• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

MÜZELİK ESERLER MÜZAYEDESİ | 34

Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.

Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.

Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

Bilgi almak için: +90 530 208 9900 (Yiğit KOCABAŞ)

Lot: 1 » Tablo

WENCESLAUS WEHRLIN (1745-1780)

"Le Bourgeois Gentilhomme, Molière"

İmzalı. 1768 tarihli. Turquerie. Ahşap üzeri yağlıboya. 18.Yüzyıl İtalyan Saray Ressamı Wenceslaus Wehrlin (Venceslao Verlin) tarafından “Le Bourgeois Gentilhomme, act IV scene XIII. peint par W.Wehrlin en 1768” şeklinde imzalı.

“Molière”in Fransa Kralı XIV.Louis’in emri ile yazdığı “Le Bourgeois Gentilhomme” (Türkçe adı; Kibarlık Budalası) isimli teatral eserinden 4.Bölüm 13.Sahne

“Turquerie” konusu ve “Turquerie” teriminin Molière ile bağı sebebiyle (belgesel) müzelik önem ve değere sahip. Molière’in kurguladığı mekan ve Türk kıyafetleri içerisindeki tüm karakterler (Cléonte ve uşağı Covielle, Mösyö Jourdain, Müftü, Türk zat, dervişler ve sağ altta aynadan yansıması gözüken Lucile) duygular dahil en ince ayrıntısına kadar resmedilmiş.

“Turquerie” terimi ilk kez 1668 yılında Molière tarafından yazılan “L’Avare” isimli eserde şu şekilde kullanılmıştır; "Üstelik Türk kendisi, hem de herkesi ümitsizliğe düşürecek bir Turquerie’ye sahip". Tablodaki “Le Bourgeois Gentilhomme” oyununun sahneye konulmasıyla ise Avrupa’da ünlenmiş ve yayılmıştır. Eserleri Floransa’nın en önemli müzelerinden “Uffizi Müzesi”nde yer alan Saray Ressamı W.Wehrlin’in “Turquerie Sanat Akımı” başyapıtlarından sayılabilecek ele geçmez müzelik şaheseridir.

Referans: E.Benezit / Cilt: 10 Sayfa: 458

Ölçüler: 37 x 49.5 cm.

→ YAZININ DEVAMI İÇİN TIKLAYINIZ

*LE BOURGEOİS GENTILHOMME / KİBARLIK BUDALASI

1669’da Sultan IV.Mehmed Han’ın emri ile Hoşsohbet Nüktedan Süleyman Ağa Paris’e elçi olarak gönderilir. Ağa, Paris’te muhteşem bir tören ile karşılanır fakat etkilenmeyerek Fransız ihtişamına beklenen hayranlığı göstermez. Fransa Kralı XIV.Louis ise bu ilgisizliğin intikamını almak için Molière’e gülünç bir “Türk Balesi” sipariş eder. “Le Bourgeois Gentilhomme” işte bu şekilde ortaya çıkar. Eserde, Mösyö Jourdain kızı Lucile’in asilzade biri ile evlenmesini ister. Cléonte, Lucile’i istemekte fakat Mösyo tarafından asilzade olmadığı için kabul görmemektedir. Cléonte’nin uşağı Covielle zekice bir plan yapar ve bu fikirle tebdil-i kıyafet Mösyö’nün huzuruna çıkar. Bir Türk Şehzadesi’nin Paris’te olduğunu ve ne büyük şans ki kızı ile evlenmek istediğini, eğer evlilik gerçekleşirse Mösyö’nün çok yüksek bir mertebe olan “Mamamuşi” olacağını ifade ederek evlilik merasimi hazırlıklarına ivedi başlanmasına onu ikna eder. Covielle’in oyunundaki ritüele göre; Dervişler merasim için Osmanlı kıyafetleri içerisindeki Mösyö Jourdain’i Müftü ve Türk bir zatın bulunduğu odaya getirirler, diz çöktürerek rahle pozisyonuna sokarlar. Müftü sırtına Kuran-ı Kerim’i koyar ve ellerini iki yana açarak söylevine başlar. Merasim sonunda ise Türk zat kavuğu Mösyö’ye giydirerek onu “Mamamuşi” ilan eder.

