Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
REYNELL ROOS
“Sultan Selim Mosque”
İmzalı. 1953 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
Eserin arkasında “City Lights, Damascus. Sultan Selim Mosque and the lights. Damascus von Reynell Ross” ibareli sergi etiketi bulunmakta.
Provenans: Christie's, Amsterdam Netherlands / 16.01.2007 / Lot 303
Ölçüler: 67 x 75 cm.
E.ROZAS (19.YÜZYIL)
“Vue de Bosphore”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 33 x 41 cm.
ALBERT MILLE (1872-1946)
“Tarabya”
İmzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Referans: Osmanlı Donanması'nın Seyir Defteri / Sayfa:221
Ölçüler: 27 x 21 cm.
Ressam Albert Mille, 1872 yılında İstanbul ‘da doğdu. 18 yaşındayken Paris Güzel Sanatlar Akademisi’ne başladı ve atölyesinde ilk resim dersi aldığı hocası Maisonier oldu. Daha sonraki hocaları arasında Gerome’da bulunuyordu. 20 yıl boyunca Paris’te kalan sanatçı, 1909 yılında İstanbul’a döndü. Sanayi-i Nefise Mektebi’nde çok kısa bir süre hocalık yapan sanatçıya Profesörlük ünvanı verildi. Fransız ekolüne sıkı sıkıya bağlı olan Mille, gördüğünü tuvale aktarırken abartıya kaçmamış, hiçbir zaman aşırılığa yönelmemiştir. Mille’nin Paris’te geçen 20 yıllık yaşamında resimle iç içe bulunduğu ve tablolarını bazı salonlarda sergilediği bilinmektedir. Aynı zamanda bir ahşap ustası olan sanatçının çalışmaları müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır.
MIGIRDİÇ GİVANİAN (1848-1906)
“Constantinople”
Givanian Baptist “G.B” inisiyalli. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit Cilt:5 Sayfa: 56
Osmanlı İmparatorluğu’nda Ermeni Ressamlar, Garo Kürkman / Cilt:1 Sayfa:404
Ölçüler: 36 x 60 cm.
1848’de İstanbul Beşiktaş’ta doğan sanatçı, Sultan Abdülmecit’in saray kemancısı Ohannes Givan’ın oğlu, tanınmış ressam ve resim hocası Harutyun Givanian’ın da ağabeyidir. 1860’larda, Beşiktaş’taki Ermeni Mektebi’nde ressam Apraham Sakayan’ın talebesi olan Givanian, 1874’de Fransız ressam Pierre Désiré Guillémet’nin Beyoğlu, Hamalbaşı Sokağı’nda açtığı Desen ve Resim Akademisi’nde, 1876–79 yılları arasında da İtalya’da resim eğitimine devam eder. Osmanlı adlı gazetenin 19 Cumadelevvel 1298 (18 Nisan 1881) tarihli sayısından Tepebaşı’ndaki Belediye Bahçesi’nde, Elifba Kulübü tarafından açılan sergiye dört natürmort çalışmasıyla katıldığını öğrendiğimiz sanatçı, Beyoğlu, Cadde-i Kebir’de (bugün İstiklal Caddesi) yer alan Rus Sefarethanesi’nde de 1894’de bir resim sergisi açar. Mıgırdaç Givanian, hem ressamlık yetileriyle, hem de özgün etkinlikleriyle İstanbul'un her tür ortamında istisnai ve ilginç bir kişilik oluşturmuştur. Onun hayal ve zevk ürünü, az veya çok dekoratif unsurlar içeren kompozisyon manzaralarındaki geniş fırça darbeleriyle yaşam bulan gökyüzünde yüzen bulutların pırıltılı etkileri, onun yadsınamaz sanatçı yeteneğinin ve çok renkliliğinin kanıtıdır. Beylerbeyi, Çırağan ve Yıldız Sarayı’nın duvar süslemelerini yapan Givanian, İstanbul tiyatroları için dekorlar da hazırlamıştır. İtalyanca operalarda da rol aldığını öğrendiğimiz sanatçının pek çok özel koleksiyonun yanı sıra, İstanbul Belediye Müzesi ile Viyana ve Venedik St. Lazzaro adasındaki Congregazione Armena Mechitarista Manastırları’nda tabloları bulunmaktadır. 1894 – 1905 yıllarında Odessa’da ve St. Petersburg’da yaşamını sürdüren Givanian, İstanbul’da yaşama veda etmiştir.
