Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
SULTAN III.SELİM HAN TASVİR-İ HÜMAYUN
“Sultan Selim Ottomans Empereur”
19.Yüzyıl. Sultan III.Selim Han tasviri. Tuval üzerine yağlıboya.
Eser, ressam Gregorius Del’in yapıtı olan ve 1807 yılında, Fransız Devlet Müsteşarı A.Faubert’in İstanbul’dan Paris’e götürüp Devlet Müzesi’ne teslim ettiği tablodan sanatçı Ruotle’in hakkettiği gravürden esinlenilerek yapılmıştır.
Eserde, Sultan III.Selim Han Sultan I.Ahmed Han’ın tahtında oturur şekilde resmedilmiştir. Ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 68,5 x 50,5 cm.
VICTOR ADAM 19.YÜZYIL SULTAN ABDÜLMECİD HAN GRAVÜRÜ
“Abdul-Medjid - Empereur de Turquie”
19.Yüzyıl. Victor Adam (1801-1866) imzalı. Sultan Abdülmecid Han vezirlerin önünde Tuğ-ı Hümayun’ların çerçevelediği merkezde at üzerinde resmedilmiştir.
Litografi tekniği ile yapılmış, 1850’li yıllara tarihlenen ve döneminde muhteşem görsellikte elle renklendirilmiş eserde “Abdul-Medjid / Empereur de Turquie” ibaresi yer almaktadır. Eserin çerçevesi “Holzheimers Cleveland” etiketlidir. Son derece nadir olan gravür fevkalade kondisyonda ve koleksiyonluk bir örnektir.
Ölçüler: 36 x 45 cm.
GEORG MACCO (1863-1933)
“Eyüp Sultan Camii Avlusu”
İmzalı, 1931 tarihli. Mukavva üzerine yağlıboya ve karışık teknik.
Muhteşem altın varak mazgalalı orijinal çerçevesi içerisindeki eser, Düsseldorf Sanat Akademisi’nde Eugen Gustav Dücker ve Johann Peter Theodor Janssen’den sanat eğitimi alan ve bir dönem İstanbul’u da ziyaret eden oryantalist sanatçının çok önemli bir yapıtır. Sanatçının eserleri Düsseldorf Sanat Müzesi, Aachen Suermondt Ludwig Museum, Prag Rudolfinum ve Münih Alpinen Museum’da sergilenmektedir.
Referans: E.Benezit. Cilt:7 Sayfa:39
Ölçüler: 43x63cm.
FAUSTO ZONARO (1854-1929) RESSAM-I HAZRET-İ ŞEHRİYARİ (İKİ ADET)
“Constantinople / The Seraglio Point - Golden Horn”
İmzalı. İki adet takım. Peyzaj. Preskarton üzerine yağlıboya. Sanatçının İstanbul’daki ilk günlerinde yaptığı nadide İstanbul manzaralarından.
Referans: Sanatçının Türkiye müzayedelerindeki satış rekoru 08.12.2007 tarihinde 683.760 USD.’dir.
Provenans: Studio San Giacomo / Roma Angela Scognamiglio Eski koleksiyonu / Daniele Gradella Eski Koleksiyonu
Ölçüler: 16.5 x 30 cm. (çerçevesiz) herbiri
47 x 61 cm. (çerçeveli) herbiri
Sultan II.Abdülhamid Han’ın Saray Ressamı (Ressam-ı Hazret-i Şehriyari) olan sanatçı, 1891 yılında İstanbul’a geldi ve İstanbul’daki ilk günlerinde küçük boyutlu manzaralar, kent yaşamından sahneleri gösteren tablolar yaptı ve bunları Pera'lı bir tacire satarak geçimini sağladı.
GYULA TORNAI (1861-1928)
“L'Antiquaire du Souk de Tétouan”
İmzalı. Tetuan, 1899 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
Eserlerinin çoğu Macaristan National Gallery Koleksiyonu’nda bulunan, Paris Exposition Universelle bronz madalya sahibi sanatçının başyapıtlarından biri sayılabilecek eserin restorasyon aşamasında imzası re-type edilmiştir. Orijinal altın varak çerçevesi içerisinde.
