Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %10, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
OSMANLI 19.YÜZYIL “SALTANAT ALAMETİ” SARAY İŞİ “JOSEPH RAGANTI” İMZALI ALTIN VERMEYLİ BRONZ KONSOL SAAT
19.Yüzyıl. Fransız. Turquerie. Osmanlı Sarayı için özel imalat. Hanedan parçası, Prenses M. eski koleksiyonu. “Joseph Raganti, Paris” üretimi. Damgalı, seri numaralı. 1721 yılında Osmanlı elçisi yirmisekiz Mehmed Çelebi’nin Paris’e gönderilmesi ile özellikle Fransa’da başlayan ve öteki Avrupa merkezlerine de yayılan Turquerie Sanat Akımı’nın etkisi altında bronzdan son derece görsel ve estetik şekilde tasarlanılarak imal edilmiş. Sıvama altın vermeyli, beyaz mine kadranı Eski Türkçe rakamlı. Müstesna eser, hilallerle zenginleştirilmiş Osmanlı Mızıka-i Hümayun arması formunda müzik aletlerinden ve Osmanlı sancakları ve silahlarından oluşturulmuş asalet armaları ile dekorlu. Kurma anahtarı mevcut. Fevkalade kondisyonda. Hanedan kaynaklı olan eserin benzer örnekleri Saray Koleksiyonları’nda bulunmaktadır. Osmanlının asaletini ve kudretini tüm ihtişamıyla gözler önüne seren, yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheserdir.
Provenans: Prenses M. (eski) Koleksiyonu
Ölçüler: 60 x 40 x 14 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI MAKAM-I HÜMAYUN SÜMENİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Kallavi ebatlarda, Sultani özelliklerde. Üst seviye işçiliğe, görselliğe ve heybete sahip müstesna eser zengin altınyaldız bezemelidir. Ön yüze Sultan II.Abdülhamid Han’ın tuğrası, arka yüze ise ay-yıldız motifi çalışılmış ve dört kenarı tasarım harikası motifler ile çevrelenmiştir. Simetrik katlanışlı köşebentlerle süslü bordürü stilize floral bir su ile çevrilidir. Hanedanın yüksek zevkini gözler önüne seren, benzer örnekleri saray koleksiyonlarında bulunan, Sultana ait olması sebebiyle de ayrıca büyük önem ve kıymete sahip ele geçmez müzelik şaheserdir.
Ölçüler: 45 x 70 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN'A AİT MÜZELİK KRİSTAL TAKIM
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) inisiyalli. Hanedan parçası, Sultan için özel yapım billur 6 kadehten oluşan tam takım. Müstesna eserlerin billur renk yüzeyleri merkezde kesme tekniği ile oluşturulmuş Ayyıldızlı Hanedan tacının bulunduğu madalyonlar ile tezyin edilmiş. Madalyonlar altın ile çekilmiş Sultan II.Abdülhamid Han’ın latin harfleri ile oluşturulmuş “A.H” inisiyallleri ile bezenmiş. Eserlerin ağız çevresi ve tabanları zengin altın yaldız konturludur. Benzer örnekleri TBMM Milli Saraylar Dolmabahçe Sarayı kitabının 214. sayfasında yer almakta ve Dolmabahçe Sarayı Değerli Eşyalar Sergi Salonu’nda sergilenmektedir. Fevkalade kondisyonda. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren ve emsalleri müze koleksiyonlarında bulunan estetik harikası, padişaha özel yapılmış olması sebebi ile de ayrıca büyük önem arz eden, müzelik eser statüsünde ele geçmez gerçek koleksiyonluk şaheserlerdir.
