Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ DEVASA KANDİL
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Görülmemiş devasa ölçülerde. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış. Kazıma (grave), kabartma (repoussé) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı. Ajur işçilikli. Tek hazneli, üç askılı ve askı aparatlı, komple gümüş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın görülmemiş ebatlarda koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir şaheseridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Kandil Ölçüsü: 29 x 45 cm.
Askı Ölçüsü: 16 cm.
Zincir Uzunluğu: 70 cm. (her biri.)
Ağırlık: 4888 gr.
SULTAN II.MAHMUD HAN TUĞRALI “VEHBÎ USTA” YAPIMI GÜMÜŞ KOL DİVİTİ
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Sultan II.Mahmud Han (1808-1839) tuğralı. Eski Türkçe “Amel-i Vehbî” usta damgalı. Gümüş. Battal boy. Cübbe kolunun içinde yani yende taşınan tip kol diviti. Birbirine tesbit edilmiş mürekkep hokkası ve kalem muhafazasından (kalemdan) oluşmakta, zincirinde fildişi maktası bulunmakta. Yalın işçilikli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize bitkisel tezyinatlı. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 109.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 4.5 x 27.5 x 6.5 cm.
Ağırlık: 465 gr.
Divit, genellikle silindir biçimli bir kalemdan ile bir hokkadan oluşan yazı takımıdır. Kolay taşınması için kalemdan ve hokka birbirine bağlı olarak tasarlanmıştır. Hattatlar ve katipler divitlerini bellerine sardıkları kuşağın içinde taşırlar, kaymasın diye de “divit şiltesi” denen genelde deriden yapılan bir kılıf içine koyarlardı. Divitlerde hokka kalemdanın alt bölümüne dışarıdan bakıldığında görülmeyecek biçimli vidalı olarak yerleştirilir ya da üst bölümün kenarına perçinlenirdi. Divitler boy ve özelliklerine göre başlıca “hattat diviti”, “kâtip diviti” ve “kassam diviti” olarak üçe ayrılır. Birçok malzemeden yapılmış olan divitler mevcut olsa da abanoz, fildişi ve altından olanlarına son derece nadir tesadüf edilir. Divit sanatkarlarına “Devati” denilir. Divit yapımı hayli ustalık ve emek isteyen zor bir sanat dalıdır. Evliya Çelebi (1611-1682) divitçi esnafına ait dükkânların Beyazıt’ta kağıtçılar içinde bulunduğunu nakletmiştir. “Devati”ler / Divitçiler, Süleymaniye Camii avlu duvarı önünde boydan boya sıralanmış kırka yakın dükkânda ve bir kısmı da Üsküdar’da bugün Arakıyeci Hacı Cafer Mahallesi adını taşıyan yerde 1900 başlarına kadar faaliyetlerini sürdürmüşlerdir.
ZEKİYE SULTAN’A AİT TUĞRALI GÜMÜŞ KİBRİTLİK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Zekiye Sultan “Z” inisiyalli. Gümüş. Hanedan parçası, Sultan II.Abdülhamid Han’ın kızı Zekiye Sultan’a ait. Osmanlı Rokokosu üslubunda grave (kazıma) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı, kalp motifli. Aykırı tasarıma sahip, menteşe kapaklı, geniş hazneli ve çakma panelli. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Orijinal muhafazası ile birlikte. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın Hanedan’a ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymet arz eden ele geçmez koleksiyonluk şaheseridir.
Referans: Eserin tuğrası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 8 x 4.5 cm.
Ağırlık: 154 gr.
SALİHA SULTAN HATIRASI TUĞRALI GÜMÜŞ GÜLEBDANLI BUHURDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) tuğralı. Altın ile “Hanedan Tacı” ve Saliha Sultan “SS” inisiyalli. Gümüş. Hanedan parçası. Sultan Abdülaziz Han’ın kızı Saliha Sultan tarafından hediye edilmiş, grave (kazıma) tekniği ile 1909 tarihli ve Sultan tarafından ithaflı. Gülebdan ve buhurdan olmak üzere vidalı 2 parçadan müteşekkil, görülmemiş aykırı tasarıma sahip. Buhur haznesi içten kapaklı, gülebdan akıtması “Destarlı Mevlevi Sikkesi” formunda. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın Hanedan’a ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymet arz eden ele geçmez koleksiyonluk şaheseridir.
Referans: Eserin tuğrası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 11.5 cm.
Ağırlık: 200 gr.
