Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan bilgi alabilir, ayrıca randevu oluşturarak The Ritz-Carlton Residence'daki adresimizde koleksiyonu yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN “EMPERYAL” MURASSA ALTIN (SALDIRMA) BIÇAK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Murassa. Sultan II.Abdülhamid Han için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Hanedan parçası. Sultani eserin kabzası yekpare mercandan imal edilmiş, sıralı ve iri elmaslarla bezenmiş. Kını ve balçağı ile montür bağlantıları altın. Orijinal meşin muhafazası ile birlikte. Fevkalade kondisyonda.
Deri muhafazanın dışı gümüş "Sultan II.Abdülhamid Han" tuğralı. Kapak içinde Hanedan taçlı ve Osmanlıca inisiyalli "Yûsuf İzzeddin Efendi"nin kişisel etiketi yer almakta. Sultan Abdülaziz Han'ın Şehzadesi Yûsuf İzzeddin Efendi’nin Sultan II.Abdülhamid Han ile iyi ilişkileri vardi, Sultanın nezdinde itibarı hayli yüksekti. Müstesna eser muh.Şehzade tarafından Sultan II.Abdülhamid Han'a hediye olarak sunulmuştur. Emsaline bugüne kadar rastlanılmamış, estetik harikası yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheserdir.
Uzunluk: 29 cm.
Ağırlık: 134 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ MURASSA HANÇER
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Murassa. Mughal (Hint-Türk) üslubunda. Sultani özelliklerde tasarlanmış, kabzası yeşim taşı (ceyt), kını gümüş, namlusu ise altın kakma. Lal (garnet), kök yakut, firuze ve necef taşları ile zenginleştirilmiş. Bıçağı her iki yüzde altın kakma tezyinatlı. Kını kazıma (grave), kabartma (repoussé) ve kalemişi tekniği ile stilize motiflerle bezeli. Rokoko pabuçlu, askı kancalı. Fevkalade kondisyonda. Benzer örnekleri müze vitrinlerini süsleyen yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 42 cm.
Ağırlık: 331 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ MURASSA GÜMÜŞ TÖREN KILICI
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Saray işi. Sultani özelliklerde. Sırtı kalın çelik namlusunun her iki yüzüne altın kakma tekniği ile “Tevekkeltü Alallah” ve “Ya Fettah” ibareli Rumî üslubu madalyonlar uygulanmış. Kını, balçağı ve kabzası gümüş. Tüm yüzeyi badem formlu mercanlar ve firuzelerle oluşturulmuş madalyonlar ile bezeli, gümüş örgülü tel işi tekniği spiral burgulu süslemeler ile tezyinli. Kın arkası üst seviye uygulanmış repoussé (kabartma) işçiliği Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize floral kompozisyonlarla bezenmiş. Balçağı aşağı doğru kıvrımlı, üç çentikli. Kını bilezikli, gümüş askı kancalı. Kabza başı topuz biçiminde.
Eserin benzer örneği “Harbiye Askeri Müze Koleksiyonu"ndadır. Diğer benzer örnek ise "Krakov Ulusal Müzesi Koleksiyonu”na Envanter No: V 100/1-2 olarak kayıtlıdır. Osmanlı Devleti’nin 700.Kuruluş Yıldönümü anısına Türk ve İslam Eserleri Müzesi’nde düzenlenen “Savaş ve Barış Sergisi”nde sergilenmiş, Kültür Bakanlığı tarafından hazırlanan “Savaş ve Barış” kitabının 343.sayfasında yayınlanmıştır. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden, ele geçmez nadirlikte ve kıymette müzelik şaheserdir.
Referans: Zygulski / Broń Wschodnia, Sayfa: 34
Savaş ve Barış, 1999 / T.C. Kültür Bakanlığı, Sayfa: 343
Uzunluk: 90 cm.
KANUNÎ DÖNEMİ SARAY İŞİ BARUTLUK
16.Yüzyıl ortası. Osmanlı. Saray işi. Kanuni Sultan Süleyman Han dönemi. Hicri 961 / Miladi 1554 tarihli, ustası “Mustafi”, sahibi “Mustafa bin Ali”. Hatemkârî stili tezyinata sahip, ahşaptan yürek formunda oyulmuş. Üst seviye el işçiliği kazıma (grave) ve oyma tekniği ile stilize tezyinatlı, pirinç giydirme, pirinç çakma. Madalyonlar içerisi istifli hat ile “Sahibu Mustafa Ağa”, “Amel-i Mustafi” ve “Sene 961” ibareli. Ağız kısmı ve tıpası boynuzdan. Fevkalade kondisyonda. Benzer örneği Askeri Müze Koleksiyonu’nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheserdir.
