Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
"Saz Üslubu"
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Mercan kırmızısı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize motiflerden oluşmakta, arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 29 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
"Rûmî Üslubu"
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Mercan kırmızısı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize motiflerden oluşmakta, arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 26 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
"Saz Üslubu"
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Mercan kırmızısı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize motiflerden oluşmakta, arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 26.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
"Saz Üslubu"
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Mercan kırmızısı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize motiflerden oluşmakta, arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 26.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TANKARD
"Saz Üslubu"
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Lale ve karanfil motifleri ile zenginleştirilmiş “Saz” üslubu tezyinata sahip. Mercan kırmızısı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Kallavi ebatlarda, silindirik gövdeli ve taşıma kulplu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Yükseklik: 20 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TANKARD
"Saz Üslubu"
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Karanfil motifleri ile zenginleştirilmiş “Saz” üslubu tezyinata sahip. Mercan kırmızısı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Kallavi ebatlarda, silindirik gövdeli ve taşıma kulplu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Yükseklik: 21 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
"Saz Üslubu"
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Mercan kırmızısı, yeşil ve açık mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize motiflerden oluşmakta, arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 27 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Mercan kırmızısı, yeşil ve mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize motiflerden oluşmakta, arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 26.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Mercan kırmızısı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize motiflerden oluşmakta, arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 25.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Mercan kırmızısı, yeşil ve mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize motiflerden oluşmakta, arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 30 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Mercan kırmızısı, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize motiflerden oluşmakta, arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Benaki Museum, Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: İznik Çinileri, 1942 / Hüseyin Kocabaş
Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1989 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 26.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL EDİRNEKÂRİ YASTIK AYNASI
18.Yüzyıl. Osmanlı. Edirnekâri. Saray işin estetik ve kalitede ıhlamur ağacından imal edilmiş, yoğun altın yaldız ile dekore edilmiş. Kallavi ebatlarda. Merkezi “Ay-Yıldız” motifli, etrafı stilize bordürler ile çevrili. Topkapı Sarayı’nın hemen her köşesinde tüm ihtişamıyla göze çarpan Edirnekâri Sanatı’nın ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Çap: 29 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL EDİRNEKÂRİ SARAY BEŞİĞİ
18.Yüzyıl. Osmanlı. Edirnekâri. Saray işi beşik. Sultani özelliklerde ve üst seviye işçilik kalitesinde ıhlamur ağacından tempera boya ve zengin altın yaldız kullanılarak imal edilmiş. Osmanlı Rokokosu üslubunda tekrarlı “Fleur de Lis” motifleri, girlandlar, şemseler ve akantus yaprakları ile tezyinli. Kallavi ebatlarda, haliyle. Topkapı Sarayı’nın hemen her köşesinde tüm ihtişamıyla göze çarpan Edirnekâri Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik örneğidir.
Ölçüler: 61.5 x 103 x 71 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL EDİRNEKÂRİ KAVUKLUK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Edirnekâri. Ihlamur ağacından Osmanlı Rokokosu üslubunda oyma tekniğiyle ajurlu olarak imal edilmiş. Gövde, kavuk rafı ve şahnişten müteşekkil. Yoğun altın yaldız ve tempera ile boyanmış, çark-ı felek motifli. Üst ve şahniş altı penç motifleri ile tezyin edilmiş. Topkapı Sarayı’nın hemen her köşesinde tüm ihtişamıyla göze çarpan Edirnekâri Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Provenans: Mehmet İbrahim Hilmi Bozcaadalı Eski Koleksiyonu
Ölçüler: 90 x 35 x 34 cm.
Edirnekari, 14.Yüzyıldan başlayarak Edirne’de ahşap üzerine oyma, yaldızlama ve boyama biçiminde yapılan süslemelerin genel adıdır. Edirne’ye has manasında “Edirnekari” olarak adlandırılan ahşap işçiliği Türk Ahşap Sanatı’nda 16. Yüzyıldan itibaren Edirne gibi İstanbul’da da ahşap sanatçılarının uyguladığı bir tekniktir. Genelde çok renk bitkisel motifler kullanılarak lake tekniğinde ve tempura boya kullanılarak yapılan ve Türk geleneksel evlerinin ve saraylarının tavan süslemelerinde, kapı, dolap, sandık, kavukluk, rahle, cilt kapakları gibi dekorasyon elemanlarında uygulanmaktadır. Edirnekâri, 19.Yy’ın ortalarına kadar kullanıldı ve büyük ustalar yetişti. Barok tarzında ancak Osmanlı’ya özgü bir stilde yapılan oyma ve kakma işçiliği ile lake tekniğinin buluştuğu bu güzel eserler Topkapı Sarayı’nın hemen her köşesinde tüm ihtişamıyla göze çarpmaktadır.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TEKKE LEVHA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tekke işi. Naht Sanatı ile yapılmış. “Kadiri Tacı” tasvirli. İstifli sülüs ve talik hattı ile tatbik edilmiş, çifte teber ve floral motifler ile zenginleştirilmiş. Tacın üzerinde “İntisabım sana günden zahir, Meded ya Hazreti Abdülkadir”, etrafında ise “Eyle derman derdime şah-ı velayet aşkına, Kıl terahhum halime, Fahri risalet aşkına” yazılı. Osmanlı Tekke Sanatı’nın Naht Sanatı ile yorumlandığı yüksek kıymette nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 65 x 54 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
YAKUP CEM (d.1949)
“Kûfî Besmele”
İmzalı. Deri üzeri karışık teknik.
