• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

MÜZELİK ESERLER MÜZAYEDESİ | 33

Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.

Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan bilgi alabilir, ayrıca randevu oluşturarak The Ritz-Carlton Residence'daki adresimizde koleksiyonu yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.

  • Kategori: Porselen
Lot: 9 » Porselen

SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI YILDIZ PORSELEN TABAK

“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”

19.Yüzyıl. Osmanlı. “Ay-Yıldız” imalat damgalı. “Sene 1312 / 5” tarihli. “Ser mücellid-i Hazreti Şehriyari” yapımı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi. Saray işi, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu özel üretimlerinden. Merkezinde altın ile çekilmiş “Sultan II.Abdülhamid Han” tuğrası ve “el-Gazi” mahlası yer almakta. Yoğun altın yaldız ile Rumî üslubu tezyinatlı, çevresi halkâr bordürlü, altın konturlu. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, hafif çukur gövdeli, dışa dönük kenarlı. Eserin “Ser mücellid-i Hazreti Şehriyari” imzalı tıpkı benzeri Topkapı Sarayı Müzesi Koleksiyonu’nda, görseli ise “Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri” kitabının 353. Sayfasında yer almaktadır. Fevkalade kondisyonda. Türk Porselen Sanatı’nın benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu (Sayfa:353)

Çap: 24 cm.

Türk Çini Sanatı’nı canlandırmak, yeni bir yön ve hız vermek amacıyla Sultan II. Abdülhamid Han tarafından 1891 yılında Yıldız Sarayı bahçesinde Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu kurulmuştur. Hemen üretime başlayan Fabrika, 1894 depreminde zarar görmüş, aynı yıl İtalyan Mimar Raimondo d’Aronco’ya adeta yeniden yaptırılmıştır. Fabrika’nın kuruluşunda gerekli olan ileri teknoloji, her türlü malzeme ve kalıp Fransa'daki Sèvres ve Limoges fabrikalarından getirilmiştir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen eserlerin tümünde fabrikanın orijinal amblemi olan “Ay-Yıldız” damgası yer almaktadır. Damganın hemen altında eserin hangi yılda üretildiği yazar. Hereke Fabrikası gibi bir imparatorluk fabrikası olan Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen porselenler, öncelikli olarak son dönem saray, köşk ve kasırların dekorasyonunda kullanılmış ve armağan olarak yabancı hanedanlara sunulmuştur. Fabrikada birçok yerli ve yabancı sanatçı çalışmıştır. Bu sanatçıların en önemlilerinden biri olan Halid Naci, padişah tarafından yetiştirilmek üzere Sèvres Porselen Fabrikası'na gönderilmiştir. Fabrikanın kurulduğu ilk yıllarda üretilen eserler, form ve bezeme açısından Fransız porselenlerinin etkisindedir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’ndaki üretim, 1909 yılında, Sultan II. Abdülhamid’in tahtan indirilmesiyle durdurulmuştur. Bu dönemde Müze-i Hümâyûn Müdürlüğü'ne bağlanan fabrikanın yeniden üretime geçmesi için Müze-i Hümâyûn’un müdürü olan Osman Hamdi Bey girişimlerde bulunmuştur. 1910 yılında Osman Hamdi Bey'in ölümüyle Halil Edhem Bey, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu'nu yeniden çalıştırma hazırlıklarına başlar ve 1911 yılında fabrikada yeniden üretime geçilir.

Detaylar
Lot: 18 » Porselen

VEZİR AHMED REŞAD PAŞA İNİSİYALLİ “UZAKDOĞU” BRONZ ORMOLU PORSELEN VAZO

18.Yüzyıl sonu. Uzakdoğu. Bronz plaketi Vezir Ahmed Reşad Paşa “R” inisiyalli. Devasa ebatlarda. Osmanlı Sarayı ve yakın çevresine döneminde Uzakdoğu’dan getirilen yüksek kıymetli ve heybetli porselenlerden. Tüm yüzeyi “Zümrüd-ü Anka” ve “Dragon” motifleri ile bezeli, yoğun altın yaldız bezemeli. Altın vermeyli bronzlarla dekore edilmiş, sallantılı üzüm salkımları ile zenginleştirilmiş. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan, Vezir Ahmed Reşad Paşa inisiyalli olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ

Yükseklik: 130 cm.

Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı Suad Hanım adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in Veda romanında önemli bir rol oynar.

