Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Bilgi almak için: +90 530 208 9900 (Yiğit KOCABAŞ)
OSMANLI 19.YÜZYIL MİNELİ GÜMÜŞ ZARF
19.Yüzyıl başı. Osmanlı Sarayı ve çevresi için özel yapım. Gümüş, ajur işçilikli. “Rokoko” üslubunda tezyinatlı, üst seviye mine işçiliği ile etrafı “Hilal” motifleri ile zenginleştirilmiş floral kompoziyonlu madalyonlar ile tezyinli. Altın vermeyli. Haliyle. Orijinal meşin muhafazası ile birlikte. Osmanlı'nın yüksek zevkini gözler önüne seren estetik harikası koleksiyonluk eserdir.
Yükseklik: 6 cm.
Ağırlık: 30 gr.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAHVEDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Fransız (kuğu) export damgalı. Gümüş. Saray işi estetik ve kalitede kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Madalyonlar içerisine “Muzika-i Hümâyun” üslubu asalet armaları ve “el âlemü tâlimen / Dünya durdukça” anlamındaki ibareler tatbik edilmiş. Kuş tasvirleri ile bezenmiş, girlandlar ile zenginleştirilmiş, akantus yaprakları ile nihayetlendirilmiş. Halka dipli, armudi gövdeli, Rokoko “S” kulplu, imbikli ve kubbesel kapaklı. Kapak tutamağı mercan aplikeli kanat çırpan kuş formunda. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 17 x 11 cm.
Ağırlık: 306 gr.
BEHİYE SULTAN'A AİT TUĞRALI GÜMÜŞ LEĞEN-İBRİK TAKIMI / AZNAVUR İŞİ
"Devletlü İsmetlû Behiyye Sultan Aliyyetü'ş-Şân Hazretleri"
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Fransız (kuğu) export damgalı. Devletlü İsmetlû Behiyye Sultan Aliyyetü'ş-Şân Hazretleri / Behiye Sultan “B.S” inisiyalli. Gümüş, tam takım. İbrik, leğen ve sabunluk olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Sultani özelliklerde ve estetikte tasarlanmış, üst seviye uygulanmış sıvama ipek aznavur işçiliği ile dekorlu. Osmanlı Rokokosu üslubunda madalyonlar ile zenginleştirilmiş, inisiyalli. Kubbesel sabunluğu yalın işçilikli ve ajurlu, ibrik tutma kulbu Rokoko “S” kıvrımlı, leğeni geniş ve yayvan formlu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın Hanedan’a ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymet arz eden ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
*Behiye Sultan, Sultan V.Murad'ın oğlu Şehzade Mehmed Selahaddin Efendi ve Naziknaz Hanımefendi'nin kızıdır.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
İbrik Yükselik: 32 cm.
Leğen Çap: 35.5 cm.
Sabunluk Çap: 16.5 cm.
Ağırlık: 2595 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ FRUTIÈRE / AZNAVUR İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Kallavi ebatlarda. “Ziyafet-i Seniyye” (saray ziyafetleri) meyve sunumunda kullanılan “frutière” (meyvelik) olarak tasarlanmış. Tüm yüzeyi aznavur işçiliği ile estetik ve zengin dekorlu. Platform kaideli, geniş ve yayvan hazneli, dışa dönük ağızlı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “126-1” numaralı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın aykırı ve seçkin bir örneği, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 13 x 24 cm.
Ağırlık: 671 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ TATLILIK / AZNAVUR İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış eserin yüzeyi aznavur işçiliği ile zengin dekorlu, kalemişi ve kazıma (grave) tekniği ile stilize tezyinli. Ajurlu kaidesi çivi ayaklı. Kubbesel kapaklı, kapağı kuş figürü formunda zarif tutamaklı. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönü yüksek seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 22 x 11 cm.
Ağırlık: 523 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAŞIKLIK TAKIMI / AZNAVUR İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Çift. Saray işi estetik ve kalitede, nadir tesadüf edilen aykırı kupa formunda. Üst seviye aznavur işçiliği ile dekorlu. Platform kaideli, yanlardan çift kuplu gövdesi ajurlu bir bordür ile neticelendirilmiş. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen özel örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Yükselik: 13.5 cm. (her biri)
Ağırlık: 764 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ "BARON" ÇAY TAKIMI / AZNAVUR İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Avrupalı soylu bir “Baron” için özel olarak “Rokoko” üslubunda tasarlanılarak imal edilmiş. "Baron Tacı"na sahip Latince “His Tuentur et Pugnant” ibareli “Hanedan Armaları” ile dekorlu. Çay servisinde kullanılmak üzere boynuz saplı demlik, sütlük ve şekerlik olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Saray işi estetik ve kalitede, üst seviye aznavur işçiliği ile dekorlu, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile oluşturulmuş “Rokoko” madalyonlar ile tezyinli. Kapak tutamakları aplike kuş figürü formunda. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen özel örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çaydanlık Yükseklik: 18 cm.
