Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
SULTAN II.MAHMUD HAN (1785-1839)
“Hat Levha”
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Ketebeli. Ketebesi “Ketebehu Mahmûd bin Abdulhamîd Hân” şeklinde atılmış. Beyaz zemin üzerine mavi renk (royal blue) mürekkep kullanılarak uygulanmış. Celî sülüs hattı ile Hud Suresi 88.Ayet "Başarım ancak Allah’tandır / Ve mâ tevfîkî illâ billâh” yazılı, dört köşesi pembe gül minyatürleri ile zenginleştirilmiş. Müstesna eser (sonradan) altın ve gümüş tezhipli üst seviye muhteşem bir bordür ile çevrilmiş, bordür zikzakları sarmalayan çiçek buketleri ve köşelerde üzüm motifleri ile oluşturulmuş rozetlerden oluşmakta. Altın cetvelli. Haliyle.
Sultan II.Mahmud Han aynı kompozisyonu zerendûd tekniği ile de uygulamıştır, levha “SSM / Sakıp Sabancı Müzesi Koleksiyonu”nda Envanter No: 130-0109 ile yer almaktadır. İslam Halifesi ve Osmanlı Sultanı II.Mahmud Han’ın elinden çıkmış, Türk Hat Sanatı’nın paha biçilmez ve ele geçmez müzelik şaheseridir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Ölçüler: 63 x 98 cm.
ABDULLAH ZÜHDÎ EFENDİ (1835-1878)
“İstifli Zerendud Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Siyah zemin üzerine altın ile tatbik edilmiş. İstifli sülüs hat ile “Merhamet edenlere Rahman olan Allah da merhamet eder. Sizler, yerdekilere yardım ederseniz gökyüzündeki Allah da size yardım eder” anlamındaki Hadis-i Şerif yazılı.
“الرَّاحِمُونَ يَرْحَمُهُمُ الرَّحْمَنُ ارْحَمُوا مَنْ فِي الأَرْضِ يَرْحَمْكُمْ مَنْ فِي السَّمَاءِ”
Abdullah Zühdî Efendi’nin en özel eserlerinden. Altın ile “Rokoko” üslubunda tezhipli. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Sertifika: Eserin, Prof.Uğur Derman tarafından 16.05.2024 tarihinde verilmiş sertifikası mevcuttur.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa: 218)
Ölçüler: 65 x 65 cm.
MAHMUD CELÂLEDDÎN EFENDİ (1750-1830)
“Hat Levha”
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Ketebeli. Sülüs hattı ile “Hüseyin radıyallahu anh” yazılı. Altın ile üst düzey “Neoklasik” üslupta tezhipli, hatayi, hançer yaprağı ve palmet motifleri ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa: 199)
Ölçüler: 41 x 49 cm.
MEHMED FÂ'İK EFENDİ
“Kur’an-ı Kerim”
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1222 (M.1807) tarihli. Berberzâde Mehmed Sa'id Efendi’nin talebesi “Dîvan-ı Hümâyun Kalemi’nden Mehmed Fâ’ik bin el-Hâc Yahya” tarafından 28 Receb 1222’de yazımı bitirilmiş. Aharlı kâğıt üzerine “is” mürekkebi kullanılarak nesih hattı ile yazılmış, sure isimleri ise altın üzerine “üstübeç” mürekkebi ile tatbik edilmiş. Altın ile üst seviye “Neoklasik” üslupta olağanüstü tezhipli, Rumî motifler ile zenginleştirilmiş, “Cüz Gülleri (Aşer)” ile tamamlanmış. Altın cetvelli, altın duraklı. Orijinal bordo renkli deri cildi altın ile “zilbahar” bezemeli ve orijinal deri muhafazalı. Üç farklı kağıda yazılmış, kapanış duası ile neticelendirilmiş. Fevkalade kondisyonda. Hattatın, “İstanbul Üniversitesi Kütüphanesi Koleksiyonu”nda bir Kur’an-ı Kerim’i yer almaktadır. Türk Hat Sanatı’nın ele geçmez bir örneği ve yüksek kıymette koleksiyonluk şaheseridir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Ölçüler: 28 x 13 cm.