Detaylar
Lot: 19 » Porselen

FRANSIZ 18.YÜZYIL SÈVRES EMPERYAL PORSELEN VAZO

“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”

18.Yüzyıl ortası. Fransız. Sèvres imalat ve 1753 tarihli (A) üretim damgalı. “E.Pièren” sanatçı imzalı. Emperyal armalı. Neo-klasik stil. Kallavi ebatlarda. Fransa’nın Sevres şehrindeki yine bu isimle anılan Fransız Hükümeti’nin himayesindeki Kraliyet Porselen Fabrikası’nın özel üretimlerinden. Kobalt mavi renkte, zengin altın yaldız bezemeli, altın vermey bronz aplikeli. Bronz kare kaideli, şişkin yuvarlak 360⁰ döner gövdeli ve kapaklı, kapak tutamağı bronz kozalak formunda. Ön ve arka yüzüne “E.Pièren” imzalı “Jean-Antoine Watteau”nun eserlerinden ilham alınan muazzam tablolar resmedilmiş. Altın yaldız ile “Hanedan Tacı” ve asalet armaları ile stilize floral kompozisyonlar uygulanmış. Üst seviye bronz işçiliğe sahip, altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Asaletin ve estetik mükemmelliğin temsilcisi olan Fransız Sèvres Atölyeleri’nin benzer örnekleri Osmanlı Saray Koleksiyonları’nda yer alan, Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile ayrıca büyük önem arz eden yüksek kıymete sahip müzelik şaheseridir.

Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin Kocabaş
Osmanlı Sarayında Avrupa Porselenleri, 2005 / SSM - Sabancı Üniversitesi

Yükseklik: 108 cm.

1740 yılında Sèvres kasabasında XV.Louis ve Madame Pompadour’un himayesi ve desteğiyle Fransa Kraliyet Atölyesi olarak ‘Manifacture Nationale de Sèvres’ açıldı. Bu atölye açıldıktan sonra çok kısa bir dönemde ekol haline gelerek 18.Yüzyılın en önemli sanat eserlerini üretmeye başladı. Efsanevi pembesi ve taklit edilemez mavisi bütün avrupa Sarayları tarafından aranmaya başlamış, zaten sınırlı olan üretimi talebi karşılamaktan çok uzak kalmıştır. O dönemde dahi müzayedelere, hatta karaborsaya düşmüştür. Jean-Claude Chambellan Duplessis ve Albert-Ernest Carrier-Belleuse gibi sanatçıların direktörlük döneminde üretilen parçalar kelimenin tam anlamıyla paha biçilmezdir.

Detaylar
Lot: 21 » Porselen

ÇİN 18.YÜZYIL KANGXI DÖNEMİ “ORMOLU” PORSELEN KÜP

18.Yüzyıl. Çin. Qing Hanedanı, Kangxi dönemi. Ormolu. Osmanlı Sarayı için özel yapım. Estetik ve tasarım harikası, üst seviye işçilik ve sanat kalitesine sahip. Altın vermeyli (dore) bronzlarla zenginleştirilmiş. Bronz platform kaideli, bronz kapaklı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Sıraltına ”Bleu-Blanc” ve “Seladon” tekniği ile yapılmış. “Sgraffito” tekniği ile oluşturulmuş stilize tezyinata sahip. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı'da her zaman güç ve zenginliğin göstergesi olmuş Çin porselenlerinin benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ

Ölçüler: 51 x 25 cm.

Batının porselen ile ilk tanışmasının 13. Yüzyılda Venedikli seyyah Marko Polo’nun seyahatnamesi ile olduğu bilinmektedir. Doğuda en eski devirlerde bile kullanılan Çin porselenlerini “fağfuri” tabiri ile bizim ülkemizde yüzyıllardır kıymetle aranan eşyaların arasında en başta görürüz. Buna en güzel örnek Topkapı Sarayı Çin Porselenleri Koleksiyonu’dur. Osmanlı Sarayları’nda ilk olarak Sultan II.Beyazıd zamanında Çin porselenlerinden bahsedilir. Sultan I.Selim’in İran ve Mısır seferlerinden birçok porseleni İstanbul’a getirdiği bilinmektedir. Kanuni Sultan Süleyman Çin porselenlerine çok meraklı idi, hatta devlet erkânını Çin porselenleri kullanmaya teşvik ettiği gibi bunları hediye olarak da tercih ederdi. Osmanlı Sarayı’ndan özel olarak Çin’e defalarca kervanlar gönderildiği kayıtlarla sabittir. İstanbul’a uzak doğudan gelen her kervanın en kıymetli eşyasını fıçılar içine itina ile yerleştirilmiş Çin porselenleri teşkil ederdi. Bunlar İstanbul’da hatta İmparatorluk sınırları içindeki müşterilerin zevkine sunulur ve yüksek fiyatlarla satılırdı, bu eserlerin en iyi alıcısı kuşkusuz saraydı.