Referans: Islamic Weapons, Maghrib to Moghul / Sayfa: 143
Askeri Müze Koleksiyonu / Sayfa: 156
Ölçüler: 25 x 11 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL ALTIN KAKMA “SULTANİ” ÇİFT PİŞTOV / ESLAH-I RAMİYE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Çift. Usta damgalı. Osmanlı Rokokosu üslubunda altın kakma ile yoğun dekorlu ve “Afyon İşi” telkâri ve gümüş giydirme tezyinatlı. Namlu kitabesi altın kakma ile "ПМАР" ibareli. Edebiyatta ve halk dilinde "МИР" olarak kullanılan "Pamir / Pimar" kelimesi Sırpça "Barış" anlamına gelmektedir. Kabzası topuz formunda, gümüş dipçiği “Ay-Yıldız” motifli. Namlusu yoğun altın kakma stilize floral motiflerle bezeli, “Ay-Yıldız” detaylı. Orijinal harbili. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmesi zor koleksiyonluk şaheserlerdir.
Uzunluk: 52 cm. (her biri)
Osmanlı Devleti gerek eski Türk devletlerinden gelen askeri tecrübe ve teçhizat anlayışı gerek askeri teknolojilerin takibi ve gerekse bu teknolojilerin üretimi konusunda dengeyi çok iyi korumuş ve çağın gereksinimlerine ayak uydurmuştur. Askerliğe doğuştan yatkın olan Türklerde silah işlevselliğinin yanında estetiğiyle de ilgi konusudur. Osmanlı silahları biçimlerinin ve üstün niteliklerinin yanı sıra süslemeleriyle de sanat eseri niteliği taşır ve Osmanlı maden, tezhip, kuyumculuk, hat sanatlarının ortak ürünü niteliğindedir. Zengin ve çeşitli içeriğe sahip olan Osmanlı da kullanılan silahları; vurucu silahlar (eslah-i darbe), delici silahlar (eslah-i nafize), kesici silahlar (eslah-i cariha) ve atıcı silahlar (eslah-i ramiye) olarak dört ana bölüme ayırabiliriz. Küçük bir beylikten bir imparatorluk haline gelen Osmanlı Devleti’nin büyümesinde en büyük faktörlerden birisi de kullanmış oldukları silahlar ve silah teknolojilerini iyi takip etmeleri etkili olmuştur. Osmanlılar silahlar konusunda kısa zamanda büyük gelişmelere meç atmışlar ve bu gelişmeleri kısa sürede dünyanın pek çok ülkesine ulaştırmışlardır.
Piştov, çakmaklı ya da zemberekli ateşleme düzeneği olan yuvarlak, iri kabza başlı, uzun namlulu tabancalara verilen isimdir. Lehçe-i Osmani’de “bel piştovu”, “cep piştovu”, “kubur piştovu”, “döner piştov”, “dokuz patlar”...vs. gibi türleri olduğu bildirilir. Piştovlar beldeki silahlığa sokularak ya da at üstünde eğerin baş tarafına sağa ya da sola asılan deri kuburlarda taşınırdı. Osmanlı tabancaları, mekanizma bakımından Avrupa tabancalarıyla aynı gelişim göstermekle birlikte, yapı ve biçim olarak bu tabancalardan farklı özelliklere sahiptir. Osmanlı tabancalarının en eski örneklerinde, namlu ya da mekanizma üzerinde çeşitli yazılara rastlanır. Bu yazı ve ibareler kontrol damgaları, sahibinin adı, yapan usta adları ya da tarih biçiminde karşımıza çıkar. Kiminde nadiren padişah tuğraları ve Osmanlı Saltanat Armaları’na da tesadüf edilir. 19.Yüzyılda “Tüfenkhane-i Amire” adıyla İstanbul Tophane’de silah üretimine geçildiği bilinmektedir. Bu döneme ait silahlarda “Tüfenkhane-i Amire” damgasını görmek mümkündür. Osmanlı tabancalarındaki süslemeler genellikle bitkisel motiflerden oluşur. Süsleme tekniği olarak da kabartma, altın ya da gümüş kakma, telkari ve Afyon işi gibi teknikler ağırlıklı olarak benimsenmiştir. Ayrıca bağa, mercan, akik gibi kıymetli taşlarda süslemede kullanılmıştır. Osmanlı tabancalarının her parçası ayrı ustanın elinden çıkmış olsa da üzerlerindeki süs ve motifler bir üslup bütünlüğünü gösterir.
