Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” PORSELEN FİNCAN TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı Sarayı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. “D.Liapi” imzalı, “P&S” soğuk damgalı. 8 adetten oluşan takım, tabakları ile birlikte. Zengin altın yaldız bezemeli, altın konturlü. Madalyonlar içerisinde “Sultan Abdülaziz Han”, “Şehzade Yusuf İzzettin”, “Keçecizade Fuat Paşa”, “Mehmet Emin Ali Paşa”, “Hıdiv İsmail Paşa” ve “III.Napolyon” gibi dönemin önemli kişilerinin tasvirleri yer almakta. Tabakları “Ay-yıldız” motifli, stilize tezyinatlı. Haliyle. Benzer örnekleri saray koleksiyonlarında yer alan yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserlerdir.
Fincan Ölçüsü: 6 x 6 cm. (her biri.)
Tabak Çap: 11 cm. (her biri.)
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “YILDIZ” PORSELEN TABAK
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1312” tarihli. Merkezinde altın ile çekilmiş “Sultan II.Abdülhamid Han” tuğrası yer almakta. Sultan tuğrasının etrafı yoğun altın yaldız bezemelerle zenginleştirilmiş üst düzey fırça kalitesinde çalışılmış stilize çiçek buketlerinden oluşan bir çelenk ile çevrili. Kallavi ebatlarda. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, hafif çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Haliyle. Türk Porselen Sanatı’nın benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu
Çap: 33.5 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ KAHVE FİNCANI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi. Porselen üzeri gümüş giydirme işçiliği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda tezyinli, hilaller ile zenginleştirilmiş. Fincan ve tabak olmak üzere 2 parçadan müteşekkil. Fincan merkezinde “Sultan II.Abdülhamid Han Tuğrası” ve “el-Gazi” mahlası yer almakta. Eski Türkçe (Osmanlıca) istifli hat ile fincan “Bir Yadigâr”, tabak ise “Sefalar olsun, Efendim” ibareli. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, sıraltına limoni renkte. Osmanlı Sarayı ve yakın çevresi için yapılmış yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Fincan Ölçüsü: 4.5 x 5 cm.
Tabak Çap: 10 cm.
SAX PORSELEN “CARL THIEME” ÇİFT BONBONNIÈRE ve TABAĞI
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl. Alman. Potschappel, “Carl Thieme” imalat damgalı. Çift. Osmanlı Sarayı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Ajurlu, repoussé (kabartma) işçilikli. Realist meyve ve çiçek motifleri ile tezyinli, zengin altın yaldız bezemeli. Tek tabağı “Viyana” sepet damgalı. Haliyle. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymette koleksiyonluk eserlerdir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş
Şekerlik Ölçüsü: 14.5 x 13 cm. (her biri.)
Tabak Çap: 24 cm. (her biri.)
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.
ÇİN 19.YÜZYIL “KANTON” PORSELEN DUVAR TABAĞI
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl. Çin. Kanton. Kallavi ebatlarda porselen duvar tabağı. Realist saray yaşamı sahneleri ile dekorlu, stilize floral tezyinatlı figüratif kompozisyonlara sahip. Zengin altın yaldız bezemeli. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş
Çap: 47 cm.
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.
JAPON 19.YÜZYIL “İMARİ” PORSELEN DUVAR TABAĞI
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl. Japon. İmari. Balık formunda tasarlanmış porselen duvar tabağı. Stilize floral tezyinatlı realist kompozisyona sahip. Zengin altın yaldız bezemeli. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş
Ölçüler: 26 x 38 cm.