Detaylar
Lot: 6 » Cam

FABERGÉ İMZALI "GÜMÜŞ MONTELİ" KRİSTAL KARAF

19.Yüzyıl sonu. Rus. “K.Fabergé” ve “Moskova, 84" Kokoshnik (Gümüş) imalat ve garanti damgalı. Kallavi ebatlarda, silindirik gövdeli. Kristal haznesi kesme tekniği ile iki sıra halinde geometrik dekorlu. Gümüş boynu “Griffon” figürleri ile oluşturulmuş mitolojik rölyefli, stilize estetik ve zarif tezyinatlı. Gümüş kapaklı ve taşıma kuplu. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. İmparatorların, çarların ve soylu zenginlerin mücevhercisi "Fabergé" tasarımı, yüksek kıymette ele geçmesi zor koleksiyonluk eserdir.

Yükseklik: 34 cm.

Carl Fabergé 1846 yılında St. Petersburg'da doğmuştur. 1870 yılında babasının atölyesinde çalışmaya başlamış ve St. Petersburg'daki merkezden hariç Moskova, Odessa, Kiev ve Londra'da şubeler açmış, 500'ü aşkın sanatçı ile kendine bagli birçok atölyede üretimler yapmıştır. 1885'te Çar III.Alexander'in 20. Evlilik yıldönümüne de denk gelen Paskalya da esi Maria Feodorovna'ya hediye etmesi için yaptığı Fabergé Yumurtası o kadar ilgi çekip beğenilmiştir ki, her yıl Paskalya da bu sürprizli mücevher yumurtaların hediye edilmesi gelenek haline gelmiş, Romanov Hanedan 'nin son iki çarı Ill. Alexander ve Il. Nikolas için 53 adet yumurta yapmıştır. Fabergé 1900 yılında çalışmalarını Rusya’yı temsilen Paris Dünya Fuarı’nda sergilemiş ve Legion d'Honour / Şövalye Unvanı ile onurlandırılmıştır. Hiçbir eserde tekrara, seri üretime rastlanmaz ve teknik, sanatsal mükemmelliğin doruk noktaya ulaştığı görülür. 1917'deki Rus ihtilalinde Romanov Hanedanlığı yıkılmış, Fabergé atölyeleri Bolşevikler tarafından kapatılmış ve üretimlerine son verilmiştir. Carl Fabergé 1920 yılında yaşamını yitirmiştir. Fabergé koleksiyoncuları arasında İngiliz Kraliyet Ailesi, Danimarka Kraliyet Ailesi, Monaco Kraliyet Ailesi, Kral Faruk, Aga Han, Victor Vekselberg, Sandoz Ailesi, Rotschild ve Forbes Aileleri yer almaktadır. Dünyanın birçok müze ve önemli koleksiyonu ile Kremlin Sarayı’nda eserleri vardır.

Detaylar
Lot: 7 » Obje

FABERGÉ İMZALI “SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI” EMPERYAL KUTU

19.Yüzyıl sonu. Rus. “K.Fabergé” ve “St.Petersburg, 56” Zolotnik (Altın) imalat ve garanti damgalı. Akik (onyx) ve altın. İmparatorların, çarların ve soylu zenginlerin mücevhercisi “Karl Fabergé” tasarımı. Müstesna eser tek parça damarlı akikten tasarlanılarak imal edilmiş, 14 ayar altın ile kapak merkezine “Sultan II.Abdülhamid Han”ın tuğrası (Abdülhamid Han bin Abdülmecid el-muzaffer daima) tatbik edilmiş. Hazne ve kapak olmak üzere iki parçadan müteşekkil, altın çerçeveli ve menteşeli. Fevkalade kondisyonda. Orijinal muhafazası içerisinde. Muhafazası “Nicolas A.Iseotchakos / Arabadji Sokak 11-13. Grand Bazar, STAMBOUL.” ibareli. Emsaline hiçbir koleksiyonda rastlanılmamış estetik harikası yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.

