Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK “MİMARİ ÜSLUP” TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Merkezi “Topkapı Sarayı”ndan esinlenilmiş mimari yapı tasvirli. Tasvirin merkezi floral, tacı ve iki yanı ise spiral kıvrımlı dalga motifleri ile tezyinli. Çevresi saz üslubu motifler ile zenginleştirilmiş. Tacında iri bir lale motifi yer almakta. Mercan kırmızısı, zümrüt yeşili ve kobalt mavi renklerde. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize floral motifler ile bezeli. Arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Restoreli. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum, Lisbon Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 24.5 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK “FİGÜRLÜ” TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Merkezi stilize floral unsurların sarmaladığı iri “Lale” motifli ve “Şaha Kalkmış At” figürü tasvirli. Büyük boy. Türk mitolojisinde 'Kutlu Hayvan' olarak kabul edilen ve gökten indiğine inanılarak adeta kutsallaştırılmış olan at figürü eserde cesaret, bağımsızlık ve özgürlük ile asaleti ifade etmekte. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize floral motifler ile bezeli. Arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum, Lisbon Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 29 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK “FİGÜRLÜ” TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Merkezi stilize floral unsurların sarmaladığı şimşir kaşık çalan “Osmanlı Rakkase” figürlü. Hotozuna lale takmış rakkasenin şişkin eteği spiral kıvrımlı dalga motifleri ile bezenmiş ve her iki yanında lale motifleri ile zenginleştirilmiş. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize floral motifler ile bezeli. Arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum, Lisbon Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 25.5 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK “ÇİNTEMANİ” TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Merkezi dört kollu ve rozetli bir yıldız ile stilize floral unsurların sarmaladığı madalyonlar içerisinde “Çintemani” motifli cennet meyvesi “Nar” dekorlu. Çintemani motifi eserde kötülükleri uzaklaştırmak ve sahibini korumak için bir tılsım veya muska olarak kullanılarak bereket, koruyuculuk, güç ve kuvvet gibi kavramları temsil etmekte. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize dalga motifleri ve “S” kıvrımlardan oluşmakta. Arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Eserin benzer örneği “Ateşin oyunu, Sadberk Hanım Müzesi ve Ömer M. Koç Koleksiyonlarından İznik Çini ve Seramikleri” kitabının 487. sayfasında yer almakta. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum, Lisbon Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 25.5 cm.
OSMANLI 16.YÜZYIL İZNİK “SAZ ÜSLUBU” TABAK
16.Yüzyıl sonu. Osmanlı, İznik. Merkezi lale ve karanfil motiflerinin sarmaladığı içi bahar dallı iri “Saz” motifli. Mercan kırmızısı, zümrüt yeşili ve kobalt mavi renklerin normalden parlak ve canlı kullanıldığı “Saz Üslubu” nadir örneklerden. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize dalga motifleri ve “S” kıvrımlardan oluşmakta. Arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Siyah konturlü. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum, Lisbon Gulbenkian Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 25.5 cm.
OSMANLI 16.YÜZYIL İZNİK “MAVİ-BEYAZ” TABAK
16.Yüzyıl. Osmanlı. İznik. Sultan III.Murad Han (1574–1595) dönemi. Müstesna eser “Hatayi” ve “Rumî” üslubunda tezyinli. Merkezi bir kökten çıkan “Saz” motifleri ile zenginleştirilmiş “Nar” ve güç, kuvvet ve taht sembolü “Aslan Başı” tasvirli iri palmet motifli. Tabağı çevreleyen kalın bordürü stilize sıralı-tekrarlı floral motiflerden oluşmakta. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı, sır altına “Kobalt Mavi” renkte. Halka dipli, yuvarlak formlu, yayvan çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. 15.Yüzyıl başı Ming dönemi Çin tasarımlarından etkilenilerek imal edilmiş. Fevkalade kondisyonda, intakt. Benzer örnekleri Victoria & Albert Museum, British Museum, Louvre Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Provenans: Eser, Christie’s Müzayede Evi’nin Paris’te düzenlediği 06.05.2015 tarihli “Archéologie - Art Islamique” müzayede kataloğunda Lot 120 olarak yer almaktadır.