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “YILDIZ” PORSELEN TABAK
“İbrahim Ethem Paşa”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1312 / 2” tarihli. Merkezinde “İbrahim Ethem Paşa” tasviri yer almakta. Altın yaldız bezemelerle zenginleştirilmiş stilize tezyinata sahip. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli ve hafif çukur gövdeli. Haliyle. Türk Porselen Sanatı’nın benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu
Çap: 25 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “YILDIZ” PORSELEN TABAK
“Maarif Nazırı Ahmed Şükrü Bey Efendi”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1310 / 1331” tarihli. Merkezinde “Maarif Nazırı Ahmed Şükrü Bey Efendi” tasviri yer almakta. Kallavi ebatlarda. Altın yaldız bezemelerle zenginleştirilmiş stilize tezyinata sahip. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, hafif çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Haliyle. Türk Porselen Sanatı’nın benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu
Çap: 29 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “YILDIZ” PORSELEN TABAK
“İttihat ve Terakki Liderlerinden Talat Paşa”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1310 / 1331” tarihli. Merkezinde “İttihat ve Terakki Liderlerinden Talat Paşa” tasviri yer almakta. Kallavi ebatlarda. Altın yaldız bezemelerle zenginleştirilmiş stilize tezyinata sahip. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, hafif çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Haliyle. Türk Porselen Sanatı’nın benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu
Çap: 29.5 cm.
MICHEL PAŞA’YA AİT PORSELEN YEMEK TAKIMI
“Blaise Jean Marius Michel”
19.Yüzyıl. Fransız. Saray işi. Michel Paşa için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Altın yaldız ile uygulanmış (deniz feneri tasvirli) Marius Michel “M.M” inisiyalli. 53 parça, ekstradan 2 adet kapak mevcut. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Siyah kontürlü pembe renk zarif bordürlü dekorasyona sahip. Haliyle. Michel Paşa’ya ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymete sahip ele geçmez nadirlikte koleksiyonluk eserlerdir.
Tabak Çap: 23 cm. (22 adet.)
Çorba Tabağı Çap: 23 cm. (10 adet.)
Küçük Servis Tabağı Ölçüler: 24 x 13 cm. (9 adet.)
Fincan Altlığı Çap: 13.5 cm. - 12.5 cm. (3 adet.)
Oval Servis Tabağı Ölçüler: 27.5 x 19 cm. - 33.5 x 23 cm. - 39.5 x 27 cm. - 57 x 20.5 cm. - 60 x 24.5 cm. - 68.5 x 27.5 cm.
Şekerlik Ölçüler: 11 x 12 cm.
Kapak Ölçüler: 10 x 18 cm. - 16 x 23 cm.
Büyük Kase Ölçüler: 19.5 x 26 x 10.5 cm.
Michel Pacha (1819-1907) III. Napolyon’dan aldığı izin ile 1855 yılından başlayarak Osmanlı İmparatorluğu sahillerine deniz fenerleri inşa etmeye başladı. 1856-1904 yılları arasında Osmanlı kıyı şeridi ve Kızıldeniz’de 152 deniz feneri inşa etti, saray tarafından 120 deniz fenerinin işletmesi kendisine verildi.1879'da modern İstanbul Limanı’nın inşasındaki (Galata ve Sirkeci Rıhtımları) gayretleri nedeniyle Sultan tarafından "Paşa" ünvanına layık görüldü.
MICHEL PAŞA’YA AİT PORSELEN YEMEK TAKIMI
“Blaise Jean Marius Michel”
19.Yüzyıl. Fransız. Saray işi. Michel Paşa için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Altın yaldız ile uygulanmış Marius Michel “M.M” inisiyalli. 73 parça. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Altın yaldız ile tatbik edilmiş zengin dekorasyona sahip. Haliyle. Michel Paşa’ya ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymete sahip ele geçmez nadirlikte koleksiyonluk eserlerdir.
Tabak Çap: 20.5 cm. - 22 cm. - 23 cm. (61 adet.)
Çukur Tabak Çap: 22.5 cm. (7 adet.)
Centerpiece Ölçüler: 22 x 10.5 cm. - 24 x 13.5 cm.
Sunumluk Ölçüsü: 21.5 x 4.5 cm. (3 adet.)
