Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
OSMANLI 16.YÜZYIL HAT LEVHA
16.Yüzyıl başı. Osmanlı. Nesih hattı ile yazılmış. Altın ile hançer yaprağı, penç ve hatayi motifler ile oluşturulmuş dönem tezhibine sahip. Altın cetvelli. Hatip ebrulu. Hatip ebrusu “Mahmud Efendi” ketebeli ve “28 Mayıs (1)217 (M.1802)” tarihlidir, Rık’a hattı ile notlar mevcuttur. Levhanın arkasında nesih hattı ile “Mustafa Dede’nin (Şeyh Hamdullah’ın oğlu) yazısı olması büyük bir ihtimal dahilindedir” yazmakta. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Eserde, “Allah’tan korkmak ve hakperestliği nefsperestliğe tercihdir. Dedi ki; Hangi hükümdarlar hayırlıdır? Dedi ki; Kuvvetli olduğu zaman yumuşak huylu olmaya yakın olandır. Gazaba geldiğinde cahilce davranmaya uzak olandır. O gibiler memleketlerini idare ederken vatandaşları arasında adil davranırlar. Rivayet edildiğine göre, bir bilgin Bizans Kralı Herakliyüs’ün yanına girdi ve ona; Zamanın seni belaya ve imtihana soktuğu, tasarrufunda yaşayanların huylarında seçkinlik gösterenleri oldu mu? Bir olan Allah’ a hamdolsun” anlamındaki metin yazmaktadır.
Ölçüler: 22 x 17 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ŞEFİK BEY (1819-1879)
“İstifli Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Kalıptan (Dönem kalıbı) istifli celî sülüs hat ile “Ve-inneke le’alâ ḣulukin ‘azîm(in)” sadak Allahül kerim / Ve şüphe yok ki sen, pek büyük bir ahlaka sahipsin elbette” yazılı, etrafı gül ve gül goncası minyatürleri ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli, altın tezhipli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado
Ölçüler: 36.5 x 60 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MEHMED NAZÎF BEY (1846-1913)
“İstifli Hat Levha”
Osmanlı. Hicri 1327 tarihli, “Mehmet Nazîf Bey” ketebeli. İstifli celi sülüs hat ile “Ya Hazret-i İmam-ı a’zam Numan bin Sabit el Kufi” yazılı. Altın cetvelli, altın tezhipli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa: 242)
Ölçüler: 37 x 72 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MEHMET CEVDET EFENDİ
“Hilye-i Şerife”
19.Yüzyıl.Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1268 (M.1852) tarihli. Ketebesi “Mehmet Cevdet min telâmizi Mustafa Vasıf / Mustafa Vasıf’ın öğrencisi Mehmet Cevdet” şeklinde atılmış. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Üst düzey “Rokoko” tezhipli. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Eserde, en üstte nesih hat ile Neml Suresi’nin 30.Ayeti “İnnehu min suleymâne ve-innehu”, altta ortada sülüs hat ile “Besmele-i Şerife”, “O, gerçekten de Süleyman'dan geliyor ve gerçekten de içinde şunlar yazılı, Rahman ve Rahim Allah adıyla”, göbek kısmında 9 satır nesih hat ile Hazret-i Ali’den rivayet ile Hazret-i Muhammed’in maddi özellikleri, göbek kısmının etrafında sülüs hat ile sağda “Ebubekir R.A”, solda ”Ömer R.A”, alt sağda ”Osman R.A.”, alt solda “Ali R.A” olmak üzere dört halife isimleri, altta celî sülüs hat ile Enbiya Suresi’nin 107.Ayeti "Biz seni ancak alemlere rahmet olarak gönderdik / Vemâ erselnâke illâ rahmeten lil'âlemîn” ve daha altta 9 satır nesih hat ile Hazret-i Muhammed’in manevi özelliklerinin yazıldığı bölüm bulunmaktadır.
