Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan bilgi alabilir, ayrıca randevu oluşturarak The Ritz-Carlton Residence'daki adresimizde koleksiyonu yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
ÇİN 18.YÜZYIL MONOKROM GÜLEBDAN
Çin. Qing Hanedanı, Kangxi (1662-1722) dönemi. Osmanlı Sarayı için özel imalat. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Sıraltına kobalt mavi renkte, altın yaldız bezemeli. Platform kaideli, şişkin armudi gövdeli, dar uzun boyunlu, boynu bilezikli ve boğumlu. Fevkalade kondisyonda. Tıpkı benzeri Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonu’nda “Env. No: H.K 85-3148” ile kayıtlı olup, “Chinese Ceramics in the Sadberk Hanım Museum” kitabının 129.sayfasında yer almaktadır. Osmanlı'da her zaman güç ve zenginliğin göstergesi olmuş Çin porselenlerinin yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Chinese Ceramics in the Sadberk Hanım Museum, 1995 / John Carswell
Yükseklik: 21 cm.
Batının porselen ile ilk tanışmasının 13. Yüzyılda Venedikli seyyah Marko Polo’nun seyahatnamesi ile olduğu bilinmektedir. Doğuda en eski devirlerde bile kullanılan Çin porselenlerini “fağfuri” tabiri ile bizim ülkemizde yüzyıllardır kıymetle aranan eşyaların arasında en başta görürüz. Buna en güzel örnek Topkapı Sarayı Çin Porselenleri Koleksiyonu’dur. Osmanlı Sarayları’nda ilk olarak Sultan II.Beyazıd zamanında Çin porselenlerinden bahsedilir. Sultan I.Selim’in İran ve Mısır seferlerinden birçok porseleni İstanbul’a getirdiği bilinmektedir. Kanuni Sultan Süleyman Çin porselenlerine çok meraklı idi, hatta devlet erkânını Çin porselenleri kullanmaya teşvik ettiği gibi bunları hediye olarak da tercih ederdi. Osmanlı Sarayı’ndan özel olarak Çin’e defalarca kervanlar gönderildiği kayıtlarla sabittir. İstanbul’a uzak doğudan gelen her kervanın en kıymetli eşyasını fıçılar içine itina ile yerleştirilmiş Çin porselenleri teşkil ederdi. Bunlar İstanbul’da hatta İmparatorluk sınırları içindeki müşterilerin zevkine sunulur ve yüksek fiyatlarla satılırdı, bu eserlerin en iyi alıcısı kuşkusuz saraydı.
ÇİN 18.YÜZYIL İMARİ STİLİ İKİ ADET GÜLEBDAN
Çin. Qing Hanedanı, Kangxi (1662-1722) dönemi. Osmanlı Sarayı için özel imalat. 2 adet. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Sıraltına kobalt mavi, mavi, yeşil ve mercan kırmızısı renkte stilize floral ve geometrik motifler ile tezyinli, altın yaldız bezemeli. Platform kaideli, şişkin armudi gövdeli, dar uzun boyunlu, boynu bilezikli. Fevkalade kondisyonda. Benzer örnekleri Topkapı Sarayı Müzesi ve Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonu’nda yer almakta. Osmanlı'da her zaman güç ve zenginliğin göstergesi olmuş Çin porselenlerinin yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Chinese Ceramics in the Sadberk Hanım Museum, 1995 / John Carswell
Yükseklik: 21.5 cm. - 23 cm.
Batının porselen ile ilk tanışmasının 13. Yüzyılda Venedikli seyyah Marko Polo’nun seyahatnamesi ile olduğu bilinmektedir. Doğuda en eski devirlerde bile kullanılan Çin porselenlerini “fağfuri” tabiri ile bizim ülkemizde yüzyıllardır kıymetle aranan eşyaların arasında en başta görürüz. Buna en güzel örnek Topkapı Sarayı Çin Porselenleri Koleksiyonu’dur. Osmanlı Sarayları’nda ilk olarak Sultan II.Beyazıd zamanında Çin porselenlerinden bahsedilir. Sultan I.Selim’in İran ve Mısır seferlerinden birçok porseleni İstanbul’a getirdiği bilinmektedir. Kanuni Sultan Süleyman Çin porselenlerine çok meraklı idi, hatta devlet erkânını Çin porselenleri kullanmaya teşvik ettiği gibi bunları hediye olarak da tercih ederdi. Osmanlı Sarayı’ndan özel olarak Çin’e defalarca kervanlar gönderildiği kayıtlarla sabittir. İstanbul’a uzak doğudan gelen her kervanın en kıymetli eşyasını fıçılar içine itina ile yerleştirilmiş Çin porselenleri teşkil ederdi. Bunlar İstanbul’da hatta İmparatorluk sınırları içindeki müşterilerin zevkine sunulur ve yüksek fiyatlarla satılırdı, bu eserlerin en iyi alıcısı kuşkusuz saraydı.