Michel Pacha (1819-1907) III. Napolyon’dan aldığı izin ile 1855 yılından başlayarak Osmanlı İmparatorluğu sahillerine deniz fenerleri inşa etmeye başladı. 1856-1904 yılları arasında Osmanlı kıyı şeridi ve Kızıldeniz’de 152 deniz feneri inşa etti, saray tarafından 120 deniz fenerinin işletmesi kendisine verildi.1879'da modern İstanbul Limanı’nın inşasındaki (Galata ve Sirkeci Rıhtımları) gayretleri nedeniyle Sultan tarafından "Paşa" ünvanına layık görüldü.
OSMANLI 19.YÜZYIL “YILDIZ” PORSELEN DEMLİK
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1312 / 7” tarihli. 2 parçadan müteşekkil. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Halka dipli, iri şişkin gövdeli, taşıma kulplu, emzikli ve kapaklı. Haliyle. Türk Porselen Sanatı’nın benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu
Ölçüler: 16 x 17 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “YILDIZ” PORSELEN TABAK
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1312 / 8” tarihli. Merkezi “Süleymaniye Camii ve Kanuni Sultan Süleyman Han Türbesi” tasvirli. Kallavi ebatlarda. Gümüş vermeyli aykırı dekorasyona sahip. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, hafif çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Haliyle. Türk Porselen Sanatı’nın benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu
Çap: 34.5 cm.
FRANSIZ “19.YÜZYIL” ORYANTAL DUVAR TABAĞI
19.Yüzyıl. Fransız. “Montereau” imalat damgalı. “M.Bodson” sanatçı imzalı, 1880 tarihli. Kallavi ebatlarda. Rumî üslubunda stilize bir bordür ile çevrili Oryantalist konulu figüratif kompozisyona sahip. Altın yaldız bezemeli. Fevkalade kondisyonda. Türünün zor tesadüf edilen koleksiyonluk örneğidir.
Çap: 45.5 cm.
TURQUERIE 19.YÜZYIL “MEISSEN” PORSELEN ÇİFT FİGÜR
“Sultanın Atı ve Seyisi”
19.Yüzyıl başı. Alman. Meissen imalat damgalı, model numaralı. Çift. Johann Joachim Kaendler’in 1700’lerin ortalarında tasarladığı “Sultanın Atı ve Seyisi” konulu. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı ve çok renk sıraltı boyamalı. Haliyle. Turquerie Sanat Akımı’nın etkisi altında yapılmış nadir koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Ölçüler: 26 x 22 x 11 cm. - 24 x 22 x 11 cm.
SAX MEISSEN 18.YÜZYIL “MARCOLINI DÖNEMİ” PORSELEN KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Sax. Meissen imalat damgalı (Çifte Meç), Kont Marcolini (1774-1815) dönemi. Osmanlı Sarayı ve çevresi için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Nadir tesadüf edilen oranj renkte. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Üst düzey fırça kalitesinde tasvir edilmiş çiçek buketleri ile dekorlu, altın yaldız bezemeli. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı dalında limon formunda. Haliyle. Osmanlı Saraylısı’nın yüksek zevkini gözler önüne seren nadir koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş
Ölçüler: 17 x 22 cm.
Alman aristokrat Kont Camillo Marcolini 1774-1815 yılları arasında Meissen Porselen Fabrikası’nın başına geçmiş ve Meissen Porselenleri’nin eski başarısına ve ününe kavuşmasını sağlamıştır. Özellikle Osmanlı zevkine uygun eserler üreten fabrikanın en önemli alıcıları yine Osmanlı Sarayı ve yakın çevresi ile Osmanlı zenginleri olmuştur. Fakat Napolyon Savaşları’nın patlak vermesiyle bu ihracat dönemi kısa sürmüştür. Sıraltı maviyle birbirine çapraz olarak geçen kılıçlar ve kabzaları arasına koyulan yıldız (Çifte Meç) Marcolini dönemini belirleyen damgalar olmuştur.