Detaylar
Lot: 23 » Porselen

SAX 19.YÜZYIL PORSELEN BOZALIK

“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”

19.Yüzyıl. Sax. Osmanlı Sarayı ve çevresine döneminde Meissen, Viyana gibi en fazla sipariş edilen yüksek kıymetteki porselenlerden. Üst düzey işçilik ile uygulanmış ve renklendirilmiş kabartma (repoussé) stilize meyve ve çiçek kompozisyonları ile dekorlu, Rumî bulutlardan oluşan zengin altın yaldız stilize motifler ile bezeli. Platform kaideli, menteşe kapaklı, kelepçeli ve tek kulplu olarak tasarlanmış. Altın vermey bronz aplikeli. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf parlak sırlı. Benzer örnekleri Topkapı Sarayı Müzesi Koleksiyonu’nda yer almakta. Osmanlı Saraylısı’nın yüksek zevkini gözler önüne seren, Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile ayrıca büyük önem arz eden nadir koleksiyonluk eserdir.

Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Osmanlı Sarayında Avrupa Porselenleri, 2005 / SSM - Sabancı Üniversitesi

Yükseklik: 35 cm.

Avrupa’da porselen sanayi 18.Yüzyıl ile beraber başlar. Gerçi bu zamana kadar çok yüksek kalitede fayans imal edilmiş ise de kaolin porseleni tabir edilen sert kaya porseleni imali ancak 1709 tarihinde başlamıştır. Bu fabrikalarda Osmanlı pazarı için imal edilen porselen çeşitlerinin Türk’ün asil zevkine göre yapılması, Türk desenlerinin Avrupa’da yayılmasında mühim rolü olduğunun işaretidir. Şarkta resmin şiddetle günah sayıldığı bu devirlerde en iyi alıcı olması dolayısı ile Türkiye bu işler üzerinde mühim tesirler yapmış, fabrika tezgâhlarında şark imalatı için hususi teşkilatlar vücuda getirip, canlı şekillerin tasvirleri yerine rengârenk çiçek demetlerinin, gül destelerinin bin bir güzelliklerini yalnız Türkiye için nakşetmişlerdir. Topkapı Sarayı Müzesi ile diğer müzelerdeki büyük koleksiyonlarda hayretle seyrettiğimiz Avrupa porselenleri arasındaki Türkiye için hazırlanmış eserleri üzerlerindeki tezyinattan tanımaktayız. Türkiye için on dokuzuncu asır sonlarına kadar bu şekilde hususi ihracat yapmışlardır. Yalnız bu işlerin harcı âlem bir meta değil lüks eşyası olarak o zamanda dahi birkaç altın liradan aşağı tedarik edilmediğini unutmamak lazımdır.

Detaylar
Lot: 27 » Porselen

YILDIZ PORSELEN SARAY İŞİ DUVAR TABAĞI

“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”

19.Yüzyıl. Osmanlı. “Ay-Yıldız” imalat damgalı. “Sene 1312 / 3” tarihli. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi. Saray işi, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu özel üretimlerinden. Kallavi ebatlarda tasarlanmış. Tüm yüzeyi üst seviye fırça kalitesinde sırüstü peyzaj çalışmalı, altın yaldız bezemeli. Altın konturlu. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, düz dipli, hafif yüksek kenarlı. Fevkalade kondisyonda. Eserin benzer örnekleri “Topkapı Sarayı Müzesi Koleksiyonu” envanterine kayıtlı, görseli ise “Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri” kitabının 368. ve 369.sayfasında yer almakta. Türk Porselen Sanatı’nın benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ - Sayfa: 116

Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu - Sayfa: 368, 369

Çap: 46 cm.

Türk Çini Sanatı’nı canlandırmak, yeni bir yön ve hız vermek amacıyla Sultan II. Abdülhamid Han tarafından 1891 yılında Yıldız Sarayı bahçesinde Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu kurulmuştur. Hemen üretime başlayan Fabrika, 1894 depreminde zarar görmüş, aynı yıl İtalyan Mimar Raimondo d’Aronco’ya adeta yeniden yaptırılmıştır. Fabrika’nın kuruluşunda gerekli olan ileri teknoloji, her türlü malzeme ve kalıp Fransa'daki Sèvres ve Limoges fabrikalarından getirilmiştir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen eserlerin tümünde fabrikanın orijinal amblemi olan “Ay-Yıldız” damgası yer almaktadır. Damganın hemen altında eserin hangi yılda üretildiği yazar. Hereke Fabrikası gibi bir imparatorluk fabrikası olan Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen porselenler, öncelikli olarak son dönem saray, köşk ve kasırların dekorasyonunda kullanılmış ve armağan olarak yabancı hanedanlara sunulmuştur. Fabrikada birçok yerli ve yabancı sanatçı çalışmıştır. Bu sanatçıların en önemlilerinden biri olan Halid Naci, padişah tarafından yetiştirilmek üzere Sèvres Porselen Fabrikası'na gönderilmiştir. Fabrikanın kurulduğu ilk yıllarda üretilen eserler, form ve bezeme açısından Fransız porselenlerinin etkisindedir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’ndaki üretim, 1909 yılında, Sultan II. Abdülhamid’in tahtan indirilmesiyle durdurulmuştur. Bu dönemde Müze-i Hümâyûn Müdürlüğü'ne bağlanan fabrikanın yeniden üretime geçmesi için Müze-i Hümâyûn’un müdürü olan Osman Hamdi Bey girişimlerde bulunmuştur. 1910 yılında Osman Hamdi Bey'in ölümüyle Halil Edhem Bey, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu'nu yeniden çalıştırma hazırlıklarına başlar ve 1911 yılında fabrikada yeniden üretime geçilir.

