Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %10, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, hukuki işlem başlatılır ve cezai şartlar uygulanır.
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Yeşil Türbe”
İmzalı, 1933 tarihli. “Bursa” ibareli. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 66 x 77 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
HAYRİ ÇİZEL (1891-1950)
“Edirnekapı Yolu”
İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. Arkası sanatçı tarafından etiketli.
Ölçüler: 36 x 26 cm.
Asıl adı Hasan Hayrettin Çizel’dir. İlkokulu ve ortaokulu Dimetoka’da okuduktan sonra Edirne İdadisi’ni bitirdi. Burada Hasan Rıza Bey’den (Şehit Hasan Rıza) resim öğrendi. Hocası gibi savaş ve kahramanlık konularını içeren kompozisyonlar üzerine yoğunlaştı. Sanayi-i Nefise’de Adil Bey’in yanı sıra Warnia Zerzecki ve Valery’den resim dersleri aldı. 1914’te Akademi’yi bitirince Çanakkale savaşlarına katıldı. Bu yıllarda Çanakkale ve çevresinden krokiler çizdi, suluboya resimler yaptı. Terhisten sonra devlet adına Almanya’ya gönderilen sanatçı, orada Hofmann’ın atölyesinde çalıştı. Dönüşünde İstanbul’da Şark Sanayi-i Nefise Atölyesi adında bir yer açtı. İstanbul’daki orta öğrenim kurumlarında resim öğretmeni olarak uzun yıllar görev yaptı. Tarihsel temaları işleyen resimlerinden sonra, bütün çabasını peyzaj resmi üzerinde yoğunlaştırmış olan Hayri Çizel’in sanatı, 1914 kuşağı ressamlarının izlenimci paletine yakındır.
MEHMET MUAZZEZ ÖZDUYGU (1871-1956)
“Orta Oyunu”
İmzalı. 933 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 56 x 76 cm.
1871 yılında İstanbul’da doğdu. Muazzez adını kullanan ressam, Bahriye Sanayi Alayı’ndan mızıka subayı olarak mezun oldu. Sanat ortamlarında Kadıköylü namıyla da tanınmıştır. Asker kökenli olmasına karşın sanata olan ilgisi farklı mecralara açılmasını sağladı. Özellikle resme olan üstün yeteneği ve sevgisi onu Sanayi-i Nefise Mektebi’ne yönelmesine neden oldu. 5 yıl içinde buradan mezun olunca da Bahriye’den ayrıldı. Bir süreliğine Güzel Sanatlar Akademisi’nde atölye hocalığı yaptı. Daha sonra akademide idare müdürü görevinde bulundu (1930). Yaptığı resimlerin konularını genellikle ortaoyunu kompozisyonları, sünnet düğünleri, Karagöz sahneleri gibi milli eğlenceler ve geleneksel oyunlardan seçmiştir. Ayrıca portre türünde çok başarılı olmuş ve iyi bir portreci olarak kabul edilmiştir. 1956 yılında İstanbul’da ölen sanatçının eserleri resmi ve özel müzelerle, yerli ve yabancı özel koleksiyonlarda yer almaktadır.
BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU (1911-1975)
“Kemençeci”
İmzalı. 1971 tarihli. Duralit üzeri yağlıboya ve (kumlama) karışık teknik.
Ölçüler: 84x64 cm.
