Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
GALATASARAY SPOR KULÜBÜ KURUCU BAŞKANI “ALİ SAMİ YEN”İN MÜHRÜ
“Galatasaray Terbiye-i Bedeniye Kulübü Reis-i Umumîsi Ali Sâmi”
Hicri 1332 / Miladi 1914 tarihli. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile istifli sülüs hatla çevresi “Galatasaray Terbiye-i Bedeniye Kulübü Reis-i Umumîsi”, merkezi ise “Ali Sâmi, sene 32” ibareli. Bronz, hakkak işi. Fevkalade kondisyonda. 1 Ekim 1905'te, Mekteb-i Sultani talebelerinden Ali Sami Yen ve arkadaşları tarafından kurulan ve kuruluş gayesi Türk olmayan takımları yenmek olan “Galatasaray Spor Kulübü”nün 1914 yılına tarihlenen başkanlık mührü, ele geçmez nadirlikte ve kıymette koleksiyonluk eserdir.
Referans: Galatasaray Spor Kulubü’nün 1905 tarihli kuruluş yılına ait diğer mühür “Arthill Müzecilik” tarafından 09.06.2024 tarihinde düzenlenen 35.Müzayede'de satışa sunulmuştur.
Ölçüler: 28 x 38 mm.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN “EMPERYAL” MURASSA ALTIN ENFİYE KUTUSU
19.Yüzyıl. Osmanlı, Saray işi. Emperyal, Sultan II.Abdülhamid Han için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. 1890’lar, Fransız imalat damgalı. 18 ayar altın, transparan “royal blue” (lacivert) renk mineli. Murassa, eski kesim pırlanta ve elmaslar ile bezeli. Merkezinde etrafı “Hilal” motifleri ile zenginleştirilmiş Sultan II.Abdülhamid Han’ın El Gazi mahlaslı tuğrası yer almakta. Kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Orijinal muhafazası ile birlikte. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Topkapı Sarayı ve diğer müze koleksiyonlarında yer alan paha biçilmez ve ele geçmez müzelik şaheserdir.
Dünya Müzayedelerinde satışa sunulan emsal Murassa Altın Kutular;
Sotheby’s / Romanov Heirlooms, 2009 / Lot 80 Satış Fiyatı: 990.000 USD
Sotheby’s / Russian Works of Art, 2015 / Lot 420 Satış Fiyatı: 640.000 USD
Sotheby’s / Russıan Works of Art, 2015 / Lot 419 Satış Fiyatı: 450.000 USD
Referans: Osmanlı Saray Kuyumcuları, 2019 / Garo Kürkman
Osmanlı Saray Mücevheri, 2012 / Gül İrepoğlu
Ölçüler: 21.5 x 91 x 65 mm.
Ağırlık: 175 gr.
OSMANLI SARAY İŞİ ALTIN MİNELİ ENFİYE KUTUSU
19.Yüzyıl başı. İsviçre, c.1820 Cenevre. Altın, mineli. Osmanlı Sarayı için özel yapım. Altın üzerine üst seviye çok renk mine tekniği kullanılarak “Rokoko” üslubunda tezyin edilmiş. Kapağına “Sultan Çadırı / Otağ”, Osmanlı sancakları ve askeri unsurlardan oluşan bir kompozisyon, arka ve yan yüzlere ise akantus yaprakları ile zenginleştirilmiş “Fleur de Lis” motifleri ve floral madalyonlar uygulanmış. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden, ele geçmesi zor yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 18.5 x 75 x 52 mm.
Ağırlık: 91 gr.
ŞEYH MUHAMMED ZÂFİR EFENDİ’YE AİT NECEF MÜHÜR
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1301 tarihli. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han’ın Şeyhi “Muhammed Zâfir Efendi” için özel olarak tasarlanılarak neceften imal edilmiş. Hakkak işi, dönerli, üç (3) yüzlü. Talik hattı ile “Muhammed Zâfir,1301”, “Osmânî” ve “Men sabara zafara / Sabreden zafere ulaşır” ibareli. Fevkalade kondisyonda. Şâzeliyye Şeyhi Muhammed Zâfir Efendi’nin şahsına ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymet arz eden, ele geçmez nadirlikte gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 12 x 18 mm.
