli ve kilit mekanizmalı. Türünün nadir tesadüf edilen koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 28 x 32 x 19 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL ESER-İ İSTANBUL HATTAT SANDIĞI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Eser-i İstanbul. Ahşap üzerine bağa (kaplumbağa kabuğu), sedef ve kemik kakma tekniği ile yapılmış, stilize geometrik ve floral tezyinatlı. Kallavi ebatlarda. Üstten bombe kapaklı, kaide ayaklı, tek hazneli ve kilit mekanizmalı. Türünün nadir tesadüf edilen koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 35 x 48 x 30 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ŞEYH AZÎZ RUFAÎ (1871-1934)
“Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1319 (M.1901) tarihli. Talik hattı ile diagonal olarak tatbik edilmiş. “Hüve’l-Mu’în” diye başlayan “Evhadü’d-Dîn Kirmânî’nin Dîvân-ı Rubâ’iyât”ından Farsça dörtlük yazılı. Altın ile “Neoklasik” üslupta üst düzey tezhipli, Rumî motifler ve uçlarda tığlar ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Eserde, “Hüner sahipleri için müşevveş bir iş en güzeldir, Mükemmellik ümidi yoktur, noksan en güzeldir, Akıl sahipleri nezdinde bir parça kuru ekmek yiyip, Dert çekmemek, Süleyman mülkünden güzeldir.” anlamındaki metin yazmaktadır.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa: 251)
Ölçüler: 40.5 x 29 cm.
Aziz Efendi ilk tahsilini Eyüp'te Şah Sultan İbtidai Mektebi'nde tamamladı. Sıbyan Mektebi sıralarında güzel yazıya olan kabiliyeti dolayısıyla Filibeli Arif Efendi'den sülüs ve nesih yazılarını öğrenmeye başladı. 1896'da hocası Arif Efendi ile Reisülhattatin Muhsinzade Abdullah Hamdi Bey'den sülüs ve nesih yazılarında icazet aldı. Daha önce Karinabadlı Hasan Hüsnü Efendi'den ta'lik yazısını meşkederek, 1894'te ondan da icazet aldı. Celi üstadı Sami Efendi'nin Horhor'daki evinde yapılan sanat sohbetlerine devam ederek celi sülüs, celi talik yazılarının inceliklerini öğrendi. Aziz Efendi, Şevki Efendi yolunda yazıya kendine has bir şive katarak hat şahsiyetini ortaya koymuştur. Aziz Efendi emsali arasında "seriülkalem" olarak şöhret buldu. Divani, reyhani, muhakkak. tevkiî. ta'lik, rik'a yazılarını bütün incelikleriyle bilir ve yazardı. Bilhassa celi- sülüs yazıların istif ve terkibinde son derece mahir olup çok güzel tuğra resmederdi. Eserlerine önceleri “Abdülaziz Eyyübi” ve “Aziz”, daha sonra ise, “Şeyh Mehmed Abdülaziz er-Rifai” şeklinde imza koydu. “Medresetü'l kudat'ta” ve “Mahmudiye Rüşdiyesi'nde” yazı hocalığı yaptı. Meşihat Dairesi memurlarına da ta'lik dersi verdi. Bu sırada Ümmü Kenan Dergahı Şeyhi Kenan Rifai'ye intisap ederek, 1910 yılında ondan hilafet aldı. "Hutüt-ı mütenevvia" ile yazdığı yedi büyük hilye de hat sanatındaki kudretini gösteren önemli eserleridir. Yirmiyi aşkın sülüs-nesih ve ta'lik meşk albümü ile ta'lik hatta yazdığı “Kasidetü'l-bür'de” ve sülüs-nesih “El-kasidetü'n nuniyye” Kahire'de yayımlanmıştır. Ayrıca Bursa Ulu Camii'nde iki, İstanbul Türk ve İslam Eserleri Müzesi'nde 116 parça levhası bulunmaktadır
Share
Ask a question
Ask a question
YAHYA HİLMÎ EFENDİ (1833-1907)
“Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1319 (M.1902) tarihli. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile üst düzey “Neoklasik” üslupta tezhipli, Rumî ve on iki kollu yıldız motifleri ile zenginleştirilmiş. Eser, sülüs hattı ile tatbik edilmiş "Besmele-i Şerife” ile başlar ve altı satırlık nesih hat ile yazılmış “Mâide Suresi 3.Ayet”i de içeren Hazreti Ömer’den bir rivayet ile devam eder. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Eserde, “Buna göre bir Yahudi Hz. Ömer’e; Ey müminlerin emiri, sizin Kitab’ınızda okumakta olduğunuz bir ayet var, eğer o âyet biz Yahudilere inmiş olsaydı o günü biz bayram yapardık der. Hz. Ömer de; O hangi ayet? diye sorduğunda, Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim, böylece size olan nimetimi tamamladım, sizin için din olarak İslamiyet’i seçip beğenerek ondan razı oldum, diye okudu. Bunun üzerine Hz.Ömer; Biz bu ayetin Rasûlullah’a iniş gününü ve nerede indiğini biliriz. O gün Cuma ve Arefe günüydü.” yazılı.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa: 233)
Ölçüler: 34 x 39 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MÂCİD AYRAL (1891-1961)
“Hat Levha”
Ketebeli. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile “Neoklasik” üslupta üst düzey tezhipli, Rumî ve hatayi motifler ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Talâk suresi 7.Ayet’ten "Allah bir güçlüğün ardından bir kolaylık sağlayacaktır" ve “Allah o kuluna rahmet etsin ki konuşunca nimete ulaşır yahut susarak selamete erer” anlamındaki Hadis-i Şerif yazılı. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir örneğidir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa: 263)
Ölçüler: 31 x 39 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MUSTAFA HALÎM ÖZYAZICI (1897-1964)
“Hat Levha”
Ketebeli. Hicri 1360 tarihli. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile Neoklasik üslupta tezhipli, Rumî, zencerek, tığ ve palmet motifleri ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir örneğidir.