SULTAN II.MAHMUD HAN TUĞRASI
“Kebecizâde Mehmed Vasfî Efendi”
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1234 (M.1819) tarihli. Açık renkli zemin üzerine is mürekkebi kullanılarak istifli sülüs hat ile tatbik edilmiş. Levhada, “Mahmud Han bin Abdülhamid el-muzaffer daima” tuğrası, tuğranın sağında “Adlî” mahlası, sol altta ise talik hat ile “Kebecizâde” şeklinde ketebe ve tarih yer almaktadır. Sultan II.Mahmud Han tuğrasının sol üst kısmına ise halkâr tekniğinde Rokoko üslubunda altın yapraklı bir “Türk Buketi” tatbik edilmiştir. Altın cetvelli.
Sultan IV.Mustafa ve Sultan II.Mahmud Han’ın şehzadelikleri döneminde hat hocaları olan Kebecizâde, Sultan II.Mahmud Han’a icâzet vermiş, saltanatı döneminde ise “Kâtib-i Sultâni” olmuştur. Sultan’ın inâyetiyle Hac vazifesine giderken görevini “Mustafa Râkım Efendi”ye devretmiştir. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Provenans: Osmanlı Kadın Ressamlardan Nevzat Hanım Aile Koleksiyonu
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket RADO (Sayfa: 202)
Ölçüler: 30 x 25 cm.
Kebecizâde, Konyalı Ebûbekir Râşid Efendi’den Hicri 1181’de (1767) icâzet aldı. Galatasaray’da ve Topkapı Sarayı’nda hat hocası olarak uzun yıllar çalıştı ve birçok talebe yetiştirdi. Şehzâde Mahmud’un 1809’daki cülûsu üzerine “Kâtib-i Sultânî” olup “Ser Halka-i hoş-nüvisân” makamına nail olduğu gibi “da’î-i Hass-ı Cenâb-ı Cihân-bânîlerinde” bulundu. Sultan II.Mahmud Han’ın henüz tahta geçmeden önce yazdığı bir hilye-i şerifin altına Kebecizâde şu izin cümlesini yazmıştır; “Ammâ ba‘dü, bu hatt-ı latîf ve kelâm-ı münîf Hazret-i Şeyh İbnü’ş-Şeyh Hamdullah Efendi’nin intihab ettiği kavâid rüsûmu üzere sâhibü’l-hatt-ı hümâyun azametlü, mehâbetlü, kudretlü İbnü’s-Sultân Şehzâde Mahmûd-ı Adlî İbnü’s-Sultân Abdülhamîd Han İbnü’s-Sultân Ahmed Han efendimiz hazretlerinin istihkākı nümâyan olmağla hilyeleri ve kitâbetleri zeylinin ketebe tahrîrine izin verildi. Hüve’l-üstâd Mehmed Vasfi, 1222” (1807)”
OSMANLI 19.YÜZYIL TEKKE LEVHA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tekke işi. Naht Sanatı ile yapılmış. “Kadiri Tacı” tasvirli. İstifli sülüs ve talik hattı ile tatbik edilmiş, çifte teber ve floral motifler ile zenginleştirilmiş. Tacın üzerinde “İntisabım sana günden zahir, Meded ya Hazreti Abdülkadir”, etrafında ise “Eyle derman derdime şah-ı velayet aşkına, Kıl terahhum halime, Fahri risalet aşkına” yazılı. Osmanlı Tekke Sanatı’nın Naht Sanatı ile yorumlandığı yüksek kıymette nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 65 x 54 cm.