Sütlük Yükseklik: 14 cm.
Şekerlik Yükseklik: 15 cm.
Ağırlık: 1392 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ TATLI TAKIMI / AZNAVUR İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Saray işi estetik ve kalitede, kaşıklık ve kapaksız tatlılık olmak üzere 2 parçadan müteşekkil. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış. Üst seviye aznavur işçiliği uygulanmış, kabartma (repoussé) stilize kompozisyonlu rölyefler ile zenginleştirilmiş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 14 cm. (her biri)
Ağırlık: 797 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ SULTANİ AYNA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Sultani özelliklerde tasarlanmış, kallavi ebatlarda. Osmanlı Rokokosu üslubunda kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinli, balık pulu desenli. Fevkalade kondisyonda. Özel tasarlanmış orijinal muhafazası ile birlikte. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik harikası yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 38 cm.
Kutu Ölçüsü: 42 x 42 cm.
Ağırlık: 2372 gr. (Ayna dahil)
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KANDİL
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, akantus yaprakları ile zenginleştirilmiş. Kazıma (grave), kabartma (repoussé) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı. Tek hazneli, üç askılı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zor tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14 x 20 cm.
Ağırlık: 945 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ DEVASA KANDİL
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Görülmemiş devasa ölçülerde. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış. Kazıma (grave), kabartma (repoussé) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı. Ajur işçilikli. Tek hazneli, üç askılı ve askı aparatlı, komple gümüş. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın görülmemiş ebatlarda koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir şaheseridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Kandil Ölçüsü: 29 x 45 cm.
Askı Ölçüsü: 16 cm.
Zincir Uzunluğu: 70 cm. (her biri)
Ağırlık: 4888 gr.
SULTAN I.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI “HALİL BİN MEHMED” USTA YAPIMI GÜMÜŞ DİVİT
“Abdülhamid Han bin Ahmed el-muzaffer daima”
18.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan I.Abdülhamid Han (1774-1789) tuğralı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Halil Bin Mehmed” usta damgalı. Gümüş. Battal boy. Cübbe kolunun içinde (yende) taşınan tip kol diviti, birbirine tesbit edilmiş mürekkep hokkası ve kalem muhafazasından (kalemdan) oluşmakta. Yalın işçilikli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı, kapağı değerli taş montürlü. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 44.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 5.5 x 29 x 6.5 cm.
Ağırlık: 390 gr.
Divit, genellikle silindir biçimli bir kalemdan ile bir hokkadan oluşan yazı takımıdır. Kolay taşınması için kalemdan ve hokka birbirine bağlı olarak tasarlanmıştır. Hattatlar ve katipler divitlerini bellerine sardıkları kuşağın içinde taşırlar, kaymasın diye de “divit şiltesi” denen genelde deriden yapılan bir kılıf içine koyarlardı. Divitlerde hokka kalemdanın alt bölümüne dışarıdan bakıldığında görülmeyecek biçimli vidalı olarak yerleştirilir ya da üst bölümün kenarına perçinlenirdi. Divitler boy ve özelliklerine göre başlıca “hattat diviti”, “kâtip diviti” ve “kassam diviti” olarak üçe ayrılır. Birçok malzemeden yapılmış olan divitler mevcut olsa da abanoz, fildişi ve altından olanlarına son derece nadir tesadüf edilir. Divit sanatkarlarına “Devati” denilir. Divit yapımı hayli ustalık ve emek isteyen zor bir sanat dalıdır. Evliya Çelebi (1611-1682) divitçi esnafına ait dükkânların Beyazıt’ta kağıtçılar içinde bulunduğunu nakletmiştir. “Devati”ler / Divitçiler, Süleymaniye Camii avlu duvarı önünde boydan boya sıralanmış kırka yakın dükkânda ve bir kısmı da Üsküdar’da bugün Arakıyeci Hacı Cafer Mahallesi adını taşıyan yerde 1900 başlarına kadar faaliyetlerini sürdürmüşlerdir.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ HAT TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş, hat (yazıhane) takımı. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinli. Kubbesel kapaklı rıhdan, mürekkeplik, orta hazne ve kalemlikten oluşmakta, küresel dört ayak üzerinde yer alan tepsisi yüksek kalem standlı. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın aykırı ve seçkin bir örneği, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 17.5 x 27.5 cm.