Eserde, "İlim rütbesi rütbelerin en yükseğidir" ve “Ben ilmin şehriyim Ali onun kapısıdır, kim ilmini artırmak isterse o kapıya gelsin” anlamındaki Hadis-i Şerifler ile “Allahümme salli ve sellim ‘alâ-Nebiyyi’r-rahmeti ve şefî’i’l-ummeti Muhammed’in ve âlihi ve sahbihi ecma’îne’t-tâhirîn” şeklindeki Salat’ü Selam yazılı.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket RADO (Sayfa: 260)
Ölçüler: 31 x 38 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MUSTAFA HALÎM ÖZYAZICI (1897-1964)
“Kıt’a”
Ketebeli. Hicri 1367 tarihli. “İsmail Zühdî Efendi”nin meşkinden sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile Neoklasik üslupta tezhipli, Hatayi, halkar, zencerek ve palmet motifleri ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir örneğidir.
Eserde, "Te’âlâ’l-‘aşku ‘an-himemi’r-ricâl / Aşk yiğitlerin himmetinden üstündür” manasında tasavvufi söz, “Kişinin çocuğuna Kur’an’dan bir ayet öğretmesi onun için bin sene ibadetten hayırlıdır. Yine fakirlere sadaka olarak dağıttığı bin dinardan da hayırlıdır” ve “Müminler ölmezler, bilakis bir evden diğerine intikal ederler” anlamındaki Hadis-i Şerif’ler yazılı.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket RADO (Sayfa: 260)
Ölçüler: 31 x 37.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MUSTAFA HALÎM ÖZYAZICI (1897-1964)
“Kıt’a”
Ketebeli. Hicri 1363 tarihli. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile Neoklasik üslupta tezhipli, Rumî, hatayi, halkar ve palmet motifleri ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir örneğidir.
Eser, Arap Harflerinin “Ebced Sistemi”ne göre dizilişi “ebced, hevvez, huttî, kelemen, sa‘fes, karaşet” ile başlar, ortada İmam Busayrî’nin “Kasîde-i Bürde” adlı manzum eserinin ilk iki beyti “Senin göz bebeğinden akıttığın yaşı böyle kanla karıştırman ‘selem’ ağaçlarının bulunduğu yerdeki komşuların hatırlanmasından mı ileri gelmektedir? Yahut Medine-i Münevvere tarafından bir rüzgar mı esti? Yoksa zifiri karanlık gecede Medine yakınındaki İdam Dağı tarafından şimşek mi çakıp parladı?”, en altta Ebced’in devamı “sehaz, dazığlen” ve Mü’minûn Sûresi 14.Ayet’in sonu “Yapıp yaratanların en güzeli olan Allah çok yücedir” yazılıdır.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket RADO (Sayfa: 260)
Ölçüler: 38 x 44 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL 2 ADET İCAZETNAME
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sülüs, nesih ve icâze hattı ile yazılmış “İsmail Hakkı Efendi” ve “Seyyid Ahmed Hulusî”ye ait icazetnameler. Koleksiyon değeri yüksek eserlerdir.
-Hicri 1271 (Miladi 1855) tarihli icazetname’nin hattatı “İsmail Hakkı Efendi”, icazeti veren hocaları ise “Hâfız Ebûbekir Râşid” ve “Hâfız Ebûbekir Râşid talebesi Mustafa Râkım”’dır. “Kelam-ı kibar” ve “Hadis-i Şerif” yazılı. Klasik üslupta tezhipli, altın cetvelli.
-Hicri 1263 (Miladi 1847) tarihli icazetname’nin hattatı “Seyyid Ahmed Hulusî”, icazeti veren hocaları ise “Hâfız Hüseyin Vehbî” ve “Mustafa Râkım”dır. “Kelam-ı kibar” ve “Hadis-i Şerif” yazılı. Rokoko üslûbunda tezhipli, altın cetvelli.