Ölçüler: 48 x 38 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MÎR MAHMUD FEHAMEDDİN
“İcazetname”
18.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1204 (Miladi 1790) tarihli. Hattatı “Mîr Mahmûd Fehâmü’d-dîn”, icazeti veren hocası “Mîr Muhammed Celâl”dir. Sülüs, nesih ve icâze hattı ile yazılmış. İlk satırda sülüs hat ile "Hikmetin başı Allah korkusudur", ortada ise (diagonal) nesih hat ile Hadis-i Şerif yazılı. Altın ile üst düzey Rokoko ve klasik üslupta tezhipli, zencerek ve ışınsal motifler ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Ölçüler: 27 x 32 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL HAT LEVHA
“Kıt’a”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebesiz. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile Rûmi üslubunda klasik tezhipli, şemse ve floral motifler ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez örneğidir.
Eserde, “Allah-u Teala buyurdu ki, Ben kulumun zannı üzereyim / Kale, Ene inde zanne abdî bî” ve “Her gün 5 defa yıkansa vücudunda kirden bir şey kalır mı? Dediler ki hiçbir şey kalmaz. Bu da 5 vakit namaz gibidir. Allah bu 5 vakit namazla günahlarını siler / Yağtesilü minhü külle yevmin, hamse merratin hel yebka min derenihi şeyün kalü, la yebka min derenihi şeyün kale fezalike meselü’ssalavatil hamsi yemhullahü bihinne el hataya” anlamındaki Hadis-i Şerifler yazılı.
Ölçüler: 16 x 22.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MUSTAFA ZÜHDÎ EFENDİ
“Kıt’a”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Çelebi lalesi, gül goncaları ve üç benek motifleri ile oluşturulmuş zengin altın tezhipli, altın cetvelli, ebrulu. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez örneğidir.
Eserde, “Dua ikamet vaktinde (müstecaptır) kabuldür / Ed-duaü indel ikameti müstecabün” ve “Nebi şöyle buyurdu, bizim sahabelerimize sövmeyiniz. Sizden biriniz Uhut dağı kadar altın verse hedefe ulaşamaz / Kâle Resûlullahi sallallâhu'aleyhi ve sellem, La tesübbü ashabi felev enne ehadüküm enfeka misle uhudin zeheben mabelağa medde ehadihim vela nasifehü sadaka rasulullah” anlamındaki Hadis-i Şerifler yazılı.
Ölçüler: 16.5 x 23.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MUSTAFA MUHIKKÎ EFENDİ
“Kıt’a”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Ketebesi “Sevvedehu el-fakir Mustafa Muhıkk min-telâmizi es-seyyid Hafız Ahmed el-maruf bi-Tevfik(î) -gufire lehumâ / Bu satırları merhum Tevfikî mahlasıyla maruf Hafız Ahmet Efendi’nin talebelerinden Mustafa Muhıkkî karaladı” şeklinde atılmış. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile Neoklasik üslupta tezhipli, Rumîler ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez örneğidir.
Eserde, “Belalar karşısında tahammülsüzlük belanın ta kendisidir”, “Ebû’d-Derda rivayet ediyor; Hz. Peygamber bir cuma günü bize bir konuşma yaptı ve dedi ki: Ey insanlar! Ölmeden önce tövbe ediniz. Meşguliyet gelmeden önce amel-i salih yapmaya gayret ediniz. Sizi mutlu edecek olan Allah ve aranızdaki bağı O’nu çokça zikretmekle kuvvetlendiriniz. Sadakayı çoğaltın ki rızıklandırılasınız. Ma’rufu emredin ki korunasınız. Kötülükten sakındırın ki yardım olunasınız. Ey insanlar! Sizin en akıllınız ölümü en çok hatırlayanınızdır. En güçlü olanınızda ona en iyi hazırlananızdır” anlamındaki Hadis-i Şerifler yazılı.
