• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

MÜZELİK ESERLER MÜZAYEDESİ | 19

Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %10, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.

Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.

  • Kategori: Hanedan
Lot: 4 » Hanedan

OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN’A AİT YILDIZ PORSELEN “TÊTE À TÊTE” KAHVE TAKIMI

“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”

19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri “1310 Sene 1338” olarak çift tarihli ve Ay-yıldız imalat damgalı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) inisiyalli. Hanedan parçası, Sultan için Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu üretimi. Çift, iki adet Türk kahvesi fincanı ve iki tabakdan oluşmakta. Eserlerin damga örneği “Porselencilik Tarihi” kitabı sayfa 116’da mevcut olup diğer açıklamalar sayfa 63/69’da yer almaktadır. Müstesna eserlerin merkezinde altın ile çekilmiş Sultan II.Abdülhamid Han’ın Eski Türkçe harfler ile oluşturulmuş “A.H” (Ayın-Ha) inisiyali yer almaktadır. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren eserler beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, sır altına somon rengi, kabartma desenli ve yoğun altın yaldız bezemeli olarak imal edilmişlerdir. Sultan II. Abdülhamid kahve tiryakiliği ve kendine özgü kahve içme tarzı ile tanınmaktadır. Sultanın kızı Ayşe Osmanoğlu anılarında babasının kahve içme tarzını şöyle anlatmaktadır; “Kahve tepsisi, babamın annesi Tirimüjgan Kadın'ın yadigârı küçük altın bir tepsi olup üzerine gümüş bir cezve ve iki tane porselen beyaz fincan konurdu. Fincanlarda babamın inisiyali (A.H) vardı. Babam birinci fincanı içtikten sonra ikinciyi diğer fincanla içerdi.” Eserlere vurulan damganın benzer örneğine sadece “Milli Saraylar Koleksiyonu’nda Yıldız Porseleni” isimli kitabın 122.sayfasındaki eserde tesadüf edilmiştir. Eserlerin benzer örnekleri, TBMM Milli Saraylar “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden İzler” adlı kitapta mevcuttur. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan ve padişaha özel yapılmış olması sebebi ile de ayrıca büyük önem arz eden, ele geçmez müzelik şaheserlerdir.

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ

Yükseklik: 7 cm.
Tabak Çapı: 14 cm.

Detaylar
Lot: 17 » Hanedan

OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ HATİCE SULTAN’A AİT AJURLU TAÇ

19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Merkezdeki madalyon içerisi Sultan V.Murad’ın kızı “H.S” Hatice Sultan inisiyalli. “Zümrüt-ü Anka” tasvirli. Hanedan parçası. Sapına tarak geçirilerek kullanılan eser, ajur tekniği ile rokoko üslubunda tasarlanmış ve Zümrüt-ü Anka kuşları ile zenginleştirilerek kalemişi ve grave/kazıma tekniği ile bezenmiştir. Tüm yüzeyi altın vermeylidir. Hanedana ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymet arz eden, nadir koleksiyonluk eserdir.

Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.

Ölçüler: 5.5 x 13 cm.
Ağırlık: 18 gr.

Hatice Sultan, Sultan V.Murad ile eşlerinden Şayan Kadın Efendi'nin kızıdır. 31 yaşında iken II.Abdülhamit tarafından bir daha Çırağan'a dönmeme koşulu ile kardeşi Fehime Sultan ile birlikte Yıldız Sarayı'na aldırıldı. 1901 yılında Ali Vasfi Bey ile evlendi. Çift, Sultan Abdülhamit'in düğün hediyesi olarak verdiği Ortaköy'deki yalıda yaşadı. Daha sonra bir kere daha evlenen Hatice Sultan 1924 yılında Halifeliğin kaldırılmasından sonra Beyrut’a sürgüne gitti. 1938 yılında Beyrut’ta yaşamını yitirdi.

Detaylar
Lot: 19 » Hanedan

OSMANLI 19.YÜZYIL “MEHMET ZİYA PAŞA”YA AİT ERMENİ USTA YAPIMI MASİF GÜMÜŞ ZARF TAKIMI

19.Yüzyıl. Osmanlı. Mehmet Ziya Paşa “M.Z” inisiyalli. Ermeni usta ve 900 ayar garanti damgalı. Sultan II. Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. 6 adet zarf ve porselen fincanlarından oluşan tam takım. Gümüş zarflar yüksek kaideli, yalın işçilikli ve merkezleri gümüş istif inisiyalli. Porselen fincanları beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, ağız kısımları mavi renkte konturlu ve zengin altın yaldız bezemeli. Orijinal kutusu içerisinde. Fevkalade kondisyonda. Tam takım olarak ele geçmesi zor, son derece estetik ve görsel yönü yüksek koleksiyonluk eserlerdir.

Kutu Ölçüleri: 7.5 x 23.5 x 20 cm.
Ağırlık: 243 gr.

Osmanlı Saray Hazinesi’nden günümüze ulaşan değerli pek çok yapıtın arasında, çoğunlukla geç dönemlere ilişkin çay, kahve ve şerbet takımı gibi eşyalar geniş bir yer tutar. Söz konusu takımların bazıları zarflıdır. Büyük çoğunluğu altın, gümüş, mineli ve murassa olan bu grup eşya içinde en zengin çeşide sahip olanlar kahve fincanı zarflarıdır. Fincan zarfları, kahve içerken elin yanmaması için yapılmıştır. Osmanlı döneminde kulpsuz olan küçük boyutlu porselen fincanlar, zarfların içine yerleştirilir ve kahve bu şekilde içilirdi. Zarflar genellikle, ağız kısımları fincanınkinden biraz aşağıda olmak üzere, dudak payı bırakılarak yapılırdı. Zarf, bir nesneyi sarıp çevreleyen, koruyup taşıyan demektir. Zarflar Osmanlı’nın estetik zarafetini en iyi gösteren örneklerdendir. Genellikle küçük boyutta olanlara “bülbül yuvası”, daha geniş ve derinlerine ise “kallavi” adı verilirdi. 1640 tarihli “Narh Defterleri”ndeki fincan listesinde “paşa fincanı”, “hatai” gibi değişik isimler de yer almaktadır.

Osmanlı’da kahve ikramı törenseldir. Şöyle ki; kahve ikramını üç ya da dört genç kız yapar. Kızlardan biri mangal örtüsünü, ikincisi kahve tepsisiyle birlikte fincan ve zarfları, üçüncü kız stile oturtulmuş kahve ibriğini getirir, dördüncüsü ise fincanları doldurup zarflara yerleştirerek, zarfın ayağından iki parmağı ile tutarak tek tek konuklara ikram ederdi. Osmanlıda en seçkin fincan zarflarına sahip olmak önemli idi. Çünkü sahibi inceliğinin ve servetinin bir kanıtı olarak bu zarflar ile kahve ikram ederdi. Zarflar öylesine değerli ve mühimdi ki çeyiz sandıklarının en gözde eşyaları arasında kabul edilirlerdi.

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 1
sonraki