OSMANLI 16.YÜZYIL HAT LEVHA
16.Yüzyıl başı. Osmanlı. Nesih hattı ile yazılmış. Altın ile hançer yaprağı, penç ve hatayi motifler ile oluşturulmuş dönem tezhibine sahip. Altın cetvelli. Hatip ebrulu. Hatip ebrusu “Mahmud Efendi” ketebeli ve “28 Mayıs (1)217 (M.1802)” tarihlidir, Rık’a hattı ile notlar mevcuttur. Levhanın arkasında nesih hattı ile “Mustafa Dede’nin (Şeyh Hamdullah’ın oğlu) yazısı olması büyük bir ihtimal dahilindedir” yazmakta. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Eserde, “Allah’tan korkmak ve hakperestliği nefsperestliğe tercihdir. Dedi ki; Hangi hükümdarlar hayırlıdır? Dedi ki; Kuvvetli olduğu zaman yumuşak huylu olmaya yakın olandır. Gazaba geldiğinde cahilce davranmaya uzak olandır. O gibiler memleketlerini idare ederken vatandaşları arasında adil davranırlar. Rivayet edildiğine göre, bir bilgin Bizans Kralı Herakliyüs’ün yanına girdi ve ona; Zamanın seni belaya ve imtihana soktuğu, tasarrufunda yaşayanların huylarında seçkinlik gösterenleri oldu mu? Bir olan Allah’ a hamdolsun” anlamındaki metin yazmaktadır.
Ölçüler: 22 x 17 cm.
ŞEFİK BEY (1819-1879)
“İstifli Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Kalıptan (Dönem kalıbı) istifli celî sülüs hat ile “Ve-inneke le’alâ ḣulukin ‘azîm(in)” sadak Allahül kerim / Ve şüphe yok ki sen, pek büyük bir ahlaka sahipsin elbette” yazılı, etrafı gül ve gül goncası minyatürleri ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli, altın tezhipli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado
Ölçüler: 36.5 x 60 cm.
MEHMED NAZÎF BEY (1846-1913)
“İstifli Hat Levha”
Osmanlı. Hicri 1327 tarihli, “Mehmet Nazîf Bey” ketebeli. İstifli celi sülüs hat ile “Ya Hazret-i İmam-ı a’zam Numan bin Sabit el Kufi” yazılı. Altın cetvelli, altın tezhipli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa: 242)
Ölçüler: 37 x 72 cm.
MEHMET CEVDET EFENDİ
“Hilye-i Şerife”
19.Yüzyıl.Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1268 (M.1852) tarihli. Ketebesi “Mehmet Cevdet min telâmizi Mustafa Vasıf / Mustafa Vasıf’ın öğrencisi Mehmet Cevdet” şeklinde atılmış. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Üst düzey “Rokoko” tezhipli. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Eserde, en üstte nesih hat ile Neml Suresi’nin 30.Ayeti “İnnehu min suleymâne ve-innehu”, altta ortada sülüs hat ile “Besmele-i Şerife”, “O, gerçekten de Süleyman'dan geliyor ve gerçekten de içinde şunlar yazılı, Rahman ve Rahim Allah adıyla”, göbek kısmında 9 satır nesih hat ile Hazret-i Ali’den rivayet ile Hazret-i Muhammed’in maddi özellikleri, göbek kısmının etrafında sülüs hat ile sağda “Ebubekir R.A”, solda ”Ömer R.A”, alt sağda ”Osman R.A.”, alt solda “Ali R.A” olmak üzere dört halife isimleri, altta celî sülüs hat ile Enbiya Suresi’nin 107.Ayeti "Biz seni ancak alemlere rahmet olarak gönderdik / Vemâ erselnâke illâ rahmeten lil'âlemîn” ve daha altta 9 satır nesih hat ile Hazret-i Muhammed’in manevi özelliklerinin yazıldığı bölüm bulunmaktadır.
Ölçüler: 48 x 38 cm.
MÎR MAHMUD FEHAMEDDİN
“İcazetname”
18.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1204 (Miladi 1790) tarihli. Hattatı “Mîr Mahmûd Fehâmü’d-dîn”, icazeti veren hocası “Mîr Muhammed Celâl”dir. Sülüs, nesih ve icâze hattı ile yazılmış. İlk satırda sülüs hat ile "Hikmetin başı Allah korkusudur", ortada ise (diagonal) nesih hat ile Hadis-i Şerif yazılı. Altın ile üst düzey Rokoko ve klasik üslupta tezhipli, zencerek ve ışınsal motifler ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Ölçüler: 27 x 32 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL HAT LEVHA
“Kıt’a”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebesiz. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile Rûmi üslubunda klasik tezhipli, şemse ve floral motifler ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez örneğidir.