Ölçüler: 20 x 25 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ABDÜLKADİR ŞÜKRÎ EFENDİ
“Kıt’a”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1272 (M.1856) tarihli. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile tezhipli, hâlkâr tekniğinde kıvrık dal, hançer yaprağı ve hatayi motiflerden oluşan bezemeler ile zenginleştirilmiş. Altıın cetvelli. Battal ebrulu. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Eserde, sülüs hat ile “Besmele-i Şerife”, altında “Mutlaka kıyamet gününde sizin bana en sevimli ve en yakın olanınız ahlâkı güzel olanınızdır. Bazınız da kıyamet gününde mutlak surette benden uzak olacaktır ki, onlar da ahlâkı güzel olmayan gevezeler, lüzumsuz yere söz sarf edenler ve kibir sahipleridir” anlamındaki Hadis-i Şerif, metnin sonunda "Kale sebâbu’l-mu’min…” ve “Kâle’n-Nebiyyu ‘aleyhi’s-selâm men razakahullahu… / Rasûlullah buyurdu ki Allah kimi rızıklandırırsa…”, altında ise üst tarafta başlanan Hadis-i Şerif’in devamı “Müslümana sövmek günahkârlıktır, öldürmek küfürdür. Söz götürüp getirenler, muhbirler cennete giremez. Söz taşıyanlar cennete giremeyecektir. Şayet bir mümin Kur’an-ı Kerim’i okur da unutursa Allah onu kıyamet gününde konuşamaz halde karşılar” yazılıdır.
Ölçüler: 31.5 x 28 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MEHMET NİYAZİ EFENDİ
“Kur’an-ı Kerim”
19.Yüzyıl. Osmanlı. “Abdurrahman Tevfik talebesi Mehmet Niyazi” ketebeli. Hicri 1270 / Miladi 1854 tarihli. Aharlı kâğıt üzerine is mürekkebi kullanılarak nesih hattı ile yazılmış Mushaf-ı şerif. Üst seviye altın ve kobalt rengin hakim olduğu “Neoklasik” üslupta zengin tezhipli. Altın cetvelli, altın duraklı. Altın ile zilbahar bezemeli deri cildi içerisinde. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymete sahip ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 15.5 x 10 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
BERBERZÂDE İBRAHİM (CİHANGİRÎ)
“Delâilü’l-Hayrât”
18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1218 tarihli. Ketebesi “El hac İbrahim Berberzâde” şeklinde atılmış. 15.Yüzyıl “Ebu Abdullah Muhammed bin Süleyman el-Cezûlî”nin eserinden. Nesih ve sülüs hattı ile yazılmış, Neoklasik üslupta bakır tezhipli. “Allah” ve “Muhammed” lafzları, 4 Halife isimleri, Ashab-ı Kehf, Hazret-i Muhammed’in silsilesi, Salavat-ı Şerif’ler, Allah’ın sıfatları, Peygamber isimleri ve duaları içerir. Mekke ve Medine minyatürleri ile Hz.Muhammed’in mührü, sancağı, ayak izi tasvirleri gibi birçok minyatürlü sayfaya sahip. Bordo renk deri cildi altın ile şemse, salbek ve köşelik motifli. İbrahim Berberzâde’nin diğer bir Delâilü’l-Hayrât’ı “Sakıp Sabancı Müzesi Koleksiyonu”nda (Envanter No: 103-0181) yer almaktadır. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir örneğidir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado
Ölçüler: 14 x 10.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
HAZRET-İ MUHAMMED ŞECERESİ / MURAKKA
17.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1087 / Miladi 1676 tarihli. Nesih ve sülüs hattı ile rulo şeklinde yazılmış. Murakkaya dönüştürülmüş, bir kısmı rulo olarak muhafaza edilmiş. Klasik üslûpta altın tezhipli, altın cetvelli ve zerefşanlı. Deri cildi rumîlerle bezeli, şemse ve salbek motifli. Murakkanın 3.sayfasında istifli talik hat ile "Bende ez-lûtf-i Bârî Muhammed Saîd" ibareli mühürler mevcut.