Ölçüler: 21.5 x 29 cm. - 20.5 x 27 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
KAZASKER MUSTAFA İZZET EFENDİ (1801-1876)
“Osmanlı İşleme Hat Levha”
19.Yüzyıl sonu / 20.Yüzyıl başı. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1281(M.1864) tarihli. Kazasker Mustafa İzzet Efendi’nin yazısından naklen, siyah renk ipek kadife zemin üzerine altın kılaptan kullanılarak dolgu sarma tekniğinde (dival işi) tatbik edilmiş. İstifli sülüs hat ile “Besmele-i Şerife” ve “İhlas Suresi”nin tamamı yazılı. Fevkalade kondisyonda. Türk Hat Sanatı ve Osmanlı Tekstil Sanatı’nın bir arada kullanıldığı ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 37 x 68 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL İŞLEME ÖRTÜ
19.Yüzyıl. Osmanlı. İpek atlas kumaş üzerine altın suyuna batırılmış gümüş telle dolgu sarma tekniğinde (dival işi) tatbik edilmiş. Madalyonlar içerisi sülüs hattı ile oluşturulmuş istifler ile bezeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda tezyinli, hat dekorlu bir bordür ile çevrili. Astarlı, haliyle. Osmanlı Tekstil Sanatı’nın nadir tesadüf edilen koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 241 x 65 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ PARAVAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Mihraplı tasarıma sahip üç kanattan oluşmakta. Rûmî üslubu tezyinli, altın yaldız bezemeli. Tasarımda Osmanlı Tekstil Sanatı’nın en güzel örnekleri kullanılmış. Fevkalade kondisyonda. Osmanlının tüm ihtişam ve estetiğini gözler önüne seren, koleksiyon değeri yüksek ele geçmez eserdir.
Provenans: Yönetmen Federico Fellini Eski Koleksiyonu
Yükseklik: 222 cm.
Yan Panel En: 60 cm.
Orta Panel En: 100 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI BURSA İŞİ MÜZELİK ÇATMA
16.Yüzyıl sonu, 17.Yüzyıl başı. Osmanlı. Bursa tezgahlarında çatma tekniğiyle dokunmuş. Dokumanın deseni düz sıralı sonsuza giden madalyonlardan oluşmakta, lale, sümbül ve floral rozetlerle tezyin edilmiş. Çözgüsü ve favları ipek, atkısı pamuk. Zemin üzerine daha uzun tutulan ikinci bir takım iplikle hav oluşturularak sağlanan zeminden yüksek motiflerle desenlenmiş. Benzer örneği Metropolitan Müzesi Koleksiyonu’nda yer almakta. Osmanlı Tekstil Sanatı’nın emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan, ele geçmez nadirlikte ve kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Çatma ve Kemha, 2007 Hülya Bilgi / Sadberk Hanım Müzesi
Ölçüler: 149 x 56 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 17.YÜZYIL BURSA İŞİ ÇATMA
17.Yüzyıl. Osmanlı. Bursa tezgahlarında çatma tekniğiyle dokunmuş. Kenarları altı nişli, merkezi ışınsal madalyonlu, lale, karanfil, sümbül ve gül motifleri ile bezeli. Çözgüsü ve favları ipek, atkısı pamuk. Zemin üzerine daha uzun tutulan ikinci bir takım iplikle hav oluşturularak sağlanan zeminden yüksek motiflerle desenlenmiş. Haliyle, restore edilmiş. Osmanlı Tekstil Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek nadir örneklerindendir.
Referans: Çatma ve Kemha, 2007 Hülya Bilgi / Sadberk Hanım Müzesi
Ölçüler: 100 x 62 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
FRANSIZ 19.YÜZYIL “BOHEM” ÇİFT CENTERPIÈCE
“Ziyafet-i Seniyye”
19.Yüzyıl. Fransız. Bohemya mamulâtı. Saray işi estetik ve kalitede. Çift. Resmi ziyafetlerde (Ziyafet-i Seniyye) tercih edilen sofra aksesuarlarından. Osmanlı İmparatorluğu’nun üst düzey yaşamı içinde oldukça popüler olan “Bohem Cam Sanatı”nın kallavi ebatlarda üst seviye işçiliğe sahip heybetli örnekleri. Her biri 3 parçadan müteşekkil. Klasik Bohem üslubunda derin kesme tekniği ile dekorlu, geometrik unsurlarla zenginleştirilmiş. Billur renk gövdeli, leylak renk ile gölgelendirilmiş. Altın yaldız bezemeli yoğun stilize floral tezyinata sahip. Avrupa’da Osmanlı Pazarı için Türk beğenisine uygun olarak yapılan ve “Türk Camı” diye adlandırılan ürünlerin ve Osmanlı İmparatorluğu’nun camcılık girişimlerinde oldukça önemli izler bırakmış olan “Bohemya Cam Sanatı”nın, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserleridir.
Uzunluk: 45 cm. (her biri.)
Share
Ask a question
Ask a question