BEHİYE SULTAN'A AİT TUĞRALI GÜMÜŞ LEĞEN-İBRİK TAKIMI / AZNAVUR İŞİ
"Devletlü İsmetlû Behiyye Sultan Aliyyetü'ş-Şân Hazretleri"
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Fransız (kuğu) export damgalı. Devletlü İsmetlû Behiyye Sultan Aliyyetü'ş-Şân Hazretleri / Behiye Sultan “B.S” inisiyalli. Gümüş, tam takım. İbrik, leğen ve sabunluk olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Sultani özelliklerde ve estetikte tasarlanmış, üst seviye uygulanmış sıvama ipek aznavur işçiliği ile dekorlu. Osmanlı Rokokosu üslubunda madalyonlar ile zenginleştirilmiş, inisiyalli. Kubbesel sabunluğu yalın işçilikli ve ajurlu, ibrik tutma kulbu Rokoko “S” kıvrımlı, leğeni geniş ve yayvan formlu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın Hanedan’a ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymet arz eden ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
*Behiye Sultan, Sultan V.Murad'ın oğlu Şehzade Mehmed Selahaddin Efendi ve Naziknaz Hanımefendi'nin kızıdır.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Leğen Çap: 35.5 cm.
İbrik Yükseklik: 32 cm.
Sabunluk Çap: 16.5 cm.
Ağırlık: 2595 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “VAN” SAVATLI GÜMÜŞ ŞEKERLİK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Van” imalat damgalı. Gümüş. Savat işçiliği ile madalyonlar içerisine Osmanlı’nın önemli mimari tasvirleri uygulanmış. Rokoko üslubu kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Hazne ve kapak olmak üzere 2 parçadan müteşekkil. Platform kaideli, geniş hazneli ve kapaklı, kapak tutamağı topuz formunda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 72.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 18.5 cm.
Ağırlık: 283 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “VAN” SAVATLI GÜMÜŞ TABAKA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Van” imalat ve Ermenice usta damgalı. Gümüş. Savat işçiliği ile ön yüze sepetten taşan çiçekler arasında “Osmanlı İmparatorluk Arması”, arka yüze ise floral bir kompozisyon uygulanmış, geometrik tezyinatlı. Altın vermeyli. Orijinal muhafazası ile birlikte. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir ele geçen koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 72.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 6 x 9 cm.
Ağırlık: 114 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “VAN” SAVATLI GÜMÜŞ ÇİFT ISKATA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Van” ibareli. Çift. Gümüş, ajur işçilikli. Madalyonlar içerisi savat işçiliği ile merkezde “Osmanlı İmparatorluk Arması”, “Van Kalesi” ve “Camii” tasvirli, stilize floral tezyinatlı. Habbe ayaklı, taşıma kulplu. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zor tesadüf edilen koleksiyonluk örnekleridir.
Yükseklik: 7 cm. (her biri.)
Ağırlık: 193 gr.
RUS “OVCHINNIKOV” GÜMÜŞ PASKALYA YUMURTASI
Rus. Moskova (delta), 84 Kokoshnik ve “ПО” (Pavel Ovchinnikov / Павел Овчинников) imalat damgalı. Gümüş. Murassa, yarı değerli taşlar ile bezeli. Üst seviye işçiliğe sahip, repoussé arı rölyefleri ve çelenkler ile tezyinli, stilize üzüm salkımları ve asma yaprakları ile zenginleştirilmiş. Kaidesi 3 ayaklı, kanat tasvirli. Altın vermeyli. Légion d’Honneur nişanlı Pavel Ovchinnikov’un 1888’de ölümünden sonra oğulları Pavel, Alexander, Nikolai ve Mikhail’in devraldığı atölyenin üretimlerinden. Rus Gümüş Sanatı’nın nadir ele geçen koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Russian Gold and Silver, 1981 Trefoil Books / A. von Solodkoff (Sayfa: 201)
Yükseklik: 11.5 cm.
Ağırlık: 228 gr.
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN TUĞRALI GÜMÜŞ LEĞEN-İBRİK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) tuğralı. Gümüş. Sultani özelliklerde ve estetikte, kusursuz “yalın” işçilikli. İbrik ve leğen olmak üzere 2 parçadan müteşekkil. Kulbu Rokoko “S” kıvrımlı, palmet motifleri ile zenginleştirilmiş. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı çiçek formunda. Leğeni yayvan ve geniş hazneli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik harikası, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Leğen Çap: 37 cm.
İbrik Yükseklik: 34 cm.
Ağırlık: 2120 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ "BARON" ÇAY TAKIMI / AZNAVUR İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Avrupalı soylu bir “Baron” için özel olarak “Rokoko” üslubunda tasarlanılarak imal edilmiş. "Baron Tacı"na sahip Latince “His Tuentur et Pugnant” ibareli “Hanedan Armaları” ile dekorlu. Çay servisinde kullanılmak üzere boynuz saplı demlik, sütlük ve şekerlik olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Saray işi estetik ve kalitede, üst seviye aznavur işçiliği ile dekorlu, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile oluşturulmuş “Rokoko” madalyonlar ile tezyinli. Kapak tutamakları aplike kuş figürü formunda. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen özel örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çaydanlık Yükseklik: 18 cm.