15 Safer 1087 (29 Nisan 1676) tarihli şecere, Besmele-i Şerife ve Fetih Suresi’nden “Ve seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik” ayeti ile başlamakta, Enbiya Suresi 107.Ayet ve Ahzap Suresi 40.Ayet ile devam etmektedir. Diğer sayfalarda ise sırası ile “Salat-ü selâm”, “Allah” ve “Hz.Peygamber”in isimleri, “Allahümme Salli Alâ” salavatı, “Hz.Peygamberin Silsilesi” ve “12 İmam”ın isimleri yazılıdır. Şecere "Yüce Allah kimsenin sevabını zayi etmez" ibaresi ile bitmektedir. Yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 30.5 x 24.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
SÂMİ EFENDİ (1837-1912)
“Zerendut Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli, ketebesi “Ketebehü'l-fakîr Sâmî gufire zunûbuhu (gafara zunûbehu)” şeklinde atılmış. Altın ile zerendut tekniğinde uygulanmış, talik hattı ile “Ya Hazret-i Pir Seyyid Abdülkâdir Geylâni Kuddise sırruhû” yazılı. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı'nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa: 239)
Ölçüler: 32 x 123.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
HASAN TAHSİN EFENDİ (1851-1916)
“Zerendut Levha”
Ketebeli. Hicri 1273 tarihli. Zerendut tekniğiyle tatbik edilmiş. Ketebesi hattat tarafından “Hasan Tahsin bin Mehmed Kâmil” şeklinde atılmış. Celi Talik hattı ile “Allah (celle celaluhu)” yazılı. Pervazları stilize çiçek buketlerinden oluşmakta. Ebatları ve yazı kalitesi açısından yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket RADO (Sayfa: 249)
Ölçüler: 73 x 107 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MÜZEHHİP MİHRİBAN SÖZER KEREDİN (1912-2010)
“Tahmasp’ın Aşığı Şahı Orhan Minyatürü”
İmzalı. Altın yaldız bezemeli, zerefşanlı. Topkapı Sarayı Müzesi Kütüphanesi’nde yer alan 2164 numaralı albümdeki “Levnî” minyatürünün “Mihriban Hanım” elinden çıkmış örneği, figürün solunda haseki küpesinin altında “Levnî” imzası yer almakta. Fevkalade kondisyonda. Minyatür Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 23 x 15 cm.
İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Türk Tezyinî Sanatlar Bölümü’nden mezun oldu. İsmail Hakkı Altunbezer, Yusuf Çapanoğlu ve Prof. Dr. Süheyl Ünver’den tezhib dersleri aldı. Akademide bir süre asistan olarak görev yaptı. Sonra “Topkapı Sarayı Müzesi”ne geçti ve emekli olana kadar müzede minyatür uzmanı ve müzehhibe olarak görev yaptı, Süheyl Ünver’in organize ettiği minyatür ve tezhib kurslarını yönetti. Mihriban Hanım, klasik motif ve desenlere yeni görüşler kattı, kendine özgü titiz ve ince işçiliğiyle tezhib sanatında ekol oldu, minyatür sanatında da geniş yelpazede önemli eserler bıraktı. İstanbul, Edirne ve Bursa’daki birçok camii ve türbenin restorasyonunda çalıştı. 1950 yıllarında T.C. Merkez Bankası kâğıt paralarının bir kısmının desenlerini hazırladı.
Share
Ask a question
Ask a question
18.YÜZYIL İTALYAN EKOLÜ / LİTÜRJİK
“Franz Ferdinand Collection”
Tuval üzeri yağlıboya. Çift.
Eserlerin arkası damgalı, koleksiyon ve restorasyon etiketlidir.