Referans: E.Benezit / Cilt:10 Sayfa:232
Provenans: Gros & Delettrez / 20.06.2011 - Lot: 57 Sotheby’s, New York / 18.04.2008 - Lot: 155
Ölçüler: 80 x 60 cm. (çerçevesiz)
115 x 95 cm. (çerçeveli)
LOUIS DEVEDEUX (1820-1874) (İKİ ADET)
“Harem / Gözdelerin Müzik ve Nargile Keyfi ”
İmzalı. Tuval üzerine yağlıboya, iki adet takım.
Orijinal altın varak çerçeveleri içinde. 1836 Yılında Paris Sanat okulunda öğrenim görmüş, P.Delaroche ve Decamps ile beraber çalışmış ve eserleri 1838’den itibaren Paris Salonu’nda sergilenmeye başlanmış sanatçının, nadir ele geçen çift olması sebebi ile de ayrıca önem arz eden “Sultan’ın Gözdelerinin Haremde Günlük Yaşam Sahneleri”ni ustaca resmettiği koleksiyonluk yapıtlarıdır.
Referans: E.Benezit. Cilt:3 Sayfa:546
Ölçüler: 39x55 cm (her biri)
TURQUERIE / ORYANTALİST 19.YÜZYIL TABLO
“Hanım Sultan”
19.Yüzyıl. Kağıt üzerine suluboya ve karışık teknik.
Çok önemli Oryantalist bir sanatçıya ait olduğu şüphesizdir. Koleksiyonluk bir esedir.
Ölçüler: 32 x 23 cm.
61 x 50 cm. (çerçeveli)
PAULINE JAPY
“Hanım Sultan”
İmzalı. 1856 tarihli. Saraylı Hanım Sultan portresi. Kağıt üzerine pastel.
Orijinal altın varak oval çok zarif ve estetik çerçevesi içinde. Oryantalist Resim Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 40 x 31 cm.
ORYANTAL 19.YÜZYIL TABLO
“Sultanın Gözdesi”
19.Yüzyıl. Tuval üzerine yağlıboya, cama yapıştırılmış.
Eser, altın varaklı orijinal çerçevesi içindedir.
Ölçüler: 55 x 46cm.
ORYANTAL 19.YÜZYIL CAMALTI TABLO
“Cariye”
19.Yüzyıl. Camaltı tekniği ile yapılmış.
Oval formlu, bombeli camlı resimde oryantal kıyafetli “Cariye” resmedilmiştir. Orijinal altın varak çerçevesi içindedir.
Ölçüler: 47 x 39cm.
NAZMİ ZİYA (1881-1937)
“Maarif Nezareti Serisi”
İmzasız. Duralite marufle kağıt üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 71 x 101 cm.
Sanatçı, 1915 yılında Maarif Nezareti tarafından okullarda asılmak için tarihten konuların resmedildiği tablolar yapmakla görevlendirilir. Mevcut kaynaklara göre tablolar yaklaşık bu ebatlarda ve imzasız olarak teslim edilmiştir. Beğeniye sunduğumuz eser günümüze neredeyse tamamına yakını yok olup gitmiş bu seriden önemli ve koleksiyonluk bir yapıttır.
Referans: Sanatçının Yapı Kredi Yayınları Nazmi Ziya kitabının 16. Sayfasında aynı seriden bir eseri mevcuttur.
BAHRİYELİ İSMAİL HAKKI (1863-1926)
“Kalamış”
Eski Türkçe imzalı. Tuval (jüt) üzeri yağlıboya.
Provenans: İktisat Bankası Eski Koleksiyonu.
Ölçüler: 68 x 90 cm.