SAX MEISSEN 18.YÜZYIL “MARCOLINI DÖNEMİ” PORSELEN BONBONNIÈRE
18.Yüzyıl. Sax. Meissen imalat damgalı (Çifte Meç), Kont Marcolini (1774-1815) dönemi. Osmanlı Sarayı ve çevresi için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. “Pompadour Pembesi” renkte. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Zengin altın yaldız bezemeli, üst düzey fırça kalitesinde tasvir edilmiş çiçek buketleri ile dekorlu. Realist kapak tutamağı dalında limon formunda. Haliyle. Osmanlı Saraylısı’nın yüksek zevkini gözler önüne seren nadir koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş
Ölçüler: 13.5 x 14 cm.
Alman aristokrat Kont Camillo Marcolini 1774-1815 yılları arasında Meissen Porselen Fabrikası’nın başına geçmiş ve Meissen Porselenleri’nin eski başarısına ve ününe kavuşmasını sağlamıştır. Özellikle Osmanlı zevkine uygun eserler üreten fabrikanın en önemli alıcıları yine Osmanlı Sarayı ve yakın çevresi ile Osmanlı zenginleri olmuştur. Fakat Napolyon Savaşları’nın patlak vermesiyle bu ihracat dönemi kısa sürmüştür. Sıraltı maviyle birbirine çapraz olarak geçen kılıçlar ve kabzaları arasına koyulan yıldız (Çifte Meç) Marcolini dönemini belirleyen damgalar olmuştur.
VİYANA 18.YÜZYIL “SAX” PORSELEN BONBONNIÈRE
18.Yüzyıl. Sax. Viyana imalat damgalı. Osmanlı Pazarı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş, nadir tesadüf edilen “Rokoko” tezyinata sahip. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Zengin altın yaldız bezemeli, üst düzey fırça kalitesinde tasvir edilmiş çiçek buketleri ile dekorlu. Realist kapak tutamağı dalında çilek formunda. Haliyle. Osmanlı'nın yüksek zevkini gözler önüne seren koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş
Ölçüler: 15 x 15 cm.
Avrupa’da porselen sanayi 18.Yüzyıl ile beraber başlar. Gerçi bu zamana kadar çok yüksek kalitede fayans imal edilmiş ise de kaolin porseleni tabir edilen sert kaya porseleni imali ancak 1709 tarihinde başlamıştır. Bu fabrikalarda Osmanlı pazarı için imal edilen porselen çeşitlerinin Türk’ün asil zevkine göre yapılması, Türk desenlerinin Avrupa’da yayılmasında mühim rolü olduğunun işaretidir. Şarkta resmin şiddetle günah sayıldığı bu devirlerde en iyi alıcı olması dolayısı ile Türkiye Saks ve Viyana fabrikaları işleri üzerinde mühim tesirler yapmış, fabrika tezgâhlarında şark imalatı için hususi teşkilatlar vücuda getirip, canlı şekillerin tasvirleri yerine rengârenk çiçek demetlerinin, gül destelerinin bin bir güzelliklerini yalnız Türkiye için nakşetmişlerdir. Topkapı Sarayı Müzesi ile diğer müzelerdeki büyük koleksiyonlarda hayretle seyrettiğimiz Avrupa porselenleri arasındaki Türkiye için hazırlanmış eserleri üzerlerindeki tezyinattan tanımaktayız. Saksunya Kralı Frederick Auguste tarafından Dresden’de kurulan fabrikada 1710 tarihinde oldukça mükemmel bir halde yapılmağa başlanan porselencilik ile Viyana’da yapılan porselen imali, mamulatı itibariyle aynı denecek kadar kalite ve görsel benzerliğe haiz olduğundan bizde Saksunya ya da SAX denince bu iki fabrikanın porselenleri birden hatıra gelir. Bu fabrikalar Türkiye için on dokuzuncu asır sonlarına kadar bu şekilde hususi ihracat yapmışlardır. Yalnız bu işlerin harcı âlem bir meta değil lüks eşyası olarak o zamanda dahi birkaç altın liradan aşağı tedarik edilmediğini unutmamak lazımdır.