Provenans: Pierre-Alain Le Brech, Paris

Ölçüler: 16 x 81 x 51 mm.
Ağırlık: 90 gr.

Carl Fabergé 1846 yılında St. Petersburg'da doğmuştur. 1870 yılında babasının atölyesinde çalışmaya başlamış ve St. Petersburg'daki merkezden hariç Moskova, Odessa, Kiev ve Londra'da şubeler açmış, 500'ü aşkın sanatçı ile kendine bagli birçok atölyede üretimler yapmıştır. 1885'te Çar III.Alexander'in 20. Evlilik yıldönümüne de denk gelen Paskalya da esi Maria Feodorovna'ya hediye etmesi için yaptığı Fabergé Yumurtası o kadar ilgi çekip beğenilmiştir ki, her yıl Paskalya da bu sürprizli mücevher yumurtaların hediye edilmesi gelenek haline gelmiş, Romanov Hanedan 'nin son iki çarı Ill. Alexander ve Il. Nikolas için 53 adet yumurta yapmıştır. Fabergé 1900 yılında çalışmalarını Rusya’yı temsilen Paris Dünya Fuarı’nda sergilemiş ve Legion d'Honour / Şövalye Unvanı ile onurlandırılmıştır. Hiçbir eserde tekrara, seri üretime rastlanmaz ve teknik, sanatsal mükemmelliğin doruk noktaya ulaştığı görülür. 1917'deki Rus ihtilalinde Romanov Hanedanlığı yıkılmış, Fabergé atölyeleri Bolşevikler tarafından kapatılmış ve üretimlerine son verilmiştir. Carl Fabergé 1920 yılında yaşamını yitirmiştir. Fabergé koleksiyoncuları arasında İngiliz Kraliyet Ailesi, Danimarka Kraliyet Ailesi, Monaco Kraliyet Ailesi, Kral Faruk, Aga Han, Victor Vekselberg, Sandoz Ailesi, Rotschild ve Forbes Aileleri yer almaktadır. Dünyanın birçok müze ve önemli koleksiyonu ile Kremlin Sarayı’nda eserleri vardır.

Detaylar
Lot: 9 » Askeri

VEZİR AHMED REŞAD PAŞA’YA AİT LUGER PİSTOL

“Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa”

19.Yüzyıl sonu. Vezir Ahmed Reşad Paşa (1848-1927) için özel yapım. Alman. Luger (Parabellum) imalat ve garanti damgalı, “1130” seri numaralı. Altın kakma tekniğiyle Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Ahmet Reşat Paşa” ibareli ve “A.R” (Ayın-R) “Ahmed Reşad” inisiyalli. Rütbe yıldızları ve “Ay-Yıldız” motifleri ile zenginleştirilmiş stilize tezyinatlı. Orijinal deri kılıfı ve kemeri ile birlikte. Fevkalade kondisyonda. Şarjörü 8 mermi kapasiteli, etkili menzili 50 metre, 9x19 mm. Şarjör (aynı mekanizma ile 7.65 ve 9 mm) ve namlu (uzun namlu ile tüfeğe dönüşür) değiştirilebilir. Alman Ordusu’nun silah ihtiyacını karşılamak için üretilmeye başlanan (1898) bu ikonik silah döneminde Colt M1911’den menzilli, dayanıklılığı ve daha güçlü olması ile efsaneleşmiş Alman Ordusu dışında Sovyet, İngiliz, Amerikan ve Osmanlı Subayları tarafından da tercih edilmiştir. Sultan II.Abdülhamid Han Devri’nin en seçkin ve önemli devlet adamlarından Vezir Ahmed Reşad Paşa’ya ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymet arz eden ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.

Seri Numarası: 1130
Uzunluk: 23 cm.

Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.