Eserde, “Allah-u Teala buyurdu ki, Ben kulumun zannı üzereyim / Kale, Ene inde zanne abdî bî” ve “Her gün 5 defa yıkansa vücudunda kirden bir şey kalır mı? Dediler ki hiçbir şey kalmaz. Bu da 5 vakit namaz gibidir. Allah bu 5 vakit namazla günahlarını siler / Yağtesilü minhü külle yevmin, hamse merratin hel yebka min derenihi şeyün kalü, la yebka min derenihi şeyün kale fezalike meselü’ssalavatil hamsi yemhullahü bihinne el hataya” anlamındaki Hadis-i Şerifler yazılı.
Ölçüler: 16 x 22.5 cm.
MUSTAFA ZÜHDÎ EFENDİ
“Kıt’a”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Çelebi lalesi, gül goncaları ve üç benek motifleri ile oluşturulmuş zengin altın tezhipli, altın cetvelli, ebrulu. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez örneğidir.
Eserde, “Dua ikamet vaktinde (müstecaptır) kabuldür / Ed-duaü indel ikameti müstecabün” ve “Nebi şöyle buyurdu, bizim sahabelerimize sövmeyiniz. Sizden biriniz Uhut dağı kadar altın verse hedefe ulaşamaz / Kâle Resûlullahi sallallâhu'aleyhi ve sellem, La tesübbü ashabi felev enne ehadüküm enfeka misle uhudin zeheben mabelağa medde ehadihim vela nasifehü sadaka rasulullah” anlamındaki Hadis-i Şerifler yazılı.
Ölçüler: 16.5 x 23.5 cm.
MUSTAFA MUHIKKÎ EFENDİ
“Kıt’a”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Ketebesi “Sevvedehu el-fakir Mustafa Muhıkk min-telâmizi es-seyyid Hafız Ahmed el-maruf bi-Tevfik(î) -gufire lehumâ / Bu satırları merhum Tevfikî mahlasıyla maruf Hafız Ahmet Efendi’nin talebelerinden Mustafa Muhıkkî karaladı” şeklinde atılmış. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile Neoklasik üslupta tezhipli, Rumîler ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez örneğidir.
Eserde, “Belalar karşısında tahammülsüzlük belanın ta kendisidir”, “Ebû’d-Derda rivayet ediyor; Hz. Peygamber bir cuma günü bize bir konuşma yaptı ve dedi ki: Ey insanlar! Ölmeden önce tövbe ediniz. Meşguliyet gelmeden önce amel-i salih yapmaya gayret ediniz. Sizi mutlu edecek olan Allah ve aranızdaki bağı O’nu çokça zikretmekle kuvvetlendiriniz. Sadakayı çoğaltın ki rızıklandırılasınız. Ma’rufu emredin ki korunasınız. Kötülükten sakındırın ki yardım olunasınız. Ey insanlar! Sizin en akıllınız ölümü en çok hatırlayanınızdır. En güçlü olanınızda ona en iyi hazırlananızdır” anlamındaki Hadis-i Şerifler yazılı.
Ölçüler: 20 x 25 cm.
ABDÜLKADİR ŞÜKRÎ EFENDİ
“Kıt’a”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1272 (M.1856) tarihli. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile tezhipli, hâlkâr tekniğinde kıvrık dal, hançer yaprağı ve hatayi motiflerden oluşan bezemeler ile zenginleştirilmiş. Altıın cetvelli. Battal ebrulu. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Eserde, sülüs hat ile “Besmele-i Şerife”, altında “Mutlaka kıyamet gününde sizin bana en sevimli ve en yakın olanınız ahlâkı güzel olanınızdır. Bazınız da kıyamet gününde mutlak surette benden uzak olacaktır ki, onlar da ahlâkı güzel olmayan gevezeler, lüzumsuz yere söz sarf edenler ve kibir sahipleridir” anlamındaki Hadis-i Şerif, metnin sonunda "Kale sebâbu’l-mu’min…” ve “Kâle’n-Nebiyyu ‘aleyhi’s-selâm men razakahullahu… / Rasûlullah buyurdu ki Allah kimi rızıklandırırsa…”, altında ise üst tarafta başlanan Hadis-i Şerif’in devamı “Müslümana sövmek günahkârlıktır, öldürmek küfürdür. Söz götürüp getirenler, muhbirler cennete giremez. Söz taşıyanlar cennete giremeyecektir. Şayet bir mümin Kur’an-ı Kerim’i okur da unutursa Allah onu kıyamet gününde konuşamaz halde karşılar” yazılıdır.