Sütlük Yükseklik: 14 cm.
Şekerlik Yükseklik: 15 cm.
Ağırlık: 1392 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAHVEDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Gümüş. Saray işi estetik ve kalitede “Rokoko” üslubunda tasarlanılarak imal edilmiş, Rokoko üslubunun tüm karakteristik özelliklerini barındırmakta. Kazıma (grave), kalemişi ve kumlama tekniği ile tezyinli, “Osmanlı Saltanat Arması” ve “Sultan Tuğrası” dekorlu, stilize akantus yaprakları ile zenginleştirilmiş. Platform kaideli, Rokoko “S” kulplu, kubbesel kapaklı, kapak tutamağı meyve formunda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zor tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 21 cm.
Ağırlık: 357 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “AJURLU” ZARF TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. 12 adetten oluşan tam takım, Rus “Kuznetsov” damgalı porselen fincanları ile birlikte. Ajur işçilikli, sıvama altın vermeyli. Orijinal muhafazası ile birlikte. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın tam takım olarak zor tesadüf edilen, yüksek kıymette koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 4.5 cm. (her biri.)
Ağırlık: 285 gr.
Osmanlı Saray Hazinesi’nden günümüze ulaşan değerli pek çok yapıtın arasında, çoğunlukla geç dönemlere ilişkin çay, kahve ve şerbet takımı gibi eşyalar geniş bir yer tutar. Söz konusu takımların bazıları zarflıdır. Büyük çoğunluğu altın, gümüş, mineli ve murassa olan bu grup eşya içinde en zengin çeşide sahip olanlar kahve fincanı zarflarıdır. Fincan zarfları, kahve içerken elin yanmaması için yapılmıştır. Osmanlı döneminde kulpsuz olan küçük boyutlu porselen fincanlar, zarfların içine yerleştirilir ve kahve bu şekilde içilirdi. Zarflar genellikle, ağız kısımları fincanınkinden biraz aşağıda olmak üzere, dudak payı bırakılarak yapılırdı. Zarf, bir nesneyi sarıp çevreleyen, koruyup taşıyan demektir. Zarflar Osmanlı’nın estetik zarafetini en iyi gösteren örneklerdendir. Genellikle küçük boyutta olanlara “bülbül yuvası”, daha geniş ve derinlerine ise “kallavi” adı verilirdi. 1640 tarihli “Narh Defterleri”ndeki fincan listesinde “paşa fincanı”, “hatai” gibi değişik isimler de yer almaktadır.
Osmanlı’da kahve ikramı törenseldir. Şöyle ki; kahve ikramını üç ya da dört genç kız yapar. Kızlardan biri mangal örtüsünü, ikincisi kahve tepsisiyle birlikte fincan ve zarfları, üçüncü kız stile oturtulmuş kahve ibriğini getirir, dördüncüsü ise fincanları doldurup zarflara yerleştirerek, zarfın ayağından iki parmağı ile tutarak tek tek konuklara ikram ederdi. Osmanlıda en seçkin fincan zarflarına sahip olmak önemli idi. Çünkü sahibi inceliğinin ve servetinin bir kanıtı olarak bu zarflar ile kahve ikram ederdi. Zarflar öylesine değerli ve mühimdi ki çeyiz sandıklarının en gözde eşyaları arasında kabul edilirlerdi.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “AZNAVUR İŞİ” ZARF TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. 6 adetten oluşan takım, Rus “Kuznetsov” damgalı porselen fincanları ile birlikte. Aznavur işçilikli, altın vermeyli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın takım olarak zor tesadüf edilen koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 4.5 cm. (her biri.)
Ağırlık: 81 gr.
Osmanlı Saray Hazinesi’nden günümüze ulaşan değerli pek çok yapıtın arasında, çoğunlukla geç dönemlere ilişkin çay, kahve ve şerbet takımı gibi eşyalar geniş bir yer tutar. Söz konusu takımların bazıları zarflıdır. Büyük çoğunluğu altın, gümüş, mineli ve murassa olan bu grup eşya içinde en zengin çeşide sahip olanlar kahve fincanı zarflarıdır. Fincan zarfları, kahve içerken elin yanmaması için yapılmıştır. Osmanlı döneminde kulpsuz olan küçük boyutlu porselen fincanlar, zarfların içine yerleştirilir ve kahve bu şekilde içilirdi. Zarflar genellikle, ağız kısımları fincanınkinden biraz aşağıda olmak üzere, dudak payı bırakılarak yapılırdı. Zarf, bir nesneyi sarıp çevreleyen, koruyup taşıyan demektir. Zarflar Osmanlı’nın estetik zarafetini en iyi gösteren örneklerdendir. Genellikle küçük boyutta olanlara “bülbül yuvası”, daha geniş ve derinlerine ise “kallavi” adı verilirdi. 1640 tarihli “Narh Defterleri”ndeki fincan listesinde “paşa fincanı”, “hatai” gibi değişik isimler de yer almaktadır.