Detaylar
Lot: 16 » Obje

SULTAN ABDÜLMECİD HAN NİŞANLI MURASSA ALTIN MİNELİ KUTU

“Rémond, Lamy, Mercier & Co”

19.Yüzyıl. İsviçre, Cenevre. Osmanlı Sarayı için özel yapım. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) dönemi. 18 ayar altın. “Rémond, Lamy, Mercier & Co” imalat ve garanti damgalı, 6 damgaya sahip. Wartski’ye göre eserdeki İngiliz damgalarına başka eserde rastlanmamıştır. Sultani özelliklerde ve işçilik kalitesinde imal edilmiş. İmparatorluk mavisi renkte, üst seviye çok renk mine tekniği ile dekore edilmiş. Elmaslar ile oluşturulmuş suyolları ile (üç sıra) bezeli. Merkezinde özel seçilmiş iri kesim elmaslar ile taçlandırılmış “Sultan Abdülmecid Han” tuğralı altın nişan bulunmakta, müstesna nişanın çelik kalıbı “Darphâne Koleksiyonu”nda, görseli ise “Osmanlı Saray Kuyumcuları” kitabının 64.sayfasında yer almakta. Bu tip taltifat amaçlı nişanlar “İlk Dönem Nişanlar Albümü”nün 96 ve 97.sayfalarında “Eflak ve Boğdan Boyarlarına” ve “Düvel-i Ecnebiyye Tercümanları ve Serkatip Vesaireye Verilen Nişanı Zişanlar” adı altında neşredilmiştir. Madalyonlar içerisi Osmanlı kalyonları, yelkenliler ve camii tasvirlerinin yer aldığı Oryantalist ekolde peyzajlar ile tezyinli. Çiçek buketleri ile oluşturulmuş stilize floral kompozisyonlar ile dekorlu, çepeçevre sıralı tekrarlı “Fleur de Lis” motifleri ile bezeli. Kapak içi grave “Argyle” desenli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en özel örneklerinden ele geçmez nadirlikte ve kıymette müzelik şaheserdir.

Provenance: Wartski, Londra / 1977
Sotheby’s, New York / 21.10.2020 Style, Lot: 250

Referans: Osmanlı Saray Kuyumcuları, 2019 / Garo Kürkman
Osmanlı Madalyaları ve Nişanları - Ottoman Medals and Orders , 2001 / Metin Erüreten

Ölçüler: 24 x 82 x 57 mm.
Ağırlık: 175 gr.

Detaylar
Lot: 17 » Obje

MAREŞAL MUHAMMED ES-SÂDIK İNİSİYALLİ “MURASSA” ALTIN KUTU

19.Yüzyıl. İsviçre, Neuchâtel. (1866) İmalat ve garanti damgalı. 18 ayar altın. Osmanlı Mareşali ve Tunus Beyi Muhammed es-Sâdık (1813-1882) için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Sultani özelliklerde ve işçilik kalitesinde. Guilloché (aznavur) işçilikli, “Rokoko” üslubunda tezyinatlı, kobalt renk mine ile kaplı, özel seçilmiş elmas, zümrüt ve yakut taşlar ile bezeli. Tesadüf edilmemiş estetik ve "Emperyal" tasarımda. Merkezinde yer alan madalyon içerisine istifli hat ile ”Muhammed es-Sâdık” inisiyali tatbik edilmiş. Madalyon “Ay-Yıldız” ve lale motifleri ile taçlandırılmış, “Osmanlı Şefkat Nişanı” ile nihayetlendirilmiş. Tasarım çatılmış süngüler, mızraklar ve Osmanlı Sancakları (Devlet-Hilafet) ile tamamlanmış, dört köşesinde iri oktagon kesim zümrütler ile zenginleştirilmiş. Fevkalade kondisyonda. Orijinal muhafazası ile birllikte. Emsallerine müze koleksiyonlarında rastlayabileceğimiz, ele geçmez nadirlikte ve kıymette müzelik şaheserdir.

*Tunus Beyi Muhammed III es-Sadık, 1855'te “Bey el-Mahalla / Veliaht” unvanına sahip oldu, 1859'da kardeşi II.Muhammed ibn el-Hüseyin’in yerine tahta geçti. 1855'te “Osmanlı İmparatorluğu Ordusu”nda önce tümen generalliği’ne atandı, daha sonra Mareşal rütbesine yükseltildi.

Ölçüler: 22.5 x 92 x 59.5 mm.
Ağırlık: 151 gr.

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 5
sonraki