Gemolojide (değerli taşlar bilimi) kaya kristali (rock crystal) olarak adlandırılan doğal kristal necef, kuvars grubundan yarı değerli bir taştır. Necef denmesinin nedeni Osmanlı döneminde Irak’ta Kule yakınlarındaki Necef kentinden getiriliyor olmasıdır. Necefin yer aldığı kuvars grubu taşlar çok güçlü bir kristal iskelet yapısına sahiptir. Bu yapı onları son derece sert ve dayanıklı kılar, yarılmalarını önler. Mohs ölçeğine göre sertlik derecesi 7, elmasınki ise 10’dur, bu sebeple işlenmesi üstün bir yetenek ve tecrübe gerektirir. Yüzyıllar boyu hastalıkları tedavi etmede ve büyü gibi mistik ritüellerde kullanılan necef taşının, kişinin etrafındaki kötü enerjiyi dağıtarak pozitif enerjiye çevirdiğine, zihinsel açıdan konsantrasyon algısını güçlendirdiğine, canlılık ve güç kayıplarına engel olduğuna, ruhsal dengenin sağlanması ve iç huzurun bulunabilmesine faydalı olduğuna inanılmıştır.
ŞEYH MUHAMMED ZÂFİR EFENDİ’YE AİT HATTAT MAKASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han’ın Şeyhi “Muhammed Zâfir Efendi” için üst seviye işçilik ile özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. “Hayat Ağacı / Selvi-Servi” motiflerinin içi Eski Türkçe (Osmanlıca) ile bir yüzde “Muhammed Zâfir”, diğer yüzde ise “Hâdimu'l-fukarâ” yazılı. Nadir tesadüf edilen vidasız tek parça sap kısmı müsenna hat (aynalı yazı) ile Esma’ül Hüsna’dan “Ya Fettah” ibareli. Tüm yüzeyi kakma tekniğiyle altın kullanılarak stilize floral tezyinatlı. Fevkalade kondisyonda.
Hattat, müzehhip ve musavvirlerin büyük tabakalar halindeki kâğıtları istenilen kıt’ada düzgün kesebilmeleri için üretilmiş makasların en kıymetli örneklerinden. Şâzeliyye Şeyhi Muhammed Zâfir Efendi’ye ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymet arz eden, ele geçmez nadirlikte gerçek koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 27.5 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL “HACI DEDE” İMZALI EDİRNEKÂRİ HAT KUTUSU
18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. Edirnekâri. Saray işi. Eski Türkçe (Osmanlıca) nesih hattı ile “Hacı Dede” imzalı. Sultani özelliklerde ve üst seviye işçilik kalitesinde ıhlamur ağacından tempera boya ve zengin altın yaldız kullanılarak imal edilmiş. Zerefşanlı. Osmanlı Rokokosu üslubunda tezyinatlı, mimari kompozisyonların desteklediği şemse motifli, geometrik unsurlar ve floral kompozisyonlar ile zenginleştirilmiş. Kilit mekanizmalı, tek geniş mahfazalı, kalemlik tepsili ve madeni mürekkeplik hazneli. Rumî üslubunda tasarlanmış mürekkep haznesi 2 mürekkeplik ve 1 rıhdandan oluşmakta.
Bilinen yegane “Hacı Dede” imzalı eserler “Süleymaniye Kütüphanesi”, “İstanbul Üniversitesi Kütüphanesi” ve “Kahire, Dâr-ül-kütüb-il-Mısriyye”de yer alan lake cilt kaplarıdır. Edirnekâri Sanatı’nın en önemli ruganî üstadlarından “Hacı Dede”nin emsaline rastlanılmamış yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Referans: Türk Lake Müzehhipleri ve Eserleri, 1969 / Kamal Çığ (Sayfa:251)
Türk Sanat Tarihi’nde Edirnekâri Lâke İşleri ve Sanatkârları, 1965 / Süheyl Ünver (Sayfa: 17)
Ölçüler: 11.5 x 34.5 x 13.5 cm.