1863 yılında İstanbul’da doğdu. Bahriye mektebinde okudu. Resme olan merakı hocaları tarafından takdir ve teşvik edildi. Harbiye sınıfına geçerek teğmen oldu. Osmanlı Donanması için inşa olunacak Ejder torpidobotunun yapımına nezaret etmek üzere Hamburg’a gönderildi, ancak ülkesinden gönderilen maaşı kesilince maddi sıkıntıya düştü ve bu arada resim yapıp satarak geçimini temin etmeye çalıştı. Subaylıktan istifa ederek gemi mühendisi olarak çalışmaya başladı, aynı zamanda ünlü ressamların atölyelerine de devam ederek resim çalışmalarını sürdürdü. Kuzey denizlerine yaptığı pek çok deniz seyahatlerinde, kuzey denizlerinin koyu renkli bulutlarını, köpüklü dalgalarını, korkunç görünüşlerini inceledi, küçüklü büyüklü pek çok suluboya, guaj teknikleriyle deniz resimleri yaptı. Bu dönemde renkli litografya ve gravür baskısını da öğrenmiş, bu usulle birçok resmini de çoğaltmıştı. Tablolarında suların kıpırdanışı, dalgaların çatlayışı, fırtınaların haykırışı hissedilir. Suluboya, guaj, karakalem, pastel ve yağlıboya teknikleriyle gemi resimleri, deniz savaş resimleri, pek çok peyzaj deniz resimleri yapmıştır. Eserlerinde desen ve teknik bilgisi, renk uyumu birbirini tamamlamaktadır. Denizin her türlü halini ustaca resmetmiş, adeta denize ruh vermiştir. 1926 yılında İstanbul’da vefat etmiştir.
SAMİ YETİK (1878-1945)
Eski Türkçe imzalı. Peyzaj. Kâğıt üzeri suluboya.
Sanayi-i Nefise Mektebini 1906 yılında birincilikle bitirerek öğrenim için Fransa'ya gönderilen, kurallara ve klasik disipline bağlı bir sanatçı olarak görünmesine rağmen, sanatı serbest tuşların özgür akışı içinde biçimlendiren Türk Resim Sanatı’nın en önemli sanatçılarından biri olan ustanın erken dönem eserlerinden.
Ölçüler: 22 x 16.5 cm.
HOCA ALİ RIZA (1858-1930)
“Eskiz”
Eski Türkçe imzalı. Peyzaj. Kağıt üzeri suluboya ve guaj.
Türk Resim Sanatı Tarihi'nde eşine rastlanmayan bir değer olarak kabul edilen, realizmin en zengin temsilcisi Hoca lakaplı sanatçının geliştirdiği etkilerden uzak, doğa sevgisine dayanan içli, duygulu manzara türü resimlerinin erken dönem eskiz çalışmalarından koleksiyonluk bir örnek.
Ölçüler: 16 x 11 cm.
NAZMİ ZİYA (1881-1937)
İmzalı. Peyzaj. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 26 cm. x 27.5 cm.
1881 yılında İstanbul’da doğdu. İlk resim derslerini Hoca Ali Rıza’dan alan sanatçı, 1902’de Sanay-i Nefise Mektebi’ne girerek Valeri, Joseph Warnia-Zarzecki ve Osgan Efendi’den dersler almıştır. Okuldaki eğitimi sırasında doğayı tamamen kopya etmek düşüncesine karşı çıkmış, daha serbest tarzda çalışmayı yeğlemiştir. 1905’te 3 ay için İstanbul’a gelen Fransız ressam Signac, sanatçıyı büyük ölçüde etkilemiş ve Nazmi Ziya 1908’de okulu bitirdikten sonra resim eğitimi için Paris’e gitmiştir. Önce 3 ay kadar Julian Akademisi’nde Royel ve Marcel Bachet’in atölyelelerine devam etmiş, ardından Fernand Cormon’un atölyesine geçerek 1913’e kadar burada çalışmıştır. 1918-21 ve 1925-27 arasında 2 kez Sanay-i Nefise Mektebi müdürü olmuş, ardından da aynı okulda çizim dersleri vermiştir. Sanat yaşamının başından sonuna değin İzlenimci anlayışla çalışan, çoğu kez açık havada çalışan ve özellikle değişen ışık değerlerini betimleyen sanatçı, çok sayıda İstanbul manzarası yapmıştır. Türk Resim Sanatı’nın en önemli kilometre taşlarındandır.