OSMANLI SARAY İŞİ ALTIN KAKMA TUĞRALI YATAĞAN / HİCRİ 1229
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Saray işi. Hicri 1229 tarihli, sahibi “Hasan Kalfa”, ustası “Amel-i Hüseyin”. Gümüş kını tuğralı, tuğrası okunamadı. Namlusu altın kakma tezyinatlı. Fildişi (filkulak) kabzalı, kabzası badem formlu iri mercanlarla bezeli, yarı değerli taş montürlü. Altın vermeyli. Namlusu altın kakma stilize tezyinatlı, Sultan tuğrası formunda “Amelühü Hüseyin, sahibi Hasan Kalfa” ibareli, 1229 tarihli. Kitabesinde Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Bu bıçağı kıl Mübarek, Ey kerim ü lâ Yezâl, sahibine verme Yârap, ömrü oldukça Zevâl” yazılı. Gümüş kını üst düzey repoussé (kabartma) işçiliği ile Rokoko üslubunda zengin dekorlu, altın vermeyli. Rokoko çamurluğu ajurlu. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 84 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ (MİNİ) ŞEHZADE PALASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Çocuk şehzade için Sultani özelliklerde ve küçük ebatlarda özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Namlusu (bıçağı) altın kakma tezyinatlı, kitabesi Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Maşallah” ibareli. Kabzası gergedan boynuzundan, gümüş balçaklı. Gümüş kını deri kaplı, bilezikli ve askı kancalı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Sarayı’ndaki estetik anlayışının aykırı boyutlara ve işçiliğe sahip en nadide örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.
Uzunluk: 63 cm.
OSMANLI SULTANİ ŞİŞLİ ASA / HİCRİ 1321
Osmanlı. Hicri 1321 tarihli. Yatağanlı Süleyman usta imzalı. Sultani özelliklerde tasarlanmış. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “La feta illa Ali la Seyfe illa Zülfikar / Zülfikar'dan başka kılıç, Ali'den başka yiğit yoktur” ve Ashab-ı Kehf’in isimleri “Yemliha, Mekselina, Mislina, Mernuş, Debernuş, Şazenuş, Kefeştatayyuş ve Kıtmir” ibareli. Altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Türünün ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: ARTHILL 14.Müzayede 14.04.2021 (aynı ustaya ait benzer eser) Lot 54; Osmanlı 19.Yüzyıl Müzelik Bektaşi Şişli Şeyh Asası
Uzunluk: 93 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL ALTIN KAKMA HATTAT TÜFEĞİ / HİCRİ 1311
19.Yüzyıl. Osmanlı. “Amel-i Refed” usta damgalı. Hicri 1311 tarihli. Altın kakma ile “Sahibi Hattatzade Hulusi bin İbrahim Efendi” ibareli. Mekanizması kazıma (grave) tekniği ile Rokoko üslubunda zengin tezyinatlı. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 98 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ SULTANİ HANÇER
19.Yüzyıl. Osmanlı. Van işi. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Van” ibareli. Kallavi ebatlarda. Gümüşten imal edilmiş müstesna eserin tüm yüzeyi savat tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Kın merkezinde yer alan madalyonlar içerisine bir yüzde Sultan II.Abdülhamid Han tuğrasına sahip “Osmanlı İmparatorluk Arması”, diğer yüzde ise “Van Kalesi” tasviri tatbik edilmiş. Kabza başı “Sultan Tuğrası” dekorlu. Rokoko pabuçlu, yanlardan çift askı kancalı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden, ele geçmesi zor yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 40 cm.
Ağırlık: 631 gr. (Bıçak dahil)
OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ “AĞA” ŞAŞKASI / HİCRİ 1307
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1307 tarihli. Sahibi “Said Mehmed bin Reşid Ağa “, ustası “Amel-i Hüseyin”. Altın kakma çelik namlulu. Kabzası, kın ağızlığı, bilezikleri ve çamurluğu gümüş, üst seviye savat işçiliği ile Rokoko üslubunda stilize yoğun tezyinatlı. Namlu yüzüne altın kakma ile Fetih Suresi’nin ilk ayeti “İnna Fetahna Leke Fethan Mübina / Şüphesiz biz sana apaçık bir zafer verdik” ve ustasının adı “Amelühü Hüseyin” tatbik edilmiş. Kın kitabesi savat tekniği ile “181 dirhem, Sahibu Said Mehmed bin Reşid Ağa, Sene 1307” ibareli. Deri kaplı kını gümüş bilezikli, askı halkalı. Orijinal tokaları savatlı gümüş, kayışı yenilenmiş. Gümüş kabza başı tek yanaklı, balçaksız. Fevkalade kondisyonda. Estetik ve işçilik kalitesi ile ön plana çıkan, yüksek kıymette nadir koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 95 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ KAMA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Kafkas (Çerkez) işi. Gümüş. Usta damgalı. Kın kitabesi sahibinin adı “Sahib el-Nuri” ibareli. Kallavi ebatlarda. Kın sırtında yavrusu (bıçak) bulunmakta. Kazıma (grave), kabartma (repoussé) ve kalemişi teknikleri kullanılarak imal edilmiş ve savat işçiliği ile dekore edilmiş. Rokoko üslubunda stilize floral ve geometrik tezyinatlı, altın vermeyli. Kabzası çift kubbeli, kını vatoz derisi detaylı, askı kancalı. Fildişi saplı yavrusu altın tezyinatlı, “E” inisiyalli. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 55 cm.
Yavru Uzunluk: 18 cm.