1911 yılında Giresun Görele'de doğdu. Trabzon Lisesi'nde okurken, 1927'de bu okula resim öğretmeni atanan Zeki Kocamemi'nin öğrencisi oldu. Onun derslerinin etkisi ve okul müdürünün özendirmesiyle 1929'da İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'ne (Mimar Sinan Üniversitesi) girdi. Burada Nazmi Ziya ve İbrahim Çallı'nın öğrencisi oldu. 1930'da eğitimini bitirmeden, ağabeyi Sabahattin Eyüboğlu'nun yanına Paris'e gitti. Orada André Lhote'un yanında resim çalıştı. Daha sonra evleneceği Rumen asıllı eşi Eren Eyüboğlu ile de burada tanıştı. Yurda döndükten sonra 1934'te D Grubu'nun dördüncü sergisine otuz resmi ile katıldı. İlk kişisel sergisini de aynı yıl Bükreş'te açtı. 1936'daki diploma yarışmasında Hamam adlı kompozisyonuyla birinci oldu. Aynı yıl Moskova'da düzenlenen Çağdaş Türk Sanat Sergisi'ne katıldı. 1937'de Cemal Tollu'yla birlikte Akademi'nin Resim Bölümü Şefi Léopold Lévy'nin asistanı daha sonra da atölye hocası olmuştur. 1950’de Paris'e gitti. 1958'de Uluslararası Brüksel Sergisi için 272 m²'lik bir mozaik pano gerçekleştirdi ve bu eseriyle serginin büyük ödülü olan altın madalyayı kazandı. Bundan bir yıl sonra Paris'teki NATO yapısı için, şimdi Brüksel'de bulunan, 50 m²'’lik bir mozaik pano hazırladı. 1960 ve 1961'de iki kez ABD'ye gitti. 1969'da Sao Paulo Bienali'nde (iki yıllık sergi) onur madalyası kazandı. Ayrıca 1940'ta Devlet Resim ve Heykel Sergisi'nde resim dalında üçüncülük, 1943'te aynı serginin 4.sünde ikincilik ve 1972'de de 33. sergide birincilik ödülünü aldı. Bedri Rahmi 1927'de başladığı resim öğretmenliğini ölümüne kadar sürdürmüş, Akademi'deki atölyesinde sayısız öğrenci yetiştirmiştir. Değişik araç-gereç ve farklı tekniklerle oluşturduğu işlerinde, Batı sanatının zengin deneyim ve birikimleriyle, yöresel ve geleneksel halk sanatının ürünleri arasında, kendi sanat anlayışına özgü köprüler kurdu. Çağımızın sanat anlayışı içinde daha çok renge önem veren bir ressamımızdır. Az malzemeyle çok şey anlatma sanatı olarak tanımladığı halk sanatı, Bedri Rahmi’nin coşku dolu bir üretimle biçimlenen resimlerinde, tükenmez bir kaynak oluşturur. Çağdaş resim sanatımızda, bu kaynağı ilk keşfeden ve öğrencilerine özgün sanat üretmenin yollarını öncelikle bu kaynakta ve yaşamın içinde aramak gerektiğini esinlendiren o olmuştur. Aynı zamanda bir sanat yazarı olarak da, dönemine büyük katkıda bulunmuştur. Eserlerinde Anadolu’ya özgü motif ve konularla, batı resminin teknik olanaklarını birleştirerek bir senteze ulaşmıştır. Yağlıboya resmin yanı sıra oyma baskı, mozaik ve seramik dallarında eserler vermiştir.
HOCA ALİ RIZA (1858-1930) / 8 ADET
Eski Türkçe imzalı. Kağıt üzeri taş baskı. 8 adetten oluşan (çerçeveli) koleksiyon.
Ölçüler: 28 x 20 cm. / 25 x 17 cm
1858 yılında Üsküdar'da doğduğu için sanat tarihimize Üsküdarlı Hoca Ali Rıza adıyla geçmiştir. Süvari binbaşısı Mehmet Rüştü Bey'in oğludur. Rüştiyedeki öğrenciliği sırasında resim derslerindeki yeteneği ile dikkat çeken Hoca Ali Rıza, resim derslerini Osman Nuri Paşa, Süleyman Seyyid Bey ve M.Kess'den almıştır. 1884'te teğmen olarak Harbiye'yi bitiren ressam, bu yüksek okula resim öğretmeni olarak girmiştir. 1910 yılında Yarbaylıktan emekliye ayrılan sanatçı Kuleli Askeri Lisesi ve Harbiye' de, emekli olduktan sonra da Darülşaffaka, Kız Sanayi-i Nefise Çamlıca, Üsküdar ve Ameli Hayat Kız okullarında 47 yıl resim hocalığı yapmış ve pek çok öğrenci yetiştirmiştir. II. Meşrutiyet’ten sonra kurulan Osmanlı Ressamlar Cemiyeti’nde başkanlık yapmıştır. Hoca Ali Rıza gerçekten içli, duygulu manzara resimlerinin yanı sıra “kartpostal” beğenisine giden resimler yapmış olsa da, etkilerden uzak, doğa sevgisine dayanan bir manzara türü geliştirmiş ve bu yolla resmin yaygınlaşmasına büyük katkıda bulunmuştur. Berlin üniversitelerinin kendisi ile ilişkiler kurmak için çabaladığı bu ünlü sanatçımız kurşunkalem çalışmalarında kurallar kurmuş bir üstattır. Aşık olduğu tabiatın içine girip resimler yaparak ömrünü tamamlamıştır. Her sabah şafakla birlikte kalkar, Üsküdar'ın ve Boğaz'ın zenginliklerle dolu tepelerine tırmanır bir kaya parçasından, bir yelkenliden, bir fıstık ağacı siluetinden, bir İstanbul ahşap evinden bin bir renk manzumesi ile şaheserler yaratırdı. Hoca için realizmin en zengin temsilcisi diyebiliriz. 1930'da Üsküdar'daki evinde öldü. Hoca Ali Rıza, Türk Resim Sanatı Tarihi'nde eşine rastlanmayan bir değer olarak kabul edilmektedir. Birçok müze ve özel koleksiyonda eserleri mevcuttur.