Referans: Iznik, La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby
Çap: 31.5 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA “MAVİ-BEYAZ” KÂSE
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Kallavi ebatlarda. Sıraltına kobalt mavi renklerde tezyinatlı. Siyah konturlü. Estetik ve zarif dekorlu gövdesi dönüşümlü olarak saz üslubu yapraklar, testere dişli gonca ve enginar motifleri ile bezeli. Ağız (iç-dış) ve taban çevresi sıralı, tekrarlı geometrik ve floral motifler ile oluşturulmuş bir bordür ile çevrili. Kase dibinde çift kuşaklı münhani bir rozet yer almakta. Platform halka tabanlı, yuvarlak şişkin gövdeli, düz ve geniş ağızlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Küçük müze restorasyonu mevcut. Türünün bilinen en önemli örneklerinden. Benzer örneği Suna ve İnan Kıraç Vakfı Koleksiyonu’nda Envanter No: 294 olarak kayıtlı olup görseli Kütahya Çini ve Seramikleri kitabının 70.sayfasında yer almaktadır. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik bir şaheseridir.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Ölçüler: 9.5 x 19.5 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA “FİGÜRLÜ” ÇİFT TABAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Çift. Tabakların merkezi geleneksel kıyafetleri içerisinde elinde çiçek dalı tutan “Osmanlı Kadını” figürlü. Kaftanlı, kuşaklı, şalvarlı ve hotozu lale motifli olarak tasvir edilmiş figürlerin iki yanı stilize bitkisel tezyinatlı. Yuvarlak formda, halka kaideli, sığ gövdeli ve dışa dönük düz ağızlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına mangan moru, toprak kırmızısı, yeşil, lavanta ve kobalt mavi renklerde. Tek kuşaklı. Siyah konturlü. Benzer örnekleri “Splendeurs de la Ceramique Ottomane” kitabında yer almakta. Çift olmaları sebebi ile ayrıca önem arz eden Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik örnekleridir.
Provenans: Eserler, Sotheby’s Müzayede Evi’nin düzenlediği 16.10.1998 tarihli müzayede kataloğunda Lot 81 olarak yer almaktadır.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Çap: 15.5 cm. (her biri)
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA “ÇİFT FİGÜRLÜ” TABAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Merkezi geleneksel kıyafetleri içerisinde ellerinde çiçek dalı tutan erkek ve kadın “Osmanlı Çifti” figürlü. Kaftanlı, kuşaklı, şalvarlı, başlıklı ve hotozlu olarak tasvir edilmiş figürlerin yanı stilize bitkisel tezyinatlı. Yuvarlak formda, halka kaideli, sığ gövdeli ve dışa dönük düz ağızlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına mangan moru, toprak kırmızısı, yeşil, sarı ve kobalt mavi renklerde. Çift kuşaklı. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri “Splendeurs de la Ceramique Ottomane” kitabında yer almakta. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik bir örneğidir.
Provenans: Eser, Christie’s Müzayede Evi’nin düzenlediği 30.03.2011 tarihli “Islamic Art” müzayede kataloğunda Lot 123 olarak yer almaktadır.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Çap: 15.5 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA “FİGÜRLÜ” TABAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Merkezi geleneksel kıyafetleri içerisinde “Saz Çalan Osmanlı” figürlü. Uzun kaftanlı, şalvarlı ve başlıklı olarak tasvir edilmiş bıyıklı erkek figürü iki eliyle kucağında tuttuğu sazı çalmakta. Yuvarlak formda, halka kaideli, sığ gövdeli ve dışa dönük düz ağızlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına mangan moru, toprak kırmızısı, sarı, turkuaz ve kobalt mavi renklerde. Çift kuşaklı. Siyah konturlü. Haliyle. Benzer örnekleri “Splendeurs de la Ceramique Ottomane” kitabında yer almakta. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik bir örneğidir.