Osmanlı’da kahve ikramı törenseldir. Şöyle ki; kahve ikramını üç ya da dört genç kız yapar. Kızlardan biri mangal örtüsünü, ikincisi kahve tepsisiyle birlikte fincan ve zarfları, üçüncü kız stile oturtulmuş kahve ibriğini getirir, dördüncüsü ise fincanları doldurup zarflara yerleştirerek, zarfın ayağından iki parmağı ile tutarak tek tek konuklara ikram ederdi. Osmanlıda en seçkin fincan zarflarına sahip olmak önemli idi. Çünkü sahibi inceliğinin ve servetinin bir kanıtı olarak bu zarflar ile kahve ikram ederdi. Zarflar öylesine değerli ve mühimdi ki çeyiz sandıklarının en gözde eşyaları arasında kabul edilirlerdi.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ BUHURDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Gümüş, Rokoko üslubunda tasarlanmış, karakteristik tezyinatlı. Kapağı ajur işçilikli, platform kaideli, taşıma kulplu. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zor tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 15 cm.
Ağırlık: 307 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “SARAY İŞİ” MUM MAKASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Gümüş. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanılarak dekore edilmiş. Sahibinin adı “K.K” inisiyalli. Görülmemiş form ve estetikte. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın emsaline rastlanılmamış nadir koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Uzunluk: 20.5 cm.
Ağırlık: 196 gr.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ÇİFT ŞAMDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Gümüş. Çift. Rokoko üslubunda repoussé (kabartma), grave (kazıma) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı, akantus yaprakları ile zenginleştirilmiş. Tek mumluklu, estetik ve zarif tasarıma sahip. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zor tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 31.5 cm. (her biri.)
Ağırlık: 1723 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ HAT TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş, hat (yazıhane) takımı. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinli. Kubbesel kapaklı rıhdan, mürekkeplik, orta hazne ve kalemlikten oluşmakta, küresel dört ayak üzerinde yer alan tepsisi yüksek kalem standlı. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın aykırı ve seçkin bir örneği, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 17.5 x 27.5 cm.
Ağırlık: 1034 gr.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ LEĞEN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Sultani özelliklerde ve işçilik kalitesinde repoussé (kabartma) ve grave (kazıma) teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Sultan Abdülmecid Han dönemine özgü üslubun tüm özelliklerini barındırmakta. Osmanlı Rokokosu üslubunda muhteşem tezyinata sahip. Kallavi ebatlarda, geniş ve yayvan hazneli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın üst seviye işçilik kalitesine sahip yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 37.5 cm.
Ağırlık: 883 gr.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ CENTERPIÈCE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Sultani özelliklerde ve işçilik kalitesinde repoussé (kabartma) ve grave (kazıma) teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Sultan Abdülmecid Han dönemine özgü üslubun tüm özelliklerini barındırmakta. Osmanlı Rokokosu üslubunda muhteşem tezyinata sahip. “Ziyafet-i Seniyye” (saray ziyafetleri) meyve sunumu için “frutière” (meyvelik) olarak tasarlanmış. Kallavi ebatlarda, platform kaideli ve geniş ve yayvan hazneli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın üst seviye işçilik kalitesine sahip yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheseridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14 x 23.5 cm.
Ağırlık: 627 gr.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ AYNA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Repoussé (kabartma) ve ajur işçiliği ile imal edilmiş. Sultan Abdülmecid Han dönemine özgü üslubun tüm özelliklerini barındırmakta. Merkezine Osmanlı sancakları ve müzik aletlerinden oluşan “Mızıka-ı Hümâyun” üslubunda bir kompozisyon tatbik edilmiş. Haliyle. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın üst seviye işçilik kalitesine sahip yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 28 x 22 cm.
Ağırlık: 623 gr. (Ayna dahil)
RUS 19.YÜZYIL AJURLU GÜMÜŞ MUHAFAZA
19.Yüzyıl. Rus. St.Petersburg “84” imalat ve garanti, “CE” usta damgalı. Ajur işçiliği ile oluşturulmuş, Rokoko üslubu kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı. Kilit mekanizmalı, menteşe kapaklı. Fevkalade kondisyonda. Rus Gümüş Sanatı’nın estetik ve işçilik kalitesi ile dikkat çeken koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 5.5 x 11.5 cm.
Ağırlık: 97 gr.