İBRAHİM SAFİ (1898-1983)
“Sultan Selim ve Cibali Sırtları”
İmzalı. Karton üzerine yağlıboya. 17 Aralık 1938 tarihli. Sergi etiketli.
Eserin arkasına sanatçı kendi el yazısı ile “Istanbul, December 1938-XVII” notu düşmüştür. Arkada bulunan orijinal sergi etiketinde İtalyanca “Ricordo di İstanbul, 1938” (İstanbul Hatırası) ibaresi bulunmaktadır.
Sanatçının İtalyanların “Societa Operaia” Salonu’nda düzenlenen sergilere katıldığı önemli bir eseridir.
Ölçüler: 33.5 x 44 cm.
PERTEV BOYAR (1897-1981)
“İstanbul Boğazı”
İmzalı. Peyzaj. Tuval (duralite marufle) üzerine yağlıboya.
Sanatçının İstanbul Boğazı’nı ve Hisarı resmettiği koleksiyonluk bir eseridir.
Ölçüler: 55 x 45 cm.
İLHAMİ DEMİRCİ (1908-1976)
“Boğaz”
İmzalı, 1939 tarihli. Peyzaj. Tuval üzeri yağlıboya.
İbrahim Çallı ve Hikmet Onat’ın öğrencisi olan usta sanatçının önemli bir eseridir, orijinal altın varak çerçevesi içinde.
Ölçüler: 65 x 50 cm.
CADDEBOSTAN PERİLİ KÖŞK
“Ragıp Paşa Köşkü”
19.Yüzyıl sonu. Anonim. Tuval üzeri yağlıboya. Orijinal altın varak çerçevesi içerisinde.
Ölçüler: 38 x 46 cm.
ORYANTAL 19.YÜZYIL TABLO
“Sultanın Gözdesi”
19.Yüzyıl. Kağıt üzerine pastel.
Ölçüler: 44 x 53 cm.
72 x 81 (çerçeveli)
NACİ KALMUKOĞLU (1896-1954)
İmzalı. Portre. Kâğıt üzeri guaj.
Portre, nü ve peyzajları ile ünlü usta sanatçının gelenekçi Sovyet realizmini, yer yer akademik bir düzeye kayan izlenimci bir paletle birleştirdiği koleksiyonluk eserlerinden biri.
Ölçüler: 36 x 31 cm.
ORYANTAL 19.YÜZYIL TABLO
“Sultanın Gözdeleri Harem Terasında”
Anonim.. Tuval üzerine yağlıboya.
Ölçüler: 56 x 51 cm.
S.J. GEORGES (19.YÜZYIL)
“Cariye ve Harem Ağası”
İmzalı. 19.Yüzyıl. Oryantalist. Kağıt üzeri suluboya.
Ölçüler: 30 x 46cm.
59 x 75 cm. (çerçeveli)
GARABET YAZMACIYAN (1868-1929)
“Natürmort”
İmzalı. 1905 tarihli. Tuval üzerine yağlıboya.
Sanatçının az sayıdaki natürmortlarından büyük ebatlı ve Ermenice imzalanmış nadir ve koleksiyonluk bir örnektir.
Ölçüler: 54.5 x 72.5 cm.
PERTEV BOYAR (1897-1981)
“Natürmort"
İmzalı, 1970 tarihli. Tuval (duralite marufle) üzerine yağlıboya.
Sanatçının önemli çalışmalarındandır.
Ölçüler: 50x61cm.