Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
JEAN-BAPTİSTE VANMOUR EKOLÜ
“Turkse Janissariër”
18.Yüzyıl. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 83 x 58 cm.
Flaman asıllı Fransız ressam Vanmour (1671-1737) Osmanlı Devleti'’nde Lâle Devri'nin tanığı olan tek ve ilk oryantalist ressamdır. 1699'da Fransız elçisi Marquis de Ferriol'un maiyetinde İstanbul'a gelmiştir. Kral XIV.Louis tarafından "Kral'ın Doğu'daki Özel Ressamı / Peintre Ordinaire du Roy en Levant” unvanına layık görülmüştür. Comte de Ferriol ile birlikte Paris'e dönmemiş ve ömrünün sonuna kadar diğer Fransız elçilerinin maiyetinde İstanbul'da kalmıştır. Vanmour’un İstanbul'da bir atölyesinin olduğu bilinmektedir.
A….MANN (19.YÜZYIL)
“Osmanlı Portresi”
İmzalı. 1826 tarihli. İmza okunamadı. Duralit üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 37 x 30 cm.
FELIX WYGRZYWALSKI (1875-1944)
“Çölde İbadet”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Provenans: Christie's London, United Kingdom / 21.11.2002 - Lot: 190
Referans: E.Benezit / Cilt: 10 Sayfa: 819
Ölçüler: 50 x 75 cm.
Felix Wygrzywalski, 1875 yılında Polonya’da doğdu. 1893-1898 yılları arasında Münih Güzel Sanatlar Akademisi’nde, ardından Paris’teki Académie Julian'da okudu. 1906 yılında Mısır’a yapmış olduğu seyahatte Oryantal Resim Sanatı’ndan etkilenip bu akıma yöneldi. Eserleri Krakow Ulusal Müzesi, Wrocław Ulusal Müzesi, Gdańsk Ulusal Denizcilik Müzesi, Szczecin Ulusal Müzesi gibi önemli koleksiyonlara girmiştir.
ARMAND LYNEN (1849-1932)
“İmparatorun Şehre Girişi”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 38 x 55 cm.
LOUIS LOTTIER (1815-1892)
“Constantinople”
İmzalı. Peyzaj. Ahşap üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit / Cilt: 10 Sayfa: 367
Ölçüler: 23 x 35 cm.
JEAN-BAPTİSTE VANMOUR EKOLÜ
“Sultan ve Maiyeti’nin Av Sahnesi-I”
18.Yüzyıl. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 49.5 x 69.5 cm.
Flaman asıllı Fransız ressam Vanmour (1671-1737) Osmanlı Devleti'’nde Lâle Devri'nin tanığı olan tek ve ilk oryantalist ressamdır. 1699'da Fransız elçisi Marquis de Ferriol'un maiyetinde İstanbul'a gelmiştir. Kral XIV.Louis tarafından "Kral'ın Doğu'daki Özel Ressamı / Peintre Ordinaire du Roy en Levant” unvanına layık görülmüştür. Comte de Ferriol ile birlikte Paris'e dönmemiş ve ömrünün sonuna kadar diğer Fransız elçilerinin maiyetinde İstanbul'da kalmıştır. Vanmour’un İstanbul'da bir atölyesinin olduğu bilinmektedir.
JEAN-BAPTİSTE VANMOUR EKOLÜ
“Sultan ve Maiyeti’nin Av Sahnesi-II”
18.Yüzyıl. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 49.5 x 69.5 cm.
Flaman asıllı Fransız ressam Vanmour (1671-1737) Osmanlı Devleti'’nde Lâle Devri'nin tanığı olan tek ve ilk oryantalist ressamdır. 1699'da Fransız elçisi Marquis de Ferriol'un maiyetinde İstanbul'a gelmiştir. Kral XIV.Louis tarafından "Kral'ın Doğu'daki Özel Ressamı / Peintre Ordinaire du Roy en Levant” unvanına layık görülmüştür. Comte de Ferriol ile birlikte Paris'e dönmemiş ve ömrünün sonuna kadar diğer Fransız elçilerinin maiyetinde İstanbul'da kalmıştır. Vanmour’un İstanbul'da bir atölyesinin olduğu bilinmektedir.
OSMANLI EMPRESYONİST (19.YÜZYIL)
Eski Türkçe (Osmanlıca) imzalı, imzası okunamadı. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Arkası Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Müslim Efendi Yadigarı” ibareli.
Ölçüler: 25 x 30 cm.
MEHMET ALİ LAGA (1878-1947)
“Peyzaj”
İmzalı. Kağıt üzeri suluboya.
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa:441
Ölçüler: 14 x 24 cm.