Provenans: Avusturya Arşidükü Franz Ferdinand Eski Koleksiyonu
Ölçüler: 33 x 35 cm. (her biri)
Share
Ask a question
Ask a question
HAYETTE (19.YÜZYIL)
İmzalı. Tarihli, “Paris” ibareli. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 40 x 84 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
PABLO PICASSO (1881-1973)
“Oiseau de Profil”
Picasso tasarımı (Edition 60) orijinal baskı terracotta madalyon. Arka yüzü “Madoura Empreinte Originale de Picasso” damgalı. Picasso tarafından 1949’da “Madoura Atölyelerin”de “A.R 91” model numarası ile 60 edisyon olarak üretilmiş, “Picasso, Catalog of Edited Ceramics Works 1947-1971” isimli kitabın 56.sayfasında yer almakta. 20.Yüzyıl Sanatı’nın dünyadaki en önemli isimlerinden Pablo Picasso’nun ele geçmez nadirlikte ve kıymette koleksiyonluk eseridir.
Referans: E.Benezit. Cilt: 8 / Sayfa: 297
Picasso, Catalog of Edited Ceramics Works 1947-1971 / By Alain Ramié, Madoura, 1988 (Sayfa: 56)
Çap: 38.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
TURQUERIE SANATI “ASİLZADE” MİNYATÜRÜ
İmzalı, inisiyal şeklinde. Kağıt üzeri karışık teknik. Turquerie asilzade tasvirli minyatür. Altın vermey bronz çerçeveli.
18.Yüzyıl’da, Paris’li soylular ve Avrupa’nın ileri gelenleri arasında Osmanlı tebaası gibi Türk kıyafetleri içerisinde dönemin önemli ressamlarına poz vererek resim yaptırmak moda idi. “Turquerie Sanat Akımı”nın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir örneğidir.
Referans: Turquerie 18.Yüzyılda Avrupa’da Türk Modası / Haydn Williams, 2015 YKY
Çap: 9 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ÉTIENE JEURAT EKOLÜ (18.YÜZYIL)
“Turquerie Sanatı”
Tuval üzeri yağlıboya. Boppe’un “Türk Ressamları” olarak adlandırdığı Étiene Jeurat’ın da aralarında bulunduğu sanatçı grubunun yaptığı nadir eserlerden. Benzer örnekleri İstanbul “Pera Müzesi” ve Belçika “Musée Groesbeeck de Croix”da bulunmaktadır.
18.Yüzyıl’da, 15.Louis’nin gözdeleri Madame Pompadour ve Barry Düşesi Madame de Barry başta olmak üzere, Paris’li soylular ve Avrupalı ileri gelenler Türk kıyafetleri içerisinde iç mekan detaylarına önem vererek “Saz, Pala ve Lüle” gibi aksesuarlar ile Osmanlı tebaası gibi dönemin önemli ressamlarına pozlar vermişlerdir. Bu önemli belgesel özellik ile günümüze çok az sayıda “Turquerie” tablo intikal etmiştir. 1721 yılında Osmanlı Elçisi Yirmisekiz Mehmed Çelebi’nin Paris’e gönderilmesi ile özellikle Fransa’da başlayan ve 18.Yüzyıl boyunca öteki Avrupa merkezlerine de yayılan “Turquerie Sanat Akımı”nın yüksek kıymette, ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Referans: Turquerie 18.Yüzyılda Avrupa’da Türk Modası / Haydn Williams, 2015 YKY
Ölçüler: 90.5 x 84.5 cm.