ÇİN 18.YÜZYIL BLEU-BLANC ÇİFT GÜLEBDAN
Çin. Qing Hanedanı, Kangxi (1662-1722) dönemi. Osmanlı Sarayı için özel imalat. Çift. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Sıraltına kobalt mavi renkte stilize lotus çiçekleri, dal ve yaprak motifleri ile tezyinli, altın yaldız bezemeli. Platform kaideli, şişkin armudi gövdeli, dar uzun boyunlu, boynu bilezikli. Fevkalade kondisyonda. Tıpkı benzeri Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonu’nda “Env. No: H.K 80-3143” ile kayıtlı olup, “Chinese Ceramics in the Sadberk Hanım Museum” kitabının 106.sayfasında yer almaktadır. Osmanlı'da her zaman güç ve zenginliğin göstergesi olmuş Çin porselenlerinin yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Chinese Ceramics in the Sadberk Hanım Museum, 1995 / John Carswell
Yükseklik: 22 cm. (her biri)
Batının porselen ile ilk tanışmasının 13. Yüzyılda Venedikli seyyah Marko Polo’nun seyahatnamesi ile olduğu bilinmektedir. Doğuda en eski devirlerde bile kullanılan Çin porselenlerini “fağfuri” tabiri ile bizim ülkemizde yüzyıllardır kıymetle aranan eşyaların arasında en başta görürüz. Buna en güzel örnek Topkapı Sarayı Çin Porselenleri Koleksiyonu’dur. Osmanlı Sarayları’nda ilk olarak Sultan II.Beyazıd zamanında Çin porselenlerinden bahsedilir. Sultan I.Selim’in İran ve Mısır seferlerinden birçok porseleni İstanbul’a getirdiği bilinmektedir. Kanuni Sultan Süleyman Çin porselenlerine çok meraklı idi, hatta devlet erkânını Çin porselenleri kullanmaya teşvik ettiği gibi bunları hediye olarak da tercih ederdi. Osmanlı Sarayı’ndan özel olarak Çin’e defalarca kervanlar gönderildiği kayıtlarla sabittir. İstanbul’a uzak doğudan gelen her kervanın en kıymetli eşyasını fıçılar içine itina ile yerleştirilmiş Çin porselenleri teşkil ederdi. Bunlar İstanbul’da hatta İmparatorluk sınırları içindeki müşterilerin zevkine sunulur ve yüksek fiyatlarla satılırdı, bu eserlerin en iyi alıcısı kuşkusuz saraydı.
SAX MEISSEN 18.YÜZYIL KONT MARCOLINI DÖNEMİ PORSELEN LEĞEN İBRİK TAKIMI
18.Yüzyıl. Sax. Meissen imalat damgalı (Çifte Meç), Kont Marcolini (1774-1815) dönemi. Osmanlı Sarayı ve yakın çevresi için imal edilmiş. Rokoko üslubunda tasarlanmış ibrik ve leğenden müteşekkil. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, sıraltına kobalt renkte. Altın yaldız bezemeli. Üst düzey fırça kalitesine sahip stilize floral motiflerle tezyinli. Fiyonklu madalyonlar içerisi realist çiçek buketleri ile tasvirli, altın yaldız konturlu. Haliyle. Eserin damgası “Porselencilik Tarihi” sayfa 89’da mevcuttur. Osmanlı Saraylısı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden, yüksek kıymette nadir koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
İbrik Yükseklik: 33 cm.
Leğen Çap: 37 cm.
Alman aristokrat Kont Camillo Marcolini 1774-1815 yılları arasında Meissen Porselen Fabrikası’nın başına geçmiş ve Meissen Porselenleri’nin eski başarısına ve ününe kavuşmasını sağlamıştır. Özellikle Osmanlı zevkine uygun eserler üreten fabrikanın en önemli alıcıları yine Osmanlı Sarayı ve yakın çevresi ile Osmanlı zenginleri olmuştur. Fakat Napolyon Savaşları’nın patlak vermesiyle bu ihracat dönemi kısa sürmüştür. Sıraltı maviyle birbirine çapraz olarak geçen kılıçlar ve kabzaları arasına koyulan yıldız (Çifte Meç) Marcolini dönemini belirleyen damgalar olmuştur.
MEISSEN 18.YÜZYIL “SAX” PORSELEN ÇİFT CACHE-POT
18.Yüzyıl. Meissen imalat (çifte meç) damgalı. Çift, orijinal tablalı. Altın yaldız bezemeli, krokodil desenli, stilize floral motiflerle tezyinli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Yüksek Erkânı’nın estetik zevkini gözler önüne seren ele geçmez koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Saksı Tabağı Çap: 15 cm. (her biri)
Saksı Ölçüsü: 15 x 16.5 cm. (her biri)