SULTAN III.MURAD HAN TUĞRASI
“Şâh Murad bin Selim Şâh Han el-muzaffer daima”
Sultanı III.Murad Han’ın (1574–1595) ahşaptan oyma tekniği ile yapılmış tuğrası. İstifli sülüs hat ile tatbik edilmiş. Ele geçmez nadirlikte gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 28 x 39 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL BRONZ SALTANAT ARMASI / ARMA-İ OSMANÎ
“Donanma-yı Humâyûn”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Bronzdan imal edilmiş “Arma-i Osmanî”. Osmanlı Devleti’ni Düvel-i Muazzama’nın üyesi yapma çalışmalarının görsel bir ürünü olarak ortaya çıkan Osmanlı İmparatorluk Arması’nın “Donanma-yı Humâyûn” gemi direklerinde kullanılan en özel örneklerinden. Orijinal ahşap kaidesi ile birlikte. Fevkalade kondisyonda. Benzer örnekleri İstanbul Deniz Müzesi Koleksiyonları’nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin tıpkı benzeri İngiltere “Imperial War Museums, IWM” Koleksiyonu’nda “ORD223” Envanter numarası ile yer almaktadır.
Ölçüler: 15 x 11 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL EDİRNEKÂRİ YASTIK AYNASI
18.Yüzyıl. Osmanlı. Edirnekâri. Saray işin estetik ve kalitede ıhlamur ağacından imal edilmiş, yoğun altın yaldız ile dekore edilmiş. Kallavi ebatlarda. Merkezi “Ay-Yıldız” motifli, etrafı stilize bordürler ile çevrili. Topkapı Sarayı’nın hemen her köşesinde tüm ihtişamıyla göze çarpan Edirnekâri Sanatı’nın ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Çap: 29 cm.
PABLO PICASSO (1881-1973)
“Oiseau de Profil”
Picasso tasarımı (Edition 60) orijinal baskı terracotta madalyon. Arka yüzü “Madoura Empreinte Originale de Picasso” damgalı. Picasso tarafından 1949’da “Madoura Atölyelerin”de “A.R 91” model numarası ile 60 edisyon olarak üretilmiş, “Picasso, Catalog of Edited Ceramics Works 1947-1971” isimli kitabın 56.sayfasında yer almakta. 20.Yüzyıl Sanatı’nın dünyadaki en önemli isimlerinden Pablo Picasso’nun ele geçmez nadirlikte ve kıymette koleksiyonluk eseridir.
Referans: E.Benezit. Cilt: 8 / Sayfa: 297
Picasso, Catalog of Edited Ceramics Works 1947-1971 / By Alain Ramié, Madoura, 1988 (Sayfa: 56)
Çap: 38.5 cm.
TURQUERIE SANATI “ASİLZADE” MİNYATÜRÜ
İmzalı, inisiyal şeklinde. Kağıt üzeri karışık teknik. Turquerie asilzade tasvirli minyatür. Altın vermey bronz çerçeveli.
18.Yüzyıl’da, Paris’li soylular ve Avrupa’nın ileri gelenleri arasında Osmanlı tebaası gibi Türk kıyafetleri içerisinde dönemin önemli ressamlarına poz vererek resim yaptırmak moda idi. “Turquerie Sanat Akımı”nın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir örneğidir.
Referans: Turquerie 18.Yüzyılda Avrupa’da Türk Modası / Haydn Williams, 2015 YKY
Çap: 9 cm.
ALMAN 19.YÜZYIL ALTIN MİNELİ ENFİYE KUTUSU
19.Yüzyıl başı. Alman. 1805’ler. Altın, imalat ve garanti damgalı, “3909” numaralı. Üst seviye çok renk mine tekniği ile imal edilmiş. Kapak üzeri realist konulu figüratif peyzaj tasvirli, stilize tezyinat ile zenginleştirilmiş. Türünün yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 1.5 x 9.5 x 4.5 cm.
Ağırlık: 110 gr.
FRANSIZ 18.YÜZYIL ALTIN MİNELİ ENFİYE KUTUSU
18.Yüzyıl sonu. Fransız. Altın, imalat damgalı. Estetik ve zarif tasarıma sahip, nadir oval formda. Altın üzerine mine işçiliği, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile imal edilmiş. Kobalt renkte, hazne ve kapak olmak üzere 2 parçadan müteşekkil. Madalyonlar içerisi mitolojik konulu figüratif tasvirler ile dekorlu, stilize motifler ile zenginleştirilmiş. Türünün yüksek kıymette seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Çap: 6 cm.