Ağırlık: 1034 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ KALEMDAN / VAN İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. “Van” imalat damgalı. Gümüş. Hazne ve kapak olmak üzere 2 parçadan müteşekkil. Madalyonlar içerisi savat işçiliği ile merkezde “Osmanlı Saltanat Arması” ve “Kızkulesi”, “Galata Kulesi”, “Topkapı Sarayı”, “İstanbul Boğazı” ve “Sultan Ahmed Camii” gibi İstanbul tasvirleri ile tezyinli, stilize floral kompozisyonlar ile bezeli. Altın vermeyli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 72.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 5 x 23.5 x 5 cm.
Ağırlık: 751 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ TABAKA / SALİHLİ İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Salihli işi, Ermeni “H.R.Ğaralampos” usta damgalı. Gümüş. Savat işçiliği ile merkezde “Osmanlı Saltanat Arması”, madalyonlar içerisinde Eski Türkçe (Osmanlıca) sülüs hat ile “İkinci Nevi” ve “Deuxieme Qualite” ibaresi, altında divani hat ile “Müşterekü'l-mütenevvi'a İnhisâr-ı Duhân Devlet-i 'Aliyye-i Osmâniyye” ve “Régie Co-Intéresséedes Tabacs de l’Empire Ottoman” yazıları, kartuşlarda ise “20 Adet zivâsız ince sigara 2 Guruş 20 Para” ve “20 Cigarettes sanstube Minces Piastres 2.50” ibareleri yer almakta. Hilaller ile zenginleştirilmiş geometrik tezyinatlı. Altın vermeyli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zor tesadüf edilen usta ve yer damgasına sahip ele geçmez nadirlikte koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 95.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 8 x 8 cm.
Ağırlık: 156 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ SULTANİ HANÇER / VAN İŞİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Van işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Van” ibareli. Gümüş. Kallavi ebatlarda. Müstesna eserin tüm yüzeyi üst seviye uygulanmış savat tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Kın merkezinde yer alan madalyonlar içerisine bir yüzde Sultan II.Abdülhamid Han tuğrasına sahip “Osmanlı İmparatorluk Arması”, diğer yüzde ise “Van Kalesi” tatbik edilmiş. Kabza başı “Sultan Tuğrası” dekorlu. Rokoko pabuçlu, yanlardan çift askı kancalı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden, ele geçmesi zor yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 40 cm.
Ağırlık: 631 gr. (Bıçak dahil)
OSMANLI 19.YÜZYIL “HIDİV” GÜMÜŞ FES KALIBI
“Matat Ğazarosyan”
19.Yüzyıl. Osmanlı, Hıdiv. “Matat Ğazarosyan” usta damgalı. Gümüş, üst seviye işçilik ile kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Osmanlı Rokokosu üslubunda çelenk ve girlandlar ile oluşturulmuş floral tezyinata sahip, yalın işçilikli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 95.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 30.5 cm.
Ağırlık: 1345 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “HIDİV” SUNUM
19.Yüzyıl. Osmanlı, Hıdiv. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. “Hıdiv Hanedanı” için “Ziyafet-i Seniyye”de (saray ziyafetleri) kullanılmak üzere kapaklı sahan olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Merkezinde kazıma (grave) tekniği ile uygulanmış “Hıdivyal” bir taç yer almakta. Kallavi ebatlarda, sahan ve kapak olmak üzere 2 parçadan müteşekkil. Yalın işçilikli. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı akantus yaprakları ile zenginleştirilmiş iri “palamut” formunda. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın Hıdiv Hanedanı’na ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymet arz eden koleksiyonluk seçkin bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 15 x 22.5 cm.
Ağırlık: 979 gr.