Kûfî hattı ile “Besmele-i Şerife” yazılı. Kûfî dikey harfler “Saadet Düğümü” motifleri ile zenginleştirilmiş. Altın yaldız bezemeli, kobalt renk cetvelli. Sanatçının koleksiyon değeri yüksek ele geçmez eserlerindendir.
Ölçüler: 38 x 66.5 cm.
1949 yılında İran’ın Tebriz şehrinde doğdu. Resme olan büyük tutkusu Hacı İslamiyan`ın yanında pekişti. İngiltere’de Oxford, Paris’te Osmanlı’nın Kuruluşunun 700. Yılı etkinlikleri kapsamında, Los Angeles Fullerton’da (California State Art University) ve New York’da sergiler açtı. Hayatta olup da eserleri müzayedelerde satışa sunulan ender sanatçılardan olan Yakup Cem, bir süre Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi`nde öğretim üyeliği de yapmıştır. Sanatçı, son yıllarda çalışmalarını Amerika’da sürdürmektedir.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ DEVASA KANDİL
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Görülmemiş devasa ölçülerde. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış. Kazıma (grave), kabartma (repoussé) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı. Ajur işçilikli. Tek hazneli, üç askılı ve askı aparatlı, komple gümüş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın görülmemiş ebatlarda koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir şaheseridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Kandil Ölçüsü: 29 x 45 cm.
Askı Ölçüsü: 16 cm.
Zincir Uzunluğu: 70 cm. (her biri.)
Ağırlık: 4888 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.MAHMUD HAN TUĞRALI “VEHBÎ USTA” YAPIMI GÜMÜŞ KOL DİVİTİ
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Sultan II.Mahmud Han (1808-1839) tuğralı. Eski Türkçe “Amel-i Vehbî” usta damgalı. Gümüş. Battal boy. Cübbe kolunun içinde yani yende taşınan tip kol diviti. Birbirine tesbit edilmiş mürekkep hokkası ve kalem muhafazasından (kalemdan) oluşmakta, zincirinde fildişi maktası bulunmakta. Yalın işçilikli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize bitkisel tezyinatlı. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 109.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 4.5 x 27.5 x 6.5 cm.
Ağırlık: 465 gr.
Divit, genellikle silindir biçimli bir kalemdan ile bir hokkadan oluşan yazı takımıdır. Kolay taşınması için kalemdan ve hokka birbirine bağlı olarak tasarlanmıştır. Hattatlar ve katipler divitlerini bellerine sardıkları kuşağın içinde taşırlar, kaymasın diye de “divit şiltesi” denen genelde deriden yapılan bir kılıf içine koyarlardı. Divitlerde hokka kalemdanın alt bölümüne dışarıdan bakıldığında görülmeyecek biçimli vidalı olarak yerleştirilir ya da üst bölümün kenarına perçinlenirdi. Divitler boy ve özelliklerine göre başlıca “hattat diviti”, “kâtip diviti” ve “kassam diviti” olarak üçe ayrılır. Birçok malzemeden yapılmış olan divitler mevcut olsa da abanoz, fildişi ve altından olanlarına son derece nadir tesadüf edilir. Divit sanatkarlarına “Devati” denilir. Divit yapımı hayli ustalık ve emek isteyen zor bir sanat dalıdır. Evliya Çelebi (1611-1682) divitçi esnafına ait dükkânların Beyazıt’ta kağıtçılar içinde bulunduğunu nakletmiştir. “Devati”ler / Divitçiler, Süleymaniye Camii avlu duvarı önünde boydan boya sıralanmış kırka yakın dükkânda ve bir kısmı da Üsküdar’da bugün Arakıyeci Hacı Cafer Mahallesi adını taşıyan yerde 1900 başlarına kadar faaliyetlerini sürdürmüşlerdir.
Share
Ask a question
Ask a question
ZEKİYE SULTAN’A AİT TUĞRALI GÜMÜŞ KİBRİTLİK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Zekiye Sultan “Z” inisiyalli. Gümüş. Hanedan parçası, Sultan II.Abdülhamid Han’ın kızı Zekiye Sultan’a ait. Osmanlı Rokokosu üslubunda grave (kazıma) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı, kalp motifli. Aykırı tasarıma sahip, menteşe kapaklı, geniş hazneli ve çakma panelli. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Orijinal muhafazası ile birlikte. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın Hanedan’a ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymet arz eden ele geçmez koleksiyonluk şaheseridir.
