• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

MÜZELİK ve KOLEKSİYONLUK ESERLER MÜZAYEDESİ | 35

Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.

Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.

Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

  • Kategori: Porselen
Lot: 73 » Porselen

SAX PORSELEN “CARL THIEME” ÇİFT BONBONNIÈRE ve TABAĞI

“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”

19.Yüzyıl. Alman. Potschappel, “Carl Thieme” imalat damgalı. Çift. Osmanlı Sarayı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Ajurlu, repoussé (kabartma) işçilikli. Realist meyve ve çiçek motifleri ile tezyinli, zengin altın yaldız bezemeli. Tek tabağı “Viyana” sepet damgalı. Haliyle. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymette koleksiyonluk eserlerdir.

Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş

Şekerlik Ölçüsü: 14.5 x 13 cm. (her biri.)
Tabak Çap: 24 cm. (her biri.)

Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.

Detaylar
Lot: 74 » Porselen

ÇİN 19.YÜZYIL “KANTON” PORSELEN DUVAR TABAĞI

“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”

19.Yüzyıl. Çin. Kanton. Kallavi ebatlarda porselen duvar tabağı. Realist saray yaşamı sahneleri ile dekorlu, stilize floral tezyinatlı figüratif kompozisyonlara sahip. Zengin altın yaldız bezemeli. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.

Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş

Çap: 47 cm.

Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.

Detaylar
Lot: 75 » Porselen

JAPON 19.YÜZYIL “İMARİ” PORSELEN DUVAR TABAĞI

“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”

19.Yüzyıl. Japon. İmari. Balık formunda tasarlanmış porselen duvar tabağı. Stilize floral tezyinatlı realist kompozisyona sahip. Zengin altın yaldız bezemeli. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.

Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş

Ölçüler: 26 x 38 cm.

Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.

Detaylar
Lot: 90 » Porselen

MICHEL PAŞA’YA AİT PORSELEN YEMEK TAKIMI

“Blaise Jean Marius Michel”

19.Yüzyıl. Fransız. Saray işi. Michel Paşa için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Altın yaldız ile uygulanmış (deniz feneri tasvirli) Marius Michel “M.M” inisiyalli. 53 parça, ekstradan 2 adet kapak mevcut. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Siyah kontürlü pembe renk zarif bordürlü dekorasyona sahip. Haliyle. Michel Paşa’ya ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymete sahip ele geçmez nadirlikte koleksiyonluk eserlerdir.

Tabak Çap: 23 cm. (22 adet.)
Çorba Tabağı Çap: 23 cm. (10 adet.)
Küçük Servis Tabağı Ölçüler: 24 x 13 cm. (9 adet.)
Fincan Altlığı Çap: 13.5 cm. - 12.5 cm. (3 adet.)
Oval Servis Tabağı Ölçüler: 27.5 x 19 cm. - 33.5 x 23 cm. - 39.5 x 27 cm. - 57 x 20.5 cm. - 60 x 24.5 cm. - 68.5 x 27.5 cm.
Şekerlik Ölçüler: 11 x 12 cm.
Kapak Ölçüler: 10 x 18 cm. - 16 x 23 cm.
Büyük Kase Ölçüler: 19.5 x 26 x 10.5 cm.

Michel Pacha (1819-1907) III. Napolyon’dan aldığı izin ile 1855 yılından başlayarak Osmanlı İmparatorluğu sahillerine deniz fenerleri inşa etmeye başladı. 1856-1904 yılları arasında Osmanlı kıyı şeridi ve Kızıldeniz’de 152 deniz feneri inşa etti, saray tarafından 120 deniz fenerinin işletmesi kendisine verildi.1879'da modern İstanbul Limanı’nın inşasındaki (Galata ve Sirkeci Rıhtımları) gayretleri nedeniyle Sultan tarafından "Paşa" ünvanına layık görüldü.

Detaylar
Lot: 91 » Porselen

MICHEL PAŞA’YA AİT PORSELEN YEMEK TAKIMI

“Blaise Jean Marius Michel”

19.Yüzyıl. Fransız. Saray işi. Michel Paşa için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Altın yaldız ile uygulanmış Marius Michel “M.M” inisiyalli. 73 parça. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Altın yaldız ile tatbik edilmiş zengin dekorasyona sahip. Haliyle. Michel Paşa’ya ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymete sahip ele geçmez nadirlikte koleksiyonluk eserlerdir.

Tabak Çap: 20.5 cm. - 22 cm. - 23 cm. (61 adet.)
Çukur Tabak Çap: 22.5 cm. (7 adet.)
Centerpiece Ölçüler: 22 x 10.5 cm. - 24 x 13.5 cm.
Sunumluk Ölçüsü: 21.5 x 4.5 cm. (3 adet.)

Michel Pacha (1819-1907) III. Napolyon’dan aldığı izin ile 1855 yılından başlayarak Osmanlı İmparatorluğu sahillerine deniz fenerleri inşa etmeye başladı. 1856-1904 yılları arasında Osmanlı kıyı şeridi ve Kızıldeniz’de 152 deniz feneri inşa etti, saray tarafından 120 deniz fenerinin işletmesi kendisine verildi.1879'da modern İstanbul Limanı’nın inşasındaki (Galata ve Sirkeci Rıhtımları) gayretleri nedeniyle Sultan tarafından "Paşa" ünvanına layık görüldü.

