Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
GALATASARAY SPOR KULÜBÜ MÜHRÜ
“Galatasaray Terbiye-i Bedeniye Kulübü”
Hicri 1323 / Miladi 1905 tarihli. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile istifli sülüs hatla “Galatasaray Terbiye-i Bedeniye Kulübü, 1323” ibareli. Bronz, hakkak işi. Fevkalade kondisyonda.
1 Ekim 1905'te, Mekteb-i Sultani talebelerinden Ali Sami Yen ve arkadaşları tarafından kurulan ve kuruluş gayesi Türk olmayan takımları yenmek olan “Galatasaray Spor Kulübü”nün mührü. Kulübün kuruluş yılına ait olması sebebi ile büyük öneme sahip ele geçmez nadirlikte ve kıymette koleksiyonluk eserdir.
Çap: 4 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” TABAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Saray işi. Aykırı tezyinata sahip, stilize floral motiflerle dekorlu. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Çap: 26 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Kubbesel kapağı kozalak formunda tutamaklı, çemberi oturmuyor. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 17 x 20 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Tombak çemberli, kubbesel kapağı meyve formunda tutamaklı. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 16 x 20 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” SÜTLÜK
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Saray işi. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Tombak çemberli ve taşıma kulplu. Kubbesel menteşe kapaklı, kapak tutamağı kozalak formunda. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 12 x 8.5 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” MİNELİ ZARF
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş. Altın yaldız bezemeli, stilize floral tezyinatlı. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 4.5 x 5.5 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
"FRANZ BERGMAN” İMZALI VİYANA BRONZ FİGÜR
19.Yüzyıl. Viyana. F.Bergman (Nam Greb) imalat damgalı. Bronzdan imal edilmiş. Oryantalist konulu, çok renk patineli.
Ölçüler: 14.5 x 9 cm.
"FRANZ BERGMAN” İMZALI VİYANA BRONZ FİGÜR
19.Yüzyıl. Viyana. F.Bergman (B) imalat damgalı. Bronzdan imal edilmiş. Oryantalist konulu, çok renk patineli.
Ölçüler: 17.5 x 15 cm.
"FRANZ BERGMAN” İMZALI VİYANA BRONZ FİGÜR
19.Yüzyıl. Viyana. F.Bergman (ManGreB) damgalı. Bronzdan imal edilmiş. Oryantalist konulu, çok renk patineli.
Ölçüler: 16 x 9 cm.
ARABİ PAŞA’YA AİT “ESER-İ İSTANBUL” AYNA
“Ahmed Arabi (Urâbî) Paşa el-Mısri”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Eser-i İstanbul. Ahşap üzerine bağa (kaplumbağa kabuğu), sedef ve kemik kakma tekniği ile stilize geometrik tezyinatlı. Orijinal aynalı. Arkasında yer alan dönem etiketi “This old Moorish Glass belonged to Arabi Pasha and was used by him in his sleeping Chamber, it was given to A.M.Braudley. Barrister at law. Who defended him in his trust. It was subsequently given to his friend W.G.Rich at Bradpole, in December 1897” ibareli. Etiketten aynanın “Arabi (Urâbî) Paşa”ya (1841-1911) ait olduğu, Mısır'ın Osmanlı'dan kopmasına neden olan “Arabi Ayaklanması” sonrası Divan-ı Harpte yargılanırken onu savunan avukat dostu A.M.Braudley'e hediye ettiği, Aralık 1897’de de eserin W.G.Rich’e geçtiği anlaşılmakta. Belgesel özellikli yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 33.5 x 27 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “YA FETTAH” İBARELİ ALTIN KAKMA HATTAT MAKASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Altın kakma, çelik gövdeli. Bronz sap kısmı sülüs müsenna hat (aynalı yazı) ile Esma’ül Hüsna’dan Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Ya Fettah” ibareli. Yüzeyi kakma tekniğiyle altın kullanılarak çok zarif stilize floral tezyinatlı. Hattat, müzehhip ve musavvirlerin büyük tabakalar halindeki kâğıtları istenilen kıt’ada düzgün kesebilmeleri için üretilmiş makasların nadir görülen “Ya Fettah” ibareli koleksiyonluk örneğidir.
Uzunluk: 25 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “YA FETTAH” İBARELİ ALTIN KAKMA HATTAT MAKASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Altın kakma, çelik gövdeli. Bronz sap kısmı sülüs müsenna hat (aynalı yazı) ile Esma’ül Hüsna’dan Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Ya Fettah” ibareli. Yüzeyi kakma tekniğiyle altın kullanılarak çok zarif stilize floral tezyinatlı. Hattat, müzehhip ve musavvirlerin büyük tabakalar halindeki kâğıtları istenilen kıt’ada düzgün kesebilmeleri için üretilmiş makasların nadir görülen “Ya Fettah” ibareli koleksiyonluk örneğidir.
Uzunluk: 27 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL DERİ CÜZDAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. “Constantinople, 1777” ibareli. İstanbul işi, Osmanlı’da özellikle batılı diplomat ve tüccarlar için üretilen nadir örneklerden. Deri üzerine gümüş kılaptan kullanılarak dival işi tekniği ile işlenmiş. Mektup zarfı formunda, üstten kapaklı ve geniş hazneli. Türünün yüksek kıymette nadir koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 10 x 16 cm.
VENEDİK 19.YÜZYIL AHŞAP FİGÜR
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl. Venedik. Gondol üzerinde yerel kıyafetleri ile meşale tutan (blackamoor) figür. Ahşaptan imal edilmiş, el oyma işçiliği. Üst seviye tezyinat ve süslemeye sahip, zengin altın yaldızlı. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymete sahip koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Yükseklik: 57.5 cm.