Provenans: Eser, Christie’s Müzayede Evi’nin düzenlediği 17.04.2007 tarihli “Art of The Islamic World” müzayede kataloğunda Lot 309 olarak yer almaktadır.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Çap: 15 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA “FİGÜRLÜ” TABAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Merkezi geleneksel kıyafetleri içerisinde “Osmanlı Sokak Ciğercisi” figürlü. Kısa kaftanlı, şalvarlı ve başlıklı olarak tasvir edilmiş sokak satıcısı erkek figürü, sırtında eliyle tuttuğu sopaya asılı ciğerleri taşımakta. Yuvarlak formda, halka kaideli, sığ gövdeli ve dışa dönük düz ağızlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına mangan moru, toprak kırmızısı, yeşil ve sarı renklerde. Çift kuşaklı. Siyah konturlü. Benzer örneği “Yadıgâr-ı Kütahya” kitabının 78.sayfasında ve “Kütahya Çini ve Seramikleri” kitabının 108. Sayfasında yer almakta. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik bir örneğidir.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Çap: 14.5 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA “FİGÜRLÜ” TABAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Merkezi geleneksel kıyafetleri içerisinde “Osmanlı Çubuk İçen” figürlü. Kısa kaftanlı, şalvarlı ve başlıklı olarak tasvir edilmiş erkek figürü eliyle tuttuğu Tophane lüleli uzun çubuğu içmekte. Yuvarlak formda, halka kaideli, sığ gövdeli ve dışa dönük düz ağızlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına mangan moru, toprak kırmızısı, yeşil, sarı ve kobalt mavi renklerde. Çift kuşaklı. Siyah konturlü. Benzer örnekleri “Splendeurs de la Ceramique Ottomane” kitabında yer almakta. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik bir örneğidir.
Provenans: Eser, Artcurial Müzayede Evi’nin düzenlediği 29.04.2021 tarihli “Antiquities & Islamic Arts” müzayede kataloğunda Lot 129 olarak yer almaktadır.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Çap: 15 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA “FİGÜRLÜ” TABAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Merkezi geleneksel kıyafetleri içerisinde elinde çiçek tutan “Kuşlu Osmanlı Kadını” figürlü. Kaftanlı, kuşaklı, şalvarlı ve hotozlu olarak tasvir edilmiş uzun boylu figürün bir yanı fantastik kuş figürlü, diğer yanı ise stilize bitkisel tezyinatlı. Yuvarlak formda, halka kaideli, sığ gövdeli ve dışa dönük düz ağızlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına mangan moru, toprak kırmızısı, yeşil, sarı ve kobalt mavi renklerde. Çift kuşaklı. Siyah konturlü. Benzer örnekleri “Splendeurs de la Ceramique Ottomane” kitabında yer almakta. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik bir örneğidir.
Provenans: Eser, Sotheby’s Müzayede Evi’nin düzenlediği 15.10.2003 tarihli “Arts of the Islamic World” müzayede kataloğunda Lot 59 olarak yer almaktadır.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Çap: 15.5 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA “FİGÜRLÜ” TABAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Merkezi geleneksel kıyafetleri içerisinde elinde çiçek dalı tutan “Osmanlı Kadını” figürlü. Kaftanlı, kuşaklı, şalvarlı ve hotozu lale motifli olarak tasvir edilmiş figürün iki yanı stilize bitkisel tezyinatlı. Yuvarlak formda, halka kaideli, sığ gövdeli ve dışa dönük düz ağızlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına mangan moru, toprak kırmızısı, yeşil ve sarı renklerde. Çift kuşaklı. Siyah konturlü. Tıpkı benzeri “Kütahya Çini ve Seramikleri” kitabının 104.sayfasında yer almakta. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik bir örneğidir.