Detaylar
Lot: 122 » Porselen

SAX MEISSEN 18.YÜZYIL “MARCOLINI DÖNEMİ” PORSELEN KAPAKLI SAHAN

18.Yüzyıl. Sax. Meissen imalat damgalı (Çifte Meç), Kont Marcolini (1774-1815) dönemi. Osmanlı Sarayı ve çevresi için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Nadir tesadüf edilen oranj renkte. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Üst düzey fırça kalitesinde tasvir edilmiş çiçek buketleri ile dekorlu, altın yaldız bezemeli. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı dalında limon formunda. Haliyle. Osmanlı Saraylısı’nın yüksek zevkini gözler önüne seren nadir koleksiyonluk eserdir.

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş

Ölçüler: 17 x 22 cm.

Alman aristokrat Kont Camillo Marcolini 1774-1815 yılları arasında Meissen Porselen Fabrikası’nın başına geçmiş ve Meissen Porselenleri’nin eski başarısına ve ününe kavuşmasını sağlamıştır. Özellikle Osmanlı zevkine uygun eserler üreten fabrikanın en önemli alıcıları yine Osmanlı Sarayı ve yakın çevresi ile Osmanlı zenginleri olmuştur. Fakat Napolyon Savaşları’nın patlak vermesiyle bu ihracat dönemi kısa sürmüştür. Sıraltı maviyle birbirine çapraz olarak geçen kılıçlar ve kabzaları arasına koyulan yıldız (Çifte Meç) Marcolini dönemini belirleyen damgalar olmuştur.

Detaylar
Lot: 123 » Porselen

SAX MEISSEN 18.YÜZYIL “MARCOLINI DÖNEMİ” PORSELEN BONBONNIÈRE

18.Yüzyıl. Sax. Meissen imalat damgalı (Çifte Meç), Kont Marcolini (1774-1815) dönemi. Osmanlı Sarayı ve çevresi için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. “Pompadour Pembesi” renkte. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Zengin altın yaldız bezemeli, üst düzey fırça kalitesinde tasvir edilmiş çiçek buketleri ile dekorlu. Realist kapak tutamağı dalında limon formunda. Haliyle. Osmanlı Saraylısı’nın yüksek zevkini gözler önüne seren nadir koleksiyonluk eserdir.

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş

Ölçüler: 13.5 x 14 cm.

Alman aristokrat Kont Camillo Marcolini 1774-1815 yılları arasında Meissen Porselen Fabrikası’nın başına geçmiş ve Meissen Porselenleri’nin eski başarısına ve ününe kavuşmasını sağlamıştır. Özellikle Osmanlı zevkine uygun eserler üreten fabrikanın en önemli alıcıları yine Osmanlı Sarayı ve yakın çevresi ile Osmanlı zenginleri olmuştur. Fakat Napolyon Savaşları’nın patlak vermesiyle bu ihracat dönemi kısa sürmüştür. Sıraltı maviyle birbirine çapraz olarak geçen kılıçlar ve kabzaları arasına koyulan yıldız (Çifte Meç) Marcolini dönemini belirleyen damgalar olmuştur.

Detaylar
Lot: 124 » Porselen

VİYANA 18.YÜZYIL “SAX” PORSELEN BONBONNIÈRE

18.Yüzyıl. Sax. Viyana imalat damgalı. Osmanlı Pazarı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş, nadir tesadüf edilen “Rokoko” tezyinata sahip. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Zengin altın yaldız bezemeli, üst düzey fırça kalitesinde tasvir edilmiş çiçek buketleri ile dekorlu. Realist kapak tutamağı dalında çilek formunda. Haliyle. Osmanlı'nın yüksek zevkini gözler önüne seren koleksiyonluk eserdir.

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş

Ölçüler: 15 x 15 cm.

Avrupa’da porselen sanayi 18.Yüzyıl ile beraber başlar. Gerçi bu zamana kadar çok yüksek kalitede fayans imal edilmiş ise de kaolin porseleni tabir edilen sert kaya porseleni imali ancak 1709 tarihinde başlamıştır. Bu fabrikalarda Osmanlı pazarı için imal edilen porselen çeşitlerinin Türk’ün asil zevkine göre yapılması, Türk desenlerinin Avrupa’da yayılmasında mühim rolü olduğunun işaretidir. Şarkta resmin şiddetle günah sayıldığı bu devirlerde en iyi alıcı olması dolayısı ile Türkiye Saks ve Viyana fabrikaları işleri üzerinde mühim tesirler yapmış, fabrika tezgâhlarında şark imalatı için hususi teşkilatlar vücuda getirip, canlı şekillerin tasvirleri yerine rengârenk çiçek demetlerinin, gül destelerinin bin bir güzelliklerini yalnız Türkiye için nakşetmişlerdir. Topkapı Sarayı Müzesi ile diğer müzelerdeki büyük koleksiyonlarda hayretle seyrettiğimiz Avrupa porselenleri arasındaki Türkiye için hazırlanmış eserleri üzerlerindeki tezyinattan tanımaktayız. Saksunya Kralı Frederick Auguste tarafından Dresden’de kurulan fabrikada 1710 tarihinde oldukça mükemmel bir halde yapılmağa başlanan porselencilik ile Viyana’da yapılan porselen imali, mamulatı itibariyle aynı denecek kadar kalite ve görsel benzerliğe haiz olduğundan bizde Saksunya ya da SAX denince bu iki fabrikanın porselenleri birden hatıra gelir. Bu fabrikalar Türkiye için on dokuzuncu asır sonlarına kadar bu şekilde hususi ihracat yapmışlardır. Yalnız bu işlerin harcı âlem bir meta değil lüks eşyası olarak o zamanda dahi birkaç altın liradan aşağı tedarik edilmediğini unutmamak lazımdır.

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 2
sonraki