Yükseklik: 13 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN’A AİT YILDIZ PORSELEN “TÊTE À TÊTE” KAHVE TAKIMI
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri “1310 Sene 1338” olarak çift tarihli ve Ay-yıldız imalat damgalı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) inisiyalli. Hanedan parçası, Sultan için Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu üretimi. Çift, iki adet Türk kahvesi fincanı ve iki tabakdan oluşmakta. Eserlerin damga örneği “Porselencilik Tarihi” kitabı sayfa 116’da mevcut olup diğer açıklamalar sayfa 63/69’da yer almaktadır. Müstesna eserlerin merkezinde altın ile çekilmiş Sultan II.Abdülhamid Han’ın Eski Türkçe harfler ile oluşturulmuş “A.H” (Ayın-Ha) inisiyali yer almaktadır. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren eserler beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, sır altına somon rengi, kabartma desenli ve yoğun altın yaldız bezemeli olarak imal edilmişlerdir. Sultan II. Abdülhamid kahve tiryakiliği ve kendine özgü kahve içme tarzı ile tanınmaktadır. Sultanın kızı Ayşe Osmanoğlu anılarında babasının kahve içme tarzını şöyle anlatmaktadır; “Kahve tepsisi, babamın annesi Tirimüjgan Kadın'ın yadigârı küçük altın bir tepsi olup üzerine gümüş bir cezve ve iki tane porselen beyaz fincan konurdu. Fincanlarda babamın inisiyali (A.H) vardı. Babam birinci fincanı içtikten sonra ikinciyi diğer fincanla içerdi.” Eserlere vurulan damganın benzer örneğine sadece “Milli Saraylar Koleksiyonu’nda Yıldız Porseleni” isimli kitabın 122.sayfasındaki eserde tesadüf edilmiştir. Eserlerin benzer örnekleri, TBMM Milli Saraylar “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden İzler” adlı kitapta mevcuttur. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan ve padişaha özel yapılmış olması sebebi ile de ayrıca büyük önem arz eden, ele geçmez müzelik şaheserlerdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Yükseklik: 7 cm.
Tabak Çapı: 14 cm.
LIMOGES 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN İNİSİYALLİ PORSELEN TABAK
19.Yüzyıl. Fransız. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) inisiyalli. Hanedan parçası, Sultan için özel yapım. Limoges (Haviland) imalat damgalı. Müstesna eserin merkezinde altın ile çekilmiş Sultan II.Abdülhamid Han’ın Eski Türkçe harfler ile oluşturulmuş “A.H” (Ayın-Ha) inisiyali yer almakta. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı ve pembe renk sıraltı boyamalı, yoğun ve zengin altın yaldız bezemeli. TBMM Milli Saraylar “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden İzler” adlı kitapta benzer örnekler mevcuttur. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Dolmabahçe Sarayı Değerli Eşyalar Sergi Salonu’nda sergilenmekte olan ve padişaha özel yapılmış olması sebebi ile de ayrıca büyük önem arz eden, ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Çap: 22 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN İNİSİYALLİ PORSELEN TAKIM
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) inisiyalli. Hanedan parçası, Sultan için özel yapım. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren çorbalık, meyvelik ve iki tabaktan oluşmakta. Müstesna eserlerin merkezinde altın ile çekilmiş Sultan II.Abdülhamid Han’ın latin harfleri ile oluşturulmuş “A.H” inisiyallleri yer almakta. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı ve çok renk sıraltı boyamalı, yoğun ve zengin altın yaldız bezemeli. TBMM Milli Saraylar “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden İzler” adlı kitapta benzer örnekler mevcuttur. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Dolmabahçe Sarayı Değerli Eşyalar Sergi Salonu’nda sergilenmekte olan ve padişaha özel yapılmış olması sebebi ile de ayrıca büyük önem arz eden, ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserlerdir.
Çorbalık Ölçüler: 17 x 26 cm.
Meyvelik Çap: 23 cm.