Ölçüler: 31.5 x 28 cm.
MEHMET NİYAZİ EFENDİ
“Kur’an-ı Kerim”
19.Yüzyıl. Osmanlı. “Abdurrahman Tevfik talebesi Mehmet Niyazi” ketebeli. Hicri 1270 / Miladi 1854 tarihli. Aharlı kâğıt üzerine is mürekkebi kullanılarak nesih hattı ile yazılmış Mushaf-ı şerif. Üst seviye altın ve kobalt rengin hakim olduğu “Neoklasik” üslupta zengin tezhipli. Altın cetvelli, altın duraklı. Altın ile zilbahar bezemeli deri cildi içerisinde. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymete sahip ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 15.5 x 10 cm.
BERBERZÂDE İBRAHİM (CİHANGİRÎ)
“Delâilü’l-Hayrât”
18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1218 tarihli. Ketebesi “El hac İbrahim Berberzâde” şeklinde atılmış. 15.Yüzyıl “Ebu Abdullah Muhammed bin Süleyman el-Cezûlî”nin eserinden. Nesih ve sülüs hattı ile yazılmış, Neoklasik üslupta bakır tezhipli. “Allah” ve “Muhammed” lafzları, 4 Halife isimleri, Ashab-ı Kehf, Hazret-i Muhammed’in silsilesi, Salavat-ı Şerif’ler, Allah’ın sıfatları, Peygamber isimleri ve duaları içerir. Mekke ve Medine minyatürleri ile Hz.Muhammed’in mührü, sancağı, ayak izi tasvirleri gibi birçok minyatürlü sayfaya sahip. Bordo renk deri cildi altın ile şemse, salbek ve köşelik motifli. İbrahim Berberzâde’nin diğer bir Delâilü’l-Hayrât’ı “Sakıp Sabancı Müzesi Koleksiyonu”nda (Envanter No: 103-0181) yer almaktadır. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir örneğidir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado
Ölçüler: 14 x 10.5 cm.
HAZRET-İ MUHAMMED ŞECERESİ / MURAKKA
17.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1087 / Miladi 1676 tarihli. Nesih ve sülüs hattı ile rulo şeklinde yazılmış. Murakkaya dönüştürülmüş, bir kısmı rulo olarak muhafaza edilmiş. Klasik üslûpta altın tezhipli, altın cetvelli ve zerefşanlı. Deri cildi rumîlerle bezeli, şemse ve salbek motifli. Murakkanın 3.sayfasında istifli talik hat ile "Bende ez-lûtf-i Bârî Muhammed Saîd" ibareli mühürler mevcut.
15 Safer 1087 (29 Nisan 1676) tarihli şecere, Besmele-i Şerife ve Fetih Suresi’nden “Ve seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik” ayeti ile başlamakta, Enbiya Suresi 107.Ayet ve Ahzap Suresi 40.Ayet ile devam etmektedir. Diğer sayfalarda ise sırası ile “Salat-ü selâm”, “Allah” ve “Hz.Peygamber”in isimleri, “Allahümme Salli Alâ” salavatı, “Hz.Peygamberin Silsilesi” ve “12 İmam”ın isimleri yazılıdır. Şecere "Yüce Allah kimsenin sevabını zayi etmez" ibaresi ile bitmektedir. Yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 30.5 x 24.5 cm.
SÂMİ EFENDİ (1837-1912)
“Zerendut Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli, ketebesi “Ketebehü'l-fakîr Sâmî gufire zunûbuhu (gafara zunûbehu)” şeklinde atılmış. Altın ile zerendut tekniğinde uygulanmış, talik hattı ile “Ya Hazret-i Pir Seyyid Abdülkâdir Geylâni Kuddise sırruhû” yazılı. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı'nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa: 239)
Ölçüler: 32 x 123.5 cm.