HOCA ALİ RIZA (1858-1930) / 8 ADET
Eski Türkçe imzalı. Kağıt üzeri taş baskı. 8 adetten oluşan (çerçeveli) koleksiyon.
Ölçüler: 28 x 20 cm. / 25 x 17 cm
1858 yılında Üsküdar'da doğduğu için sanat tarihimize Üsküdarlı Hoca Ali Rıza adıyla geçmiştir. Süvari binbaşısı Mehmet Rüştü Bey'in oğludur. Rüştiyedeki öğrenciliği sırasında resim derslerindeki yeteneği ile dikkat çeken Hoca Ali Rıza, resim derslerini Osman Nuri Paşa, Süleyman Seyyid Bey ve M.Kess'den almıştır. 1884'te teğmen olarak Harbiye'yi bitiren ressam, bu yüksek okula resim öğretmeni olarak girmiştir. 1910 yılında Yarbaylıktan emekliye ayrılan sanatçı Kuleli Askeri Lisesi ve Harbiye' de, emekli olduktan sonra da Darülşaffaka, Kız Sanayi-i Nefise Çamlıca, Üsküdar ve Ameli Hayat Kız okullarında 47 yıl resim hocalığı yapmış ve pek çok öğrenci yetiştirmiştir. II. Meşrutiyet’ten sonra kurulan Osmanlı Ressamlar Cemiyeti’nde başkanlık yapmıştır. Hoca Ali Rıza gerçekten içli, duygulu manzara resimlerinin yanı sıra “kartpostal” beğenisine giden resimler yapmış olsa da, etkilerden uzak, doğa sevgisine dayanan bir manzara türü geliştirmiş ve bu yolla resmin yaygınlaşmasına büyük katkıda bulunmuştur. Berlin üniversitelerinin kendisi ile ilişkiler kurmak için çabaladığı bu ünlü sanatçımız kurşunkalem çalışmalarında kurallar kurmuş bir üstattır. Aşık olduğu tabiatın içine girip resimler yaparak ömrünü tamamlamıştır. Her sabah şafakla birlikte kalkar, Üsküdar'ın ve Boğaz'ın zenginliklerle dolu tepelerine tırmanır bir kaya parçasından, bir yelkenliden, bir fıstık ağacı siluetinden, bir İstanbul ahşap evinden bin bir renk manzumesi ile şaheserler yaratırdı. Hoca için realizmin en zengin temsilcisi diyebiliriz. 1930'da Üsküdar'daki evinde öldü. Hoca Ali Rıza, Türk Resim Sanatı Tarihi'nde eşine rastlanmayan bir değer olarak kabul edilmektedir. Birçok müze ve özel koleksiyonda eserleri mevcuttur.
L.PENGELLY
“Natürmort”
İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. Eserin arkası sanatçı tarafından etiketli.
Ölçüler: 35 x 65 cm.
WINIFRED HOWE (1880 - ? )
“Natürmort”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 40 x 50 cm.
ALFRED KOWALSKI / ALFRED VON WIERUSZ-KOWALSKI (1849-1915)
“Kızak Yolculuğu”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit Cilt:6 Sayfa:301
Ölçüler: 20.5 x 31 cm.
ABRONNER (19.YÜZYIL)
“Sultan Seferde”
İmzalı. Karton ve kağıt üzeri suluboya, karışık teknik. Sanatçı tarafından kolaj tekniği ile paspartulu.
Ölçüler: 40 x 30 cm.
YAKUP CEM (1949)
“Sultan IV.Murad Han”
İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. Deri paspartu içerisinde minyatür tekniğinde Tasvir-i Hümayun.
Ölçüler: 9 x 14 cm
Deri paspartu: 26 x 22 cm.
