• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

MÜZELİK ve KOLEKSİYONLUK ESERLER MÜZAYEDESİ | 29

Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.

Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.

  • Kategori: Seramik
Lot: 18 » Seramik

OSMANLI 16.YÜZYIL İZNİK SERAMİK “AV SAHNELİ” TABAK

16.Yüzyıl sonu, 1590’lar. Osmanlı, İznik. Müstesna eserin merkezi stilize motiflerin sarmaladığı aslan, kaplan ve tavşan figürleri ile oluşturulmuş “Av Sahnesi” tasvirli. Aslan motifi güç, kuvvet ve taht sembolüdür, hayvan mücadele sahnelerinde ise gök unsuruna uygun olarak zafer kazanan bir durumdadır. Kaplan, güç ve yiğitlik sembolü, tavşan ise bolluk, kurnazlık ve iyi şansa işarettir. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Mercan kırmızısı, turkuaz ve yeşil renklerde, siyah konturlu. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize süslemeler ile bezeli. Arka kısmı ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde dekorlu. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymette müzelik bir örneği ve şaheseridir.

Provenans: Eser, İngiltere Christie’s Müzayede Evi’nin 5.10.2012 tarihli “Arts of Islam” müzayede kataloğunda Lot 797 olarak yer almaktadır.

Literatür: Eser, “Osmanlı Dönemi İznik Çinilerinde Görülen Hayvan Motiflerinin İncelenmesi ve Özgün Uygulamalar, TC. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü” isimli yayının 39.sayfasında yer almaktadır.

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ

Iznik / La Poterie en Turquie Ottomane, 1996 / Nurhan Atasoy, Julian Raby

Çap: 31.5 cm.

Detaylar
Lot: 27 » Seramik

ÇANAKKALE SERAMİK “ATATÜRK” TASVİRLİ VAZO

Çanakkale Seramik Sanatı’nın “Gazi Mustafa Kemal Atatürk” hatırasına yapılmış en nadir örneklerinden. Kallavi ebatlarda. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş, nadir renkte. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı, platform kaideli, şişkin gövdeli, dar boyunlu, geniş ağızlı. Merkezine kabartma “Atatürk” büstü çalışılmış. Boyun kısmı iki adet aslan figürü ve ay-yıldızlı fors ile zenginleştirilmiş. Yoğun altın yaldız bezemeli. Tıpkı benzeri Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonu’nda yer almakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette nadir ve koleksiyonluk bir örneğidir.

Referans: Tıpkı benzeri “Sadberk Hanım Müzesi, Türk Çini ve Seramikleri” isimli kitabın 130.sayfasında yer almaktadır.

Ölçüler: 56 x 20 cm.

Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sır altına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik, sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir. Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.

Detaylar
Lot: 99 » Seramik

SAFEVİ 18.YÜZYIL GÜMÜŞ KAPAKLI SERAMİK ŞİŞE

18.Yüzyıl veya öncesi. Safevi. Osmanlı Pazarı için özel imalat. Firuzelerle zenginleştirilmiş telkâri işçilikli Osmanlı gümüş kapaklı. Halka dipli, platform kaideli, şişkin gövdeli, dar kısa boyunlu. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Stilize floral dekorlu. Nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.

Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ

Ölçüler: 14 x 13 cm.

Batının porselen ile ilk tanışmasının 13. Yüzyılda Venedikli seyyah Marko Polo’nun seyahatnamesi ile olduğu bilinmektedir. Doğuda en eski devirlerde bile kullanılan Çin porselenlerini “fağfuri” tabiri ile bizim ülkemizde yüzyıllardır kıymetle aranan eşyaların arasında en başta görürüz. Buna en güzel örnek Topkapı Sarayı Çin Porselenleri Koleksiyonu’dur. Osmanlı Sarayları’nda ilk olarak Sultan II.Beyazıd zamanında Çin porselenlerinden bahsedilir. Sultan I.Selim’in İran ve Mısır seferlerinden birçok porseleni İstanbul’a getirdiği bilinmektedir. Kanuni Sultan Süleyman Çin porselenlerine çok meraklı idi, hatta devlet erkânını Çin porselenleri kullanmaya teşvik ettiği gibi bunları hediye olarak da tercih ederdi. Osmanlı Sarayı’ndan özel olarak Çin’e defalarca kervanlar gönderildiği kayıtlarla sabittir. İstanbul’a uzak doğudan gelen her kervanın en kıymetli eşyasını fıçılar içine itina ile yerleştirilmiş Çin porselenleri teşkil ederdi. Bunlar İstanbul’da hatta İmparatorluk sınırları içindeki müşterilerin zevkine sunulur ve yüksek fiyatlarla satılırdı, bu eserlerin en iyi alıcısı kuşkusuz saraydı.

Detaylar
Lot: 126 » Seramik

OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK MANGAL

Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmaktadır. Tıpkı benzeri “Türk Devri Çanakkale Seramikleri isimli kitapta 100 no’lu eser olarak yayınlanmıştır.

Ölçüler: 43 x 39 cm.

Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sır altına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik, sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir. Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.

Detaylar
Lot: 127 » Seramik

OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK HÖRGÜÇLÜ DEVE FİGÜRÜ (KAP)

Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmaktadır.

Referans: Benzer örneği “Sadberk Hanım Müzesi, Türk Çini ve Seramikleri” isimli kitabın 141.sayfasında yer almaktadır.

Ölçüler: 17 x 19 x 7 cm.

Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sır altına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik, sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir. Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 1
sonraki