Referans: Eserin tuğrası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 8 x 4.5 cm.
Ağırlık: 154 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SALİHA SULTAN HATIRASI TUĞRALI GÜMÜŞ GÜLEBDANLI BUHURDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) tuğralı. Altın ile “Hanedan Tacı” ve Saliha Sultan “SS” inisiyalli. Gümüş. Hanedan parçası. Sultan Abdülaziz Han’ın kızı Saliha Sultan tarafından hediye edilmiş, grave (kazıma) tekniği ile 1909 tarihli ve Sultan tarafından ithaflı. Gülebdan ve buhurdan olmak üzere vidalı 2 parçadan müteşekkil, görülmemiş aykırı tasarıma sahip. Buhur haznesi içten kapaklı, gülebdan akıtması “Destarlı Mevlevi Sikkesi” formunda. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın Hanedan’a ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymet arz eden ele geçmez koleksiyonluk şaheseridir.
Referans: Eserin tuğrası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 11.5 cm.
Ağırlık: 200 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
BEHİYE SULTAN'A AİT TUĞRALI GÜMÜŞ LEĞEN-İBRİK TAKIMI / AZNAVUR İŞİ
"Devletlü İsmetlû Behiyye Sultan Aliyyetü'ş-Şân Hazretleri"
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Fransız (kuğu) export damgalı. Devletlü İsmetlû Behiyye Sultan Aliyyetü'ş-Şân Hazretleri / Behiye Sultan “B.S” inisiyalli. Gümüş, tam takım. İbrik, leğen ve sabunluk olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Sultani özelliklerde ve estetikte tasarlanmış, üst seviye uygulanmış sıvama ipek aznavur işçiliği ile dekorlu. Osmanlı Rokokosu üslubunda madalyonlar ile zenginleştirilmiş, inisiyalli. Kubbesel sabunluğu yalın işçilikli ve ajurlu, ibrik tutma kulbu Rokoko “S” kıvrımlı, leğeni geniş ve yayvan formlu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın Hanedan’a ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymet arz eden ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
*Behiye Sultan, Sultan V.Murad'ın oğlu Şehzade Mehmed Selahaddin Efendi ve Naziknaz Hanımefendi'nin kızıdır.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Leğen Çap: 35.5 cm.
İbrik Yükseklik: 32 cm.
Sabunluk Çap: 16.5 cm.
Ağırlık: 2595 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “VAN” SAVATLI GÜMÜŞ ŞEKERLİK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Van” imalat damgalı. Gümüş. Savat işçiliği ile madalyonlar içerisine Osmanlı’nın önemli mimari tasvirleri uygulanmış. Rokoko üslubu kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Hazne ve kapak olmak üzere 2 parçadan müteşekkil. Platform kaideli, geniş hazneli ve kapaklı, kapak tutamağı topuz formunda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 72.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 18.5 cm.
Ağırlık: 283 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ SULTANİ HANÇER / VAN İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Van işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Van” ibareli. Gümüş. Kallavi ebatlarda. Müstesna eserin tüm yüzeyi üst seviye uygulanmış savat tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Kın merkezinde yer alan madalyonlar içerisine bir yüzde Sultan II.Abdülhamid Han tuğrasına sahip “Osmanlı İmparatorluk Arması”, diğer yüzde ise “Van Kalesi” tatbik edilmiş. Kabza başı “Sultan Tuğrası” dekorlu. Rokoko pabuçlu, yanlardan çift askı kancalı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden, ele geçmesi zor yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 40 cm.
Ağırlık: 631 gr. (Bıçak dahil)
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “VAN” SAVATLI GÜMÜŞ TABAKA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Van” imalat ve Ermenice usta damgalı. Gümüş. Savat işçiliği ile ön yüze sepetten taşan çiçekler arasında “Osmanlı İmparatorluk Arması”, arka yüze ise floral bir kompozisyon uygulanmış, geometrik tezyinatlı. Altın vermeyli. Orijinal muhafazası ile birlikte. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir ele geçen koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 72.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 6 x 9 cm.
Ağırlık: 114 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “VAN” SAVATLI GÜMÜŞ ÇİFT ISKATA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Van” ibareli. Çift. Gümüş, ajur işçilikli. Madalyonlar içerisi savat işçiliği ile merkezde “Osmanlı İmparatorluk Arması”, “Van Kalesi” ve “Camii” tasvirli, stilize floral tezyinatlı. Habbe ayaklı, taşıma kulplu. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zor tesadüf edilen koleksiyonluk örnekleridir.
Yükseklik: 7 cm. (her biri.)
Ağırlık: 193 gr.
Share
Ask a question
Ask a question