1949 yılında İran’ın Tebriz şehrinde doğdu. Çocukluğundan beri resme olan büyük tutkusu, daha sonra ünlü bir sanatçı ve hoca olan Hacı İslamiyan`ın yanında pekişti. Daha sonra büyük beğeni toplayan tezhip, minyatür ve resim çalışmalarıyla; İngiltere’de Oxford, Paris`te Osmanlı`nın Kuruluşunun 700. Yılı etkinlikleri kapsamında, Los Angeles Fullerton`da (California State Art University) ve New York`da sergiler açtı. Pek çok karma sergide eserleri sergilendi. Hayatta olup da eserleri müzayedelerde satışa sunulan ender sanatçılardan olan Yakup Cem, bir süre Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi`nde öğretim üyeliği de yapmıştır. Sanatçı, son yıllarda çalışmalarını Amerika’da sürdürmektedir.
YAKUP CEM (1949)
“Fatih Sultan Mehmet Han”
İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. Deri paspartu içerisinde minyatür tekniğinde Tasvir-i Hümayun.
Ölçüler: 9 x 14 cm
Deri paspartu: 26 x 22 cm.
1949 yılında İran’ın Tebriz şehrinde doğdu. Çocukluğundan beri resme olan büyük tutkusu, daha sonra ünlü bir sanatçı ve hoca olan Hacı İslamiyan`ın yanında pekişti. Daha sonra büyük beğeni toplayan tezhip, minyatür ve resim çalışmalarıyla; İngiltere’de Oxford, Paris`te Osmanlı`nın Kuruluşunun 700. Yılı etkinlikleri kapsamında, Los Angeles Fullerton`da (California State Art University) ve New York`da sergiler açtı. Pek çok karma sergide eserleri sergilendi. Hayatta olup da eserleri müzayedelerde satışa sunulan ender sanatçılardan olan Yakup Cem, bir süre Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi`nde öğretim üyeliği de yapmıştır. Sanatçı, son yıllarda çalışmalarını Amerika’da sürdürmektedir.
ORYANTALİST (19.YÜZYIL)
Anonim. Tuval üzeri yağlıboya. Arkası “Adriana & Duran Tantekin Koleksiyonu” etiketli.
Ölçüler: 28 x 20.5 cm.
L. GLUZEL (FELIX ZIEM EKOLÜ)
İmzalı. “D’après Ziem” ibareli. Duralit üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 16.5 x 25 cm.
C. ARTAMİADİS
“Ayasofya”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya, duralite marufle.
Ölçüler: 25 x 30 cm.
ANONİM (OSMANLI)
İmzasız. Tuval üzeri yağlıboya. Osmanlı dönemi.
Ölçüler: 51 x 71 cm.
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Köy Meydanı”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya, duralite marufle.
Ölçüler: 45 x 50 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
MUSTAFA GÜNEN (d.1956)
“Karadeniz’de Fırtına”
İmzalı. 2006 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya. Sanatçının büyük boyutlu nadir eserlerindendir.
Ölçüler: 100 x 135 cm.
“Deniz Ressamı” olarak tanınan Mustafa Günen, Ankara,İstanbul,Londra ve New York’taki seçkin mekanlarda pek çok sayıda kişisel sergi açmıştır.Mustafa Günen'in son dönem çalışmalarından üç adedi Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı koleksiyonuna alınmıştır. Sanatçı, 2008 yılında New York’ta Maritime Art Auction CHRISTIE’s NY ve 2009 yılında Londra’da Maritime Art Auction CHRISTIE’s London müzayedelerine katılmış ve eserleri ünlü koleksiyonlarda yerini almıştır. Ülkemizde geniş yankı uyandıran bu başarı 25 Nisan 2009 tarihli Milliyet Gazetesinde “Üç yüzyıldır yapılamayanı başardı-Türk Ressamın büyük başarısı” manşeti ile yayınlanmıştır. Dünyada 150 civarında ülkede satılan International Artist Magazine Ağustos –Eylül 2016 sayısı, Mustafa Günen ve eserlerinin altı sayfalık haberine yer vermiştir. Sanat Eleştirmeni Zhanna Veyts New Yorkta yayınlanan yazısında sanatçı için; Mustafa Günen'in deniz resimleri izleyenlere, 19.Yy sanatçısı Theodore Gericault'in (1791-1824) tarihi "Medusa'nın Salı" tablosundan bu yana hiçbir sanatçıda görülmeyen suya ilişkin büyük bir keyif yaşatıyor.
FERİDUN SARAÇOĞLU (1924-2013)
“Boğaziçi”
İmzalı. 1976 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 65 x 73 cm.