SAX 19.YÜZYIL PORSELEN BONBONNIÈRE ve TABAĞI
19.Yüzyıl. Sax. Osmanlı Pazarı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Lahana formunda, yoğun altın yaldız bezemeli. Haliyle. Osmanlı'nın yüksek zevkini gözler önüne seren nadir koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Bonboniere Ölçüsü: 14 x 11 cm.
Tabak Çap: 18 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL PORSELEN HOKKA TAKIMI
Provenans: Osmanlı Kadın Ressamlardan Nevzat Hanım Aile Koleksiyonu
Tabak Ölçüsü: 24 x 13 cm.
Ölçüler: 7 x 8 cm. - 5.5 x 5 cm. - 6 x 7 cm.
ADOLF HAMANN 19.YÜZYIL “DRESDEN” ÇİFT PORSELEN VAZO
19.Yüzyıl. Dresden. Adolf Hamann (Dresden) imalat damgalı. Çift. Eserin damga örneği “Porselencilik Tarihi” kitabı sayfa 103’te yer almakta. Ünlü ressam Jean-Antoine Watteau’nun eserlerinden ilham alınmış gerçek yaşam sahneleri ile dekorlu, realist floral kompozisyonlar ve motiflerle bezeli, altın yaldız bezemeli. Haliyle. 1866’da Hamann tarafından Dresden’de kurulan atölyenin son derece dekoratif, zengin dekorasyonu ile dikkat çeken koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Yükseklik: 32 cm. (her biri)
İNGİLİZ “COPELAND & GARRETT” PORSELEN BONBONNIÈRE ve KAİDESİ
19.Yüzyıl. İngiliz. Osmanlı Pazarı için imal edilmiş, Arap alfabesi ile “Copeland and Garrett” ibareli. 1833-1847 tarih aralığı. Osmanlı zevkine uygun “Rokoko” üslubunda tasarlanmış ve dekore edilmiş, floral girlandlar ile bezeli. Zengin altın yaldız bezemeli. Kaide, hazne ve kapak olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Haliyle. Estetik ve görsel yönden dikkat çekici ve koleksiyonluk bir eserdir.
Şekerlik Ölçüsü: 16 x 16 cm.
Tabak Çap: 21 cm.
RUS 19.YÜZYIL “GARDNER” PORSELEN TABAK
Rus. 19.Yüzyıl. “Gardner Moskova” imalat damgalı. Oryantal pazar için özel üretilmiş, ibareli. No:930 model numaralı. Stilize floral motifler ile bezeli. 1741-1917 tarihleri arasında “Emperyal Rus Porselen Fabrikası” tarafından kullanılan “Chyper” imalat mührüne sahip. Çarlık dönemi Rusya’da porselen imalatı 1917 ihtilaline kadar devam etmiştir. Rus porselenlerinin sayı bakımından günümüze az intikal etmesinin sebebi ihtilal sonrası birçoğunun kırılarak yok edilmesindendir. Fevkalade kondisyonda. Nadir ele geçen koleksiyonluk eserdir.
Çap: 37 cm.
TURQUERIE “PORCELAIN DE PARIS” SULTAN FİGÜRÜ / TISANIÈRE
19.Yüzyıl. Fransız. Porcelain de Paris. Turquerie. Tahtında oturan Sultan figürü. Rokoko üslubunda tasarlanmış, zengin altın yaldız bezemeli. Tisanıère özellikli, orijinal kapaklı. Turquerie Sanat Akımı’nın koleksiyonluk örneklerinden.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş
Yükseklik: 24.5 cm.