MIGIRDİÇ GİVANİAN (1848-1906)
“Constantinople”
İmzalı. Metal üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit Cilt:5 Sayfa: 56
Osmanlı İmparatorluğu’nda Ermeni Ressamlar, Garo Kürkman / Cilt:1 Sayfa:404
Ölçüler: 35 x 51 cm.
1848’de İstanbul Beşiktaş’ta doğan sanatçı, Sultan Abdülmecit’in saray kemancısı Ohannes Givan’ın oğlu, tanınmış ressam ve resim hocası Harutyun Givanian’ın da ağabeyidir. 1860’larda, Beşiktaş’taki Ermeni Mektebi’nde ressam Apraham Sakayan’ın talebesi olan Givanian, 1874’de Fransız ressam Pierre Désiré Guillémet’nin Beyoğlu, Hamalbaşı Sokağı’nda açtığı Desen ve Resim Akademisi’nde, 1876–79 yılları arasında da İtalya’da resim eğitimine devam eder. Osmanlı adlı gazetenin 19 Cumadelevvel 1298 (18 Nisan 1881) tarihli sayısından Tepebaşı’ndaki Belediye Bahçesi’nde, Elifba Kulübü tarafından açılan sergiye dört natürmort çalışmasıyla katıldığını öğrendiğimiz sanatçı, Beyoğlu, Cadde-i Kebir’de (bugün İstiklal Caddesi) yer alan Rus Sefarethanesi’nde de 1894’de bir resim sergisi açar. Mıgırdaç Givanian, hem ressamlık yetileriyle, hem de özgün etkinlikleriyle İstanbul'un her tür ortamında istisnai ve ilginç bir kişilik oluşturmuştur. Onun hayal ve zevk ürünü, az veya çok dekoratif unsurlar içeren kompozisyon manzaralarındaki geniş fırça darbeleriyle yaşam bulan gökyüzünde yüzen bulutların pırıltılı etkileri, onun yadsınamaz sanatçı yeteneğinin ve çok renkliliğinin kanıtıdır. Beylerbeyi, Çırağan ve Yıldız Sarayı’nın duvar süslemelerini yapan Givanian, İstanbul tiyatroları için dekorlar da hazırlamıştır. İtalyanca operalarda da rol aldığını öğrendiğimiz sanatçının pek çok özel koleksiyonun yanı sıra, İstanbul Belediye Müzesi ile Viyana ve Venedik St. Lazzaro adasındaki Congregazione Armena Mechitarista Manastırları’nda tabloları bulunmaktadır. 1894 – 1905 yıllarında Odessa’da ve St. Petersburg’da yaşamını sürdüren Givanian, İstanbul’da yaşama veda etmiştir.
HAYRİ ÇİZEL (1891-1950)
“Gölgede Kuzular”
İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. Arkası sanatçı tarafından etiketli.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa:218
Ölçüler: 21 x 25 cm.
Asıl adı Hasan Hayrettin Çizel’dir. İlkokulu ve ortaokulu Dimetoka’da okuduktan sonra Edirne İdadisi’ni bitirdi. Burada Hasan Rıza Bey’den (Şehit Hasan Rıza) resim öğrendi. Hocası gibi savaş ve kahramanlık konularını içeren kompozisyonlar üzerine yoğunlaştı. Sanayi-i Nefise’de Adil Bey’in yanı sıra Warnia Zerzecki ve Valery’den resim dersleri aldı. 1914’te Akademi’yi bitirince Çanakkale savaşlarına katıldı. Bu yıllarda Çanakkale ve çevresinden krokiler çizdi, suluboya resimler yaptı. Terhisten sonra devlet adına Almanya’ya gönderilen sanatçı, orada Hofmann’ın atölyesinde çalıştı. Dönüşünde İstanbul’da Şark Sanayi-i Nefise Atölyesi adında bir yer açtı. İstanbul’daki orta öğrenim kurumlarında resim öğretmeni olarak uzun yıllar görev yaptı. Tarihsel temaları işleyen resimlerinden sonra, bütün çabasını peyzaj resmi üzerinde yoğunlaştırmış olan Hayri Çizel’in sanatı, 1914 kuşağı ressamlarının izlenimci paletine yakındır.
MEHMET BEDRİ (19.YÜZYIL)
“Natürmort”
Eski Türkçe İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 54 x 64 cm.