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.
FRANSIZ “ART-NOUVEAU” MÜCEVHER KUTUSU
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl sonu. Fransız. Altın vermeyli aplikelerle zenginleştirilmiş kristal mahfaza. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymete sahip koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Ölçüler: 11 x 26 x 18 cm.
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.
OSMANLI 19.YÜZYIL “BAĞA” KUTU
19.Yüzyıl. Osmanlı. Yekpare bağa (kaplumbağa kabuğu) kullanılarak imal edilmiş, ajurlu. Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize yoğun tezyinata sahip. Kilit mekanizmalı, geniş hazneli. Türünün yüksek kıymette ele geçmez aykırı ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 3 x 12.5 x 9 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL FİLDİŞİ NOTLUK
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl. Fransız. Fildişinden mamul, altın ve gümüş aplikeli. Orijinal kalemi ile birlikte. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymete sahip koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Ölçüler: 10 x 7 cm.
OSMANLI EMPERYAL “BERNDORF” TEPSİ
19.Yüzyıl. Avusturya-Macaristan İmparatorluğu, Berndorf. Osmanlı Sarayı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Merkezinde “Hanedan Tacı” ve “E.H” inisiyali yer almakta. “BMF” imalat (Berndorf Metalware Factory) damgalı. Gümüş kaplama. Barok üslubunda tasarlanmış ve tezyin edilmiş, ajur işçilikli. Hanedana ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymete sahip koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 45.5 x 71 cm.
ŞEHZADE AHMED NURİ EFENDİ’YE AİT SUNUM TABAĞI
“Devletlü Necâbetlü Ahmed Nuri Efendi Hazretleri”
19.Yüzyıl sonu. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Devletlü Necâbetlü Ahmed Nuri Efendi Hazretleri'nindir, 1324” ibareli. Sultan II.Abdülhamid Han’ın Şehzadesi Ahmed Nuri Efendi için Osmanlı Rokokosu üslubunda özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş sunum tabağı. Gümüş kaplama, repoussé işçilikli zengin bordürlü merkezde Sultan tuğralı asalet arması ile dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Hanedan’a özel yapılmış ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Çap: 22 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL KÜREVÎ GÖBEKLİ ŞİFA TASI
17.Yüzyıl. Osmanlı, Anadolu işi. Pirinç. Yarım küre şeklinde, kısa kaideli ve kürevî göbekli olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Kazıma (grave) tekniği ile uygulanmış ayet ve dualarla tezyinli. Müstesna eser, “Duanın Sudaki Gizemi Şifa Tasları” isimli kitabın 81.sayfasında yayınlanmıştır. Ele geçmez nadirlikte ve kıymette koleksiyonluk eserdir.
Ağız kısmında “Âyetü'l-Kürsî”, bal peteği formunda 10’a bölünmüş altıgenlerde “Bismillâhirrahmânirrahîm, Hamdü senâî vel kibriyâî zâtı ve hulku küllihum, abdî ve imâî ve’l-enbiyâ ve asfiyâi ve Muhammedün Rasûlüllahi sallâllahu aleyhi ve sellem, Nebiyyî ve rusülî innî kad zevvectü emetî hakke’l bediy-i fıtrati ve menbe’u kudreti Âdemü aleyhi’s-selâm” duası, göbek çevresinde “lehu şâfi el-semâvâti el-alâ el-rahman” ibaresi, dış ağız kısmında “Fatiha (1:1-7) ve Kâfirun (109:1-6) Sureleri, karnın altında “Felak (113:1-5) ve Nâs (114:1-6) Sureleri ile 10’a bölünmüş gövde kısmında “Fetih (48:1-6) Suresi” yer almakta.
Literatür: Duanın Sudaki Gizemi Şifa Tasları, 2011 / Halûk Perk Müzesi Yayınları / Sayfa: 81, Eser No: 047
Çap: 18.5 cm.
FERDINAND BARBEDIENNE İMZALI BRONZ TAS
19.Yüzyıl. Fransız. “F.Barbedienne” sanatçı imzalı. Bronz. İslamik, Memluk stili. Üst seviye özgün dekorasyona sahip. Fevkalade kondisyonda. Türünün yüksek kıymette ele geçmez aykırı ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Çap: 11.5 cm.
Gerçek bir romantizm temsilcisi olan Fransız heykeltraş ve girişimci Ferdinand Barbedienne (1810-1892) tüm hayatı boyunca dönemin en iyi ressam, heykeltraş ve tasarımcılarıyla çalışmıştır. Zanaati el üstünde tutulan Barbedienne, 1865 yılında Bronz Zanaatçıları Sendikası’na başkan olarak seçilmiş ve 20 yıl boyunca başkanlığı sürdürmüştür. Yüksek kalite malzeme ve işçiliği ile uluslararası sergilerde çok sayıda madalya kazanmıştır. Albert Süsse, Barbedienne için ulusun gururu ifadesini kullanmıştır.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” SAKIZLIK
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Tombak çemberli, menteşe kapaklı. Kubbesel kapağı kozalak formunda tutamaklı. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 12.5 x 7 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Kubbesel kapağı kozalak formunda tutamaklı, çemberi oturmuyor. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 19.5 x 20 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” ÇİFT TABAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Çift. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserlerdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Çap: 26 cm. (her biri.)
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” SAKIZLIK
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Kubbesel kapağı palamut formunda tutamaklı. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 13 x 8 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.