1878’de Trablusgarp’ta doğdu. Kuleli Askerî Lisesi’nden mezun olduktan sonra Harbiye’ye giren Mehmet Ali Laga, burada Hoca Ali Rıza’nın öğrencisi oldu. 1898’de Harbiye’den mezun oldu ve Trablusgarp’a atandı. 1907 yılında İstanbul’a geri dönerek 1908’de Meşrutiyet’in ilanından sonra Kuleli Askerî Lisesi’nde resim öğretmeni oldu. Osmanlı Ressamlar Cemiyeti’nin kurucuları arasında yer alan sanatçı Sanayi-i Nefise Mektebi’nde idare müdürlüğü de yapmış, 1924 yılında emekli olmuş, 1947 yılında İstanbul’da vefat etmiştir. Yağlıboya çalışmalarının yanında suluboya türünde de çalışmalar yapmış olan sanatçının konu olarak daha çok peyzaj türünde yoğunlaştığı görülmektedir.
MEHMET ALİ LAGA EKOLÜ / 2 ADET
“Peyzaj”
İmzasız. Ahşap üzeri yağlıboya. İki adet.
Ölçüler: 16 x 24 cm. (her biri)
PERTEV BOYAR (1897-1981)
"Şile’de Gün Batımı’’
İmzalı. 1969 tarihli. Peyzaj. Duralit üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 175
Ölçüler: 39 x 45 cm.
Kuleli Askeri Lisesi’nde okurken Sami Yetik’ten aldığı derslerle sanat hayatına başladı. İbrahim Çallı atölyesinde sanat bilgisini geliştirdi. Ankara’da kaldığı yıllarda Emekli Subay Ressamlar Birliği’nin genel sekreterliğini yaptı. Ayrıca burada Halkevi sergilerine ve Devlet sergilerine katıldı. Peyzaj ve natürmort türünde yoğunlaşan resimleri ile asker ressamlar kuşağının sanat anlayışı kapsamında, klasik – izlenimci çizgide yer almaktadır.
NECDET KALAY (1932-1986)
“Peyzaj”
İmzalı. 1973 tarihli. Ahşap panel üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 375
Ölçüler: 51 x 101 cm.
1932 yılında İstanbul'da doğan Necdet Kalay, ilk ve orta öğrenimini bu şehirde tamamlamıştır. İlk çalışmalarına heykel sanatçısı Faruk Morel ve ressam Şeref Akdik'ten ders alarak başlayan sanatçı, daha sonraki yıllarda İDGSA Resim Bölümü'nde eğitim görmüştür. 1954-1957 yılları arasında eğitim gördüğü Güzel Sanatlar Akademisi'nde pek çok otoriteden resimle birlikte sanat bilgisi dersleri de almış, böylece sanat kültürünü de geliştirmiştir.
Daha çok kendi kendisini geliştirdiği kabul edilen Necdet Kalay, ilk sergisini 1960 yılında İstanbul'da açmıştır. 1970'li yıllarla birlikte resim çalışmalarına yurt dışında devam etme kararı alan sanatçı, o dönemin en ünlü Türk ressamları arasına girmeyi de başarmıştır. Türkiye'deki özel koleksiyoncuların ilgisinin Türk ressamlarına yöneldiği o yıllarda; Necdet Kalay, son derece popüler bir ressam olarak pek çok resim satmıştır. Necdet Kalay'ın resimlerinde daha çok Anadolu peyzajının geniş fırça tuşlarıyla çalışıldığını görürüz. Onun resimlerinde görüntüyü ana çizgileriyle vermeyi amaçlayan bir özellik ve dekoratif yanı ağır basan bir anlayış ön plandadır. Sanatçı, 1986 yılında ölmüştür.
NECDET KALAY (1932-1986)
“Natürmort”
İmzalı. 1990 tarihli. Duralit üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 375
Ölçüler: 48 x 29 cm.
1932 yılında İstanbul'da doğan Necdet Kalay, ilk ve orta öğrenimini bu şehirde tamamlamıştır. İlk çalışmalarına heykel sanatçısı Faruk Morel ve ressam Şeref Akdik'ten ders alarak başlayan sanatçı, daha sonraki yıllarda İDGSA Resim Bölümü'nde eğitim görmüştür. 1954-1957 yılları arasında eğitim gördüğü Güzel Sanatlar Akademisi'nde pek çok otoriteden resimle birlikte sanat bilgisi dersleri de almış, böylece sanat kültürünü de geliştirmiştir.
Daha çok kendi kendisini geliştirdiği kabul edilen Necdet Kalay, ilk sergisini 1960 yılında İstanbul'da açmıştır. 1970'li yıllarla birlikte resim çalışmalarına yurt dışında devam etme kararı alan sanatçı, o dönemin en ünlü Türk ressamları arasına girmeyi de başarmıştır. Türkiye'deki özel koleksiyoncuların ilgisinin Türk ressamlarına yöneldiği o yıllarda; Necdet Kalay, son derece popüler bir ressam olarak pek çok resim satmıştır. Necdet Kalay'ın resimlerinde daha çok Anadolu peyzajının geniş fırça tuşlarıyla çalışıldığını görürüz. Onun resimlerinde görüntüyü ana çizgileriyle vermeyi amaçlayan bir özellik ve dekoratif yanı ağır basan bir anlayış ön plandadır. Sanatçı, 1986 yılında ölmüştür.
