Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan bilgi alabilir, ayrıca randevu oluşturarak The Ritz-Carlton Residence'daki adresimizde koleksiyonu yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN İNİSİYALLİ “DAUM” ÇİFT KADEH
19.Yüzyıl. 1861-1876 tarih aralığı. Hanedan parçası. Çift. Fransız, Grand Prix madalyalı “Daum” tarafından Sultan Abdülaziz Han için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Merkezlerinde kazıma (grave) tekniği ile uygulanmış ve altın ile bezenmiş sultan Abdülaziz Han’ın Eski Türkçe (Osmanlıca) inisiyali “A.A” yer almakta. Osmanlı Hanedanı’nın yüksek zevkini gözler önüne seren estetik harikası eserlerin billur renk yüzeyleri kesme (grave) tekniği ile zarif dekorlu, altın yaldız bezemeli. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan ele geçmez gerçek koleksiyonluk şaheserlerdir.
Yükseklik: 17 cm. (her biri)
SULTAN ABDÜLAZİZ HAN TUĞRALI “BACCARAT” KRİSTAL KARAF
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl. Osmanlı Hanedan parçası. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) dönemi. Fransız, IV.Louis’nin Kraliyet emri ile kurulan “Baccarat” tarafından Sultan Abdülaziz Han için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Merkezdeki madalyon içerisine kesme (grave) tekniği ile çelenkler içerisinde Sultan Abdülaziz Han (Abdülaziz Han bin Mahmud el-muzaffer daima) tuğrası ve Osmanlı sancakları ile enstrümanlarından oluşturulmuş “Asalet Arması” uygulanmış. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren estetik harikası eserin billur renk yüzeyi kesme (grave) tekniği ile çok zengin geometrik dekorlu. Platform kaideli, şişkin armudi gövdeli ve dar uzun boyunlu. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden, emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Yükseklik: 29 cm.
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı Suad Hanım adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in Veda romanında önemli bir rol oynar.
VEZİR AHMED REŞAD PAŞA İNİSİYALLİ “BOHEM” ÇİFT KARTVİZİTLİK
19.Yüzyıl sonu. Bohemya mamulâtı, çift. Vezir Ahmed Reşad Paşa için özel olarak tasarlanılarak kesme tekniği ile klasik Bohem üslubunda imal edilmiş. Yakuti renkli eserlerin merkezi grave tekniği ile Ahmed Reşad Paşa “A.R” inisiyalli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı İmparatorluğu’nun üst düzey yaşamı içinde oldukça popüler olan ve “Türk Camı” diye adlandırılan Bohem Cam Sanatı’nın, Vezir Ahmed Reşad Paşa’ya ait olması sebebi ile ayrıca büyük önem arz eden yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örnekleridir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Ölçüler: 12 x 9 cm. (her biri)
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, konakta yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı Suad Hanım adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in Veda romanında da önemli bir rol oynar.
FRANSIZ “GALLÉ” İMZALI ART-NOUVEAU VAZO
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl sonu. Fransız. Gallé imzalı. Asit indirgeme ve cameo tekniğinde imal edilmiş, çift katmanlı. Düz dairesel geniş tabanlı ve boru formunda ince uzun gövdeli. Degrade zemin üzeri çok renk tropik çiçekler ile floral dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Art Nouveau Sanat Akımı’nın dekoratif sanatlar alanındaki en önemli temsilcisi Emile Gallé imzalı, Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile ayrıca büyük önem arz eden yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Yükseklik: 59 cm.
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı Suad Hanım adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in Veda romanında önemli bir rol oynar.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ SERLİ BOHEM NARGİLE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Sultani özelliklerde ve estetikte, aykırı fomda. Tuğralı gümüş seri 2 parçadan müteşekkil. Kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize tezyinatlı. Akantüs yaprakları ve floral motifler ile zenginleştirilmiş, altın vermeyli. Avrupa’da Osmanlı pazarı için Türk beğenisine uygun olarak yapılan ve “Türk Camı” diye adlandırılan Bohemya mamulatı şişesi yakuti renkte, kesme (grave) tekniği ile dekorlu. Klasik Bohem üslubunda yoğun altın yaldız ve çok renk mine ile zengin “Rokoko” tezyinatlı. Ağız kısmı gümüş, vidalı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı İmparatorluğu'nun üst düzey yaşamı içinde oldukça popüler olan Bohem Cam Sanatı ve Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zengin işçiliği ve görselliği ile dikkat çeken ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 40 cm.
Nargile Ser Ağırlık: 404 gr.
Bohemya Camcılığı, 17.Yüzyılda Avrupa’da gerçek bir sanat haline gelse de 18.Yüzyıl başlarında öylesine boyutlara ulaşmıştır ki çok sayıda sanatçı, ressam, gravürcü ve cam ustalarının varlığı ile Hindistan’dan Güney Amerika’ya kadar hemen her yere Bohemya camları ihraç edilmeye başlanmıştır. Belgelere göre o dönem Avrupa’nın 12 büyük şehriyle, limanında 38 adet “Bohemya Evi” açılmıştır. Baltimore, Beyrut. Kahire, Mexico City, New York ve hatta İzmir’de satış merkezleri bulunmaktaydı. Kısacası, Bohemya’lı camcılar dünyayı değişik bir ürün kimliğiyle, “camla” fethetmişlerdir. Bohemya camları, olağanüstü tekniği nedeniyle, pazar olarak daima en üst düzeydeki kesime hitap etmiştir. 1850’li yıllarda inşaatı tamamlanmış olan Dolmabahçe Sarayı’nda, Topkapı Sarayı Avrupa Camları bölümünde ve diğer Osmanlı Saray Koleksiyonları’nda çok miktarda Bohemya camı bulunmaktadır.
OSMANLI 18.YÜZYIL “BEYKOZ İŞİ” MEVLEVİ KANDİL
18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. Beykoz mamulâtı. “Ya Hazret-i Mevlana” ibareli. Kallavi ebatlarda. Billur renk gövdesi zengin altın yaldız bezemeli, “Beykoz Gülleri” ve girlandlar ile tezyinli. Boğumlu şişkin gövdesine üç yerde talik hattı ile “Ya Hazreti Mevlana” ibaresi tatbik edilmiş. Askı kancalı, orijinal askısı ile birlikte. Mevlevi Dervişi Mehmet Dede tarafından kurulan Beykoz Atölyeleri’nin günümüze ulaşmış nadir örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Türk Cam Sanatı ve Beykoz İşleri, 1974 / Fuat BAYRAMOĞLU
Ölçüler: 37 x 20 cm.
17. ve 18.Yüzyıl’ın sonuna kadar özellikle İstanbul’da camcı esnafınca birtakım loncaların kurulduğu cam imalathaneleri bulunmaktaydı. İlki Boğaziçi’nin Anadolu kıyısındaki Beykoz civarında, bir Mevlevi dervişi olan Mehmet Dede tarafından kurulmuştur. Bu imalathanede fincan, sürahi, vazo, reçellik, gülabdan ve üzeri yaldızlı nakışlarla süslenmiş beyaz süt rengi veya saydam olmayan mavi renkte bir cam hamurundan yapılmış eşyalar üretilmiştir. Adını ilk yapıldıkları yerden alan bu ürünler “Beykoz camları” ya da “İstanbul işi” olarak anılmaktadır.