İNGİLİZ 19.YÜZYIL “HIDİV” GÜMÜŞ KUPA
“Goldsmiths & Silversmiths”
19.Yüzyıl. İngiliz. Osmanlı, Mısır “Hıdiv Hanedanı” için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Gümüş. “Goldsmiths & Silversmiths” yapımcı, “İngiltere, Londra” imalat ve garanti damgalı. “William Gibson” ve “John Lawrence Langman” tarafından 1880’de kurulan meşhur mücevher ve gümüş atölyesinin “Hıdiv Hanedanı” için özel üretimi. Sultani özelliklerde ve işçilik kalitesinde kazıma (grave), kabartma (repoussé) ve kalemişi teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Müstesna eserin merkezinde “Hıdivyal” bir taç ve altında Hanedan mensubu kişinin inisiyali olan “Ayın” harfi yer almakta. Barok üslubu, akantüs yaprakları ve istiridye kabukları ile zenginleştirilmiş dekorasyonu merkezde “Athena” rölyefi ile neticelendirilmiş, deniz kızı “Nereid” tasvirli kulp ile nihayetlendirilmiş. Zengin altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. İngiliz Gümüş Sanatı’nın eserleri İngiltere “British Museum Koleksiyonu”nda yer alan “Goldsmiths & Silversmiths”’in imzasını taşıyan yüksek kıymette ele geçmez bir şaheseridir.
Provenans: Köprülü Ailesi Eski Koleksiyonu
Referans: The Directory of Gold and Silversmith, 1987 Woodbridge / John Culme
Yükseklik: 29 cm.
Ağırlık: 1028 gr.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ BUHUR MUHAFAZASI / BUHURLUK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı, sah ve çeşnili. Buhurdan için gerekli buhurun muhafaza edilmesini sağlayan “buhurluk” olarak tasarlanmış, yalın işçilikli. “Rokoko” çift kulplu, küre ayaklı tepsi üzerinde yer alan girlandlar ile zenginleştirilmiş platform hazneli. Menteşe kapaklı, kapak tutamağı palamut formunda. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın ele geçmesi zor yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 17.5 cm.
Ağırlık: 393 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ TATLI TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Tam takım, çift kaşıklık ve tatlılık olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, kazıma (grave) ve kalem işi tekniği ile stilize tezyinatlı. Ajurlu kaidesi çivi ayaklı. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı “tavus kuşu” figürü formunda. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir ele geçen yüksek kıymette koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Tatlılık Yükseklik: 20.5 cm.
Kaşıklık Yükseklik: 15.5 cm. (her biri)
Ağırlık: 1070 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ TATLI TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Tam takım, çift kaşıklık ve tatlılık olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, nadir tesadüf edilen boru çiçeği formunda. Yalın işçilikli gövdesi aplike floral unsurla zenginleştirilmiş. Ajurlu kaidesi çivi ayaklı. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı “tavus kuşu” figürü formunda. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir ele geçen yüksek kıymette koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Tatlılık Yükseklik: 22.5 cm.
Kaşıklık Yükseklik: 21 cm. (her biri)
Ağırlık: 1566 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KAŞIKLIK TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Çift. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış, nadir tesadüf edilen boru çiçeği formunda. Yalın işçilikli gövdesi aplike floral unsurla zenginleştirilmiş, kaidesi ajurlu, iri habbelerden oluşan küresel ayaklı. Zengin altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönü yüksek seçkin ve koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 17 cm. (her biri)
Ağırlık: 706 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ÇİFT SAHLEPLİK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Çift. Saray işi estetik ve kalitede tasarlanılarak imal edilmiş. Osmanlı Rokokosu üslubunda kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile akantus yaprakları ile zenginleştirilmiş stilize floral motiflerle tezyinli. Her biri sahleplik, kapak ve tabak olmak üzere 3 parçadan müteşekkil. Kapak tutamağı nadir tesadüf edilen iri “Nar” formunda, yaprak formlu taşıma kulbu aplike çiçek rozetli. Zengin altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik harikası yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Sahleplik Yükseklik: 13 cm. (her biri)
Tabak Çap: 12.5 cm. (her biri)
Ağırlık: 700 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ IHLAMUR TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Ihlamur servisinde kullanılmak üzere “Rokoko” üslubunda tasarlanmış, demlik ve şekerlik olmak üzere 2 parçadan müteşekkil. Yalın işçilikli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile oluşturulmuş floral bezemeli “Rokoko” madalyonlar ile tezyinli. Kapak tutamakları nadir tesadüf edilen çilek formunda. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çaydanlık Yükseklik: 17 cm.
Şekerlik Yükseklik: 13 cm.
Ağırlık: 1110 gr.