CİHAT BURAK (1915-1994)
İmzalı. 03.05.1984 Tarihli. Karton üzeri karışık teknik. Duralite marufle.
Sertifika: Eserin, Yüksek Ressam Restoratör Bayram Karşit tarafından verilmiş sertifikası mevcuttur.
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 103
Ölçüler: 34 x 49 cm.
1915 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Mimarlık Bölümü’nde okudu. 1953-55 ve 1961-65 yılları arasında Paris’te resim çalışmaları yaptı. 1965 yılında yurda döndüğünde Özel Işık Mimarlık Okulu’nda ve Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde resim dersleri verdi. İlk kişisel sergisini 1957 yılında Beyoğlu Şehir Galerisi’nde Fransa’da yaptığı çalışmalarla açan sanatçının “Toplumsal Gerçekçilik” anlayışından hareketle çalıştığı yapıtlarının yanı sıra, fantastik kurgunun da söz konusu olduğu yapıtları vardır.
ALİ AVNİ ÇELEBİ (1904-1993)
“Portre”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Sertifika: Eserin, Yüksek Ressam Restoratör Bayram Karşit tarafından verilmiş sertifikası mevcuttur.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 239
Ölçüler: 39.5 x 29.5 cm.
Ali Avni Çelebi, 1904 yılında İstanbul’da doğdu. Babasının teşvikiyle 1918’de girdiği Sanayi-i Nefise’de Hikmet Onat ve İbrahim Çallı’nın öğrencisi oldu. 1922 yılında yurt dışına çıktı ve Münih’te Hans Hoffman’ın yanında çalıştı. 1927’de Türkiye’ye döndü ve Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği’ni kurdu. 1932-37 yılları arasında Güzel Sanatlar Akademisi ve İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nde eğitim görevlisi olarak çalıştı. 1938’de Leopold Levy’nin asistanlığını yaptı ve 1967’de emekliye ayrılana kadar atölye hocalığı görevini sürdürdü. Ali Avni Çelebi, Müstakiller grubu ile çağdaş Türk resmine aşılanan yeni anlayışın öncüleri arasında yer alır. Hacimsel tasarım ve kitle etkisi, bu anlayışı belirleyen başlıca resimsel değerlerdir. Biçimin renkle belirlendiği resimlerinde, doğa izlenimi, soyutlayıcı bir anlayış temeline göre, biçim bozma estetiğinin katkısıyla yönlendirilir.
HAMİT GÖRELE (1900-1980)
“Necip Fazıl Kısakürek”
İmzalı. Portre. Kağıt üzeri karakalem.
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa:225
Ölçüler: 27 x 18 cm.
1900 yılında Giresun’da doğdu. Güzel Sanatlar Akademisi’ne devam ederek İbrahim Çallı ve Hikmet Onat Atölyeleri’nde çalıştı. Milli Eğitim Bakanlığı’nın açtığı Avrupa sınavını kazanarak Paris’e gitti, Julian Akademisi’nde Andre Lhote Atölyesi'nde resim çalışmaları yaptı. "Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği"nin sergilerine katılmış ve başkanlığını da yapmıştır. Doğadan soyutlama yapmak yerine soyut biçimden doğaya varmayı daha uygun gören sanatçı giderek geometrik, non-figüratif tarzda resimlere yönelmiştir.
ZÜHTÜ MÜRİDOĞLU (1906-1992)
“Desen”
Kağıt üzeri karakalem. Eserin arkasında onay yazısı mevcuttur.
Ölçüler: 45 x 28 cm.
1906 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Heykel Bölümü’nde İhsan Özsoy Atölyesi’nde öğrenim gördü. Avrupa bursu ile Paris’te Colorassi Akademisi’nde Marcel Gimond Atölyesi’nde bir yıl öğrenim gördü. 1992 yılında vefat etti. Türkiye’deki anıt-heykel geleneğinin öncülerinden biri olan Zühtü Müridoğlu, bu geleneği yansıtan bir dizi çalışmadan sonra, özellikle yaşamının son döneminde serbest formlar denemeye ve bu konuda genç kuşakların başlatmış olduğu yeni atılımlara uyum sağlayıcı çalışmalar yapmaya başladı. Heykel sanatını, çağdaş bir disiplin olarak yaygınlaştırıcı ve genç kuşaklara benimsetici çaba gösterenlerin öncüleri arasında yer alır.
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Karpuz Satıcıları”
Tuval üzeri yağlıboya.
Provenans: Ressam Fuat Soyhan Aile Koleksiyonu
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 50 x 37 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hâkim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Kuşlar”
İmzalı. Çift. Çuval üzeri yağlıboya.
Provenans: Ressam Fuat Soyhan Aile Koleksiyonu
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 70 x 60 cm. (her biri)
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askerî Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Kediler”
İmzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Provenans: Ressam Fuat Soyhan Aile Koleksiyonu
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 35 x 50 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askerî Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.