Ağırlık: 83 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL ALTIN MURASSA TABAKA
19.Yüzyıl sonu. Osmanlı. Altın, 14 ayar damgalı. Sultani özelliklerde, estetik ve kalitede. Yalın işçilikli, zarif krokodil desenli. Kapak üzeri elmaslarla bezeli “Türk Buketi” ve mine işçilikli “Hilal” motifi dekorlu, açma tuşu zümrüt montürlü. Osmanlı armalı muhafazası ile birlikte. Osmanlı Mücevher Sanatı’nın nadir tesadüf edilen örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 6.5 x 8.5 cm.
Ağırlık: 82 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” MURASSA ALTIN ZARF
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Altın, murassa. Sultani özelliklerde, Osmanlı Rokokosu üslubunda telkâri tekniği ile yüksek ayar altından imal edilmiş, elmas, yakut ve zümrüt taşlar ile zenginleştirilmiş. Madalyonlar içerisi “Türk Buketi” motifleri ile tezyinli. Osmanlı Saraylısının estetik ve zevk anlayışını en güzel yansıtan örneklerden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Yükseklik: 5 cm.
Ağırlık: 28 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL ALTIN MİNELİ ZARF ve FİNCANI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Altın, mineli. Rokoko üslubu tezyinata sahip, çok renk mine tekniği ile dekorlu, stilize floral motifler ile zenginleştirilmiş. Rumî üslubu bezemeli porselen fincanı ile birlikte. Saray ve yakın çevresi için özel yapım, yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Yükseklik: 6 cm.
Ağırlık: 22 gr.
AHMET CELÂL PAŞA’YA AİT ALTIN SAPLI “KANTAŞI” MÜHÜR
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1274 tarihli, Ahmet Celâl Paşa’ya (1830-1886) ait şahıs mührü. Hakkak işi. Kantaşı, altın saplı. Eski Türkçe (Osmanlıca) talik hattı ile “Ahmet Celal, 274” ibareli. Altın sapı “Rokoko” üslubunda tasarlanmış, stilize tezyinatlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi Meclis-i Âyan üyesi Ahmet Celâl Paşa’nın Tanzimat Meclisi’ne üye olduğu 1857’ye tarihlenmekte. Fevkalade kondisyonda. Türünün yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 11 x 15 mm.
OSMANLI 19.YÜZYIL HATTAT KALEMTRAŞI KOLEKSİYONU
19.Yüzyıl. Osmanlı. 9 adet usta damgalı kalemtıraştan oluşan koleksiyon. Sırri, Ali gibi farklı ustaların farklı formda bıçaklarından seçilmiş. Fildişi, kemik ve ahşap saplı, teki mercan aplikeli. Koleksiyon değeri yüksek bir arada zor tesadüf edilen nadir eserlerdir.
Uzunluk: 22 cm. - 20 cm. - 19 cm. - 18 cm. - 17 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” HOŞAF KAŞIĞI TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultani özelliklerde, estetik ve kalitede. 6 adet, eksiksiz tam takım. Üst düzey işçilik ve hassasiyet ile imal edilmiş, özel ağırlık ve dengeye sahip. Hazneleri bağa (kaplumbağa kabuğu), sapları gümüş sarmallı, gümüşten küre tutan el formunda finalli. Altın vermeyli. Orijinal muhafazası ile birlikte. Sahibine göre değer ve sanatsal özellikler taşıyan bu tip kaşıkların en özel örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserlerdir.
Uzunluk: 24 cm. (her biri.)
Ağırlık: 215 gr.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” 2 ADET KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. 2 adet. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Kubbesel kapakları kozalak formunda tutamaklı, çemberleri / kapakları oturmuyor. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserlerdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 19.5 x 20 cm. - 17 x 20 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Tombak çemberli, kubbesel kapağı kozalak formunda tutamaklı. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 16.5 x 20.5 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.