Tabak Çap: 22 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.MAHMUD HAN TASVİRİ / ALTIN & GÜMÜŞ ÇERÇEVESİ İÇERİSİNDE TASVİR-İ HÜMAYUN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Kağıt üzeri karışık teknik. Sultan II.Mahmud Han (1808–1839) tasviri. Orijinal ajurlu on ayar altın aplikeli gümüş çerçevesi içerisinde. Eserde sultan kıyafet reformu sonrasında devlette yerleşen yeni kıyafetler içerisinde resmedilmiş. Ressam Wilhelm Reuter’ın da tuvaline taşıdığı Topkapı Sarayı Koleksiyonu’nda bulunan Sultan II.Mahmud Han’ın meşhur tasviri. Ajurlu gümüş çerçevesi altın çelenklerle zenginleştirilmiş ve Osmanlı ay-yıldızlı bir arma, alt bölümü ise incili bir fiyonkla nihayetlenmiş. Fevkalade bir kompozisyona sahip rumi ve hatayi motiflerle bezeli arka kapağı ajurlu, asma halkalı ve ayak menteşeli. Fevkalade kondisyonda. Şüphesiz saray çevresinden önemli bir ressam ile bir kuyum / gümüş ustasının elinden çıkma, üst seviye sanatsal ve zanaatsal özelliklere sahip, ele geçmesi zor yüksek kıymette müzelik eserdir.
Resim Ölçüler: 9 x 7 cm.
Çerçeve Ölçüler: 10.5 x 7.5 cm.
Çerçeve Ağırlık: 67 gr.
OSMANLI SARAY İŞİ “SULTAN VAHDETTİN HAN” MİNELİ GÜMÜŞ KUTU / PRESENTATION BOX
Sultan Vahdettin Han (1918–1922) dönemi. Saray işi. Sultan Vahdettin Han tuğralı, Hicri 1336 tarihli, Eski Türkçe “n25” damgalı. Gümüş, mineli. Üst düzey aznavur/guilloche işçiliği ile tezyinli, çelenklerle bezeli. İç yüzeyi altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Bugüne kadar emsaline rastlanılmamış yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Yükseklik: 2.5 cm.
Çap: 7.5 cm.
Ağırlık: 143 gr.
FRANSIZ 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “ORMOLU” KRİSTAL MÜCEVHER KUTUSU
19.Yüzyıl. Fransız. Osmanlı Sarayı için özel yapım. Sultani boyutlarda. Merkezi, altın bezemeli Latin harfleri ile kaligrafik “E.S” (muh.ESMA SULTAN) inisiyalli. Kristal yüzeyler grave tekniği ile oluşturulmuş floral madalyon ve çelenklerle dekorlu. İç zemini minderli. Bronz bölümleri Rokoko üslubunda tasarlanmış, yoğun altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. İhtişamı ile göz dolduran koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 22 x 32 x 21 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ HATİCE SULTAN’A AİT AJURLU TAÇ
19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Merkezdeki madalyon içerisi Sultan V.Murad’ın kızı “H.S” Hatice Sultan inisiyalli. “Zümrüt-ü Anka” tasvirli. Hanedan parçası. Sapına tarak geçirilerek kullanılan eser, ajur tekniği ile rokoko üslubunda tasarlanmış ve Zümrüt-ü Anka kuşları ile zenginleştirilerek kalemişi ve grave/kazıma tekniği ile bezenmiştir. Tüm yüzeyi altın vermeylidir. Hanedana ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymet arz eden, nadir koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 5.5 x 13 cm.
Ağırlık: 18 gr.
Hatice Sultan, Sultan V.Murad ile eşlerinden Şayan Kadın Efendi'nin kızıdır. 31 yaşında iken II.Abdülhamit tarafından bir daha Çırağan'a dönmeme koşulu ile kardeşi Fehime Sultan ile birlikte Yıldız Sarayı'na aldırıldı. 1901 yılında Ali Vasfi Bey ile evlendi. Çift, Sultan Abdülhamit'in düğün hediyesi olarak verdiği Ortaköy'deki yalıda yaşadı. Daha sonra bir kere daha evlenen Hatice Sultan 1924 yılında Halifeliğin kaldırılmasından sonra Beyrut’a sürgüne gitti. 1938 yılında Beyrut’ta yaşamını yitirdi.