1948 yılında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi İbrahim Çallı ve Hikmet Onat atölyelerinde öğrenim görerek mezun oldu. Askerlik görevini yaptıktan sonra ordu içinde kalarak 28 yıl askeri okullarda sanat tarihi öğretmeni olarak çalıştı. 1977 yılında emekli oldu. 1966-76 yılları arasında Osmanlı Mezar Taşları üzerine önemli bir araştırma yaparak 350 mezar taşını belgeledi. Devlet Resim Heykel Müzesi’nin ve askeri müzelerin karma sergilerine katılan sanatçı, 12 kişisel sergi açtı. 1963-64 yılları arasında Roma Bienali ve Berlin Bienali’ne katıldı.
JALE YASAN (1911-1994)
“Natürmort / Portre”
İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. Çift taraflı.
Ölçüler: 73 x 51 cm.
1956 yılında resim yapmaya başladı. İlk hocası Ressam Şeref Akdik'tir. Daha sonra Güzel Sanatlar Akademisi'nde Zeki Faik İzer Atölyesine devam etti. 1959'da Devlet Resim ve Heykel Sergisi ile Paris Musée d'art moderne'de açılan Club International Feminin Sergisine katıldı. 1959-1967 yılları arasında Güzel Sanatlar Akademisi Resim bölümü öğrencilerini özendirmek amacı ile Yasan Portre Ödülleri verdi. İlk kişisel Sergisini 1961'de Ankara Sanatseverler Kulübünde, ikinci kişisel sergisini aynı yıl İstanbul Şehir Galerisinde açtı. Çalışmalarını aralıksız sürdüren sanatçı, üçüncü kişisel sergisini 1967 yılında Taksim Sanat Galerisinde gerçekleştirirken daha sonraki yıllarda Ankara Vapuru'nun Akdeniz Limanlarına yaptığı yolculuğa 70 resimle katılarak bunları Avrupa'nın birçok liman kentinde sergiledi. 1976'da Uluslararası Birleşmiş Kadın Sanatçılar ve Kültür Derneği (UFACSI) sergisinin Clermont-Fernard ve Vichy bienallerine ve İstanbul Arkeoloji Müzeleri sergisine, yine aynı yıl bu derneğin Belçika Sergisinde ve 1977'de Türk ve Fransız Sanatçılarının Ankara ve İstanbul sergilerinde de yapıtları ile yer alan sanatçı 1978'de Ressamlar Cemiyet'inin Viyana ve Roma sergilerine katıldı. 1973 yılında Moda Cumalı Sanat Galerisinde açtığı kişisel sergi büyük ilgi çekti. Aynı zamanda tanınmış bir koleksiyoner olan sanatçı bu koleksiyonunu 1974'te Darüşşafaka Sanat Galerisinde 1980'de de Taksim Sanat Galerisinde sergiledi. 1981'de Sakatları Koruma Derneği yararına açtığı serginin gelirini aynı derneğe bağışladı. 1983 yılında Akbank Bebek Sanat galerisinde ve Bodrum Halikarnas Motel'de kişisel sergilerine devam etti. 1994 yılında İstanbul'da öldü.
ZÜHTÜ MÜRİDOĞLU (1906-1992)
“Desen”
İmzasız. Kağıt üzeri karakalem. Eserin arkasında onay yazısı mevcuttur.
Ölçüler: 45 x 28 cm.
1906 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Heykel Bölümü’nde İhsan Özsoy Atölyesi’nde öğrenim gördü. Avrupa bursu ile Paris’te Colorassi Akademisi’nde Marcel Gimond Atölyesi’nde bir yıl öğrenim gördü. 1992 yılında vefat etti. Türkiye’deki anıt-heykel geleneğinin öncülerinden biri olan Zühtü Müridoğlu, bu geleneği yansıtan bir dizi çalışmadan sonra, özellikle yaşamının son döneminde serbest formlar denemeye ve bu konuda genç kuşakların başlatmış olduğu yeni atılımlara uyum sağlayıcı çalışmalar yapmaya başladı. Heykel sanatını, çağdaş bir disiplin olarak yaygınlaştırıcı ve genç kuşaklara benimsetici çaba gösterenlerin öncüleri arasında yer alır.
NICOLAI SARAPHANOFF
“Constantinople”
İmzalı. “Istanbul” ibareli. Kağıt üzeri suluboya.
Ölçüler: 43 x 30 cm.
Sanatçı Rus Devriminden sonra İbrahim Safi, Naci Kalmukoğlu, gibi sanatçılarla Türkiye’ye gelmiş, Haliç ve Osmanlı mimarisinin ön plana çıktığı semtlere ilişkin peyzajları, suluboya tekniği ile işlemiştir. Uzun yıllar İstanbul’da kalmıştır.