18.yüzyılda özellikle Fransa’da başlayan ve öteki Avrupa merkezlerine de yayılan Türk modasına “Turquerie Akımı” denmiştir. 1721 yılında Osmanlı Elçisi Yirmisekiz Mehmed Çelebi Paris’e gönderilmiş, elçilik heyeti ve muhafızlarının görkemli giyim kuşam ve koşum takımları içinde şehre girişleri Paris’lileri büyülemiştir. 1740’ların başında ise Yirmisekiz Mehmed Çelebi’nin oğlu Said Efendi’nin Paris’e elçi olarak atanması Fransızların bir defa daha Osmanlı’nın görkemine tanık olmalarına sebep olmuştur. Aslında Avrupa’lıların Doğu’yu tanıma merakını çok eski yüzyıllara götürmek mümkündür. Başta 15.Louis’nin (1715-1774) gözdeleri Madame Pompadour ve Barry Düşesi Madame de Barry olmak üzere Paris’li soylular ve ileri gelenler sanatçılara Türk giysileri içinde kendi portrelerini yaptırmışlardır. Balolarda Türk kıyafeti giymek, Türk kıyafetiyle portre yaptırmak dönemin yaygın modaları hâline gelmiştir. O dönemlerde Avrupa’da yapılan düğünlerde bile, Osmanlı izlerini görmek mümkündü. 1719’da Avusturya sarayından Maria Josepha ile evlenen Saksonya Prensi Friedrich August, düğünü için aynı boyda güçlü 315 kişiyi vazifelendirir. Bu gençler ‘moustache a la Turque’ yani Türk bıyığı bırakacak ve düğünde yeniçeri kıyafeti giyip, mehter eşliğinde de yürüyeceklerdi. Ayrıca yemekler, hilâl şeklindeki masada yine Osmanlı kıyafetindeki hizmetliler tarafından servis edilmişti. Osmanlı elçisinin de davetli olduğu düğünde gelin Dresden yakınlarında yine Türk eserleriyle süslenmiş bir gemiden alınıyordu. Bu moda akımı içinde Kral Louis ve diğer soylular ile zenginler ressamlara Doğu konulu tablolar ısmarlıyorlardı. Doğu’ya giden gezgin ve görevliler Türklere ve Türkiye’ye ait anı ve resimlerini yayınlayarak “Turquerie” modasının geniş kitlelere yayılmasını sağlamışlardır. İsviçre’li ressam Jean-Etienne Liotard 1738 yılında İstanbul ve İzmir’de bulunmuş, özellikle Türk kadınlarının resimlerini yapmış ve bundan ötürü de Avrupa’da “Peintre Turc / Türk Ressamı” ünvanını almıştır. Şüphesiz bu akımın önemli bir bölümünü de tabloların yanı sıra evleri süsleyen biblo ve heykelcikler / figürler oluşturmakta idi. Unutulmamalıdır ki her dönemde Osmanlı İmparatorluğu’nun hayranlık uyandıran gücü ve zenginliği, tüm dünyada Osmanlı Pazarı’na ve Osmanlı Sarayı’na özel birçok sanat eseri üretilmesine sebep olmuştur.
Share
Ask a question
Ask a question
FRÉDÉRIC BORGELLA (1833-1901)
“Sarayda Müzik Keyfi”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit / Cilt: 2 Sayfa: 178
Ölçüler: 55 x 46 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
FRÉDÉRIC BORGELLA (1833-1901)
“Saraylı Aşıklar”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit / Cilt: 2 Sayfa: 178
Ölçüler: 55 x 46 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
FRÉDÉRIC BORGELLA (1833-1901)
“Sarayda Müzik Keyfi”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit / Cilt: 2 Sayfa: 178
Ölçüler: 30.5 x 60.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
FRÉDÉRIC BORGELLA (1833-1901)
“Sultanın Gözdeleri”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit / Cilt: 2 Sayfa: 178
Ölçüler: 49 x 54 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ÉMILE FRIANT (1863-1932)
"Jeune Fille du Palais”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. Sertifikalı.
Sertifika: Eserin “Claude Remy” (Paris) tarafından 25 Haziran 2012 tarihinde verilmiş sertifikası mevcuttur. Eser, ekspertiz raporu ile birlikte teslim edilecektir.
Sanatçının Müzayede Satış Rekorları;
2005 / Sotheby's (New York) Çekiç Fiyatı: 508.800 USD
2018 / Sotheby's (26 x 34 cm) Çekiç Fiyatı: 212.500 EUR
2019 / Sotheby's (63 x 46 cm) Çekiç Fiyatı: 324.030 EUR
Referans: E.Benezit / Cilt: 4 Sayfa: 524
Ölçüler: 41.5 x 32.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question