OSMANLI 19.YÜZYIL HAREM-İ HÜMAYUN KALFASINA AİT SARAY İŞİ ABDEST İBRİĞİ
“Saadetlü Nazlıser Kalfa”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Harem-i Hümayun’dan çıkma kalfa kadın ibriği. Merkezdeki kitabede Eski Türkçe ile “Sahibi Saadetlü Nazlıser Kalfa, Sene 1256” yazmakta. Şişkin gövdeli, geniş tabanlı, dar uzun boyunlu, yüzeyi yalın işçilikli, emzikli ve kulplu. Fevkalade kondisyonda. Saraydan çıkmış olması sebebi ile büyük önem arz eden, yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Yükseklik: 32 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “MEHMET ZİYA PAŞA”YA AİT ERMENİ USTA YAPIMI MASİF GÜMÜŞ ZARF TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Mehmet Ziya Paşa “M.Z” inisiyalli. Ermeni usta ve 900 ayar garanti damgalı. Sultan II. Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. 6 adet zarf ve porselen fincanlarından oluşan tam takım. Gümüş zarflar yüksek kaideli, yalın işçilikli ve merkezleri gümüş istif inisiyalli. Porselen fincanları beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, ağız kısımları mavi renkte konturlu ve zengin altın yaldız bezemeli. Orijinal kutusu içerisinde. Fevkalade kondisyonda. Tam takım olarak ele geçmesi zor, son derece estetik ve görsel yönü yüksek koleksiyonluk eserlerdir.
Kutu Ölçüleri: 7.5 x 23.5 x 20 cm.
Ağırlık: 243 gr.
Osmanlı Saray Hazinesi’nden günümüze ulaşan değerli pek çok yapıtın arasında, çoğunlukla geç dönemlere ilişkin çay, kahve ve şerbet takımı gibi eşyalar geniş bir yer tutar. Söz konusu takımların bazıları zarflıdır. Büyük çoğunluğu altın, gümüş, mineli ve murassa olan bu grup eşya içinde en zengin çeşide sahip olanlar kahve fincanı zarflarıdır. Fincan zarfları, kahve içerken elin yanmaması için yapılmıştır. Osmanlı döneminde kulpsuz olan küçük boyutlu porselen fincanlar, zarfların içine yerleştirilir ve kahve bu şekilde içilirdi. Zarflar genellikle, ağız kısımları fincanınkinden biraz aşağıda olmak üzere, dudak payı bırakılarak yapılırdı. Zarf, bir nesneyi sarıp çevreleyen, koruyup taşıyan demektir. Zarflar Osmanlı’nın estetik zarafetini en iyi gösteren örneklerdendir. Genellikle küçük boyutta olanlara “bülbül yuvası”, daha geniş ve derinlerine ise “kallavi” adı verilirdi. 1640 tarihli “Narh Defterleri”ndeki fincan listesinde “paşa fincanı”, “hatai” gibi değişik isimler de yer almaktadır.
Osmanlı’da kahve ikramı törenseldir. Şöyle ki; kahve ikramını üç ya da dört genç kız yapar. Kızlardan biri mangal örtüsünü, ikincisi kahve tepsisiyle birlikte fincan ve zarfları, üçüncü kız stile oturtulmuş kahve ibriğini getirir, dördüncüsü ise fincanları doldurup zarflara yerleştirerek, zarfın ayağından iki parmağı ile tutarak tek tek konuklara ikram ederdi. Osmanlıda en seçkin fincan zarflarına sahip olmak önemli idi. Çünkü sahibi inceliğinin ve servetinin bir kanıtı olarak bu zarflar ile kahve ikram ederdi. Zarflar öylesine değerli ve mühimdi ki çeyiz sandıklarının en gözde eşyaları arasında kabul edilirlerdi.
BACCARAT 19.YÜZYIL YUNAN KRALI I.KONSTANTİN’E AİT BİLLUR İÇKİ TAKIMI
19.Yüzyıl. Fransız. Fransa Kralı 15.Louis’nin kraliyet emri ile 1765 yılında kurulan dünyanın en ünlü kristal markası Baccarat tarafından Yunan Kralı I.Konstantin için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş karaf ve kadehten oluşan takım. Billur eserlerin merkezinde kazıma/grave tekniği ile oluşturulmuş Kraliyet Tacı ve Kral I.Konstantin’in inisiyali yer almakta. Fevkalade kondisyonda. Ele geçmesi zor koleksiyonluk eserlerdir.
Karaf Yüksekliği: 27.5 cm.
Kadeh Yüksekliği: 12.5 cm.