HASAN TAHSİN EFENDİ (1851-1916)
“Zerendut Levha”
Ketebeli. Hicri 1273 tarihli. Zerendut tekniğiyle tatbik edilmiş. Ketebesi hattat tarafından “Hasan Tahsin bin Mehmed Kâmil” şeklinde atılmış. Celi Talik hattı ile “Allah (celle celaluhu)” yazılı. Pervazları stilize çiçek buketlerinden oluşmakta. Ebatları ve yazı kalitesi açısından yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket RADO (Sayfa: 249)
Ölçüler: 73 x 107 cm.
MÜZEHHİP MİHRİBAN SÖZER KEREDİN (1912-2010)
“Tahmasp’ın Aşığı Şahı Orhan Minyatürü”
İmzalı. Altın yaldız bezemeli, zerefşanlı. Topkapı Sarayı Müzesi Kütüphanesi’nde yer alan 2164 numaralı albümdeki “Levnî” minyatürünün “Mihriban Hanım” elinden çıkmış örneği, figürün solunda haseki küpesinin altında “Levnî” imzası yer almakta. Fevkalade kondisyonda. Minyatür Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 23 x 15 cm.
İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Türk Tezyinî Sanatlar Bölümü’nden mezun oldu. İsmail Hakkı Altunbezer, Yusuf Çapanoğlu ve Prof. Dr. Süheyl Ünver’den tezhib dersleri aldı. Akademide bir süre asistan olarak görev yaptı. Sonra “Topkapı Sarayı Müzesi”ne geçti ve emekli olana kadar müzede minyatür uzmanı ve müzehhibe olarak görev yaptı, Süheyl Ünver’in organize ettiği minyatür ve tezhib kurslarını yönetti. Mihriban Hanım, klasik motif ve desenlere yeni görüşler kattı, kendine özgü titiz ve ince işçiliğiyle tezhib sanatında ekol oldu, minyatür sanatında da geniş yelpazede önemli eserler bıraktı. İstanbul, Edirne ve Bursa’daki birçok camii ve türbenin restorasyonunda çalıştı. 1950 yıllarında T.C. Merkez Bankası kâğıt paralarının bir kısmının desenlerini hazırladı.
ŞEYH AZÎZ RUFAÎ (1871-1934)
“Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1319 (M.1901) tarihli. Talik hattı ile diagonal olarak tatbik edilmiş. “Hüve’l-Mu’în” diye başlayan “Evhadü’d-Dîn Kirmânî’nin Dîvân-ı Rubâ’iyât”ından Farsça dörtlük yazılı. Altın ile “Neoklasik” üslupta üst düzey tezhipli, Rumî motifler ve uçlarda tığlar ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Eserde, “Hüner sahipleri için müşevveş bir iş en güzeldir, Mükemmellik ümidi yoktur, noksan en güzeldir, Akıl sahipleri nezdinde bir parça kuru ekmek yiyip, Dert çekmemek, Süleyman mülkünden güzeldir.” anlamındaki metin yazmaktadır.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa: 251)
Ölçüler: 40.5 x 29 cm.