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Edirne Uzunköprü”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Provenans: Ressam Fuat Soyhan Aile Koleksiyonu
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 45 x 60 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hâkim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Sultanahmet”
Eski Türkçe imzalı. Hicri 16/6/1334 tarihli. Kağıt üzeri pastel.
Provenans: Ressam Fuat Soyhan Aile Koleksiyonu
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 23 x 31 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Çengelköy”
Eski Türkçe imzalı. Hicri 9/4/1334 tarihli. Kağıt üzeri pastel.
Provenans: Ressam Fuat Soyhan Aile Koleksiyonu
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 20 x 13 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
RAHMİ PEHLİVANLI (1926-1992)
“İstanbul Boğazı”
İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 594
Ölçüler: 35 x 50 cm.
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Mudanya Sahili”
Eski Türkçe İmzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 37 x 50 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askerî Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
SÜRURİ TAYLAN (1891 - 1947)
“Peyzaj”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedik Sözlük / Sayfa:734
Ölçüler: 27 x 46 cm.
1891 yılında İstanbul'da doğan Sururi Taylan, Vefa İdadisi'nden sonra Dar-ül Fünun'un Edebiyat Bölümü'ne başlamış, ancak resme olan tutkusu nedeniyle bir yıl sonra okuldan ayrılarak, 1908'de Sanayi-i Nefise Mektebi'ne girmiştir. 1912 yılında Valery'nin Atölyesinden mezun olmuştur. 1930'lu yıllarda açılan İnkılap Sergilerine aralıksız katılan sanatçı, bir çok akademik tarzda, Milli Mücadele ruhunu yansıtan eserler yapmıştır.
TAHSİN (PİALLİ)
“Türk Kruvazörü”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 55 x 69 cm.
AHMET FAZIL AKSOY (d.1949)
“Piyerloti”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 57 x 70 cm.
Ahmet Fazıl Aksoy 1949 yılında Samsun´da doğdu. Hukuk fakültesini bitirdikten sonra bir süre avukatlık yaptı. 1980 yılında avukatlık mesleğine ara verip resim incelemeleri ve araştırmaları yapmak üzere Avrupa´ya gitti. Çeşitli yıllarda özellikle İngiltere ve Almanya´da uzun süreler resim çalıştı. Yurtiçi ve yurt dışında, kişisel ve karma olmak üzere toplam elliyi aşkın sergide eserlerini sergilemiştir. Ahmet Fazıl Aksoy sanat yaşamında önceleri ağırlıklı olarak suluboya tekniği ile çalışırken daha sonraları yağlıboya deneyimlerine de başladı. Zaman içinde yağlıboya tekniğinde ulaştığı üstün başarı onu bu alanda daha çok çalışmaya ve yapıt vermeye yönlendirdi. Sanatçı böylelikle resim sanatı uygulamalarında geniş bir yelpaze oluşturdu. Ahmet Fazıl Aksoy´un Avrupa´da çeşitli koleksiyonlarda 1000´e yakın yapıtı bulunmaktadır. Sanatçının yapıtları İngiltere´de zaman zaman Christie´s ve diğer ünlü müzayede şirketlerinin organizasyonlarında yüksek değerlerde alıcı bulmaktadır. Kendisinin Türkiye dışında ayrıca A.B.D ve Japonya´da da özel koleksiyonlarda yapıtları yer almaktadır.
SAMİ LİM (1905-1986)
İmzalı. 1958 tarihli. Natürmort. Tuval üzeri yağlıboya.
Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 448
Ölçüler: 46 x 65 cm.
SABİT GÖKER
“Prenses Adaları”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 31 x 50 cm.
VAHİT ARMAĞAN
“Constantinople”
İmzalı. Kağıt üzeri suluboya.
Ölçüler: 26 x 42 cm.
Vahit Armağan, İstanbul’da doğdu Sanayi-i Nefise (Güzel Sanatlar Akademisi) İbrahim Çallı atölyesinde okudu, daha sonra 4 yıl Paris Güzel Sanatlar Akademisinde eğitimine devam etti. Türkiye'ye döndükten sonra Topkapı Sarayı’nda Restorasyon Uzmanı olarak çalıştı. Konya Mevlana Müzesinde Müdür Muavini, Manisa Müzesinde Müdür, Bursa Yeşil Arkeoloji Müzesinde Müdür, Ankara Müzeler Umum Müdürü oldu ve Ardından Anıtkabir Müzesi Müdürü oldu.