Provenans: Eser, Christie’s Müzayede Evi’nin düzenlediği 07.10.2008 tarihli “Art of The Islamıc World” müzayede kataloğunda Lot 443 olarak yer almaktadır.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Çap: 15 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA “FİGÜRLÜ” MATARA
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Ön yüz merkezi geleneksel kıyafetleri içerisinde elinde çiçek dalı tutan “Osmanlı Kadını” figürlü. Uzun kaftanlı, kuşaklı, şalvarlı ve hotozlu olarak tasvir edilmiş figürün iki yanı stilize bitkisel tezyinatlı. Arka yüzü ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde stilize floral motiflerle bezeli. Kuşağı stilize bir su yolu ile çevrili. Küresel şişkin gövdeli, kısa dar boyunlu, geniş ağızlı ve dışa dönük dar emzikli. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına mangan moru, toprak kırmızısı, yeşil ve sarı renklerde. Siyah konturlü. Benzer örneği “Splendeurs de la Ceramique Ottomane” kitabının 150.sayfasında yer almakta. Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik bir şaheseridir.
Provenans: Eser, Christie’s Müzayede Evi’nin düzenlediği 04.10.2012 tarihli “Art of The Islamic World” müzayede kataloğunda Lot 254 olarak yer almaktadır.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Ölçüler: 19 x 17 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA KUPA
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Dikey yedi bölüme ayrılmış estetik ve zarif dekorlu gövdesi dönüşümlü olarak “Hayat Ağacı” (Selvi-Servi) ve dikine stilize “Lale” motifleri ile tezyinli. Ağız çevresi sıralı ve tekrarlı geometrik ve floral desenler ile zenginleştirilmiş bir kuşak ile çevrili. Kulbu lale motifleri ile bezeli. Düz dipli, yukarıya doğru daralan ve genişleyen silindirik gövdeli, düz ve geniş ağızlı, tek şerit kuplu. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına toprak kırmızısı, sarı, lavanta ve kobalt mavi renklerde. Siyah konturlü. Tabanında 3 ayak fırın izi mevcut. Kütahya Seramik Sanatı’nın emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan nadir ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Ölçüler: 9.5 x 10 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA ASKI SÜSÜ
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Yumurta formunda tasarlanmış. Her iki tarafındaki askı delikleri rozet motifli metal plakalar ile çevrili. Gövde üzerinde birbirini takip eden üç adet “Seraphim Meleği” (Tanrı'nın Tahtını korumakla görevli melek) ve aralarında ikişer “Ortodoks Haçı” yer almakta. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına mangan moru, yeşil ve sarı renklerde. Siyah konturlü. Tıpkı benzeri “Splendeurs de la Ceramique Ottomane” kitabının 137.sayfasında yer almakta. Kütahya Seramik Sanatı’nın emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan nadir ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Ölçüler: 8.5 x 8 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA ASKI SÜSÜ
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulatı. Küresel formda tasarlanmış. Her iki tarafındaki askı delikleri metal plakalar ile çevrili ve orijinal askı zincirli. Gövde üzerinde birbirini takip eden üç adet “Seraphim Meleği” (Tanrı'nın Tahtını korumakla görevli melek) ve aralarında ikişer “Ortodoks Haçı” yer almakta. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Sıraltına mangan moru, yeşil ve kobalt mavi renklerde. Siyah konturlü. Benzer örneği “Splendeurs de la Ceramique Ottomane” kitabının 137.sayfasında yer almakta. Kütahya Seramik Sanatı’nın emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan nadir ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Yadıgâr-ı Kütahya, 1997 / Vehbi Koç Vakfı
Kütahya Çini ve Seramikleri, 2005 / Pera Müzesi
Splendeurs de la Ceramique Ottomane, 2000 / Vehbi Koç Vakfı (Musée Jacquemart, Paris - Institut de France)
Ölçüler: 7.5 x 8 cm.