Aziz Efendi ilk tahsilini Eyüp'te Şah Sultan İbtidai Mektebi'nde tamamladı. Sıbyan Mektebi sıralarında güzel yazıya olan kabiliyeti dolayısıyla Filibeli Arif Efendi'den sülüs ve nesih yazılarını öğrenmeye başladı. 1896'da hocası Arif Efendi ile Reisülhattatin Muhsinzade Abdullah Hamdi Bey'den sülüs ve nesih yazılarında icazet aldı. Daha önce Karinabadlı Hasan Hüsnü Efendi'den ta'lik yazısını meşkederek, 1894'te ondan da icazet aldı. Celi üstadı Sami Efendi'nin Horhor'daki evinde yapılan sanat sohbetlerine devam ederek celi sülüs, celi talik yazılarının inceliklerini öğrendi. Aziz Efendi, Şevki Efendi yolunda yazıya kendine has bir şive katarak hat şahsiyetini ortaya koymuştur. Aziz Efendi emsali arasında "seriülkalem" olarak şöhret buldu. Divani, reyhani, muhakkak. tevkiî. ta'lik, rik'a yazılarını bütün incelikleriyle bilir ve yazardı. Bilhassa celi- sülüs yazıların istif ve terkibinde son derece mahir olup çok güzel tuğra resmederdi. Eserlerine önceleri “Abdülaziz Eyyübi” ve “Aziz”, daha sonra ise, “Şeyh Mehmed Abdülaziz er-Rifai” şeklinde imza koydu. “Medresetü'l kudat'ta” ve “Mahmudiye Rüşdiyesi'nde” yazı hocalığı yaptı. Meşihat Dairesi memurlarına da ta'lik dersi verdi. Bu sırada Ümmü Kenan Dergahı Şeyhi Kenan Rifai'ye intisap ederek, 1910 yılında ondan hilafet aldı. "Hutüt-ı mütenevvia" ile yazdığı yedi büyük hilye de hat sanatındaki kudretini gösteren önemli eserleridir. Yirmiyi aşkın sülüs-nesih ve ta'lik meşk albümü ile ta'lik hatta yazdığı “Kasidetü'l-bür'de” ve sülüs-nesih “El-kasidetü'n nuniyye” Kahire'de yayımlanmıştır. Ayrıca Bursa Ulu Camii'nde iki, İstanbul Türk ve İslam Eserleri Müzesi'nde 116 parça levhası bulunmaktadır
YAHYA HİLMÎ EFENDİ (1833-1907)
“Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1319 (M.1902) tarihli. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile üst düzey “Neoklasik” üslupta tezhipli, Rumî ve on iki kollu yıldız motifleri ile zenginleştirilmiş. Eser, sülüs hattı ile tatbik edilmiş "Besmele-i Şerife” ile başlar ve altı satırlık nesih hat ile yazılmış “Mâide Suresi 3.Ayet”i de içeren Hazreti Ömer’den bir rivayet ile devam eder. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Eserde, “Buna göre bir Yahudi Hz. Ömer’e; Ey müminlerin emiri, sizin Kitab’ınızda okumakta olduğunuz bir ayet var, eğer o âyet biz Yahudilere inmiş olsaydı o günü biz bayram yapardık der. Hz. Ömer de; O hangi ayet? diye sorduğunda, Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim, böylece size olan nimetimi tamamladım, sizin için din olarak İslamiyet’i seçip beğenerek ondan razı oldum, diye okudu. Bunun üzerine Hz.Ömer; Biz bu ayetin Rasûlullah’a iniş gününü ve nerede indiğini biliriz. O gün Cuma ve Arefe günüydü.” yazılı.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa: 233)
Ölçüler: 34 x 39 cm.
MÂCİD AYRAL (1891-1961)
“Hat Levha”
Ketebeli. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile “Neoklasik” üslupta üst düzey tezhipli, Rumî ve hatayi motifler ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Talâk suresi 7.Ayet’ten "Allah bir güçlüğün ardından bir kolaylık sağlayacaktır" ve “Allah o kuluna rahmet etsin ki konuşunca nimete ulaşır yahut susarak selamete erer” anlamındaki Hadis-i Şerif yazılı. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir örneğidir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa: 263)
Ölçüler: 31 x 39 cm.
MUSTAFA HALÎM ÖZYAZICI (1897-1964)
“Hat Levha”
Ketebeli. Hicri 1360 tarihli. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile Neoklasik üslupta tezhipli, Rumî, zencerek, tığ ve palmet motifleri ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir örneğidir.
Eserde, "İlim rütbesi rütbelerin en yükseğidir" ve “Ben ilmin şehriyim Ali onun kapısıdır, kim ilmini artırmak isterse o kapıya gelsin” anlamındaki Hadis-i Şerifler ile “Allahümme salli ve sellim ‘alâ-Nebiyyi’r-rahmeti ve şefî’i’l-ummeti Muhammed’in ve âlihi ve sahbihi ecma’îne’t-tâhirîn” şeklindeki Salat’ü Selam yazılı.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket RADO (Sayfa: 260)
Ölçüler: 31 x 38 cm.