Detaylar
Lot: 28 » Porselen

YILDIZ PORSELEN SARAY İŞİ “HALİD NACİ” İMZALI ART-NOUVEAU VAZO

“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”

Osmanlı. “Ay-Yıldız” imalat damgalı. “Sene 1312 / 14” tarihli. Eski Türkçe ile “Halid Naci” imzalı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi. Saray işi, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu özel üretimlerinden. Art-Nouveau üslubunda. Kallavi ebatlarda. Nadir tesadüf edilen “mercan” renginde, zengin altın yaldız bezemeli. Halid Naci tarafından üst düzey fırça kalitesinde figüratif ve realist peyzaj çalışmalı. Repoussé (kabartma) uygulanmış floral tezyinatlı, kaide çevresi tekrarlı “Fleur de Lis” motifleri ile çevrili. Yuvarlak düz dipli, yukarıya genişleyen şişkin gövdeli, silindirik boyunlu, geniş ağızlı, çift kulplu. Kulpları altın sıvama yapraklı girift dallardan oluşmakta. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Altın yaldız konturlü. Haliyle. Eserin diğer eşi Raffi Portakal’ın 2011 tarihinde düzenlediği müzayedede 70.000 USD.’ye satılmıştır. Sultan II.Abdülhamid Han tarafından yetiştirilmek üzere Sèvres Porselen Fabrikası'na Paris’e gönderilen ve dönüşünde Yıldız Çini Fabrika-i Hümayunu Baş Ressamlığı’na atanan Halid Naci’nin elinden çıkmış, Türk Porselen Sanatı’nın benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ

Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu

Yükseklik: 69 cm.

Türk Çini Sanatı’nı canlandırmak, yeni bir yön ve hız vermek amacıyla Sultan II. Abdülhamid Han tarafından 1891 yılında Yıldız Sarayı bahçesinde Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu kurulmuştur. Hemen üretime başlayan Fabrika, 1894 depreminde zarar görmüş, aynı yıl İtalyan Mimar Raimondo d’Aronco’ya adeta yeniden yaptırılmıştır. Fabrika’nın kuruluşunda gerekli olan ileri teknoloji, her türlü malzeme ve kalıp Fransa'daki Sèvres ve Limoges fabrikalarından getirilmiştir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen eserlerin tümünde fabrikanın orijinal amblemi olan “Ay-Yıldız” damgası yer almaktadır. Damganın hemen altında eserin hangi yılda üretildiği yazar. Hereke Fabrikası gibi bir imparatorluk fabrikası olan Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’nda üretilen porselenler, öncelikli olarak son dönem saray, köşk ve kasırların dekorasyonunda kullanılmış ve armağan olarak yabancı hanedanlara sunulmuştur. Fabrikada birçok yerli ve yabancı sanatçı çalışmıştır. Bu sanatçıların en önemlilerinden biri olan Halid Naci, padişah tarafından yetiştirilmek üzere Sèvres Porselen Fabrikası'na gönderilmiştir. Fabrikanın kurulduğu ilk yıllarda üretilen eserler, form ve bezeme açısından Fransız porselenlerinin etkisindedir. Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu’ndaki üretim, 1909 yılında, Sultan II. Abdülhamid’in tahtan indirilmesiyle durdurulmuştur. Bu dönemde Müze-i Hümâyûn Müdürlüğü'ne bağlanan fabrikanın yeniden üretime geçmesi için Müze-i Hümâyûn’un müdürü olan Osman Hamdi Bey girişimlerde bulunmuştur. 1910 yılında Osman Hamdi Bey'in ölümüyle Halil Edhem Bey, Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu'nu yeniden çalıştırma hazırlıklarına başlar ve 1911 yılında fabrikada yeniden üretime geçilir.

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 1
sonraki